Monday, March 12, 2012

AHLI PARLIMEN PKR MULUT LONGKANG !

25 comments:

Anonymous said...

anon2 semua!!

lihat lah kekuasaan Allah untuk menunjukkan kebenaran nya..

ini lah nama2 yg bersekongkol dgn mahathir dalam kes fitnah liwat anwar tahun 1997..musa hasan dan gani patail..sekarang dgn jelas apa yg terbukti kejahatan mereka..rupa2 nya bukan anwar saja..pegawai polis yg menjalankan tugas pun di fitnah..

anon2 penyokong umno..tidak kah kamu malu dgn Allah..

ini lah bukti nya!!!

baca lah..

--------------------

Kes pelik bekas IGP, AG dan ketua kongsi gelap

Maklumat baru kini diperolehi bagi memperjelaskan kes luar biasa yang didakwa membabitkan anggota polis paling berkuasa di negara ini, seorang peguam negara dan juga tokoh kongsi gelap lima tahun lalu.

Dokumen yang mendedahkan bagaimana maklumat yang dibekalkan oleh beberapa pemberi maklumat sehingga tertangkapnya ‘ketua’ kongsi gelap Johor Goh Cheng Poh atau juga dikenali sebagai Tengku Goh pada 2007 kini dimiliki oleh Malaysiakini.

Dokumen yang sama itu digunakan bagi memalitkan enam pegawai polis yang menyiasat kes itu.

Pemberi maklumat itu kemudiannya membuat kenyataan bersumpah bahawa mereka dipksa menukar maklumat asal oleh pasukan Badan Pencegah Rasuah (BPR) yang kemudiannya dinaikkan taraf menjadi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2009.

Sebaliknya, enam pegawai polis dijadikan mangsa dan didakwa memalsukan bukti terhadap Tengku Goh yang didakwa terbabit dalam perjudian dan pengubahan wang haram. Mereka bagaimanapun akhirnya dibebaskan, yang terakhir adalah pada pertengahan 2011.

Mimpi ngeri pegawai polis selama empat tahun itu bermula apabila mereka atas arahan Timbalan Menteri Dalam Negeri ketika itu Datuk Seri Johari Baharum, mula menyiasat Tengku Goh (Untuk peranannya dalam skandal ini, Johari sendiri pernah dituduh mengamalkan rasuah dan juga disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah.)

Johari (kanan) kemudian mengarahakan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Datuk Ramli Yusuff, yang sebelum ini adalah Ketua Polis Pahang untuk menjalankan siasatan dan bertindak.

Ramli kemudian mengumpulkan lebih kurang enam pegawainya untuk menyiasat dan semasa menjalankan tugas, mereka mendapati ketua mereka, Tan Sri Musa Hassan, bekas Ketua Polis Johor yang kemudiannya dilantik sebagai Ketua Polis Negara pada 2006 juga ada kaitan dan terbabit dengan kes berkenaaan.

Siasatan JSJK mendapati bahawa meskipun Musa ketika berkhidmat di Johor - telah menututp pusat perjudian haram dan melumpuhkan sindiket pinjaman wang haram di selatan negeri itu, beliau pada masa yang sama membantu "menyusunkan semula" beberapa sindiket berkenaan yang beroperasi di bawah “sistem payung" dikawal oleh Tengku Goh.

Berbekalkan maklumat daripada pemberi maklumat, JSJK telah menangkap Tengku Goh dan beliau dihantar ke Jeli, Kelantan dan diletakkan di bawah tahanan kediaman terhad.

Bagaimanapun kes semakin pelik.

Peguam Negara Tan Sri Tan Sri Abdul Gani Patail (kiri) campur tangan dan beliau didakwa menggunakan BPR untuk mengakses fail sulit (digelar "Cicero") dalam kes itu.

Adalah difahamkan bahawa tiada sesiapa, termasuk Ketua Polis Negara mahupun Peguam Negara dibenarkan untuk mempunyai akses kepada fail 'Cicero' apabila seorang pegawai telah diamanahkan mengendalikan kes berkenaan.

Tindakan menggunakan BPR untuk campur tangan dalam kes itu mencetuskan rasa tidak puas hati di JSJK kerana ini adalah campur tangan terang-terangan dalam kerja-kerja polis.

Namun, JSJK tetap diarahkan supaya menyerahkan fail sulit berkenaan kepada Jabatan Peguam Negara, dan hasilnya kertas Cicero berada di tangan BPR.

Berdasarkan maklumat dari fail sulit itu, BPR memburu pemberi maklumat yang maklumatnya digunakan sehingga tertangkapnya Tengku Goh.

BPR kemudiannya menggunakan ugutan, taktik menakut-nakutkan dan menuoal-siasat pemberi maklumat itu berhari-hari sehingga mereka menukar kenyataan sebelum ini.

Unknown said...

Ini ke akhlak pemimpin Pakatan Haprak?

Mcm ni ke pemimpin yg rakyat nak?

NURUL IZZAH KENA BALUN DENGAN RAJA NONG CHIK SEBAB HINA KAKITANGAN AWAM. Baca di sini!!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

GEMPAR!!! BPR, Ketua Polis Negara, Ketua Peguam Negara Lindungi Kongsi Gelap?!!!! MAMPOS NEGARA NIE!!

Anonymous said...

Anon 11.22 - Another classic loser! GO FUG YOURSELF LOSER!

Anonymous said...

majoriti rakyat malaysia membaca malaysikini..edyesdotcom..biaqpila.. cenangau...majoriti rakyat dah tahu kekotoran pemimpin umno..menyalahgunakan kuasa..

hancur malaysia dek kerana kerakusan pemimpin umno / bn

Anonymous said...

anon 11.18 / 11.22

kata pepatah Melayu

kalau pistol dah tak ada ada peluru, baik serah diri saja, jangan pulak pakai pistol air.

membazir air namanya.

jangan lah jadi macam wakil rakyat langat yang dah tak ada modal nak cakap sebab dia tengah ceramah depan anwar berahi.

kalau tak maki mahathir, PRU 13 tak dapat jadi calon, boddoh

Anonymous said...

Anon 11.35 - HAHHAHAHAHAHAHAHAHAH

You made me laugh so hard!

Anonymous said...

NASIB MELAYU PULAU PINANG JADI SEPERTI MELAYU SINGAPURA 12 MAC 2012
Anonymous said...
Agaknya Lim Guan Eng sudah lama sedar akan kekuatan orang Melayu di Pulau Pinang. Tapi bagi memastikan orang-orang Melayu terus leka di Pulau Pinang pelbagai agenda telah disusun dengan rapi bagi memastikan kuasa kekal ditangannya.
Sedar atau tidak, sejak tiga tahun pemerintahan DAP di Pulau Pinang orang Melayu tidak henti-henti berbalah sesama sendiri baik dari segi politik mahupun dari segi Agama. Bermula dengan isu WANG EHSAN RM100 hasil judi, kemudiannya isu MASUK MASJID beri sumbangan, ROBOH GERAI orang Melayu sehingga sekarang, isu KHUTUBAH JUMAAT yang menyebut namanya, PENDUDUK MELAYU DIHALAU dari kampungnya, isu KRISTIAN MENJADI PERDANA MENTERI DAN AGAMA RASMI dan banyak lagi. Terbaru isu pilihanraya AJK Khariah Masjid.
Semuanya bermula dari LIM GUAN ENG ini dan berakhir dengan perbalahan sesama orang Melayu. Kenapa Lim Guan Eng tidak menyerang pemimpin-pemimpin cina dari Gerakan dan MCA yang ingin merampas kerusi daripada DAP dan juga orang cina di Pulau Pinang????
Adakah disebabkan sekampit beras semasa bulan puasa dan wang ehsan RM100 setahun sekali yang diberikan oleh DAP sudah cukup membuatkan orang Melayu di Pulau Pinang diperbodohkan oleh Lim Guan Eng??
Sedarlah wahai orang Melayu yang kita sedang diperbodohkan...segala kelebihan dan keistemewaan diberikan kepada orang cina walaupun penduduk orang Melayu lebih ramai di Pulau Pinang.
Adakah orang Melayu sedar JUTAAN RINGGIT diberikan oleh DAP kepada pelajar cina dalam bentuk biasiswa, sumbangan kepada sekolah cina, persatuan-persatuan cina, kongsi-kongsi cina, tokong-tokong cina dan juga tanah-tanah di Pulau Pinang untuk dijadikan penempatan cina sedangkan hanya RIBUAN RINGGIT diberikan kepada pelajar Melayu sebagai biasiswa, Sekolah Agama Rakyat dan sebagainya....jutaan ringgit diam tetapi yang ribuan ringgit ini dihebohkan....sampai bila perkara ini harus berlaku..

Anonymous said...

GAP KO PERGI BELI POWER ROOT 2 Kotak.. so ada 48 tin...

najib sudah naik gaji kktgn kerajaan....
dah dekat sgt..

WE MUST DIE FOR THE COUNTRY
BILA DAP JADI PM ...SEMUA ANAK2 KITA HANCUR....TERMASUK ANAK PAS...ANAK MELAYU PKR BODOH..TU...

KITA BERJUANG UTK SEMUA XKIRA PARTI APA
NIAT KITA MURNI
HIDUP KRN ALLAH
MATI KERANA ALLAH

GUGUR KITA SYAHID
KITA YAKIN AKIBAT JIKA DAP MMRINTAH KITA SEMUA...(WALAU MACAMANA DEPA MAIN NAJIB TUYA KA..ANAK BERANAK AKU PANGKAH KUMPULAN YG BOLEH JAMIN XDA PERANG , BUNUH2 LEPAS PRU13)

ingat cina2 AKU TERSANGAT BIMBANG PERANG MENGGILA JIKA DAP MENANG BYK.!!

INGAT CINA YG NAK UNDI DAP.
ORG TAMAK SELALU RUGI..

duduk tanah melayu
duduk diam diam..
Yg bg keputusan ambik semua pendatang jd warganegara tanah melayu bukan PAS
JAUH SEKALI BUKAN PKR

IA KEPUTUSAN UMNO YG SGT BAIK HATI BG KORANG BERTEDUH DISINI..
sekarang korang nak buat apa jika umno xbagi korang jd warga Negara dulu...

korang trpaksa dipindah ke negeri2 komenwel yg lain atau balik semula ke CHINAAA

GotYou! said...

Kalau dah mentadbir negeri sampah no wonder mulut busuk macam longkang dan kelimbah!

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 11 Mac - Kemenangan besar pembangkang pada Pilihan Raya Umum 2008 bukan semata-mata kerana rakyat kecewa dengan kerajaan, sebaliknya ia hasil rancangan besar agensi perisikan antarabangsa selepas Datuk Seri Anwar Ibrahim memohon campur tangan asing.

Perkara tersebut didedahkan bekas Setiausaha Sulit Anwar, Rahimi Osman (gambar) dan dakwa pemegang 'diari merah' ketua pembangkang itu, segala gerak kerja, propaganda, slogan dan serangan politik pembangkang ditentukan pihak asing yang dibiayai pertubuhan bukan kerajaan antarabangsa, Friedrich Naumann Foundation (FNF).

Menurutnya, permohonan supaya campur tangan itu telah dihantar kepada pihak berkenaan melalui dua pucuk surat pada 2007.

Sambil mengesahkan bahawa surat tulisan Anwar kepada Presiden National Endowment for Democracy (NED), Carl Gershman dan penyangak mata wang berbangsa Yahudi, George Soros adalah benar, Rahimi berkata, badan perisikan antarabangsa itu juga menghantar lima utusan khas bagi membantu pembangkang.

Anonymous said...

MULOT AHLI PARLIMEN PKR BUKAN CUMA MULOT LONGKANG TAPI MULOT KANDANG BABI!!!

ALANGKAH BODOH NYA MEREKA2 YANG MENGUNDI AHLI2 PARLIMEN DAP, PAS DAN PKR.

Anonymous said...

ENGKAU YANG PALING SIAL DAN HARAMJADAH !
EMAK EANGKAU PUN, BAPAK ENGKAU PUN,
ADIK BERADIK ENGKAU PUN, ISTERI ENGKAU PUN,
ANAK ANAK ENGKAU PUN,
SEMUAA ANGGOTA KELUARGA ENGKAU PUN,
ANAK SIAL, ANAK HARAM, ANAK SUNDAL,
MULUT KELUARGA KAU PENUH TAHI, NAJIS !
Keturunan SIAL.......

Anonymous said...

Semua KEPIMPINAN pas Dan PKR macam ni ke ?

Kami NAK DENGAR hujjah yang bernas macam tun SELALU BAGI.

BUKAN SUMPAH seranah yang TUN MAHATHIR tak PERNAH BAGI.

TUN MAHATHIR LEBIH mulia DARI KAMU DOLLAH SANI.................SETUJU KAMU MULUT LONGKANG.

Anonymous said...

kesian kat pak sanii,dpt anak pun bangang tahap longkang...

pkr bakal terhumban pru13..

Anonymous said...

kalau anakk perangai camni..mak dgn bapak dia perangai camne agaknyee???

ade mcm beruk atau mcm babi hutan??

lebih kuranglah tuu agaknya..

aljuburii apa khabar sekarang???
lama membisu selepas isu israell

Anonymous said...

BERITA TERGEMPARR....

FUCKATANN BAKAL TERBUBAR SELEPAS PRU13 !!!!

Anonymous said...

PAS MESTI BERANIKAN DIRI MINTA KRUSI MENANG DIPENANG BARULAH KORANG 1/3 KUASA YG DAPAT SELAMATKAN ORG ISLAM DISANA

bika dah menang barulah PAS korang TAK BERAPA SEGAN2 nak mintak !/3 krusi kuasa kabinet di Penang..JGN LUKA LAMA BERULANG LG..

barulah pakatan NAMANYA

lu mau klusi kabinet ka...LU CIBAI PAS... .lu ADA MENANG 1 Krusi saja....lu banyak suiee maa....
' itu 'agama' punya hat wa bg pkr jaga..ok maa.. lu byk suieew lawan ini penang...lu lawan Kelantan la...

Anonymous said...

dgn kepandaian TUN M...semakin ramai nampaknya yb fuckatann mula mengalami mentall dissoderr !!!

Anonymous said...

kau nak kata apa pun kau katalah wahai si dolloh sanasini perut boroi !
dosa kau yg tanggung..
manusia dinilai dari percakapannya..

Anonymous said...

Penganut Islam dituntut mengeluarkan kata2 yg elok, bukan maki hamun begini.
Selalulah pergi ke masjid dgr ceramah atau Forum Perdana yg banyak memberi kebaikkan.

Anonymous said...

jgn layan budak mulut smpah ni...ckp dia mcm longgokkn smpah d selangor...mcm tu la...nk kata semua org busuk...tpi hakikatny mulut dia yg brbau busuk...krja berus gigi babi DAP/PAS/PKR d selangor...wakakakakakaka....


takbirrrr....

Anonymous said...

Aku tengok muka dia pun nak muntah...kalau zaman Sultan Melayu Melaka..dah mambos dah dia ni...

Anonymous said...

Kalau ada sesiapa pernah terbaca atau hadir mana- mana majlis yang terdengar Tun Mahathir memaki seperti ini,kalau ada tolong nyatakan.

Kau yang mulut longkang,aku nak beritahu kau salam aku banyak -banyak pada kau,memang kau hebat.

Tungguuuu.....bro!

Anonymous said...

majoriti rakyat malaysia membaca malaysikini..edyesdotcom..biaqpila.. cenangau...majoriti rakyat dah tahu kekotoran pemimpin umno..menyalahgunakan kuasa..

hancur malaysia dek kerana kerakusan pemimpin umno / bn

March 12, 2012 11:35 AM

--------------------------------------------

Lebih hancur kepala hotak kau yang tak habis menfitnah!!

You God damned Mother Fu_ker!!!!