IKLAN BERBAYAR

Saturday, February 25, 2012

PRU 13 : OPS SAKAU DUIT RAKYAT DAH BERMULA !


85 comments:

akubekaspkr said...

Puak2 ni semua, depa tak malukah? atau memang spesis bangsa yang tak bermaruah?

Anonymous said...

MAKA BERMULALAH SIKOLOP DAJJAL NI.

Anonymous said...

MAMANG DAJJAL N IBLIS TAK MALU. KONDEMN KERAJAAN TAPI HANTAR ANAK KAT MRSM. SURUH ORANG TENTANG KERAJAAN..........MEMANG PUAKA BESAR DIA NI !

Anonymous said...

Buat APA tolong anak dia. Esok jadi DAJJAL juga macam bapak dia.

Anonymous said...

BUKAN KE DEPA SEMUA TU BERKEMAMPUAN? NAK SAKAU DUIT RAKYAT APEHAL? KORANG NAIK KERETA MEWAH, TAPI MASIH NAK SAKAU DUIT RAKYAT YANG NAIK KANCIL?

Anonymous said...

Tu kat kerajaan negeri selangor pun hati-hati...wa dengar banyak projek segera tengah make up account ......penyamun tengah jalankan kerja......macam penyewa rumah nak lari malam tak mo bayar sewa...tengah packing barang sebelum keluar....

Sudahnya kerajaan BN kelak teruk menguruskan "sampah" yang mereka buat....

Anonymous said...

Sudahnya kerajaan BN kelak teruk menguruskan "sampah" yang mereka buat....

February 25, 2012 3:36 PM
__________________________________

terpaksa bro...
janji rakyat kembali bahagia sebab bangkai penjual pasir dan agama serta umah jalang akan dikuburkan kembali...

pejuang hamas...

usin said...

apa nk kata ehmmmm.....
1. tak rasa malu langsung
2. apa bezanya dgn pengemis
3. keta besau tp belagak bangsat
4. suruh nizar tu letak dulu rm5k dlm
tabung
5. mulut busuk hentam kerajaan, anak
letak kt mrsm
6. dorang ni memang teruk sgt..hehehe

Anonymous said...

masukkan duit palsu/duit mainan dalam tabung mereka.yg ptg 'ikhlas'.hehehe

Anonymous said...

duit game saidina dok ada...

bagi pakai dlu...

pejuang hamas...

Anonymous said...

hahahaha..

duit saidina pulak?

duit tokong cina boleh jugak kot?

hehe

ZulSpgMrb said...

Pemimpin atau organisasi yang baik adalah yang dapat membantu ahlinya untuk keluar dari kesusahan, kesukaran atau kemiskinan. Tapi pemimpin dan Organisasi PAS ini meminta ahlinya yang membantu PAS.Dengar ceramah kena bayar,nak berkempen pilihanraya kena bayar, panjat pokok pasang bendera free atau kena iklas je. Pemimpin dia ambik gaji ADUN tak pe, ambik gaji Ahli Parlimen takpe, ambik elaun EXCO negeri Selangor takpe.

Bila Kerajaan PAS ada buat rumah untuk ahlinya yang miskin? bila mereka ada beri bantuan bulanan kepada fakir miskin? bila mereka ada membina rumah rakyat, masjid, surau? bila mereka ada sediakan biasiswa untuk anak-anak ahlinya? ada mereka mengeluarkan belanja menghantar anak-anak ahlinya belajar agama di Mesir? bila mereka ada memberi elaun kepada qari dan qariah? bila mereka ada memberi elaun kepada imam, bilal dan noja masjid? Bila pemimpin mereka ada memikirkan bagaimana puluhan ribu pelajar universiti nak bekerja bila Grede nanti? Ada mereka memikirkan bagaimana orang kampung, nelayan, petani, pekerja kolar biru hendak menghadapi gelombang ekonomi yang makin hari makin mencabar? Yang mereka pikirkan ialah tembolok dan kantong mereka diisi. Kesana kemari berceramah lepas dapat bayaran. Inilah PAS yang hamPAS.

Anonymous said...

duit tokong cina boleh jugak kot?

hehe

February 25, 2012 4:13 PM
__________________________________

bleh bro...

yg penting ikhlas...

perjuangan pas ni tak kira duit apa pun diorang rembat...

kahkahkah...

pejuang hamas...

Anonymous said...

BUKAN MANTAN TAPI SETAN. PERANGAI MACAK BERUK. KUTOK KERAJAAN TAPI HANTAQ ANAK BELAJAQ KAT SEKOLAH KERAJAAN. TAK DAK TAU MALU SUNGGOH. PEROSAK MELAYU.

Anonymous said...

Wei, tabung TIRAM dulu mana pergi??? Kene TARAM dengan pemimpin hamPAS ke atau gune duit tu untuk bayar khidmat China Doll, Siam Doll dan Arab Doll????

Anonymous said...

APA MAKNA ATAU MAKSUD BR1M?

Pada BN - Bantuan (UNTUK) Rakyat.

Pada PR - Bantuan (DARI) Rakyat.

Atau utk mudah paham - "(RAKYAT) BERI (PEMIMPIN) REMBAT". Rembat dari rakyat 1 Malaysia beb ..., banyak tu! Tak caya? Tanya Mat Sabu ...

Jadi DANA PRU13 tu = BR1M PR le!

Otak geliga said...

membazir duit kalau bagi pada pemimpin yg dah memang kaya/berduit.....udahlah majoriti pendengar bergaji cukup makan, kena swindle lg dgn swindler yg mempergunakan agama utk penuhkan poket sendiri......alahai penganut PAS, bila lagi nak SEDAR????

jgn MEMBAZIR duit bagi pemimpin2 kamu yg menipu.....sepatutnya pemimpin yg MENGHULUR bukannya yg DIPIMPIN yg kena hulur......duit yg kamu bazirkan itu x kan boleh beli tiket ke Syurgapun.......lihatlah cara UMNO/BN.....pemimpin yg MEMBANTU rakyat, bukan rakyat yg terhegeh2 nak menderma utk isi poket pemimpin mcm PR.....sedarlah

PRU-13 sudah hampir tiba, buatlah keputusan mengundi UMNO/BN, anda takkan rugi satu sen pun.....kerana perjuangan UMNO cukup lengkap iaitu Alif Ba dan Ta

Alif= Agama
Ba=Bangsa
Ta=Tanah air

dibantu pula oleh PERKASA yg berjuang utk:

memPERKASAkan & meLINDUNGngi hak2 Istimewa Bangsa Melayu

disokong kini oleh JATI yg memperjuangkan IMR:

I=Islam
M=Melayu
R=Raja2/Sultan2

dgn bersatunya UMNP/BN/PERKASA/JATI & NGO2 lain, maka perjuangan dipihak kerajaan adalah TELUS, JELAS & MURNI jika dibandingkan dgn perjuangan Pembangkang yg perjuangannya hanyalah PUTRAJAYA.....& demi PUTRAJAYA....Islam, bangsa Melayu, Tanah Air & Raja2 sanggup digadai, dihina, diinjak2, dikhianati & dimusuhi

Jika anda fikir UMNO/BN TERUK, maka pilihlah yg KURANG teruk berbanding yg LEBIH TERUK kerana pembangkang adalah penyatuan pemikiran & harapan yang paling BAHAYA & MENJIJIKKAN dlm sejarah peradaban negara Malaysia

pilihlah UMNO/BN kerana UMNO/BN adalah gabungan parti politik yg TERBAIK buat masa ini.

ABAIkan pakatan hantu haram yg menghina Islam, Melayu, raja2 & negara Malaysia.....anda mampu!!!

Anonymous said...

SOKONG Otak Geliga !!!

Aku dan keluarga aku sudah lama bertekad dan pasti takkan sia2kan undi kami semua, SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN.

"HANYA UNTUKMU" UMNO/BN, demi Alif,Ba,Ta dan I.M.R.

Otak geliga said...

UNDI PAS = Masuk Syurga??? = SALAH

UNDI PAS = UNDI Islam????? = SALAH

UNDI PAS = DAPAT Pahala??? = SALAH

UNDI PAS = DAPAT Negara Islam??? = SALAH

UNDI PAS = UNDI biaDAPigs? = TEPAT

UNDI PAS = SOKONG Israel?? = TEPAT

UNDI PAS = SOKONG LGBT???? = TEPAT

UNDI PAS = SOKONG Murtad?? = TEPAT

UNDI PAS = SOKONG Al-Kitab = TEPAT

UNDI PAS = IMR SELAMAT???? = MUSTAHIL lagi MENGARUT.....hahahaha

bye..bye...PAS...mung jahat sgt, x cakna mana lebih penting

Otak geliga said...

sebelum ada yg MERAUNG & DIRASUK aku nak bg tahu penyatuan UMNO/PERKASA/JATI & lain2 NGO hanyalah dr segi IDEOLOGI bukannya bersifat kepartian....harap jelas

PENYATUAN IDEOLOGI = PERJUANGAN SAMA = HALA TUJU SAMA

seperti biasa mungkin ada/sudah/akan kata: "UMNO BELI"

ungkapan UMNO beli/bayar/barua UMNO etc merupakan pernyataan yg DANGKAL....maaf kalau ada yg terasa, tapi itulah kenyataannya

Otak geliga said...

ada atau tidak penganut PAS pernah terfikir ttg KEDAHSYATAN amanat Hj Hadi????

kenapa aku tanya???....aku terfikir sbnrnya berapa ramai orang yg telah dikafirkan oleh Hj Hadi & pemimpin2 serta penganut2 tegar & tegang PAS sejak AMANAT SESAT tersebut meluncur keluar dr mulut2 "MEREKA"

pada masa skrg 2012....anggaran ahli UMNO adalah sbyk 3juta org, bermaksud 3juta tlh KAFIR dgn MUDAH.....bagaimana pula dgn ahli2 UMNO yg terdahulu & juga mereka2 yg menyokong/mengundi UMNO walaupun tidak menjadi ahli samada yg SUDAH/BELUM meninggal dunia???

agak2 kau org BERPULUH JUTA ada tak????......kau PIKIRLAH sendiri wahai penganut & pemimpin PAS terutamanya kepada "Dia" yg mengeluarkan amanat yg SESAT lg SONGSANG dr ajaran Islam sebenar

pengajarannya: JGN KITA PULA IKUT CARA "MEREKA" yg mudah mengkafirkan org lain.....nasihat utk aku & semua.....hati2 dlm mengkafirkan org lain takut KEMBALI pada diri yg mengkafirkan

Anonymous said...

buat tabung pastu audit kemana kesap jer semua atasan amek buat beli keta mewah yang pencacai dok jaja sana sini bawa tong pi kutip kesian pun la kat hangpa semua nie dok asik kena hancing jer dgn ketua-ketua lu orang yang mengaku JIHAD ... yawwwwwwwwwwwkkkkk

Anonymous said...

Puak PR memang da macam tu....jadi kenalah kita kempen hapuskan PR semasa PRU13 nanti.... Sokong PR bermakna sokong KOMUNIS. Sudah jelas UMNO/JATI/PERKASA = BN lengkap untuk rakyat Malaysia.... Adios aku UMNO DULU dan SELAMANYA.

Otak geliga said...

owhh ye la...kalau ada penganut PAS yg sudi JAWAB kemusykilan aku ni, aku suka sgt:

Soalan aku: sebenarnya JIHAD apa yg pemimpin PAS perjuangkan sebenarnya???.....itu umum

yg ini lebih spesiifik: JIHAD apa yg digunakan oleh pemimpin2 PAS utk mempengaruhi penganut PAS supaya menghulur derma JIHAD tanpa byk soal & IKHLAS???

Anonymous said...

Kemana peginya puak puak PAS ni. Menikus aje. Kalau dah betul terima aje dan tinggalkan PAS.

Dulu keluar amanat HJ HADI mengkafirkan UMNO yang bersekongkol dengan MCA dan MIC.

Sekarang bila PAS bersekongkol dengan DAP fatwa tu tak diubah maka semua ahli PAS sama juga kafir?????

Tukang Komen said...

Parti parasit cuba nak cover line. Duit yahudi melalui Anwar akan sampai tak lama lagi. Itu pasa Nik Aziz sokong kenyataan AL Jub. Sementera waktu buat2lah macam miskin kunun.

Anonymous said...

Jawapan mudah mengapa masih ada manusia yg berderma utk ber"jihad" konon2nya - dah terkena serapah pukau spt yg diamalkan oleh sesetengah penjual2 ubat dikaki-lima.

Bila disuruh keluarkan duit utk derma, semua jadi bodoh mengikut saja, walaupun hakikatnya duit yg ada dlm poket nak beli makanan kat rumah pun tak cukup.

Anonymous said...

aku anak orang pas...
aku sokong pas...
aku derma kat tabung pas...

still aku dapat jadi lecturer ipta..

so ALLAH meredhai perjuanganku..

bye2 UMNO..

Anonymous said...

Cerita Allahyarham. Ralee " PENYAMUN TARBUS".

Cerita Allahyarham PAS (Eh sorry belom mampos lagi) " PENYAMUN SARBAN"

Otak geliga said...

Anon 6.55PM

menjadi seorang pendidik....Tahniah!!
Insya-Allah kau mmg diredhai

tapiiii......kenapa perlu MENENTANG "ORANG" yg membuka peluang kepada kau menimba ilmu & seterusnya memberi peluang utk kau mencari sumber pendapatan????

apabila kau lihat kejayaan kau skrg kau kata diredhai Allah, tetapi kau lupa kot UMNO/BN telah diPILIH/diredhai Allah utk lebih 50 tahun supaya memimpin Mas...kenapa kau menentang pihak yg diredhai Allah???

apa perjuangan kau sebenarnya??

Anonymous said...

BR1M DIA PUNYA MAKSUD SENANG AJE...
KALAU HASIL ZAKAT AKAN DI BERIKAN KEPADA FAKIR X2 MISKIN,JADI HARAM KALAU ORG.BERKEMAMPUAN .UNTUK MENGAMBILNYA..
SERTA BR1M NI DARI HASIL CUKAI YG.KERAJAAN DAPAT DARI RAKYAT..
DAN DI BERIKAN KEPADA YG.BERPENDAPATAN RM3K KEBAWAH..JADI HALAL LE UNTUK DI AMBIL OLEH RAKYAT YG. BERPENDAPATAN RM 3K KEBAWAH...KALAU ANDA TAK AMBIL MEMANG LE RUGI..

Anonymous said...

aku anak orang pas...
aku sokong pas...
aku derma kat tabung pas...

still aku dapat jadi lecturer ipta..

so ALLAH meredhai perjuanganku..

bye2 UMNO..

February 25, 2012 6:55 PM

---------------------------------------------

Tabi'at Puak Haramjadah PAS PIS PUS MAMPUS saperti Anjing tercepet yang menyerang orang yang membebaskan.

Anonymous said...

Anon 6.55 , sebenanya ko lah antara bangsat2 yg byk dlm kerajaan..

Anonymous said...

apabila kau lihat kejayaan kau skrg kau kata diredhai Allah, tetapi kau lupa kot UMNO/BN telah diPILIH/diredhai Allah utk lebih 50 tahun supaya memimpin Mas...kenapa kau menentang pihak yg diredhai Allah???

------------------------------
hahahah...

Parti pemerintah jepun jatuh...
Mubarak jatuh..
Muamar jatuh...

lame jugak dierang memerintah dengan redha ALLAH (kononnye)..

so kalu mcm tue dierang jatuh sebab ape ek? dh xde redha ALLAH ek..

Anonymous said...

Kalau aku jadi pemimpin PAS pun.., aku buat macam nizar ni buat... Keliling semua kawasan Pas.., hantam duit pengikut2 bebal Pas tu..

Baca laa ayat2 apa pun.., penyokong tahap gaban Pas gerenti kasi duit punya.. Lagipun, kalau seminggu lebih mereka tak dengar ceramah kutuk-mengutuk., memang tak seronok hidup depa.

Dapat duit.., kene kasi jugak kat dana Pas.. Tapi, kasi sikit jer ler.., secukup syarat. 20% untuk Pas.., 80% masuk poket..! Untuk dana betul2 pru13, jangan bimbang.., sivaji the boss bole dapatkan dari yahudi..

Anonymous said...

Mudah2an satu keredhaan Allah akan berlaku selepas PRU13 nanti.

PR pasti akan berantakan sama sendiri. Kalau terjadi, jangan lupa ye, itu juga ketentuan Allah.

Jangan gunakan lagi ayat "itu salah UMNO".

TAPI skrg ni apa berlaku semua salah UMNO. Dah tak percaya ketentuan Allah ke?

Otak geliga said...

Anon 7.25PM

sebenarnya penggunaan REDHA ALLAH tu bila yg sesuainya????

aku saja nak tgk mcm mana manusia seperti kau BERFIKIR, jd aku gunakanlah point Anon Pensyarah iaitu "REDHA ALLAH"

jd bila dikatakan REDHA ALLAH ada bersama "seseorang" dan bila redha Allah tu hilang???

jika kau nak jadikan contoh, maka kerajaan UMNO/BN di Sel, P.P, Kedah pada dulunya sudah hilang REDHA ALLAH, sbb tu diganti dgn PR????

tetapi kerajaan PR di Perak juga kehilangan REDHA ALLAH setelah UMNO/BN memerintah semula???

dan PR tidak mendapat REDHA ALLAH pd PRU-12 kerana tetap tewas walaupun berada pada kedudukan yg TERBAIK pd masa itu???....maksudnya UMNO/BN mendapat REDHA ALLAH lah sbb UMNO/BN berjaya menjadi pemerintah tertinggi Malaysia.

jika kau x setuju TERANGKAN dgn JELAS bila REDHA ALLAH tu ada & bila REDHA ALLAH tu hilang????

jika penyokong PAS menjadi lecturer dia mendapat redha Allah, jika penyokong UMNO/BN menjadi lecturer redha Allah x da ka???....habis tu lecturer yg BUKAN ISLAM ada redha Allah ke tak????

Melayu Perak said...

Omegay: OUCHH!!..Ustaz Badrul Amin di cekup berkhalwat!


terpanas!..ustaz peegayrar bermulut becok dr badrul amin di tangkap sedang berkhalwat oleh jabatan agama islam pahang. klik sini. ustaz badrul sebelum ni pernah berkahwin kali ke-2. tapi kalau dah nama pun manusia ustaz berketayap pun takde bezanya. mungkin dek nafsu dah menguasai diri, berapa banyak bini pun belum tentu cukup seyhh!!

apa pun ini ler ustaz kebanggaan anuwar pandikutti yang di agung2kan oleh pencacai2 pasrael. tapi beliau tak perlu risau. nasib baik pas dah tukar dasar islam kepada kebajikan. maka 'kebajikan' ust badrul mesti akan di utamakan. kalau tak dah tentu dia kene rembat 100 kali rotan! kehkehkeh

p/s: ape nak di herankan..ingat pasrael ingat zina! >XD

Anonymous said...

Anonymous said...

aku anak orang pas...
aku sokong pas...
aku derma kat tabung pas...

still aku dapat jadi lecturer ipta..

so ALLAH meredhai perjuanganku..

bye2 UMNO..

February 25, 2012 6:55 PM


redha kepala jubur ko la ... habis yang cina india tu pun redha ker ... kalo aku jadi ko malu ler nak makan gaji dengan pemerintah yang pemimpim korang anggap kafir , kejam zalim menindas rasuah songlap duit rakyat ... so la nie kira gaji yang lu dok dapat tiap bulan tu kira haram bila jatuh haram ko nie bela anak bini dengan bagi makan duit haram pasai tu perangai ko pun macam anak haram ... wohaha

zat said...

otak

org mcm kau ni mmg UMNO suka... berkobar2 bila cerita pasal melayu lah raja..apa yg mereka lakukan pd ekonomi kau tak sedar..brp byk projek yg dh lingkup & akan lingkup..itu pernah kau soal...ooh tak pa..sbb org melayu..kalu cina buat kita maki habis2an..melayu kita senyap sbb dia islam...

ni pasal artikel ni..bagi aku at least dia merendah diri minta bantuan dr penyokong..penyokong beri dgn ikhlas...bila pemimpin UMNO guna kemudahan awam untuk kempen mereka ada pernah peduli? bagi kau pemimpin PAS ni tak tau malu..tp ketaksuban kau tu sampai kau tak nampak penyelewengan yg berlaku depan mata kau..menyeleweng ni tak perlu juta2 RM..kecik2 pun seleweng jugak...

Anonymous said...

Dari derma kepada pas yang sokong anwar israel dan DAP anti islam,baik kita derma utk palestin serta org2 yang memerlukan.Wakil rakyat mereka la yang derma utk parti xkan gaji beribu2 setakat ratusan ringgit sebulan tak leh nak derma utk parti mereka.yang jadi mangsa rakyat yang bodoh bila org2 pas ckp mereka parti islam undi masuk syurga

Otak geliga said...

kak zat

apa marah benar kat saya ni???

saya bagi PANDANGAN je....akak nak terima atau tak terpulang....jgn marah k.....cool...jaga kesihatan tu kak

akak x adil bila kata BERAT SEBELAH/TAKSUB dgn pemimpin UMNO/BN....dah berlambak saya menyatakan rasa TAK BERKENAN/MELUAT/ SAKIT HATI dsb pd pemimpin2 UMNO/BN malahan pd TDM sendiri & DS Najib

cumanya, kePINCANGan & kebiaDAPan PR lebih terjojol keluar berbanding UMNO/BN......jgn marah kak...realx lah

Otak geliga said...

kak zat

hahahahaha....statement akak ari ni mmg cute miut la.....sejak bila pemimpin PAS merendah diri minta bantuan dr penyokong???/

pemimpin2 PAS tu menggunakan kebijaksanaan akalnya, kepetahan tutur katanya, kehebattan pengetahuan agama Islamnya supaay penyokong YAKIN pemimpin mereka berada di pihak yg BENARrrr

pengikut mereka TERTIPU kak....ni salah satu contoh fraud yg dilakukan pemimpin PAS dgn cara yg sgt licik menggunakan pentas politik dgn memperalatkan agama Islam......saya x sanggup tengok pengikut2 PAS terus diperBODOHkan sedemikian rupa kak

akak undi UMNO/BN PRU-13 nnt k....akak boleh lakukannya, saya tau

Otak geliga said...

kak zat

saya kalau bercakap pasai Melayu & Raja2mmg berkobar2, tapi kalau saya join UMNO x pasti lagi UMNO akan suka saya atau tak.....saya ada cara saya sendiri kak

lagi satu kenapa akak lupa saya juga berkobar2 bila ckp pasai Islam & Tanah air?...ahhh apa2 la.....yg penting saya Melayu, Islam, hormat pada Raja2 & Sultan2 & sayangkan tanah air saya, jd x da masalah sbb saya x langgar undang2 negara & syariat Islam

akak x rasa berkobar2 ke bila ckp pasai bangsa, agama, ketua & tanah air akak???

Otak geliga said...

kak zat

projek apa yg akan/sudah lingkup tu kak???...cuba spesifikkan kenyataan/TUDUHAN akak tu

ahaaaaa.....saya rasa akak cakap ttg NFCorp ekk???.....hehehehe

yg sudah/akan BERJAYA langsung x da ke kak???.....kenapa akak hanya nampak pada yg GAGAL????......sifat mcm ni x baik utk HATI kita kak, tekanan darahpun akan terganggu juga.....ye la, asyik fikir benda NEGATIF je.....cuba positifkan diri akak k....semoga berjaya

Otak geliga said...

kak zat

kemudahan awam yg UMNO/BN gunakan tu pun utk menjawab TOHMAHAN2 yg pembangkang lemparkan.....cuba kalau pembangkang x ralat sgt, x da UMNO/BN sibuk nak menjawab dlm TV dsb......lagipun wartawan yg pergi tanya sbb wartawan mesti nak tahu apa pandangan/jawapan oleh pihak kerajaan terhadap FITNAH pembangkang

dan akak jgn lupa PAS/pkr/biaDAPigs juga sudah menggunakan MASJID/SURAU/dewan org ramai dsb yg dibina oleh pemerintah utk kegunaan berpolitik.....x kan akak TERLEPAS pandang kot????

Otak geliga said...

kak zat

apa yg CINA buat sampai kena maki habis-habisan sedangkan bila Melayu buat kita buat dono je & akak kaitkannya dgn agama Islam????

cuba akak terangkan sikit......saya x berapa jelas....dah JELAS nnt saya jawab k

apa2pun TQ kak kerana sudi layan saya

Nok said...

Bro Gap....aku rasa puak2 haprak ni bukan sakau duit rakyat...tapi rakyat yg nak kasi...depa dok huluk tabung aje...sape nak kasi depa sapu lah....aku pernah tanya org pas sendiri depa memang tak paksa penyokong2 mereka.. keperluan tersebut dianggap jihad....keh keh keh..memang lah rakyat hidup2 kena kencing....

cuma aku nak bagi rakyat Perak ingat jgn pilih manusia macam Nizar ni habis org melayu Perak....dia ni memang haprak...tikam bangsa sendiri... abang dia sendiri cakap...masa kecik dulu org melayu yg banyak bantu dia...biasiswa dan segalanya...tapi bila dah berjaya bunuh bangsa sendiri...dlm ceramah di kg baru dia pernah mengutuk pemimpin2 melayu terdahulu...cina2 punyalah tepuk tgn...dia tersenyum puas...di ceritakan oleh seorng SB yg fasih berbahasa mandarin....memang pukimak Nisar ni....kalau BN tak rampas Perak dulu habis kepentingan melayu Perak....Ngeh,Ngoh and the gang perkudakan dia....

Anonymous said...

6.55 ko contoh orang yang tau berterima kasih.

Aku pernah jadi pelajar cemerlang...pernah dapat biasiswa dari syarikat MNC....

Aku tak kerja kerajaan, walau ada peluang...sebab aku tahu beri peluang kepada yang lain...KERJA KERAJAAN BUKAN HAK AKU WALAU PUN AKU LAYAK...aku usaha sendiri bina perniagaan...walaupun jerih aku tahu ....usaha tangga kejayaan. Sepatutnya orang macam akulah bebas memilih, sebab aku tak terikat bernaung rezeki di bawah buget kerajaan. Tapi aku jadi jelak bila jumpa orang tak sedar diri, kerja gomen tapi kutuk periuk nasi yang dia makan....apa jenis manusia la korang.

AKU PERNAH PANGKAH PKR DAN SOKONG PAS....Tapi kini aku terus daftar jadi ahli UMNO dan akan sokong UMNO...kerana PAS dan PKR lagi jijik dari tong tahi, pada pandangan aku kini

Anonymous said...

6.55 ko contoh orang yang tau berterima kasih.

Aku pernah jadi pelajar cemerlang...pernah dapat biasiswa dari syarikat MNC....

Aku tak kerja kerajaan, walau ada peluang...sebab aku tahu beri peluang kepada yang lain...KERJA KERAJAAN BUKAN HAK AKU WALAU PUN AKU LAYAK...aku usaha sendiri bina perniagaan...walaupun jerih aku tahu ....usaha tangga kejayaan. Sepatutnya orang macam akulah bebas memilih, sebab aku tak terikat bernaung rezeki di bawah buget kerajaan. Tapi aku jadi jelak bila jumpa orang tak sedar diri, kerja gomen tapi kutuk periuk nasi yang dia makan....apa jenis manusia la korang.

AKU PERNAH PANGKAH PKR DAN SOKONG PAS....Tapi kini aku terus daftar jadi ahli UMNO dan akan sokong UMNO...kerana PAS dan PKR lagi jijik dari tong tahi, pada pandangan aku kini

Anonymous said...

Zat typical pencacai, bhs dia menunjuk teknik pswar yg dimiliki P.R ayat spt "Umno kuat rasuah" sebenarnya lebih pd serangan psikologi, hakikatnya mana ada syarat pekerjaan 'mesti ahli UMNO' utk jadi kakitangan kerajaan? Ada tak pemohon tender diletakkan syarat 'mesti ahli UMNO? Mereka lupa kebanyakan golongan sederhana dan elit P.R juga banyak dibantu Kerajaan Malaysia. Malah ada juga kes yg meragukan berlaku dr kalangan ahli parti P.R yg berada dlm pentadbiran. ISU RASUAH BUKAN ISU POLITIK! IA ISU NEGARA.

Anonymous said...

anon 9:32

yer laa tu...
masuk bakul laaa..

ada aku kisahh!!

aku tetap nak pembaharuan..

aku sangat berpuashati dgn k'jaan pr perintah s'ngor

Anonymous said...

anon 9:32

orang cerdik pandai tak cakap mcm apa yg kau ckp tu apa nama tong tahi..

org2 bijak berilmu cakap dgn akal fikiran..

aku rasa kau tidak lah mcm tuh

Anonymous said...

melayu perak

aku tak nak bersubahat..

mcm2 boleh berlaku...

Allah maha berkuasa..

dengar dulu penjelasan tuan punya badan..jgn seronok sangat menuduh..

Waulahualam

Anonymous said...

hidup kepala butoh ANWAR BIN ISRAEL...!!!

Terkini: Al Ustad Badrul Amin pulak kantoi khalwat....parti PKR parti liwat dan kongkek...

sokong ler kaki jubuq dan kaki pundek ni....

Anonymous said...

Suka dengan jawapan otak geliga.

ZAT, apalah salahnya ko layan adik otak geliga ni. Bagus apa dia punya pandangan. Sekurang-kurangnya kita ada pelapis orang muda yang berfikiran inovatif tak le jumud macam ko. Balik2 UMNO jahat bagai nak rak. Tak kanlah hidup dan mati ko pun ditentukan oleh UMNO.

Manusia ni kat celah manapun standardnya tetap sama terutama apabila nafsu lebih menguasai akalnya. So sku harap ZAT ko layan bebaik adik otak geliga tu. Dia tu baru nak berdayung dalam hidup.


-jln. ledang ke kg.gelam-

Anonymous said...

memang dah tu sahaja layak untuk diletak pada golongan-golongan ko..."tong tahi'.

Soal aku nak cakap apa pun...pendapat aku...dan ada aku peduli. Dan bahasa-bahasa ini pun dari pengalaman aku dulu-dulu pernah jadi penyokong PR.....dan kalau aku nak beralih arah pun...apa kau peduli...nak kata jugak aku ...BN dah bayar berjota-jota macam alasan yang selalu korang beri bila ada pemimpin PR keluar PR.....pigidah......

Agak ko berapa bilion lah BN nak bayar bila beratus ribu rakyat dah sedar tembelang PR kini....akal ada fikir la bro.....kalau sokong pun perjuangan kelaut, baik ko pegi mandi laut je...

Anonymous said...

ZulSpgMrb - Teman sokong sungguh pendapat anda.Memang betul.

Pemimpin mereka datang dengan kereta besar. Sampaikan ceramah kemudian kutip duit dari yang hadir yang datang dengan jalan kaki, naik basikal, motor dan kereta biasa.
Kemudian beri derma pada pemimpin mereka yang datang berceramah, maki hamun kerajaan.

Anonymous said...

anon 10:52

marah nya nampak..

bahasa kau tak nampak macam org terpelajar lah...kau tak cerdik pun..

suka hati kau laa..

ada aku kisahh!!!

cuma jgn mimpi lah nak dpt balik s'ngor & PP

Anonymous said...

Anon 6.55 pm mungkin cerdik tapi tidak bijaksana. Komen pun macam lecturer PASTI aje.

Otak geliga said...

Anon 10.56PM

maksudnya KELANTAN & KEDAH UMNO/BN akan dapatlah ye.....Alhamdulillah

dari jawapan kau dah jelas kau ni bukannya penganut PAS.....rasa2nya PKR

apa2pun UMNO/BN tetap akan cuba sehabis baik merampas Sel & P.P dr REJIM Pembangkang

Anonymous said...

xpe la..biarla dia nak kutip derma..yg bagi tu pun penyokong dia je..yg x skong x pyh la bagi..kita kn negara demokrasi..diaorang pun ada hak juga..cuma klu ble jgnla pertikaikan hak kita pula nk sokong pihak lain..kita sama2 ada akal fikiran..jadi BERFIKIR LAH....

Anonymous said...

xpe la..biarla dia nak kutip derma..yg bagi tu pun penyokong dia je..yg x skong x pyh la bagi..kita kn negara demokrasi..diaorang pun ada hak juga..cuma klu ble jgnla pertikaikan hak kita pula nk sokong pihak lain..kita sama2 ada akal fikiran..jadi BERFIKIR LAH....

ZulSpgMrb said...

6.55, anda adalah bukti bahawa kerajaan yang ditunjangi UMNO tidak mendiskriminasi sesiapapun. Anda layak untuk jadi pensyarah di IPTA kerana kelayakan pelajaran yang anda miliki walaupun anda anak orang PAS.

Anda mungkin tak sedar yang sejak anda di dalam perut lagi kerajaan yang anda caci maki inilah yang telah menjaga kebajikan anda. Siapa yang memberi ubat-ubatan kepada ibu anda sewaktu mengandungkan anda? siapa yang membayar gaji doktor yang merawat ibu anda? (kecuali lahir disambut bidan kampung, bidan kampung pun kerajaan bayar gaji) siapa yang meyediakan sekolah tempat anda menimba ilmu? siapa yang bayar gaji guru yang mengajar anda dari darjah 1 hingga tingkatan 5? (kecuali anda ke sekolah swasta, anda mampu ke?), siapa yang membayar gaji pihak keselamatan yang memberikan keamanan untuk anda pergi kesekolah? Siapa yang menyediakan IPTA tempat anda bekerja? siapa yang menyediakan jalan raya yang memudahkan anda kesekolah, ke U dan bekerja? fikir-fikirkan lah.

Anda mugkin berkata, ini tugas kerajaan. cuba tanya orang PAS di Kelantan kenapa Kerajaan PAS di Kelantan tak berupaya untuk adakan air bersih, peluang kerja sehingga berbondong-bondong warga Kelantan datang ke KL. Cuba lihat Kerajaan Indonesia, India, Bangladesh dll yang tak dapat menyediakan pelbagai kemudahan dan peluang pekerjaan kepada rakyatnya tetapi Kerajaan Malaysia dibawah BN telah dan sedang memenuhi keperluan rakyatnya.

6.55. Anda sepatutnya bersyukur kerana hidup di Malaysia yang dipimpin oleh Kerajaan BN. Cuba fikir hidup anda jika anda di Singapura. Salam

Anonymous said...

Malunya................

Anonymous said...

Muka tak malu ni...orangbagi dia ambil je...lepas tu kutuk....

Gua pernah jumpa pak cik pembangkang..pagi-pagi bersinar-sinar mata nak terima Brim....dapat je duit ...kat kedai kopi pum pang..pum pang kutuk kerajaan balik....apa jenis manusia da.....

penyokongketuanan said...

Kalau orang Cina dan Kristian puas hati dengan pemerintahan Selangor, aku faham jugak. Kerajaan PR memang amat mendukung Cina dan Kristian. Bila Hassan Ali buat serbuan di DUMC, Khalid Ibrahim memohon maaf dengan pemberian sebidang tanah yang telah direzabkan untuk Sekolah Kebangsaan. Hak Melayu diberikan kepada Kristian dan Cina. Kerajaan PR tak iktiraf hak istimewa Melayu! Mereka lebih mesra kepada Cina dan Kristian yang memenangkan mereka.
Malahan mereka lebih mesra kepada Komunis daripada pejuang-pejuang Melayu yang mempertahankan tanah air kita.
Jadi kenapa Melayu nak sokong PR? Mereka anti Melayu (insiden KFC), mereka anti Islam (pemecatan Hassan Ali), mereka pro Komunis (Mat Indera dan Chin Peng), mereka korup tetapi tetap mengaku di pihak benar( Kontrak lounge suit kepada isteri Nga Kor Meng), mereka gali lubang yang sangat besar untuk kaut pasir dan merosakkan alam sekitar(KSSB selangor), ketua mereka bermoral rendah (kes liwat dan chinadoll), mereka fitnah anak isteri Dato' Najib (cincin dan shopping), mereka sokong Israel (AWSJ). Sedangkan jasa-jasa kerajaan BN terlalu banyak untuk disenaraikan.

Ya Allah lindungilah kami dari kejahatan mereka yang zalim.

Anonymous said...

6.55
ipta mana le ni yang malang tu..
hee..hee..hee..

Langsi said...

La... puak2 UMNgOk Be-eNd ni masih tak dapat beza yang mana baik yang mana buruk!

Kalo tak setuju dengan nak sumbang dana PRU13 PAS.....jgn nyumbang, tu aje...habis crite!

Yg KERAjaan UMNgOk Be-eNd nyumbang RM250juta kat Laki Menteri...tak plak nkorang melalak-melolong bantah.

Ku sangkakan UMNgOk Be-eNd ni takat BoNgok je rupe2nya ade 4 BN lagi... BNgok + BNgai + BNgong + BNgang + BNgap = Binasa Negara @ Babi Negara!

Undi Sape Saje
Asalkan Bukan UMNgOk Be-eNd
Cukup takat ni aje
Tamatkan riwayat Be-eNd!

Hidup Melayu...tapi bagi IC kat Indon; Bangla; Nepal; Kampuchea... nak menang PRU13, sanggup jual negara!

Langsi said...

Woi UMNgOk Be-eNd... PELESIT buangan PAS yg nkorang dok dukung tu pun ade buat tabung dana dlm tiap ceramah dia, nkorang tak nak melalak melolong ke? Yg itu.... dana ke kepala BANA? Boleh plak ye.....

Bertambah BiNgai, BeNgap dan BaNgang lagi la nkorang UMNgOk Be-eNd ni!

Muahahahahahahahaha......

Anonymous said...

anon 6:55
laaaaa...ko rembat jugak gaji yg asalnya puak2 korang kata haram tu ye? lecturer ye? students ko semua cemerlang ke? kalau tak, confirm ko sorang lecturer yg gagal! prof goggle yg kata camtu tau..hehe

Anonymous said...

Langsi... ko masih idup lagi? Aku ingat ko dah lama kojol. Aku rindu dengan statemen merapu ko tuh. Bagus... komen dan kondem banyak2 kat blog GAP ni. Baru panas. Kalu sehala pun tak best jugak.

lu langsi lu mati said...

woi langsi,

ko la bukti pecacai pakatan memang bangang2 belaka. kalau nak buat amal jariah, byk tmpt dan byk cara lagi la beb. dah puak2 korang jugak selalu meroyan barang mahal la, yuran mahal la, tk cukup gaji la, harap subsidi la..tp wang yg ada tu senang2 je kena sakau oleh pemimpin politi yg kaya dn berkemampuan? nampak tak betapa bodohnya golongan2 pencacai pakatan mcm korang? kesian siot..mmmmmmmmuahaahahaha

Anonymous said...

------------------------------
hahahah...

Parti pemerintah jepun jatuh...
Mubarak jatuh..
Muamar jatuh...

lame jugak dierang memerintah dengan redha ALLAH (kononnye)..

so kalu mcm tue dierang jatuh sebab ape ek? dh xde redha ALLAH ek..

___________________________________

Ko mungkin sorang lecturer..tp tak semestinya ko tau semua benda dalam dunia ni..

Aku taknak ckp psl regim2 lain yg pernah jatuh sebelum ni.Sebab sejak tahun 2000 negara2 Islam je yg jadi sasaran.Itu satu realiti yg 'aneh'.Fidel Castro & Hugo Chavez musuh ketat US pun tak mati2lagi....

Kau tau ape itu PROMISED LAND bagi org yahudi? Cuba ko check balik.. negara2 islam yg terlungkup/ digulingkan tu semua letak kat mana..Semua negara yg cuba/telah diserang letaknya di sekitar Israel bro...

Kita ni umat Islam akhir zaman serba lemah secara kolektifnya...

Lemah iman, lemah ilmu, lemah ekonomi lemah kuasa.Jadi senang kena provok...dipermainkan sentimen..dan akhirnya 'dibeli' oleh tentera2 dajjal...

Semua tu diorang dah kaji lama.. Tengok org melayu pun cukup..Dari dulu sampai sekarang mudah dipermainkan sentimennya..dibakar emosinya..Pasal tu ade perumpamaan 'kerana nyamuk kelambu dibakar'....

Diorg kat timur tengah tu dok seronok pemimpin2 jatuh...kononnya inilah masa pembebasan..siap ade lagu 'freedom' lg..

Tapi check balik.. adakah kita sebenarnya bagi kemenangan pada Islam @ membantu tentera2 dajjal memperkukuh kerajaan dajjal utk dia memerintah..Hati2 dalam sokongan yg diberikan...Semoga Allah memberi taufiq dan hidayah utk kita berpihak pada pihak yg benar.

Ramai manusia boleh bersabar dalam kesusahan...peperangan..tsunami..kemiskinan..

tapi tak ramai manusia boleh 'bersabar' dalam ketenangan..kesenangan.. keamanan..kekayaan..

Semut yg berjalan2 dalam balang gula pun boleh mati lemas sebab gula bro...

Ape pun...sekuat mana kita rancang utk menolak bala..Allah tetap akan izinkan ia berlaku kalau kita sendiri beria-ia 'mintak'...(na'uzubillah)...Semoga kita dijauhkan dari semua tu...

Anonymous said...

Hehehe..langsi bai langsi bai...
Hehehe..langCIBAI langCIBAI..

PANAAAAZZZZZZ NAMPAK.!!
Wajah2 & watak2 org yg BAKAL MAMPOS!!!

Beb, lu silap umah laa..langCIBAI!!

Ada akai kaa..??!! Hilang akai apaa..hikhikhik..

Anonymous said...

Anonymous said...
apabila kau lihat kejayaan kau skrg kau kata diredhai Allah, tetapi kau lupa kot UMNO/BN telah diPILIH/diredhai Allah utk lebih 50 tahun supaya memimpin Mas...kenapa kau menentang pihak yg diredhai Allah???

------------------------------
hahahah...

Parti pemerintah jepun jatuh...
Mubarak jatuh..
Muamar jatuh...

lame jugak dierang memerintah dengan redha ALLAH (kononnye)..

so kalu mcm tue dierang jatuh sebab ape ek? dh xde redha ALLAH ek..

February 25, 2012 7:25 PM
----------------------------------

subhannallah.. cakap mcm anda ni tuhan je tau segalanya2...taubat la saudara.. kerana taksub smpai kita boleh tersesat...inginkan agama sampai disesatkan oleh ketaksuban..pas ke umno ke pkr ke nnati ko dlm kubur bila ditanya sapa saudara kamu bkn ko leh jwb org2 pas saudara ku.. saudara kita semua ada la org islam...jgn la sbb politik parti ko taksub sgt sehingga dalam kep[ala hotak ko tu kerajaan skang ni terlalu zalim...ko tau makna zalim? zalim tu nak solat pun ko tak boleh tau..nak pakai tdg pun tak boleh...nak puasa pun tak boleh.. ini kat msia apa ibadah yg ko tak di bolehkan oleh pemerintah>?..sampai ko nak belajar smpai menara gading pun ko di tolong..ko kata zalim...manusia jenis apa la kita yg mcm ni.. ko tau tak mmg kerajaan skng ni ada la buat slh, silap, sbb da namnanya manusia.. tp apa2 pun kalau kita nak tau sesuatu benda tu bgs ke tak tgk keputusannya...kalau ko mancing ikan nak tau umpan mana yg bgs.. kalau dlm 2-3 min da naik 2 ikan maknanya umpan tu nsesuai..klu ko nak tau pusat tiusyen tu baik ko tgk la result budak2 yg amik tiusyen kat situ.. klu dr 10 org 7 org lulus ngan bgs.. rasanya kita boleh katakan pusat tiusyen tu berjaya..kalau ko nak tgk msia ni kerajaannya berjaya ke tak, ko tgk la kadar kemiskinannya trn ke tak? berapa ramai rakyat ygt berjaya masuk u dan kuar u jd profesional..berapa byk tempat ibadah kepada org islam yg telah dibina? berapa by6k pulak peluang pekerjaan yg telah diberi oleh kerajaan kepada rakyatnya? jawapannya ada kat otak ko...kalau kerajaan ni zalim sgt2 da lama anwar ibrahim tu da mati kena tembak mcm kat flipina..bkn ssh pun bg org zalim nak bunuh musuh politikya.. klu najib tu zalim takde la dia suh buat bg rawatan terbaik buat nik aziz...klu kerajaan ni zalim masa nak MRSM dia tanya kat bapak2 yg aply masuk MRSM ke u ke sekolah2 yg bgs.. anda ni org umno ke bkn? nak keja kerajaan punh ditanya anda ni sokong kerajaan ke pembangkang.. pendek kata org takut la nak ngaku dr tu pembangkang...ini ada ke berlaku mcm ni kat msia? lg satu kepada sapa2 yg still tdh kerajaan bg ic bg kerakyatan kat org luar ko ni mmg btl menuduh tanpa asas.. kan da dibg tau hanya berapa org je yg diberi kerakyatan..yg diberi kerakyatan tu pun bkn senang2 je.. sila tgk artikel ni..

Jariah dalam kenyataan medianya juga berkata sepanjang tempoh 9 April 2009 hingga 15 Julai 2011, kementeriannya telah menerima 72,334 permohonan taraf kewarganegaraan Malaysia.

Daripada jumlah itu, katanya, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein telah meluluskan sebanyak 29,290 permohonan termasuk Ketua Wanita PKR Perak.

Jariah juga menghuraikan pertimbangan permohonan taraf warganegara tertakluk di bawah Perlembagaan Persekutuan berdasarkan perkara-perkara berikut:
Perkara 15 : Isteri kepada Warganegara
Perkara 16: Mereka yang lahir di Malaysia sebelum tarikh kemerdekaan (sebelum 31 Ogos 1957)
Perkara 19: Warga Asing yang telah bermastautin tetap di Malaysia tidak kurang dari 12 tahun.

ni satu lg bukti yg msia ni berjaya sbb tu ramai org luar nak jd rakyat msia...ermmm ada otak tu pikir la... sbnrnya pembangkang hanya mampu timbulkan kebencian kepada kerajaan sbb mmg dia tak mampun nak bg tau rakyat yg kerajaan skng gagal...so apa je isu dorg divert untuk bg benci kepada kerajaan.. dan taktik tu berjaya shingga lahir org mcm anda...


kasih awan

Anonymous said...

Banyaknya LALAT LUBANG JUBOR berterbangan kat sini ... Busuk, busuk ...

Anonymous said...

Jihad wang ringgit,
Orang2 UMNO kedekut utk berjihad!
yg tau menadah tangan meminta dari wakil rakyat atau ketua bahagian.
tokay babi pun lari main dgn puak2 UMNO mata duitan.
Orang2 PAS sanggup mengikat perut demi berjihad kejalan ALLAH.
Orang2 UMNO dulu lain, bekerja tak kira wang ringgit.
Orang UMNO sekarang KEMAROK duit, kerja malas,
Bersembang berjam2 hal politik, anak nak ke sekolah pun minta tolong YB.
Reti2 lar cari makan jangan asyik bergayut telor YB,
Nanti laboh telor YB.

Anonymous said...

DULU ANWAR KATA NIK AZIZ ULAMAK TEROMPAH, HINA SUNGGUH, SEKARANG TOK GURU DIa

gPULAK ! Hari INI HALAL ,ESOK HARAM. HARI HARAM ESOK HALAL...............2x5 SAJA.
BIRDS OF A FEATHER FLOOK TOGETHER......SPESIS SAMA DAAAAAAAAAAA......

Anonymous said...

anon 3:40 am

jihad wang ringgit???

korang tak tahu ke jihad wang ringgit korang tu dah disedekahkan kepada TOKEY BABI sbg ANGPAU???

jihad ada byk caranya. anak yatim, zakat, sedekah kat masjid bla bla bla..itu yg umat muslimin pro kerajaan buat. terus kepada golongan yang memerlukan..

bukan mcm korang..dah bodoh tu mengaku je laaa. toksah nak tunjuk baik. toksah nak mengaku jihad sebab korang tak tahu betul ke jihad atau korang tertipu hidup2..
ye laaa...org IQ rendah cam korang mmg senang kena tipu..

hehehe

Anonymous said...

Guna duit daun pisang...jaman jepun laku bah..

Anonymous said...

Nak bersembang pun kena bayar duit.......

Servant of God said...

Otak Geliga,

Kau jangan tak tau, si Zat tuh bengkekkkk giler kat kau sebab kau bagi dia kaw2 dalam hal surat Tun M tuh.

Si Zat nih agak bangga dengan kebolehannya untuk mengeluarkan hujah2 logik yang menegakkan tiang bendera anwar. Jadi bila ko patahkan bukan setakat hujah2 dia tetapi kau bengkokkan tiang bendera anwar tuh.. maka ngamuk sakan laa manusia satu tuh..

Aku dulu selalu gak main ngan si Zat nih. Tapi, sejak aku dapat "sweet spot" dia, malas dah aku nak main. Si Zat nih leberalis. Boleh nampak dari hujah2 dia, pilihan kata2 dia. Beri dia cukup waktu, kemungkinan besar jadi laa dia Zaid Ibrahim. Aku harap aku salah.

So, Otak Geliga, semoga kau seronok main ngan si Zat nih. Aku dah malas layan dia.

Anonymous said...

oh my...mintak dana? sape kene tolong sape ni???

Anonymous said...

oh my...mintak dana? sape kene tolong sape ni???