Friday, February 10, 2012

LAPOK..ARTIKEL HEBAT TUN M.



1. Anwar telah menyatakan kepada BBC, iaitu kepada bangsa Barat, bahawa undang-undang Malaysia lapok, ketinggalan zaman.
2. Tentulah Anwar tahu bahawa lapok dan ketinggalan zaman, bagi orang Barat bermakna tidak seperti apa yang terdapat di Barat sekarang. Sejak revolusi Perancis, slogan Liberte`, Egalite`, Fraternite`, iaitu Kebebasan, Persamaan dan Persaudaraan menghantui fikiran Barat sehingga apa sahaja yang tidak menepati slogan ini mesti ditukar atau dihapus.
3. Oleh kerana BBC bertanya berkenaan kes liwat Anwar, maka undang-undang yang didakwa jumud oleh Anwar tentulah berkenaan larangan terhadap hubungan seks di luar nikah.
4. Apakah undang-undang yang tidak lapok berkenaan seks yang terdapat sekarang di Barat? Bermula dengan keagongan konsep “freedom” atau bebas dan persamaan, mereka menjunjung tinggi hak yang sama antara lelaki dengan perempuan. Yang mula dituntut oleh kaum perempuan ialah hak mengundi dalam pilihanraya. Dan hak ini telah diberi kepada mereka seperti yang diberi kepada lelaki.
5. Kemudian ia melarat kepada hak yang sama dalam pakaian. Ini dituruti dengan kebebasan seks. Jika lelaki sebelum atau selepas kahwin boleh adakan seks dengan mana-mana perempuan kenapa perempuan tidak boleh dengan mana-mana lelaki. Atas nama kebebasan dan persamaan maka masyarakat pun memberi hak ini kepada mereka. Maka siapa sahaja, lelaki atau perempuan boleh tidur dengan siapa sahaja bila-bila sahaja. Dengan ini institusi perkahwinan antara lelaki dengan perempuan dianggap tidak penting lagi.
6. Sebaliknya institusi perkahwinan dan kekeluargaan di beri makna yang baru. Bersekedudukan di takrif sebagai berkeluarga. Bila bosan dengan pasangan, tukar sahaja. Penceraian tidak diperlukan lagi. Siapa yang menjadi bapa kepada anak tidak penting.
7. Dimasa yang sama, sekatan terhadap apa jenis seks yang boleh memuaskan nafsu dihapuskan juga atas nama kebebasan. Dengan itu lelaki boleh meliwat lelaki dan perempuan mengadakan hubungan seks dengan perempuan.
8. Kenapa harus hubungan seks dilakukan antara dua orang sahaja? Kenapa tidak beramai-ramai. Dan seks beramai-ramai pun diadakan.
9. Kemudian diadakan pula perkahwinan antara lelaki dengan lelaki atau perempuan dengan perempuan. Pendek kata apa sahaja yang dilarang oleh agama, adat atau undang-undang yang menyekat nafsu, hendaklah dihapuskan. Segala yang menghalang dianggap lapok dan tidak sesuai dengan kebebasan dan persamaan. Dengan bangganya orang Barat mempamirkan pengamalan seks mereka sebagai hak asasi manusia.
10. Seperti biasa apa yang dicipta oleh Barat dianggap oleh mereka sebagai baik bagi semua manusia. Dengan itu mereka melancarkan usaha untuk mengembangkan konsep kebebasan dan persamaan mereka berkenaan seks.
11. Tentangan yang terkuat terhadap seksualiti merdeka ini datang dari orang Islam. Untuk mengatasi tentangan ini mereka mengenalpasti orang Islam yang boleh menjayakan perjuangan mereka. Bermula dengan tuntutan kebebasan yang mudah diterima, umpamanya hak asasi manusia, hak memilih Kerajaan (demokrasi), hak bersuara, kebebasan media, kempen Barat sudah sampai kepada serangan terhadap nilai-nilai moral orang Islam, pegangan mereka kepada agama, adat dan undang-undang yang menghalang kebebasan hubungan seks.
12. Undang-undang biasa dan undang-undang Islam digambarkan sebagai jumud dan perlu diganti dengan undang-undang Barat. Berzina dan meliwat disaran supaya menjadi sebahagian daripada hak asasi manusia termasuk hak asasi orang Islam.
13. Kita dapati Barat dengan kerjasama orang Islam tertentu sudah berjaya kerana di Malaysia sudah ada orang Islam yang anggap segala sekatan terhadap aneka jenis seks sebagai menidakkan kebebasan semulajadi manusia, sebagai zalim, terutama kepada pembesar politik. Dan ramai sudah orang Islam di Malaysia yang percaya ahli politik seperti inilah yang patut dipilih untuk memerintah negara Malaysia. Dengan kuasa yang diberi kepada mereka ini maka segala yang lapok di negara ini akan diganti dengan pendapat semasa termasuk merdeka seks.
14. Walaupun Barat menerima zina dan liwat sebagai perkara biasa, tetapi mereka tidak dapat terima paksaan keatas mangsa zina atau liwat. Sebab itu apabila seorang wanita melaporkan yang pengarah IMF Strauss Kahn telah merogolnya pihak berkuasa terus tangkap Strauss Kahn dan jawatannya dilucutkan.
15. Di Malaysia juga apabila lapuran diterima dari mangsa yang dianya telah di liwat, tentulah wajar tertuduh dikenakan tindakan undang-undang. Ini sudah tentu tidak lapok kerana Barat juga mengamalkannya.
16. Disini ingin saya jelas bahawa “teknikal” bukan bermakna tidak. Jenayah berlaku, bukan tidak berlaku. Hanya hakim tidak dapat hilangkan keraguannya terhadap bukti yang tertuduh melakukannya. Mungkin orang lain!! Kenapa mangsa tidak menuduh orang lain, wallahuwalaam.

P.S.
a. Newsweek melaporkan berkenaan tuduhan merogol yang dibuat oleh Diallo, perempuan kulit hitam yang bekerja sebagai pencuci bilik hotel terhadap Dominique Strauss-Kahn, pengarah IMF, seorang orang besar berkulit putih.
b. Walaupun Strauss-Kahn ditangkap kerana merogol dan ada bukti yang mangsa telah dirogol, tetapi pendakwaraya tidak membawa kes ini untuk dibicara dalam mahkamah.
c. Kononnya Diallo suka membohong. Apakah pembohongan yang dibuat? Kononnya dia membohong tentang apa yang dilakukan olehnya selepas dirogol, bilik mana yang dia pergi dan berapa lama.
d. Kononnya dia (biasa) membohong berkenaan duit yang diberi kepadanya dan lain-lain pembohongan lagi. Akhbar melapor oleh kerana dia biasa membohong, panel hakim tidak akan percaya yang dianya telah dirogol. Sebab itu Strauss-Kahn tidak dihadapkan ke mahkamah.
e. Tanya penulis rencana dalam Newsweek, “apakah panel hakim tidak tahu yang perempuan yang membohong juga boleh jadi mangsa rogol?”
f. Di Malaysia soalannya ialah apakah orang yang melafazkan sumpah dengan menjunjung Quran dalam masjid juga tidak boleh dipercayai? Sebaliknya orang yang tidak berani bersumpah boleh dipercayai.

53 comments:

azrul said...

buat penjilat anwar :-

sehebat-hebat Tun Dr Mahathir pun boleh tertipu dengan air liur anwar ni. renung-renungkanlah, walau macam mana pun anggapan korang pada Tun Dr M, rasanya korang ni lagi bijak ke daripada dia? dia bijak, dunia pun ikhtiraf, pun kantoi gak ngan anwar. lagikan korang yang standard pecacai ni.

tak payah banyak, fikir satu je. kenapa terlalu ramai nama-nama besar yang sokong anwar dah serik nak sokong dia? logik ke semua UMNO beli? takde sorang pun yang sedar siapa sebenarnya anwar ni? aku yakin, mereka rasa tertipu, kecewa macam Tun Dr M. sama gak macam aku!!!

akubekaspkr said...

Rakyat kecewa dengan Anwar
Penyokong kecewa dengan Anwar
Anggota pakatan kecewa dengan Anwar
Tetapi yang paling kecewa sebenarnya Wan Azizah

Apa nak buat, dia suamiku

akubekaspkr said...

Rakyat kecewa dengan Anwar
Penyokong kecewa dengan Anwar
Anggota pakatan kecewa dengan Anwar
Tetapi yang paling kecewa sebenarnya Wan Azizah

Apa nak buat, dia suamiku

Anonymous said...

sejarah UMNO "Anti-Anwar" ni berlangsung sejak tahun 70han lagi... era PM UMNO pertama, kmdian era-PM UMNO ke-2 & ke-3 -- Anwar dah keluar masuk penjara ISA, -- masa tu aku masuk dalam pejabat BTN -- semua pemimpin ngo bukan pro-UMNO menjadi wanted dan gambar WANTED terbesar adalah Anwar Ibrahim, ...

sehingga pada 1982 bila dia muncul diTV --- masuk UMNO... masa tu UMNO lambung Anwar setingginya kerana harapan nak bendung momentum pengaruh semangat REVOLUSI ISLAM IRAN 1979 yg merebak keseluruh dunia itu!

Umno berjaya menipu Anwar dgn janji BCA & Program Penerapan Nilai2 Islam Madey .. sehingga bila umno merasakan Anwar penghalang kebebasan amalan korupsi & monopoli mereka .. maka 1998 Anwar dibuang! ( 1982-1998 - -tempoh bulan madu Anwar UMNO)

1998====>>>> 2012 .. Mahathir, Ketua2 & Agen2 UMNO kembali buka fail Anwar sebagai musuh utama mereka! Program2/ kempen2 Anti-Anwar berlangsung dengan penuh jijik & tragis dalam senario politik Malaysia yang dikongkong oleh UMNO!

Itulah punca utama dari segala rentetan peristiwa politik kotor & korup UMNO! TETAPI MASIH RAMAI MELAYU YANG DIHERET & TENGGELAM DALAM AGENDA POLITIK KOTOR UMNO INI.... BAHKAN RAMAI YANG TELAH MENINGGAL DALAM KEADAAN PALITAN 'DOSA' FITNAH & ZALIMI BANGSA SENDIRI!

Melayu... Insaflah... kemerdekaan yg dicapai tidak akan kekal dengan PENDERHAKAAN KEPADA ALLAH dan PENINDASAN KEPADA RAKYAT.... usah ulangi sejarah legenda Singapura dilanggar todak-Budak bijak Hang Nadim di dicemburui pegawai2 raja, difitnah & dibunuh, Raja Melaka menghukum bunuh Hang Tuah dek fitnah bermukah oleh Pegawai2 Istana yang hasad dengki, Sultan Mahmud mangkat dijulang dgn dendam Sumpahan Laksamana Bentan, Sumpah Mahsuri difitnah berzina dengan kendaknya, ... usah ada jurang pemisah antara kehidupan raja - ulamak - rakyat -- semuanya HAMBA ALLAH yang memikul AMANAH sebagai KHALIFAH ALLAH! Semua manusia akan kembali kepada NEGERI ASAL DARUL AKHIRAH! Kita semua, manusia seluruhnya dihimpun disana.... sebagai hambaNya yang sama taraf sujud kpd QODRAT ALLAH yang SATU! -- Yang membezakan kita nanti bukan lagi warna kulit, bangsa, darah keturunan, pangkat-darjat, kasta, kaya-miskin, parti-puak, atau apa2 kehebatan diri TETAPI hanyalah sifat TAQWA kepada ALLAH semata2!

Anonymous said...

Sebenarnya konspirasi terancang terhadap Anwar mungkin lebih awal lagi setelah Anwar jadi TPM pd 1993...musuh politiknya mungkin telah lama merancang...

Pada 1996 pernah seketika kawan ku seorang pegawai kanan SB bukit aman mula menyebut2 keburukan & bahaya perubahan dibawa oleh Anwar dalam UMNO... pada ketika itu aku tak kisah tentang di sebab pd ketika itu slogan BCA & Penerapan Nilai Islam agak rancak. lagipun Anwar sedang menuju kepuncak. tapi apa firasat & ingatan arwah Ust Fadzil Nor yg Anwar akan dikhianati oleh UMNO juga tergian2. akhirnya bila berlaku peristiwa 2 september 1998--Anwar dipecat & diperhina oleh presiden UMNO ketika itu-- maka segala clue SB (sejak 1996 lagi bukan sekitar isu IMF & bail-out syrkat kroni/keluarga Mahathir saja ) & firasat Ust Fadzil Nor sebelum ini terjawab dibenak hatiku! UMNO memang "tak boleh diubah dari dalam" sebagaimana sangkaan Anwar sebelum ini! ramai bekas pemimpin2 ABIM & JIM yg bersama Anwar dlm UMNO terperangkap sama ... ada yg kembali kpd perjuangan... ada yg hanyut dlm kebendaan .... hidup sebagai pembesar bukan lagi pejuang!

Sekarang Anwar reverse semula ketapak asal perjuangannya... RAKYAT MARHAEN ... tetapi tiadalah semudah dulu lagi ketika dia hidup bersama rakyat sebagai aktivis Islam.... Beliau terpaksa melalui ranjau yang panjang dan berliku... seperti yg kita saksi hari ini.....

Hanya Allah yg menentukan. Walaupun begitu kita tetap terima dan sanjung setiap usaha baik beliau sama ada diluar kerajaan atau semasa didalam kerajan atau sebaliknya lagi..... selagi BELIAU ATAS PRINSIP YANG HAK!

azrul said...

sesetengah orang memang ngok tak bole diajor. anwar = pejuang islam??? dulu aku percaya. lepas aku tengok sendiri video ucapan dia yang terbaru menyokong israel, interview dengan bbc sokong homoseksual, yakin aku dengan label sesumpah politik pada anwar ni. LIDAH BERCABANG 14!!! kawan-kawan, itulah pentingnya english edukesyen. kita paham konotasi ayat dan maksud sebenar dalam konteks ucapan. anwar dah dilihat dunia jadi balaci yahudi. aku malu betul ada makhluk nama anwar ni. baik aku tido la. zZZzz

Anonymous said...

kesilapan paling besar TDM ialah masukan dia ke dalam UMNO dan mengangkat dia jadi TPM....

Kalau TDM buat homework lebih sikit dan gali cerita dia masa di Kolej dulu, pasti tak jadi begini..

Apa pun nasi dah jadi bubur.. hirup saja...
dan pesanan kepada haiwan bernama Anwar.. ingatlah.. bahasanya, azab kubur itu benar, akhirat itu benar, neraka itu benar..

taubat nasuha adalah jalan terbaik kau anwar!

Melayu Perak said...

TUN M AKUI ANWAR PERNAH CADANG UNDANG2 - TOLAK TUDUHAN SEKS SECARA RELA!!
FRIDAY, FEBRUARY 10, 2012 GELOMBANG RAKYAT NO COMMENTS




Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad membongkar strategi yang sekian lama diperjuangkan bekas Timbalannya Anwar Ibrahim dalam menukar Undang2 dalam memperj mendakwa bahawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu menukar undang-undang di Malaysia dengan undang-undang Barat kononnya untuk memperjuangkan kebebasan semulajadi manusia.

Katanya, Anwar baru-baru ini telah menyatakan dalam wawancara dengan BBC di Mumbai, India, baru-baru ini bahawa undang-undang Malaysia lapok, ketinggalan zaman.

"Tentulah Anwar tahu bahawa lapok dan ketinggalan zaman, bagi orang Barat bermakna tidak seperti apa yang terdapat di Barat sekarang.

"Sejak revolusi Perancis, slogan 'Liberte', 'Egalite', 'Fraternite', iaitu Kebebasan, Persamaan dan Persaudaraan menghantui fikiran Barat sehingga apa sahaja yang tidak menepati slogan ini mesti ditukar atau dihapus," katanya dalam entri terkini blog beliau www.chedet.cc semalam, yang bertajuk 'Lapok'.

Katanya, dakwaan Anwar bahawa undang-undang Malaysia adalah jumud tentulah berkenaan larangan terhadap hubungan seks di luar nikah dan terdapat beberapa undang-undang yang tidak lapok berkenaan seks yang terdapat di Barat sekarang.

"Antaranya ialah keagungan konsep bebas dan persamaan serta kebebasan seks. Jika lelaki sebelum atau selepas kahwin boleh adakan seks dengan mana-mana perempuan kenapa perempuan tidak boleh dengan mana-mana lelaki.

"Atas nama kebebasan dan persamaan maka masyarakat pun memberi hak ini kepada mereka. Maka siapa sahaja, lelaki atau perempuan boleh tidur dengan siapa sahaja bila-bila sahaja. Dengan ini institusi perkahwinan antara lelaki dengan perempuan dianggap tidak penting lagi," kata Dr Mahathir.

Lain-lain konsep kebebasan semulajadi manusia, katanya, termasuklah menukar konsep institusi perkahwinan dan kekeluargaan dengan mentakrifkan pasangan yang bersekedudukan sebagai berkeluarga, boleh menukar pasangan tanpa penceraian dan siapa yang menjadi bapa kepada anak tidak penting.

Malah, tambah Dr Mahathir, di Barat kini boleh adakan perkahwinan antara lelaki dengan lelaki atau perempuan dengan perempuan, pendek kata apa sahaja yang dilarang oleh agama, adat atau undang-undang yang menyekat nafsu, hendaklah dihapuskan.

Menurut Dr Mahathir seperti biasa apa yang dicipta oleh Barat dianggap sebagai baik bagi semua manusia maka itu mereka (Barat) melancarkan usaha untuk mengembangkan konsep kebebasan dan persamaan mereka berkenaan seks.

"Kita dapati Barat dengan kerjasama orang Islam tertentu sudah berjaya untuk cubaan tersebut (mengubah undang-undang di Malaysia) kerana di Malaysia sudah ada orang Islam yang anggap segala sekatan terhadap aneka jenis seks sebagai menidakkan kebebasan semulajadi manusia, sebagai zalim, terutama kepada pembesar politik," katanya.

Walaupun Barat menerima zina dan liwat sebagai perkara biasa, tetapi mereka tidak dapat terima paksaan ke atas mangsa zina atau liwat, sebab itu, apabila seorang wanita melaporkan yang Pengarah Urusan Tabung Kewangan Dunia (IMF) Dominque Strauss-Kahn telah merogolnya pihak berkuasa terus tangkap Dominque dan jawatannya dilucutkan, katanya.

"Di Malaysia juga apabila laporan diterima daripada mangsa yang dianya telah diliwat, tentulah wajar tertuduh dikenakan tindakan undang-undang. Ini sudah tentu tidak lapok kerana Barat juga mengamalkannya," katanya.

Beliau berkata bahawa 'teknikal' bukan bermakna tidak, jenayah berlaku, bukan tidak berlaku dan hakim tidak dapat hilangkan keraguannya terhadap bukti yang tertuduh melakukannya.

"Mungkin orang lain yang melakukan jenayah itu!! Kenapa mangsa tidak menuduh orang lain?, Wallahuwalaam," kata Dr Mahathir.

Anonymous said...

Setuju & sokong kata neparakat!!!

Melayu Perak said...

KISAH SEBENAR PEKERJA MELAYU KFC BELASAH PELANGGAN CINA...


Sebelum ini MiM telah menuls satu artikel tentang pelanggan Cina yang menafikan sengaja menimbulkan provokasi rasis sehingga dipukul oleh pekerja Melayu KFC di I-City. Baca Sini

MiM menimbulkan persoalan tentang kebenaran pengakuan pelanggan tersebut berdasarkan kepada beberapa komentar.


video : Pergaduhan di KFC I-City

Dan jika kita rujuk video kontroversi di dalam you tube, anda akan baca sinopsisnya seperti di bawah :


Sinopsis di atas tidak menyebut tindakan pelanggan Cina memarahi pekerja Melayu KFC.

Beliau hanya sekadar 'request' sahaja.

Sekali imbas, kita akan terfikir bahawa pekerja Melayu dan pengurusan KFC yang panas baran melenting dan mencarut sedangkan pelanggan tersebut hanya mahukan mereka meminta maaf.

Yang teruk dan buruk ialah pekerja KFC dan pelanggan itu seorang sahaja yang sopan santun.

Dan persepsi itu dibaca dan mungkin dipercayai oleh lebih daripada 520,000 viewers yang menonton video terrsebut.

Rupa-rupanya, sinopsis video tersebut telah berbohong dengan menyembunyikan satu perkara yang sangat penting iaitu si pelanggan Cina itu telah memarahi pekerja Melayu tersebut!

Dan yang memecahkan tembelang administrator video tersebut ialah pelanggan Cina itu sendiri!

Baca di bawah:


Persoalannya, apakah administator video itu akan menukar sinopsis video tersebut dan menceritakan yang sebenarnya?

Bagaimana pula dengan 520,000 viewers yang mungkin sudah tersalah persepsi dek sinopsis yang berat sebelah?

Anonymous said...

anwar cakap la apa pun..penyokong dia tetap sanjung.

dia sokong kebebasan seks, terlibat dengan video seks, dan mempertahankan puak israel pun..anwar tetap dianggap HERO.

KERANA mereka ingat anwar adalah masih ANWAR yang dulu lagi sedangkan lautan pun berubah inikan pula ANWAR..seorang hamba ALLAH yang biasa2 saja yang LEMAH mcm kita juga.

Anonymous said...

undang-undang lapok diisi dengan peratoran kehidupan manusia sejak dahulu, kerana tamadun telah bermula dengan atoran dan undang-undang yg baik-baik sahaja.

otak songsang dan berkiblat nafsu yg ada dikepala otak anuar brahim sahaja yg menyangkal semua atoran dan undang-undang yg baik dinegara ini.

jenis manusia kaki jubur mana puas/setuju dgn atoran dan undang-undang yg menghalang perbuatan gila sek///.

ditakdir negara ini diperintah oleh kaki jubur. tidak mustahil manusia akan jadi binatang, sesuka hati dan dimana-mana asal mau menjubur tidak kira ditempat awam ke, adik beradik ke, suka sama suka ke, menjubur dan sek songsang berleluasa tanpa perlu kawalan lagi.

Anonymous said...

buat pencacai PKR dan PAS

ingatlah.... tuhan tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu sendiri mengubahnya.

sendiri buat salah .... sendiri ingat dan sendiri tanggunglah.

satu ibu jari tunjuk ke orang lain, empat lagi jari tunjuk diri sendiri.

warisan

Anonymous said...

ALLAHU AKBAR..HIDUP TUN.. WALAUPUN MEMEGANG TAMPUK KUASA PADA WAKTU YAN GLAMA, TUN TELAJ MEMBAWA PERUBAHAN YANG BANYAK KEPADA MALAYSIA DENGSN PENDAPATAN YANG TUN PEROLEHI LEBIH BERKAT DARI MEREKA YANG JUGAK MASIH MEMEGANG KUASA POLITIK TETAPI TELAH GAGAL MEMBAWA PERUBAHAN WALAUPUN TELAH MENJADI MENTERI BESAR SELAMA 20 TAHUN HINGGAKAN MINUMAN AIR BERSIH PUN GAGAL DIBEKALKAN DAN MUNDUR SERTA JUMUD PEMIKIRANNYA KERANA TERLALU BERPOLITIK DAN ABAI KEPADA TANGGUNGJAWAB TERHADAP RAKYAT MAERHAN.

Kopi Panas said...

Anon February 10, 2012 3:19 AM dan Anon February 10, 2012 3:22 AM

Ko ni kenal sapa Anwar tu kah? Ko kawan baik dengan setan tu? Aku kawan dia masa kat kolej dulu. Dah mmg banyak masalah moral pun!!! Kelebihan Anwar ni satu jer, air liur dia ramai org suka melainkan aku!!!

Banyak ler ngko punya cerita mengarut pasal UMNO pulak!!! Cuba ngko ulas sapa dia bapak segala bapak setan perasuah dan penjahanam UMNO tu?

Kalu tak pernah seiring dengan setan tua tuh, tak payah komen banyak2. Tapi kalu ngko dah terhirup air liur (air mani pun bole gak) beliau... tak dapek gua nak tolong!!!!

Anonymous said...

APA SEBAB SEMUA PEGUAM ISLAM YANG MEMBELA KES LIWAT NYA TARIK DIRI. SUDAH TENTU MEREKA TAHU YANG PERKARA LIWAT BERLAKU ! SEBAGAI ISLAM MEREKA TAK HENDAK BERSUBAHAT. KEMUDIAN KARPAL SINGH. DALAM MAHKAMAH DIA BERKATA LIWAT TOOK PLACE, TAPI SUKA SAMA SUKA. DAN KEMUDIAN YANG MUDAH SEKALI , KENAPA ANWAR TAK HENDAK BERSUMPAH. BAGAI BAGAI ALASAN DI BERI. ZULKIFLI NORDIN ADALAH SATU PEGUAM KES LIWAT ANWAR. BACA ARTIKEL DALAM BLOG NYA. KAIA AKAN FAHAM JELAS SIAPA ANWAR NI SEBENARNYA. SAYA PERNAH JADI PENGIKUT ANWAR SEMENJAK ZAMAN SHAMELIN LAGI. TETAPI KERANA ANWAR DULU DAN SEKARANG LAIN SAYA PUN BYE BYE KAT DIA. JANGAN LAH KITA TERLALU TAKSUB. ANWAR MANUSIA BIASA SAJA, YANG ADA PLUS DAN MINUS POINTS, ITU JE.

Anonymous said...

anuwaq berahim tu bukannya hang nadim.tak rasional langsung nak samakan dia dgn hang nadim.hang nadim tak kantoi video lucah main seks malah bersih suci lagi.

so disebabkan umno ni jahat sangat,bila anuwaq berahim ni nak sahut panggilan haji or panggilan umrah.asyik sahut panggilan amerika israel jer....

Anonymous said...

Tun M is such a brilliant person, unlike anwar al jub...

Chow Sing Chi said...

Sebenarnya konspirasi utk menjatuhkan AI telah bermula sejak ibunya meneran nk beranak kat AI lg..

Anonymous said...

GAP...Nak komen mudah je,
TUN MAHATHIR HIDUP PENUH SELESA, DIHORMATI, SIHAT SEJAHTERA DAN BERBAKTI MENCURAH PENDAPAT DAN PANDANGAN...manakala ANWAR HIDUP PENUH KONTROVERSI, DIHINA, DIKUTUK, DIHERET KEMAHKAMAH DAN MENGUTUK, MEMFITNAH, MEMAKI HAMUN...secara logik dan fikir dengan akal yang waras...siapa yang lebih mulia dan lebih dilindungi ALLAH s.w.t.
Sama-sama doakan kesejahteraan buat insan yang amat berjasa TUN M.

Anonymous said...

Kebijaksanaan Tun M
-------------------

Teringat kisah di Kerdau, di mana Umi Hafilda membelasah Anwar di antaranya dg kata " kepala hotak kau".

Selepas beberapa waktu kemudian di Stadium Malawati Anwar pula mebelas Najab dg meminjam kata-kata Umi "kepala hotak dia"

Kemudian Azlim Ali pula cuba membelas Tun M dg kata yg sama . Dan Tun M hanya menjawab yang membawa makna di kepalanya (Tun M) ada otak berbanding Azmin yang tiada otak di kepalanya.

Ini bermakna Tun M jauh lebih bijak dp Anwar.

Anonymous said...

Yang aku herankan pak2 lebai dalam PAS. Mereka ni bukan calang2 lebai. Taraf ulama lagi. Dah menuntut sampai keMesir U Islam negara Timor Tengah lagi. Aku tak tahulah kemana mereka bubuh otak bingai mereka, entahlah? Agaknya bubuh kat lubang jubur Anwar Ibrahim kot? Apa saja Anwar cakap mereka anggok2. Mujur tak anggok batang ***** mereka. Gunakanlah akai sikit. Anwar tu terang2 menghalalkan KEMUNKARAN masih nak percaya cakap dia. Apa tak boleh fikir ke? Buat malu je title ULAMA.

Anonymous said...

artikel yang hebat. saya amat bersetuju dgn artikel Tun M itu kerana saya pun berpendapat seperti itu.

Servant of God said...

"Umno berjaya menipu Anwar dgn janji BCA & Program Penerapan Nilai2 Islam Madey .. sehingga bila umno merasakan Anwar penghalang kebebasan amalan korupsi & monopoli mereka .. maka 1998 Anwar dibuang! ( 1982-1998 - -tempoh bulan madu Anwar UMNO)"

--------------------------------

Kepada sesiapa yang kerugian atau lingkup bisnes pada tahun 1997/98 sebab kadar faedah naik, sebab bank demand hutang semakin cepat, haa.. mesti korang ingat 'sumbangan' anwar kepada ekonomi negara kan?

Kepada budak2 yang baru nak kenal politik, sebelum kau hambur kata2 yang diajar kepada kamu, apa kata kamu belajar sedikit sejarah. Baca buku "Notes to the Prime Minister", tgk apa sebenarnya yang telah terjadi.

Sebelum kau kata aku hanya seorang penyokong tegar UMNO, cuba jawab soalan ini: Kalau Anwar boleh tipu mengenai 16 September, apa yang dia tidak boleh tipu?

Untuk elak diri dpd ditipu, cuba laa belajar sejarah.

Kepada adik2 yang baru nak kenal politik, adik2 semua bijak2 belaka. Tetapi kalau adik2 mengulangi kesilapan yang orang lain telah buat dan telah menyesal sebesar-besar kesal, adakah adik2 masih bijak?

Anonymous said...

aku mungkin antara yang bijak (perasan la ni..hehe) sebab era reformasi dulu aku berpihak kepada Tun M. aku yakin mesti ada perkara yang betul2 teruk sampai Tun M terpaksa memecat Anwar dari jawatannya waktu itu. sedangkan kalau ikur logik, Anwar itu adalah harapan Tun M utk menggantikannya.
skrg, sedikit demi sedikit dah terbuka apa sebabnya.

TanTinTun said...

aku sanggup ludah muka si setan nuar ni... bila2 teserempak!

Jijah...kalau lu tenguk itu video Cina Doll, takan lu tak kenal seluar dalam tu laki lu punya? seluar dia, dll. takan lu tak kenal itu pakaian... lagi itu 'pistol' takan lu pun tak cam?

Ishhh... jijah,kalau lu terus terang di dunia, mungkin mati nanti lu tarak kena teruk sangat..

Gua yakin lu tahu itu lu punya laki, tapi lu takut sama dia kan, lagi lu laki panggil lu baca itu skrip... yang dia (laki lu lah) adalah anugerah tuhan..

gua cina mahh, gua tahu ini muslihat.. gua cukup masak..

jijah oh jijah, bolih tolong sikit.. tolong cakap benar...tidak ada lain dari yang benar2 belaka..

Tenguk olang cina banak gentlemen, contoh itu Siaw Lek... tarak takut mengaku pasal itu sex video dia..an dia pun masih jadi ketua MCA tapi orang sudah tak bikin bising banyak lagi pasal itu video.. orang2 smua sudah lupa itu hal sebab dia cepat2 mengaku..

tenguk jijah lu punya laki, takmau mengaku, cerita tak habis2 ..laki video siam pun mahu di tambah2..

jijah, angkat lu punya laki pergi Mekah bikin Umrah dan angkat lu punya anak pempoan di Lembah Pantai pigi sekali.. cepat2 pegi looo, nanti pintu kaaba tak mau terima lu... lu matu kering loo...

talak taku tuhan Allah kah?

psstt...itu nurul lu punya anak bukan? jangan kasi dia main politik lagi bagus, pasat dia mulut busuk macam di punya bapak.. lagi hah kalau dia kentot hahhh.. aiyoo...burung2 pun habis terbang tak mahu pulang... cuma satu olang sahaj bolih tahan dia punya kentot... itu Tony puakkk!!

gua balik dulu lahhh... gua bini panggil... dia ajak tenguk video lu punya laki yg terbaru punyer...gua tenguk pun gua maluu looh!

chaoo

Anonymous said...

Well done TDM! Mereka yg buta hati akan terus d perkudakan/d perbodohkan oleh mahluk ANUgerah tuhan nie.

TOK WAN said...

ANON 3:19/3:22....KOMEN KAU YANG PANJANG LEBAR HANYA SEDAP DIBACA SEBAGAI HALWA MATA SAJA.....MESEJ NYA KABUR..LEMAH...DANGKAL..TAK BERNILAI...DAN NAIF TENTANG PERGOLAKAN SEJARAH DAN DUNIA POLTIK DI MALAYSIA NI...NAMPAK SANGAT KAMU NI...MAIN SERKAP JARANG...TANPA FAKTA YANG JELAS MENIDAKKAN PERKARA YANG BENAR DAN MENGIAKAN PERKARA YANG SALAH......SELAMILAH DUNIA POLITIK NEGARA SEDALAM DALAMNYA.. SEBELUM MEMBERI KOMEN UMPAMA POLITIK TADIKA....BANYAK PERKARA YANG KAMU TAK TAHU....DR. MAHATHIR BERHUJAH BERDASARKAN FAKTA......JASANYA PADA NEGARA TERLALU BANYAK....BERBANDING DENGAN ANU..WAR YANG HANYA PANDAI MENYALAK DAN MEMBUDAYAKAN POLITIK MENYERANG SERTA MELETAKAN KESALAHAN KEPADA ORANG LAIN..SEDANGKAN DIA SENDIRI TERSEPIT DENGAN MASALAH MORAL YANG TERUK DAN CUBA DITUTUP DENGAN SEHELAI DAUN LALANG....DAN SEMAKIN BANYAK DIA MENYALAK...SEMAKIN BANYAK KEMUNGKARANNYA YANG ALLAH SERLAHKAN KEPADA MASYARAKAT MARHAEM.. YANG SEMAKIN JIJIK MELIHAT PERMAINAN POLITIK KOTORNYA....WALLAHUALAM....

Anonymous said...

Saya penyokong dan peminat Anwar sejak beliau belum masuk UMNO. 1998 saya amat marah kepada Dr Mahathir kerana memecat Anwar. Bagaimanpun perkara yang langsung tidak terlintas dalam fikiran saya adalah beliau ini rupanya penyokong Israel. Saya amat benci dengan Israel kerana telah merampas Masjid AlAqsa dari umat Islam. Dengan itu saya ucapkan selamat tinggal kepada Aljuburi agen Yahudi. Saya sekarang baru sedar bahawa tindakan Dr Mahathir memecat beliau beliau pada tahun 1998 teramat tepat. Kalau tidak Yahudi sudah pasti menuasai Malaysia pada hari ini. Kalau lah Dr Mahathir berkonspirasi untuk menjatuhkan Anwar (sebenarnya tidak benar) seperti yang sering dituduh Anwar, memang amat tepat Dr M berbuat demikian.Kalaulah saya tahu dari awal bahawa Anwar adalah agen yahudi saya juga akan bersama sama dengan Dr M untuk berkonspirasi bukan sekadar menjatuhkan Anwar tapi membuang beliau ke Israel. Semoga DR M panjang umur kerana telah menyelamatkan negara dari dikuasai oleh Yahudi.

Anonymous said...

MOHAMED MAHATHIR BIN ISKANDAR KUTTY........ISKANDAR KUTTY BIN ISKANDAR KUTTA.....ISKANDAR KUTTA BIN ISKANDAR KUTTU......ISKANDAR KUTTU BIN ISKANDAR KOTTOR...

kaum pendatang?????????????????

Aman said...

Anon February 10, 2012 10:06 AM

alahaii...
kutty ke tak Kutty ker..
pendatang ke pekangkang ker..
tanyalah diri lu sendiri..

"APAKAH JASA & PENGORBANAN MU TERHADAP NEGARA, BANGSA & AGAMA"

jawapan mahu iklas dan jujur, lu bohong lu punya pasal..

Anonymous said...

bukan susah sangat nak tau ni penipu,kita mintak dia telanjang depan kita,nak tengok kote dia bengkok ke tidak,tu je.

Anonymous said...

mahathir...oh mahathir..

terlalu banyak dosa kau pada org yang kau fitnah!!!

terlalu banyak dosa kau pada rakyat!!!

umur yang tinggal waktu kecederaan ini tidak di mennefaatkan..sebalik nya semakin menambah saham yang ada dipadang masyar nanti.

kesian kau mahathir..hati dah hitam..tertutup oleh pujian tinggi melangit oleh pengampu2..dendam kesumat yang tak berkesudahan terhadap anwar..tamak harta dunia..masih tidak puas hati untuk memperkayakan keluarga dan kroni..

aku tetap bersangka baik..mudah2an mahathir masih sempat bertaubat...waulahualam

Anonymous said...

tan tin tun

kerana jijah tahu semua ttg laki dia ler dia sokong laki dia. bukan takut tp yakin laki dia tak buat benda2 cm tu. ko kafir mmg biasa benda2 cm tu. tgk je ketua ko CSL hingga buat video dan dah ngaku pn ko masi relax je.

ko g lah tgk video tu ngan bini ko. jgn lupa bw skali mak bapa ko dan mak bapak mertua ko. biasanya cina ni tgk video cm tu ramai2 dan lepas tu tukar2 pasangan..kalau ada anak ppuan ko bg jg dia tgk, manalah tau nnt blh jd cina doll gak, boleh bg kat MCA

Anonymous said...

untuk 3:19/3:22 kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah kah.....

tak reti hujah jangan dok hujah orang nampak.....

Anonymous said...

Anon 3.19 & 3.22

Bg aku mudah jer...Sapa yg mnganugerahkn gelaran Al juburi pada Anwar.....org PAS iaitu..Mat Sabu n gelaran itu bukan dari org2 UMNO/BN...
Sapa kata 'ANWAR IBRAHIM HARUS BRTOBAT'...Karpal kata bukan org UMNO/BN
Sapa kata dia ada bukti kemungkaran salahlaku seks Anwar semasa Anwar masih lagi TPM....Karpal Sink da lauya.....
SO , STLH AKU PIKIR2KN AKU XMAU MNSIA2KN HIDUP MNYOKONG ANWAR LAGI KRN ORG2 YG MENNTANG ANWAR N MMPUNYAI BUKTI SALAHLAKU ANWAR KINI MNJADI PMBELA N PEGUAM KES NUAR DI MAHKAMAH.........WTF....

Tun Teja said...

1)Sesiapa manusia yang menyokong PKR, DAP dan PAS adalah pengkhianat dan pembangsat negara. 2) Sesiapa manusia yang bersebahat dengan anwar adalah kurafat.
3) Sesiapa manusia yang menyokong anwar adalah penyokong Israel dan pengamal homoseksual. Akhirnya manusia-manusia ini akan mengalami kerugian teruk sehingga merosakkan generasi akan datang.

Mengapa anwar tidak di tangkap ke penjara semasa dia lari ke duta Turki dahulu?

Apakah kelulusan akedemik anwar yang tertinggi sekali sebelum dia menjadi ahli UMNO dahulu?

Anonymous said...

Anon 7:26 AM

ALLAHU AKBAR..HIDUP TUN.. WALAUPUN MEMEGANG TAMPUK KUASA PADA WAKTU YAN GLAMA, TUN TELAJ MEMBAWA PERUBAHAN YANG BANYAK KEPADA MALAYSIA DENGSN PENDAPATAN YANG TUN PEROLEHI LEBIH BERKAT DARI MEREKA YANG JUGAK MASIH MEMEGANG KUASA POLITIK TETAPI TELAH GAGAL MEMBAWA PERUBAHAN WALAUPUN TELAH MENJADI MENTERI BESAR SELAMA 20 TAHUN HINGGAKAN MINUMAN AIR BERSIH PUN GAGAL DIBEKALKAN DAN MUNDUR SERTA JUMUD PEMIKIRANNYA KERANA TERLALU BERPOLITIK DAN ABAI KEPADA TANGGUNGJAWAB TERHADAP RAKYAT MAERHAN.
------------------------------

Madey berjaya LUCUT KUASA & KEDAULATAN RAJA2 MELAYU melalui Pindaan Perlembagaan 1988.

Madey bakulsampahkan BAHASA MELAYU... PPSMI!

Madey berjaya gadai TANAH AIR .. SERAH PULAU KUALA PERLIS KPD THAILAND?, tanah PULAU REDANG kpd BERJAYA GROUP, begitu juga nasib tanah hak kerajaan Melayu di PULAU PANGKOR, PULAU TIOMAN, PULAU LANGKAWI .... nasib TANAH2 REZAB MELAYU DIKL, dibanadr2 besar JB, PP, Ipoh, dlll..

Madey bubarkan pernas yg Tun Razak tubuh mambantu bekal barangan utk PENIAGA2 & KONTRAKTOR2 MELAYU...

Madey bankrapkan BANK BUMIPUTERA yg tun razak wujudkan utk bantu dana peruncit & peniaga kecil Melayu......



............... tambah lg le kalau mau.... kakakah...


ITULAH MADEY yg dijilati danornya oleh para pentaksub assobiyah UMNO.....


AUTA MADEY........ kwsp.. petronas .. dipaksa bailout sykt2 kroni & keluarga .....
February 10, 2012 7:26 AM

TanTinTun said...

Anon February 10, 2012 2:49 PM

Aik? Guan TanTinTun mahu main pantun-pantun melayu sama lu..

buah zaiton kering di tangkai
jatuh ke tanah lalu bersemi
tantinton bukan nak cari pasai
tapi jika lu jual gua tetap membeli

anon, itu anwar lu punya bapak sedala atau lu adalah salah seorang dia punya anak diluar nikah?
Oppss.. atau mungkin anwar adalah kekasih gelap lu??
kikikihhh...

Lu sokong olang hidup 2 alam, jadi pun olang 2 alam.. jantan betina pun lu makan... kalau gua tak silap hah, gua punya kawan islam ada mengatakan, haiwan 2 alam sangat haram di makan, tapi kalau olang 2 alam selupa lu dengan lu punya sedala-mala, gua rasa sanagat haram di sentuh.. serupa macam daging babi - haram di sentuh. tapi gua tak cakap lu adalah babi, cuma gua cakap lu selupa babi sahaja...

lagi hah.. gua pun ada sikit tahu itu hal hukum, tuhan Allah nombor satu benci ini gulongan (contoh macam lu dengan kekasih gelap lu)

hahhh.. sekalang gua sudah membeli dan gua mahu sambung tengok itu video anwar lagi, tadi gua tenguk 1/2 jalan dan gua muntah manyak sangat pening kepala.. sekalang gua mahu sambung lagi... muntah lagi pun tak mengapa punyer...

ehh.. lu nama saper, takan gua mahu panggil lu anon, anon.. kalau lu malu kasi nama gua kasi lu satu pinjam.. gua panggil lu "KK" ok?

KK - Kucing Kurap

Anonymous said...

KEGANASAN & KEKEJAMAN BERDARAH POLITIK UMNO/BN DI ERA MAHATHIRR ……..

1- pembunuhan misteri pegawai Bank Bumiputera JALIL IBRAHIM dalam skandal BMF di Hong Kong …

2- misteri pembunuhan Ustaz IBRAHIM LIBYA & 14 mukmin dibaling..


3- misteri pembunuhan seorang petugas PAS Othman Talib di PRK FELDA Lubuk Merbau” ….

4- kematian seorang awan hasil ‘amukan huru-hara misteri’ prebet Adam di Chow Kit KL sebelum “Operasi Lalang ISA” ….

5- kematian beberapa general tentera ATM ‘kemalangan misteri’ helikopter TUDM di Sabah… sebelum Hashim Ali (ipar Madey) jadi Panglima ATM….

6- kematian Tan Sri YAHYA AHMAD (pengerusi hicom) ‘kemalangan misteri’ helikopter …

7- kematian beberapa krew tentera & polis pengiring ‘kemalangan misteri’ helikopter TUDM yang sepatutnya dinaiki Anwar semasa dia jadi tpm di kepala batas dulu ….


8- kematian beberapa anngota polis & ‘ahli al maunah’ rentetan ‘rampasan senjata misteri’ oleh ‘extremist Islam al Maunah’ di Kem Tentera Grik Perak … ….

Melayu Perak said...

ibrahim libya mati bukan misteri...

kita semua tengok footage drama ...bagaimana dia yang mula serang fru...sehingga mati akibat tembakan senapang patah.....

al-maunah mati di tali gantung....tak ada misteri pun...yang pergi kacau briged tentera bawak lari senjata tuh kenapa...????inilah hasil dari ceramah pas yang penuh hasutan syaitan....

banyak yang dikatakan bukan pun misteri....

Anonymous said...

anon 3.19 AM merepek kan apa,mungkin belum sedar agaknya?? Sekian lama sluruh rakyat mengutuk tingkah laku dan perbuatan terkutuk si Aljub takkan dia sorang ni baru terjaga dari khayalan ke apa?????????Klau gitu cepat2 mandi ambil wuduk dan buatlah solat istikarah pohon petunjuk dari Allah Yang Maha Esa.Insyallah hanya Yang Maha Esa sajalah yang akan berikan petunjuk kepada anon 3.19Am ni......!!!

Anonymous said...

anon 3:19

aku sokong kau dan apa yg kau ckp tu memang benar..ada bukti nya..

para pengampu semua kat sini..kita biar kan lah mereka dgn hati hitam dan kotor nya..kesian mereka tidak mendapat hidayah..yg mana betul dan yg mana salah..

blog ni pun mereka memaki sesama sendiri..syok sendiri..org2 bijak..cerdik..beramal soleh tak pandang langsung blog haprak lucah nie..sesekali jer sorang dua masuk termasuk lah aku..nak muntah baca komen dia org ni yg sentiasa berpesta maki..caci..fitnah..dan kalau aku rajin..aku catat lah komen nasihat kan mereka..

kebanyakan yg komen tu mcm servant god..nok..melayu perak..dll lagi ..memang dah dangkal sgt..tak boleh buat apa..suka hati dia lah..
asal aku di jauhi oleh Allah dgn perangai biadap..jahiliyah pemfitnah tegar tu..

tunggu jer di hadapan Allah akan pembalasan yg setimpal nya..

aku pun dah muak baca..nak melayari malaysiakini..biaqpila..berita yg telus untuk org2 bijak dan lihat beratus2 komen dari rakyat m'sia yg marhein..

ok..azrul..akubekaspkr..neparakat..
melayu perak..nok..servant..kau org boleh lah berpesta caci maki 24 jam..bestkan..teruskan..tambahkan saham2 akhirat tu..waulahualam

Anonymous said...

anon 9:07

kesian nya kau...
kau yg mesti bertaubat..
buat solat taubat..pohon pada Allah degn seikhlas hati..
Insyallah kau akan dpt kebenaran nya..
kesian kau..tak pasal2 kau dapat dosa sebab persubahat sama memfitnah..
renung2kan lah

Anonymous said...

Tahniah dan terima kasih. Satu artikel yang baik dan perlu di baca oleh semua orang termasuk mereka yang menyokong seorang yang ditabalkan oleh isterinya sebagai anugerah tuhan. Semoga Allah membukakan hatinya untuk bercakap benar.

Anonymous said...

ANON 8:57..kalau kau tak tau cerita sebenar tak yah cerita la.....buat dosa kering jer...main serkap jarang jer...cerita kau ni....dah basi aku dengar ..sejak aku jadi penghanggok parti adat dan sukan lama dulu...sampai sekarang bukti apa pun tak da... spin cerita lapok.....ANOM 10: 38....elok lah tu kalau kau nak layan blog cikai M"sia kini tu....tak de siapa di sini dah melayan komen merapu kau tu.... teruskanlah agenda sesat kau tu... mudahan aku doa kau jumpa jalan pulang...

Anonymous said...

ANON 2:57 AKU SENARAIKAN
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Naib Presiden, Jeffrey Kitingan
Datuk Zaid Ibrahim
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin
Datuk Aidit Ghazali

Anonymous said...

Anon February 10, 2012 8:24 AM kata----

GAP...Nak komen mudah je,
TUN MAHATHIR HIDUP PENUH SELESA, DIHORMATI, SIHAT SEJAHTERA DAN BERBAKTI MENCURAH PENDAPAT DAN PANDANGAN...manakala ANWAR HIDUP PENUH KONTROVERSI, DIHINA, DIKUTUK, DIHERET KEMAHKAMAH DAN MENGUTUK, MEMFITNAH, MEMAKI HAMUN...secara logik dan fikir dengan akal yang waras...siapa yang lebih mulia dan lebih dilindungi ALLAH s.w.t.
Sama-sama doakan kesejahteraan buat insan yang amat berjasa TUN M.

---------------------------------------
JANGAN TERLALU DANGKAL BUAT PERBANDINGAN.... YANG BENAR DENGAN YANG SALAH....

RAJA FIRAUN & RAJA NAMRUD JUGA HIDUP MEWAH DIDUNIA SEMASA NEGARA MASIH DIBAWAH KEKUASAANNYA......

BEKAS PRESIDEN USA, GOERGE BUSH Jr -- YG BUNUH RAKYAT IRAQ, AFGHANISTAN, TOLONG ISRAEL BUNUH UMAT ISLAM PALESTINE & LEBNON TUU... HIDUP LEBIH MEWAH & SELESA DIDUNIA NI......


INIKAN MAHATHIR..... MUNGKIN MASIH 'SELESA' KETIKA MALAYSIA DIBAWAH KONGKONG UMNO..... TAPI PENGALAMAN IRAQ, TUNISIA, MESIR, LIBYA,.... ngeri jugakla nasib diktator bangsa sendiri ni ..... semua anak keturunan diktator ni lari kelubang cacing!

TOK WAN said...

ANON....12:24.....KO NI...MASIH JAHIL DENGAN DUNIA POLITIK....
HINGGAKAN TAK DAPAT MEMBEZAKAN ANTARA KERAJAAN DIKTATOR DENGAN KERAJAAN PILIHAN RAKYAT...JUGA KAU DAH TAK DAPAT MEMBEZAKAN ANTARA PEMERINTAHAN ISLAM DENGAN KAFIR LAKNATULLAH.....RAKYAT MALAYSIA HIDUP AMAN DAMAI SEJAK DAHULU LAGI WALAUPUN HIDUP DALAM MASYARAKT BERBILANG KAUM...SEDIKIT KEPINCANGAN BUKANLAH HALANGAN KEPADA KEMAJUAN... INILAH ATAS DAYA USAHA KERAJAAN SEDIA ADA...YANG DI TUNJANG OLEH UMNO PARTI TERBESAR ORANG MELAYU....
LAIN LA KALAU KAU SORANG JE RASA HIDUP DITINDAS HINGGA NAK CARI MAKAN PUN SUSAH....KO NI BERPOLITIK BUKAN ATAS DASAR ILMIAH..TETAPI DENGAN PERASAAN AMARAH.... HASIL PEMBENTUKAN DAN TUNJUK AJAR DARI PEMIMPIN YANG MEMPUNYAI AGENDA YANG BESAR TERHADAP BUMI MALAYSIA INI... PEMIMPIN JENIS INI HANYA TAHU MELEPASKAN NAFSU SERAKAH UNTUK KE PUTRAJAYA SAJA.... TANPA MEMIKIRKAN MASA DEPAN GENERASI AKAN DATANG.....DARI AWAL LAGI BUDAYA KURANG AJAR...PENDERHAKAAN TATASUSILA...PENGIKISAN BUDAYA DAN ADAT RESAM TELAH DISEMAI SEDIKIT DEMI SEDIKIT TERHADAP GENERASI MUDA SERTA SEGELINTIR RAKYAT YANG BUTA SERTA LEKA AKAN NASIB DAN MASA DEPAN NEGARA...TETAPI PERCAYALAH MAJORITI RAKYAT TIDAK AKAN TERPENGARUH DENGAN BUDAYA POLITIK KOTOR SERTA JIJIK INI...PRU 12..BUKAN LAH PENENTU RAKYAT INGIN MENUKAR PEMERINTAHAN TETAPI SEKADAR MAHU MELIHAT APA KELEBIHAN YANG ADA PADA PR NI.. HAKIKATNYA MAJORITI RAKYAT SUDAH PUN MELIHAT DAN SEDAR IANYA SEKADAR MELEPAS BATUK DI TANGGA SAJA...CAKAP TAK SERUPA BIKIN..
JADI ...PRU 13 ADALAH PENENTUNYA..
RAKYAT JUGALAH JADI HAKIMNYA..... WALLAHUALAM.

Anonymous said...

TAHNIAH DR.MAHATHIR...KAMU TETAP DIKENANG SEBAGAI PEMIMPIN YANG HEBAT DI BUMI MALAYSIA INI....SEGALA KEMAJUAN YANG DICAPAI ADALAH HASIL KERJA KERAS DAN DAYA USAHA KAMU YANG TIDAK MENGENAL ERTI PENAT DAN LELAH....KINI...MALAYSIA MAJU SETARAF DENGAN NEGARA MAJU LAIN DI DUNIA....AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA....TERIMA KASIH DR.MAHATHIR.....

Anonymous said...

anon 12:24

komen terbaekkkkk
buah fikiran dari orangyang bijak.
aku sokong2

manusia2 pemfitnah ni ..hati dah hitam..biarkan jer mereka tuh

Anonymous said...

tok wan..

kalau betul engkau dah pangkat atok..kesian nya engkau..masih tak dapat membezakan yang mana betul yang mana salah dan fitnah..
lebih baik kau solat taubat..muhasabah diri dengan ikhlas kerana Allah..Insyallah..Allah tu maha mengetahui..akhir nya kau akan dapt hidayah...
jgn sama bersubahat menyebarkan fitnah...

TOK WAN said...

ANON 4:48... dah terang lagi bersuluh....dah terlalu banyak kepincangan yang allah tunjuk...tak perlulah spin cerita lama...ashik meletakkan kesalahan keatas orang lain...skrip yang dah terpahat dalam kotak pemikiran dan jiwa pakatan... berpolitik lah dengan ilmiah...bukan dengan perasaan amarah....hari demi hari semakin terselah...allah itu maha berkuasa...tiap sesuatu ada hikmahnya....satu persatu kemungkaran telah dibuka...dengan kuasa allah juga....wallahualam...