Sunday, January 22, 2012

LIM GUAN ENG: LU PUNYA KEPALA SUDAH BESAR !


lim guan eng satu-satunya khalifah yang kulop kote nya semakin bongkak dan besar kepala.

dia mencabar liow tiong lai dan yen yen bertanding  di kerusi bagan.

pada pemikiran khalifah kulop kote ini, bagan tetap dan akan senantiasa menjadi kubu kuat dap.

wah perkara besar kepala ini memang menjadi subjek kegemaran aku.

cakap begini adalah cakap orang yang sombong. 

guan eng lupa dia kuat dalam dap bukan kerana hebatnya amalan pendemokrasian parti. parti anak beranak ini memerintah secara kuku besi.

jika tidak mana mungkin bekas panglima besar dap iaitu kerk kim hock pun dicantas awal kit siang bagi menjamin laluan mudah guan eng menguasai carta pimpinan dap.

sebelum guan eng mencabar tiong lai dan yen yen bertanding di bagan, mungkin elok kiranya guan eng menilai sejarah bagaimana dia diterajang oleh dap melaka ke penang tak lama dulu.

guan eng, lu tak sekuat mana.
jadi jangan besar kepala maaa...
lu punya mulut banyak besar aaa.
itu pasal lu kena terajang dari melaka ke penang.

cabaran guan eng itu seolah olah cuba menunjukkan dia pada saat ini begitu superior di penang.

guan eng..guan eng.

jangan sombong maa..baca lah sikit history election malaysia. giant samada BN dan pembangkang pun pernah kalah maaa...

38 comments:

Anonymous said...

tunggulah saatnya di PRU13..dia kena terajang keluar dari bumi penang!!!

PEMIMPIN PENANG UTK PENANG!!!

Anonymous said...

Para pemuka Pakatan Rakyat sedang sibuk memainkan drama Serangan Melayu Terhadap Hindraf di Kampung Jalan Kebun. Dr. Mariah Mahmud turut campurtangan dengan memberikan bukti, kononnya serangan tersebut turut dianggotai oleh pemimpin UMNO. Bob Lokman, babi dikalung mutiara itu juga turut berkempen sakan bersama-sama CheguBard.

Dan seperti biasa, klip video yang dimainkan adalah klip video serangan yang kemudian dijadikan bukti utama betapa kurang ajarnya UMNO dan orang Melayu terhadap kaum India.

Fakta utama, tidak pernah dan tidak akan dijelaskan oleh CheguBard serta konco-konconya.

CheguBard harus menjawab, mengapa ceramah tersebut dibuat pada waktu Maghrib? Mengapa Hindraf yang berceramah, sedangkan kawasan berkenaan 100 peratus berpenduduk Melayu? Apakah punca sebenar kemarahan penduduk itu berkait rapat dengan KEBIADAPAN CERAMAH yang melantun-lantun bunyinya pada ketika umat Islam Kampung Jalan Kebun sedang bersolat Maghrib.

Perlu diingat, waktu Maghrib adalah waktu yang terpendek berbanding empat waktu solat yang lain dan kebanyakan umat Islam terkejar-kejar serta terburu-buru bagi mengelakkan ketinggalan solat Maghrib.

Tindakan CheguBard yang dibantu oleh Suhaimi Shafie itu sebenarnya adalah untuk mendapatkan kembali sokongan masyarakat India yang kini beramai-ramai telah meninggalkan PKR. Tidak susah untuk melihat modus operandi CheguBard dan PKR secara keseluruhannya.

CheguBard dan PKR sebenarnya cuba mencetuskan rusuhan antara kaum di Kampung Jalan Kebun dan Malaysia amnya. Video-video yang dirakamkan oleh Hindraf telah mula disebarkan oleh para penyokong PKR termasuklah yang mengaku mereka memperjuangkan Islam. Namun pada masa yang sama, punca sebenar kemarahan penduduk tidak pula mereka hebohkan.

Kalau inilah caranya PKR cuba mendapatkan kuasa untuk menjajah Putrajaya, nampak gayanya tidak lama lagi akan tercetuslah Perang Saudara di Malaysia!!!

Buat kacau di kawasan bermajoriti Melayu, bising dengan ceramah pada ketika orang Melayu-Islam sedang bersolat pada waktu maghrib, kemudian, bila ada orang Melayu yang marah, katakan sahaja bahawa UMNO adalah pencetus rusuhan dan kekacauan!!!

Anonymous said...

Khalifah lidah bewak ni berani la cabar org lain bertanding di Bagan. Kalau dah rase hebat sangat bertanding la di mana kerusi BN yg di rasakan cukup kuat. Kalau khalifah jamban ni boleh jadi giant killer, baru la aku respek sikit. Ini setakat kat Bagan je.... PRU-13 ni pun belum tentu magkuk jamban ni mampu kekalkan majoriti 22,000 dulu....

Anonymous said...

kote kulup lim guan eng nik aziz punya maa..

Anonymous said...

Dia merasa sombong kerana adanya parasit dungu PAS sebagai benteng ditambah pula dengan semangat perkauman cina DAP di Penang. Entah bila melayu parasit dalam PAS akan kembali sedar dari mimpi pun tak tau. Mereka ini hanya jadi kuda tunggangan sahaja. Sedar-sedarlah diri.

Anonymous said...

Dia merasa sombong kerana adanya parasit dungu PAS sebagai benteng ditambah pula dengan semangat perkauman cina di Penang. Entah bila melayu parasit dalam PAS akan kembali sedar dari mimpi pun tak tau. Mereka ini hanya jadi kuda tunggangan sahaja. Sedar-sedarlah diri.

Anonymous said...

Bersatu lah!!

Jgn lah mudah terpengaruh dgn hasutan PKR dan PAS agar Cina fahaman Kominis dan Rasis tidak lantang lagi mempersoalkan hak kita!!

mohamed said...

Aku pernah lihat scenario cabar mencaber orang cina antara mereka. Ia terlebih hangat apabila mereka sedang minum minuman keras. Lagi lantanglah cabaran mereka..

Anonymous said...

lan'chau dia besaq..betoi ka?

mohamed said...

anon January 22, 2012 7:01 PM

Inilah amalan nenek moyang kita. Mereka tidak membenarkan orang asing membuat kacau diTanah Air Tercinta. Sekarang kita adalah perwaris.

Biar mereka tayang video, kita tak dapat menghalang. Dari dulu lagi ada melayu petualang macam mereka2ni.

Yang indahnya sekarang ni kita takpayah bertumpah darah macam nenek moyang kita.

Kita sekadar mengunakan akal dan keluar beramai2 untuk menentukan Negara tercinta ini terus diterajuai oleh kerajaan yang dipimpin oleh orang Melayu dan kaum Bumiputra.

Anonymous said...

Syabas & Tahniah LGE. Peribadi anda jauh lebih baik jika dibandingkan dengan beruk-beruk umno yang memperlembukan otak mereka. saat kemampusan umno semakin hampir dengan lahirnya ramai beruk-beruk serta anjing-anjing umno.

Anonymous said...

antara guan eng ngan nik aziz aku lbh cayakan nik aziz sbb dia melayu tp antara guan eng ngan ibrahim ali aku lbh caya guan eng sbb dia bukan katak dan lidah cabang mcm ibrahim ali

Nok said...

anon 9:11 ko jgn cakap nik aziz melayu...nanti dia marah ko ...sbb dia bukan melayu...ko pun boleh panggil dia sakai ke org darat ke dia tak kesah...dia pun berkata tak jadi melayu pun tak apa....sbb itu aku respeck lim guan eng perjuagan dia dah tentu untuk cina....nik aziz berjuang untuk sape???????????????????untuk agama islam jauh panggang dari api...silap2 api neraka bakar dia dulu sbb munafiq hampir2 nak syirit kerana memburukkan sifat tuhan.....ko percaya ke nik aziz....ko silap besor le.....

Anonymous said...

Rakyat sedang menunggu apakah penjelasan Datin Seri Rosmah Mansor dan juga suaminya Datuk Seri Najib Razak terhadap laporan akhbar Australia semalam.

Semalam, akhbar Sydney Morning Herald (SMH) melaporkan isteri Perdana Menteri itu berbelanja sehingga A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney dua minggu lalu.

Menurut Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar, jika sekali lagi akhbar Australia membuat laporan tidak benar mengenai tabiat berbelanja mewah Datin Seri Rosmah Mansor, maka satu tindakan undang-undang perlu diambil terhadap akhbar dan sumber berita akhbar tersebut.

"Jika Rosmah dan Najib enggan berbuat demikian, ia memberikan gambaran kepada rakyat bahawa apa yang dilaporkan itu betul seperti yang berlaku apabila Najib enggan mengambil tindakan undang-undang terhadap begitu banyak akhbar di serata dunia yang pernah mendakwa tentang kaitan beliau dengan kes Altantuya Shaariibuu.

"Kalau banyak kali sangat dilihat takut mengambil apa-apa tindakan undang-undang, rakyat akan percaya apa yang dilaporkan mengenai Najib dan keluarganya itu benar," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu.

Chow Sing Chi said...

9.11
Percaya kat guan eng?hg memang x kenai lg sapa guan eng...hg org penang ka?

Anonymous said...

"Kongsi FCUK kau" ! Lim Guan Hell muka babi haram kejadah.

Anonymous said...

Syabas & Tahniah LGE. Peribadi anda jauh lebih baik jika dibandingkan dengan beruk-beruk umno yang memperlembukan otak mereka. saat kemampusan umno semakin hampir dengan lahirnya ramai beruk-beruk serta anjing-anjing umno.

January 22, 2012 8:19 PM

-------------------------------------------

CACAT OTAK!!!

ANAK HARAM MCM BABI!!!

Anonymous said...

Antara penyokong DAP dan penyokong PKR &PAS.

Aku lebih memahami Penyokong DAP memang fahaman Komini Rasis suka negara Melayu huru hara dan ambil alih negara.

Penyokong PAS & PKR aku tak faham langsung. Perangai mcm anjing betina boleh di mantat anjing2 jantan sesuka hati.

Anonymous said...

Isu ini harus diambil perhatian serius oleh Ds Najib,pengambilan tanah oleh pihak MRCB secara haram harus disiasat.

Menteri Wilayah jangan menjadi barua kepada buaya buaya yang melahap setiap inci tanah milik orang melayu.Apabila bantahan sebegini berlaku apakah kita perlu marahkan orang lain sedangkan penyangak dan penyamun sibuk menjarah hak rakyat didalam kerajaan sendiri.

Jangan rosakkan aspirasi perjuangan BN dan Umno membantu rakyat dengan ketamakan segelintir penyangak.

Kepada blogger BN,isu ini jangan dipandang ringan,kita jangan berlaku hipokrit apabila menyalahkan DAP menghalau orang melayu dalam masa yang sama penyangak didalam kerajaan merampas setiap inci tanah melayu .

Tuntutan geran oleh mereka ini sejak puluhan tahun diatas tanah lombong ditolak,kemudian tiba tiba MRCB menggunakan kabel orang dalam memohon geran terus dapat merampas tanah mereka.

Jangan khianati penyokong sendiri! Tindakan harus diambil dengan segera

Read more: http://www.pisau.net/2012/01/penyokong-bn-di-khianatiayahanda-maki.html#ixzz1kCXaiZBJ

Anonymous said...

Chegubard buat camah waktu Maghrib sebab dia sebenar nya ialah...

CHEGUBARDOT!!!

Anonymous said...

Anon 8.19 pm

Alangkah celakanya Ko!!

MoonHead said...

bertanding ramas tetek x der ke GAP?

Anonymous said...

aku org penang sendiri pun pening sebab penjilat kulup kote bangkai ni ramai...
terutama org pas...

maybe depa suka melayu penang jahanam kot...

anak haram apek ni sembang macam sial...

melaka pun tak terima ko...
menempek kat penang sebab nak kekalkan populariti sebab kat penang banyak manusia berhati kayu...

pejuang hamas...

Anonymous said...

anon 9.58

aku bkn org penang. napa klu bkn org penang tak leh caya guan eng ke? klu gitu aku tak leh caya najib lerr sbb aku bkn org pahang. lg pn dia ni tak leh urus bini. habis duit kita dia blanjakan

Anonymous said...

duit hang? hang pasti ka?
berapa tax hang bayaq setahun?
jangan perasan lebih daaa..

Anonymous said...

canina boh ci...bai

Nok said...

duit kita ????banyak ke bayar hang tax????hang keje ngan gomen ke dgn swasta ke keje sendiri????belajar dulu duit sendiri ke???tak ambik pinjaman....ehh pandai pulak ko jawab itu tugas kerajaan........yg banyak sibuk kat sini rosmah belanja kat osteralia itu apa hal ???di punya pasal le bukan duit bapak korg...duit rakyat mana ko tahu dia ada business....lebih pada itu pun dia boleh belanja....anuar ibrahim dok ambik duit gomen masa dia TPM dulu ....bermillion2 nape ko tak protest.....diam aje ...komen le..kalau udah dasar haprak pembagkang tu tetap biul...

Steeve Cock said...

gua ingat aaa dia ada kulop saja maa, dia kote sudah masuk dalam itu kalung telo,,lu tak pecaya aa ,lu pigi check dia ada 3 telo ooo,,

tapi apa pun gua respek sama itu Crooked Cock..

Tun Teja said...

Memang cita-cita LGE untuk mengekalkan DAP memerintah P P kerana beliau bercadang hendak mentransformasi Penang sebagai Singapura. Beliau bertungkus lumus hendak mengadaptasi dan menceduk semua rancangan bagaimana orang tionghua boleh merangkumi ekonomi dari tanah orang Melayu dan melebehi penduduk cina di PP. Kemudian beliau akan mentransformasi dari PP ---> Singapura ---> Hongkong.
Inilah vision utama LGE. DAP + PAP

Tun Teja said...

Sesiapa yang keluar parti UMNO ke DAP adalah manusia jahanam. Wakil Rakyat yang pengkhianat bangsa sendiri.

Anonymous said...

anon 9.02

aku tau la ko ni tak penah byr tax sbb tu tak kisah hjh ros blanja mana pon. aku byr tax sbb tu aku kisah sgt klu duit tu di blanja tak tentu hala. klu dia blanja anak anak yatim seluruh dunia aku tak kisah dan akan puji lg malah klu tak cukup duit dia aku leh top up lg duit tu

Anonymous said...

Tun Teja

apa salahnya penang jd mcm spore. kan spore lbh membangun dr mlsia. tukaran wang pn 2 kali ganda. tak der salahnya penang jd mcm tu malah blh di banggakan lg. kita dah nak masuk 56tahun mcm ni jg. tiap hari suratkhabar dan brita tv crita soal liwat, sex dan kutuk pembangkang. cuba lah pula bg ulasan ttg rasuah ke, blanja boros ke. ni tak klu tak kutuk pmbangkang, keje dia puji kerajaan walhal tau apa rahsia kerajaan sbnarnya...agama kutuk umatnya yg bersubahat menutup kejahatan

Anonymous said...

AKU TUNGGU BERITA ROSMA BLANJA SAKAN KAT AUSTRALIA DAN BERITA IBRAHIM ALI DAH JD JURUCAKAP NFC TP TAK DER PULA...NAPA YAAAAAA

Anonymous said...

berapa bnyak hang bayaq tax setahun?
awat tak jawab soalan aku?
aku tanya sebab aku nak tau hang bayaq berapa banyak?
then kita boleh cakap itu duit kita.
ok?

Anonymous said...

sebab tu aku nak cakap ni,
kalau hang kata hang bayaq tax tapi hang sebat harta kerajaan buat harta sendiri pun tak guna jugak noo..
aku dah tengok dah ramai penyokong pakatan dok gebang pasal bayaq tax tak sampai pun 1k setahun..itu pun bayaq PCB..tapi dok ambik kertas, pen, pensel, plastic bag, ink cartridge,laptop, komputer bla bla bla bawak balik umah dok guna kat rumah sendiri..
kalau hang dok kutuk rosmah ke sape2 ke, dah cermin diri sendiri ke belum? aku tanya sebab bagi aku, susah nak cari orang jujur la ni..tapi aku tak kutuk2 orang melainkan aku dah maksum..lagipun berita tu entah betul ke entah tidak..dah buktikan ke blum?? ada faham?
oh btw, aku pun menyampah dgn rosmah..hehe

Anonymous said...

korg jgn la tuduh2 rosmah blanje gune duit rakyat...ntah2 die gune duit die sendiri..kalo gune duit rakyat , aku rase dh ramai dh pemimpin pr yg wat repot polis sbb salah gune wang rakyat...die wife pm la takat blanje byk tu xde hal nye..jgn la sakit ati sgt...

zat said...

Anon 7:01PM

kalu isu nya setakat nk sembhyng magrib aku rasa kalu masuk suruh dia org berenti kejap pun dh memadai..aku dh tgk video & menggigil badan krn marah tgk gelagat samseng2 UMNO yg mmg kurang ajar..ini aku gerenti kerja UMNO peringkat tempatan..

Aku sbg rakyat msia mendesak:

1. UMNO peringkat tertinggi mengutuk insiden tersebut
2. Polis membuat penangkapan serta-merta. identiti samseng2 tersebut dh dirakam..tk pyh tunggu lg..

Anonymous said...

anom January 23, 2012 11:35 AM,
Kau tak mahu bekerjasama dengan orang Melayuke ? kau asyik nak pentingkan wang ringgit yang banyak, sangat tamak kau ni, kau nak gadai tanah tumpah darah kau dengan orang pemimpin cina yang memerintah sepert parti DAP? Kau akan hilang banyak keistimewaan : tanah, kerosakan ugama dan moral generasi melayu, kekuasaan orang Melayu. Kau ni berfikir pendeklah.