Sunday, April 1, 2012

ANAK DIDIK RASIS DAP KANTOI !


PETALING JAYA: Pengerusi Persatuan Gabungan Jawatankuasa Sekolah China (Dong Zong), Dr Yap Sin Tian didakwa membeli ijazah kedoktoran (PhD) palsu di Internet.

Penulis blog
‘Stop The Lies’ mendakwa dia mempunyai cukup bukti bahawa Yap membeli ijazah tersebut dan beliau telah memperdaya ramai pihak terutamanya dalam isu melibatkan pendidikan Cina di negara ini.

"Dalam tempoh beberapa tahun beliau (Yap) telah memperdaya orang ramai termasuk beberapa ahli kumpulan pendidikan Cina berhubung kelayakannya yang palsu.


"Beliau dengan bangga telah mempamerkan resumenya di laman web,
Oriental Strategy Research Centre yang di mana beliau juga merupakan pengarah di sana,” kata penulis blog tersebut dalam entri terbarunya, pada Sabtu.

Mengulas lanjut, penulis tersebut berkata Yap didakwa mendapat Ijazah Kedoktoran dalam bidang Pengurusan Perniagaan daripada Universiti Southern Cross, Australia pada 1999.


"Selain itu, Yap turut mendakwa beliau mempunyai dua lagi, PhD dari Universiti Kesington Amerika Syarikat pada 1993 dan ijazah sarjana dalam bidang Pentadbiran Perniagaan pada 1991 di universiti yang sama.


"Semakan kami mendapati Universiti Kesington tidak mempunyai bilik kuliah, tiada makmal mahupun asrama. Ini adalah satu perkara yang pelik. Universiti tersebut hanya memiliki sebuah pejabat kecil di Glendale, California,” katanya.


Bukan itu sahaja, penulis blog tersebut mendakwa universiti berkenaan membenarkan pelajarnya mendapat ijazah sarjana muda hingga PhD tanpa perlu hadir dalam sebarang kelas.


"Universiti berkenaan turut didapati mengambil pelajar yang tidak layak dan mereka dikurniakan ijazah kedoktoran dengan hanya membaca majalah dan membuat beberapa laporan ringkas daripada surat khabar.


"Pihak pengurusan juga mengurniakan PhD dengan tempoh belajar yang singkat selama empat bulan sahaja,” katanya.


Bagaimanapun, penulis tersebut berkata pihak berkuasa California telah menutup universiti berkenaan pada 1996, selepas mendapat perintah mahkamah.


"Ini jelas menunjukkan Yap secara bangga telah memaparkan PhD yang palsu. Laporan mengenai isu universiti ini dipaparkan dalam Los Angles Times.


"Justeru mereka yang meminati Yap perlu bangun dan membuat kajian mengenai karakter individu ini. Maklumat mengenainya sangat mudah diperolehi anda hanya perlu membuat carian di Internet,” ujar penulis tersebut.


Dalam kes ini, penulis mendakwa Yap bukan sahaja memiliki satu malah dua PhD palsu daripada universiti yang tidak diiktiraf dan telah pun ditutup oleh pihak berkuasa.

18 comments:

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Ini la kesilapan UMNO zaman Tunku. Silap tunku. Terima kasih sebab memerdekan negara ini dari British. Tapi yg silapnya, beri kewarganegaraan pada kaum pendatang dari tanah besar china dan india.

Hasilnya hari ini, bagai kaduk naik junjung, bagai kelingking menjolok mata, tak sedar ke diri.

Yg BN ni pun satu...berlembut sgt dgn segala tuntutan kaum pendatang ini.

Kalau mahu semua samarata, waima hak hak bangsa melayu mahu dipersoalkan, maka HAPUSKAN SRJK. Samarata. Semua sekolah satu sistem sahaja. Bahasa pengantar bahasa rasmi negara ini iaitu, BAHASA MELAYU.

Agama rasmi agama Islam.

Ini, cakap bahasa melayu pun tak fasih, tergagap pun dpt peluang mengundi. Mengundi DAP. Parti yg mahu hak bangsa Melayu dihapuskan.

Cuba hak cina dihapuskan dulu? Hak india dihapuskan dulu. Hak kewarganegaraan yg diikrarkan supaya mengiktiraf hak bangsa melayu yang semuanya beragama ISLAM.

JawaJohor said...

HERAN DAN PELIK !
MACAMANA PELIWAT, PENZINA, PENIPU BOLIH DI SANJUNG.
ORANG YANG SAMAKAN ISLAM DGN UGAMA LAIN DI PUJA !
APA DAH JADI DENGAN ORANG SEKARANG.
LEMAHKAH AKIDAH KITA, ATAU KITA TIDAK MAMPU BERFIKIR SECARA CERDIK LAGI ?
TEPUK DADA TANYA SELERA....

Anonymous said...

MUKA PENIPU phd LANCOW LU
LAYAK JUAL ICE JAGONG

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Anwar peliwat, penzina, pembohong, penyokong murtad, pendokong pluralisme agama, penyokong negara Israel, pwnyokong salman rushdie, penyokong bangsa indonesia yg melumurkan najis di jalur gemilang, pelopor semangat anti malaysia di kalangan indon.

Dan org ini, dibiarkan terus bemaharajalela.

Org Islam yg, menyokong anwar samalah jugak menyokong pluralisme agama, murtad, pembunuhan rakyat palestine utk menjaga keselamtan negara Israel.

Di manakah akidah kalian wahai pasngok pasngok?

Anonymous said...

Ini semua salah UMNO, ini semua konspirasi UMNO untuk memburukkan Pakatan Rakyat, bawakan 4 saksi lelaki beriman yang saksikan kejadian berkenaan, video tak boleh jadi saksi sebab besi, CCTV dan DNA pun tak boleh jadi saksi juga, - ayat biasa yang keluar dari Penipu Rakyat untuk membela kemungkaran puak mereka, dasar asobiyah katakan.

Anonymous said...

Jangan nak tipulah, memang benar Pengerusi Dong Zhong ada 3 PhD., 10 PhK., 129 PhG., Pengerusi Dong Zhong ni mendapat PHD, PhD., PhE, PhG. dari 'Universiti Rasis DAP', 'Universiti Asobiyah PAS', dan 'Universiti China Doll and Bontot PKR'.

PhD. - Doktor Falsafah Dengki
PhK. - Doktor Falsafah Perkauman
PhG. - Doktor Falsafah Gila Babi

Penipu Rakyat sudah pening, sudah

Musangkan juga ada PhG. iaitu dalam bidang spam, sedang tunggu komen wayar putus dari Musangka berkenaan perkara ini, biasalah, semuanya akan dituduhkan ke UMNO yang membuat konspirasi itu dan ini, tapi Musangka bodoh ni mana tau apa, mengarut saja sebab dia ada PhG. dalam bidang spam dari 'Univerisiti Asobiyah PAS', Berukfesor yang mengajar Musangka dulu adalah (Bp.)Berukfesor Psiko Nik Aziz, Bp. Nik Aziz mempolehi 78 Ph.D, 150 PhG., 189 PhK. dari universiti yang sama dengan Pengerusi Dong Zhong itu jugalah.

Anonymous said...

Wujudkan satu sistem persekolahan untuk perpaduan rakyat Malaysia yang lebih baik. Sekolah vernakular hanya memecah belahkan masyarakat dan menjadikan orang Cina dan India tak reti cakap melayu, malahan bahasa Melayu mereka lebih teruk dari pendatang haram dari Bangladesh, Nepal, Myanmar, Pakistan, dan Vietnam serta negara lain.

Sila ambil Chua Soi Lek, Lim Kit Siang, dan Samy Vellu untuk cakap bahasa Melayu, macam lancau sajalah diorang ni cakap, rakyat Malaysia apalah macam ni rupanya? Teruk betul.

Anonymous said...

Kening pun kening setan....lancauuuu punya cina babi

Anonymous said...

Ada 2 Cina pukimak dalam dunia ni..

1. Cina Singapore
2. Cina Malaysia

Bangsat datang tempat orang merempat tapi sekarang nak hapuskan tuan yang kasi tumpang merempat....

Kimak2 ni semua sama tarafnya macam Yahudi....sial...

fairuzkhan said...

la phd auta rupanya sibadigol haram ini....aku ingat lg kempen sijahanam dhong zhong ini dari zaman tun lg..kerana sibabi babi ini la sekolah wawasan tak jd realiti!!!aku plng benci celaka2 ini..sampai kaum sendiri dilanyak..ini lah akibatnya kalau bg muka skt kat sial sial ini..ini belum abg long dia berkuasa..pehhhh!! bak kata ella..tak dapat ku bayangkan....inilah yg diharapkan oleh segelintir melayu islam yg KECEWA..bodoh tahap maksima babi babi ni..nak guru yg fasih mandarin sahaja..habis lps sekolah anak2 mrk ni nak tinggal kat china taiwan hongkong ke???padan la fikiran tahap sekolah rendah..Phd pun main beli..pirahhhh!! gua benci sama lu!!!!

Unknown said...

Baguslah dia ni kantoi menipu... MMg geng DAP & PKR sume sama..

NURUL IZZAH TAKUT DITELANJANGKAN RAJA NONG CHIK? Baca di sini!

http://apakecoh2.blogspot.com/

JawaJohor said...

OANG MELAYU MASIH TAK SERIK .
DAH TAU DAP SOKONG KAT DONG ZONG, PUN NAK BERSEKONGKOL DENGAN DAP.
PAS TAU YANG DONG ZONG BADAN EXTREMIS.
HAK CINA JANGAN DI USIK.
HAK MELAYU MESTI DI HAPUS.
PAS BODOH MASIH SOKONG DAP.
KESANNYA AKN KIT NAMPAK 5 TAHUN lagi.
ORANG MELAYU JANGAN AMBIL RISIKO YANG BAHAYA INI.
SOKONG PAS SOKONG DAP, MAKNANYA SOKONG EXTREMIS CINA.
PEMUDA UMNO MASIH BERDIAM LAGI.
PEMUDA UMNO PATUT BANGKIT SEPERTI ZAMAN DATO HARUN IDRIS.
PEMUDA UMNO MULA LAYU PADA ZAMAN HISHAMUDDIN, SEHINGGA TERIKUT2 SEKARANG INI.
PEMUDA UMNO PATUT TUNJUKKAN KEJANTANAN.
BUKAN SENYAP SAHAJA.
TUNTUTAN ZONG DONG PUN MEMBISU.
KALAU GINILAH CARANYA TAK PAYAHLAH PERGI UNDI.
HARAPAN UMNO, UMNO MAKAN DIRI.

kingnek said...

hahaha, bro GAP, Kensington University tu diploma dan degree mill, maknanya, mereka beri saja ijazah dan doktorat selepas beberapa bulan tanpa berbuat apa2, hahaha, ini dia hero cina? PhD dari Kensington Uni? Texas pun dah mengishtiharkan pergunaan degree dari Kensington haram! jangan harap Malaysiakini tulis di websitenya, UTUSAN saja boleh harap menulis kebenaran!

Anonymous said...

oiii cinaaaak

LU TIPU CINA KA HAIYAAA

INI BESAT PUNYA TIPU..OOOO

Anonymous said...

Ini semua silap Tunku.Dasar sekolah jenis kebangsaan adalah satu dasar penjajahan yang merosakkan negara ini.Sistem pendidikan yang melahirkan musuh dan petualang bangsa.

Anonymous said...

ermmmmm.....PhD yang lain2 pun kene check gak la

theresa kok ada PhD gak kan? LGE ada gak ker?

presiden Dong Dong ni SRP lepas tak?

kita kasi check semua la hehe

Anonymous said...

apa susah HARAMKAN DONG ZONG tu..abis cerita... mcm Parti Komunis Malaya, HINDAF, AL-AQRAM telah diharamkan oleh Kerajaan Malaysia demi keamanan dan kemakmuran negara...

Anonymous said...

hantar cina babi ini balik tong san