Tuesday, February 7, 2012

DIN PUDURAYA NAK JADI MB JOHOR.

lauk beb lauk.
pakatan johor umum kalau menang johor, din puduraya bakal jadi menteri besar johor.
lauk beb lauk.
din puduraya pernah keluarkan kenyataan sokong chin peng kembali ke malaysia.
ha BN johor apa tunggu lagi... kasi bedal laaaaaaa !

43 comments:

Anonymous said...

aa...hhaaa..ye.le tuu

MB Johor

(MIMPI BESORRRR Beeb)

Mimpi Besorr jaga pudu pun belum tentu...muuahhhaahhaa..maharaja lawak betul..

Anonymous said...

Satu masalah orang kalah, dia selalu berasa akan menang... hehe..

Anonymous said...

SEBAGAI TEST ...SURUH DIA JD JAGA PARKING KERETA SELURUH PUDU DULU UNTUK SEBULAN... KALAU TAK OK, TU JER KELAYAKKAN YANG SI SAMDOL@BADIGOL ADA!!!

Anonymous said...

tp bagi aku, peluang pr amik alih johor mmg cerah...lagi cerah bila mereka ada bayangan bakal MB dr melayu yg dilihat agak bersih tu..

hasil risikan pengundi cina johor, melaka dan negeri sembilan 90% akan menyokong pembangkan next election..sbb tu mereka yakin dan salahudin berani pertaruh karier politikknya utk bertnding di johor..

BN johor kena buat sesuatu...umno jgn suka sgt!!! buat apa shj, asalkan kita boleh pertahan johor!!!

Anonymous said...

hahahahaha.....low class la PAS...

din pudu ni pas apa???

jgn nak mimpi la nak tawan joho...

nak pertahankan seluar dia yg terlondeh pon blom tentu...hehehe

lawakk aaa din...

Nok said...

setakat yg aku tahu kalau setakat negeri johor tu jgn mimpi le PR nak menang, sbb rakyat Johor lebih memahami dan tahu siapa itu pembangkang tambah2 DAP lagi depa tak suka...sultan johor pun lagi tak suka pada mangkok ayun ni....walaubagai mana pun BN kena keje kuat untuk menentukan Johor menang dgn cemerlang...cuma kalau nak di singkir pun pemimpin BN hanya Kerismuddin aje lah anak Hussin On..yg bodoh lagi kedi tu....tapi kalau rakyat Johor masih pilih dia maknanya mereka pun bodoh sekali lah...sbb kerismuddin ni tak boleh jadi pemimpin org melayu.....jahanam Malaysia........

Anonymous said...

Hansem le din pudu ni...
bakal mb johor
pm nya si sepitol bengkok..
hee..hee..hee..

Langsi said...

Anon 1:30pm... satu masalah orang dah menang, dia selalu berasa tidak akan kalah... hehehehehehe!

Kita tengok sape yang kene! Kalo dah kompiden sangat...takyah la bersusah payah menghalang ceramah2 PR.

Kita tengok sape yg kene.....

Anonymous said...

awatnya..orang kelate dah x suko dio ko???

Anonymous said...

Dah lama dah. Pi balik jaga kampung sendiri.

Anonymous said...

Sbg anak jati negeri Johor Darul Takzim,

Aku nak tersengih pun ada, nak tersenyum pun ada..

Agak agak la kot ye pun PAS oi...

Usahkan MB, nak dpt jawatan tukang jilat tapak kasut pun belum tentu boleh dpt.

Orang orang Johor esp kawasan Muar dan Ledang cukup berbulu dgn PAS pasal kes biadap Mat Syabu menghina anggota polis balai Bukit Kepong yang terkorban.

Lagi, si musibat ni, sokong lak Chin Peng balik ke Tanah Melayu.

Jangan mim ya mim pa ya..... Mati idup balik pun kau takkan dpt negeri Johor, tmpat lahirnya parti keramat UMNO. Dulu, kini dan selamanya..

Servant of God said...

Pada orang PAS,

Korang betul tak faham perangai orang Johor camne yer.

Korang ingat orang Johor ni boleh kau mainkan macam sekor dua pengkhianat?

Jangan angkuh, wahai manusia. Orang Johor setiap tahu asal usul dorang. Korang dah perlekehkan dorang dengan Mat Sabu hari tu.

Siap laa korang nanti.

Anonymous said...

Langsi,

Satu masalah orang yang dah selalu main jubur dgn pelacur..

Lama lama terkantoi jugak..

Dah kantoi, cakap tak kenal dgn eskay. Lagi satu kali terkantoi..

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Langsi,

Dan satu lagi masalah org yg bebohong tak mengaku sokong negara Israel, terkantoi dgn lidah sendiri sokong sebarang usaha menjaga keselamatan negara Israel.

Ini termasuklah usaha membunuh rakyat palestine, menyekat bantuan ubat ubtan dan kemanusiaan bagi palestine.

Sokong keselamatan Israel jauh beza dgn suka makan McDonald atau pakai pentium 3.

Sokong Israel beerti sokong kanak kanak palestine dibunuh!

Pendek kata,
ANWAR MEMANG EJEN ISRAEL

Servant of God said...

Suka benar penyokong Anwar tuh dengan Israel pembunuh tuh ek?

rakab said...

Orang dah hulur tengkok...sembelih jer ler !!

nasib kau laa dinnnn....

Anonymous said...

BEDAL MESTI BEDAL!!

MUKA MACAM MUSIBAT AGONG!!!

Anonymous said...

DIN OH DIN KAT KELATE TAK BERAPA NAK HIDUP NAK BALIK KE JOHOR, NAK SURUH ORANG JOHOR MELINGKUPKE?
INGAT ORANG JOHOR BODOH2 KE??
PUKIMAKKAU LAH, KALAU NAK SANGAT KAU AMBIKLAH PARLIMEN SAMUDIN PONDANTU,ORANG JOHORPUN DAH TAK BERAPA NAK DIA LAGI,TAU UGUT AJA,SIKIT2COVER GUNA POLIS,POLIS,POLIS,.

Anonymous said...

1. BIPPA menasihatkan adalah lebih wajar mantan Perdana Menteri sendiri melakukan taubat nasuha kerana beliau yang sebenarnya menjadi punca kepada perpecahan bahkan kemunduran masyarakat Melayu. Muktahir ini mantan Perdana Menteri menjadi penyebab maraknya api perkauman dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Pada usia senja adalah lebih baik untuk mantan Perdana Menteri banyak melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT sebagai persiapan menemuiNya walaupun penentuan umur adalah di tangan Allah SWT.



2. Beliau bertanggungjawab memecat dan mengaibkan Dato' Seri Anwar Ibrahim, mantan Timbalan. Perdana Menteri dengan dakwaan fitnah liwat yang ternyata tidak benar. Beliau mengaibkan DSAI dan keluarga di khalayak ramai. Perbuatan mantan Perdana Menteri mengaibkan DSAI dan seisi keluarga adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan hukum agama dan tindakan tersebut bertentangan denga norma dan tatasusila masyarakat bertamadun.. Justeru, DSAI mempunyai hak di sisi syariat Islam mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada fitnah. Kiranya tindakan DSAI mempertahankan maruah diri menimbulkan perpecahan, maka perpecahan itu adalah hasil daripada pertembungan antara hak dan batil. Demikian penegesan dari sepotong ayat dalam al-Qur'an: "Dan katakanlah: Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah suatu yang pasti lenyap." (al-Isra': 81).


3. Mantan Perdana Menteri juga bertanggunjawab merobek unsur-unsur kekuatan bangsa Melayu dari segi bahasa, agama, pendidikan sekolah agama rakyat, kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan ekonomi orang Melayu dan melakukan pindaan persempadanan kawasan pilihan raya majoriti pengundi Melayu sehingga menjejaskan keutuhan politik melayu

4. Menjadi satu kebiasaan mantan Perdana Menteri meletakkan setiap beban kesilapan dan ketelanjuran beliau diatas bahu orang lain. Isu perpecahan masyarakat Melayu dan rakyat Malaysia adalah berpunca daripada beliau sendiri.



5. Parti yang didakwa kecil oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada hakikatnya adalah sebuah parti yang lahir pada tahun 1999 dari gejolak kemarahan rakyat kerana kezaliman beliau dan terus mendapat dokongan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Alhamdulillah, parti ini pengaruhnya semakin meluas dan bertakhta dihati rakyat serta berpotensi besar, insyaallah, mengambil alih pemerintahan negara. Inilah yang digeruni oleh Tun Dr Mahathir yang menjadikan beliau sentiasa berada dalam resah dan gelisah. Sewajarnya mantan Perdana Menteri berlapang dada menerima penentuan rakyat dalam merayakan amalan demokrasi.



6. Seandainya DSAI itu rendah kualiti diri dan kepimpinan dalam mata pandangan Tun Dr Mahathir, mengapa DSAI masih terus mendapat sambutan dan sanjungan rakyat di negara ini walaupun dicerca saban hari dan waktu oleh pelbagai pihak menerusi pelbagai media. Beliau juga terus diterima dan dihormati sebagai seorang tokoh pemimpin berwibawa oleh sebahagian besar pemimpin dunia, para 'ulama tersohor, para ilmuan Muslim dan bukan Muslim di peringkat antarabangsa

Anonymous said...

Saudara GAP,

Kami pernah terserempak dengan Din Puduraya sedang makan asam pedas diBatu Pahat disuatu restoran yg terkenal dengan masakan asam pedas, kegemaran Orang Johor. Din Puduraya makan seorang diri dan tidak diendah langsong oleh pelanggan restoran tersebut.

Tiada siapa yg menegor atau menyapa Din Puduraya.

So, faham-faham sahajalah. TETAPI UMNO JOHOR jangan complacent. Bangunlah daripada tidur yang nyenyak. Gerakkan seluruh anggota untuk menampis serangan.

Thanks.

Jimmy Hillhead
(Johor Bahru - anak-anak masih seronok bermain dengan sepupu sepapat mereka)

Anonymous said...

HIDOP ORANG JOHOR!!!

HIDOP ORANG JOHOR!!!

Anonymous said...

TUKAR NAMA DIA DARI DIN PUDURAYA KAPADA DIN HANTU RAYA!!!

Anonymous said...

Kepada anon 4.58 yg bebal dan bongok,

Itu sbb anwar ibrahim kesayangan gerakan ilumnati bagi menguasai sbuah negara Islam yg menjadi model bagi pembangunan negara ISLAM seluruh dunia.

Tak habis habis dgn agenda yahudi kau nak fitnah Tun M.

Hari ni lidah anwar sendiri yg menyatakan sokongan terhadap keselamatan negara Israel.

Iaitu dgn kata lain terhadap pembunuhan anak anak palestin juga.

Viva palestina anjuran Tun M bakal dilancarkan lagi.
Allah telah dan sentiasa lindungi Tun M. Amin..

Nok said...

perkataan bebal dan bongok tu adalah sesuai dgn penyokong2 PR....pasang angan2 nak ambik putrajaya...yg cinabengnya puak2 termasuk nik aziz dulu masa TDM nak buat putrajaya puak2 ni le paling bising makan haramjadah kata TDM buang 10Billion duit rakyat....

hari ini tiba2 nak ambik putrajaya ????kimak keorng lah dasar pembangkang memang kini dulu haprak sepanjang masa yg tau malu....dah tak lama lagi menyembah bumi....Dr hassan perintis kejatuhan parti haprak ni insyaallah....

Anonymous said...

jangan lah pas bermimpi disiang hari kelak merana diri kalau menang 1-3kerusi tak payah bermimpi lah pas jangankan negeri negara bagai langit dan bumi antara pas dengan bn kesungguhan bn untuk menjaga kebajikan rakyat.

Anonymous said...

Aku orang Johor yang dah 5 kali mengundi. Cuma 2008 saje aku swing dari BN sebab benci aku pada Abdullah Badawi sampai hari ni. Begitu juga dengan keluarga aku. Kebanyakan kawan-kawan aku bagi undi protes dengan pangkah 2 calon. Tapi PRU 13 ni jangan haraplah PR nak dapat undi dari Aku, keluarga dan kawan-kawan dari golongan profesionnal. Insyaallan BN semakin kuat di Johor dan tiada tempat untuk parti PAS perosak Ugama.

Anonymous said...

bg aku tindakan tdm ada bbetulnya...anwar tu gila pm ...dia mesti ''juai' baik punya... tengok la 'kalimah Allah'' bayangkanlah kalu dia masa abim atau dlm kerajaan BN ..mesti dia xbg punya kristian ..

SEKARANG KALIMAH TERAGUNG PUN SANGGUP PUTUSKAN KRISTIAN BOLEH PAKAI...


memang cinabeng betuilah

Anonymous said...

memmg lah PAS MENANG KAT JOHOR

2-3 Krusi. adat lah...

x kan bn sapu semua... kita masih berperikemanusiaan

Anonymous said...

aku anak JOHOR jati....usah berangan lah PR nak perintah JOHOR. Cincang mati hidup semula pun aku tak kan rela PR ( PENJAHANAM RAKYAT ) berada di bumi JOHOR DARUL TAKZIM...Tunaku Sultan pun meluat dengan si bingai2 dalam PR tu..

Anonymous said...

nak jadi MB? keh keh keh.. nak urus satu tadika pun dia ni belum tentu mampu! lawak la!!..pas piss pus! ☺ ☺ ☺ ☺ kah kah kah!

Anonymous said...

Mimpi besar la ini pudin...jadi kambing hitam PAS masuk Johor ke...pigidah...

Jawa Johor mau sokong ke...???

Ha..ha..ni strategi mau kasi hangat orang Johor......

Boleh jadi calon...BOLEH BLAH...

Langsi said...

Bulan dah banyak berkibar kat Johor, itu hakikatnya! tambah pulak dengan sokongan dari Cina dan India Johor... InsyaALLAH kemenangan berpihak pada PR!

Memang UMNgOk Be-eNd bertapak kukuh di Johor tapi dolu-dolu la... zaman kapal layar dan timbang kati. Skrg dah nampak timbang kati semakin senget kat tembolok KRONI2 dan timbangan penuh dgn penipuan dan RASUAH... maka berpindah la rakyat kat PR.

Nak bukti... bandingkan majoriti dolu-dolu dgn skrg! Bulan dah berkibar tinggi kat Johor...

Aku anak JATI... senyum dgn komen2 korang.....

UMoooooooooo...uhuks...uhuks tersedak rumput plak puak UMNgOk Be-eNd ni.

Mari kite tengok sape yang kene...

Anonymous said...

Tinggi la sgt bulan berkibar,
psg sejuta bndera tpi jln sluruh jhr pun,
lau da umno jgk pilihn hti,
hnguslah deposit geng bulan.
Tmpt aku felda bukit batu, kulai.
Org bulan pun malu nk ngaku dia bulan
hahaha
sorry to say,
undi aku, bini, fmily, jiran n kerabat aku hny utk umno dan bn.
Pas ? Pr ? G mmpos.

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

KAWAN tak tau lah apa nak cakap...

Kadang2 perkara yang kita beria2 benar berlaku,mungkin jadi sebaliknya....kemudian nanti!!

Jangan kita overconfident,mcm PRU 12 (2008)....realitinya 1)tak dapat 2/3 majoriti, 2)undi popular 50:50 (maybe 51:49;BN:PR...),
3)terjadi sistem 2parti (pertama kali dlm sejarah Malaya/Malaysia),
4)terbentuk KERAJAAN NEGERI PR,yg sebelum ini tak PERNAH BERLAKU...,
5)Kesungguhan pengundi2 bukan Melayu yg mungkin kebanyakannya (30%),tidak akan mengundi BNUMNO,
6)Bagi pengundi2 Melayu,dari 65%, mungkin 35% undi BNUMNO,30% PR...

Secara rambang,50% hingga 60% akan mengundi PR,manakala 40% hingga 50%akan mengundi BNUMNO....

TOUGH FIGHT,TOUGH FIGHT....

Untuk Johor,kalau bukan Melayu menyokong PR 80%,ini bermakna 80 X 35= 28% campur katakan 20-30% dari 65%= 13% hingga 19.5% Melayu sokong PR,BERMAKNA 41% hingga 47.5%akan menyokong PR,berbanding 52.5% hingga 59% menyokong BNUMNO...

CLOSE FIGHT,CLOSE FIGHT in JOHOR!!
Jadi ,tak MUSTAHIL jadi 50:50...
Kalau undi Melayu swing,habis PUNAH RANAH BNUMNO.....BAHAYA!!!!!

Anonymous said...

org johor memang bengong...
kalau aku balik johor pun bertekak mcm mana pun..dia org tetap sokong umno...

aku pun tak tahu betapa tertutup nya hati mereka...masih tak dpt hidayah..agak nya sebab ramai yg tak solat..itu yg aku nampak lah..ini adalah realiti..

org johor..oh org johor..

Anonymous said...

orang johor tak solat? itu sebab buta tak dapat hidayah? maka sokong UMNO? bodoh punya statement. aku orang kedah, tabik kat orang johor kerana walau nampak moden tapi tak tinggal solat. aku pernah tinggal hostel. orang johor punya kekuatan dalaman. setia dan rajin. jangan ingat semua penyokong pas tu rajin solat

Anonymous said...

PAS berkibar di JOHOR biar betul bro....yang gua tengok bendera BN banyak berkibar di Kelate sekarang ada la....

PAS jangan pula lupa hakikat kini, di Kelate pun ramai tokse pangkoh PAS.....gilo apa nak sokong Israel, sokong nyah, nak biarkan undang2 menyuntut berleluasa dibenar atas dasar hak asasi.

Kesian la kat lu bro tuduh orang tak solat pulak. BAGAIMANA PULA ORANG MEMPERTIKAIKAN SOLAT HAJAT KORANG NAK HANCURKAN ORANG ISLAM SENDIRI???.....tuduh orang sesuka hati saja memang mudah.

Anonymous said...

Orang Johor yang sokong PR ni .....golongan tak sedar untung....kalau cekgu tu mudah terpengaruh dengan anasir hasutan luar....ngumpat kat bilik guru ashik tak puas hati dengan kerajaan...kerja ashik nak merungut....gaji nak banyak...kerja lebih sikit tak mahu.....lagi teruk jadi penghasut.

Orang macam ni pi halau jer keluar Johor. menyemak nak menghasut orang....pigidah

Anonymous said...

SEMAKIN BANYAK DAN BERTAMBAH LAGI RUMAH URUT DAN KES MURTAD DISELANGOR BILA PAKATAN MEMERINTAH.ORANG PAS MESTI BANGGA DEMI MENJAGA DAN MEMENANGI HATI DAP.

Anonymous said...

Weh...pusat judi kat Genting; Bukit Tinggi; Pangkor tu sume taknak crete ke?

Maksiat kat hotel mewah dan kat lubuk pemimpin UMNgOk Be-eNd taknak hendap ke?...Jgn lupe bawak Hasan Akidah JATI sekali.

Hasan Ali IMR - Ini Manusia Rakus!

Anonymous said...

SUDAH TIBA MASA RAKYAT JOHOR GENERASI BARU... BERUBAH DARI KONGKONGAN PARTI FUEDAL ASSOBIYYAH UMNO/BN KEPADA KEPIMPINAN BERJIWA RAKYAT MELALUI PARTI ISLAMIS PRO-RAKYAT PAS/PR...

Anonymous said...

hasan JATI... slogan songsang .. IMR.. Islam demi Melayu & Raja .... dri perjuangan Islam syumul kpd Islam Assobiyyah!

Anonymous said...

Aku sbg org johor akan balik ke kg tuk bersama2 kempen utk menumbangkan pas bongok.. Jgn mimpi la.. Skrg ni bukan mcm 2008.. Umno asal dari mana pudin? Ptuiiii..