Friday, January 13, 2012

SILAP BESAR PAS PECAT HASAN ALI.

silap paling besar pas tahun ini bila dia pecat hasan ali.
tunggulah ada BENDA BAKAL BERLAKU.

67 comments:

hanizam said...

aku pun setuju...memang silap besar pas pis pus pecat dia...

paling aku heran, bila aku tanya penyokong totok sesat PAS, depa kata dia memang jadi kudis pada PAKATAN...

lepas tu macam-macam yang buruk je mereka kata pasal Hassan...gila kuasalah, tak hormat pimpinanlah...

pendapat aku, ape yang dia tegur, semuanya betul belaka...hanya yang buta hati & taksub tak bertempat je yang tak boleh terima...

kita tunggu & lihat...

Anonymous said...

Umno lagi buat kesilpan paling besar apabila memecat DSAI,sampai sekarang menanggung padahnya....

Anonymous said...

PAS Silap besar bila pecat Hassan Ali kerana Hassan Ali mahu PAS kembali pada perjuangan asal, mempertahankan Islam, umat melayu dan raja raja melayu. Tetapi UMNO silap pecat Anwar kerana kes moral. Walaupun kudis gatal berpanjangan yang hak mesti ditegakkan. Amat malang kalau negara dipimpin oleh orang yang ada masalah moral

hilbert said...

Anon 7:29 PM,

UMNO tidak silap memecat Anwar Ibrahim tetapi tidakan UMNO memecat Anwar ketika itu adalah tepat pada masanya demi bangsa dan negara Malaysia.

Bayangkan kalau Malaysia punya pemimpin macam Anwar..apa akan jadi pada anak bangsa kita, apa akan jadi pada negara kita dikemudian hari,..nasib baik Tun Dr N bertindak cepat memecat beliau daripada UMNO dan kerajaan.

Malaysia yang majmuk rakyatnya tidak boleh ada pemimpin seperti Anwar Ibrahim...seorang pemimpin yang suka berpura-pura atau lebih tepat lagi hipokrit. Hari ini cakap lain, esok cakap lain, lusa cakap lain, tulat cakap lain, minggu depan cakap lain, bulan depan lagi cakap belakang hehe

Anonymous said...

aku syorkan sapa2 nak jadi pemimpin, salah satu syarat ialah yang tidak mempunyai masalah moral,bukan kaki rasuah,kaki minum,kaki betina...dsb...

Anonymous said...

Inilah tahap pemikiran baghal UMNGOK! Tiada tempat dalam PAS untuk orang2 yg anti-murtad, anti kongsi kalimah Allah dan anti-liwat.

Baru nak murtad sedikit dah nak but perhimpunan. Yang kerajaan zalim BEEND menjalimi puak2 gay/lesbian tak pulak nak berhimpun. Ini menunjukkan double standard UMNGOK dalam memperjuangkan hak kebebasan.

PAS lebih islamik tanpa pejuang exstrim orang2 anti-murtad. Bagus Hasan Ali di pecat! Takbir!

Anonymous said...

Teresa ke yg ganti hasan ali? ke Ronnie?

Anonymous said...

silap besar pecat hassan ali bilamana pas akan kalah semua kerusi dun dan parlimen pru 13

silap besar umno pecat anwar bilamana jika anwar jadi pm hari ni negara nie 1000% muflis dan ramai mat-mat jambu kerja kat JPM wohahaha

Anonymous said...

maksud hj hadi sesiapa yg nak berjuang utk ugama islam..berjuang utk menegakkan kebenaran silalah keluar dari PAS..anda amat tak di perlukan di dalam PAS..jadi PAS sekarang berjuang untuk segala kemungkaran!!!!

Anonymous said...

Baru nak murtad sedikit dah nak but perhimpunan. Yang kerajaan zalim BEEND menjalimi puak2 gay/lesbian tak pulak nak berhimpun. Ini menunjukkan double standard UMNGOK dalam memperjuangkan hak kebebasan.
------------------------------------
Hak kebebasan atok hang! Nak jadikan malaysia ni negara apa? Sana sini gay berpelukan sana sini lesbian berkucupan? Korang ni kan kalau nak sgt kebebasan seks pergilah berambus ke negara yang bebas mengamalkannya kat barat sana!Hamjadah btoi!

Anonymous said...

Ronie..Teresa..Eli..Xavier..or Jayakumar, ganti tempat Hassan ali..PAS sentiasa setuju saja..anguk2

Anonymous said...

Penyokong PR berbesar hati di atas penyingkiran Hasan Akidah dari PAS & exco. Penyingkiran Hasan Akidah bukan menjadi isu besar malahan tak ada kesan langsung. Ini dapat dibuktikan bilamana tak ada blogger yang beria utk membela Hasan Akidah kecuali blogger pencacai umno. Malahan penyokong PR mengalu-alukan kemasukan Hasan Akida ke dalam UMNO. Takbir & salam Reformasi

umnoporno

kingnek said...

Sebenarnya gap, haji hadi kena tipu la bro, dijanji menjadi ketua pembangkang, rupa2 nya, brader anwar x msuk penjara! akhirnya, hasan ali sudah dipecat! pada aku, ini kesilapan besar pasal walau ramai dah tingalkan pkr, pas dan dap, mereka semua tak sepopular dan bijak berpidato seperti hasan ali. hasan ali bila berucap, kata2nya senang difaham dan kena dengan naluri dan kehendak orang islam di malaysia, sama taraf dalam seorang pemipin umno yang dipecat dulu, ehem faham2 ajelah!

Ms Pearl said...
This comment has been removed by the author.
Ms Pearl said...

Evening GAP,

I tengok berita dalam minggu lepas kot? siapa yang kata? i think N. Aziz kot? mana ada parti kat dunia ni yang tak buang ahli yang TAK SENONOH (dia merujuk kepada Hassan Ali as tak senonoh itu sebab PAS pecat H.Ali) :D

p/s: pelik jugak. Kenapa dia TIDAK lihat tu bila UMNO buang Anwar Ibrahim. so secara tak langsung N. Aziz mengaku lah UMNO buang AI sebab AI tak senonoh?


p/s: Hassan Ali bijak kannnnnnnnnnnn? carilah platform baru yang sesuai dengan jiwa.

Anonymous said...

Aku jumpa pendapat pelbagai...mengenai pemecatan Hasan Ali...

Yang cintakan Islam dan perpaduan melayu menyokong...Dato hasan Ali

Yang ada masalah gila kuasa...dah tak kira...dalam kepala otak dia nak musnahkan UMNO...

Anonymous said...

Ha ha ha. .sudahla kau parti PAS. . . Orang kau sendiri buka pekong di bontot, kata nak perjuangkan islam konon, bila Hassan Ali nak benteras maksiat.menghalang orang melayu jadi murtad.rampas arak korang dgn mursidul kau buat apa? Kau orang pecat orang macam ni. . Nampak benar kau orang dari puak jahiliah. . .ha ha ha . . . TAKEBEER WITH BRO RON. . .

hangkedee said...

Hassan ali di pecat kerana Agama Allah,bangsa melayu dan raja melayu.

Anu war dipecat kerana masaalah moral,jual agama pluralisme.

Pelik bin hairan di mana letak kewarasan kita menyokong kafir harbi musuh Islam yang nyata.

Anonymous said...

PAS berjaya tarbiah PKR n DAP tu yang jadi macamtu...

Sebenarnya PKR n DAP yang dah tarbiah PAS...tak pelik la PAS lelong semua benda..sokong benda pelik2...
Hairan kan orang boleh jadi apa pun kerana kuasa.

Anonymous said...

PAS mangkok

zat said...

hilbert

apa akan jadi...apa akan jadi...jadi apa? cuba ckp..

Anonymous said...

PAS asyik kena tipu dari dulu, kini dan selamanya. Pemimpin mereka pun penipu besar juga

Anonymous said...

PASNGOK

Anonymous said...

PAS parti berus jamban

Anonymous said...

Hasan Ali di pecat sbb x senonoh, tapi anwar senonok hehe

Anonymous said...

Muslimat PAS perangai macam monyet sarkis

Anonymous said...

Mulut muslimat PAS memang jahat......... Jahat macam mulut Mat Sabuuuuuuuu dan Mahpoooooosss

Anonymous said...

Tun.M Xsilap buang anwar sbb dia pegang ajaran islam..takot bala jd lg dasyat yg Allah turunkan masa tu (jerebu melanda negara)...ummi hafilda tulis 20 halaman report pasal anuar kat Tun tp Tun xpercaya...buang lg surat dia...so mai pakat2 renung ayat kat bwah nie..

[7] Tuhan (yang mencipta dan mentadbirkan keadaan) langit dan bumi serta segala yang ada di antara keduanya; kalau betul kamu orang-orang yang yakin (akan hakikat itu, maka terimalah sahaja apa yang diutuskan kepada kamu).

[8] Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Dia; Dia lah Yang menghidupkan dan Yang mematikan; (Dia lah jua) Tuhan kamu dan Tuhan datuk nenek kamu yang telah lalu.

[9] (Mereka tidak meyakini kebenaran yang dijelaskan kepada mereka), bahkan mereka masih tenggelam dalam keraguan sambil bermain-main dengan perkara ugama.

[10] Oleh itu tunggulah (wahai Muhammad) semasa langit membawa asap kemarau yang jelas nyata (yang menyebabkan kebuluran yang dahsyat),

[11] Yang akan menimpa seluruh keadaan manusia (yang kafir itu, sehingga mereka akan berkata: "Ini adalah azab yang sungguh menyakitkan".

[12] (Pada saat itu mereka akan merayu dengan berkata): "Wahai Tuhan kami! Hapuskanlah azab ini dari kami, sesungguhnya kami akan beriman!". - Ad-Dukhan.

baca ayat yg [9] tu byk kali skit bg paham!!!!

Anonymous said...

YB Dato DR Hassan Ali, anda tidak keseorangan, ramai yang sependapat dan menyokong tuan , teruskan perjuangan... Pemimpin Pas Hipokrik, mereka tahu apa yang sebenarnya berlaku masa mesyuarat pemecatan Hassan Ali.. tidak mejoriti yang menyokong.. keputusan dibuat secara terburu-buru dan dah ada pemimpin yang telah mengakui pemecatan hassan ali ini satu kesilapan. Mereka tunggu dan sangat mengharap Dr Hassan Ali buat buat rayuan.... untuk menjilat balik ludah !!

Sebuah Perjuangan said...

semoga dr hassan ali tidak patah semangat dengan musibah yang diturunkan dan semoga beliau semakin bersemangat untuk memperjuangkan agama allah.

saudara, mohon pautkan suapan daripada blog hamba lamanizzs.blogspot.com kepada blog saudara.tq

Anonymous said...

aku sokong ustazah teresa kok ganti hasan ali, kerana teresa kok telah pandai baca ayat alquran dan mengkafirkan orang umno. barulah lebih islamik.

Anonymous said...

Point utama sebenarnya bukan ISU PAS pecat HASAN ALI.

Tapi, parti yg kununnya merperjuangkan & berkonsepkan ISLAM bertindak lagi teruk dari parti-parti sekular mahupun parti-parti orang kafir.

Mana boleh menghukum sesorang tanpa perbicaraan dalam islam? Selama ni lakonan jelah memperjuangkan mansuhkan ISA yang umpama menghukum tanpa bicara? Apa ni??

Memalukan sungguh!!!!!

Anonymous said...

hassan ali taraf panglima perang bro....

bukan saldadu atau pegang tombak mcm mampoz..

kalau mcm mampoz tu pecat 100 org pun tak de mendee...

ni taraf khalid ibni walid, taraf salahuddin al ayubi, saad bin abi waqqas...

hebat hassan ali bro... bukan calang2...

kalau pas tak cedera parah dikerjakan hassan ali jgn panggil dia hassan laa...

hilbert said...

Zat

"kalau Anwar Ibrahim jadi pemimpin Malaysia" ..apa akan jadi pada negara dan bangsa kita,

zat said...

hilbert

aku tak tau..kau yg ckp 'apa nk jadi..' so aku tanya la nk jd apa? argument 'apa nk jadi' dh lapok la bro..

Anonymous said...

BABI PR (cina DAP) manyak happaylah sama PAS.. sama PORK NIK sbb berani tumbangkan Hasan Ali..

kita olang talak payah mau susah2 maa.. itu anjing2 kita dlm PAS manyak.. kasi singnal saja ini anjing2 aar kasi hentam itu kita punye musuh maa..

itu kasi tumbang BN maa..mau kasi Malaysia FREE country!!

hahaha...

Dot said...

SAP,

ambo pung ghaso lagu tu jugok!

ambo ghoyak doh dale blog ambo, bilo dato hasse dipecat & diketepike, pas dah jadi angin puspus!!

tahniah la pas sbb dah buang permata Islam yg berharga...

Anonymous said...

Hasan Ali seorang Mujadih Islam yang berani. Allah bersama2 dengan orang yang benar!

PAS buat kerja lahanat lagi GILA memecat seorang yang berkedudukan dlm parti bukan kerana salah laku maksiat (spt Mat Sabuh) tp kerana berani berjuang dan tidak jadi MUNAFIQ bersama pemimpin PAS lain.

Insya Allah didoakan Hasan ALi bersama org2 yang benar, diberikan kekuatan oleh Allah, sama2 melawan musuh2 Allah yang bertopengkan Serban dan Islam!

PAS pasti dihukum Allah...!!!

Anonymous said...

Hasan Ali dulu adalah seorang motivator.pernah dulu2 b4 die masuk pas pelbagai ceramah motivasi diberikan..mmg sgt menarik&menyentuh jiwa ucapan yg diberikan..silap besar pas sbb segala ucapannya mmg akan menarik perhatian org ramai..percayalah..

Anonymous said...

yang heran ialah kenapa sibuk2 sgt pas nak buang sapa pun.jagalah umno awk yg nak karam sudahlah.jgn susah2kan diri hal rumahtangga org.lantak kami nak buat apa.awk kat luar pas bukan faham hal dlman pas.aku cukup heran puak2 umno yg bangsat ni.sibuk siang mlm pagiptg jaga tepi kain org...seolah2 pas ni mcm janda umno.bila dah janda apa hak umno.lantak la pas nak kawin dgn sapa.gila talak namanya.bodoh bodoh bodoh bodoh umno mmg bodoh.piii mampossss la umno berok

Anonymous said...

7:29 PM

kalau umno tak pecat anwar sampai skrang korang jaja cerita juburi dia. tambah pulak dgn video chinadoll keluar mampos umno kena tanggung berak anwar.

nasib baik la tun cukup tepat membuat tindakan. berak anwar skrang pas yang basuhkan. best kan...

Anonymous said...

Inilah tahap pemikiran baghal UMNGOK! Tiada tempat dalam PAS untuk orang2 yg anti-murtad, anti kongsi kalimah Allah dan anti-liwat.

Baru nak murtad sedikit dah nak but perhimpunan. Yang kerajaan zalim BEEND menjalimi puak2 gay/lesbian tak pulak nak berhimpun. Ini menunjukkan double standard UMNGOK dalam memperjuangkan hak kebebasan.

PAS lebih islamik tanpa pejuang exstrim orang2 anti-murtad. Bagus Hasan Ali di pecat! Takbir!
-------------------------------------
sedih aku baca komen kau bawa2lah betaubat...kau mengundang bala dari allah

Anonymous said...

anti-murtad, anti kongsi kalimah Allah, anti-liwat. Baru nak murtad sedikit, kebebasan gay/lebian...?????????

-----------------------------

MASYAALLAH...kau agama apa ni? bawak mengucap. bertaubatlah sebelum terlambat..

Anonymous said...

Sekarang Hassan sebagai insan bebas yang tak lagi terikat dengan parti ataupun kerajaan, sudah tentu segala idea untuk perjuangkan Islam dengan 'caranya sendiri' tiada lagi apa2 'halangan' yang sering disebutnya.

Peluang amat terbuka baginya memilih 'wadah' yang lebih sempurna dari PAS atau PR.... Hassan nak serang 'kedai arak' ke atau 'kilang arak' ke, atau 'pusat judi' ke, atau 'sarang pelacur' ke, atau kalau betul2 dia berani 'serang gereja/kuil/pagoda' pun adalah hak dan tanggungjawab dia sendiri! .. Harap janganlah semasa dia dalam PAS/PR saja tau buat kecoh tapi lepas ni menikus.... terutama bila godfather UMNO jeling tajam nanti....... "tindakan gopoh mengugat sokongan rakyat kepada UMNO/BN" ....

Saya yakin Hassan dengan prinsipnya "HANYA TAKUT ALLAH SEMATA2" dan "PERLU SYAFAAT NABI MUHAMMAD SAJA" ... bukan hanya retorik & hipokrasi -lain dimulut, lain pula dihati!

Anonymous said...

1101,

Sbb UMNO tak rela melihat PAS mengkuda, mengkeldai Dan meganjingkan pakcik makcik tua di kampung serta anak muda bangsa melayu yg baru mengenal dunia utk mendokong agenda sesat.

Terutamanya agenda pendokong murtad dan seks bebas bekas pengerusi majlis peguam.

Teutamanya agenda pengamal pluralisme agama mcm anwar.

Anonymous said...

Baru nak murtad sedikit?
Astaghfirullah...bawak mengucap...

apakah kamu tidak beragama Islam? Murtad bukan perkara main main. Hasan bertindak mencari dan menjaga keredhaan Allah. Itu sahaja.

Bertaubat lah.

Anonymous said...

Umno buat silap besar pecat anwar?

Apa lu cakap ni wei?

UMNO bertuah anwar sudah lama tiada dlm UMNO.

Anonymous said...

umno bertuah?... umno dah expired! tuuungguuuuuuuuuuu saat bungkus saja................

Anonymous said...

PR yang nak bungkus pigi dah!!!

pi la menyanyi kat blog korang yang sampah tu....

usin said...

Inilah tahap pemikiran baghal UMNGOK! Tiada tempat dalam PAS untuk orang2 yg anti-murtad, anti kongsi kalimah Allah dan anti-liwat.

Baru nak murtad sedikit dah nak but perhimpunan. Yang kerajaan zalim BEEND menjalimi puak2 gay/lesbian tak pulak nak berhimpun. Ini menunjukkan double standard UMNGOK dalam memperjuangkan hak kebebasan.

PAS lebih islamik tanpa pejuang exstrim orang2 anti-murtad. Bagus Hasan Ali di pecat! Takbir!

January 13, 2012 7:57 PM
==================================
ko ni apa hal. otak tergeliat ke taik tersumbat dalam serembrum ko.komen beruk makyeh...

Anonymous said...

Dari penilaian saya,
Dato Dr Hasan Ali lebih terbaik dari Hj Hadi dan Anwar!
Ilmu, moral dan wawasan utk Agama Bangsa dan Negara.

Anonymous said...

Silap besar kerana arahan memecat Hassan Ali datang dari pihak diluar Pas. Keldai mana boleh pikir sndiri. Harap2 Hassan Ali yg dulul keldai boleh jadi kuda yg cerdik sikit.

Anonymous said...

keldai dalam pas makin galak sejak hasan ali kena pecat hahaha..

aku suka dengan komen ini.. :-

Hassan ali di pecat kerana Agama Allah,bangsa melayu dan raja melayu.

Anu war dipecat kerana masaalah moral,jual agama pluralisme.

Pelik bin hairan di mana letak kewarasan kita menyokong kafir harbi musuh Islam yang nyata.

p/s: apapun.. PRU akan datang BN menang majoriti besar insyallah..

Anonymous said...

Umno lagi buat kesilpan paling besar apabila memecat DSAI,sampai sekarang menanggung padahnya....

January 13, 2012 7:29 PM

=================================

XJADI PA PUN UMNO MASIH DIBERI KUASA OLEH RAKYAT JADI PEMERINTAH PUSAT.

Anonymous said...

PERJUANGAN PAS DAN PEMIMPINNYA MASAKINI ADALAH LARI DARI PERJUANGAN ASAL MEREKA, DEMI UNTUK MENDAPATKAN UNDI PAS SANGGUP BUAT APA SAJA.

PAS GILA KUASA

PASA ANAK HARAM JADAH

Anonymous said...

PENYOKONG2 LGBT, PENYOKONG2 MURTAD MEMANG AKAN RASA SENANG DGN PEMECATAN HASSAN ALI..

Anonymous said...

sape bungkus beb? umno masih kuat dgn sokongan melayu islam.

pkr? harap belas ehsan pas dan dap je..

pas pulak..terpaksa melutut kat dap jugak..

sape bungkus??? wakakakaka

Servant of God said...

Kepada rakan2 pro-GAP,

Aku perkenalkan pada korang seme penjilat Anwar yang guna nama 'Zat' nih.

Kesukaan Zat nih ialah mengatakan sesuatu itu sudah lapok, expired, dah tak boleh pakai, etc., walhal benda tuh memang nyata masih berlaku.

Seperti penjilat2 Anwar yang lain, dia mempunyai masalah ingatan terpilih (selective memory). Bila sesuai untuk dia lupa, dia lupa laa. Bila bagus untuk dia ingat, fuhhh... tersembur segala "fakta" yang sebenarnya tahi...

Anyway, Zat konon tanya hillbert, apa akan jadi kalau Anwar perintah Malaysia. Dia buat2 lupa, dulu masa 1997/98, Malaysia belum amik pinjaman IMF, tapi Anwar dah amik tindakan potong belanja itu, potong bajet ini. BELUM AMIK dah pinjaman IMF dah POTONG! Hai...

Kalau laa betul Anwar tu perintah Malaysia nih, kemungkinan besar Putrajaya terbengkalai. Bukan saja duit yang dah invest terbuang, tapi tanpa bangunan sendiri, kerajaan masih perlu bayar hutang sewa berjuta2 ataupun berpuluh juta setahun.

Itu setakat satu contoh musibah yang aku rasa pasti akan melanda Malaysia kalaulah mamat satu tuh jadi PM dulu...

Tak payah cerita banyak laa.. apa yang Anwar ada buat untuk rakyat Malaysia sejak dia keluar penjara?

Ada dia promote barangan Malaysia kat luar negara? Kutuk ada laa...

Ada dia contribute kepada pembangunan Malaysia? Penasihat ekonomi Selangor konon... padan laa dapat gaji singgit jek..

Kepada penjilat2 Anwar.. apa kebaikan yang Anwar ada buat untuk Malaysia dari dulu sampai sekarang?

Mungkin aku nih pelupa, tapi satu haram aku tak ingat dia buat. Yang aku ingat, dia kata AUKU takkan dimansuhkan... hehehe

So, kalau laa Anwar yang memerintah Malaysia nih lepas Tun M dulu, Malaysia akan lebih papa daripada sekarang, dan kita orang Melayu rasanya akan merempat kat negara sendiri.

Aku nak tengok ada orang kata aku berandaian lapok ke tak... hehehe

Servant of God said...

Aku rasa memang amat sesuai sekali PAS buang Hasan Ali. Memang tepat dan pada waktu yang sempurna.

Yelah, Hasan Ali perjuangkan Islam, Melayu dan Raja.

PAS dah gila kuasa politik. Sokong penyekutu Allah SWT yang nyata pulak tuh.

PAS bukan lagi parti Islam. PAS sekarang lidah iblis. Of course laa Hasan Ali sudah tak ngam dengan PAS.

Semoga insan2 yang masih beriman dalam PAS sedar dan hentikan bersubahat dengan musuh kita kita yang nyata.

Dr. Hasan Ali, I'm with you.

Anonymous said...

Timbalan presiden PAS Mohamad Sabu berkata Pakatan Rakyat kini mendapat "kerjasama daripada dalam" BN untuk membentuk kerajaan selepas pilihan raya umum akan datang.

Kerjasama itu diperolehi daripada kakitangan awam termasuk anggota keselamatan dan juga bekas menteri BN, katanya dalam ucapan pembukaan di konvensyen Pakatan Rakyat di Alor Setar hari ini.

"Malah yang sedang bertugas dalam jawatan tanya apakah sumbangan yang akan kita beri untuk tumbangkan kerajaan BN," katanya lagi.

Anonymous said...

HASAN ALI PATUT DAH LAMA DIHUMBAN KELUAR, IA CAKAP BESAR, SOMBONG ASIK CAKAP ADA PhD SAHAJA

Anonymous said...

Shukur PAS dan Pakatan Rakyat bertambah kuat tanpa Hasan Ali, dia orang yang paling bodoh dan berlagak. Aku kalau ahli tertingggi PAS dan lama buang dia, memang asik cakap besar dan berlagak alim sahaja.

Anonymous said...

SAPE KUAT? PAS? JANGAN PERASAN.

KUAT JILAT DAP JE LA..
KAWASAN MAJORITI MELAYU ISLAM, PAS TAKDE PELUANG DAH..

zat said...

Serban

First time au dgr potong belanja kita jd lingkup..yg dipotong tu yg berlebih2an paham..kena la berjimat pd zaman gawat..
kedua, spt pencacai2 UMNO yg lain kau ckp pakai andaian je..Putrajaya akan lingkup? apa hujah kau nk support andaian ini...yilek..!!

Anonymous said...

Ad jgk manusia2 bdoh yg sokom Datuk Sexs Anwar Ibrahim..hairan btol..

Anonymous said...

spe sokom klau umno dan pas bersatu?
xperlu la gduh2..
kte sbgai melayu perlu brstu lar..
=)

Servant of God said...

zat said...

Serban

First time au dgr potong belanja kita jd lingkup..yg dipotong tu yg berlebih2an paham..kena la berjimat pd zaman gawat..
kedua, spt pencacai2 UMNO yg lain kau ckp pakai andaian je..Putrajaya akan lingkup? apa hujah kau nk support andaian ini...yilek..!!

January 14, 2012 10:52 PM

Zat,

Kalau dah potong bajet untuk bayar kontraktor, takkan kontraktor nak sambung buat bangunan? Dia nak guna modal apa? Kencing Anwar?

Dan ingat, kalau di bawah pinjaman IMF, mana boleh buat projek mega, terutama sekali bagi kononnya tidak menjana pendapatan. Badan2 kerajaan yang penting tetapi tiada pendapatan sangat banyak. Jabatan pendaftaran buat duit apa? Banyak lagi lah.

Kau kata yang potong tuh cuma untuk yang terlebih2? Putrajaya tuh confirm terlebih punya, sebab sebelum tu tidak ada projek yang sama level dengan dia. Walaupun pada jangka masa panjang dia akan membawa penjimatan, tapi laporan jangka pendek confirm IMF tak lepaskan.

Kalaulah Anwar mengambil alih kuasa dulu, bangunan Putrajaya dah terbengkalai, loan dah amik, bunga kena bayar. Dah tu kerajaan kena bayar sewa berterusan lagik.

Makin lama, kawasan2 pejabat kerajaan di sekitar KL terutamanya makin sesak, makin tidak efisyen. Tengok saja laa pejabat LHDN kat jalan Duta. Kalau datang lambat, nasib je lah yang tentukan kau dapat parking ke tidak. Kalau tak buat pejabat siasatan LHDN kat Cyberjaya, camne dia nak berkembang? Badan2 kerajaan lain camne? Kalau tetap jugak tidak buat bangunan sendiri, pejabat bertambah sesak, efisyensi turun, sewa masih bayar, macam mana nak berfungsi dengan baik?

Lagi, bila bajet dipotong sana dipotong sini, kamu ingat pendapatan tidak terjejas? Hoi bahalul, hutang kerajaan ni bukan macam kau berhutang beli TV LCD letak kat rumah suka2. Belanja kerajaan untuk rakyat. Kerajaan berhutang untuk dapatkan pendapatan.

Tak percaya? Kau tengok kat Penang. LGE dengan bangga announce kerajaan Penang lupus hutang RM600 juta lebih. Bodohnya kalau bangga pasal tuh. Bukan setakat hutang yang dilupus, tetapi aset terus dipindahkan kepada Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB). Lepas ni, kau ingat kerajaan Penang boleh dapat pendapatan bila orang bayar bil air? Sori! Hutang sudah pindah, aset pun sudah pindah, pendapatan pun orang lain laa yang dapat.

Dan semua projek infrastruktur perlu hutang. Sama ada kita nak minum, nak naik kapal terbang, kapal laut, hatta naik basikal sekalipun, pada awalnya kerajaan perlu berhutang. Takde hutang, takde pembangunan. Faham?

So kalaulah dulu Anwar potong bajet, projek terbengkalai, hutang masih perlu dibayar, pendapatan baru takde, pendapatan yang sedia ada semakin susut kerana terpaksa tampung proses yang semakin tidak efisyen, kerja makin lama makin pelan, apa itu tidak boleh lingkup?

Zat, betul kau tak pernah dengar potong belanja jadi lingkup?

Sama ada kau memang jahil buta pasal benda2 nih, atau kau saja nak menipu rakyat Malaysia lagi?

Aku takde hujah nak support andaian aku? HOI SIAL! Aku bukan penjilat telor Anwar macam kau, main lepas cakap! Segala yang aku cakap ada bukti atau asas laa..

Dan aku bukan penipu bangsa macam kau!! Pegi mampus ngan kau punya yilek, gi mampus ngan kau punya penipuan. Gi mampus ngan kau punya Anwar dan Pakatan Rakyat.