IKLAN BERBAYAR

Friday, March 30, 2012

GAGAL 20 TAHUN DI KELANTAN. JALAN MUDAH SALAHKAN UMNO.

 isu kewujudan kegiatan pelacoran dan perjudian di kelantan.
nik ajis ambil jalan politik paling senang.
itu semua salah umno dan barisan nasional.
nak tutup kegagalan 20 tahun jadi MB, dia salahkan umno.
sungguh memualkan cara pakatan ni berpolitik.
keengganan mengaku salah tak berani nak di implementasikan dalam pentadbiran.

51 comments:

Anonymous said...

NOK NOK
Apa nak heran bro, dulu anak Nik Aziz
demam panas pon salah UMNO & BN, baru2 nie cucu dia sakit perut kembung , pon salah UMNO.

Anonymous said...

pandangan tua kutuk nyanyuk tak sedar diri

Anonymous said...

Kalau dah BODOH tu bodoh la...PAS ni mcm Parti sial...Ketua2 semua bengong tahap gaban..

Anonymous said...

lsofumno perintah kelantan berapa tahun? usia kemerdekaan negara kita pula sudah berapa tahun? kalau seorg anak dilahirkan pd hari pas memerintah kelantan, maka masih salahkan umnokah jika anak yg sudah berusia 21 tahun itu kini sudah menjadi ayah tapi membiarkan anak dan isterinya itu tanpa pembelaan? ayah yg berusia 21 tahun itu hanya tahu memikirkan kemewahan utk dirinya sendiri shj,

JawaJohor said...

ITULAH ULAMAK TERSOHOR PAS.
MENIPU RAKYAT 20 TAHUN.
MAKAN GAJI MENTERI BESAR 240 BULAN !
AMANAH DAN TANGGUNGJAWAB TIDAK DILAKSANAKAN.
KEHULU KEHILIR BBERJUBAH DAN BERSERBAN.
ORANG PANDANG SEBAGAI MULIA.
LIDAH TAK TERKATA KATA.
AKU TAK SANGGUP DI TIPU ORANG BEGINI.
SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.......

Anonymous said...

semua la nak salahkan BN...makin teruk mainan PAS ne...

RH said...

satu jari tunjuk kat orang, 4 jari lagi kepada diri sendiri. Ingat tu.

Anonymous said...

NIK AZIZ MENTERI BESAR KELANTAN 20 TAHUN !
ALI RUSTAM BARU SETAHUN JAGUNG JADI KETUA MENTERI.
BEZA KELANTAN DENGAN MELAKA.
KELANTAN GAGAL. KELANTAN GAGAL. PASTI KELANTAN SUDAH GAGAL.
MELAKA LULUS CEMERLANG.
KEPADA NIK AZIZ BAGILAH ORANG LAIN PELUANG JADI MENTERI BESAR YANG CEMWERLANG UNTUK KELANTAN.
JANGAN SAYANG JAWATAN MB TANPA FAEDAH UNTUK RAKYAT.
SILA LAH LETAK JAWATAN........................

Anonymous said...

weyh GAP,mna link blog MPP??..

Anonymous said...

Dah 20 tahun mmrintah pon masih salahkn UMNO ? Ni mmg tahap baghal...pelacor yg 20 tahun dulu sudah jadi nenek laa....

Yg meneruskn legasi maksiat n judi ialah generasi yg lahir dari didikan n asuhan kjaan PAS Kelantan skrng...

Podaaachitttt.....

Anonymous said...

tuu diaaaaa.... snang sungguh nk lepas tengkok.....

Anonymous said...

tuu diaaaa...snang sungguh nk lepas tengkok...

aloya said...

Orang tua baghal ni, hati penuh hasat dendam..

Anonymous said...

sudah nik ajs ..gua da nak naik menyampah nengok muka lu

again bila nk letak jawatan??
bila bila bila.. sila istiqamah sket tang bila tu..

90 thn 100 thn ???
bila bila?? kata tak gila pangkat
tak gila dunia
tak gila harta
tak gila duit
balak hak doooniaa

ada madey kata ka:"..kalu nk aziz letak jawatans mahadey phun letak jawatan''' adaka

dah latu... bg bg latu...LGE LKS PLSK JADI MB ASIK PAHHH JA DAP NAK JUGAKKK

Anonymous said...

Biasalah puak PAS ini kalau usaha baik yang dibuat oleh kerajaan Barisan Nasional, maka PAS akan mendakwa itu adalah jasa mereka walapun PAS tak ada buat apa-apa pun untuk jayakan perkara baik tersebut. Lihatlah PAS tidak pernah tahu mengenang budi bantuan dari kerajaan Barisan Nasional membina berpuluh masjid dan membaiki berpuluh masjid lain serta mungkin beratus surau. Malahan bantuan kerajaan Barisan Nasional kepada PAS untuk membaiki kualiti bekalan air pun PAS tak reti buat, malahan entah ke manalah lesapnya RM 600 juta bantuan kerajaan Barisan Nasional kepada PAS itu, kalau isu NFC PAS terlompat-lompat untuk dibuat suruhanjaya diraja, maka kerajaan patut buat suruhanjaya diraja untuk siasat apa yang PAS buat dengan RM 600 juta yang diperuntukkan untuk membaiki bekalan air bersih itu.

Nik Aziz hanya tahu menyalahkan UMNO saja kerana Nik Aziz mana tahu apa, sekadar berceramah ke sana ke mari, mengutuk UMNO dan kerajaan Barisan Nasional, itulah kerja Nik Aziz, kalau tidak masakan puluhan ribu rakyat Kelantan berhijrah ke negeri lain untuk mencari rezeki, ini kerana Nik Aziz tak tahu ekonomi, sekadar merapu sajalah Nik Asiz tu.

Anonymous said...

Bingainyanya nik aziz
lagi bingai dan bebal yang menyokongnya
hee..hee..hee..

Anonymous said...

Bingainyanya nik aziz
lagi bingai dan bebal yang menyokongnya
hee..hee..hee..

Anonymous said...

Datuk Seri Najib sanggup memohon maaf di atas segala kesilapan yang dibuat oleh Barisan Nasional, tapi si tua ganyut Nicky Ajis pula tak berani mohon maaf, api menyalahkan orang lain, inilah sikap Penipu Rakyat, mereka mana berani menghadapi kenyataan, kerana mereka tidak berkualiti, Penipu Rakyat ibarat sampah sarap saja, yang menunggu masi dibakar kerana hanya menyakitkan mata memandangnya.

Lawak benarlah Nicky Ajis menyalahkan Barisan Nasional di atas perkara yang berlaku di Kelantan, sekarang ini tuduh padal budaya kuning, sebelum itu isu air pun tuduh Barisan Nasional juga, lepas ini kalau jamban Nicky Ajis roboh pun akan dituduh kepada Barisan Nasional juga kot? Inilah PAS dan tok guru selipar jepun mereka yang tidak tahu apa-apa dan sibuk mengarut macam beruk mengigau sajalah.

Penipu Rakyat adalah Komunis yang sedang merosakkan negara ini, tentang Penipu Rakyat habis-habisan.

Anonymous said...

Kekejaman komunis dan tindakan silap mereka selama memerintah Malaya 15 hari itu ialah :

mengadakan perbicaraan sendiri

melakukan kezaliman

membunuh orang Melayu dan Cina

mengamcam seluruh penduduk

mengutip wang secara kekerasan.

merampas bangunan yang diperlukan untuk dijadikan pejabat.

mendakwa komunis telah menewaskan
tentera Jepun.

Mencari polis Melayu yang didakwa bersubahat dengan tentera Jepun.

Menggeledah kampung -kampung Melayu yang didakwa bersubahat dengan Jepun.


MPAJA telah membunuh seramai 2542 orang Cina, Melayu dan India yang disyaki menjadi tali barut Jepun.

Selingan:

Salah seorang daripada mangsa kekejaman kumpulan pengganas itu, Onjinin Christopher Jopinol, 52, kini hidup sengsara setelah hilang kedua-dua belah kakinya akibat terpijak jerangkap samar komunis dalam operasi di Gubir, Kedah pada tahun 1985.

Kepada mereka yang masih tidak faham kekejaman Chin Peng, lihatlah keadaan kaki saya, kata veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) itu pada majlis dialog Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM di Kota Kinabalu, semalam.

Selain Onjinin, rakannya, Amid Abdul Rahman turut mengalami pengalaman yang sama iaitu putus kaki kiri akibat terpijak jerangkap samar di hutan Gubir pada 1977.

musangka said...

Ternyata TGNA lebih bijak dpd 66 org pimpinan UMNU!

BUKANKAH MELAYU SUKA YG MUDAH2..!

Tak caye....tanya Che Det!

BUKANKAH DLM UMNU RAMAI YG TAK BERAPA CERDIK!

Tak caye jugak? Sila tanya Che Det!

So...! Tentulah TGNA guna jln mudah!

Jln susah...Melayu payah!

Contoh ;

Kejadian ramainya anak luar nikah!

Sapa punya pasai?

UMNU laaa......!!!

Anonymous said...

aku kalau jumpa poknik ni tepi jalan mau aku ludah jer muka dia ...mgkin aku melanggar sopan dan santun adab manusia bertemadun ... tapi poknik ni bertemadun ke????

musangka said...

Ce tanya pulak suma komponen BN.....

Sapa punya pasai hingga Ktan, Kedah, Penang, Sngor & Perak jatuh pd pembangkang?

Buat pertama complek BN hilang majoriti 2/3?

Gerenti kerat jari, depa akan jawab...., UMNU!

Tak caye...tanya lagi Che Det & Daim!

Anonymous said...

MACAM BIASA LAH PUAK PAS ...
LIDAH BIAWAK CABANG 3 HEHEHE...
NAK LEPAS TANGAN LEPAS TU SALAHKAN
PIHAK LAIN....

PARTI AGAMA SESAT...

musangka said...

Tadi lepas jemaah Jumaat, hangpa tak tanya ka kat tok imam,

pasai apa di mesjid2 kariah, MP/Adun UMNU tak pernah nampak batang idung?

Pasai apa?

Pasai UMNU laaa....!

Tak caye?

Tanya.....Mat Sabu!!

Najib kata, " TEMBAKKK!!!"

Askar kata, " Simpan peluru!!!"

Tak caye jugak? Hangpa sewa bas, pi la tanya Daim...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Syabas TGNA, kerana beri kami bantuan 'torchlight & bateri' !

Anonymous said...

Cantik la macam tue... mana negeri yg PR dapat sebelum nie dapat balik kat BN..salah kan balik la PR tak kira la sempat perintah berapa bulan pun...salah kan diorang apa jer yg berlaku sampai ke cucu cicit....hahaha

Dengan Keturunan musang sekali jangan lupa...

Anonymous said...

Bodoh punya statement. Dulu kutuk Tun Mahathir tak nak lepas jawatan Perdana Menteri.... Sampai kat dia.. nak jadi Menteri Besar sampai masuk kubur.. betul kata perpatah Melayu kita... Paku Dulang paku serpih.. mengata orang tua kutuk ni yang lebih..Fatwa dan kenyataan Nik Aziz banyak yang menyesatkan umat Islam.

Anonymous said...

alahai statemnt macam HARAM..salah ke ngaku silap sendiri???tok guru oh tok guru..tok guru kena igt yg tok guru pn manusia gak yg xlari dari buat silap...jgn la bila wat silap men lepas tgn dan tuduh org lain plak..

kissigurai said...

ini je ke tahap pemikiran ularmak yg satu opis aku dok ckp akan berikan syafaat kat akhirat kelak,bodoh piang punya otak.selepas 20 tahun pun kesalahan masih lagi diletakkan bawah BN,agaknya berapa puluh tahun lagi lah dia nak selesaikan janji2 yang bakal dibuat utk PRU yg akan datang nnt.

Bodoh piang punya ularmak...

Anonymous said...

PAS ramai yang MUNAFIK

Anonymous said...

Musangka yang bangang mana tahu menilai, hanya tahu mengarut macam mangkuk hayun sajalah.

Kalau Nik Aziz terlalu bijak sangat, apahal rakyat kelantan terpaksa merempat ke negeri lain untuk cari rezeki? Nik Aziz kerjanya apa di pejabat Menteri Besar? Sudahlah Musangka, pasal PRU 12 adalah kerana isu Pak Lah yang telah dianaya oleh Khairy, bukannya salah UMNO kerana ADUN tempat kelahiran saya yang begitu baik pun telah kalah tipis kerana isu nasional, sekarang ini ADUN PAS di tempat saya sibuk merebut kuasa sajalah kerjanya. Hal rakyat tolak ke tepi, hanya hal politik diutamakan oleh PAS komunis, PKR komunis dan DAP bapak komunis ini sajalah.

Pergi jahanamlah dengan sikap jahanam Penipu Rakyat komunis dasar bangsat perosak masyarakat.

Anonymous said...

Nik Aziz tok guru kaki kelentong,

tok guru dan ulamak PAS sudah jadi kaki kelentong, kerana politik kepartian, agama pun sanggup korang putar belit, inilah ulama dan tok guru perosak masyarakat.

Musangka pula si bangang yang dah kena mendrem dengan tok guru penipu dalam PAS sajalah.

Servant of God said...

Pertama sekali, nik ajis perlu sedar, jika sesudah lebih 20 tahun dia tidak dapat memperbetulkan kesalahan UMNO, memang dia tok guruh yang gagal dan cukup dayus. Memang konpem tak guna punya pemimpin. Lagi baik humban ke laut buat tukun.

Yang kedua, memang sesiapa yang ikut nik ajis nih akan jadi bingai. Tengok saja si musang ka babi tuh. Komen tak pernah konsisten. Kejap puji sana, kejap puji sini. Kalau semua pujian kena tempat takpe. Konon dua2 belah dia boleh main laa. Pigidah.

Takyah laa nak tinggalkan mesej2 pendek kau tuh, konon apa yang kau kiaskan tu dah mengena. Taik kucing laa mengena.

Anonymous said...

musangka said...

Tadi lepas jemaah Jumaat, hangpa tak tanya ka kat tok imam,

pasai apa di mesjid2 kariah, MP/Adun UMNU tak pernah nampak batang idung?

Pasai apa?

Pasai UMNU laaa....!

Tak caye?

Tanya.....Mat Sabu!!

Najib kata, " TEMBAKKK!!!"

Askar kata, " Simpan peluru!!!"

Tak caye jugak? Hangpa sewa bas, pi la tanya Daim...!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Syabas TGNA, kerana beri kami bantuan 'torchlight & bateri' !

-----------------------------------

Musangka, hang pi cuba check kat kedai nombor ekor, puak PAS pun beli nombor ekor, siap pakai lebai lagi.

Lagi satu, hang ingat orang UMNO semuanya sesat ke sampai tak pergi sembahyang? ramai orang UMNO yang hafaz Al-Quran, jadi imam, cuma si bangang macam musangka ni saja yang tak reti bahasa tuduh sampai macam tu, sebabnya itulah ajaran tok guru PAS yang rosak lagi merosakkan.

Anonymous said...

RH said...

satu jari tunjuk kat orang, 4 jari lagi kepada diri sendiri. Ingat tu.

March 30, 2012 2:07 PM

--------------------------------------

Kalau Nik Aziz dan para tok guru dalam PAS serta ulama tukang perosak dalam PAS, bukan setakat 4 jari, tapi 19 jari siap dengan jari kaki pun tunjuk kepada mereka, sikit-sikit salahkan UMNO, sikit-sikit salahkan Barisan Nasional, tapi PAS yang buta kayu, 20 tahun perintah Kelantan, rakyat kelantan merempat ke negeri orang, bekalan air macam air longkang, harap serban saja ke sana ke mari, tapi perosak sajalah puak PAS ni.

Pembangunan di Kelantan kalau tidak kerana bantuan dari kerajaan persekutuan iaitu Barisan Nasional, makin teruklah Kelantan kerana PAS terutama Nik Aziz mana tahu apa, sibuk menyalahkan orang sajalah.

Anonymous said...

Si Nik Najis ni, pakai serban tapi suka mencaci, and semua perangai setan dia ada....lengkap.

Sape2 yg sokong nik najis ni, pikiran pun sma mcm nik najis ni, . Kata UMNO kafir, tapi dia nak pulak join dgn DAP. Klu ko mati esok nik najis,, takde sape mendoakan keamanan ko di alam barzakh, sebab org2 yg sayang Kau semuanya hantu raya setan mcm Kau jugak....n

Anonymous said...

Kenyataan paling bodoh yg pernah keluar dr mulut PAS. Elok la tuh musangka. Anak tak terjaga semua UMNO salah. nanti kat padang mashyar pandai2 la hangpa jawab. Jawab pakai pungkok mmg jd mcm tu. bahlol.

Anonymous said...

Mengikut statistik ....yg kaki rasuah,kaki betina, kaki maksiat, peragut, perogol, pencuri, "kaki bodek" ketua yg wujud dikelantan tu adala.... majoriti penganut2 tegar UMNO sebab tu umno tolak hukum HUDUD & QAZAF ........

tanpa ajaran sekular UMNO...rakyat selamat! tolak UMNO...

Anonymous said...

NIK AZIZ TAK KAN LETAK JAWATAN SELAGI UMNO BELUM JAHANAM DAN HANCUR.
ITULAH DENDAM KESUMAT ULAMA ISLAM TERSOHOR
DARI PARTI AJARAN SESAT...

akubekaspkr said...

Memang UMNO salah pun. Sebab "UMNO yang biarkan "
Kelantan di perintah oleh PAS. Kalau tak, tak jadilah macam sekarang "UMNU" (pinjam istilah musang) punya pasai

Fencesitter said...

Hahahaha... Musangka ... 3 words .... You are stupid ..... Terjemah ... Kau tu bodoh ......

Anonymous said...

PAS - Parti Akur Sahaja...

Org2 PaS ni bodoh..bingai...ada ke percaya org tua cakap kalau sokong pas masok sorga?? Bingai ka apa..patut la ramai org2 pr ni kuat seks..sbb depa tau..depa konform masok sorga sbb sokong pas...
Mmg low class minded la org2 Pas ni...
Patut la x maju2...


Bingai..bodoh..tolol...kelabu asap..mcm musangka

Anonymous said...

Mengikut statistik ....yg kaki rasuah,kaki betina, kaki maksiat, peragut, perogol, pencuri, "kaki bodek" ketua yg wujud dikelantan tu adala.... majoriti penganut2 tegar UMNO sebab tu umno tolak hukum HUDUD & QAZAF ........

tanpa ajaran sekular UMNO...rakyat selamat! tolak UMNO...

---------------------------------------

Hang tau mana semua itu ahli UMNO yang buat kerja macam tu? Ada terima wahyu sebab PAS dah ada 'nabi' ke macam Ustaz Budak cakap?

Pasai hudud, hang pi tanya Nik Aziz dan Hadi Awang, depa yang tak mau hudud la ni, la ni depa dua mangkuk hayun nak negara kebajikan pula walau UMNO dan buat negara kebajikan berpuluh tahun dulu dah.

Aku nak tengoklah dalam menifesto PAS untuk PRU 13 ada ke dak hudud dan negara Islam, sebabnya di Kedah pun dah ada pasukan pemantau, takut tak selari dengan kehendak DAP, PAS lebih takutkan DAP dari mempedulikan nasib agama dan bangsa sendiri, PAS dah teruk, Malaysia lebih aman sekiranya PAS, PKR dan DAP tidak ada di Malaysia, sebab PAS, PKR dan DAP adalah perosak negara, membangkang macam orang bangang sajalah, mana tau nak buat penambahbaikan, nak membanyakkan masalah lagi adalah puak PAS, PKR, DAP dasar perosak ni. Pergi mampuih dengan hangpa semua PKR, PAS dan DAP, dasar tak guna, pelingkup serah kat hangpa, Barisan Nasional sibuk nak majukan negara, tapi PAS, PKR dan DAP jahanam ni sibuk nak pelingkupkan negara, memang dasar barua betullah PKR, DAP dan PAS ni, memang tak guna dan jahanam betui depa ni, blah la dasar perosak masyarakat.

Anonymous said...

Org2 PAS,DAP and PKR ni jenis bangsa orang tak reti syukur..

Komplen je tau...sbb tu tak maju...
Org kelantan sendiri naik muak dgn pas ni..
Takda kemajuan langsung...

Anonymouz said...

Nik ajis bukan ulamak, dia tak pandai didik rakyat. Melingkup agama memang kepakarannya.

Anonymous said...

jambatan terbengkalai di kota bharu tu... kontaktornya ada kaitan dengan ketua pemuda umno kota bharu.....


sila listkan projek2 k'jaan pusat dikelanta dan sila esnaraikan kontraktornya..........

Anonymous said...

ahlul politik hamPAS, malas guna otak berfikir dan hanya mampu mengalih kesalahan pd pihak lain. apa ke jaDAHNYA BERTARAF wali trompah, nabi hamPAS, menteri kepala besar lagi. melayan org nyanyuk yg masih tak sedar diri menambahkan beban pd masyarakat.

Anonymous said...

parti hamPas menuju kehancuran..!!

Anonymous said...

dia ni lebih bahaya drp ular dalam semak!

Anonymous said...

Siapa Nik Aziz yang sebenar? Klik SINI

Anonymous said...

PAS ........SYIAH + WAHABI = WAHABIAH.
PASAL NIK AZIZ ADUNKAN AJARAN SYIAH DAN WAHABI.....
AKAN MENJADI LEBIH SESAT DARI YANG MENYESATKAN......
SEBAB ITU NIK AZIZ KATA ALLAH PUN MENCARUT,SAMSENG DSB.....
MENYAMBUT MAULIDIRASUL PUN BIDA AH MENURUT NOK AZIZ.....
KEPERCAYAAN SYIAH DAN WAHABI BERTENTANGAN DGN SIFAT 20 ALLAH SBT......MENGENALI SIFST ALLAH PUN BIDA AH BAGI NIK AZIZ...
SEBAB ITU LAH SEGALA KEBAIKAN YG DI BUAT OLEH KERAJAAN AHLUSSUNNAH DI TENTANG KERAS OLEH NIK AZIZ....
SYIAH DAN WAHABI MEMUSUHI AHLSUNNAH WALJAMAAH SEPERTI YANG KITA AMALKAN DIMALAYSIA.......WALLAH HUALLAM...

Anonymous said...

MUSANGKA, alahai lu terima torchligt&batteri nak masuk GAP punya blok. pork najis sebenarnya suruh lu skodeng mana-mana tempat, intai musangka berkalwat ka atau sukalu lah apa mau buat. orang berpolitik lebih besar ajenda yg hendak dilakukan tau.....lu BRIM 500 tolak ka? mimang tolol lah, torchlight/batteri tak sampai 50 pon lu bikin sebuk///