Wednesday, March 21, 2012

PANDANGAN MENARIK DR RAHMAN KADIR.

1.  Isu Israel dan Yahudi kembali lagi.

2. Tuan Guru Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sekarang tiba-tiba berkata bahawa, "boleh bekerjasama dan berniaga dengan Yahudi".


3. Ini suatu perkembangan yang amat menghairankan dan memualkan dengan sikap Parti Islam Semalaysia (PAS) yang kononnya memperjuangkan Islam dan anti Yahudi satu ketika dahulu.


4.PAS pada zaman sebelum turunnya ‘wahyu’ terkini dari Hadi Awang ini akan mengecam barang sedikit sekalipun apa jenis hubungan dengan Yahudi, hatta kalau ada orang Yahudi yang kentut sekalipun di negara kita mereka akan menjerit isytihar perang, tetapi hairannya kini menghalalkan hubungan dgn yahudi.


5. Saya masih ingat sekitar tahun 2000 yang mana buah pisang kaki dari Israel yang dibawa  masuk ke adalam negara dari Singapura telah dipaparkan di dalam Harakah sebagai bukti hubungan dagang antara Malaysia dan Israel. Kerajaan UMNO dan Barisan Nasional telah dibantai dgn begitu hebat sekali. Malah Tun Dr Mahathir telah dilabel sebagai agen zionis.


6. Saya tidak pasti samada pendirian terbaru Presiden PAS berkenaan dengan Yahudi ini disebabkan Datuk Seri Abdul Hadi ingin mempertahankan Anwar ataupun hendak mengenakan Anwar.


7. Di hati kecil saya, saya merasakan Abdul Hadi tidak seperti Anwar.


8.  Anwar diketahui adalah seekor sesumpah politik (Malaysia’s Chameleon) seperti yang diterbitkan oleh majalah terkemuka The Economist bertarikh 30 Julai 2009, yang akan mengubah warna kulit dan percakapannya berdasarkan kepada persekitaran yang didudukinya.


9.  Pendek kata, apabila berhadapan dengan golongan liberal, Anwar menjadi liberal. Bila berhadapan dengan golongan pluralisme agama, dia menjadi pelopor pluralisme agama. Bila berhadapan dengan golongan Islamist, Anwar akan bersalin kulit menjadi seorang Islamist dengan menjaja nama-nama beberapa tokoh Islam dan dengan membaca sepatah dua ayat Quran dan istilah-istilah Arab bagi memikat hati umat Islam. Bila berhadapan dengan pelobi Yahudi dan Amerika, dia menjadi seorang yang prodemokrasi tulen sehingga boleh menerima amalan-amalan songsang seperti homoseksual dan kebebasan untuk murtad seperti Lina Joy.


10.   Itu memang Anwar. Sikap talam pelbagai mukanya itu bukanlah sesuatu yang menghairankan. Kecenderungan nalurinya yang dua alam itu sememangnya diketahui umum.


11.   Jadi, tidak menjadi perkara yang menghairankan apabila Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan kepada Wall Street Journal, “I support all efforts to protect the security of the state of Israel.”


12.    Itulah Anwar Ibrahim. Anwar Ibrahim diketahui mempunyai hubungan rapat dengan tokoh-tokoh zionis dunia seperti Paul Wolfowitz (seorang arkitek perang Amerika berketurunan Yahudi Zionis yang menghancurkan dua buah negara Islam Iraq dan Afghanistan), William Cohen dan Al Gore, malah merupakan rakyat Malaysia pertama yang mengiktiraf negara haram Israel apabila menandatangani Annapolis Summit sesudah dia keluar dari penjara akibat sabit kesalahan liwat.


13.   Dari satu segi, seolah-olah Abdul Hadi hendak memberi isyarat kepada Anwar bahawa cukup-cukuplah kamu berurusan dengan Zionis.


14. Dan dari satu segi, Hadi Awang seperti memukul Anwar yang setiap kali apabila dibangkitkan masalah moralnya, sifat pro-Amerika dan pro- Israelnya, akan menuding jari terhadap Kerajaan dengan diluahkan ejek-ejekan seperti UMNO-APCO dan "kapal Israel" yang berlabuh di Klang (bendera Israel dan Liberia pun tak kenal ke?).


15. Malah ahli-ahli parlimen Pakatan telah menukar suasana Parlimen menjadi zoo dengan ejekan-ejekan dan bunyi-bunyian yang sudah pasti membuatkan beruk-beruk dan hidupan liar lain merasa keliru dan mungkin tertanya-tanya apakah spesies haiwan baru ini.


16. Sekali lagi UMNO dibantai sebagai agen Yahudi kerana menggunakan khidmat syarikat APCO yang ada kaitan dengan orang Yahudi. Mahfuz Omar, Khalid Samad, Dr. Dzulkifli Ahmad dan beberapa pemimpin PAS lain paling kehadapan dalam menjaja isu APCO ini dan Kerajaan Datuk Sri Najib dituduh dengan pelbagai tohmahan termasuk 1Malaysia=1Israel.

17. Tetapi, yang malangnya adalah pendokong-pendokong PAS yang bersusah payah menunjukkan iltizam mereka bersama jamaah dan umat palestin berdemo dan memboikot apa sahaja kaitan dengan Yahudi. Ironinya,mereka rancak menggunakan facebook, sebuah syarikat milik seorang remaja Yahudi, menggunakan Microsoft, Blackberry, Iphone, Motorola, Siemens dan sebagainya yang semuanya memiliki pemilik saham Yahudi serta ada yang memiliki regional branch di Israel.


18. Setiapkali ada sahaja pembunuhan, pencerobohan dan juga penghinaan terhadap rumah Ibadat kita di tanah suci Baitul Muqaddis, maka tidak lenganglah Jalan Tun Abdul Razak berhadapan dengan Kedutaan Amerika menjadi tumpuan khalayak pendemo PAS.


19. KFC dan McDonalds serta kaum kerabatnya menjadi mangsa boikot kononnya konglomerat ini menyumbangkan dana kepada Israel, sehinggakan suatu masa dahulu, di Universiti Malaya, cadangan untuk mempunyai francais McDonalds terpaksa dibatalkan atas sebab yang sama. Kegagalan membuka Restoran Mc Donald di UM ini dijadikan satu testimonial kejayaan PAS Kampus iaitu Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) sebagai bukti perjuangan mereka yang anti Yahudi. Setelah Hadi Awang bertitah beberapa hari lepas, perjuangan mereka ini bukanlah anti Yahudi tetapi adalah anti-Ekonomi.


20. Boleh dikatakan sebelum ini, belum habis saya menyebut ‘Joo’ (yang mempunyai sebutan hampir sama dengan Jew iaitu Yahudi) pun mungkin ada rakan facebook saya akan mem’ban’kan atau mem’bar’kan saya, padahal saya menyebut nama Juliana ataupun Junaidah.


21. Begitulah bencinya pendokong PAS suatu ketika dahulu terhadap Israel dan Yahudi.


22. Ada sahabat saya yang sampai tidak ampunkan kerajaan, kerana dia antara orang yang ditugaskan menjaga remaja Israel bermain kriket yang tentunya berbangsa Yahudi, walaupun belum tentu merekanya berfahaman Zionis.


23. Kami Mahasiswa UM dikerah oleh PMIUM untuk melakukan demonstrasi besar-besaran menentang kehadiran pasukan kriket Israel ini. Kami bersabung nyawa dan darah berdepan dengan belantan FRU kerana anti Yahudi. Semua ini dilakukan kerana Hadi Awang belum mengeluarkan fatwa terbarunya beberapa hari lepas.


24. Bukan setakat itu sahaja, tinggal satu hotel dengan PM Israel pun sudah menjadi dosa tidak terampun, bersalam pun salah, tulis surat pun seolah-olah melayakkan orang-orang tertentu untuk diseksa dengan Malaikat yang sama dengan Malaikat yang menyeksa Firaun, Abu Lahab dan Abu Jahal.


25. Alasan mereka kini, Nabi dahulu pun berurus niaga dengan Yahudi Madinah. Seolah-olah, riwayat ini baru sampai kepada mereka tidak sampai beberapa jam yang lepas. Seolah-olah juga sebelum kes Anwar menyokong Israel ini, Nabi tidak pernah berurusan dengan Yahudi. Tinggi sungguh ilmu ulamak seperti ini.


26. Samalah seperti setelah 30 tahun berdegar-degar mengatakan tentang Negara Islam, apabila rakan DAP mereka berdehem, Hadi Awang baru tersedar, rupa-rupanya tidak ada Negara Islam di dalam Al Quran.


27. Sekali lagi, kes Memali berulang lagi. "Mati Syahid" Ibrahim Libya menjadi sia-sia. Pengorbanan penyokong PAS disimbah air asid. Terjun dalam parit, dan disoal siasat polis, dibakulsampahkan oleh pemimpin PAS.


28. Tetapi, seperti biasa, alasan pimpinan PAS, ialah ini adalah strategi. Antum bukan ahli syura, tidak tahu hikmah keputusan syura dan akan dibebelkan keputusan terdahulu pimpinan PAS dan keajaibannya. Padahal kesilapan nyata seperti bersetuju dengan pencalonan Ibrahim Ali di Pasir Mas, menyokong Tuan Haji Zaid Ibrahim (penentang Hudud) sebagai calon pilihanraya parlimen Hulu Selangor dan pelbagai lagi keputusan "bijak" pimpinan parti yang kononnya berteraskan ugama ini disorok di bawah karpet.


29. Jadilah parti ini seperti ‘Maharaja dengan baju baru’. Pengampu dan pembodek terus berkata, baju Tuan Guru yang paling cantik, tetapi sebenarnya rakyat tahu mereka hanya bertelanjang, memperbodohkan diri dan menjual maruah agama dan negara.


30. Anwar tidak perlu risau, kerana segala maksiat dan salah laku Anwar akan diampunkan dan difatwakan halal oleh PAS selagi mana PAS meletakkan kerakusan kuasa melebihi agama.

Dr Rahman Kadir

41 comments:

@hafizzudinz said...

usefull info GA-PKR....

anyway, mohon tuan link kan blog saya dlm blog list tuan.. TQ

[link : http://tenteramaya.blogspot.com/]

Anonymous said...

Perrgghhhh PEDASNYA X TERKATA..!!!

Amacam macai2 penTOTOK PAS.?!
Tepuk dada, tanyalah IMAN !!!
JGN TEPUK DADA, TANYA NAFSU !!!

Bila tanya nafsu, kuman seberang laut nampak, GAJAH DEPAN MATA X NAMPAK (PURA2)...Hehehe, HIPOKRIT !!!!!!!!

Anonymous said...

tuan guru duit. goyang pala lutut bila nampak duit anwar berbag2 dihantar assmin ke rusila. sedekah jariahh dari kjaan arab saudi, katanya. sheikh anwar baik sama raja saud.

tapi skrg anwar tak yah cakap dari kjaan arab lagi, cuma cakap ni duit yahudi kasi. sure tuan guru ambil dgn senang hati.

Melayu Perak said...

GAP....

ayat yang nih buat aku gelak terguling-guling....

kah..kah..kah...

hatta kalau ada orang Yahudi yang kentut sekalipun di negara kita mereka akan menjerit isytihar perang,

Mawka. said...

SUCH A PERFECT ARTICLE... AWESOME. !!!

Anonymous said...

AKU MOHON KORANG TOLONG PRINT 3 HELAI KOLOR2 PUNYA

LETAK KAT KERETA

LETAK KAT PEJABAT SATU

LETAK TEMPAT MAKAN SATU

CUKUP LA

DAIM KATA NAJIB GENERAL WITHOUT TENTERA..MEH KITA NAFIKAN DAIM BIOL TU..JOMMM KITA BERSATU

DEMI ORANG UMNO
ORANG PAS
ORANG PKR
YG ATAH PAGAR
ORANG MELAYU KITA
ORANG KITA
ORANG ISLE KITA

YANG TAK BERPATI
BAIK UTK DAP,MIC,MCA,PBS DLL

UTK MENGELAK PERANG YANG BAKAL MELETUS JIKA DAP NAIK JAGA NEGARA

BABI LU DAP..

TOLONGG LAHHHH
(kalu xdpt buat...yg paling ringan...bg motivasi buleh tak??)

Anonymous said...

Maka terjawablah kenapa Brother anuar bin ibrahim (BABI) marah dengan DS Najib yg melancarkan 1 Malaysia kerana B.A.B.I mahukan 2 bukan 1...

Talam 2 Muka

&

2 Alam

~ Aku Undi UMNO

Anonymous said...

tuan guru duit. goyang pala lutut bila nampak duit anwar berbag2 dihantar assmin ke rusila. sedekah jariahh dari kjaan arab saudi, katanya. sheikh anwar baik sama raja saud.


=================
JANGAN BANG ANWAR AKAN KEKAL EGO...LG TU..(INI AUTO TAU)

INI DUIT HALAL..ULAMAK2 DARI PERUSUK DONIA SUMBANG DANA..

ERR..LUPA PLAK..KERAJAAN ARAB SAUDI SEMUO KIM SALAM NGAN SHEIKHH..

..

Anonymouz said...

Fatwa ikut nafsu bukan ikut dalil.

Anonymous said...

PAS cakap xserupa bikin....POk Aji n Lobai tgk duit bertaboran , berpinau2 gak mate....

Tiada yg sempurna sifat n sikap di dunia ini, jadi PAS jgnla mndabek dada yg kome la yg paling Islamik sekali...

Kalo benarla UMNO nih jahat, sejahat2 UMNO masih orang Melayu mndapat hak tapi kalo jahat DAP, Poo kii rr n PAS, alamat org Melayu akan kehilangan hak secara total....

LU PIKIR LA SENDIRI...

Anonymous said...

hahahahaha......budaya takut atau ditakutkan......hahahahaha zionis pap dap pkm hahahahaha gap kan ada pejuang hamas hahahahaha.....hahahaha

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

Shaari said...

tapi bila penyokong PAS nak sedar dengan semua fakta ni ye. helpless tengok diaorang ni laaaa...

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

KL POS said...

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

KL POS memohon jasa baik pihak anda menyenaraikan laman kami ini di 'link blog' anda agar info KL POS dapat dikongsi bersama pengunjung blog anda.

KL POS akan mengambil beberapa artikel terbaik dari blog ini menerusi kategori 'Dari Blog' selepas ini.

Sekian, Terima Kasih.


"Paparan Info Politik menjangkaui sempadan ideologi."

http://klpos.com/

Anonymous said...

fulamakkkkk PAS memang PAS PIS PUS..

Dulu kata tubuh negara islam,tiba@ h.hadi buat break mengejut buat u turn negara islam tak ada di dalam al quran...

Baru hari tu puak2 hamPAS buat fitnah umno-upcolah, umno-yahudilah ,umno-firaun dgn alasan bekerjasama dgn yahudi tp hari nie hadi break emergency kata boleh bekerjasama dngn yahudi.

Tp yng kelakarnya mereka tak pulak kafir kerana bekerjasama dgn orng kafir hahahahahaha.....gila babi punya politik!

Anonymous said...

itu nak menghalalkan derma jihad pilihanraya yg diterima dari yahudi melalui anwar berahim la tu..

tp si hadi kata berniaga dgn yahudi dibolehkan..so ape yg pas nak offer kat yahudi ni utk berdagang?

tp actually zaman rasullulah dulu pun Nabi berjual beli dgn yahudi..tak salah sbnarnya dari hukum islam..kalu kata alasan yahudi dulu baik skrg jahat, maka anda sendiri pertikaikan apa yg didalam alquran tentang yahudi..

Anonymous said...

.


































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































.

Dot said...

GAP,

kesian anon 6:36 PM nih! sampai tak terkata dgn tindakan hj hadi kali ni!!!!!

apa daya kita hanya manusia!

kdg2 tindakan pemimpin2 pas mencerminkan nafsu nafsi belaka!! sejak akhir2 ni hj hadi cenderung utk mengampu anwar secara terang2an. habis punah impian pengikut2 pas nak melihat negara Islam ditgakkan sbb negara pluralisme lebih berdayasaing!!

takbeeeerrrr!!!!!

Anonymous said...

HEBAT SUNGGUH PANDANGAN PENCACAI ISRAEL KAT ATAS NI....
KOSONG.. YE KOSONG.. TAKDE APE2 ISI LANGSUNG.. MEMANG KOSONG.. MACAM TEMPURUNG KEPALA DIORANG JUGAK KOSONG TAKDE ISI................

Anonymous said...

Anon 3:43,
'Perrgghhhh PEDASNYA X TERKATA..!!!'

Tak sepedas mana pun....!

Fakta yg cuba dilahirkan berserta emosi, tak kukuh!

Dr Abd Rahman cuba menimbulkan pertentangan antara dasar & tindakan yg beliau nampak dari PAS!

Pd aku, beliau(DR Abd Rahman) cuai dlm dua perkara.

Pertama, menuduh tepat Anwar sokong Israel.

Kedua, gagal mengenali tindakan PAS berdasarkan syariat.

Kenyataan Anwar di AWSJ tempohari tidak di fahami secara keseluruhan(asyik guna petikan 'Utusan' yg cut & paste! Kenyataan bersyarat Anwar tidak pun di sentuh, yg mana sebenarnya adalah inti pd segala kenyataan di AWSJ itu. Memutarbelitkan kenyataan sebenar melemahkan hujah Dr tadi.

Berkaitan kenyataan TG Hj Hadi mengenai keharusan bermualat dgn yahudi. Hukum asal memang di benarkan selagi ianya tidak memudaratkan org Islam.

Berkenaan terdapatnya respon dari kalangan PAS yg berdemo, berarak menentang, melaung serta mengangkat banner adalah atas dasar penentangan terhadap ideologi rejim pemerintah Israel. Bukan terhadap keseluruhan bangsa yahudi..!

PAS jugak sedar, begitu jugak UMNU, amat mustahil pd era ini utk mengelak dari berurusan dgn sesuatu yg ada kaitan dgn yahudi.

Jika UMNU cuba bertranfomasi, kenapa tidak pd PAS?

Anonymous said...

AKU DAH CAKAP DAH, PAS = PUTAR ALAM SEMALAYSIA, LEPAS NIE APA PUN BOLEH, TAK BOLEH PAKAI LAH PAS NIE

- PENGUNDI ATAS PAGAR -

Anonymous said...

ulamak politik macam hadi awang, kata-katanya tak perlu dijawab dgn bahasa politik, nanti akan dibalasnya dgn putar belit yg semakin menyesatkan.

BAGI KITA CUKUP JELAS;
YAHUDI ITU ZIONIS, ZIONIS ITU YAHUDI.
SEKARANG (HARI IN) YAHUDI/ZIONIS ADALAH ORG YG SAMA.

hadi awang mengkafirkan orang umno, bila orang umno bermuafakat dalam kerjasama dgn org bukan islam demi kebaikan semua kaum-kaum tersebut. bukan kerjasama utk menukar agama!

hadi awang sejak mabuk sekapal dgn kumpulan pakatan rakyaat dan hanyut
dalam hayalan hendak berkuasa, semakin hilang pedoman apa perjuangan sebenar mereka malah sangat gagal memahami siapa musuh islam yg sedang dia ikuti!!!!

dinegara yg harmoni ini kita tidak memerlukan manusia seperti hadi awang, yg pernah memberi fatwa songsang dan menjadi ikutan dan hari ini pula sedia bekerjasama dgn yahudi/zionis. pd aku dia adalah musuh islam setaraf babi / anjing

Melayu Perak said...

musangka....

aku dah kata dulu kenyataan anwar dalam wsj ada 2 bahagian...

pertamanya dia mengakui sokong keselamatan israel tanpa SYARAT...

keduanya baru dia buat syarat kalau nak DIPLOMATIC TIES kena jaga juga kepentingan palestin....

Otak geliga said...

PAS ni baru belajar ajaran agama Islam sebenarnya agaknya.....Tok Guru???....kah..kah..kah...sorry laaaa......menyesatkan

x boleh ke BUANG je nama Tok Guru???....langsung TAK LAYAK!!!!

manusia mcm ni la yg membantu SYAITAN menyesatkan umat Islam akhir zaman

Anonymous said...

Hj. Hadi sudah menterbalik segalanya. Cukup-cukup la tuh Anwar. Yang mendengarnya pun sudah tersangat penat.

Anonymous said...

Tuuuu punn Puak puak Pas dok tungguu lagi ! patot keluaq pas ramai2....tak tau laa apa laginak cakap!!

Anonymous said...

Sapa dia Dr Rahman Kadiaq ni?

Adik beradik Pak Kadiaq Mamak parpu kot?

Hang tak payah ajar orang PAS la.

Pi belajar lagi, hang punya otak ada setaraf Md Sabu atau Mahfuz ka Dr.?

Politik dgn akademik tak sama Dr ayam oi.

Anonymouz said...

Hari tu diorang kata kerajaan khianati rakyat sebab jual minyak sawit kepada Yahudi, kemudian hari ni kata boleh pulak berdagang dengan Yahudi.

Anonymous said...

PAS dah kiok!

Anonymous said...

sapa yg takut brather ?? kerje ko lain. xde memblankan komen GAP..

AKU DOA KOMANDO MELAYU RAJIN BALIK MSUK SINI... BIAR DIA CARIK KO SMPAI LUBANG. CACOING..

Anonymous said...

sapa letak politik lebih tinggi dr agama ...siap la balak ...aku xdoa hadi xjugak tok nik..

sejahat umno.. dia tk mereng mcm pas GILA..
kata tak jahil agama ..
tp permainkan AGAMA..
HANG JGN LUPA SERBAN ATAH KEPALA..
NANTI SAT GI TUHAN GANTI BATU BATEE

. puak ni xtakut ka.. depa hanya takut jika umno yg berniaga.. tang dia nak berniaga...nak juai apa??

astifirullalh..

Anonymous said...

MUNAFIK BERTOPENGKAN PAKAIAN YANG ALIM KONONNYA. DIA LEBIH ISLAM DARI YANG LAIN. SEMUA KEMUNAFIKAN TELAH TERBUKTI TERANG-TERANG DISIANG HARI, TIDAK PERLU FITNAH SEPERTI MEREKA INI. GOLONGAN JAHANAM! SEMUA YANG HARAM BOLEH MEREKA HALALKAN IKUT ACUAN SENDIRI DEMI PARTI BANGSAT MEREKA SENDIRI. LEBIH JAHANAM DARI PELACUR-PELACUR!

RH said...

Congratulations!
Perfect elaboration.
Orang PAS tak nak baca ker...?
Atau dah klik benda lain takut hati nak baca terus.
Pesan saya, takut pada diri sendiri adalah musuh paling utama seseorang.
Bismillah... dan bukalah hati.

Anonymous said...

Terima kasih Dr Rahman ini sangat jelas kerana berdasarkan pengalaman dan pengamatan kejadian sebenar...

Memang itulah yang saya sendiri nampak dan nilai. Peliknya kenapa pengikut taksub PAS seperti tidak nampak (buat-buat tak nampak) akan hal ini?

Saya adalah salah seorang petugas dalam Karnival JOM MASUK U di Kuala Kangsar minggu lepas. Ada 112 booth paqmeran daripada pelbagai agenswi kerajaan yang menyertai karnival itu.

Keberadaan kami itu hanya untuk menyebarluaskan maklumat tentang peluang-peluang pendidikan tinggi di seluruh negara. Maklumat saya sendiri berikan tanpa syarat dan pilih kasih.

Layanan sama rata untuk semua pengunjung saya berikan begitu juga dengan yang lain. Kami sedar kami penjawat awam.

Dukacita teramat sangat bila karnival murni itu diambil kesempatan oleh petugas (tak pasti PAS atau PKR) yang berkunjung ke booth kami sambil mengedarkan 3 helai naskah propaganda cetakan depan belakang kepada kami.

Terkedu dan sedih rasanya. Dalam masa jentera kerajaan melaksanakan tugas dan tanggungjawab, mengapa tergamak hal ini di lakukan. Mengapa tidak tunggu di luar atau letakkan saja di cermin kereta yang parking di luar?

Hebat dan gigihnya perjuangan Melayu Perak nak kembalikan Perak kepada pembangkang. Mereka seperti tidak nampak bagaimana DAP sebenarnya yang berkuasa walaupun Nizar selaku MB masa itu.

Ada masa, akan saya asan bahan propaganda tersebut dan taburkan kepada GAP dan rakan-rakanya untuk dikupas.

Teruskan Dr. Terima kasih juga kepada GAP!

Anonymous said...

Harap anda teruskan apa sj usha anda itu.. mereka ingat dap bg restu pas jd MB .. krusi PM lg jadi idaman

malang sungguh ibu yg melahirkan anua.. ropa2 penyebab perang sesama sendiri

Anonymous said...

GAP,
KENAPA ADA BANYAK SABGAT RUANG KOKONG ANTARA KOMEN YANG MASUK?

KURANG MENYENANGKAN PEMBACA. ADA HANTU KACAU KE?

Anonymous said...

Bodohnya dan bebalnya musangka ni!
Persoalannya kenapa dulu hamPAS kutuk BN pasal perniagaan pisang dari israel, boikot barang yahudi, boikot KFC McDonald, dll, tapi hari ni keluar fatwa boleh berniaga dgn yahudi pulak?

Memang hamPAS!!