Friday, March 30, 2012

ANWAR DIHERET LAGI..TAK HABIS-HABIS MASALAH KO NI SAY-TAN !

 SELAMA hari ini rakyat sering kali didoktrinkan dengan pemikiran bahawa Pakatan Rakyat berupaya membawa Malaysia ke satu tahap yang baru, dibandingkan dengan Barisan Nasional (BN). 

Kunci kepada idea pembaharuan tersebut ialah dengan meletakkan Anwar sebagai ikon pemimpin yang suci, bersih dari segala penyalahgunaan kuasa dan rasuah – mengambil teladan dari rekodnya sebagai Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri Malaysia sebelum dipecat pada 1998 atas kesalahan moral.

Justeru, amat penting sekali Anwar dan Pakatan Rakyat ‘dilihat’ bebas dari sebarang unsur-unsur berkaitan rasuah dan salah guna kuasa. Kalau pun ada, ia perlu cepat-cepat di sapu ke bawah karpet sebelum ada yang nampak dan cuba mempersoalkan.


Paling tidak, tuduh UMNO sebagai dalang dan nescaya perkara itu akan cepat dilupakan. Inilah strateginya.


Tapi perkembangan mutakhir dalam kes saman antara ahli perniagaan Low Thiam Hoe dengan Hong Leong Bank Berhad berhubung skandal pembelian Kewangan Bersatu Berhad (KBB) bernilai RM 445 juta pada 1998, yang menyaksikan nama Anwar dan Pengerusi Hong Leong, Tan Sri Quek Leng Chan turut terbabit, dipercayai akan mengubah pandangan rakyat terhadap ‘kesucian’ Anwar.


Latar belakang ini kes ini secara ringkasnya ialah wang sebanyak RM 445 juta telah dibayar untuk tujuan pengambilalihan KBB tapi pengambilalihan itu sendiri tidak pernah berlaku.


DImana Anwar terlibat? Anwar terlibat hasil dari peranannya sebagai Menteri Kewangan dan hubungan baiknya dengan Quek yang menyaksikan transaksi wang itu berlaku ketika banyak proses lain berkaitan pengambilalihan masih belum selesai.

 Disamping itu, hubungan Anwar dengan pemilik asal KBB, syarikat Arus Murni Corporation Sdn Bhd (AMC) yang dimiliki kroninya, Hamzah Harun dan Mohd Faiz Abdullah (yang juga penulis ucapannya) yang turut memainkan peranan penting dalam kes ini.

Suka juga nak disebutkan bahawa sejarah hubungan Anwar dengan Quek itu sendiri menarik untuk diperkatakan tapi penulis tinggalkan sementara kerana yang nak dibincangkankan ini jauh lebih penting.


Hakikat yang rakyat perlu tahu berkenaan kes ini, ada tekanan dari Anwar supaya jumlah wang yang besar tersebut dibayar kepada AMC tanpa menunggu proses ambil alih selesai kerana Anwar dikatakan terdesak untuk mendapatkan wang bagi menjatuhkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri dan Presiden UMNO dengan segera sebelum mantan Perdana Menteri tersebut ‘difahamkan’ mengenai kesalahan seksual dan salah guna kuasanya oleh pihak polis.


Sebagai pengasas politik wang dalam UMNO, penggunaan wang untuk menjatuhkan pemimpin ini bukanlah satu yang mengejutkan. Anwar di dakwa pernah menggunakan wang sebanyak RM 200 juta (juga melalui hubungannya dengan Quek) pada 1992 untuk menjatuhkan Timbalan Perdana Menteri ketika itu Allahyarham Tun Ghaffar Baba. 

Nasib baik arwah Ghaffar tidak meneruskan pertandingan setelah melihat jumlah pencalonan yang kurang, kalau tidak tahulah siapa yang togel dikerjakan Anwar untuk memuaskan nafsu politik serakahnya itu.

Tapi yang lebih penting disini ialah untuk rakyat menilai siapa dia Anwar. Dengan jenisnya yang bukan reti nak bertaubat, kita yakin Anwar akan meneruskan taktik menguasai parti pemerintah dan kerajaan melalui cara yang diasaskannya di dalam UMNO dahulu – wang.


Walaupun perkara ini berlaku 14 tahun dahulu, itu bukanlah satu masalah yang besar sebab individu yang melakukan itu masih orang yang sama. Kalau kes liwatnya dijadikan perbandingan, jelasnya tidak ada apa yang berubah mengenai Anwar, dia masih macam itu, masih macam dulu.


Pendek kata, kalau dulu dia liwat dan sekarang masih liwat, maka kalau dulu dia korup, sekarang dan selamanyalah dia akan korup.


Kita lihat selepas ini sama ada Anwar berani untuk tampil sebagai saksi dalam kes ini, atau dia akan menggunakan seluruh armada guamannya untuk memastikan dia tidak perlu hadir, seterusnya mengelak dari terkait dalam kes ini dengan apa cara sekalipun.


Malah sekarang pun kita dimaklumkan bahawa sapina ke atas Anwar gagal diserahkan walaupun peguam yang mewakili Thiam Ho, D Paramalingam menunggunya di Parlimen.


Kenapa Anwar mengelak, ini yang pelik. Kalau tak salah hadap sajalah, kenapa mesti mengelak?


Kesimpulannya, rakyat yang mengimpikan Malaysia akan bebas dari rasuah dan penyalahgunaan kuasa dibawah pentadbiran kerajaan Pakatan Rakyat pimpinan Anwar, sebenarnya hanya bermimpi di siang hari.

 Malah lebih teruk lagi, ada banyak kemungkinan negara kita akan bertambah hancur kerana kepimpinan di atas tidak boleh dipertikai dan ditegur dek kecenderungan Anwar menyalahgunakan kuasanya untuk memaksa pihak polis melakukan tindakan tertentu bagi menutup apa juga kesalahan yang ada kaitan dengannya.

Anwar terbukti bahaya dan tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri kita. BERUANG BLUE.

22 comments:

Anonymous said...

GEMPAR Jumaat..! Anwar Kata Sheikh Yusuf Al-Qardawi Mintak Beliau JANGAN Saman Dato Nalla....


http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/03/gempar-jumaat-anwar-kata-sheikh-yusuf.html


kakakahkah lu pikir la dgn kapala lutut lu

apa maknanya...

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

To Live Again said...

Lepas ni buat roadshow,buat PC tuduh ini SEMUA KONSPIRASI UMNO DALAM MENYEKAT KEMARAAN SAYA UNTUK MENJADI PM.
Then, tutup buku dn selesai masalah.

Anonymous said...

TAIK ANWAR

Anonymous said...

TAIK ANWAR

Servant of God said...

Anwar ialah parasit kepada Malaysia ini sendiri.

Bakal PM sepatutnya mampu menggamit minat pengguna dan pembeli dari luar negara untuk dahagakan barangan buatan Malaysia.

Anwar pi luar negara, kalau setakat ahli politik Malaysia dia kutuk, boleh paham laa.

Ini, masa kat Indon, pembuat batik Malaysia pun dia kutuk macam anjing.

Kalau pembuat batik yang takde dosa ngan anwar pun dia boleh balun macam sial, siapa dia tidak boleh tikam? Siapa?

Apa punya pemimpin negara yang tutup periuk nasi rakyat dia sendiri?

Pemimpin tahap gampang sundal laa... ala.. pemimpin low class cam anwar ibrahim laa kan.. sapa lagi...

Anonymous said...

Macam sial punya perangai!

Anonymous said...

Semuanya salah UMNO, konspirasi jahat BN untuk burukkan Anwar, sila bawa saksi lelaki 4 orang beriman untuk buktikan Anwar bersalah, ayat biasa untuk bela Anwar oleh Penipu Rakyat.

Pergi mampuslah dengan Penipu Rakyat, dasar komunis yang tak guna.

Anonymous said...

Bangkai gajah nak ditutup dengan serban Nicky Ajis tak tertutup lah beb, Penipu Rakyat makin hari makin penuh dengan masalah, kepada Penipu Rakyat, kami penyokong kerajaan akan melanyak korang sampai lunyai baru padan dengan muka korang yang menjadi petualang perosak negara dan masyarakat.

Ayuh rakyat Malaysia sekalian, hapuskan kezaliman dan kerosakkan oleh Penipu Rakyat dasar komunis yang tak guna ini. Pergi mampuslah dengan korang Penipu Rakyat, dasar bangsat yang tak tahu malu.

JawaJohor said...

ORANG MELAYU SENDIRI LACUR BANGSA.
ORANG ISLAM SENDIRI LACUR UGAMA.ORANG MELAYU DAN ISLAM TAK SAYANG ANGSA DAN UGAMA.
MEREKA LEBIH PENTINGKAN ORANG ASING.
BELAJAR LAH APA TERJADI MELAYU SINGAPURACDAN SEKARANG MELAYU PINANG.
TAKKAN BENDA NI PPUN TAK FAHAM.
KEADAAN MELAYU ISLAM LAGI 5, 10, 15 TAHUN MACAM MANA.
NASIB MELAYU DI ANAH MELAYU.
NANTI RAMAI MELAYU JADI ASPAN ALIAS.
MELAYU PANDAI JAHANAMKAN MELAYU SENDIRI.
INGAT /13 MEI 1969 ! SIAPA DAP SEBENARNYA ?

Anonymous said...

UMNO sudah tidak relevan lagi dalam konteks perjuangan Melayu Islam hari ini...... ramai yang penyangak haprak & pengkhianat bangsa berbanding pejuang sebenar!

Allah & Rasul SAW menganjurkan kita umat Islam berhijrah dari memihak kepada golongan ahli munkar kepada golongan Islamis & pejuang keadilan...... mengapa kita hendak abaikan perintah Allah & Rasul ini semata2 menjaga kepentingan para pemimpin korup & zalim yang peralatkan UMNO, ISLAM, MELAYU & RAJA ???????

artikel gAP... INILAH sebuah perjuangan UMNO akhir zaman....

untuk melayu????... untuk Islam??? .... untuk tanahair????.... untuk raja????
.............. sebenarnya untuk "DUIT" saja!!!! kakakka.


Pencacai UMNO akan putarbelit fakta seperti amalan mereka yang sudah2... bacalah utusan msia, berita harian, NST, the star, TV1,2, 3,..... .. merapu, mencarut........ Abaikan propaganda UMNO yang korup, fasik & zalim itu.......

Bye2 UMNO..... hijrah & bersatu bersama jemaah PAS sebagai alternatif masa kini!

Anonymous said...

Stuju pendapat ko GAP ...orang bahlol je yang pecaye dgn Anuwar tu ...

JawaJohor said...

YAHUDI ITU ZIONIS, DAN ZIONIS ITU YAHUDI !
MACAM PAS ITU DAP, DAN DAP ITU PAS.
SIMPLE KAN............
MAKNA NYA, KALAU DAP ANTI ISLAM ,PAS PUN ANTI ISLAM.
LEBIH SIMPLE KAN..............


HADI AWANG FAHAM KE ...

JawaJohor said...

JATUHKAN DAN TUMBANG KAN PEMIMPIN UMNO YANG KORUP DAN RASUAH.
BERSIHKAN UMNO DARI DALAM.
JOM KIT PERKUKUHKAN UMNO DARI SEKARANG.
BUAT LAPORAN SPRM KPD MEREKA YANG KORUP.
JOM JOM JOM, KITA MELAYU BERTINDAK BERAMAI RAMAI BERSIH DAN SUCIKAN UMNO.
HIDUP UMNO, WADAH PEJUANG MELAYU SEJATI.

Fencesitter said...

Anon 5:50..... 1 perkataan ...... Hahahahahahaa.... Ketawa.......

Anonymous said...

Anon 5:50 ... apa yang ko merepek nii ko buta huruf ke atau buta hati ? Yang tak relevan dalam perjuangan melayu dan Islam tu adalah PAS dan PKR...ko masih tak faham2 lagi ke ? kesian juga ko ni..alahaiii....

JawaJohor said...

ANON 5:50
MACAMANA NAK MASUK PAS, ASYIK KENA BULI JE DENGAN DAP.
PAS MACAM TAKUUUUUUT JE DENGAN DAP.

Anonymous said...

ops 5:50.. ada seorang kenalan aku hari jumaat yg mulia kerana Allah aku menulis...dia kata dia kat permatang pauh.. dia dah naik risau akan kemungkinan DAP LAH YG MENGAMBILALIH NEGARA NI..PENGAJARAN KEJADIAN DARI PENABALAN MB PERAK..
........
So kemungkinan politiknya paling2 dia sokong pas atau pkr...to dia dah nampak..lilalhitaaala..aku cakap hari jumaat...

JADI
DAP BOIKOTTT....INGAT DAP BOIKOT

PAKATAN UTK KEBAIKAN MELAYU DAN AGAMA..???
TOLONGLAH KERANA ALLAH KITA HIDUP..KERANA DIA JUGA KITA MATI... TOLONG BOIKOT DAPPPP

KASI AJAR DIA..
ULANG
KASI AJAR DIA DUA KALI

SATU PASAL DIA BOIKOT MB MELAYU

DUA PASAL DIA READY CALON MELAYU BARUA DIA ()

kita AJAR DIA CUKUP2..

KETIGA TAMBAHAN DAP KEMPEN PD CINA NEGERI2 LAIN JADIKAN PENANG SEBGAI CONTOH ...TAMAKNYA LEPAS SATU SATU NEGERI DIA NAK..PERAK FOR SURE LA KALI INI.

Anonymous said...

undilah PAS jika ingin masuk "surga". hanya nik ajis yg berkuasa mendelet dosa2 kita seperti juga paderi pada zaman middle age di europe.

Anonymous said...

Anon March 30, 2012 5:50 PM,

Sama ada UMNO masih relevan atau tidak, itu masih boleh diperdebatkan.

Tetapi, yang nyata, PAS memang relevan hanya untuk beruk, ungka dan siamang saja.

Agama dah digadai, nama Allah pun dia jaja, firman Allah SWT pun tuk guru dia dah persoal.

So kau cakap laa sesuka hati kau, wahai samdol. Dah laa main copy and paste dari mana2 tah. Takde sapa nak caya kau laa...

Anonymous said...

Apakah bila PAS memerintah... Bangsa, Bahasa, Budaya & Tanahair Melayu tergadai? Apakah Islam terhakis bila PAS memerintah?

Apakah 22 tahun kerajaan PAS Kelantan selama ini di KONGKONG oleh DAP seperti imiginasi konspirator UMNO itu?

berapa banyak perkara asas yang kerajaan2 negeri dibawah PAS selama ini yang khianati hak Melayu, Raja dan Islam berbanding kerajaan2 negeri dibawah UMNO?

Sila buktikan?


UMNO sudah tidak relevan lagi dalam konteks perjuangan Melayu Islam hari ini...... ramai yang penyangak haprak & pengkhianat bangsa berbanding pejuang sebenar!

Allah & Rasul SAW menganjurkan kita umat Islam berhijrah dari memihak kepada golongan ahli munkar kepada golongan Islamis & pejuang keadilan...... mengapa kita hendak abaikan perintah Allah & Rasul ini semata2 menjaga kepentingan para pemimpin korup & zalim yang peralatkan UMNO, ISLAM, MELAYU & RAJA ???????

Bye2 UMNO..... hijrah & bersatu bersama jemaah PAS sebagai alternatif masa kini!

Fencesitter said...

Anon 10:34...... Hahahahah bye2 PAS pis pus .... Parti ajaran Setan .......