Saturday, March 31, 2012

AZMIN ALI AKAN MATIKAN KARIER POLITIK RAFIZI.

 
Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli kini menjadi anak emas Ketua Umum, Anwar Ibrahim.

Apa tidaknya, saban hari ada sahaja berita mengenai anak muda berusia 34 tahun ini mencuri berita sensasi muka depan media, blog-blog dan laman web-laman web pembangkang.

Di kalangan pemimpin PKR dan Di kalangan pemimpin PKR dan sesetengah tokoh Pakatan Rakyat, Rafizi kini dilihat sebagai hero.

Nama beliau mula mendapat perhatian setelah memainkan isu projek penternakan lembu National Feedlot Corporation sehingga di beri nama jolokan 'Mr NFC'.

Malah Anwar menatang beliau bagaikan minyak yang penuh sehingga melantiknya sebagai Ketua Eksekutif di Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dengan gaji nag dikatakan mencecah lebih RM30,000 sebulan.

Penonjolan beliau yang dikatakan agak berlebihan sehingga membayangi tokoh-tokoh parti lain yang tidak kurang hebatnya dikatakan telah menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan mereka.

Walaupun dihadapan Anwar mereka menunjukkan sikap hipokrit dengan budaya cium tangan, namun di belakang pemimpin kedengaran suara kutuk mengutuk, sindir menyindir yang ditujukan kepada Anwar dan Rafizi. 

Untuk memahami kenaikan mendadak Rafizi dalam PKR, harus difahami sedikit sejarah dan latar belakang hubungan Rafizi dan Anwar terlebih dahulu.

Rafizi mula mendapat perhatian Anwar ketika bekas pelajar Kolej Melayu Kuala Kangsar (dimana Anwar juga pernah menuntut) itu melanjutkan pelajaran ke United Kingdom pada tahun 1995 atas biasiswa Petronas.

Bagaimana detik pertama pertemuan atau jalinan hubungan Anwar dengan Rafizi tidak berapa jelas namun ketika Anwar memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri, pernah dikatakan beliau meluru menaiki pesawat untuk menemui Rafizi di London setelah mendapat "panggilan cemas" dari anak muda kelahiran Terengganu itu.

Apa yang menyebabkan Anwar meninggalkan tugas dan tanggungjawab rasminya kepada negara untuk berjumpa dengan budak berumur 19 tahun ketika itu tidak pula diketahui.

Apa yang diketahui Anwar begitu mengambil berat terhadap Rafizi yang ketika agak "cute" dan pria yang manis mukanya.

Mungkin sebab kepandaian Rafizi dalam bidang akademik yang menjadi tarikan kepada Anwar.

Namun timbul tanda tanya apabila Anwar sanggup men'sponsor' majlis makan sempena perkahwinan Rafizi di kediamannya di Bukit Segambut kira-kira 4-5 bulan lalu.

Perkara ini tidak pernah dilakukan oleh Anwar terhadap mana-mana pimpinan PKR yang lain sehingga timbul cakap-cakap belakang mereka yang hadir pada majlis tersebut, "Aku kahwin dah le dia (Anwar) tak datang, inikan pula nak sponsor, perggh hebat Rafizi!" begitulah lebih kurang gosip ahli-ahli PKR.

Pemilihan parti dua tahun lalu, Anwar mahukan Rafizi menggantikan Shamsul Iskandar sebagai Ketua AMK, namun Rafizi terpaksa undur kerana Shamsul tidak mahu mengalah.

Ini menyebabkan hubungan Anwar dan Shamsul dingin semenjak itu kerana tidak mahu memberi laluan kepada anak emasnya.

Sebagai ganti, Anwar melantik Rafizi sebagai ketua stafnya di pejabat beliau dan melantiknya ke salah satu jawatan yang amat penting dalam parti iaitu Pengarah Strategik.

Sejak itu Anwar seolah-olah hanya mengharapakan Rafizi seorang sahaja dalam PKR untuk mengadakan sidang media, mengeluarkan kenyataan akhbar dan sebagai jurucakap parti.

Tenggelam semua pemimpin parti yang lain termasuk Azmin, Shamsul, Saifuddin, Zuraida, Nurul Izzah di bawah bayangan Rafizi. 

Mungkin juga Anwar sedang merancang untuk menaikkan rafizi ke posisi yang lebih tinggi di dalam parti.

Dengar khabarnya, kawasan parlimen Pandan yang sekian lama menjadi idaman Zakaria atau Zek (bekas pengurus bolasepak Selangor sehingga dipecat oleh Khalid Ibrahim) telah dengan senangnya diberi kepada Rafizi.

Setelah lebih 10 tahun bertungkus lumus membina kekuatan dan sokongan parti di kawasan itu, semua jasa dan sumbangan Zek dicampak oleh Anwar begitu sahaja tanpa sebarang rasa terima kasih dan pengiktirafan kepada seorang pejuang parti.

Inilah cara PKR menghargai sumbangan dan penat jerih penyokong-penyokongnya - guna dan buang!

44 comments:

musangka said...

GAP!

Punya la sakit hati & dendam hg pd PKR, bekas tempat hg berbakti dulu, sampai hg sanggup bawak crita cartoon!

Klu la hangpa nampak Anwar tulong bagi makan kucing, tentu tersebarlah berita, Anwar & kucing tu ada scandal!

Dlm otak hangpa, hanya ada satu perkara......

UMNU benar2 TAKUT & GERUN klu ditakdirkan Anwar benar2 jadik PM!

Tak gitu....Pak Jabik?

musangka said...

Hangpa bawak crita betapa Anwar menganak emaskan Rafizi....

Dgn daya intelektual, bakat serta semangat anak muda Rafizi ni, jika beliau serlahkan dlm UMNU, hangpa agak DSNajib akan letak dia dimana?

Malangnya, perkara ini adalah mustahil......

kerna wasiat Tun M dah tersebar, dlm UMNU tika ini, TAK ADA TEMPAT UTK SI CERDIK!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Matt said...

artikel kutuk anuwar ni.. mesti pak musangka naik angin ni..

pak musangka.. hang dari sekolah dulu minat anuwar ke?

*disebabkan perangai keparat cybertrooper pr pg spam blog ni semua komen kena di moderate.. sial punya spammer..

musangka said...

GAP!

Mula2 dulu, aku tak berapa berkenan dgn comment moderation nih. But, now, aku selesa betui la!

Bermaharajalela....!!!!!!!!!!!!

Mmuuaahhahahaha...!

Syabas GAP! Teruskan 'ujian tilawah otak nih'!

'HIDUP BN! HIDUP PR! HARAMKAN PENEBANGAN POKOK2...!'

Kuak kuak kuak...!!!

Matt said...

pak musangka.. anuwar ni memimpin yg meragukan perangainya..

setiap apa berita buruk anuwar hang kaitkan dgn umno.. hang ingat umno tkde keje lain ke?

aku tau taktik pemimpin pembangkang ni - pemimpin pas, pkr suruh ahli parti boikot utusan, tv3 etc.. bila ahli parti tk baca surat khabar perdana ni ahli jadi tongong sebab baca harakah dan suara keldaian saja. bila tongong pemimpin pas dan pr bagi ceramah bohong, fitnah dan cerita tokok tambah tiap2 minggu menjadikan ahli berukar dari tongong kepada sewel.. sebab tu tunjuk perasaan sanggup tidur atas jalan tu..

pak musangka.. hang sanggup ka kalau anuwear jadi perdana menteri malaysia?

headbomb said...

hehe.. ape gile nak jadikan bakal pm kita nnti biseksual.. aje gile kamu ni musangka kekeke...

Anonymous said...

Anak haram Musangka lagi komen No. 1 kali ni, aku memang gerun kalau peliwat, penzina, pemecah belah umat, menyokong kafir & murtad dan agen Yahudi jadi PM. Babai & Anak haram je yang tak gerun sebab tak ada maruah & tanggungjawab.

Anonymous said...

musang hg sok bela buat pa lah anuaq tu?

Anonymous said...

Setia btul anjing pkr dlm blog gap ni.er...anuwar bila nak saman nalla ni.umi hafilda pn dah ok je tu...

Ada telur ke nak saman?
Demokrasi pr
Pkr = anuwar , ijah , ajijah = anak beranak
Dap = kapal sink , gobind sink , lim kit sial , kalipah lim guan eng = anak beranak
Pas = maki hamun , bini ramai , ckp psl Islam tp khawarij , xleh kritik , pemimpin byk harta tp mnta ahli derma 'jihad',kantoi ngn bini org,x reti jaga kawasan,kena bodek niki ajih n hadi = anjing dap n pkr psl xde pndirian

Hebatnya geng pr dan ahlinya...

musangka said...

Pernah dlm tempoh seminggu sahaja, Anwar telah pun berjaya menemui pemimpin2 dunia Islam dalam rangka mengiratkan persaudaraan seperti, Sheikh Yusuf Al-Qardawi dan juga Khalid Mish'al di Doha, Qatar.

Perdana Menter Recep Tayyip Erdogan dan kabinet beliau, Ketua Bank Pembangunan Islam, Dr Ahmad Muhammad Ali, pendokong tegar Palestin, Sheikh Abdul Qadir,warga negara Saudi, Imam Masjid di Mekah, pemimpin masyarakat Islam setempat, Sheikh Kabbali, A Gafur Amin, Dr Umar Jamjum dari Universiti King Abdul Aziz, Dr Abdul Hamid Sulayman, Ulamak Sheikh Ahmad Muhammad Alawi Maliki, dan juga Secretary General OIC, Ekmeleddin Ihsanoglu.

Apakah makna ini semua? Kita bolih menjawabnya, dengan pertemuan dalam rangka mengiratkan lagi sillaturrahim ini, maka tuduhan UMNU dan juga kerajaan di mana Anwar adalah kawan, penolong dan talibarut Israel ini terlucut dengan serta merta.

Kedua, rakyat Malaysia harus sedar bahawa Anwar masih lagi pemimpin dunia Islam yang menyokong penuh pergerakan membebaskan Palestin dan juga beliau adalah pemimpin dunia Islam yang bekerjasama erat dengan pemimpin2 dunia Islam yang lain.

Dengan kejayaan 'Arab Spring' di Tunisia, Mesir dan Yemen di mana pengisian dari revolusi ini adalah diisi oleh orang2 Islam yang ada kaitan dengan gerakan Islam, dan juga gerakan2 Islam yang liberal dan moderat yang menghasilkan dan mengisi perubahan di Turki, Morocco dan Jordan, kita bolih rumuskan ianya selari dengan usaha yang dibawa olih Anwar di Malaysia.

Walaupun beliau mengasaskan Parti Keadilan Rakyat yang bukannya parti Islam, tetapi dengan perjuangan untuk keadilan sejagat, hak2 kemanusian, 'transparency' dan 'accountability', yang mana ini adalah nilai2 Islam yang murni itu sendiri.

Apatah lagi bilamana usaha ini dapat gandigan Parti Islam Malaysia, PAS. Rakyat Malaysia berbilang kaum pula tidak perlu bimbang kerana nilai2 sejagat dan juga Islam ini jugalah yang diperjuangkan olih gerakan2 pembaharuan di seluruh dunia sekarang ini sehingga terhasilnya 'Arab Spring' di benua Arab.

Oleh itu, masyarakat Islam di Malaysia yang beraspirasikan Islam dalam memerintah sebuah kerajaan tidak perlu sangsi dengan Anwar, malah hendaklah yakin dengan Anwar dalam menegakkan dan memerintah negara dengan beraspirasikan nilai2 Islam ini.

Dengan itu janganlah mereka terkongkong dengan mentaliti jumud, yang mana Islam adalah Melayu dan Melayu adalah Islam.

Musang saja try nak celen Rafizi....!

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

Letih aku baca komen anak haram Musangka ni, dia ni cacat akal ke?

Anonymous said...

Ya seingat aku pernah Anuar merakamkan gambarnya di hadapan Kaabah untk tatapan pentaksubnya.Ttp bila diamati rupanya gambar superimpose dari gambar Saiful Bukhari ketika menunaikan Hj wakakakakakaka.....

Hj Anwar Ibrahim mmmmuahhhh!!!!

Anonymous said...

Orang cacat akal memang tak faham. Islam tu memang bukan Melayu, tapi diatas sifat kerisauan & keperhatinan terhadap Umat, maka pemimpin Melayu dahulu mensyaratkan jika Melayu mesti beragama agar umat Melayu tidak dengan mudah murtad. Satu bangsa yang sangat prihatian tentang akidah. Bukan dia orang kata Islam tu Melayu, anak haram cacat akal memang susah nak faham sebab perjuangan untuk kuasa hanya menggunakan atau memperalatkan Islam.

Dah lama juga PAS dok dakwah DAP ni tapi tak pula dengar berita Cina & India kafir murtad kerana masuk Islam. PAS kata DAP terima Islam, lancau betul PAS sampai sekarang sekoq pun belum di Islamkan lagi malah Islam kat Penang dok kena hentam oleh DAP.

Sah Musangka anak haram.

musangka said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

musang aku nak tanya hang 1 pekara....
kenapa karpal singh suruh anuar bertaubat dia org yg pertama sekali yg bagi info yg anuar adalah peliwat sekarang dia beriya bela anuar

Anonymous said...

Setakat jumpa jer nak buat apa... kalau Dr Hasan aku percaya lah... Aljuburit umpa amik gambar nak tunjuk kat.org kg..... Hasil xde.. Tanya pihak lg satu xde apa pun... Aljuburit cite kat org kg bincang mcm 2.. Lawok la.... Transparency n accountability celah juboq mana musang... Kalau penyokong pluralisme n kebebasan seksual ada... Celah juboq musang yg dah lobos ada....

Anonymous said...

Anwar Aljuburi x nak bawa ka Shamsidar p ceramah sekali mcm Mat sabu buat....mesti Anwar takut nak bawa..

Anonymous said...

Musangka dok angkat peliwat sbg pemimpin agung dia...padahal mat sabu pun gelar dia Anwar Aljuburi...hahahaha

Anonymous said...

MUSANG PUN DAH AKUI...
matilah la ko nuar , najib dah bg chance ko start a new life anywhere else on the planet...dah cukup banyak ...tp ko yg terlebih untung tak sedar diri

INGAT BGMANA KO DIPERLAKU OLEH MADEY DULU...TOLONG INGAT SKET SIKUKU BESI TU..

Ko pun da mcm cinak pendatang tak sedar dpt rahmat tumpang kapal umno utk merdeka di negeri org melayu ni...

U ALREADY TOO MUCH

PASAL KO TANGGONG BERES KESELAMATAN ISTAEL..KINI ISRAEL DAH MULA TEMBAK BOOM BALIK PALESTIN .. ANWAR KO PENGKIANAT BANGSA DAN ANTARABANGSA

DEPA OBERSEA TU SAMA MCM MAT2 Tersepit kg buah pala... ''MUDAH TERMAKAN JANJI
MANIS''

16sep SEBESAR2 SEBIJAK2 TEMBELANG KATAK MUSANG PUN DPN MATA TERMAKAN DEK MUSANG...TAK HERAN PAK2 Arab PUN KENA KLENTONG... CLINTON PUN KLENTONG...CUMA KAT MAHKAMAH JE CLITON TPRANGKAP...(anwar nak saman nala???? podahhh!!!!)

Anonymous said...

GAP

selengkar kesah musangka.....

musangka ni dulu masa kecik di lahirkan sebagai baby yang kurang dapat kasih sayang dan perhatian ibu bapa.

tak tau lah apa masalah ibu bapa dia masa dulu. Tapi dia selalu ter"abai" dari mendapat kemesraan keluarga yang sempurna.

sampai ke besar dia dahaga kan kasih sayang, didikan dan perhatian tapi segala impian nya tidak tercapai.

Kini, kepada anwar lah dia mencurah keluhan dengan harapan agar kasih sayang dan perhatian yang di impikan nya selama ini dapat di penuhi.

Malang sekali, anwar tidak mampu memberi apa yang dia harapkan memandangkan wajah musangnya mengingatkan anwar kepada felem musang berjanggut.

dan anwar setakat mampu memberi musangka jawatan sebagai pencacai pkr dalam internet dengan gaji RM1.50 per spam saje.

Dan di dalam internet ini lah, musangka gunakan bagi melepaskan kekecewaannya dan mendapatkan sepenuh perhatian yang dia impi kan sepanjang hidupnya dengan memasuki blog blog orang.

bukan dia tidak mempernah membuka blog sendiri sebelum ini bagi menagih perhatian orang, malang nya dalam blog nya dia kesunyian kerana tiada siapa pun waimah anwar mahu menjenguk masuk.

demikian lah malang nya nasib musangka.

Anonymous said...

Dah la tu musangka, jangan tunjukkan kebodohan ko lagi la.. Semua komen ko ne jauh menyimpang dah.. Taksub sangat dengan anwar, ntah2 ko dah pernah bagi bini ko kat c bangang tu untuk servis baik punya kot.. Cukup2 la ko nak jilat, kunyah dan telan tahi c anwar tu.. Sedar diri la sikit musangka laknat woi !!

Anonymous said...

Anwar harap 'Arab Spring' yg berlaku di Tunisia, Mesir dan Yemen boleh dibawa ke malaysia.

Tapi di tak faham math peringkat rendah

Di Masir & Tunisia statistik pengangguran sekitar 40 % sementara di Malaysia pula statistik pengangguran ialah negerif 40%

Anonymous said...

Hangpa bawak crita betapa Anwar menganak emaskan Rafizi....

+++++++++++++++++++++++

Rafizi yang aku tau memang dia tu "mr. Clean" lah, patut sangatlah Anwar lantik dia ke post yg skrg ini.

Yg lain2 tu, ...... minta maaf beb.

Anonymous said...

Walaupun beliau mengasaskan Parti Keadilan Rakyat yang bukannya parti Islam, tetapi dengan perjuangan untuk keadilan sejagat, hak2 kemanusian, 'transparency' dan 'accountability', yang mana ini adalah nilai2 Islam yang murni itu sendiri.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Pooorahhh.. yang kes 3 billion hilang sekitar tahun 1995 dulu apa ceritanya.

Anonymous said...

Oleh itu, masyarakat Islam di Malaysia yang beraspirasikan Islam dalam memerintah sebuah kerajaan tidak perlu sangsi dengan Anwar, malah hendaklah yakin dengan Anwar dalam menegakkan dan memerintah negara dengan beraspirasikan nilai2 Islam ini.
++++++++++++++++++++++++++++++

Org2 Barat, Yahudi, org2 bukan Islam dapat membaca apa yang Anwar tulis/cakap " in between the line"
sebab itu mereka memehak kpdnya.

Ingat pesan Nabi SAW. Mereka tidak akan redzo kpd kamu sehingga kamu mengikut addin mereka.

Anonymous said...

Oleh itu, masyarakat Islam di Malaysia yang beraspirasikan Islam dalam memerintah sebuah kerajaan tidak perlu sangsi dengan Anwar, malah hendaklah yakin dengan Anwar dalam menegakkan dan memerintah negara dengan beraspirasikan nilai2 Islam ini. ...

++++++++++++++++++++++++++

(PEMBETULAN)

......

Ingat pesanan ALLAH TAALA (bukan nya Nabi SAW) . Mereka ................
sehingga mereka mengikut addin mereka.

Anonymous said...

Kedua, rakyat Malaysia harus sedar bahawa Anwar masih lagi pemimpin dunia Islam......

++++++++++++++++++++++++

Tidak ada mana2 org islam di luar negara yg mengiktiraf dia sebagai pemimpin mereka,

Di Bosnia Anwar dah out
Di Sudan Anwar dah out
Di Palestin Anwar dah out
Di Patanni Anwar dah out
Di India Anwar dah out

Di US di OK
Di Israel dia OK
..... dah leteh jari nak taip

Anonymous said...

Senang ckp musangka nak kata anuwar ni imam mahdi la mcm badrule amin ckp aritu

Anonymous said...

Musangka,
Pada ramai rakyat negara ini, DSAI sudah lama hilang integriti seorang pemimpin, sudah tidak ada integriti seorang manusia. Didalam negara dia fitnah semua, dia keji semua, dia cerca semua, semua UMNO salah semua BN tidak betul.Yang rasuah UMNo, yang tidak pandai mentadbir negara, UMNO, yang celaka UMNO. Rakyat sudah dapat mneilai Rakyat sudah jijik melihat raut muka ANWAR Ib yang sudah gila kuasa gila dunia. Kakak saya yang tidak tinggi pelajaran berkata teruk lah anwar ibrahim ne,tak sudka tengok muka dia berceramah, macam bukan orang Islam lakunya.

Diluar negara pula bukan main cantik perangai dan ilmu dia. Dalam pada dia berceramah diluar negara, berjumpa pembesar luar negara dia pamirkan personaliti terbaik, dia cakap dia diperlakukan oleh kerajaan ini, dia ditidak diadili dengan seadilnya. Dia cerca sistem pentadbiran negara, sistem undang korup supaya dia dapat lobi luar negara kuat.Perangai haramjadah!

Anonymous said...

.













































































































.
buka komen la oiiiiiiii. biar ku spam kaw kaw.

Anonymous said...

ketawa aku baca komen musangka, ada jugak orang macam ni.....kuang, kuang, kuang.

Anonymous said...

GEMPAR ..! Anwar Kata Sheikh Yusuf Al-Qardawi Mintak Beliau JANGAN Saman Dato Nalla....


http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/03/gempar-jumaat-anwar-kata-sheikh-yusuf.html

hahaha. so apa maknanya

Anonymous said...

harap2 pro bn disini jenguk2 la web sinar harian. mari beri penjelasan kepada penyokong2 tegar disana.

Anonymous said...

GEMPAR ..! Anwar Kata Sheikh Yusuf Al-Qardawi Mintak Beliau JANGAN Saman Dato Nalla....


http://medan-info-kita.blogspot.com/2012/03/gempar-jumaat-anwar-kata-sheikh-yusuf.html

hahaha. so apa maknanya

Anonymous said...

its better to leave opposition leader to anwar since he can prove the islamic move in whatever way he want...equal as retorik...

once pkr move as goverment..they will change.. see the church and hasssan ali ...

once u give pkr power to govern...they will change their suit..

lets give anwar a chance to prove it as a little Country Such Selangor ...

or just dont give anymore chance at all. THEY PROVED TOBE CHICKEN.

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Mudah. Seorg peliwat, penzina, biseksual, sokong murtad, dokong pluralisme agama, pegi sokong salman rushdie, putar alam terbaik,

Allah tidak mungkin bersamanya.

Seorg Islam yg waras, tidak mungkin tergamak memilihnya menjadi pemimpin nombor wahid di Malaysia.

Anonymous said...

Memang patut Azmin Ali bengang.

Bini sendiri Azmin Ali dah bagi Anwar Ibrahim lenjan puas-puas hingga dapat anak @ Afifa.

Lubang bontot pun Azmin Ali dah bagi Anwar Ibrahim tenggek.

Tiba2 Anwar Ibrahim nak menggatal ngan Rafizi pulak.

Tentu lah Azmin Ali bengkak.

Amboiiiii Anwar ...syok nyer pancut-pancut.

Servant of God said...

Wahai musang bengap,

Sedar sedikit yer, anwar ibrahim pujaan kamu tu cakap memang hebat, tetapi hanya setakat cakap laa.

Bila buat apa2 sekalipun, hipokrisi anwar tidak susah untuk dicari.

Konon anwar berjaya kumpul personaliti2 hebat dari dunia Islam? Itu bukannya perkara yang mustahil, wahai bangang. Ulama'2 Islam bukannya elitis yang perlu disembah2 untuk kita dapatkan sekelumit masa mereka. Asalkan ada orang yang sanggup untuk bekerja dan menyusun masa, dan lagi sanggup bagi tiket penerbangan, insya Allah dorang akan sampai. Nothing special.

Susah sangat ke anwar boleh kumpul orang2 macam gini? anwar hanya mempermainkan watak sebagai tokoh Islam di tahap global. Pulak kalau dia kata "ini untuk kita bincang bagaimana kita nak tentang Israel". Tambahan lagi, individu2 yang dijemputnya, walaupun memang orang yang hebat, tetapi mereka bukan negarawan. Kehadiran mereka hanya sebagai individu. Kehadiran mereka tidak bermaksud Islam sendiri mengakui anwar ibrahim.

Dan berapa lama lagi anwar boleh main wayang kulit macam ni? Aku yakin semakin hari semakin ramai yang mengenali anwar sebagai orang yang mengaku Islam tetapi menyokong sebarang tindakan untuk mempertahankan negara Israel. Anwar juga sudah dikenali sebagai peliwat, apatah lagi apabila dalam kes Liwat I, hakim sendiri telah menulis yang "Anwar telah meliwat", dan dalam Liwat II, Karpal Singh sendiri telah kata Anwar telah meliwat.

Ketiga, kau membayangkan "kejayaan" "Arab Spring" sesuatu yang baik dan patut diraikan. Kenapa kamu tidak sebut bahawa "Arab Spring" ini perkara yang paling tidak demokratik? Arab Spring ini telah ditaja oleh Yahudi untuk memporak-perandakan negara Islam, kenapa kamu tak sebut? Negara2 Arab nih sekarang sudah tiada kerajaan yang sempurna sampai ramai rakyat biasa yang tertindas, kamu tidak sebut?

Wahai musang sundal. Kata2 kamu macam laa anwar tuh penyelamat umat. Kamu memang penipu besar. Patut laa kamu sayang anwar. Kamu sama saja sebulu dengan dia.

Kalau betul anwar telus, kenapa pilihanraya parti sungguh huru hara sampai bukan setakat baling kerusi, tapi siap ada orang yang mengisikan berpuluh2 ataupun mungkin beratus2 kertas undi untuk pihak orang lain?

Kalau betul anwar telus dan demokratik, kenapa dia boleh menjadi ketua pembangkang tanpa sebarang pemilihan? Takkan takde orang yang rasa mereka lebih layak dari dia?

Kalau betul anwar telus, kenapa dia perlu takut dengan seorang tuai rumah di Sarawak yang bertanyakan soalan yang teramat mudah, yang jika anwar tidak bersalah, dia boleh jawab dan settlekan kat situ juga?

Kalau betul anwar telus, kenapa tidak dia umumkan Kabinet Bayangan? Dulu dalam tahun 2009, dia kata nak buat. Tiga tahun dah berlalu, pilihanraya umum dah nak sampai, kenapa tak umum lagi????

Jawapan semua soalan ni senang je.

anwar ibrahim penipu.

anwar ibrahim telah tipu ramai sangat orang, tak kira orang biasa, ulama, pemimpin dunia.

Segala perjuangan anwar ibrahim adalah penipuan.

Semua yang dijanjikan oleh anwar ibrahim adalah penipuan.

anwar tidak akan berhenti menipu.

Jadi, kenapa masih nak sokong anwar? kenapa masih nak sokong pakatan rakyat?

Musang bebal memang laa akan sokong anwar kan. Dah binatang.

Tetapi bagi orang2 yang boleh berfikir, tidak buta hati, yang mahukan keamanan, yang sayangkan Islam, yang mahu anak2 kita membesar sebagai orang Islam yang soleh dan solehah, yang mahu negara kekal maju dan berdaya saing, adakah boleh kita sokong anwar?

Tentu tidak.

Sama sekali tidak.

Tolak anwar. Tolak penipuan. Tolak pakatan rakyat.

GotYou! said...

Biarlah musangka yang bijaksana itu terus dibuai keyakinannya :)

musangka said...

Woi UMNU!

Bagi crita bab rafizi/anwar la..!

Apasal pulak kona mai kat akuu....?

Kuak kuak kuak...!!!

Jerat sapa yg kena........??????

Servant of God said...

Hahahahaha

Musang seperti biasa, bila dah mati akal dia akan berambus sambil menuturkan kata2 ringkas dan padat yang kononnya penuh dengan mesej tersirat.

Mesej tersirat kepala bana kau laa musang. Seperti idola kamu anwar ibrahim, apa2 yang keluar dari mulut kamu memang hancing. Takde nya kami nak percaya.

Kamu buat2 bodoh lak kenapa orang semua nista kamu ye musang? Boleh belah laa lu...

Anonymous said...

Musangka kencing melalui mulut, sebab tu bila cakap bau hancing.

Tun Teja said...

1) Mengapa ketua pembangkang PKR ini terlalu taksub dengan budak lelaki yang berumur 19 tahun dahulu? “Panggilan cemas” ? Apa disebalik alasan itu ?
2) Kenapa pemimpin PKR ini terburu-buru meluangkan masa disebalik tugasnya yang lebih penting sebagai TPM ? Tentu ada sebab.
3) Wang dari mana pemimpin PKR ini dapat membeli tiket pesawat meluru ke UK ? Cuba siasat.

Anonymous said...

haiiiiii musangkaaa! nyah lah kau dari bumi bertuah ini. bawalah sekali anuwar dan konco-konconya...