Wednesday, January 25, 2012

UUIHHH INI PERASAN TAHAP GILA NIH ?!

perasan.

kalau dimaksudkan dalam erti di kamus dewan membawa maksud..aku tak jumpa beb.

tapi korang boleh pahamkan maksud dan erti perkataan 'perasan'.

perasan hensem.
perasan lawa.
perasan bagus.
perasan hebat.

senang cerita ia membawa maksud syok sendiri. 

macamana gamaknya perasan itu dijustifikasikan dalam pengertian politik ?

pada 23 januari 2012, ketua pemuda pas pusat keluarkan kenyataan dalam haprakdaily.

kata hasan tantawi , pilihanraya di mesir bukti rakyat minat parti islam.

mesir, pilihanraya,bukti,rakyat,parti islam.

hasan tantawi cuba nak asimilasikan kejayaan parti islam di mesir dengan pas.

bolehkah kejayaan parti islam di mesir itu disamakan dengan pas ?

ini perasan gila nih.


dia perasan tak 8 pusingan akhir pilihanraya kecil pas/pakatan  kalah ?! sah dia buat-buat tak perasan. 

49 comments:

Anonymous said...

tantawi ni kuat verangan. tentu masa bdak dulu kuat pak cu cing. ehehehe.

Anonymous said...

pas tak tulis ke yg parti ikhwanun musliminan tolak perundangan islam dan kekalkan perundang sekular. cakap berdegar2 tapi bila perintah lagi teruk dari dulu. pemimpin ikhwanul hanya jadi perkakasan mossad dan cia. negara kucar kacir, itulah hadiah parti islam kepada rakyat mesir.

Anonymous said...

pas parti islam ke?

Anonymous said...

Hassan Tantawi ni langsung tak ada `analytical mind`.

Memang betullah dia ni perasan tak bertempat.

Parti Islam kat Mesir (walaupun sekular) berjuang untuk rakyat. Parti Islam seMalaysia (PAS) berjuang untuk tembolok ketua2 dan parti2 komponen yang menentang Islam.

Dahlah perasan, kuat berangan pulak tu.

PAS for destruction.

Anonymous said...

kekadang bila aku baca blog2 pro umno ini..mengurut dada..tak tahu nak ckp apa..keterlaluan sgt...malas nak komen..hanya aku panjatkan doa kehadrat Allah yg maha kuasa..semua nya atas kehendak nya samada nak memberi hidayah atau memberi pembalasan dikemudian hari..namun aku tetap bersangka baik..mudah2an Allah memberi hidayah dan semua fitnah..caci maki..kejian dan penghinaan dari mereka ini akhir nya terlerai juga..ku pohon dari mu ya Allah.

Anonymous said...

Para pemimpin Umno kini mula mempertikaikan tindakan presiden mereka yang berlebihan mempromosikan dirinya sedang nama baik parti dan negara terus menjunam.

Mereka mula menyedari hal ini sejak akhir-akhir ini apabila kajian yang dibuat menunjukkan rating Datuk Seri Najib Razak terus meningkat.

(Hanya nama Najib yang naik ratingnya...yang lain-lain merudum)

Tetapi dalam masa yang sama rating pemimpin kerajaan yang lain, Umno, Barisan Nasional bahkan kerajaan Malaysia sendiri terus merudum.

"Kalau macam ini berterusan, dalam pilihan raya nanti dia je lah yang menang, kami semua lingkup," kata seorang pemimpin Umno yang kini mula bosan dengan apa yang berlaku.

Anonymous said...

jauhnya pemimpin PAS berangan sampai ke Mesir, kan rakyat kelantan buat mcm mesir turunkan pemerintahan Nik ajiz tu apa korang nak cakap nanti

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=f2cUCK5OoBM http://www.youtube.com/watch?v=nEpcAXsPq4M ,baca ini tuan2.veteran umno dah maki pemimpin umno yg bolot harta org melayu.

XPressMinda said...

Pas ni apa saja yg berlaku di luar negara depa cuba gunakan utk up imej depa.

dulu di turki netmetin menang, erdogan menang di turki depa kata umno turki dah jatuh, kon kon nak bagi tahu parti netmetin dan erdogan tu sama macam Pas.

bila reformbasi berlaku di indonesia depa pun import sama menda tu, time berlaku revolusi syiah di Iran depa pun gunakannya utk tonjolkan imej Pas..

takde modal lain kecuali duk ikut pengaruh luar, tu yg depa punya pendirian kelam kabut.

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHA!

Kalau ye pun syok sendiri, agak2 lah.

PAS kuat ye? PAS tu islam ye?

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Kalau kuat, buat apa duduk dalam PR, keluarlah, tunjukkan pada dunia yang PAS diterima oleh masyarakat, dan PAS sememangnya kuat.

ptuih!

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!

Anonymous said...

Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang kesal dengan Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFCorp) dan Pertubuhan Peribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) yang mempersoalkan integriti dan kredibiliti juruaudit-juruaudit jabatannya menjalankan tugas.

Beliau berkata, jabatannya mahu menekankan bahawa kerja-kerja mengaudit ke atas projek NFC dijalankan secara profesional dan bebas tanpa sebarang prejudis kepada mana-mana pihak.

"Jabatan Audit Negara menjelaskan bahawa pengauditan terhadap projek NFC ini telah dibuat secara bebas dan profesional tanpa sebarang prejudis kepada mana-mana pihak.

"Sebarang kenyataan yang mempertikaikan kewibawaan dan integriti juruaudit JAN adalah
dikesali," kata Ambrin dalam satu kenyataan.

Anak Lenggong said...

kah kah kah...mamat taliban bersemuntal tinggi ni masih lagi bermimpi kee..weii..mamat tantawi ..Parti PAS kat Malaysia ni cuma layak jaga adat resam dan sukan jee..tak lama lagi cuma layak jaga kebudayaan pulak..leh laa ko simpan semungtal ko tu kat dalam beg..sedar2..laa sikit..

Anonymous said...

pru 12 dulu byk undi protes dr pengundi BN sendiri. apa pas cakap? korang tau sendiri la kan. apa juak pas dok perangat geng umno? hari2 terima sms, forward email mengutuk kaw2 punya. aku dgr ada tempat sampai org umno tak berani keluar rumah takut kena booo depan public.

pas mmg dah lama perasan. sapa yg buat undi protes pru 13 mmg bodo sbb pas & juaknya tak penah iktiraf pun pengundi protes. diorang hanya perasan tak habih2...

Anonymous said...

Siapa cakap PAS tu parti Islam. Presidennya sendiri mengatakan PAS hanyalah sebuah parti "welfare" (kebajikan). Sebenarnya mereka menumpang ihsan PKR dan DAP jer. Tang tu mereka tak perasan. Ini dah perasan tahap GILA BABI nih!!!!!

Anonymous said...

UMNO jgn nak syok sendiri.lihatlah sndiri najib pusing satu malaysia tabur duit sanasini nak pujuk pengundi.ckp main juta saja..kalau umno parti yg selesa apa nak kuat kerja sgt...kalau parti dah bagus tak payah kempin rakyat dah faham.cuba tuan2 fikir...saya suka sgt bigmama shoping sakan.ini adalah saham utk PR shoping222222mama.lantak duit rakyat.rakyat tak sabar pru13.maka terlungkupnya umno mca mic.masa tu mana big mama nk shoping....oiiii rakyat tak semua umno dan tak sebodoh penjilat2 umno disini.

Anonymous said...

umno rasuah rasuah rasuah rasuah,makan duit rakyat duit rakyat duit rakyat.igt duit kepala bapak dia kot.pemimpin yg makan duit rakyat memang pukimak.keturunan anak haram

Anonymous said...

DR HASSAN ALI setelah dipecat dari PAS kini mulai belajar dari beberapa pemimpin Umno untuk melakukan kerja fitnah. Kononnya seorang pejuang Islam yang tulen, tetapi melakukan fitnah terang-terangan apabila mendakwa DS Anwar menyokong golongan Homoseks hanya berpandukan kepada media pencacai dan wawancara di Youtube yang beliau sendiri tidak melihatnya sepenuhnya wawancara berkenaan. Baca apa yang `Pejuang Islam, kaki fitnah' itu sebut di SINI.

Pada saya Dr Hassan Ali lebih bangsat dari segala bangsat demi kerana dendam dan hati yang busuk terhadap DS Anwar. Beliau melepaskan dendamnya akibat terbuang dari PAS dan ingin meletakkan dirinya sebagai Pejuang Islam yang agung.


Apa sebenarnya masalah bangsat ini? Mula-mula menuduh PAS tidak betul kerana prinsip Negara Berkebajikan. Kemudiannya, tarik balik dakwaan beliau itu kononnya beliau terlebih cakap. Selepas itu, menghasut orang ramai agar tidak menyokong DS Anwar Ibrahim semata-mata beliau mendengar khabar bahawa DS Anwar tidak bermoral.


Apabila dipecat dari PAS, beliau menuding jari ke atas DS Anwar mengakibatkan beliau dipecat. Kemudiannya menyebut terdapat `parasit-parasit' di dalam PAS yang menyebabkan beliau dipecat. Ertinya, sudah tentu bukan DS Anwar `parasit' kerana DS Anwar bukan berada di dalam PAS. Tetapi mengapa si bangsat ini menuduh DS Anwar menyebabkan beliau dipecat? Ini bermakna, hujah yang lintang pukang dari awal menunjukkan Dr Hassan Ali ini mempunyai hati yang busuk dan tidak hairanlah orang seperti ini dicampakkan oleh PAS selayaknya ke dalam tong najis.


Beliau menyebut, Tuan Guru Nik Aziz dan Hj Hadi lebih layak jadi PM dari DS Anwar. Memanglah, jika ditanya pada kita sekalipun kita pun beranggapan sedemikian. Tetapi, jika Tuan Guru Nik Aziz atau Hj Hadi bersetuju DS Anwar menjadi PM sepertimana Almarhum Ustaz Fadzil Noor juga pernah bersetuju DS Anwar jadi PM, apa masalahnya yang menyakitkan hati bangsat ini? Apakah kerana dia rasa jika bukan Tuan Guru Nik Aziz atau Hj Hadi yang layak menjadi PM, maka beliau merasa beliau yang layak? Jijik aku membayangkan orang ego, sombong dan bongkak ini mahu dilantik menjadi PM.


Dr Hassan Ali masuk PAS ketika PAS sudah segar bugar. Beliau tidak pernah merasai kesusahan di dalam PAS sebagaimana Mat Sabu, Mahfuz dan beberapa orang lain rasai. Usahkan mahu menyebut bangsat ini pernah dipenjarakan atau ditangkap di lokap mahu pun di bawah Akta ISA, mahu melihat bangsat ini hadir berhimpun di dalam demontrasi selaku pejuang pun susah. Beliau masuk PAS beberapa tahun kemudian terus berada di pejabat penghawa dingin selaku Exco. Apa keperitan yang beliau rasai sepanjang di dalam PAS?


Islam tidak boleh tertegak hanya dengan ucapan tegang-tegang urat leher mahu pun kembang-kembang hidung berteori, wahai Hassan Ali. Islam tidak boleh ditegakkan dengan bersekongkol dengan musuh-musuh Islam dan membuat fitnah. Islam juga tidak boleh didaulatkan secara bersendirian.


Allah tidak memandang seseorang itu pada awal kehidupannya, tetapi Allah memandang seseorang itu pada akhir penghidupannya. Dan, bangsat ini telah memilih jalan yang beliau lalui sekarang iaitu meninggalkan Jemaah Islam untuk bersama golongan-golongan munafik yang menjadikan fitnah sebagai cara hidup

Anonymous said...

Hari ni jumpa kawan lama yang telah bersara dan dia merupakan pemegang jawatan juga dalam PAS.

Cukup berpengaruh. Calang-calang orang kalau berdebat dengan dia memang tak menang. Hingga di gelarkan dia "General Order".

Bila ditanya ada tak peluang untuk menjadi calun pada PRU akan datang.
Amat memeranjatkan apabila beliau berkata menyesal selama ini percaya pada PAS. Orang yang buta, tuli dan bodoh aje masih ikut PAS. PAS bukan memperjuangkan Islam lagi. Asyik melalak sana sini kata islam tetapi rakan PR tak bagi pegang exco agama. Rakan dalam PR tak percaya buat apa beliau nak percaya lagi perjuangannya.

Malu dengan kawan-kawan yang pernah diceramahkan dulu betapa hebatnya PAS. Sekarang kawan-kawan tu pula tanya balik mana perginya kehebatan PAS yang dikatakan dulu.

Habis harta benda kerana perjuangan PAS dan sekarang terasa tertipu pula.

Beliau juga mengatakan pengikut pengikut yang totok aje yang sanggup diperbodohkan sehingga kehari ini. Yang boleh berfikir dan menyoal diri sendiri akan terasa diperbodohkan PAS. Orang yang hebat macam Dato Dr Hassan Ali pun tinggal kan pas. Dato Dr Hassan Ali orang cerdik pandai dan boleh berfikir yang mana boleh mendatangkan kebaikan dan yang mana boleh menghancurkan negara.

Islam dan Iman bukan ada pada PAS sahaja tetapi pada setiap insan yang mengucap dua kalimah syahadah, mengerjakan rukun islam dan mempercayai rukun iman serta sentiasa mengamalkannya. Kalau islam hanya ada pada PAS maka isi aje borang keahlian PAS dan bolehlah memaki hamun seperti ceramah-ceramah PAS yang ada tu.

Bertaubatlah wahai pengikut PAS sebelum terlambat.

Anonymous said...

anon 9:18 PM

betul2..apa la hassan ali ni kan. keluar video penuh cinadoll pun pas x percaya inikan video wawancara kat youtube kan. apa la hassan ni dok lama dlm pas pun tak paham perangai pas.

Anonymous said...

aku rasa anon

January 25, 2012 9:18 PM ni sebenarnya adalah Ah Jub Bor aka Anwar Brahi aka BABI...

saje je ni pakai nick anon... nak angkat diri sendiri le tuu... apa2 pun aku sokong 100% apa yang Hasan Ali perjuangkan... pegi mammpus sama PKR, PAS, DAP.. geng2 Pakatan Luar Tabi'e (PALUT)..

Anonymous said...

HA..HA..HA

Aku setuju dgn 8.51 pm

Kalau PAS Kuat atau Hebat sangat..berdirlah atas Telor Sendiri... Ini ashik bergantong pada Telor PKR atau DAP

SAMPAI KIAMAT PUN PAS ..tetap jadi PARTI ANGGOK SAJA..

Kesian..Kesian

CERMIN CERMIN LAH PUAK2 PAS ooi

Anonymous said...

Apabila dipecat dari PAS, beliau menuding jari ke atas DS Anwar mengakibatkan beliau dipecat. Kemudiannya menyebut terdapat `parasit-parasit' di dalam PAS yang menyebabkan beliau dipecat. Ertinya, sudah tentu bukan DS Anwar `parasit' kerana DS Anwar bukan berada di dalam PAS. Tetapi mengapa si bangsat ini menuduh DS Anwar menyebabkan beliau dipecat? Ini bermakna, hujah yang lintang pukang dari awal menunjukkan Dr Hassan Ali ini mempunyai hati yang busuk dan tidak hairanlah orang seperti ini dicampakkan oleh PAS selayaknya ke dalam tong najis.
January 25, 2012 9:18 PM

Nampak benar si Anon 9.18PM ini memang totok PAS dan setia dengan HARAKAH hari-hari.
Tahniah sanggup juga baca di blog GAP ini setidak tidaknya dapat juga cerita yang benar terhadap Dato' Hassan Ali. Tak pe selalu ikuti ruang GAP ini agar fikiran kamu menjadi lembut boleh berfikir yang mana betul dan yang mana salah.

Tahniah ye

Anonymous said...

Ini kes perasan tahap tenuk cirit birit. Tahap gaban darjah ke sembilan juta puluh riban juta trillion.

Adapun apa-apapun jenis perasan punya tahap perasan tidak dpt menyamai tahap keperasanan kembang idung pasngok bila dgn selamba jadi perasan mcm tu..

Kesian..kesian..kesian..

Anonymous said...

PAS (Parti Adat dan Sosial)...

Anonymous said...

majoriti rakyat Islam m'sia tak sebodoh PAS yg memang bodoh, dilahirkan bodoh untuk diperbodohkan.

SPM gred 3 pun lantik jd timbalan presiden parti....

memang sah bodoh....

Anonymous said...

tantawi ni terlupa
pati pas dah tukar
parti adat & sukan
ini semau salah UMNO
hee...hee...hee...

Anonymous said...

AKU BUKAN LAH AHLI PAS ATAU PR..AKU CUMA TOLONG COPY PASTE JER KAT SINI..SEBAB KAU ORG MELAMPAU SANGAT MEMFITNAH..MUDAH2AN KAU ORGG BERTAUBAT..DAPAT JUGAK AKU PAHALA..AMIN

Anonymous said...

Najib - Ah Jib Gor

Anwar - Ah Jub Bor

ada persamaan tak??

Anonymous said...

Woi anon January 25, 2012 10:57 PM

Kat mana yang kitorang fitnah? Yang mana satu? Bengap!!

Anonymous said...

AKU BUKAN LAH AHLI PAS ATAU PR..AKU CUMA TOLONG COPY PASTE JER KAT SINI..SEBAB KAU ORG MELAMPAU SANGAT MEMFITNAH..MUDAH2AN KAU ORGG BERTAUBAT..DAPAT JUGAK AKU PAHALA..AMIN

January 25, 2012 10:57 PM
--------------------------------------

jgn nk berlakonlah. why not kamu copy paste jugaklah apa fitnah yg PAS dh buat selama berpuluh tahun ni? pergi la paste dlm blog pro pakatan, pro pas... aku nk tgk lepas tak komen kamu. kalau nk dapat pahala... kamu jgn BIAS... nak copy paste, buat pd dua dua pihak. ini kalau pandai copy paste kat blog pro bn tp kat blog pro pakatan kamu butakan mata je walaupun mrk fitnah mcm org gila sampai sanggup kafirkan org islam lain... so jgn nk berangan la kamu nk dpt pahala. niat tu biar seimbang jgn berat sebelah, biar adil.

Anonymous said...

Kat Mesir ada parti DAP ke?

Anonymous said...

10.57
Menfitnah DS Rosmah berbelanja besar di Australia.
Siapa yang wajib bertaubat
Orang PAS, PKR atau Mat salih Gay tu......
Adakah orang UMNO pulak kena bertaubat?

Anonymous said...

11.28
Kat Malaysia ada
parti yang lahirkan nabi baru
dan ada yang lahirkan imam mahadi
sungguh hebat...
yang pasti kat mesir tidak ada
parti adat & sukan...
kat sini adeee..
hee..hee..hee..

Anonymous said...

PasTaik!

Anonymous said...

Wahai anak bangsaku semua,ingatlah akan asal usulmu. kamu sepatutnya merasa bangga kerana dijadikan oleh Allah sebagai manusia dan bukannya haiwan.Janganlah kamu menjadi terlalu bongkak,sombong dan angkuh dengan bangsamu. jangan sampai dilaknat Allah sebagaimana Allah melaknat kaum yahudi. Kembalilah ke jalan yg lurus iaitu islam yang sebenar sedangkan kamu sendiri telah mangaku didalam kalimah shahadah yg kamu ucapkan setiap hari tetapi sayang, kerana harta dan kuasa, kalimah shahadah hanya dimulut shj tetapi dimana suruhan dan larangan Allah dan sifat2 nabi Muhammad SAW yg para pemerintah bn ikut.Renung2kanlah. Adakah para pendokong parti umno bn sudah terlalu bagus dan mengikut landasan islam dalam pemerintahannya dan wajarkah utk kita jadikan umno sbg wadah perjuangan islam kita? dan adakan parti pas PR terlalu hina untuk kita keji dan caci hanya kerana setitik nila. Adakah kamu mengaku yg kamu seorg berketurunan melayu islam. tak tahulah klu ada org umno yg berketurunan melayu kristian atau budha. Kita bergaduh sesama melayu islam, bangsa lain bertepuk tangan.Sepatutnya kita sokong perjuangan islam demi keadilan dan bukannya perjuangan parti yg tidak nyata matlamatnya. Adakah Nabi Muhammad SAW bangsa melayu? kita tetap ikut ajarannya kerana islam , bukannya bangsa. Ada mata, pandang , ada telinga dengar, ada otak, fikir.bukan fikir dgn hati yg marah dan tak blh ditegur kesilapan dan kekufuran kita. tiada siapa yg marah kalau kita tinggalkan parti yg terang2 menindas rakyat dan bangsa sendiri. yg penting kita bina satu komuniti yg maju dan berjaya mengikut landasan islam kerana dalam islam sendiri telah ada garis panduan cara pemerintahan yg betul. Insya Allah umno akan berjaya kalau pendokong2nya berubah ibarat keretapi, kalau kepalanya tak berubah haluan camana gerabak2 lain nak ikut. Suruh rakyat dan ahli2nya buat perubahan ( transformasi ) tapi kepala2 dok tak berubah jugak. Habis harta negara dan hak rakyat dikebas. Camana M'sia nak bersaing dgn negara2 maju yg lain. umno akan gagah semula kalau parasit2 parti disingkirkan terutama kepala2 penyamunnya.

Melayu Perak said...

anon 1.01 am....

tiada siapa yg marah kalau kita tinggalkan parti yg terang2 menindas rakyat dan bangsa sendiri....


kita tinggalkan parti yg terang2 menindas rakyat dan bangsa sendiri....

mana bukti ko kata diatas tuh...bila pulak bn/umno tuh terang-terang menindas rakyat....

parti dan kerajaan yang aku tahu menindas rakyat melayu dan india ialah kerajaan pakatan....dengan terang rampas tanah melayu dan india....merobohkan gerai melayu....

sekarang siapa yang penindas...????

Anonymous said...

January 25, 2012 9:18 PM,

apa kata kao ber iztikarah ,bercakap lah dengan tenang jangan terlalu mudah melempias kan nafsu amarah iblis mu tak baik.

kita kan bersaudara jangan lah menuduh orang lain munafik jika orang itu (hasan ali) memperjuangkan islam dan bangsa nya....

Anonymous said...

parti islam kat mesir tu ada berapa ...??? satu tu je ke ...???

yang parti parti lain ... parti tak islam ke ...???

hihihihi ... sembang puak puak bodoh pas kat kedai kopi ...pakai ayat tu ....
bole laaaa... pas pas mengong tuu dengo ....

yang parti pas kat sini dok laaaaa...
kat celah kangkang sikulup kote ....

nik ajis nak angkat serban pon tak terangkat bile dok celah kangkang sikulop kulup tuuu ...

nak menegakkan islammmm konon ....
kasi tarbiah dulu pada mat mat kulup tuuu ...
baru betol ...

yg paling aku pelik sekali...
hasan ali yg menegakkan agama islam tu , dihina dan di caci ...tak d terima ahli pas ...
telah menyalahi dan merugikan parti ...walaupon dia masih nak bersama pas ...
tapi...

anuar yg sokong acara liwat tuuu ...
disanjung pulak ....
walhal ...
karpal dan mat sabu gak yg beria ria bercerita dulu ...
siap kasi anuar lagi ,,,
dengan gelaran " anuar aljuburi"

yg paling pelik lagi ..

puak puak pas, koner pulak kata umno yg bikin fitnah ...


SIAPA FITNAH SIAPA NIIII ....???

alahaiii .....

paku dulang ....

Anonymous said...

`Habis harta negara dan hak rakyat dikebas'

January 26, 2012 1:01 AM

anon,

kao ni tak dapat projek dari umno ke?
aikk? dah dapat bantuan rm500 pun meroyan lagi?

Mae said...

kat Mesir tu ada ka parti islamnya berkawan dengan parti kafir ?

Servant of God said...

Puak penjilat dari Parti Adat & Sukan juga dari Parti Kehancuran Rakyat amat suka mai sini kata orang UMNO fitnah.

Oleh itu, kamu penjilat semua perlulah tunjukkan tauladan yang baik untuk kami semua.

Kata Rosmah berbelanja sakan kat Oz. Tunjukkan lah salinan resit.

Selain daripada resit, tunjukkanlah gambar dia mengusung barang keluar kedai tuh. Sertakan gambar dalam raw format supaya boleh dibuktikan yang gambar tu tidak diphotoshop.

Dan cerita laa dengan detail apa yang dia beli. Kami pun nak tau gak.

Servant of God said...

Anon January 25, 2012 10:57 PM,

Kau menipu memang tahap gampang laa.

Fitnah apa? Dah dalam harakahdaily tuh. Fitnah apa?

Tak payah kau berlakon laa. Kau penjaja agama. Kau guna nama Allah SWT untuk mendapat fulus.

Kalau kau betul nak tengok orang bertaubat, apa kata kau suruh Anwar bertaubat? Dah Karpal sendiri kata Anwar peliwat.

Kau tak terpikir aku akan selit tu kat sini kan? Takpe. Benda tu fakta. Biar aku sebut lagi supaya kita tidak lupa.

Karpal kata Anwar telah meliwat.

Siapa yang Karpal kata telah meliwat? Anwar.

Karpal kata Anwar buat apa? Meliwat.

Haa... itu pun kira fitnah ke?

Anonymous said...

najib tu sebenarnya terlalu kuat kerja, kata omoputeh workoholic, biarkan saja.. kan demi party dan negara

saya tak dapat compare dia punya work rate sangat mengkagumkan, like Japanese bolelah.. haiit arigato

tak sampai 2-3 hari ada saja ideanya keluar

dan yg penting itu bukan cakap kosong bukan janji kosong

pemerhati atas pagar

Anonymous said...

Tak payah bawa budaya orang Mesir ke Malaysia. Semasa kita berada di Mesir orang mesir puji rakyat Malaysia, puji negara Malaysia sebagai model. Tapi peliknya PAS nak jadikan mesir pula sebagai model. Ini ketinggalan zaman.

usin said...

hasan ni asal boleh dia kait, dia akan kait. nangka busuk yg org tak nk kait pun dia akan kait. apa punya kaitan parti kt mesir dgn pas pun takde sapa tau. ikut lu la hasan...

usin said...

anon 9:18pm.
begitu marah nampaknya dgn hassan ali, sampai membangsatkan hasan ali begitu sekali. untuk makluman awak sebenarnya yg bangsat ialah pas selangor. kerana jawatan exco agama yg sepatutnya dipegang oleh pas (parti berasaskan agama?)terlepas kpd pkr. apa kredibeliti mb dlm hal agama sehingga tidak mempercayai pas utk memegang portfolio tersebut? dungu sangatkah adun2 pas dlm hal2 agama sehingga tiada yg layak memegang portfolio tersebut? tahukah awak apa makna bangsat? bukankah peristiwa ini menunjukkan bahawa pas itu bangsat? memecat pemimpin dan portfolio parti sendiri untuk menggembirakan parti lain. akhirnya ibarat membangsatkan diri sendiri. kasihan pas!!!

usin said...

anon 8:32pm.
kalau baca blog pembangkang, apa pulak yg ko nk urut? semua menyejukkan hati ye...

Anonymous said...

perasan gilababie..puak2 Peruntuh Islam-PAS nih..
dh sepak terajang keluar Hasan Ali yg berjasa pd Islam lepas tu masih berangan2 perasan nk mampos mengaku masih parti Isle..

kurang hajor PAS laknatullah ni.. boleh main silap mata bodoh..wpun terang2 buat sikap keji.jd hamba Kafir Harbi.. isu AKIDAH pun GAGAL!!

pegi mamposlah PAS..jgn harap Tuhan akan berikan PAS kejayaan.. semoga PAS dilaknat Tuhan!!

Anonymous said...

PAS ni parti islam ke? ambiga sokong, lelaki tutuh lubang kunyit pun sokong, himpun tak sokong.... islam ke?