Tuesday, February 7, 2012

MANIFESTO : PAS NAK TIPU RAKYAT LAGI.

pada 1 februari 2012 husam musa keluarkan kenyataan.


pas mahu hasilkan manifesto pru 13 melalui pandangan rakyat.
pandangan rakyat yang boleh disalurkan melalui sms,email,fb,blog dll.


manifesto pas melalui pandangan rakyat ?
apa husam dah gila ke.
kalau rakyat sms husam...
halo aku nak kelantan tunaikan janji bagi air bersih kepada rakyat kelantan amacam ?


apa lagi manifesto yang husam nak harap rakyat sertai ni.
negara islam dan hudud dah pas lupuskan.
kalau janji 50 tahun pun pas boleh temberang, aduh inikan pulak yang baru.

151 comments:

Anonymous said...

PRU-13, berkuburlah umno , parti yang penuh dengan najis.

Servant of God said...

Anonymous said...

PRU-13, berkuburlah umno , parti yang penuh dengan najis.

February 7, 2012 3:43 PM

----------------------------

Nak kotakan janji pilihanraya dulu pun tak mampu, ada hati nak kuburkan UMNO.

Pirahh lu. PAS Takebeer!

Anonymous said...

1. Tukar balik negara kebajikan kpd negara Islam.

2. Hukuman hudud mestilah mengikut al quran bukan ikut selera PAS.

3 Hapuskan kerja keji menggunakan masjid dan surau utk memaki hamun, memfitnah dan menyumpah seranah.

4. Minta maaf pada Tun M ketika PAS menggemburkan fitnah berkenaan kompleks pentadbiran kerajaan pusat di Putrajaya sbg Mahligai Mahathir.

5. Hapuskan menghukum sembelihan orang UMNO sbg haram bagi orang PAS.

6. Hapuskan kejadian 1 mukim 2 jemaah.

7. Nik Aziz tunaikan janji utk berundur jika Tun M bersara dari jadik PM.

8. Mengaku akan kesilapan mengkafirkan orang UMNO kerana keengganan mengkafirkan PAS setelah bekerjasama dgn DAP over my dead body.

Anonymous said...

PRU -13, berkuburlah PAS, paeti yg dipimpin oleh n.ajis dan penuh dgn najis.

Anonymous said...

PRU- 13, berkuburlah PKR, parti yg dipimpin oleh penjubur kote bengkok yg menyokong keselamatan negara ISRAEL, parti yg penuh dgn najis anwar anak beranak. Bapak segala kroni.

kingnek said...

Lihat di Indonesia, sekarang pertumbuhan pecat, ini angkara, 2-3 bulan lalu, Rothschild sendiri pergi ke Indonesia untuk membuat perjanjian terbesar di dunia bagi lombong arang. Dengan cepat, kredit antarabangsa dunia menaikkan taraf Indonesia dan hasil wang melimpah ruah ke sana. Memang benar hadith, dajjal ada kemampuan memberi harta dunia kepada siapa saja ia mahukan. Dan memang benar, agen dajjal di Malaysia adalah Anwar Bin Ibrahim, HARAM untuk menyokong dia, HARAM! Tetapi kalau pembangkang membuang Anwar, sudah tentu boleh menyokong mereka, tetapi buat kali ini dengan Anwar sebagai ketua, kalau seorang Muslim menyokong Anwar lantas dajjal, setelah mengetahui bahawa Anwar adalah agen mereka, tahu-tahu sahajalah nasib kamu di akhirat kelak!

rakab said...

Manifesto apakebendanya ??

PAS dah kena lelong dengan puak pendokong zionis....

itu betulkan dulu..!!

Anonymous said...

Pandangan rakyat
aku tak kan lupa terpandang
orang yang nak jadi pm
sepitolnya bengkok.

Nok said...

dah pas pis pus.jgn lah nak angan2 mat jening...cuba buka mata sikit tengok sekeliling....agak2 sape yg najis...bukan n ajis????

buat malu aje...tapi betul jugak puak2 haprak ni mana ada malu...semua muka munafiq muka cinabeng...harapkan serban aje macam roti kirai tapi perangai macam setan..

janji PRU12 pun belum tunai lagi...ada hati nak menang PRU13....tengok le ceramah Pas / Pkr sekarang berapa org yg dtg.....tapi kalau masuk kerusi bangku anjing kurap..kira ramai juga lah....bagi penyokong PR..selalu2 le cermin diri ..agak2 PR boleh menang ke?????kucing pun tegelak....keh keh keh bodoh punya penyokong pembangkang..tak habis2 perasan......dan angan2....dulu kat serawak camtu lah...kata rakyat sokong pas last2 dapat telor....memang muka tak maluuuu

hangkedee said...

Kenapa kah hati hati saudara ku masih hitam legam kepada kebenaran.kenapa? dan mengapa? Ada kah ini ujian dari mu ya Allah!.

Anonymous said...

Kenapa aku tngok muka2 Hero Pas macam Hussam ni tak de seri langsung ek? Takde tokoh ahli Pas langsung...BESAR NEGATIVE AURA dia...ntah tengok pun nyampah..

Anonymous said...

9. Arak, kalau dah rampas jgn pulang balik.

10. Pejuang gerakan murtad seperti Ambiga tidak perlu diberi sokongan atas apa alasan sekalipun.

11. Perjuangan anti murtad wajib diteruskan.

12. Agenda arwah Fadhil Noor diteruskan semula.

13. Golongan ulama tulen spt Haron Din harus diambilkira pandangannya.

14. PAS wajib menarik diri dari Pakatan kerana integriti Anwar yg menyokong Israel dan pendirian keras DAP terhadap perlaksanaan hudud.

15. PAS wajib memohon maaf terhadap mufti Perak

16. Mat Sabu wajib meminta maaf pada waris anggota polis balai bukit kepong yg gugur syahid.

17. PAS wajib memohon maaf pada waris Ibrahim Libya dan pasukan keselamatan apabila menyatakan dan akhirnya mengaku negara Islam tiada dlm al quran.

Anonymous said...

PRU-13, berkuburlah umno , parti yang penuh dengan najis & ahli-ahli yang mempunyai otak lembu

Anonymous said...

Menyokong Anwar samalah untuk menghancurkan umat Islam.Amalan homosek akan dihalalkan.

Medan Tempur Kedah said...

salam perjuangan tuan,mohon pautkan blog saya yang baru ni ke blog tuan

www.medantempurkedah.blogspot.com

Anonymous said...

Aku nak mintak PAS buat majlis solat hajat mega. Kita mintak PAS jemput sekali Anwar dan Saiful ke majlis tersebut. Aku nak Nik Aziz jadi imam dan sekaligus membacakan doa pecah perut untuk sesiapa yang berdusta sama ada Anwar atau Saiful. Semua hadirin diminta mengaminkan doa tersebut.

Anonymous said...

Saya juga nak beri pandangan.

1. Sarapan pagi percuma utk semua rakyat m'sia, setiap hari dgn segelas MILO SUAM.

2. Kpd semua pemilik motorsikal, TUKAR TIUB percuma dimana-mana bengkel di M'sia jika pancit.

Harap mendapat perhatian.

Anonymous said...

Eh PAS kan dah janji kpd rakyat Kelantan lagi 17 tahun air akan bersih. So PAS tunggulah dulu selepas air dah bersi barulah minta pandangan rakyat. PAS baru sedar apa yang yang PM buat sekarang adalah sebahagian pandangan/cadangan daripada rakyuat jadi nak tiru lah tu..itulah dahulu dalam kerajaan Anwar dah kata Njib ni cerdik tetapi dia tak dapat cantas Najib. tanyalah Senatopr Ezam Md Noor.

Anonymous said...

KELANTAN PERLU PEMBANGUNAN. JATUHKAN PAS. NIK AZIZ GAGAL TANGGUNGJAWAB SEBAGAI MENTERI BESAR 22 TAHUN. AMANAH TIDAK DI JALANKAN. PUNYA BUNGALOW BESAR DAN KERETA BESAR !

Anonymous said...

yang aku nampak PAS akan ditalkinkan oleh Dr Hassan Ali selepas PRU13.

Anonymous said...

COME PRU 13 BYE BYE PAS. HADIAH KERANA BERPELUK DENGAN KAFIR LKS, DAN KAFIRKAN SESAMA ISLAM. HELL TU USTAD USTAD MANGKUK PAS.

Otak geliga said...

hahahaha.....menifesto sendiripun x terbuat nak minta cadangan dr rakyat.....hehehehe

aku cadangkan ladang mega kambing jamnapari.....nnt jgn sampai bau taik kambingpun x de....mcm kes DOLU..DOLU...hehehe

PAS ni dah nak terkubur baru nak faham apa yg rakyat nak.....baru terhegeh2 nak minta pandangan rakyat

nak bandingkan dgn UMNO?????.....ayoyo, UMNO mmg dah tau apa keperluan rakyat.....cuma nak laksankan bukan semudah mulut PEMIMPIN PAKATAN HANTU HARAM tabur janji penipu

berkubur la kau Pakatan Rabak....kehendak rakyatpun x peka...boleh blah....hahaha

Anonymous said...

1. BIPPA menasihatkan adalah lebih wajar mantan Perdana Menteri sendiri melakukan taubat nasuha kerana beliau yang sebenarnya menjadi punca kepada perpecahan bahkan kemunduran masyarakat Melayu. Muktahir ini mantan Perdana Menteri menjadi penyebab maraknya api perkauman dikalangan masyarakat berbilang kaum di Malaysia. Pada usia senja adalah lebih baik untuk mantan Perdana Menteri banyak melakukan ibadah khusus kepada Allah SWT sebagai persiapan menemuiNya walaupun penentuan umur adalah di tangan Allah SWT.



2. Beliau bertanggungjawab memecat dan mengaibkan Dato' Seri Anwar Ibrahim, mantan Timbalan. Perdana Menteri dengan dakwaan fitnah liwat yang ternyata tidak benar. Beliau mengaibkan DSAI dan keluarga di khalayak ramai. Perbuatan mantan Perdana Menteri mengaibkan DSAI dan seisi keluarga adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan hukum agama dan tindakan tersebut bertentangan denga norma dan tatasusila masyarakat bertamadun.. Justeru, DSAI mempunyai hak di sisi syariat Islam mempertahankan maruah diri dan keluarga daripada fitnah. Kiranya tindakan DSAI mempertahankan maruah diri menimbulkan perpecahan, maka perpecahan itu adalah hasil daripada pertembungan antara hak dan batil. Demikian penegesan dari sepotong ayat dalam al-Qur'an: "Dan katakanlah: Yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah suatu yang pasti lenyap." (al-Isra': 81).


3. Mantan Perdana Menteri juga bertanggunjawab merobek unsur-unsur kekuatan bangsa Melayu dari segi bahasa, agama, pendidikan sekolah agama rakyat, kedudukan Raja-Raja Melayu, kedudukan ekonomi orang Melayu dan melakukan pindaan persempadanan kawasan pilihan raya majoriti pengundi Melayu sehingga menjejaskan keutuhan politik melayu

4. Menjadi satu kebiasaan mantan Perdana Menteri meletakkan setiap beban kesilapan dan ketelanjuran beliau diatas bahu orang lain. Isu perpecahan masyarakat Melayu dan rakyat Malaysia adalah berpunca daripada beliau sendiri.



5. Parti yang didakwa kecil oleh Tun Dr Mahathir Mohamad pada hakikatnya adalah sebuah parti yang lahir pada tahun 1999 dari gejolak kemarahan rakyat kerana kezaliman beliau dan terus mendapat dokongan rakyat pelbagai kaum di Malaysia. Alhamdulillah, parti ini pengaruhnya semakin meluas dan bertakhta dihati rakyat serta berpotensi besar, insyaallah, mengambil alih pemerintahan negara. Inilah yang digeruni oleh Tun Dr Mahathir yang menjadikan beliau sentiasa berada dalam resah dan gelisah. Sewajarnya mantan Perdana Menteri berlapang dada menerima penentuan rakyat dalam merayakan amalan demokrasi.



6. Seandainya DSAI itu rendah kualiti diri dan kepimpinan dalam mata pandangan Tun Dr Mahathir, mengapa DSAI masih terus mendapat sambutan dan sanjungan rakyat di negara ini walaupun dicerca saban hari dan waktu oleh pelbagai pihak menerusi pelbagai media. Beliau juga terus diterima dan dihormati sebagai seorang tokoh pemimpin berwibawa oleh sebahagian besar pemimpin dunia, para 'ulama tersohor, para ilmuan Muslim dan bukan Muslim di peringkat antarabangsa

Anonymous said...

Salam wbt & hi....everyone

Kalau setakat menabur janji lepas tu gagal utk ditunaikan dgn memberi pelbagai alasan yg tidak munasabah (sbb janji yg ditabukan juga tak munasabah), ini dah boleh diklasifikasikan sbg antara ciri-ciri golongan MUNAFIQ.....

Fikir dan fikirkanlah sebelum berjanji. Sementara para pengundi sekelian buatlah analisa samada janji yg ditaburkan pada PR12 dah tertunai ke masih 'remain' janji kosong.

Wslm.

Unknown said...

pohon link kembali
jasamu dikenang

Anonymous said...

Errr perhatian semua! Sesiapa yang berminat menjadi Kekasih gelap Eli Wong sila hantar permohonon ke pejabat MB Selangor secepat yang mungkin. Kelayakkan..

1.Mesti ada skill yg baek punyer.
2.Sanggup berhenti kerja dan menjadi pencacai PKR sepenuh masa.
3.Fasih berbahasa Indonesia.
4.Sanggup dihantar ke Indonesia, perkhidmatan tongkang dan i/c palsu juga disediakan.
5.Jangan bimbang Eli Wong akan tetap memberikan servis terbaik ketika gersang tak kira dimana anda berada.

Mohon, jgn tak mohon.. Rugi tau! (Ahli Pas juga digalakkan)

Anonymous said...

Maaf off topic jap...
Ada sesapa tak kat sini dapat sahkan rumors mengatakan syarikat ramli (burger) kini di miliki oleh syarikat orang cina?

Anonymous said...

PAS mengaku parti islam tapi asyik menipu je..

Anonymous said...

Anon 5:48 PM

Nama kena tukar dari Azmin Heli...jadi Anwar Heli ke, Khalid Heli ke,..atau lain2 yg sesuai.

Anonymous said...

MENOLAK BAKAL PERDANA MENTERI YG BERFAHAMAN PLURALISME..WAJIB!!!
MENOLAK BAKAL PERDANA MENTERI YG MENYOKONG LGBT(SEX SUKA SAMA SUKA..TAK KIRA DEPAN BELAKANG)..WAJIB!!!
MENOLAK BAKAL PERDANA MENTERI YG MENYOKONG KESELAMATAN ISRAIL(YAHUDI) ..WAJIB!!!
MENOLAK PENGGADAI KALIMAH ALLAH KEPADA GOLONGAN KRISTIAN..WAJIB!!!
MENOLAK ORANG YG MEMERANGI MURTAD ..WAJIB!!!
MENOLAK ORANG YG INGIN MEMBESARKAN KILANG ARAK DI SHAH ALAM(SAMPAI INGIN MEMBERI TANAH YG LEBIH LUAS UTK BEROPERASI)..WAJIB!!!
MENOLAK ORANG YG BENCI PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM MALAH MENGHALALKAN PERIKATAN DENGAN GOLONGAN KAFIR YG MENETANG ISLAM ..WAJIB!!!
MENOLAK FAHAMAN MEMECAH BELAH UMAT ISLAM SEHINGGA ADA YG TERKORBAN/SEMBAHYANG DUA IMAM ..WAJIB!!!
MENOLAK PENDAPAT NABI MUHAMMAD(S.A.W)..SERUPA DNG MAMAT-MAMAT YG ADA DI KG..WAJIB
MENOLAK FAHAMAN ALLAH DUDUK DI ARASY SEPERTI MAKHLUK ..WAJIB
MENOLAK PENGHINAAN TERHADAP AYAT SUCI AL-QURAN BAGI TUJUAN MENCAPAI KEPENTINGAN POLITIK ..WAJIB!!!
MENOLAK DENGAN SEPENUHNYA FAHAMAN PAS PARTI ISLAM ..WAJIB!!
MENOLAK SEPENUHNYA PERKATAAN NIK AZIZ SETARAF NABI OLEH USTAZ BUDAK..WAJIB!!!
MENOLAK FAHAMAN ANUAR SEBAGAI BAKAL IMAM MAHADI YG DALAM PERSEDIAAN OLEH ALLAH OLEH USTAZ BADRUL AMIN ..WAJIBBBBBB!!!!

Anonymous said...

ralat..menolak orang yg memerangi murtad..sepatutnya di baca MENOLAK ORANG YG MEGHALANG ORANG YG MEMERANGI MURTAD...

Anonymous said...

anon 6:52

PALING PENTING MENOLAK ORANG SEPERTI ENGKAU YANG BERSUBAHAT MENYEBARKAN FITNAH ADALAH WAJIB!!!

SIAPA ENGKAU SESUKA HATI MEMBUAT TUDUHAN MEMFITNAH..

ALLAH MAHA MENGETAHUI

Anonymous said...

Namakan saja buku manifesto sebagai "HAIGAY" (HIJAU + JINGAY)

Nok said...

anon 4;57....nko cakap apa ????berjela2 panjangnya....tak ada memberi apa2 makna pun....Anuar tu dah tentu kaki penipu...jadi sape yg percaya kat dia semua kena tipu termasuk le nko....jgn ingat semua manusia anuar boleh kencing......kita ada fact & figure kenapa anuar manusia yg haprak dan tak boleh di percayai.....nko asyik baca harakah saja tanpa merujuk org2 yg pernah rapat dgn aljuburi..seperti Ezam...Datok Nala dan lain2...sbb idea nko pun mcm jubur...jadi apa yg anuar buat semua nko sokong...tanpa mendengar pihak lain....

walhal anuar tu kaki penipu dan pengkhianat,di tambah lagi kaki penzinah dan kaki jubur....nko mungkin gay..itu sbb nko sokong bagai nak gila menegak kan benang basah....rosak aklak nko penyokong.....aljuburi....mengucaplah sebelum terlambat....kimak nko..

Anonymous said...

Menolak "Anwar Aljuburi" spt kata Mat Sabu...wajib.

Anonymous said...

ANON 7:01

ENGKAU LAH YANG MESTI BERTAUBAT SEBELUM TERLAMBAT!!!!

KALAU ANWAR TU KAKI LIWAT??..TANYA KAT EZAM YANG DAH LAMA RAPAT DGN ANWAR..BERAPA KALI DAH DIA KENA LIWAT?????EZAM KAN JAMBU...TAK KAN ANWAR TAK SUDI LIWAT EZAM...TANYA JANGAN TAK TANYA..FIKIR LAH!!!

ALLAH BERI AKAL UNTUK BERFIKIR..BUKAN UNTUK MEMPERCAYAI BULAT2 FITNAH...PERCUMA JER ENGAKAU DAPAT DOSA SEBAB BERSUBAHAT MENYEBARKAN FITNAH!!

Anonymous said...

Anon 7:07 PM..

Pasai pa Mat Sabu gelarkan "Anwar Aljuburi"?..

Anonymous said...

bg aku tindakan tdm ada bbetulnya...anwar tu gila pm ...dia mesti ''juai' baik punya... tengok la 'kalimah Allah'' bayangkanlah kalu dia masa abim atau dlm kerajaan BN ..mesti dia xbg punya kristian .. SEKARANG KALIMAH TERAGUNG PUN SANGGUP PUTUSKAN KRISTIAN BOLEH PAKAI...


memang cinabeng betuilah

Anonymous said...

pas parti menipu rakyat saja rakyat kelantan sudah 50 tahun di tipu olih pas.rakyat masih mahu percayakan parti menipu hairan hairan biarlah 50-50 dunia dan ahkhirat rakyat disuruh tinggalkan kedunian tapi pemimpinnya masih mengejar kedunian akhirat no 8 bagi pemimpin pemimpin pas.

Anonymous said...

anon 7:01

aku pun nak tambah lagi...
selama 6 tahun anwar kat penjara sg. buloh tu....tolong tanya..berapa ramai banduan yang telah kena liwat?????..
kau org memang bengong..bersubahat menyebarkan fitnah.

Anonymous said...

Pada 2 September 2004, Anwar dibebaskan apabila ketiga-tiga hakim Mahkamah Persekutuan bercanggah dari segi tarikh sebenar kejadian liwat, walaupun pada umumnya ketiga-tiga hakim tersebut bersetuju berlakunya aktiviti liwat antara Anwar, Azizan dan Sukma.

Otak geliga said...

Khas utk Anon 4.57PM

pertama sekali terima kasih kerana memberi hujah yg JELAS & BERADAB....aku serius ni

aku jawab satu persatu mengikut kemampuan:

1) cadangan yg sgt baik kerana menasihatkan TM melakukan taubat nasuha......tapi malangnya anda hanya meminta TM taubat nasuha kerana persepsi salah anda yg MENUDUH TM sbg pemecah belah & kemunduran masyarakat Melayu. Ini satu tuduhan yg SLAH & BERAT SEBELAH. TM tiada kuasa yg Maha Hebat utk mengubah nasib kaum Melayu. adakah Melayu akan lebih maju di bawah pakatan sedangkan PAS menyatakan berjuang atas dasar Melayu adalah perbuatan assobiyah????. Bg aku TM telah melakukan tugasnya dgn baik sebagai PM dgn menyediakan peluang perniagaan, pendidikan etc utk org Melayu di samping melindungi hak istimewa org Melayu.....cuma kita perlu JUJUR bertanya adakah kita sudah benar2 berusaha sedaya upaya merebut peluang yg disediiakan oleh pihak kerajaan pd masa dahulu & kini?...mengingatkan org lain supaya mempersiapkan diri utk bertemu Allah adalah SGT TERPUJI....tetapi adakah KITA SENDIRI sudah bersedia???.....saudara sendiri kata penentuan umur di tangan Allah.....jd persiapan menemui Allah bukan hanya utk org berumur spt TM & AI shj tetapi juga semua peringkat umur baik saya atau saudara

2) Pemecatan AI dibuat setelah beliau diminta MEMBELA DIRI & AI tahu kenapa beliau dipecat...bukan seperti apa yg berlaku pd DDHA. pada pandangan JUJUR saudara yg mana lebih Islamik CARA pemecatannya???....isu mengaibkan AI dgn kes liwat bukanlah kerja TM sbg PM kerana isu itu dibongkar & disebarluaskan oleh org lain.....saudara pun tahu, cuma TM memecat AI kerana perkara itu....utk memutuskan samada isu liwat itu BENAR atau TIDAK, saya masih berpegang dgn pendirian, kita x perlu masuk campur.....kerana TUDUHAN/PEMBELAAN itu sgt BERAT sedangkan kita x tahu kejadian sebenar. AI sememangnya diberi hak yg sgt luas utk mempertahankan diri. Saudara lihat sendiri utk kes liwat-2 apa kebebasan yg ttidak diberi pada AI, malahan kebebasan yg diberi sudah melampaui batas & JELAS menghina HAK pihak TERTUDUH lain selama ini samada dlm sejarah Malaysia mahupun dunia....tapi ikhlas saya tanya, ada kerajaan menghalang AI mempertahankan hak beliau sbg tertuduh & dlm masa yg sama mencabul hak2 rakyat Malaysia yg lain yg mahukan hidup secara aman. mengapa hal peribadi dijadikan isu nasional/rakyat????....kerana beliau seorang mantan TPM???...atau kerana beliau bakal PM??...atau kerana beliau Ketua pakatan pembangkang???....hak Istimewa itu bagaimana lagi yg perlu kerajaan berikan???

Otak geliga said...

3) TM merobek2 unsur kekuatan bangsa Melayu???. ok saya jawab satu persatu:

a) Bahasa Melayu:
BM masih lagi diperkasakan & terus diperkasakan di Malaysia dlm pelbagai segi. dgn tertubuhnya DBP & termaktubnya BM di perlembagaan Malaysia, scr tidak langsung martabat BM sukar dicabar. mungkin sudara melihat pd penggunaan PPSMI di sek2 keb. Saudara kena ingat pada zaman sekarang, BI adalah bahasa dunia yg terpenting & paling luas penggunaanya. mungkin saudara berfikiran begini...menggunakan Bahasa Ibunda juga kita boleh menguasai S&M& Teknologi etc spt Jepun, Korea, China etc.pandangan saudara betul...tetapi adakah hanya dgn menggunakan BI dlm S&M maka penggunaan BM rakyat totally akan berubah serta merta???...penggunaan BM Melayu sgt luas di Malaysia & x mungkin akan terkubur. semuanya bermula dr JATI DIRI kita....apa salahnya menguasai BI sedangkan sejarah dunia telah membuktikan empayar samada Islam/Rom semuanya bermula dgn menguasai bahasa penguasa peradaban plg maju pada zaman tersebut.

b) Agama: program2 keagamaan tidak pernah mendapat kerajaan malah kerajaan membantu dr segi ide, peluang, prasarana etc. Mungkin saudara teringat akan ISU HUDUD...itu yg dimaksudkan dgn merobek2 agama ataupun dgn berleluasanya tpt maksiat & gejala sosial. spt yg sudah diberi tahu, kerajaan sentiasa istiqamah memastikan agama Islam terpelihara. jika tidak mengapa kerajaan menubuhkan Tabung Haji, bank berlandaskan Islam, JAKIM, pengeluaran lesen Halal, rancangan/program bercorak Islamik etc???....cuma mungkin saudara mahu kerajaan bertindak dgn sgt TEGAS ttp BENAR sptmana DDHA yg dipecat PAS??....saudara kena ingat kita hidup dikalangan msykt bukan Islam & kita x boleh sewenang2nya menidakkan hak org bukan Islam spt DAP...utk hukum Hudud, kerajaan/TM hanya menentang Hudud ciptaan PAS bukan Hudud Allah...saudara sendiri x pelik ke mengapa undang2 hudud PAS membolehkan liwat isteri sedangkan dlm Islam sendiri mengharamkan liwat???

c) sekolah agama rakyat
TM langsung tiada masalh dgn sekolah agama yg benar2 ingin melahirkan ilmuan agama yg bukan setakat taat pada agamanya ttpi juga hormat pd pemerintah....sebagai contoh sek agama di Johor..bantuan sentiasa ada, malah sek agama itu tidak rasa terpinggir.....sedangkan kebanyakan sek agama rakyat spt yg saudara sendiri tahu kebanyakannya diuruskan oleh warga PAS....ermmm faham2lah ye selain mengajar ttg agama, apa lg yg diajar guru2 berkenaan ttg pemerintah...hasilnya kita tgk shj sekrg, bagaimana biadapnya pelajar di Mesir, sudaah dibantu kerajaan ttp berlagak sombong...sayang sekali..

d)Raja2 Melayu
saya pasti ia berkaitan TM mengurangkan kuasa Raja2 Melayu kerana satu kes pada masa dulu. saudara kena ingat, TM/kerajaan terpaksa melakukan semua itu utk memastikan Raja2 tidak melebihi hak2 baginda..bagaimana nak kata ye...saya rasa sesiapa yg tahu KISAH berkenaan mesti tahu mengapa TM/kerajaan terpaksa ambil tindakan. Tapi itu tidak bermaksud Menghina institusi raja2 malahan menjadikan raja2 kita berada dilandasan yg terbaik & lebih mulia

d) Ekonomi org Melayu: saudara lupa ttg usaha kerajaan dgn DEB kot....ataupun saudara lupa apa yg TM buat pada ekonomi & pembangunan Mas semasa pemerintahan dia sehingga Mas berada pd kedudukan skrg...soalannya adakah kita Org Melayu sudah benar2 berusaha utk berebut kek ekonomi yg disediakan kerajaan.

e) Persempadanan pilihanraya: hahaha....yg ni aku agak bersetuju tapi saudara setuju kalau kerajaan pecahkan sempada pilihanraya utk org Cina terutamnya yg dikenalpasti kuat menyokong DAP???....tapi saya hairan kenapa bila usaha kerajaan perpaduan antara UMNO & PAS dibincangkan ramai yg membantah terutamanya dr PAS sendiri???...atau lebih tepat N.Aziz n the gang??....hehehe

BERSAMBUNG............nak sembahyang

Anonymous said...

manifesto terhebat...

1.tanya mb nik ajih bila nak letak jawatan.nak pegang jawatan sampai mati ker

2.tanya anuwaq berahim bila nak sahut panggilan haji.asyik sahut panggilan amerika je

3.lim kit sial dan kapal sink bila nak letak jawatan.nak pegang jawatan sampai mati gak ker

4.dap, pkr parti anak beranak ker?

5.kohilal kenapa pas senyap je.tabung memali takmau pulangkan balik ker

6.list go on..

Anonymous said...

7.anuwaq berahim bila nak tunjukkan jam omega

8.16 september dalam kenangan...

Anonymous said...

Ooi koment pendek2 cukup la. Kalau nak panjang2 buat blog sendiri beb.

Anonymous said...

Anon 4.57 tu coppy paste...kenapa? Hilang modal?

Woi bongok,

Aku bagi jawapan sekali lagi, jangan perasan bagus boley tak?

Itu sbb anwar ibrahim ejen kesayangan ISRAEL. Kau kenal tak ISRAEL?? Si jubur tu menyokong sebarang usaha keselamatan Israel.

Dgn kata lain, menyokong pembunuhan kanak kanak palestine jugak.

ISRAEL begitu berminat dgn Malaysia sbb inilah negara Islam yg menjadi model bg negara Islam seluruh dunia.

Di sini, matawang emas dimulakan semula.
Di sini, alternatif pendidikan tinggi bagi umat Islam dari merata dunia.
Di sini, antara tempat inisiatif membela palestine.

Kau nak sayanag org yg sokong murtad, yang sokong pluralisme agama sukati la kan..

Ini nak fitnah fitnah plak Tun M.

Aku nak cakap byk pun malas. Atas inisiatif dan usaha Tun M satu lagi flotila viva palestina bakal dilancar.

Org mcm kau dari Tun M jadik PM sampai bersara, terus fitnah dan hina dia. Tapi syukur Allah telah memuliakan dia disaat di hina dan difitnah oleh Anwar dgn sungguh hebat.

Tun M sentiasa dlm rahmat Allah. Amin...

Anonymous said...

Saya akan sokong PAS kembali sekira nya jauh kan diri dari PR kerana dalam PR PAS hanya taraf BALACI saja.Kurang2 nafikan dan buktikan apa yang di perkatakan HASSAN ALI dan HASSAN BASRI tak benar.Kalau sebusuk-busuk UMNO sekali pun,mereka tak lacurkan AGAMA,BANGSA sepertimana PAS sekarang.Saya dah sedar kalau keadaan ini berterusan dan PR menang Tanah Nenek Moyang kita Habis Musnah.ISLAM dan Bangsa MELAYU terpinggir dalam kehinaan.Maaf PAS biar aku berkorban jiwa menentang kamu selagi engkau bersama PR.HIDUP IMR!

Anonymous said...

Kerabat PAS adalah para penjual dan penggadai Ugama Islam yang maha hebat>.

Anonymous said...

Otak Kerabat PAS dipenuhi najis Ambiga dan Kencing Anuar.

Anonymous said...

Kesimpulannya UMNO memang parti yang penu dengan najis. Tergamak ke penganut-penganutnya memberi makan keluarga mereka dengan najis-najis itu?

Anonymous said...

buatlah macam manapun, umno juga pilihan rakyat.

Anonymous said...

Hehehe..

Kesimpulannya PAS mmg penuh dgn najis n.ajis.

Tergamak plak tu hari hari mandi dgn najis n.ajis.

Heh

Anonymous said...

Israel @ Yahudi sebenarnya amat takut dengan bangsa Melayu-Islam kerana sejarah bangsa ini amat misteri sekali. Inilah bangsa yang sentiasa mempertahankan Agama Islam, Bangsanya dan Raja2 Tanah Melayu.

Anonymous said...

kalau rakyat bg cadangan PAShit keluar PR,adakah akan terima

Anonymous said...

PAShit tak boleh dah nak keluar PR..

Terlajak perahu boleh di undur,
Terlajak kereta boleh di reverse,
Terlajak delete manifesto 50 tahun abis la...

Negara Isle ke mana,
Hudud ke mana.

Yang tinggal cuma tulang, isi DAP dgn PKR makan.
Yang tinggal cuma hamba panjat pokok gantung bendera, baring atas jalan, pura pura mati..

Anonymous said...

Anon 3:43PM harap-harap berkuburlah PAS dengan penuh najis dan trajis..

Chow Sing Chi said...

8.22
Aku rasa perut hg yg penuh dgn najis...

Anonymous said...

Tun M dah pun bersara. Pemimpin yang di PR sezaman dengannya baru nak ke putra jaya. Maknanya apa tu? Maknanya pemimpin yang baru nak ke putrajaya tu pun dah patut bersara. TG Nik Aziz patut bersara, Hj. Hadi patut bersara, Lim Kit Siang Patut bersara, Karpal Singh patut bersara Anwar patut bersara. Kerana apa?

Saya dulu terikut-ikut juga dengan pembangkang semasa zaman Tun M. PEmbangkang kata membazir buat Jambatan Pulau Pinang dan menghabiskan wang rakyat. MEmbazir membina lebuh raya, Membazir membina putrajaya, Membazir membuat PROTON dan lain lain lagi. Ramai rakyat yang peraya dengan kata Pembangkang pada waktu itu. Tun M tetap juga melaksanakan dan tidak dengar kata-kata pembangkang.

Ternyata sekarang, kalau tidak dibina jambatan pulau pinang maka tentu sesak feri. Sekarang dah perlu pula jambatan kedua.

Kalau tidak ada lebuh raya sudah tentu dari kuala lumpur nak ke JB mengambil masa 3hari ikut jalan lama.

Itu menunjukkan pemimpin pembangkang sekarang ni dah tak boleh pakai lagi kerana bangkangannya dulu memang sudah tidak betul.

PEngikut-pengikut PR memang dah ketinggalan ZAMAN>

Anonymous said...

Parti Adat & Sukan, apa nak cerita tentang Islam..hudud, murtad.. hari pembalasan... nak tunjuk dia je betul.. pi ra kampret...

Anonymous said...

selepas PRU 13 maka berkuburlah BN, mat sabu pulak jd PM, muka bau burit...amat disukai oleh pas/pkr.

Anonymous said...

Imam mahadi dah muncul dan nabi akhir zaman pun dan ujud dalam pkr & pas masing2.Jadi kalau PR ditakdirkan memerintah Msia sungguh pun jaga 4 negeri pun tunggang terbalik macam mana boleh mintak dihapuskan segala dosa2 semua rakyat bermula dari akhir baligh sehingga kesaat menghadap ilahi??? Sekiranya ini boleh dimakbulkan dengan jamin hitam putih semasa hidup insyallah 29 juta tolak yang bukan islam dijamin akan pilih PR.Amacam HUsam???????

Anonymous said...

kalau aku cadangkan PAS keluar PR bole tak? Dah tu manifestonyer - akan lakukan lebih baik terhadap Agama Islam, bangsa Melayu dan Raja2 daripada apa yang UMNO buat. Contohnyer kalau UMNO buat 10 masjid, PAS akan buat 12 masjid. Kalau UMNO bagi 10 juta kat sekolah agam, PAS bagi 20 juta dan seterusnya......

Anonymous said...

Tengok masa pr perintah perak MB (PAS) beri sampai 999 tahun pajakan tanah kpg baru masa Bn hanya 99 tahun. HARI INI DALAM SEJARAH

Anonymous said...

anon2 semua..

tak payah lah berhujah nak menegakkan benang basah...rakyat dah matang..tahu berfikir..

dengan segala kuasa yg umno pegang..semua fitnah boleh di reka..

apa2 pun..bagi aku..Allah yang maha mengetahui..

kau keluarkan lah hujah kau ni nanti didepan Allah di akhirat untuk cover semua pemimpin dan org2 yang membuat fitnah..

Otak geliga said...

hehehe.....ada yg marah aku komen panjang2...aishh potong stim tul la...baru nak jd baik...chait....hehehe...ok2 aku nak sambung komen aku tp aku tulis pendek2 je....hehehe...tumpang lalu bro GAP....minta izin menulis....hehehe

4) memandai2 je kau nak salahkan org lain.....oit...yg byk sgt menuding jari, menuduh mcm2 tanpa bukti siapa???....tu pemimpin kau tu ha....mcm2 anugerah ada dlm pakatan haprak kau tu

5) bukan dakwaan je mmg KENYTATAAN parti kau PKR tu haluuuussss je kat Mas ni...tertubuh bukan sebab gelojak rakyat tapi sbb hasutan manusia menyebabkan salah faham rakyat pd kerajaan.....pengaruh makin besar???...hoiii dlm sejarah Mas parti kau tu la yg paling byk pemimpin tertinggi & ahli2nya keluar parti....hahaha...mengarut je la kau ni

6)hahaha....AI tu bukan takat dipandang rendah oleh TM (agaknyalah) tapi majoriti rakyat Mas & dunia....nak tau kenapa dia popular & kononnya dihormati???...x kan kau x perasan kot...hehehehe....bukan setakat otak dia berpusing, lidahpun ikut pusing MENIPUUUUUU je kerjanya....dia ingat dia boleh pusing DUNIA ikut kemahuan dia???...semakin lama semakin terdedah siapa dia yg sebenarnya....kau nak cth???....tu sokong israel tu sapa yg TERRRRRcakap???....hahaha

ok2 aku dah habis....kang nnt ada yg hambat aku lagi....hehehe

Otak geliga said...

Anon 100.52PM

time nyawa politik nak habis baru kau nak ingat Allah???....masa BONGKAK dulu kau siap sokong penggadai nama Allah, kau sokong penularan Al-Kitab....ni dah nazak politik baru nak ingat Allah.....pandai2

Otak geliga said...

Anon 7.07PM

ni betul ke ayat kau nih??
"KALAU ANWAR TU KAKI LIWAT??..TANYA KAT EZAM YANG DAH LAMA RAPAT DGN ANWAR..BERAPA KALI DAH DIA KENA LIWAT?????EZAM KAN JAMBU...TAK KAN ANWAR TAK SUDI LIWAT EZAM...TANYA JANGAN TAK TANYA..FIKIR LAH!!!"

kau tgk Ezam JAMBUUU???...errrr kau ni..ehem..ehem...ke???...ekekeke

Otak geliga said...

To Anon 6.30PM Ramly Burger

sabotaj je tu rasanya.....ye la nak sabotaj produk bumiputera Islam tempatan senang je....katakan ada unsur BABI.....nah ini aku copy dr blog duniacacamarba berkaitan isu BABI dlm Ramly burger:

Salam,

Perkara di atas adalah dirujuk.

Kami menafikan sama sekali dakwaan tersebut. Tidak pernah dalam amalan pengilangan kami berlaku perkara sebegini. Proses pembuatan kami diselia rapi oleh JAKIM, Jabatan Perkhidmatan Veterinar dan lain-lain jabatan yang berkaitan sebagai mengekalkan prestasi pembekal produk halal.

Kami telah membuat laporan polis dan akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mana-mana pihak yang bertanggungjawab menabur fitnah ini. Oleh kerana perkara ini dalam siasatan polis dan tindakan undang-undang oleh peguam, maka kami tidak boleh memberi komen atau keterangan lanjut.

Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Siti Hayu Binti Dato' Haji Ramly
Pengurus Kanan

Anonymous said...

Pada firasat saya...
1.Selangor akan tumbang dan kembali kepada BN..
2.Kedah akan tersungkur jaga kembali kepangkuan BN..
3.Kelantan juga akan berpindah milik..
..ini berdasarkan keadaan semasa..rasa nya rakyat akan memprotes dengan undi yang diberikan kepada BN atas dasar hilang kepercayaan terhadap kerajaan negeri yang memerintah sekarang...TUNGGU DAN LIHAT...

Otak geliga said...

kepada Anon burger & sesiapa yg nak tau lebih lanjut & maklumat yg lebih mendalam silalah ke:

http://wartashubhi.blogspot.com/2012/01/sosej-lembu-ramly-ada-babi-adalah.html

di situ jelas memaparkan penafian oleh:
a) DATO’ HAJI RAMLY BIN MOKNI
Pengarah Urusan
Kumpulan Syarikat Ramly

b) Mohamad Rafizie B Kastor,
Eksekutif Hal Ehwal Islam - Halal

c) Shaiful Azwa Bin Zakaria
Penolong Pengurus
Pejabat Pengurus Besar
Ramly Food Processing Sdn Bhd

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

REALITI NYA.....

Kadang2 perkara yang kita beria2 benar berlaku,mungkin jadi sebaliknya....kemudian nanti!!

Jangan kita overconfident,mcm PRU 12 (2008)....realitinya 1)tak dapat 2/3 majoriti, 2)undi popular 50:50 (maybe 51:49;BN:PR...),
3)terjadi sistem 2parti (pertama kali dlm sejarah Malaya/Malaysia),
4)terbentuk KERAJAAN NEGERI PR,yg sebelum ini tak PERNAH BERLAKU...,
5)Kesungguhan pengundi2 bukan Melayu yg mungkin kebanyakannya (30%),tidak akan mengundi BNUMNO,
6)Bagi pengundi2 Melayu,dari 65%, mungkin 35% undi BNUMNO,30% PR...

Secara rambang,50% hingga 60% akan mengundi PR,manakala 40% hingga 50%akan mengundi BNUMNO....

TOUGH FIGHT,TOUGH FIGHT....

JANGAN MEROYAN,MEMAKI HAMUN dan PANIK tak tentu pasal...!! Kalau nak KALAH,KALAH JUGA lah Bro...hehe

Otak geliga said...

anak bandar di-raja johor

cantiknya statistik.....mantap & menggiurkan......itu je nak ckp.....hehehe

Anonymous said...

aku nie sebenar nya malas nak komen apa2 tapi bile baca blog nie..terpanggil gak lah nak komen..

komen aku satu jer...
apa yang umno / bn takut sangat kalau kalah pru 13..takut sangat tak dpt memerintah...sampai bloger2 umno terpekik2 memaki hamun..
biasa lah demokrasi..di negara mana pun biasa tukar tampuk pemerintahan..

Weii..m'sia kan ada perlembagaan..ada raja2 yg berkuasa keatas tentera..apa yg nak di takutkan.PR pun ada pas ( org islam) sama gak mcm umno ada mic dan mca..

negeri2 yg di perintah oleh pembangkang pun biasa jer sama mcm bn perintah..malah lebih baik dan lebih telus..

setiap kali pru..kuasa rkayat menentukan..kalau pr tak bagus..lepas 5 tahun tukar bn balik..yg umno /bn tu takut sangat pasal apa?????

Takut sebab banyak sangat pemimpin rasuah kaut duit rakyat..
Takut kena dakwa..
Takut hidup susah...
come on laah..umnooo...

berpijak lah dibumi nyata..apa kehendak rakyat..

Otak geliga said...

Anon 11.25PM

byk gak ko komen.....hehehe

ni pulak komen aku yg pro-UMNO

apa yg PR takut sgt kalau kalah PRU-13????.....hehehe

Anonymous said...

aku nie sebenar nya malas nak komen apa2 tapi bile baca blog nie..terpanggil gak lah nak komen..

komen aku satu jer...
apa yang umno / bn takut sangat kalau kalah pru 13..takut sangat tak dpt memerintah...sampai bloger2 umno terpekik2 memaki hamun..
biasa lah demokrasi..di negara mana pun biasa tukar tampuk pemerintahan..


------------
MAMAT SALAM AKU SOKONG KO

TAPI SATU JE MINTAKKKK

ATLEAST PARTI PAS TU DUDUK LA RANKING ATLEAST ATLEAST ATLEAST

NO. 2 DALAM PAKATAN

TU JEEEEEEEEEEEEEEE

Anonymous said...

anon 11:25

aku sokong kau..
ini lah antara sebab nya..
hehe..aku tolong copy paste kan..

fikir2 kan lah

patutkah kita pertahankan kepimpinan UMNO?

Berikut adalah senarai beberapa nama pemimpin dan jenis skandal
penyelewengan yang pernah dilakukan :

1) Skandal rasuah Bekas Menteri Besar Selangor, Dato' Seri Dr

Mohd Khir Toyo :

Tuduhan : Khir, 45, didakwa mendapatkan untuk diri dan isterinya, Zahrah Kechik, 45, dua lot tanah dan sebuah rumah di No. 8 & 10, Jalan Suasa 7/1L, daripada pengarah Ditamas Sdn Bhd, Shamsuddin Hayroni pada harga RM3.5 juta sedangkan ia
dibeli oleh Ditmas pada 23 Disember 2004 dengan harga RM6.5 juta.

Perbuatan itu didakwa dilakukan dalam keadaan Khir mengetahui bahawa Shamsuddin mempunyai hubungan dengan tugas rasminya sebagai Menteri Besar Selangor pada ketika itu.

Dr Mohamad Khir, yang juga ADUN Sungai Panjang, didakwa melakukan kesalahan itu di kediaman rasmi Menteri Besar Selangor di Jalan Permata 7/1, Seksyen 7, di Shah Alam, pada 29 Mei 2007.

Hukuman : Pada 23 Disember, Mahkamah menjatuhkan hukuman 12 bulan penjara berkuatkuasa serta-merta dan memerintahkan harta terbabit dilucut hak kepada kerajaan Malaysia


2) Skandal komisen Kapal Selam membabitkan Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Tun Razak ketika menjadi Menteri Pertahanan, dengan Abdul Razak Baginda - Skandal Scorpene RM500 juta komisen

Dakwaan : -Transaksi pembelian kapal selam Scorpene buatan Perancis itu oleh Malaysia dikatakan dicemari dengan penyelewengan melibatkan komisyen hampir RM500 juta kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd.Ia juga dikatakan ada kaitan dengan
pembunuhan ngeri model Mongolia, Altantuya Shaaribu.

-Rundingan itu membabitkan pembelian sebuah Agosta dan dua kapal selam Scorpene kepada kerajaan Malaysia melalui satu kontrak bernilai RM4.3 bilion (1 bilion euro) yang dimeterai pada 2002 dengan DCNS, yang dahulunya dikenali sebagai DCN,
sebuah syarikat membuat kapal yang bekerjasama dengan syarikat pembuat kapal perang Sepanyol, Thalès.

Hukuman : Tiada pendakwaan dalam kes ini.

3) Skandal PKFZ - Membabitkan bekas Menteri Pengangkutan, Dr Ling Liong Sik yang juga bekas Presiden MCA.

Tuduhan : Pada 9 Julai 2010, Dr Ling didakwa atas satu tuduhan utama dan satu tuduhan pilihan menipu kerajaan Malaysia dengan mengelirukan Jemaah Menteri untuk memberikan persetujuan terhadap pembelian tanah di Pulau Indah.

Beliau didakwa melakukan kedua-dua perbuatan itu antara 25 Sept 2002 dan 6 Nov 2002 di Tingkat 4, Pejabat Perdana Menteri, Bangunan Perdana Putra di Putrajaya.

Mengikut pertuduhan utama, Dr Ling didakwa menipu Kabinet untuk mempersetujui pembelian tanah mengikut terma-terma yang dipersetujui antara Kuala Dimensi Sdn Bhd (KDSB) dan Lembaga Pelabuhan Klang (LPK).

Skandal PKFZ melibatkan banyak pihak seperti KDSB, LPK lain-lain disebabkan wujud penyelewengan sehingga kosnya melambung RM4.6 bilion.

Hukuman : Masih dibicarakan

Anonymous said...

bersambung lagi..

) Skandal-skandal Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Pehin, Abdul

Taib Mahmud dan keluarga :

Dakwaan : Dakwaan Taib Mahmud memiliki empayar perniagaan bernilai RM3 billion

-Adik beradik Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan anak-anaknya akan memegang kepentingan 50 peratus sebanyak RM250 juta bersamaan USD80 juta

-Tiga pengadu itu – John Brian Anthony, Ting Cek Ming dan Kung Chin Chin menggesa suruhanjaya itu menyiasat ‘empayar’ perniagaan Taib dan keluarganya yang didakwa bernilai ‘lebih RM3 bilion’ berdasarkan apa yang dilaporkan di blog sarawakreport.org termasuklah termasuk memiliki hotel mewah di Australia dan hartanah komersial di tapak utama di Kanada melalui cara yang disangsikan.

-Pembabitan keluarga Taib dalam konglomerat terbesar negeri itu Cahaya Mata Sarawak.

-Taib telah dikaitkan dalam skandal membabitkan sogokan RM32 juta yang dibayar oleh firma-firma perkapalan Jepun yang mengangkut balak dari negeri tersebut susulan daripada laporan daripada akhbar The Japan Times Online.

-Dan antara yang terkini adalah pendedahan Sarawak Post yang mendakwa Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Taib Mahmud memperuntukkan RM1.8 Bilion kepada “orang yang tidak dikenali” pada tahun 2009.

Hukuman : Tiada pendakwaan.


5) Skandal Pusat Fidlot Negara (NFC) membabitkan Ketua Wanita

Umno, Dato' Seri Shahrizat Abdul Jalil berjumlah RM250 juta.

Dakwaan : Menggunakan dana melalui NFC membeli satu unit kondominium mewah di Bangsar dengan bayaran berjumlah RM9.8 juta dan di Singapura bernilai kira-kira RM10 juta.

-Untung RM600,000 melalui simpanan tetap (Fix Deposit)

-Pegangan saham yang dimiliki ahli keluarganya termasuk suami, Dato' Dr Mohammad Salleh Ismail (249,999 unit); anaknya, Wan Shahinur Izran Mohammad Salleh (250,000 unit) dan Wan Shahinur Izmir Mohammad Salleh (1 Unit) dalam NFC.

- Pada 6 Mei 2009, NFC memindahkan RM116 juta daripada pinjaman ini ke dalam akaun deposit tetap milik NFC di Public Bank Berhad.

- Sebanyak RM827,579 diguna untuk melancong ke luar negara pada tahun 2009 menggunakan NFC.

-Suaminya, Dr Mohammad Salleh pula dikaitkan dengan dakwaan rasuah pihak berkuasa melalui orang tengah, Dato' Shamsulbaharin.

Hukuman : Sedang dalam siasatan SPRM


6) Skandal bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Md

Taib :

Anonymous said...

bersambung lagi..

Dakwaan : Pemilikan harta melampau. Tidak dapat dinafikan bahawa harta Muhammad Taib yang melampau bukan daripada gaji dan elaun sebagai Menteri Besar.

-Dari kes beliau PP vs Tan Sri Muhammad Muhd Taid (Criminal Trial 45-28-98) yang diadili oleh Hakim Abdul Wahab Patail menyebut bahawa nilaian harta yang diisytihar Muhammad Taib ialah RM 30,831,306.15. Ini adalah harta yang dimaklumkan dalam
kenyataan bersumpah beliau.

-Harta pegangan beliau melebihi 74,500,000.00 juta ringgit tidak termasuk tanah dan pegangan saham beliau.
-Muhammad Taib pernah ditahan di Australia kerana gagal mengistiharkan pegangan tunai melebihi 1,000,000.00 wang campuran mata wang asing.

7) Skandal penggunaan wang zakat membabitkan, Menteri Di

Jabatan Perdana Menteri, Dato' Seri Jamil Khir Baharom, menteri

yang menjaga hal ehwal agama Islam.

Dakwaan : Bukti pertama pendedahan mengenai dokumen membabitkan Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (MAIWP) termasuk baucer bayaran bertarikh 29 April 2010 sebanyak RM32,150.00.

- Bukti kedua merupakan surat Ketua Audit Negara, Tan Sri Dato’ Setia Ambrin Buang kepada Pengerusi Jawatankuasa Kira-Kira Negara, Dato' Seri Azmi Khalid yang mengesahkan RM63,650 wang zakat digunakan bagi membayar kos guaman MAIWP.

Jumlah merangkumi bayaran pertama sebanyak RM31,500 pada 9 Februari 2010 dan RM32,150yang tercatat di dalam baucer tersebut.

Bukti dalam dokumen itu termasuk tandatangan dari Setiausaha MAIWP, Datuk Che Mat Che Ali yang meluluskan wang zakat itu untuk dibayar kepada syarikat guaman Zainul Rijal Talha dan Amir bertarikh 28 Januari 2010.

Jamil, Che Mat dan Ketua Pendakwa Syarie Wilayah Persekutuan Shamsuddin Hussain melantik syarikat itu bagi mewakili mereka dalam kes tuntutan qazaf bertujuan menghalang kes melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dibicarakan di Mahkamah Syariah

Hukuman : Tiada pendakwaan.

Anonymous said...

bersambung lagi..

) - Skandal membabitkan Setiausaha Politik bekas Menteri

Kewangan II, Hasbie Satar (Tan Sri Mohammed Nor Yakcop) yang

kini menjadi Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Setiausaha Politiknya, Hasbie Satar ditahan SPRM, di pangsapurinya di Teluk Air Tawar, Pulau Pinang, bersama penemuan wang tunai yang diikat mengikut nilai RM5, RM10, RM50 dan RM100 berjumlah kira-kira RM2 juta. Beliau dituduh mengikut
Seksyen 4(1), Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram dan Pembiayaan Keganasan 2001.


9) - Menteri Besar Negeri Sembilan, Dato' Seri Utama Haji

Mohamad Bin Haji Hassan dikaitkan dakwaan mengirimkan wang

secara haram ke luar Negara membabitkan RM10 juta ke London

pada tahun 2008.

Anonymous said...

ini semua cerita dah basii. takkan dah kering modal hudud kott. pakai isu kitar semuala...hahaha

kesian bdak2 pas nihh...

Anonymous said...

bersambung lagi..


Paling besar, pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohammad banyak mencatatkan dakwaan kronisme dan rasuah.Berikut senarai yang sempat dicatatkan penulis :


Skandal-skandal bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir MohammadMahathir menjadi Perdana Menteri paling lama dalam sejarah Malaysia selama 22 tahun.

- RM1.8 billion di mana Mahathir sendiri yang meluluskan sendiri (bail-out) untuk syarikat Mirzan Mahathir, Konsortium Perkapalan Berhad/Diperdana. Membelanjakan RM836juta untuk membeli 11 kapal tangki dari KPB.

- Pengambil-alihan syarikat perkapalan MISC (Malaysia International Shipping Corp.) pada Nov 1998 (62% ekuiti).

- Untuk menyelamatkan DRB-Hicom (Proton) melibatkan perbelanjaan RM999.4 juta (27% ekuiti).

- Berkali-kali digunakan (RM4 bilion) untuk menyelamatkan BBMB yang hampir bangkrap kerana hutang lapuk tidak berbayar tokoh-tokoh korporat.

- Membeli Boeing 747 dari Pratt & Whitney pada Julai 1985, untuk disewakan kepada MAS dan menyelamatkan MAS daripada berhutang dengan Rolls-Royce.

- Dipaksa membeli Menara Dayabumi pada Mac 1988 dengan harga 2 kali ganda dari harga pasaran dan dijadikan ibu pejabatnya sebelum berpindah ke Menara Berkembar Petronas.
40% ekuiti Putrajaya Holdings untuk bina bandar Putrajaya dan projek MSC bernilai RM19 bilion.

- Menteri Umno melakukan rasuah, disiasat BPR, cukup bukti tapi pendakwaan disisihkan. Dato' Seri Rafidah Aziz melakukan 5 kesalahan mengagihkan saham-saham kepada menantunya Fazrin Anwar.

- Mahathir telah menghalang pendakwaan ke atas Rafidah di mahkamah, Menurut laporan Jabatan Peguam Negara 14 Mac 1995, terdapat kes prima facie Rafidah telah melakukan rasuah.

Perbuatan Mahathir menghalang proses undang-undang dijalankan dianggap sebagai satu kesalahan jenayah.

- Mengamalkan kronisme dan nepotisme secara berleluasa dan berterusan dalam pemerintahan BN. Siapa kroni Mahathir : Ananda Krishnan (Binariang), William Chin (Lion Group), Hanif Omar ((Perwaja, Maju), AP Arumugam, Lim Kok Wing, Hj Basir Ismail, Nordin Sopiee, Tengku Adnan, Shamsudin Abu Hassan, Ting Pek Khing (Ekran - Bakun), Eric Chia (Perwaja), Tan Sri Tiong (MEC), Dato’ Soh Chee Wen, Kadir Jasin (NSTP, MRCB, TV3, Malakof) dengan saham bernilai RM1.5 bilion. Ahmad Razali (Pengerusi Tabung Haji) ipar Mahathir. Anak-anak Mahathir mempunyai 218 buah syarikat -Renong Group diberi keuntungan secara mudah/percuma bila dianugerahkan tanah seluas 27,000 ekar di Gelang Patah, Johor. Harga jual tanah tersebut RM1.00/kaki persegi. Bila projek Link Kedua siap tanah itu dijual semula kepada kerajaan Umno dengan nilai RM10/kaki persegi.

- Tan Sri Eric Chia yang menyebabkan kerugian Perwaja sebanyak
RM2.985 bilion yang ada melibatkan kelulusan dan kepentingan Mahathir.

- Daim Zainuddin menerima ratusan juta ringgit hasil agihan saham Resort World sepertimana laporan polis oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim pada Julai 99.

-Anwar melaporkan Daim melarikan sejumlah RM700 juta ke luar negara. Laporan polis DSAI yang mendedahkan 3 surat dari tiga tokoh korporat (Tajuddin, Wan Azmi, Halim Saad) membuktikan Daim terlibat dalam rasuah berbentuk wang dan saham.

N'N:Segala skandal2 itu bukan rekaan bagi memburukkan Pemimpin UMNO/BN tapi hakikat yang harus difikirkan sekalian rakyat sebelum mengangkat mereka menjadi pemimpin.

Berdasarkan Hadis,

Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah S.A.W bersabda:

"Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu (mendukung) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku, dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di syurga)"- (Riwayat Tirmidzi

Cina Ingin Maju Biz ke TAK said...

Negara maju: Kaum Cina jangan lepas peluang

KUALA LANGAT 6 Feb. - Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat negara ini terutama masyarakat berketurunan Cina agar dapat bersama kerajaan dalam merealisasikan proses transformasi untuk menjadikan Malaysia sebuah negara maju sepenuhnya menjelang tahun 2020.

Perdana Menteri meminta mereka agar jangan melepaskan peluang untuk menjadi generasi yang mencapai matlamat tersebut.

Sambil menyifatkan cita-cita tersebut bukan satu mimpi di siang hari beliau berkata, ia adalah sesuatu yang boleh dicapai sekiranya seluruh rakyat memberikan sokongan dan kepercayaan kepada program transformasi itu.

"Saya percaya kita boleh mencapai apa yang dicita-citakan itu sekiranya setiap orang daripada kita menyokong dan percaya dengan proses transformasi.

"Oleh itu, saya menyeru seluruh rakyat untuk bersama-sama di belakang kami (kerajaan) bagi memastikan impian itu menjadi satu realiti," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di depan lebih 50,000 masyarakat berketurunan Cina pada Karnival Chap Goh Mei 2012 di Fo Guang Shan (FGS) Dong Zen Temple, Jenjarum di sini, malam ini.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor, Datuk Seri Noh Omar; Pengerusi MCA Selangor, Datuk Donald Lim Siang Chai yang juga pengerusi penganjur karnival tersebut.

Turut hadir Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon.

Dalam pada itu Najib berkata, masyarakat berbilang kaum dan agama di negara amat bertuah kerana dalam tempoh tiga hari berturut-turut sejak semalam dapat merayakan kepercayaan masing-masing iaitu Maulidur Rasul semalam, Chap Goh Mei pada hari ini dan esok Thaipusam bagi masyarakat beragama Hindu.

"Tidak ada negara di dunia yang sambut secara berturut-turut melainkan di negara kita. Ini adalah suatu yang unik dalam negara ini," katanya.

Justeru, Najib mahu masyarakat negara ini mencari nilai kebersamaan seperti amalan kesederhanaan meskipun mempunyai akidah dan kepercayaan yang berlainan.

Perdana Menteri berkata, beliau difahamkan dalam kepercayaan Buddha juga mempunyai amalan yang menyamai konsep kesederhanaan selain menekankan aspek keharmonian.

"Inilah yang boleh kita jadikan ikatan dalam menjadikan negara ini aman, harmoni dan semakin kuat dari segi perpaduan dan integrasi nasional.

"Saya dapati apabila saya meluahkan konsep kesederhanaan yang dalam Islam disebut wasatiyyah didapati dalam agama lain juga ada membawa konsep yang sama walaupun kita ada perbezaan akidah," katanya.

Beliau berkata, konsep kesederhanaan atau moderate membawa sikap hormat-menghormati antara satu sama lain.

"Kesederhanaan membawa pengertian kita tidak amalkan kefahaman ekstrem, fanatik dan militan atau perangi antara satu sama lain," katanya.

Anonymous said...

ceta mat taibb...hahahah...

mat taib tgh syok tido kat rumah oii...hehehe...alahaii..

org tgh tunggu video nuarr ...

ketua nik aziz dan pas yg nutuh bapok di siamm...

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

BN sebenar nya tak tau dan tak faham konsep FEDERALISM....

ITU sebab lah,mana mana bantuan kepada RAKYAT dibawah Negeri2 PR diTINDAS dan terus diTINDAS dari segi PERUNTUKAN KEWANGAN,yang diTAHAN,diMANUPULASI,diBOHONGI dan diSALAH AGIHkan ke tempat2 lain...
diALIHkan PERUNTUKAN ini atas dasar POLITIK,bukan untuk KEPENTINGAN RAKYAT...!!!

INI adalah satu PENGKHIANATAN terhadap RAKYAT..!!!
#Maka terjadi lah air kotor diKELANTAN..!!
#Royalti Minyak sengaja ditahan!!!#PERUNTUKAN kpd MP2 PR ditahan dan disalurkan kesaluarn lain..!!
##Projek2 untuk Kepentingan RAKYAT tidak dijalankan dengan Adil dan Saksama,main pilihan kasih & I.S.A aje....bukan untuk RAKYAT tetapi masih untuk Pak Menteri sana,Mak Menteri sini...
##RASUAH masih BERLELUASA

##Ini semua satu PENINDASAN dan PENGANIAYAAN kelas pertama dan BN yg menguasai Kerajaan FEDERAL....

HANYA UNDI RAKYAT akan menentukan, BNUMNO akan diBNUM dan terus diBENAM dalam PRU 13,tak beberapa bulan lagi...agar konsep PEMERINTAHAN ADIL berkonsep FEDERALISM untuk RAKYAT.......

........LAWAN TETAP LAWAN........

Anonymous said...

pas ni lowww class la...

Dato Hassan Mai said...

Pas hanya minat duduki Putrajaya


Oleh ALI MAHMOOD
pengarang@utusan.com.my



Hasan Ali bersalaman dengan orang ramai pada Majlis Bicara Ummah di Dewan Tun Razak, Temerloh, semalam.

--------------------------------------------------------------------------------


TEMERLOH 6 Feb. - Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, beliau terpaksa berjuang dalam pertubuhan bukan kerajaan (NGO) bagi mempertahankan akidah umat Islam apabila Pas tidak mahu memperjuangkan isu tersebut.

Katanya, parti itu yang sebelum ini menjadikan Islam agenda utamanya sejak 50 tahun lalu, kini lebih berminat untuk menduduki Putrajaya daripada berjuang menegakkan hukum Islam.

Jelasnya, Pas sanggup bersekongkol dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP walaupun DAP secara jelas menentang penubuhan negara Islam yang berlandaskan prinsip undang-undang Islam.

"Pas sudah jauh terpesong hingga menjadi parti 'pak turut' kepada DAP dan PKR serta tidak berani berbuat-apa apa sedangkan DAP melakukan pelbagai perkara bertentangan dengan perjuangan Pas.

''Sehubungan itu, saya menyeru umat Islam supaya menyokong perjuangan JATI yang akan ditubuhkan pada 21 Februari ini tanpa mengira fahaman politik. Saya mengalu-alukan mereka yang ingin menyertai JATI walaupun mereka ahli UMNO, Pas, PKR mahupun orang Islam yang berada dalam DAP.

''Perjuangan JATI bukan berasaskan politik tetapi berjuang semata-mata atas nama Islam," katanya ketika berucap pada Majlis Bicara Ummah di Dewan Tun Razak, di sini hari ini.

Menurut Hasan, cita-cita pakatan pembangkang adalah untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah republik dan menghapuskan kuasa Raja-Raja Melayu jika menang Pilihan Raya Umum Ke-13, tidak akan menjadi kenyataan.

Otak geliga said...

Wow!!!!....byk siot skandal pemimpin UMNO.....ada yg FITNAH & ada yg BENAR.....bercambur baur....hehehe

ermmmm....nasib baik ada Mahkamah Kangaroo yg dikawal UMNO kat Mas ni.....jatuh gak hukumannya....hehehe

ermmmmm....skandal pemimpin BEKAS UMNO ada tak????....ermmm mcm Anwar Ibrahim etc....ke bila keluar UMNO skandal tu lesap???.....hehehe

Anonymous said...

cerita eric chia...hahaha

eric chia pon dah mamposs...hahaha

kesian bdak2 pas, hidup di zaman batuu...

wake up laaa... skrg cerita hassan ali membalon pas tgh hott...hehe

eric chiaa...hahaha...

cerita datok mokhtar ko tak nak ceta ke???

perr said...

king Net

tolong copy paste

1001 malam Nik Ajis punya fatwa sesat..

kat sini

budak2 pak atan main copy paste lg kat sni bila dah kalah berhujah...

Otak geliga said...

Anak bandar di-raja Johor 11.53PM

byk sgt baca benda salah ni....tu yg persepsi tersasar....x pa..x pa...tenangkan fikiran......hehehe

air kotor, dana x dapat, bla....bla...bla...hehehehe

Otak geliga said...

nak skandal UMNO lg.....nak lg....nak lg...hehehehe

nampak yg JAHAT je kerjanya.....yg BAIK x nampak langsung....hehehe

biarkanlah mahkamah kangaroo UMNO jalankan tugas dia.....yg nak menganjing diorang buat pa.....hehehe

nak skandal...nak skandal....hehehehe

Anonymous said...

pas kata umno najis tapi aku rasa pas betul2 najis sebab pas gunakan agama.Pas gunakan agama utk tamakkan kuasa.Apa yg dia buat di kelantan dan selangor????cakap tipu saje yg lebih.Isu murtad,arak,zina,sokong keselamatan israel semua didiamkan semata2 utk pas gilakan kuasa ke putra jaya.Negara hudud islam pun dah takde kerana takut karpal singh.Orang pas sudah terpesonggggg.......tapi mereka masih tipu melayu dengan kopiah dan serban dan gunakan ayat quran utk kepentingan peribadi mereka.Dulu mereka ramai2 naik van liteace tp sekarang dh kaya naik herrier sorang2.

yogibear's season said...

KUALA LUMPUR, 7 Feb: PAS mengucapkan tahniah kepada mantan Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Khir Toyo kerana membuat pengakuan jujur bahawa BN sukar merampas negeri itu walaupun Datuk Seri Najib Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin begitu kerap sekali turun ke Selangor.

...kemungkinan DSKT boleh tubuh NGO bg menyaingi JATI utk taji moral penyokong2 Umno/BM...

Hmmm...anak toyo dh jd parasit pulak dah..!

leceh mamat ni said...

budak2 copy paste !!!!


mai sini aku nak cakap


Kelantan yg dah 20 tahun nik aziz jaga akan bertukar tangan

Tuhan marah kot sebab tak nak letak jawatan DAH BERKURUN2. TDM PUN BERSARA DIA TAK RETI NAK TURUN2

PENANG TETAP DAP JAGA...

PERAK AKU TAK TAHU..TAPI KALU PR MENANG..ANWAR BUAT LAGI 16SEPTEMBER..PERAK BN AMBIK BALIK LA..

KEDAH BALIK BN SEBAB GENG2 DR MAHATHIR DAH SETTLE,.TARAK SUSAH HATI LAGI ANAK TAK DAPAT NAIK PAKLAH CONTROL...

SELANGOR...JIKA ANWAR TAK MAIN TIPU..BN DAPAT BALIK.. JIKA SATU2NYA NEGERI PKR ANWAR NAK JUGAK..AKU TAKUT ANWAR MAIN NGELAT JE KAT SINI...

JOHOR,SERAWAK,SABAH REMAIN KUBU KUAT BN

NS. AKU TAK TAHU..MUNGKIN NS JATUH PADA PR..SEBAB MB DIA TAK CEKAP SANGAT..DAN LAGI ORG MELAYU BELUM SENSARA LAGI DUDUK BAWAH DAP..DEPA NAK RASA KOT..

MELAKA BN/UMNO MASIH KUAT SEBAB DATO ALI CEKAP..ANWAR NAK NGAUM KAT SINI SIKITPUN TAK DAPAT..SO BYE BYE JELAH..

LAIN2 NEGERI PAHANG PERLIS MACAM BIASA IN BN CONTROL SANGAT2...

DAH PAHAM LUM...???

(TERIMALAH HAKIKAT WALAU AGAK SAKIT)..HANG PI HISAP ROKOK DULU LAH...

Otak geliga said...

Wow!!!!....Hindraf saman PM, TPM & Kerajaan Malaysia RM55Bilion sempena Thaipusam....gila ah...banyak tuuu...mana kerajaan nak cari duit ni????.....dahsyat la diorang main2 saman2 ni....senang2 je nak duit....hehehehe

hantar balik India je la....sonang crito....BERLAGAK sgt

Melayu Perak said...

30 FAKTA PENYELEWENGAN PAKATAN SELANGOR!

1. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat apabila membeli hutang syarikat korporat Talam Corp. bernilai RM392 juta menggunakan wang rakyat.

2. Kerajaan Negeri telah gagal untuk mengeluarkan kertas putih mengenai kedudukan hutang Talam Corp seperti yang dijanjikan oleh Menteri Besar dalam sidang DUN

3. Kerajaan Negeri membatalkan pebinaan UITM Selangor di Serendah , Hulu Selangor

4. Kerajaan Negeri merampas tanah rakyat yang diamanahkan kepada YBK di Hulu Selangor

5. Kerajaan Negeri menutup institusi latihan kemahiran untuk bumiputera Institut kemahiran Yayasan Selangor (IKYS)

6. Kerajaan negeri menyita , mendenda dan menyewa tanah tanah untuk projek terusan dan kolam takungan padi di Tanjung Karang

7. Kerajaan Negeri gagal mentadbir Universiti Selangordengan baik sehinggan ia mengalami kerugian yang besar dan pengurangan kemasukan pelajar baru amat ketara.

8. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengfan membelanjakan RM 800 000 dalam program sambutan hari jadi Yayasan selangor

9. Kerajaan Negeri gagal mengurus perlombongan yang mengakibatkan kecurian pasir dan kerosakan alam sekitar

10. kerajaan negeri menipu DYMM Tuanku sultan Selangor dan rakyat apabila gagal mengutip RM 150 juta hasil pasir di engeri selangor

11. Kerajaan Negeri gagal mengurus kewangan Kumpulan Semesta Sdn Bhd dengan cermat dengan memberi bonus yang tidak munasabah kepada kakitangan syarikat tersebut

12. kerajaan negeri gagal mengurusa Institusi Pejabat menteri besar dengan baik senhingga ada intipan kamera litar dalam bilik Menteri Besar

13. Kerajaan negeri gagagl mengurus kontrak bekalan kerajaan tempatabn dengan baik sehingga berlaku Surat Sokongan oleh Ahli Majlis dan pengerusi JKKK Kampung Baru untuk
mendapatkan kerja kontark

14. Kerajaan Negeri menyeleweng bila mana Exco dari pandamaran di biar lepas bebas walaupun dia menggunakan kepadala surat dan Cop beliau untujk melobi kerja kontrak

15. Kerajaan Negeri gagal mentadbir PKNS dengan Baik Sehingga ia telah mengadaikan semua hartanah PKNS kepada REIT, yang mengakibatkan PKNS sekarang tidak punya premis sendiri dan terpaksa menyewa bangunan untuk beroperasi

Melayu Perak said...

16. PKNS telah membelanjakan dengan boros jumlah perbelanjaan perpindahan ke pejabat baru yang tidak munasabah

17. PKNS telah membazirkan wang rakyat dengan membiayai sebanyak RM520000 majlis perkahwinan angkasawan negara seperti yang disebut dalam sidang DUN

18. PKNS telah membazir wang rakyat dengan membayar RM731000 kepada sebuah syarikat yang melaksanakan perkhidmatan tele marketing

19. PKNS telah membazir wang rakyat sebanyak RM935000 kepada konsultan untuk berkhidmat selama 6 bulan

20. kerajaan negeri gagal mengurus air diselangordengan baik sehingga menyekat pembinaan projek saliran air sungai dari pahang yang boleh menyebabkan Selangor akan mengalami krisis
air menjelang 2014

21. Kerajaan Negeri juga gagal memberikan air percuma seperti yang disebut dalam manifesto mereka dalam pilihanraya2008. Mereka sebaliknya menipu rakyat dengan memutarbelitkan dan mempolitikan isu air yang akhirnya rakyat akan jadik mangsa apabila berlaku krisis air pada tahun 2014

22. Kerajaan Negeri menipu rakyat apabila membentangkan pakej rangsangan ekonomi bernilai RM50 billlion pada tahun lalu namun sehingga sekarang ia belum dilaksanakan

23. Kerajaan Negeri selangor melalui Exconya dari DUN Pandamaran telah menghalang penguatkuasaaan sekatan jualan arak MBSA di Shah Alam

24. Kerajaan negeri selangor talh mebiarkan institusi masjid menjadi gelanggan gpolitik

25. Kerajaan Negeri mengurus Sumber kewanghan dengan bain pada tahun 2008 deefisit belanjawan menjadi RM 49 juta, kemudiaa 2009 defisit menjaqdi RM66 juta dan meningkat lagi 2010 menjadi lebih RM144 juta ni berbanding dengan pemerintahan BN pada tahun 2006-RM72.5 juta dan 2007-surplus belanjawan RM131.8 juta

26. Kerajaan Negeri tidak cekap dalam merancang dan mengurus kewangan negeri apabila telah memohon 3 kali perbelanjaan tambahan bagi tahun 2010 iaitu pada mac 2010 sebanyak RM69 juta, Julai RM117 juta dan november 2010 sebanayak 8 juta

27. Kerajaan Negeri membazir wang rakyat dengan membayar sebanyak RM330367.96 kos rawatan YB Dr Cheah Wing Yin di pusat Perubatan Sunway akibat kemalangan . kenapakah perlu beliau meneria rawatan di pusat perubatan swasta yang sudah diketahui perbelanjaannya berbanding dengan pusat perubatan kerajaan. ini merupakan dasar bermewah-mewahan yang dilaksanakan oleh kerajaan negeri

28. kerajaan negeri lebih pro mengutip hasil cikai pusat hiburan yang kini terdapat lebih dari 4000 premis hiburan,spa, pusat urut dan judi di negeri selangor

29. Kerajaan negeri menyalahgunakan kepada surat pejabat menteri besar untuk mengutip dana parti sewaktu 1000 hari pentadbiran kerajaan negeri

30. Kerajaan Negeri telah engkar kepada pelbagai titah DYMM Sulatan Selangor yang amat dukacita dengan pelbagai kelemahan pentadbiran di Negeri Selangor


sumber : GAP @ GAPS-Gabungan Anti Penyelewengan Selangor

AMENO CHACHA MARBA said...

OTAK GELIGA,kalau kau faham dan mengerti pasal cerita2 Benar SALAH LAKU Pemimpin BNUMNO,kau akan tau bahawa RAKYAT menolak RASUAH...!!

Jangan dlm "STATE of DENIAL"...

RASUAH,:SALAH TETAP SALAH...!!!!

Pernah terfikir macam mana Rosmah bole Shopping sana,shopping sini???

BANYAK BETUL DUIT dia..!!atau semua belibelah BERLIAN,BEG Tangan mahal2,Baju Mahal2 beli di Sydney Australia,Dubai,London,US,Kazahtan dari duit KOMISION lobi kontrak2,MINDEF,MoF,dan lain2....??????

RASUAH,RASUAH...lagi mau DENY???

RAKYAT mcm kau dan aku,begitu terhempit dgn Harga Barang Naik..??
ada orang boleh beli,beli,beli... tanpa Sensitiviti..????Podah Cheat!

Anonymous said...

apa yg telus sangat dgn PEMERINTAHAN pakatan rakyat diselangor,penang dan kelantan.Depa pun ada kroni masing2 didalam pemberian projek pada peringkat negeri.Golongan yg rapat dgn pimpinan utama pakatan akan mendapat habuan projek.Kalu BN depa kata rasuah tapi sesama depa kata HADIAHHHHHHHH..................

Otak geliga said...

Ameno Chacha Marba

apa yg kau marah sgt dgn aku nih??....hehehe

yg salah ttp salah....TAPIII buktikan dahulu....bukan tuduh, sebar & pembuktian kemudian atau nnt...nnt..nnt....hehehe

marah bebenor nampak....Rosmah aje disebut...ada apa2 ke dgn DS Rosmah???.....ekekekeke

Melayu Perak said...

Email Dedah Tujuh Fakta Penyelewengan Pas Di Terengganu

Pada 2 Disember lalu, timbul perbahasan di sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu membabitkan isu penyelewengan balak di negeri itu berikutan pendedahan �Surat Pembaca� di Laman Web Alhaqdaily yang disiarkan di pada 21 November lalu.
Apa yang mendukacitakan ialah wakil kerajaan Pas mendakwa wakil Barisan Nasional (BN) yang membangkitkan isu pembalakan itu, menjadikan akhbar seperti al-Quran.
Jawapan ini disebabkan pihak kerajaan tidak mampu menafikan kenyataan Surat Pembaca kerana ia benar-benar berlaku.
Apakah Pas tidak menjadikan akhbar kerajaan Warta Darul Iman dan Harakah seperti al-Quran juga apabila mendakwa segala isinya betul belaka?
Di sini saya ingin mendedahkan lagi beberapa penyelewengan yang berlaku untuk menyedarkan rakyat apakah Pas benar-benar memperjuangkan Islam atau sekadar untuk mendapat kuasa, kemudian harta untuk parti, peribadi dan kroni.
Pertama : Pas sering menggunakan isu bahawa UMNO menggunakan harta rakyat dan negara iaitu sekolah di Terengganu untuk aktiviti kepartian.
Bagaimana pula Pas yang sejak memerintah Terengganu menggunakan kediaman rasmi Menteri Besar untuk mengadakan mesyuarat parti, termasuk dewan muslimat mereka?
Jika alasan mereka bahawa ia mendapat keizinan, budi bicara dari Menteri Besar (MB), jelas MB tidak amanah atau menyalahgunakan kuasa untuk menggunakan hak rakyat dan negeri bagi kepentingan Pas, manakala Dewan Pemuda Pas pula sering menggunakan dewan perpustakaan awam negeri untuk agenda mesyuarat parti.
Kedua : Pada 2000 selepas Pas menang di Terengganu, beberapa kakitangan Yayasan Pembangunan Keluarga dikerah bertugas sempena Muktamar Agung Pas sehingga melebihi had waktu kerja biasa menyebabkan ada yang cuba membuat tuntutan lebih masa, tetapi ditolak kerana mereka bertugas untuk Pas.
Pada Muktamar Pas 2002 di Kuala Lumpur pula, kenderaan Yayasan Pembangunan Keluarga digunakan untuk mengangkut petugas Pas ke Kuala Lumpur.
Ketiga : Kakitangan Unit Pembangunan Insan (UPI) yang ketika UMNO memerintah dikenali sebagai Unit Pembangunan Ummah (UPU), kebanyakannya dibayar elaun bulanan oleh kerajaan negeri tetapi melakukan tugas sepenuhnya untuk aktiviti Pas.
Mereka ini tidak bercampur gaul dengan orang yang lain daripada Pas. Jika terlihat ada ahli Pas yang berbual atau duduk minum bersama ahli atau penyokong UMNO akan dicop �tali barut UMNO�, �hantu UMNO� dan pelbagai lagi.
Inikah ajaran Islam yang diperjuangkan oleh Pas? Jika ada ahli Pas yang terang-terang mengkritik dasar dan penyelewengan yang berlaku akan dituduh �sudah kena beli oleh UMNO�, �dapat upah dari UMNO�, �sudah dirasuah oleh UMNO� dan pelbagai tuduhan liar lagi.
Siapakah sebenarnya yang dapat rasuah? Apakah dengan jawatan sebagai kakitangan UPI dibayar elaun, mereka boleh menutup mata dan memekakkan telinga dengan segala penyelewengan dan salah guna kuasa yang dilakukan oleh pemimpin dan parti Pas?
Di mana maruah dan pendirian mereka?

Melayu Perak said...

Keempat : Isu tanah lot yang diberikan pada rakyat yang dijaja hampir serata dunia, seolah-olah orang lain jahat dan tidak beri tanah kepada rakyat.
Pernahkah terlihat pemimpin atau ahli Pas buat rumah di atas pokok atau di atas rakit di sungai sebab tidak diberi tanah?
Semuanya ada tanah malah berhektar-hektar kebun, sawah dan ladang getah. Siapa yang beri semua itu?
Jika ada yang belum dapat atas dasar dizalimi oleh mana-mana kerajaan pun, tunggulah balasan Allah swt kelak, apa yang dirisaukan.
Pas Kelantan sudah memerintah lebih 10 tahun, tetapi masih ramai rakyat yang tidak bertanah.
Kelima : Kawasan balak di hutan simpan yang diberi kepada anak syarikat Harakah (NEP), TDM dan Yayasan Terengganu yang kononnya untuk ladang sawit.
Mengapa tidak dibangunkan tanah kerajaan yang beribu-ribu hektar yang balaknya sudah disamun oleh Pas melalui kroni dan proksi itu? Ini tidak lain bertujuan untuk Pas mendapat habuannya.
Balak di Hutan Simpan Tembat dan Petuang yang kini masih menjadi teka-teki setelah dua syarikat gagal melaksanakan syarat-syaratnya.
Mengapa tidak diserahkan sepenuhnya kepada Jabatan Perhutanan Negeri untuk menguruskannya?
Masalah yang berlaku kerana terlalu banyak campur tangan orang politik Pas yang mahu mengaut keuntungan untuk parti. Bila sebut saja balak, pasti orang politik akan menjadi orang tengahnya untuk urusan tawar-menawar. Ingat, ini harta rakyat.
Keenam : Zaman UMNO dulu, rakyat mudah berjumpa Menteri Besar sama ada di pejabat atau di rumahnya, tetapi sekarang rakyat yang datang sama ada dari jauh atau dekat akan hanya diarahkan berjumpa dengan Pegawai Khas MB.
Ketujuh : Isu penghapusan tol, cukai pintu, naikkan elaun imam, bilal dan fakir miskin sering diulang oleh Pas seolah-olah tidak ada isu lain sehingga orang ramai meluat dan mual membacanya.
Perlu diingat, jika Pas tahu yang royalti akan �dirompak� pasti semua itu tidak akan berlaku, malah tol akan dinaikkan termasuk cukai pintu. Jadi janganlah bersandiwara.
Ini adalah antara sebahagian kecil saja daripada penyelewengan yang berlaku dalam kerajaan Pas Terengganu.
Yang pasti, jika Pas melaksanakan hukum hudud kelak, apakah pencuri hasil rakyat (balak) boleh dijatuhkan hukuman hudud?
Pas sedaya upaya akan cuba menafikan semua yang dilakukan oleh BN dan Kerajaan Pusat, seolah-olah Allah swt tidak tahu akan semua tindakan keji mereka.
Pas bukan saja menipu rakyat, malah Allah swt dan Rasul juga mereka cuba tipu.

Otak geliga said...

Besarnya Tokong yg Nizar biarkan terbina kat tpt dia.....Wow!!!!...mantap...patutlah ngam sgt dgn biaDAPigs.....diratakan lagi paya bakau kat situ.....siannya alam.....hehehe...kerajaan UMNOpun buat gak kemusnahan alam ni, tp bukan utk buat tokong yg BESAR GEDABAK.....kang kalau x ckp kerajaan ok je memanjang ada yg kata "state of denial" pulok....hehehehe

nak tanya la, pemimpin PAS ni mmg suka bina Tokong ekk???...mantap seh!!!....hehehe

Melayu Perak said...

60 Dalil Penyelewengan PAS!
Bila Al-Quran dan Hadis diputar-belitkan, bila Islam dieksploitasi dan dipolitikan, bila fatwa disongsangkan, bila Melayu sesama Melayu dilaga-lagakan, bila sesama Islam dipecah-belahkan, bila kemungkaran disorok-sorokkan, bila kebatilan diwar-warkan, bila tabung jihad diselewengkan, bila masjid, Pasti, Sekolah Pondok, universiti dan penuntut luar negara diperalatkan, bila Putrajaya dan Perlis hendak dilelongkan, dan akhirnya bila majoriti dua pertiga Barisan Nasional cuba dinafikan, Islamkah PAS sebenarnya?

1. TAA'SUB
PAS sebuah parti yang ekstrim dan taa’sub. Ia sentiasa bertindak dengan apa jua cara untuk memuaskan kepentingan politik sempit mereka, walaupun bercanggah dengan ajaran Islam. Mereka mengajar pengikutnya supaya menolak pendapat orang lain, walaupun benar.

2. JUARA PERPECAHAN
PAS menjuarai perpecahan di kalangan umat Islam. Ini terbukti di dalam peristiwa-peristiwa yang berlaku seperti mendirikan sembahyang Jumaat berasingan, tidak mengiktiraf juru nikah kerajaan dan sebagainya.

3. MENTAFSIR AJARAN SESAT MENGIKUT SELERA POLITIK
PAS mentafsir ajaran Islam berdasarkan kehendak politik mereka.

4. AJARAN ISLAM SEBENAR DIKORBANKAN UNTUK KEPENTINGAN POLITIK
Segala tindak tanduknya adalah untuk kepentingan kumpulan yang menyokong mereka sahaja. Contohnya seperti menyokong kenyataan Murshid mereka yang mengatakan mencarut itu harus. Penyokong PAS akur dengan kenyataan itu sedangkan ia bertentangan dengan ajaran Islam.

5. SUKA BERMUSUH
PAS sebuah parti yang berminat dengan permusuhan sesama Islam untuk mencapai matlamat politik mereka.

6. MENANAM PERASAAN BENCI
PAS menanam perasaan benci di kalangan ahli dan penyokongnya terhadap orang lain seperti mengajar kanak-kanak menerusi Pusat Asuhan Kanak-kanak (TASKI) untuk membenci para pemimpin negara.

7. PENYALAHGUNAAN WANG DERMA
Penyelewengan PAS terhadap wang derma yang dikutip kerana tidak mempunyai rekod dan tidak memaklumkan ke mana wang tersebut dibelanjakan.

8. PENYELEWENGAN WANG AMANAH
Penyelewengan PAS terhadap wang ‘Darul-Mal’ yang berjumlah berjuta-juta ringgit tanpa dapat dikesan.

9. MEMBOHONGI JANJI
Perkampungan Islam yang ditaja oleh pemimpin PAS di Kampung Jabi, Besut tidak dilaksanakan sedangkan pungutan wang untuk tujuan tersebut telah dilakukan.

10. JANJI KOSONG
PAS membuat janji kosong dalam pilihanraya untuk rakyat Kelantan.

11. KENYATAAN PALSU
Pemimpin-pemimpin PAS kerap kali membuat kenyataan palsu dan berbohong kepada rakyat khasnya penyokong-penyokong sendiri.

12. MAKSIAT DI KELANTAN
Kedai penjualan arak, judi dan pusat hiburan (maksiat) masih berleluasa di Kelantan.

13. BERMAIN DENGAN HUKUM HUDUD
Hukum Hudud PAS hingga kini tidak dilaksanakan di Kelantan.

14. PENYALAHGUNAAN PEMBALAKAN
Pembalakan di Kelantan disalahgunakan untuk kepentingan pemimpin-pemimpin PAS.

15. CAKAP LAIN BUAT LAIN
Pemimpin-pemimpin PAS hidup mewah dengan terus memakai kereta mewah.

16. MEMPERTAHANKAN KEBATILAN
Mat Sabu dilaporkan berkhalwat dengan Norma di bilik No. 121, Hotel Perdana, Kota Bharu, Kelantan dan PAS mempertahankan perbuatan yang batil itu.

17. FATWA YANG MEROSAKKAN
Fatwa politik PAS telah menyebabkan berlakunya keruntuhan kepada institusi keluarga Islam di negara ini.

Melayu Perak said...

18. MENGHASUT
PAS menyuburkan perbuatan mengumpat.

19. MENJATUHKAN MARUAH MASYARAKAT ISLAM
PAS di Kelantan mengenepikan sensitiviti masyarakat Islam dengan tidak mengawal pembinaan Tokong Buddha yang dibuat begitu besar dan ini bercanggah dengan usaha peningkatan syiar Islam.

20. BAHASA LUCAH
Pemimpin PAS merestui penggunaan bahasa-bahasa lucah seperti yang digunakan dalam buku ‘Shit’.

21. PENYALAHGUNAAN PONDOK
PAS telah mengguna pondok-pondok sebagai pusat untuk menanam pengaruh ekstrim dan fanatik, menolak kebenaran yang diketengahkan oleh bukan golongan mereka.

22. MERACUNI FIKIRAN KANAK-KANAK
PAS mendirikan pusat Bimbingan Kanak-kanak di kawasan luar bandar dan melalui pusat ini kanak-kanak diracuni dengan pemikiran negatif terhadap Kerajaan.

23. MEROSAKKAN PEMIKIRAN PELAJAR
Mahasiswa dalam dan luar negeri ditanam bibit-bibit kebencian terhadap pemimpin Islam.

24. FITNAH TERHADAP KERAJAAN
Meracuni pemikiran mahasiswa Islam dengan menabur fitnah dan menanam rasa benci terhadap kerajaan.

25. ABAI TANGGUNGJAWAB
PAS mengabaikan tanggungjawab sosial dengan menunding jari mencari kesalahan orang lain.

26. MAHU TAPI MALU
PAS menolak sistem pendidikan negara tetapi sebaliknya mereka menggalakan anak-anak mereka untuk belajar di institut pengajian yang diusahakan oleh kerajaan.

27. TANAM KEBENCIAN ORANG RAMAI
Buku-buku yang diedarkan oleh PAS kepada orang ramai bertujuan untuk menanam sikap kebencian di kalangan pembaca terhadap kerajaan.

28. AKHBAR BERUNSUR FITNAH
Akhbar Harakah mencipta banyak cerita rekaan dan berita berunsur fitnah.

29. TEMPAT IBADAT DISALAHGUNAKAN
PAS menggunakan surau-surau/masjid-masjid dan khutbah untuk menimbulkan kebencian kepada kerajaan sedangkan mereka menikmati pelbagai kemudahan dan nikmat.

Otak geliga said...

hahahahaha......ada sapa2 berani lawan ngan brader Melayu Perak???....kau org ingat kau je pandai copy & paste???.....baru tau kitorangpun ada OTAI gak....jgn marah bro MP....aku puji nih....hehehe

baca la kau semua sampai TERMUNTAH keluar lendir HIJO....biar CERAH & RINGAN sikit dada tu terima kebenaran....hehehehe

Melayu Perak said...

30. PENTINGKAN DIRI SENDIRI
PAS tidak menyokong Dasar Pembangunan Nasional yang dibincangkan dalam Dewan Rakyat tetapi mereka juga yang memperolehi banyak faedah daripadanya.

31. MENGHASUT RAKYAT
PAS memesongkan dan menghasut rakyat luar bandar supaya tidak melabur dalam ASB/ASN dan apa jua skim tajaan kerajaan sedangkan skim itulah yang boleh membantu kekuatan ekonomi masyarakat Islam di Malaysia.

32. HANYA PANDAI MENGKRITIK
PAS hanya mengkritik dasar ekonomi negara tanpa memberi sebarang pandangan/penyelesaian yang membina dan realistik.

33. TARAF HIDUP RAKYAT TIDAK BERUBAH
PAS memerintah negeri Kelantan, tanpa sebarang perancangan untuk meningkatkan taraf hidup rakyat. Pembangunan negeri di tahap paling terbawah jika dibandingkan dengan negeri-negeri lain yang diperintah oleh BN.

34. TIDAK IKHLAS
Tidak menunjukkan keihklasan dalam perbincangan sama ada di DUN/Parlimen.

35. TIDAK TETAP PENDIRIAN
Tidak konsisten dalam menangani isu-isu penting perjuangan. PAS adakala berpendapat boleh berkongsi dengan orang-orang kafir tetapi kadangkala pendapat mereka menjadi sebaliknya.

36. GOLONGAN YANG TIDAK BERNASIB BAIK DIKETEPIKAN
PAS mengenepikan usaha-usaha untuk menolong kumpulan yang tidak bernasib baik seperti mangsa dadah/penyakit sosial.

37. KEBAJIKAN TERBATAS
PAS menyempitkan saluran-saluran kebajikan untuk menambah kebaikan dan keyakinan orang-orang Islam bagi mendapat keredhaan Allah.

38. SEBAR FITNAH KEBURUKAN NEGARA
PAS tidak menanam rasa cinta kepada negara bahkan menyebarkan fitnah tentang keburukan negara sendiri lebih-lebih lagi sewaktu berada di luar negara.

39. PERKARA-PERKARA KURAFAT TIDAK DIHAPUSKAN
PAS tidak memperjuangkan ke arah menghapuskan perkara-perkara bidaah/kurafat sedangkan ini merupakan satu tuntutan penting dalam Islam.

40. AMALAN DAN KEPERCAYAAN SESAT
PAS mencetuskan amalan dan kepercayaan yang menyesatkan seperti saranan yang mereka laung-laungkan iaitu siapa yang menyokong PAS, mereka akan memasuki syurga.

41. TIADA PERSEFAHAMAN
PAS membiarkan penyokongnya sembahyang Jumaat berasingan dari sembahyang Jumaat yang didirikan di masjid-masjid yang ditauliahkan oleh Kerajaan.

42. TIDAK SERIUS DALAM MELAKUKAN SESUATU
PAS tidak serius dalam usaha membanyakkan amalan maaruf dan mencegah mungkar seperti membiarkan penyokong-penyokongnya memaki hamun dan memboikot sesama Islam.

43. MENGKHIANATI AMANAH
PAS menyuruh orang lain menjalankan amanah sedangkan mereka sendiri mengkhianati amanah seperti menjanjikan penubuhan negara Islam sedangkan mereka tidak meletakkan calon dengan jumlah yang mencukupi untuk memerintah negara.

44. TIDAK MEMBERI KERJASAMA
PAS memandang rendah kepada Tabung Haji tidak memberi kerjasama dalam urusannya sedangkan Tabung Haji telah banyak berjasa menolong serta mengadakan kemudahan kepada jemaah haji Malaysia khasnya masyarakat minoriti muslim dari negara-negara lain.

45. TIDAK MENGHORMATI PERATURAN
PAS menggalakkan jemaah haji Malaysia menunaikan haji tanpa menghormati peraturan Kerajaan Arab Saudi.

m.

Melayu Perak said...

46. JEMAAH HAJI TERTIPU
Pemimpin PAS menjanjikan bakal jemaah haji untuk menunaikan haji sedangkan mereka tidak berjaya menguruskan VISA dan akhirnya mereka terkandas.

47. GHAIRAH DEDAH KEBURUKAN SESAMA ISLAM
Islam menuntut supaya dilindungi keaiban orang-orang Islam tetapi PAS sangat ghairah mendedah dan mencerca sesama Islam.

48. KEGONCANGAN DALAM POLITIK
PAS selalu menyebut tentang perlunya melakukan kebaikan tetapi mereka sendiri membiarkan keadaan yang buruk berlaku di dalam parti mereka.

49. GOLONGAN YANG KURANG BERKEMAMPUAN DIABAIKAN
Islam menganjurkan supaya diberi perhatian kepada anak-anak yatim tetapi PAS tidak kelihatan berusaha untuk melindungi/menolong golongan tersebut.

50. MENGENEPIKAN KEWAJIPAN BERJIRAN
PAS mengabaikan kewajipan berjiran kepada mereka yang tidak sehaluan dengan mereka dalam politik, sedangkan kewajipan berjiran merupakan salah satu perkara yang sangat penting dituntut oleh Islam.

51. PENDIRIAN TIDAK JELAS
PAS tidak menunjukkan pendirian yang jelas terhadap rang undang-undang yang dibentangkan dalam sidang Parlimen/DUN sekalipun rang undang-undang itu bertujuan untuk membina masyarakat dalam menolong golongan yang lemah.

52. BEKERJASAMA DENGAN PARTI YANG TIDAK SEALIRAN
PAS bekerjasama dengan parti-parti yang tidak membela agama dan bangsa sendiri seperti DAP/PKR sedangkan parti-parti ini memandang rendah kepada usaha-usaha dan gerakan Islamiah serta perpaduan masyarakat Melayu.

53. PEMIMPIN TIDAK BERSOPAN
Pemimpin PAS tidak menunjukkan kesopanan dalam ucapan-ucapan kempen politik mereka.

54. PERUBAHAN DALAM PERJUANGAN
PAS di peringkat awal di zaman pimpinan Dr. Burhanuddin Hilmi kelihatan terlalu idealistik (khayalan) dan pada masa ini ia bertukar menjadi lebih agresif dan ekstrim.

55. MEMENTINGKAN SIMBOL
PAS hanya mementingkan simbol tanpa pengisian terhadap keperluan sebenar masyarakat Islam.

56. CAKAP TAK SERUPA BIKIN
PAS melarang wanita mengambil bahagian dalam majlis Tilawah atas dasar suara perempuan adalah aurat tetapi di sebaliknya mereka melantik senator perempuan mewakili Kerajaan PAS Kelantan untuk mengambil bahagian dalam perbahasan yang sudah pasti menggunakan suara.

57. PAS MELARANG PEREMPUAN BEKERJA
PAS melarang perempuan bekerja sekalipun Islam sendiri mengharuskannya.

58. TIDAK JAWAB/BERI SALAM PADA PARTI LAWAN
Penyokong-penyokong PAS diasuh untuk tidak menjawab/memberi salam kepada orang Islam dari parti lawan.

59. PENYALAHGUNAAN SIMBOL
PAS meletakkan simbol parti di tempat-tempat ibadah yang menyebabkan timbulnya rasa kekok di kalangan masyarakat Islam yang hendak menunaikan ibadat.

60. AHLI PAS YANG BUKAN ISLAM
PAS membenarkan bukan Islam menganggotai partinya, sedangkan ia menuduh UMNO menjadi kafir kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam.


Fikir-fikirkan lah..Wallahualla

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

BN sebenar nya tak tau dan tak faham konsep FEDERALISM....

ITU sebab lah,mana mana bantuan kepada RAKYAT dibawah Negeri2 PR diTINDAS dan terus diTINDAS dari segi PERUNTUKAN KEWANGAN,yang diTAHAN,diMANUPULASI,diBOHONGI dan diSALAH AGIHkan ke tempat2 lain...
diALIHkan PERUNTUKAN ini atas dasar POLITIK,bukan untuk KEPENTINGAN RAKYAT...!!!

INI adalah satu PENGKHIANATAN terhadap RAKYAT..!!!
#Maka terjadi lah air kotor diKELANTAN..!!
#Royalti Minyak sengaja ditahan!!!#PERUNTUKAN kpd MP2 PR ditahan dan disalurkan kesaluarn lain..!!
##Projek2 untuk Kepentingan RAKYAT tidak dijalankan dengan Adil dan Saksama,main pilihan kasih & I.S.A aje....bukan untuk RAKYAT tetapi masih untuk Pak Menteri sana,Mak Menteri sini...
##RASUAH masih BERLELUASA

##Ini semua satu PENINDASAN dan PENGANIAYAAN kelas pertama dan BN yg menguasai Kerajaan FEDERAL....

HANYA UNDI RAKYAT akan menentukan, BNUMNO akan diBNUM dan terus diBENAM dalam PRU 13,tak beberapa bulan lagi...agar konsep PEMERINTAHAN ADIL berkonsep FEDERALISM untuk RAKYAT.......

........LAWAN TETAP LAWAN........

KALAU MASIH TAK TAU KONSEP FEDERALISM dan STATE MANAGEMENT,
pegi belajor balik dari contoh2, USA,AUSTRALIA,CANADA,INDIA,SWISS,FRANCE,GERMANY dan SCANDINAVIA...

Jangan pulak pegi sana,JALAN JALAN,SHOPPING2 aje...

BELAJOR UNTUK RAKYAT,DEMI RAKYAT KERANA RAKYAT....!!!!

Otak geliga said...

Anak bandar di-raja johor

negara KAPIR tu....yg Islam x de ke???...ke Islam dah boleh kwn dgn kapir nih???...bila pulak turunnya membenarkan berkawan dgn kapir ni???....org Islam yg kawan kapir aku pernah dgr jadi kapir gak....ahhhh konpiusss aku....mcm mana nak belajar nih....hehehehe

Melayu Perak said...

GUAN ENG DAN KIT SIANG CUBA TUTUP PENYELEWENGAN DAN SALAHGUNA KUASA
Dua hari lalu, Pengerusi DAP Lim Kit Siang mencabar kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Diraja menyiasat kononnya Tun Mahathir telah menyalahgunakan kewangan negara semasa era pemerintahannya sebagaimana didakwa oleh seorang wartawan barat, Barry Wain baru-baru ini dalam bukunya bertajuk ‘Malaysian Maverick : Mahathir in Turbulent Times’ , yang kemudiannya Tun Mahathir menyahut cabaran itu dengan meminta dibuat penyiasatan terbuka terhadap fakta sebenar, bagi membuktikan dakwaan itu adalah bohong dan palsu.

Hampir serentak dengan itu anak Kit Siang yang kini dikatakan sedang menjalankan pemerintahan diktator di Pulau Pinang dengan kemenangan DAP dalam pilihanraya lalu, membuat dakwaan terbuka kononnya Setiausaha Politik Exco Selangor Teoh Beng Hock mati dibunuh, yang menimbulkan kemarahan pihak polis dan pengamal undang-undang kerana melampaui kuasa mahkamah, bahkan ia jelas berupa hasutan yang boleh mengancam ketenteraman dan keselamatan negara.

Ibarat pencuri di tengah malam yang gelap, memicit lampu suluh ke satu sudut, di mana orangramai mengejar ikut cahaya lampu suluh itu, tetapi sebenarnya pencuri itu telah melarikan diri ke arah yang bertentangan dan lepaskan diri. Inilah hakikat sebenar dua beranak diktator DAP ini , yang satu Pengerusi dan satu lagi Setiausaha Agung.

Lim Kit Siang pada pagi 22 Disember lalu mengetuai hampir sepuluh orang anggota keluarganya (tak termasuk Guan Eng) , sebaik saja tiba dengan kenderaan rasmi kerajaan, telah berjalan membuka dada semacam lagak seorang ketua diktator sebuah negara, dan masuk ke lapangan terbang Bayan Lepas Pulau Pinang kira-kira jam 6.15 pagi dengan membuat arahan dengan telunjuk tangannya ke sana ke mari kepada sekumpulan pegawai dan kakitangan protokol Kerajaan Negeri , setengahnya memikul dan mengangkat barang rombongannya, dan setengah yang lain pula membuat pengesahan tikert untuk penerbangan MAS 6.40 pagi tersebut.

Soalnya, apakah haknya Lim Kit Siang menggunakan segala kemudahan kerajaan negeri , sedangkan beliau tidak memegang apa-apa jawatan pun pentadbiran Kerajaan Negeri; tidakkah ini jelas yang beliau telah menyalahgunakan kuasa menggunakan segala kemudahan kerajaan untuk peribadinya sedangkan beliau tidak mempunyai kelayakan berbuat demikian..kalau perbuatan ini tidak salah..siapa yang salah?

Melayu Perak said...

Lebih menghairankan Kit Siang membawa anggota rombongannya memasuki bilik VIP yang hanya boleh digunakan oleh Raja-raja, menteri, Yang Di Pertua Negeeri, dan Ketua Menteri ; itupun dengan kebenaran dari pihak MAB . Lebih ganjil lagi beliau hanya mengambil tiket kelas ekonomi ! kononnya nak tunjuk kepada orangramai yang beliau seorang sosialis , seorang golongan marhin yang tentunya satu hipokrasi besar!!

Lebih hipokrit lagi, Lim Kit Siang dan para pemimpin DAP telah mengutuk habis-habisan pembinaan jambatan Pulau Pinang, Lebuhraya Utara Selatan, KLIA dan bilik-bilik VIP yang dikatakan membazir wang rakyat. Tetapi kini Lim Kit Siang dan para pemimpin DAP itulah yang mempergunakan cukup-cukup apa yang dicerca dan dikutuk dulu itu !

Mengenai Ketua Mentari Pulau Pinang Lim Guan Eng pula, sejak naik menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang , dengan begitu drastik telah membuat usaha menghapuskan penduduk Melayu di Balik Pulau , Pulau Pinang. Tanah-tanah pertanian dan tanah-tanah bukit di Balik Pulau diserahkan kepada para pemaju bukan bumiputer a untuk dijadikan kawasan perumahan mewah yang berharga jutaan ringgit setiap seunit yang tak mampu dibeli oleh orang-orang Melayu di Balik Pulau, pusat membeli-belah dan gedung-gedung pern iagaan yang berharga berjuta-juta ringgit.

“ Ini satu perancangan penghapusan geopolitik Melayu di Pulau Pinang buat selama-lamanya khasnya di kawasan penduduk Melayu teramai di Pulau Pinang ini ” kata seorang teman lama saya bebangsa India yang kini menjadi seorang saudara baru Islam , ketika saya hubungi nya di Pulau Pinang pagi ini , bagi mengesahkan perkara ini .

“ Soalnya, kawasan bukit, tanah-tanah bukit itu kan kawasan yang dipelihara, tetapi ia tidak dilindungi lagi..para kontraktor perumahan Cina mengambil kesempatan membikin wang dari lampu hijau Lim Guan Eng untuk melaksanakan perencanaan ‘ rezoning ’ untuk menghancurkan kuasa politik orang-orang Melayu di Pulau Pinang ini ” tambah teman lama saya itu lagi .

Anonymous said...

OTAK Geliga dah Biol ke?? Kan si-Melayu Perak,cut and paste dan GAP the NERD?? Tarak faham kah,ahhahhahahhah..

Melayu Perak said...

Seorang bekas pegawai dalam pentadbiran Kerajaan Negeri menghubungi saya lewat malam tadi , kerana menurutnya ada sumber yang memberitahunya, saya sedang mengumpul maklumat tentang Kerajaan Diktator Pulau Pinang ini , dengan menyebut isu Lot 408 sebidang tanah luas tepian pantai mewah yang amat cantik, berhampiran Hotel ENO (sebuah hotel yang paling berprestij di Pulau Pinang) dalam Bandaraya George Town kini telah ‘dirompak’ oleh Lim Guan Eng dengan memberi hak milik kekal , padahal ia menyalahi peraturan Majlis Tanah Negara.

Tanah kawasan komersial ini sebenarnya mengikut maklumat dari sumber lain pula , yang boleh dipercayai, tanah yang amat tinggi nilainya ini telah diberikan kepada hak milik kekal kepada Kerajaan negeri Pulau Pinang sendiri sebanyak 50% dan kepada YTL Berhad 50% lagi.

“Mana ada tanah komersial diberikan hak milik kekal, melainkan ia hanya diberikan pajakan selama 99 tahun paling lama pun ini pasti satu penyelewengan yang kerajaan khasnya SPRM patut siasat dan bertindak! “ tambah sumber itu lagi.

Hal ini cuba disuarakan oleh para pemimpin UMNO dan BN dari kawasan Balik Pulau , iaitu YB Farid ADUN Pulau Betong Balek Pulau cuba menimbulkan perkara ini dalam Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang. Tetapi sebaik saja YB Farid memulakan ucapannya mengenai hal ini, secara serta merta wakil-wakil DAP dalam dewan itu membuat gangguan dan membuat bising dengan hiruk pikuk meminta beliau duduk ,manakala Speaker tidak menggunakan kuasanya bagi member peluang untuk Farid berucap.

Sebab mereka tahu bila Farid mula berucap mengenai perkara ini, tentulah wartawan dari media perdana akan menyiarkan ucapan tersebut, dan orangramai akan tahu perancangan jahat mereka yang sedang diatur sekarang !. Farid tidak boleh berucap terus-terusan sehingga masa dewan bersidang tamat. Ini tentulah konspirasi antara Guan Eng, Speaker dan wakil-wakil DAP Pualau Pinang untuk menutup pekong yang mereka sedang lakukan.

Untuk cuba menutup perkara inilah Kit Siang membuat helah ke atas Tun Mahathir dan Guan Eng membuat helah menuduh kematian Teoh Beng Hock dibunuh bagi menimbulkan kegemparan dan dapat menutup isu sebenar mereka yang sedang berleluasa menyalahgunakan kuasa itu.

Inilah satu pengajaran buat umat Melayu yang cuba-cuba berpakat dengan DAP kononnya nak mengajar UMNO dan BN..kini terlebih ajar dan tanahair kita terlepas ke tangan perompak Agama ,Bangsa dan Tanahair kita yang sebelum ini tidak tidak nampak lagi bagaimana merbahayanya mereka !!!

Otak geliga said...

kalau ikut gaya pemerintahan pakatan ni bagus la....bila pemimpin ke luar negara kerana urusan rasmi maka nak shopping bagai langsung x boleh....bagus la depa nih...x MEMBAZIR wang rakyat mcm siapa tu???....FLOM???...errr DS Rosmah kan???....hehehehe

bg aku, x da salahnya kalau nak shopping asalkan pakai duit sendiri & jgn nak claim itu ini....dah terang2 ada masa terluang, x kan nak terperap je...BELAJOOORRRR.....beku otak wei.....hahahaha

Otak geliga said...

Anon 12.37PM

x baik kau kata aku BIOL.....tp kau baca gak apa aku, MP & GAP tulis.....kau ni ada tahap mana PULOK????.....ekekekeke

are u okay anon????

Tukang Komen said...

Pas bagaikan lauk pauk yg dah lama basi. Berlendir,berkuman dan penuh parasit.Rakyat kelantan masih diberi bekalan air alakazam zam.Manifesto apa yg hendak dihidangkan? Semuanya pembohongan.Ulamak pas setengah masak. Berpuluh tahun janji nak tubuh negara islam tup tup kata takde dalam quran. Ulamak pebenda?
Husam jaga kambing pun tak boleh harap inikan nak jaga negara. Jilat jelah Dap tu.

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

Otak Tak Bergeliga & dah BIOL...
Tolong sikit,pencacai BNUMNO,sekarang kow dah menyerang dan mengutuk NEGERI JOHOR,Negeri Asal UMNO,UMNO ORI...!!

Apa kow kata orang Johor,UMNO kapir?? Memang otak kow ni dah GILA BABI...!!!

Anonymous said...

ORG PAS NIE MEMANG BEBAL TAHAP KARAT.BERUK KALAU DIPAKAIKAN JUBAH DAN SARBAN PON DIAORG INGAT ULAMAK.MENIPU TAK SUDAH-SUDAH YG LAMA TAK BUAT NAK JANJI YG BARU PULA.CAKAP PANDAI PAS NIE TAPI HABUK PON TAKDA PI AUTA ORG MERATA SAJA.

Melayu Perak said...

PENYELEWENGAN PAS MEMPERALATKAN AL-QURAN
User Rating: / 0
PoorBest
Contributed by Sang Nila Utama
Juak-juak Pas sering melaung bahawa parti mereka mengikut Al-Quran sedangkan cara mereka laungkan itu dibuat dengan cara yang bongkak dan takbur. Ini kerana tujuan mereka laungkan perkara tersebut adalah untuk menidakkan keIslaman kumpulan Islam yang lain yang tidak sealiran kefahaman politik dengan mereka. Sikap takbur dan bongkak yang diamalkan oleh Ulama-ulama Pas sendiri adalah bertentangan dengan kehendak Islam malah amat disukai oleh syaitan.

Untuk menampakan mereka lebih Islam daripada yang tidak sealiran dengan mereka maka mereka sanggup memperalatkan ayat-ayat Allah di dalam Al-Quran untuk mendapat keuntungan politik di kalangan para Ulama mereka dan pengikut-pengikut mereka terus terpedaya dan menerima bulat-bulat apabila ayat-ayat Allah dibaca didepan mereka tanpa mereka usul periksa kesahihannya. Mereka menterjemahkan ayat-ayat Allah sekerat-sekerat yang mana menguntungkan politik mereka manakala ayat yang sebenar yang tidak menguntungkan mereka telah mereka sembunyikan.


Maksud Firman Allah S.W.T dalam surah al-Baqarah : 79

“Maka celakalah padahnya kepada sesiapa saja mereka yang menulis kitab dengan tangan mereka (ciptaan mereka sendiri) kemudian mereka berkata ini adalah dari sisi Allah untuk mendapat sedikit habuan, celakalah apa yang mereka tulis dan celaka pula segala usaha mereka”.

Manakala maksud Firman Allah S.W.T dalam surah al-Baqarah : 159 pula

“Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan apa yang telah kami turunkan berupa keterangan-keterangan (yang jelas) dan petunjuk, setelah Kami menerangkannya kepada manusia dalam Al-Kitab, mereka itu dilaknati Allah dan dilaknati (pula) oleh semua (makhluk) yang dapat melaknatinya”.

Justeru, marilah kita mengimbas kembali perkara-perkara yang menyeleweng yang dilakukan oleh Pas seperti di bawah.

1. 1959 – Salahguna ayat 15 surah Saba’ dalam manifesto Pas Kelantan dengan menulis 1/5 daripada seluruh ayat (hujungnya) sahaja dengan tidak ditulis semua dari pangkal ayat. Maksud ayat tersebut mengenai konsep syukur dan pembalasan Allah S.W.T ke atas umat yang kufur dengan nikmatNya langsung tidak diberitahu.

2. 1963 - Seleweng maksud ayat 28 surah aali-Imran dengan mengatakan “Orang Islam yang bekerjasama dengan kafir memerintah negara menjadi kafir”. Hukum ini dibentang dalam kertas putih Kerajaan Malaysia pada 8hb Nov 1984 m/s 8. Tetapi apabila Pas dapat faedah politik dengan bekerjasama dengan DAP (1999) maka Pas keluarkan hokum baru bahawa ianya mengikut contoh Nabi.

3. 1978 - Seleweng maksud asal ayat-ayat 44, 45 dan 47 surah al-Maaidah dengan menghukum penyokong UMNO sebagai kafir kerana tidak melaksanakan hukum Allah. Tetapo mengapakah Pas yang turut bergabung dalam Kerajaan campuran Kelantan (1973) dan BN 1974 – 1977) tidak pula dihukum kafir bersama..?

4. 1980 - Haji Hadi Awang selewengkan maksud ayat 251 surah al-Baqarah dengan mengatakan “ Kalau Allah tidak menjadikan manusia itu bergaduh, berbalah, berkelahi; nescaya akan risaklah muka bumi…”

Melayu Perak said...

5. 1981 - Haji Hadi Awang membawa hukum “Mati syahid kerana menentang UMNO/BN yang dituduhnya mengekalkan perlembagaan penjajah, peraturan kafir”. Mahkamah syariah dituduh mahkamah THOGHUT, mahkamah iblis dan mahkamah firaun.

6. 1983 - Pas membuat fitnah kepada perjuangan Kebangsaan Melayu UMNO dengan mengatakan Asobiyyah. Hadis Asobiyyah diselewengkan maknanya; langsung tidak mengikut makna daripada hadis mahupun dari segi bahasa dalam kamus Arab sebenar.

7. 1985 - Haji Hadi Awang berkata di Kg. Raja Besut (29.12.1985), Dewan Ulamak Pas Kedah telah membuat keputusan 14 orang Pas yang mati di Memali (19 Nov 1985) mati syahid. Yang hairannya Ustaz Fadil Noor kata hukum syahid itu tidak dibuat oleh Dewan Ulamak Pas Kedah. Siapakah sebenarnya berbohong.

8. 1993 - Pembohongan dengan Hudud Pas Kelantan. Dr. Mahathir dituduh mengugut Kerajaan Pas Kelantan dan menolak hudud. Empat muka surat kenyataan Dr. Mahathir telah diselewengkan maksudnya. Hudud juga tidak diwartakan oleh Pas. Pas berjanji di dalam Harakah 28.02.1997 akan bawa deraf Hudud ke Parlimen tetapi sehingga kini tidak berbuat demikian… nyata PAS bohong.

9. 1999 - Konsep syukur diubah menjadi tidak perlu berterimakasih kepada manusia. Harakah 05hb Mac 1999 melaporkan Dr. Hatta Ramli AJK Pas Pusat berkata “ucapan terima kasih tidak perlu kepada Kerajaan. Inilah natijah salahguna ayat 15 surah Saba’ untuk kepentingan dalam manifesto pilihanraya sahaja. Maksud syukur dalam ayat tersebut meliputi manusia sudah tidak dipakai lagi.

Maksud Hadis Rasullullah S.A.W:
Dari Ibnu Abbas r.a, katanya Rasullullah S.A.W bersabda: “Diperlihatkan (Allah) kepadaku neraka. Ketika itu kulihat kebanykkkan isinya terdiri dari perempuan-prempuan kafir”. Ditanya orang kepada beliau “Apakah mereka kafir kepada Allah?” Jawab Rasullullah. “Mereka kafir kepada karib (suami) dan (tidak tahu berterima kasih) atas kebaikan (yang diterimanya). Biarpun engkau telah berbuat baik kepadanya sepanjang masa, kemudia dilihatnya daripadamu sedikit kesalahan saja, lantas ia berkata ‘Saya tidak pernah melihat kebaikan darimu sedikit juapun. (Shahih Bukhari -23)

Tun Dr.Mahathir ketika menjadi Perdana Menteri pernah merujuk hadis ini mengingatkan orang-orang Islam supaya hendaklah kita berterima-kasih sesame manusia sebagaimana yang dituntut Islam dan jangan terpengaruh dengan dakyah dan fatwa sesat yang dikeluarkan oleh Ulama Pas. Tetapi sebaliknya juak-juak Pas menuduh Tun Dr.Mahathir menghina Rasullullah.

Melayu Perak said...

10. 2000 - Haji Hadi Awang MEMPERMAINKAN HUDUD apabila tidak mengambil sahaja Hudud Pas Kelantan untuk kegunaan di Terengganu ketika ia memerintah. Sebaliknya beliau membuat alasan Hudud jika hendak melaksanakannya perlu melalui proses yang panjang dan dikatakan pula hudud adalah 1 per 10,000 (0.0001) daripada Hukum Allah. Ertinya Hadi Awang yang menolak hudud Pas Kelantan.

11. Berpura-pura dengan Negara Islam iaitu setelah memerintah Terengganu, Haji hadi Awang berkata perlu masa lama. Sebab itulah ketika DAP menentang Negara Islam, Nik Abd. Aziz membuat pendirian bersyukur kerana DAP menerima PAS walaupun menolak Negara Islam seterusnya bersedia menggurkan slogan Negara Islam. Dalam hal ini Pas sanggup bekerja sama dengan Parti Kafir yang secara terangan menolak Islam.

12. Menyelewengkan definasi konsep kerajaan sekular. Sekular dalam erti memisahkan agama dengan Politik sudah dijelaskan dalam buku kajian Ilmiah Dewab Ulamak Pas Pusat (September 1980). Namun buku tersebut telah ditarik balik selepas diedarkan di Kg. Raja tahun 1981 kerana tidak menguntungkan Pas. Berdasarkan buku tersebut pada muka surat 19 hingga 2, konsep memisahkan agama dengan politik ialah Ketua Negara berlainan agama. Yang demikian Kerajaan Malaysia tidak wujud system pemerintahan secular. Namun demikian konsep secular terus menerus diselewengkan oleh kerajaan Pas Terengganu bahkan menjadikannya sebagai teks ucapan khutbah Jumaat di seluruh negeri Terengganu ketika Pas memerintah.

13. Wang ehsan daripada Kerajaan Pusat kepada rakyat Terengganu dihukum Haram (Harakah 22.01.2001). Apabila kerajaan Pas mengambil pemberian Kementerian Pendidikan kepada 3 institusi pendidikan Terengganu sebanyak RM40 juta dimasukan ke dalam akaun Khazanah kerajaan Negeri maka Pas menyatakan Hukumnya menjadi harus sahaja. Haram bagi Pas hanya untuk orang lain tetapi harus untuk dia. Hukum Allah diperlekehkan.

14. Penyelewengan akidah Pas berterusan apabila amalkan sembahyang 2 imam di dalam masjid dan waktu yang sama di Majsid Gong Pasir sekitar bulan Jun hingga Julai 1982.

15. Bank Islam dikatakan hanyalah kulit, tidak beerti bagi Islam tetapi telah memuji setelah menggunakan wang peruntukan dari bank tersebut.

16. Nik Aziz dalam mempertahankan novel SHIT karya Shanon Ahmad telah sanggup mengucapkan bahawa Allah juga mencarut. Beliau merujuk maksud surah al-Lahab sedangkan dalam ayat tersebut tiada pun bukti ayat mencarut. Beliau juga berkata masih terdapat banyak akat-ayat mencarut di dalam Al-Quran. Mengapa sebelum ini tiada sebarang fatwa dari Ulama-Ulama terdahulu yang membolehkan sesame manusia mencarut? Kenapa isu ini ditimbulkan oleh N.ajis setelah Shanon mencarut dengan menyebut kemaluan ibu Dr. Mahathir di dalam buku karyanya.

Maksud Hadis Attirmidzi – Rs 2/545
Ibnu Mas’ud r.a Berkata: Rasullullah SAW bersabda: seorang mu’min bukan tukang menghina nasab atau memaki atau keji lidah.

.

Otak geliga said...

Anak bandar di-raja johor

apa yg kau merepek nih???....aku komen ni la wei....hehehehe:

"KALAU MASIH TAK TAU KONSEP FEDERALISM dan STATE MANAGEMENT,
pegi belajor balik dari contoh2, USA,AUSTRALIA,CANADA,INDIA,SWISS,FRANCE,GERMANY dan SCANDINAVIA...

Jangan pulak pegi sana,JALAN JALAN,SHOPPING2 aje...

BELAJOR UNTUK RAKYAT,DEMI RAKYAT KERANA RAKYAT....!!!!"

apanye aku pulak jd biol, gila babi pulak nih.....kau ni baca x habis la....cepat marah ni...serabut je membaca komen aku....BEST sgt ke aku jawap komen kau tu????.....hahahaha

are u okay anak bandar di-raja johor???......ekekeke

Melayu Perak said...

H.R Bukhary-Muslim – 10
Termasuk salah satu dosa besar adalah memaki ibu-bapa sendiri. Seorang sahabat bertanya kepada Rasullullah: Adakah mungkin seseorang itu memaki ibu-bapanya sendiri? Rasullullah menjawab: Benar, apabila seseorang itu memaki ibu-bapa orang lain dan orang yang dimaki itu memaki balik ibu-bapa orang itu, bermakna orang yang memulakan itu telah memaki ibu-bapanya sendiri.

17. Pas berakad dengan kafir yang menolak Islam (DAP).

Rujuk maksud surah Mumthahanah ayat 8 & 9.

Allah tiada melarang kamu untuk berbuat baik dan berlaku adil terhadap orang-orang yang tiada memerangimu karena agama dan tidak (pula) mengusir kamu dari negerimu. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.

Sesungguhnya Allah hanya melarang kamu menjadikan sebagai kawanmu orang-orang yang memerangi kamu karena agama dan mengusir kamu dari negerimu dan membantu (orang lain) untuk mengusirmu. Dan barangsiapa menjadikan mereka sebagai kawan, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.

DAP telah jelas menolak Islam dan menolak Negara Islam. Pemimpin DAP mencabar sekiranya hendak laksanakan juga, langkah mayat mereka dulu. DAP adalah musuh Islam yang sangat nyata tetapi Pas sanggup bersengkokol dan berpelukan besama mereka.

Semasa mencapai kemerdekaan 3 kaum utama iaitu Melayu, Cina dan India telah mengadakan perjanjian bersetuju antaranya Tolenrasi akan kebesan beragama, HAK KETUANAN MELAYU dan ISLAM SEBAGAI AGAMA RASMI DAN MENJADI KEUTAMAAN DARI SEGALANYA.

DAP memperjuangkan MALAYSIAN MALAYSIA dan enggan mengekalkan Hak Ketuanan Melayu/Islam. Ternyata perbuatan Pas bersengkokol dengan DAP adalah bertentangan dengan AL-Quran dan ajaran Islam.


Perkara-perkara di atas adalah sebahagian penyelewengan yang dilakukan oleh Ulama-Ulama Pas yang mana jika kita selidiki ianya telah merosakan sekurangnya sebahagian akidah orang yang terpengaruh dengannya dan ianya boleh dianggap sebagai Penjenayah Agama yang wajib kita perangi. Banyak lagi penyelewengan-penyelewengan agama yang telah dan akan dilakukan oleh Pas selagi ianya bertapak di bumi Malaysia yang bertuah ini.

Jadi siapakah yang mengikut dan memelihara Al-Quran dan siapa pula sebenarnya yang menongkah Al-Quran

Otak geliga said...

hahahaha....bro MP x kasi can malam nih.....dia pakai mesin gan la....x berenti2 mengcopy & mengepaste...MANTAP!!!!

terjelir lidah pencacai pakatan hantu haram nak membaca.....hahahaha

ANAK BANDAR DI-RAJA JOHOR said...

Komen,Otak G,8/2/2012 12.35am,


LEBIH BAIK KOW MINTA MAAF kpd SULTAN JOHOR yg telah mengistiharkan BANDAR DI-RAJA JOHOR kpd bandar MUAR (Bandar Maharani)pd 5/2/12....!!! kerana kow telah menghina Tuanku dan Seluruh Rakyat JOHOR...!!! Atau Blog GAP akan jadi mcm Aduka Taruna.....!!!!!

Otak geliga said...

bro MP hang mmg terbaik la sbg RAJA copy & paste utk pro-kerajaan......kita jgn kasi can sama pencacai pakatan ni.....makin dibiar makin mereng pulak....heheheh

Otak geliga said...

anak bandar di-raja johor

hehehehe....hish dasat tu....dasat...mamapuih aku kena marah ngan bro GAP.....hehehe

Anonymous said...

Rakyat pun dah bosan. Sepatutnya PAS maklumkan balik pada rakyat apakah status manifesto PAS yang terdahulu. Penjelasan biar ikhlas, jangan putarbelit atau salahkan pihak sana sini.RAKYAT MAHU LIHAT HASIL YANG POSITIF BUKAN ALASAN YANG NEGATIF.

Melayu Perak said...

otak geliga.....

saja je...nak buangkan masa boring....

aku hangin betui dengan mamat yang paste penyelewengan bn/umno...

padahal tak semuanya betui...macam kes scorpene tuh....kan felda dan ltat ada syer dalam komisen tuh bukan perimekar saja...razak baginda saje.....

Otak geliga said...

bro MP

hahaha....aku tau bro mmg saja nak mainkan pencacai pakatan haprak nih......padan muka depa....hahaha

2-3 hari ni susah la nak telan nasi....nak minumpun payah...ye la kena telan segala macam kemungkaran yg pemimpin depa buat.....hahahaha

Otak geliga said...

anak bandar di-raja Johor

hang pi mana???....baca komen balik ka????....hahahaha

nnt jgn lupa bg tau N.Aziz sbb KAPIRKAN orgn UMNO, Anwar pulak sbb tipu 16 Sept dia.....hehehehe

jgn lupa no....hehehehe

Otak geliga said...

adussss.....ayat x keluar pulak....ni mesti salah UMNO nih...hehehe

nnt jgn lupa bg tau N.Aziz supaya minta maaf pada org rakyat sbb KAPIRKAN orgn UMNO, Anwar pulak sbb TIPU 16 Sept dia.....hehehehe

Anonymous said...

bandar Di raja Johor.

kau ada pergi dengar ceramah Hasan Ali kat Bakri itu hari? aku rasa kau pun tau. kau tak sedar lagi ke?

orang MUOR said...

Jangan kau ingat ko sorang je org muar..

Anak bandar di raja johor,

Itu pandangan kau. Pandangan aku plak dari pemerhatian dgn rakyat kebanyakan, dari naik bas, naik teksi, kedai kopi, pasar, pejabat, kebun, bersantai kat tanjung mas, majoriti bimbang dan marah akan kebongokan PAS tunduk pada DAP.

Tambah marah bila anggota polis balai bukit kepong dihina. Kena halau si syabu bila nak berangan nak jumpa waris polis tersebut.

Ada hati kau nak bagi statistik pelik macam tu?

UMNO dan BN tak takut pasal kuasa orang perseorangan yg hilang,

Itu sbb Tun M berundur bila sampai masanya. Bukan mcm n.ajis yg mungkir janji.

Yang ditakuti adalah apa yg terjadi di perak. 999 tahun pemilikan tanah bg kat cina.

Tgk penang, macam tu punya mudah agenda rasis. Yang melayu punya, roboh. Apa hal yg cina punya maintain?

Dan yg paling ditakuti byk barua kafir mcm khalid samad muncul.

Itu tak apa..ini boleh, jangan halang orang Islam nak murtad.

Gila ke apa?

Kalau tumbang BN,
Pluralisme agama akan dikuatkuasakan, agama Islam sbg agama rasmi akan dibatalkan.

Bahasa Melayu sbg bahasa kebangsaan akan dihapuskan dan diganti dgn bahasa inggeris.

Pemilikan tanah bagi orang melayu berdasarkan merit semata mata.

Kau punya statement langsung tak mewakili anak jati muar.

Jumjumaton kau la..

Otak geliga said...

hahaha.....sebelum tidor aku nak cakap kat anak bandar di-raja johor.......hehehehe

kau naik isim sbb kau ingat akan dpt MB baru ke????......hahahaha

nak tiru bro MP

jumjumaton ko....hahahaha

Anonymous said...

Kpd anak bndar diraja johor,
tbe2 lak nk mainkn sntimen knegerian ble otak geliga betah hujah xmsuk akal ko 2,
aku pun org jhr, org btu pht.
Selagi ko jd pnganut agma pas, xder la wei org jhr nk backup ko sengal.
Ni msti blja dlu kat kelantan, blik jhr buat onar haha
ln kalii anta ank g skola agma smpi drjh khas kat jhr, xjdi pmbangang mcm ko.
Aku bhsa kesat, so what?

Jawa senggarang

Anonymous said...

Buat malu org muar je...

Oi, anak haram yg ingat ko sorang je anak bandar di raja johor,

Kau nak undi kaki jubur ke..nak murtad ke, nak sokong komunis ke, nak tibai bini mat sabu ke, itu aku tak pedulik.

Tapi, jangan le sesuka hati mak bapak kau cakap macam mewakili orang Johor!!!

Nak sangat si pro israel dan pro murtad jadi PM, itu kau punya pasal.

Mimpi agaknya. Tgk prk kat melaka, terduduk tak pembangkang..

Anonymous said...

Anak bandar diraja johor,

Wei..

Tak laku la kau nak main sentimen kenegerian macam tu..

Kalau betul kau org muor, kau faham resmi org Johor.

Takde maknanya nak main sentimen totok mcm tu...

Maaf cakap le..kalau org kelantan mungkin boleh laku bila bab kenegerian ni.

Berfikiran terbuka dan matang la wei... Tu la hari hari dgr ceramah maki hamun guna jemudahan masjid oleh pasngok.. Sbb tu la jd bongok.

Besok aku breakfast sate kat sebelah kedai manaf. Meh le..

kurr said...

DAH LA BUDAK JOHOR BANDAR


AKU IKUT KO PUNYA KOMEN NI

KO DAH KENA MESINGAN DGN MPERAK + OGELIGA

aku pun dah kat melaka dulu kat johor

kat melaka pembangkang TERKANGKANG
BILA ADA JE AL-JUBRI(KATA MAT SABU) NAK BERCAKAP..ADA GENG KETAWA TERBAHAK2 KAT SEBERANG..BENGANG JE AL-JUBRI..TU SEBAB AKU KATA DATO ALI CEKAP..

KAT JOHOR JGN MAIN2 ISU KOMUNIS TU DAH CUKUP MENGERIKAN MAT SABU

(DINASIHATKAN ORG KG AGAR MAT SABU BLAHH CEPAT SEBELUM APA2 HAL BERLAKU--MAT SABU NAK BAGI HADIAH KAT BALU2 HEHEHE)


PI TIDO LE.. BINI KO TUNGGU TU..

mohamed said...

Puak PAS dah tak ada idea baru untuk dijadikan manifesto pilihan raya. Meraih idea dari rakyaat.

Inilah manusia yang malas berfikir, suruh rakyaat berkerja untuk mereka. Nak jadi pemimpin tapi tak ada idea. Meraih idea rakyaat. Kalau macam ni lebih baik angkat BEROK mak nyeh jadi calun.

Serupa jugakan?

Lagi pun apa2 cadangan rakyaat dapat ke pihak PAS tunaikan.

Janji yang dulu tu macam mana?

Anonymous said...

kalau dah parti kebajikan, buat kebajikan je la. toksah sibuk2 nak berkuasa. sebab yang akan berkuasa sebenar2nya adalah dap. pas tak ke mana.

Anonymous said...

KEPADA PENCACAI2 PAKATAN :

APASAL TAKDE SORANG PUN BOLEH JAWAB SOALAN ANON2 KAT ATAS TU...APSAL MAT SABU GELAR ANWAR TU AL-JUBURI?

JADI MAKSUDNYA MAT SABU LAH ORANG PERTAMA YANG MENYEBARKAN FITNAH ITU KE?

Anonymous said...

hah...nak sangat c+p kat sini. kerajaan rasuah dan tak telus konon.

tu haa melayu perak dah bagi korang c+p dia pulak. punyalaaa banyak erita ke'hebat'an dan ke'jujur'an pakatan rakyat ye? baru aku tahu.
'telus' sangatla konon pakatan rakyat tu. baru kuasai negeri dah mcm2 onar dilakukan..

so bye bye to PR!

Servant of God said...

Haa.. penjilat anwar konon nak jadi C+P warrior.. baru kau tau Melayu Perak keluar Gatling sekali.

Kepada Melayu Perak dan Otak Geliga, aku tabik korang.

Penjilat anwar konon kata komentar kat blog ni terover2 yer? Hoi bengap, ini blog pro-UMNO. Kami penyokong UMNO mai laa sini nak menyuarakan isi hati.

Bukan macam kamu, tak reti dok kat blog sendiri.

Kalau tak suka blog ni, kenapa mai?

Takyah nak kata sebab nak nasihat kami yang memaki. Korang punya maki tahap dewa punya.

Ngaku je laa.. blog korang takde yang selaku blog GAP nih, dan korang laparkan trafik..

Anonymous said...

Umno APCO 1malaysia.... tetap disembah!

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Pro ISRAEL mcm Anwar jugak yg kau sembah.

Menyokong keselamatan negara ISRAEL beerti menyokong pembunuhan kanak kanak Palestine, dgn kata lain menyokong keganasan ISRAEL ke atas rakyat Palestine.

Ini jauh berbeza dgn suka makan McDonald, guna pentium 3 atau modal APCO ciptaan Anwar yg korang ulang ulang tu.

Pendek kata ANWAR MEMANG EJEN ISRAEL!

Anonymous said...

PAS for all = ISRAEL for all.

Anonymous said...

Dah habis modal la tu..

sila ulang..APCO..APCO..APCO..

Sokong keselamatan negara ISRAEL samalah mcm membunuh sendiri rakyat Palestine.

Terbaek dari Anwar Ibrahim.

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

TAK PAYAH BUAT MENIFESTO . APA NAK DICERITA LAGI PAS DAH ANGGAP DAP SEBAGAI SAUDARANYA. BUKAN ORANG ISLAM UMNO.