Friday, February 3, 2012

PAS MAKIN PANIK DENGAN HASAN ALI !

harakahdaily keluarkan kenyataan presiden TERAS (ngo melayu) yang mengatakan bahawa penubuhan NGO akan menjadi sia-sia jika ianya mengeruhkan keadaan politik.

sekali baca rakyat tahu maksud disebalik kata-kata ini.

diterbitkan oleh harakahdaily, jurucakap pulak orang pas dan ada NGO melayu namanya TERAS.

jelas motif kenyataan dan penerbitan artikel ini bertujuan untuk memperlekehkan niat hasan ali yang nak tubuhkan NGO melayu bernama JATI, khusus untuk memperjuangkan ide IMR..islam melayu dan raja.

kata harakahdaily, penubuhan NGO akan menjadi sia-sia jika ianya mengeruhkan keadaan politik jelas menampakkan kebimbangan luar biasa pas terhadap gerakan hasan ali.

sia sia ? mengeruhkan keadaan politik ?

apa yang sia-sia. parti politik mana yang bakal menerima tempias hasil penubuhan NGO ini semua orang dah boleh teka. tak lain adalah pas.

kasihan pas,harakahdaily cuba nak membohongi masalah dan krisis yang semakin meruncing dalam parti pas.

selama ini pas begitu mengiktiraf pelbagai pertubuhan NGO di malaysia, kononnya sebagai penggalak kepada move politik yang lebih baik kepada lanskap politik negara.

tapi bila ada satu je NGO bernama JATI nak ditubuhkan, pas dah kelam kabut. panik tak tentu hala.

pasal apa pas panik ? pasal NGO itu bakal meranaplongkangkan pas pada pru ke 13 nanti.

buku jingga, suara rakyat,demokrasi dan hak asasi. cet podah. bila kena batang idung dia pas kata tak payahlah tubuh NGO..


LAGI BERITA KLIK SINI

45 comments:

Anonymous said...

saudaraku hassan ali... please stay away from PAS AND PAKATAN even if they try to coax u back... just stay in the NGO to be the other source sincerely for check and balance to the gov and keep on doing what you are doing right now... be firm and do not be afraid if you are sincerely doing in in the name of ALLAH THE ALMIGHTY.

berita terkini said...

inner cycle mmg ada yg berbisik2

lebih kurang...

''aduh..apa da jadi ni...
'apasal buang hassan tu..'

pru dah dekat ni..''

cuba teka sapa yg risau gila ni...

Anonymous said...

Subhanaallah..Allah dah berikan petunjuk kpd semua, kehancuran bagi mereka yg tidak ikhlas memperjuangkan islam, bayang jer lah, sanggup berslam dgn tauke babi sebab nakkan undi pada masa sama menepis tgn sesama muslim yg ingin menghulurkan persaudaraan....padan muka ko pas

kingnek said...

Aku amat hairan, ramai di antara kita di GAP sudah bertahun lamanya tahu Anwar pro-Israel. Bayangkan, ia mengambil orang PAS hampir 12 tahun untuk sedar perkara itu. Allah maha berkuasa, tiada yang lebih tinggi, kami adalah hambamu ya Allah ya tuhanku, kamu lebih mengetahui segalanya, Allahuakbar!

Dr. Hassani said...

saudara ku semua..

boleh bayang tak..Hassan Ali akan merayau2 kat mana2 kempen2 Anwar..ATAU ceramah2 Nik Ajis
atau kat mana2 khalid gereja pergi buat talk..


DAP TAK RISAU...TAPI PAS AKAN MAMPUS DIBUATNYA HASSAN ALI..

TAPI AKU MINAT GAYA HASSAN SEJAK 1993/94 LG...MASA TU EHWAL ISLAM...

TIAP MINGGU TAK MISS LA..


GO ON HASSAN ....WE PRAY FOR YOUR SUCCESS..DONT TURN BACK

Anonymous said...

no turning back,PERKASA patut bersama tidak ada yang mulia selain memperjuangkan serta mendaulatkan ISLAM,BANGSA MELAYU,INSTITUISI RAJA MELAYU.IMR FIRST.NO TURNING BACK.FISABILILLAH.

Anonymous said...

saudara hassan ali serta saudara hassan basri,moga ALLAH memberi kekuatan dan kesabaran.Pencetus kesatuan umat Melayu.Kuat nya Melayu kuat lah ISLAM.Kembalikan ketuanan melayu.HIDUP IMR.

Anonymous said...

Kepimpinan PAS semakin risau jelajah Hassan Ali akan mendedahkan bykukeburukan pemimpin atasan dlm PAS,Harap Hassan ali mendedahkan semua pekung keburukan pas biar rakyat tahu org pas pun manusia tidak maksum jugak kejar pangkat,harta dan kedudukan..agama itu hanya kulit jer

Anonymous said...

Kepimpinan PAS semakin risau jelajah Hassan Ali akan mendedahkan bykukeburukan pemimpin atasan dlm PAS,Harap Hassan ali mendedahkan semua pekung keburukan pas biar rakyat tahu org pas pun manusia tidak maksum jugak kejar pangkat,harta dan kedudukan..agama itu hanya kulit jer

Anonymous said...

Sape kata Pas panik?????Pas peduli apa sama dua hasan tu.Yg penting hati cina dap kena jaga.Isu murtad,arak.zina ,rumah urut diselangor kena buang tepi sebab Undi cina lagi PENTINGGGGG dlm PRU13.Syabas UULLaarmak PASSS.

PARTI NAJIS NIK said...

Pengikut Perjuangan PAS adalah sia2..

Hj Hadehi berani Jihad menentang UMNO-MCA_MIC mengata kafir..

Tapi akhirnya menyembah Karpal Singh..menggugurkan Negara Islam..Menggugurkan Hudud.

& Membuang Hasan Ali..

Umpama Orang berpura2 Alim ulamak..Nampak perempuan Bogel terrebang kopiah..

Pas diperbodoh Da Pigs

Anonymous said...

semoga di Allah swt permudahkan segala urusan dan perjuangan Dr Hassan Ali...Amin

Anonymous said...

Apa nak dikato
pok nik hanya mampu kata
Celako
celako
celako
hee..hee..hee..

Anonymous said...

PAS tu parti politik...bukan Agama pun.

Anonymous said...

Agama : Islam...memang ada

Agama : PAS...tidak ada sama sekali.

Bangsa : Melayu...juga ada

Bangsa : PAS...tidak ada juga, yang ada penyokong extrim PAS kuat demo dan guling atas jalan

Anonymous said...

boleh balik kepada PAS dengan syarat ambil alih kesemuanya... jadi BOSS hehe

Anonymous said...

Lagi satu ...

PAS terutama bebudak PAS suka main 'kepala babi', pi usung dan campak sana sini, terutama kat masjid dan surau. Entah2 suka makan sup kepala babi. Uwekkkkk.

Babi dan PAS tidak dapat dipisahkan. Mcmana nak buat, ketua pilihan menuju Putrajaya pun B.A.B.I.

Harap2 simpang malaikat 44 le B.A.B.I. menjadi ketua negara. Malu2 ...

Anonymous said...

Kami orang orang PAS yang otai mahukan golongan Ulama mentadbir semula parti kesayangan kami. Allahuakbar....Allahuakbar...Allahuakbar.

Anonymous said...

I.M.R ertiya sama macam agama bangsa dan negara.. sekian lama sejak merdeka kita dah gunakan ayat ini..rakyat masih keliru walaupun ada NGO kuasa ketiga selepas pakatan rakyat berkuasa di lima buah negeri..dato hasan ali mempunyai ramai peyokong dlm masa yg singkat..berbanding dato ibrahim ali NGO perkasa hampir 3thn tak seramai dato hasan ali..walhal jelas perkasa mempejuangkan nasib org2 melayu@islam dan raja2..keperihatinan dato ibrahim ali utk menjemput DHA menyertai perkasa dan menyandang jawatan paling tinggi iaitu tempat DIA amat murni kerana kedua2 pemimpin ini mempunyai ideologi politik yg sama..jika bersatu kedua2 NGO ini kebangkitan org melayu@islam di bumi bertuah ini baik sekali..rakyat dikelirukan..dan rakyat sendiri la yg kena memperbaiki kekeliruan itu sendiri.. SEJATI..........

Anonymous said...

Tak kiralah apa-apa NGO pun yang penting aku nekad akan undi BN pru ni nanti.

Otak geliga said...

TERAS ni aku rasa menghuruharakan politik tanah air.....errrr....bila nak bubar????......hehehe

berita lembah pantai said...

memang kes hasan ali membuatkan ramai Melayu yang bukan tegar pada PKR dan PAS berfikir dan menilai semula pendirian dan pegangan politik mereka.

tak pernah kami tengok begitu hebat kehadiran dalam ceramah anti-PAS.

yang menariknya ceramah Ketua Perusuh Malaysia, perosak Negara si Anwar Ibrahim dengan anaknya pulak yang tak ada sambutan! Walau Anwar + 3 Naib Presiden turun di kubu kuat Nurul Izzah di Lembah Pantai, hanya 300 yang hadir walau 10,000 kehadiran dijangka.

Nurul akan berkubur di Lembah Pantai!

Tragedi Anwar Ibrahim, Nurul Izzah dan 2 Naib Presiden PKR di Lembah Pantai - Jangka 5000 datang tapi hanya 300 yang hadir!

Minta sebarkan berita ini Tuan GAP dan lain-lain pembaca. Orang harus tahu betapa Anwar sudah mula ditolak Cina!

kurr said...

AKU RASA X SYOK LA KALU AWAL2 LAGI
DAH JOINT PERKASA

BIAR JATI BERJATI DULU SORANG2..MENENTANG
KEKELAMKABUTAN PAS SEKARANG NI

LAMA2 BERJANTUM JADI

JATI-PERKASA

GUA TERANGKAT BEBB KALU JATI-PERKASA BERSATU..

MAKA KETANGKUTAN PAKATAN RAKYAT

IBARAT DINASO TINGGAL TULANG..

pukimaq said...

Kenapa pulak panik?Jangan risau.Homo cun sentiasa sedia untuk meliwat.

Anonymous said...

Melayu tak perlukan tambahan 2-3 parti yg hanya memecah belahkan orang melayu. Penglibatan NGO sebagai 3rd force sudah cukup menjadi pengimbang keputusan kerajaan, terutama melibatkan pandangan rakyat.

JATI dan PERKASA mampu menjadi pengantara yg baik antara rakyat dan kerajaan yg memerintah terutama golongan atas pagar spt saya yg kurang berminat terlibat secara langsung dgn politik tetapi masih ingin beri pandangan berkenaan sesuatu isu.

Yang jelas kehadiran NGO2 ini jelas lebih berkesan dari sebahagian parti seperti KITA yang keliru dgn asas perjuangan. Yang lawoknya Presidennya sanggup membubarkan parti hanya kerana pandangan ahli yg tak sebulu dgn Pakatan Rakyat. Itulah Lain kali kasitau la ahli parti KITA ni parti sokongan PKR kan senang hahahahah!! Bangang!

Anonymous said...

Anak babi 2;06am ..ingatkn dah mampusssss.....!!!

Tukang Komen said...

Pas dah berkecamuk! Panik dah tak guna lagi. Teruskan perjuangan bersama DAP. Jilat forever! PASti seDAP.

Anonymous said...

Pemimpin Pas pengkhianat Agama Islam.Mereka menggunakan agama untuk mendapat sokongan dan mengadakan sembahyang hajat untuk melindungi orang yang tidak bermoral bagi tujuan meredakan tohmahan.Tak sangka begitu jijik sekali perangai Nik Aziz yang sah dari puak syiah

Anonymous said...

Bagi orang Islam yang kuat pegangan agama Hasan Ali lah pemimpin yang harus diangkat.Dia dipecat kerana tidak mahu agama Islam diperkotak-katikkan oleh Hadi Awang dan Nik Aziz.Mari kita beramai2 mengikuti roadshow tajaan Hasan Ali dan kumpulan Ulamak beliau sebagai tanda sokongan perjuangan beliau

Servant of God said...

Bismillahirrahmanirrahim,

Aku harap, apa juga badan yang diikuti atau dihasilkan oleh Dr. Hasan Ali tidak akan memecahbelahkan undi orang Islam dan Melayu nanti.

Kekuatan orang Islam terletak pada penyatuan. Bersatulah kita.

Insya Allah kita boleh bersatu.

Servant of God said...

Oh ya,

Pada 5 Februari ini bertempat di Dewan Kondominium Saujana Aster, Jalan P11H/1, Presint 11, Putrajaya

PAS nak buat majlis sakau. Walaupun diadakan sempena maulidurrasul, tapi program nih sebenarnya untuk kumpul dana RM50k untuk tawan Putrajaya.

Bakal datang ialah Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

Pegh.. target sakau RM50k.

Sakau... jangan tak sakau..

Yang nak menderma tuh, ingat, sekarang PAS bukan parti Islam, tetapi lidah Iblis.

Anonymous said...

TERUSKAN HASAN ALI BERANI KERANA BENAR .TAKUT KERANA SALAH.

Nok said...

salam bro Gap...dah tak ada keje lain ke...asyik nak kutuk pembangkang aje ..resional lah sikit....BN ada ape ????melainkan semua pemimpin """"""rasuah"""""
kami ada "manusia anugerah tuhan" sebagai "imam mahadi" penyelamat dunia...dan kami ada nabi pasang siap.....menentukan penyokong2 kami masuk sorga....kami ada Mat sebutuh....kami ada Mr Bean...kami ada pelawak Bob Lokman seorng Ustaz cinabeng.....mereka2 tu semua bijak dan pandai....kami lah parti Pas Pis Pus....yg akan menang besar di PRU13 nanti.....ingat kami juga ada Khalid Ibrahim walaupun gagap tapi cekap ..sepusat sepusing dgn anuar Ibahim...kami khalid gereja......membantu org islam yg murtad......so we have the good team.....go go go pakatan go to hellllllllllllllll

Anonymous said...

anon2 semua..

siapa lah diri kita untuk memaki hamun sesama insan..
renungkan laa..

Anonymous said...

esok 5hb. februari dato' hassan datang ke tempat aku di ampang, mesti pergi jangan tak pergi...rugi wooo kalu tak pergi.

Anonymous said...

Jadi..NGO yang sedia ada ni berupaya menJERNIHkan suasana politik..? Cakap macam ahli politik ada la..apa yang boleh dibanggakan dengan TERAS..?? UPAYA Melayu yang macam mana kita nak..? Kalau hanya UPAYA ikut telunjuk..!?

Anonymous said...

Sia sia atau tidak trip ni aku serta isteri dan 5 orang anak (2+5+5=12) tetap akan berpindah ke BN di Kota Bharu Kelate

Anonymous said...

TERAS tu mukin lidah cabang harakah, mukin lidah harakah bercabang-cabang lagi tentunya. teras takut dengan wujudnya ngo jati?

hari ni bukann jer seluar malah jubah pas dah kena londeh, tak ada yg bolih diharap pon jauh sekali nak jadi payung kepada: ISLAM, MELAYU DAN RAJA, bala pas bergabung parti babi dan liwat.

Anonymous said...

Bandingkan........

Perjuangan POLTIK ASSOBIYYAH, Hassan ali a,k,a Ibrahim ali a.k,a. Zulkifli nordin...... ISLAM hanya untuk Melayu dan Raja saja
VS
Perjuangan POLITIK ISLAM, PAS .. Islam syumul... ISLAM untuk Semua Manusia.. “Islam For All” ... Islam untuk ummah dan Allah!


RasuluLlah SAW bersabda:
Maksudnya: “Bukan dari kalangan kami, mereka yang menyeru kepada Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang berperang atas dasar Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”

Fikir2kanlah......... siapa yang SONGSANG?

Anonymous said...

melayu sama melayu (sesama islam) berbalah sesama sendiri, x sudah sudah....yg untung cina jugak....dlm kerajaan ada MCA & GERAKAN ...luar kerajaan ada DAP...bantu membantu sesama sendiri...utk kepentingan kaum sendiri jugak...akhirnya BUMI DI PIJAK MILIK ORANG!!! kalau dah jadi, menangis air mata darah pun x ada gunanya.... SIAPA BODOH?????

AKU SEDIH & KECEWA!!!!

Anonymous said...

anon 1.49 am....
RasuluLlah SAW bersabda:
Maksudnya: “Bukan dari kalangan kami, mereka yang menyeru kepada Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang berperang atas dasar Assobiyyah. Bukan dari kalangan kami, mereka yang mati atas dasar Assobiyyah”
-----------------------------------

lain kali baca tafsir hadis ni sampai abis ye???....ada sambungan nya tu...jgn ambik sekerat sekerat...

Anonymous said...

Nok said...
salam bro Gap...dah tak ada keje lain ke...asyik nak kutuk pembangkang aje ..resional lah sikit....BN ada ape ????melainkan semua pemimpin """"""rasuah"""""
kami ada "manusia anugerah tuhan" sebagai "imam mahadi" penyelamat dunia...dan kami ada nabi pasang siap.....menentukan penyokong2 kami masuk sorga....kami ada Mat sebutuh....kami ada Mr Bean...kami ada pelawak Bob Lokman seorng Ustaz cinabeng.....mereka2 tu semua bijak dan pandai....kami lah parti Pas Pis Pus....yg akan menang besar di PRU13 nanti.....ingat kami juga ada Khalid Ibrahim walaupun gagap tapi cekap ..sepusat sepusing dgn anuar Ibahim...kami khalid gereja......membantu org islam yg murtad......so we have the good team.....go go go pakatan go to hellllllllllllllll

February 4, 2012 3:02 PM
===================================

aku nak minta bukti yang jelas dan bukti yang nyata yang buleh aku lihat dan percaya . asal sebut UMNO sahaja semua pemimpinnya RASUAH !!!

atau hanya tohmahan , jika benar mana buktinya ? mana laporan SPRM ? keluarkan buktinya jangan hanya tahu lempar tuduhan sahaja .

jika benar aku pun nak sokong PR dalam PRU 13 nih. tapi jika tiada bukti yang jelas dan nayata TOBAT aku tak sokong si peliwat tu .

Anonymous said...

Sebab itu aku kata orang melayu PAS PKR ni DUNGU..TOLOL..sebab dah bertahun-tahun takkan le tak tahu DAP ni nak musnahkan orang melayu kat malaysia ni..!! Ya Allah jauhkan le Malaysia dari orang PAS PKR DAP ni dari memerintah negara..AMIIN!!

Anonymous said...

PAS PIS PUS perjuangkan ISLAM??? HAHAHAH...geli hati aku HAHAHAHA...weihh..Dato Hassan Ali yang dipecat tu sebab beliau mencegah orang Islam dari murtad...jadi bila masa PAS PIS PUS ni KONON pertahankan ISLAM ?? cit poodah!! AKU BENCI DENGAN PARTI ADAT DAN SUKAN ( PAS ) ni!!

Anonymous said...

Kepada Anon 4Feb 11.45 pm

UMNO yang menarik penyatuan Melayu 1Malaysia kerana Islam supaya tidak dihina oleh kafir (DAP) bukanlah Asobiyah tetapi Pakatan (PAS & PKR) yang mengangkat pemimpin yang tidak bermoral lah Asobiyah.