Tuesday, March 6, 2012

TOL SG RASAH DAN BT 3: NAJIB AKAN UMUM SESUATU ?


samada salah satunya mansuh atau diturunkan harga (50%) ia bakal melonjak kemungkinanan kemenangan besar BN di selangor.

22 comments:

pukimaq said...

Mansuhkan la.Tak peduli pun.Nanti sayangku akan naikkan tol tu dengan bontotnya bila sayangku jadi perdana menteri nanti.

Anonymous said...

mesti puak pakatan kata rasuah

bg air percuma tu pemberian kpd rakyat..

pakatan mengurangkan beban rakyat..
bn memberi rasuah la pulak..

kalu menang 2008 sebab rakyat sokong..
kalu kalah sebab pengundi hantu..

senang betui jadi pembangkang...


skrg baru depa tau..kerajaan Selangor dh nak tumbang.. kedah insyAllah tumbang...

Kerajaan Pusat susah sket nak tumbang..
pakatan buleh try n.sembilan la pulak

So change paling tinggi

pakatan stay penang dap, kelantan pas, pkr n.sembilan (mb n.9 bersedia la kamu...dengar projek2 perumahan byk xsiap tbengkalai..depa kutuk mb yg lemah...)

pakatan dpt hanya sorang satu negeri la...

tapi kelantan paling kritikal.. sebb byk sgt isu islee tercalar...

org atah ni lu tukar la gambar, nickname tu busuk... ibu tu wajib dijaga namanya, maruahnya..dah sah2 mak hang malu 'anu' nya hang sebut2 kat sini

Anonymous said...

sudahla umno...kalau nk mansuh awal2 lagi boleh mansuhkan.kenapa baru sekarang?

pancing politik ler jawapannya

Anonymous said...

insya Allah, tunggu saja ler, tapi GAP ada yang hangat akan meledak minggu ni....hehehe tunggu...Anwar bakal sakit kepala lagi!

Anonymous said...

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah.

.

Anonymous said...

Kerja paling bodoh. Yang rugi orang melayu akan menganggur. Kalau ada vss pun tak seberapa. Orang bukan melayu akan tetap undi pakatan. Yang kena buang kerja sebab tol tutup akan pasti mengundi pakatan. Kesilapan besar. Sepatutnya kurangkan kadar tol bukan tutup satu hala seperti yg jadi kat cheras highway. Kerja hilang macamana nak bayar loan. Kebodohan mak bapak, anak jurutol yang rugi.

Anonymous said...

tutup terus Tol batu 3...shah alam ramai Melayu...jika terpaksa pilih antara beberapa juru tol yg.hilang kerja dengan kurangkan kos hidup ratus ribu rakyat, pasti kerajaan perihatin pilih rakyat...Lagi pun kat negara nh peluang kerja melimpah ruah..jangan memilih dah lah..

Gen2Felda

Langsi said...

Lihat keuntungan rakyat berkat kekuatan dan desakan PR!

PR dah bersuara awal lagi akan mansuhkan TOL, gaji minimum RM1000, dan byk lagi. UMNgOk Be-eNd baru nak buat sebab PilihanRaya Umum dah dekat...

Kalo nak nikmat yg lebih baik... negara berkebajikan...tunggu ape lagi...JOM BERUBAH! Kita undi PR...
Kita Undi Sape saje...
Asalkan Bukan UMNgOk.....ABU!

Anonymous said...

Aku pun bayar tol juga ..

Jalan besar dan berjaga dan pengguna boleh menggunakan dengan selesa, kalau rosak atau ada kemalangan, pihak terbabit segera datang dan membantu..

Penyelanggaraan memakan kos dengan segala macam manpower yang diperlukan, maintanance memerlukan wang ..

Masa puncak memanglah jem, mana mana pun jem, pasal rakyat dah mewah, satu rumah pun ada satu kereta, itu paling kurang, selalunya ada 3 biji, yang kaya sampai 7 atau lapan biji kereta, semua orang tak mahu naik pengangkutan awam, kecuali mereka yang terpaksa berjimat ..

Bayar tol bukan bermakna jalan tak jem, walaupun jalan dah 3 .. 4 lorong tapi masih jem .. maknanya rakyat berpusu pusa nak bayar tol... nak gunakan jalan selesa ..

Bila isap rokok sepuluh ringgit membazir begitu sahaja, bila bayar tol .. semua nak diungkitnya, bila tak jem di masa luar waktu puncak .. mencanak dia bawa kereta 140 km - 160km .. waktu itu tidak pula dia kata terima kasih kat jurutol ..

Kalau ikutkan kehendak manusia .. semua nak free, sekolah nak free, tol nak free, gi hospital pun nak free ..

Mana ada free .. nak kencik pun kena bayar paling kurang 20 sen ..

Anonymous said...

Benda lain kamu sanggup bayar..bila sedekah derma ikhlas kamu kedekut berkira pulak..

NurulNafisa said...

Pada pandangan aku..Kalau tutup terus kerajaan akan menanggung kos yang tinggi untuk penyelenggaraan adalah lebih bagus kedua-dua tol ini dikurangkan sehingga 50% sahaja....situasi menang-menang...

Anonymous said...

NEGARA ISLAM LEBIH BAIK DARI NEGARA BERKEBAJIKAN...

KERANA AJARAN ISLAM SUDAH ADA KEBAJIKAN

TETAPI KEBAJIKAN BELUM TENTU ADA ISLAM NYA.

Anonymous said...

Anonymous said...

sudahla umno...kalau nk mansuh awal2 lagi boleh mansuhkan.kenapa baru sekarang?

pancing politik ler jawapannya
March 6, 2012 7:06 PM

---------------------------------------

Sudahlah PAS dan Pakatan Rakyat, sekarang baru korang sibuk nak buat Negara Kebajikan konon sedangkan Barisan Nasional sejak penubuhan Persekutuan Tanah Melayu lagi dan seterusnya Malaysia pada tahun 1963 telah mengamalkan negara kebajikan, sekolah disubsidikan, jalanraya untuk kemudahan rakyat, barangan bersubsidi, kesihatan bersubsidi, keselamatan bersubsidi, siap bantu rakyat susah yang tak ada harta sertai FELDA bukan saja orang bumiputera malahan India dan Cina yang miskin dan fakir pun diberi peluang sertai FELDA untuk ubah kehidupan kepada yang lebih baik.

Korang pula Pakatan Rakyat kononnya Negara Kebajikan, tapi kebajikan apa kejadahnya kalau berdemontrasi liar ke sana ke mari menyusahkan rakyat dan menyebabkan orang yang berniaga kerugian? Malahan kehilangan pelaburan asing menyebabkan peluang kerja untuk rakyat kurang, itu kebajikan jadahnya apa pula? Tak cukup dengan itu, pimpinan korang terutama si 'anugerah tuhan' sibuk ke luar negara memburukkan negara hingga eksport negara terjejas hingga banyak syarikat rugi sampai terpaksa berhentikan ramai pekerja, itu negara kebajikan haram jadah apa lagi?

Malahan penduduk Kampung Buah Pala yang ditipu negara kebajikan kepala otak koranglah.

Kemudian korang sibuk minta derma untuk biaya aktiviti parti korang itu bukannya nak beri kebajikan kepada rakyat, tapi korang pula jadi peminta sedekah merayu kebajikan dari orang ramai.

Puak Pakatan Rakyat ini mana boleh percaya, dasar penipu besar, Negara Kebajikan konon, kebajikan kepala otak korang sajalah, kebajikan lancau korang sajalah bila korang hanya menjadi pelingkup dalam negara ini.

Anonymous said...

Pakatan Rakyat ni mana tahu kenang budi, segala bantuan kerajaan dia orang bolot, tapi tuduh kerajaan zalim dan kejam, kepala otak koranglah, kalau kerajaan zalim dan kejam, korang tak akan dapat bantuan walau satu sen pun, lihat anak korang malahan korang dulu pun belajar di sekolah yang disubsidikan oleh kerajaan, malahan beras, gula, tepung, minyak masak, petrol, diesel, gas memasak, gula dan banyak barang lagi disubsidikan oleh kerajaan, malahan kalau korang sakit pun kalau pergi hospital atau kelinik kerajaan korang dapat bantuan subsidi rawatan dan ubatan juga seperti penyokong kerajaan, malahan korang juga gunakan jalan raya yang dibina oleh kerajaan tanpa sebarang bayaran sewa pun, sekadar cukai jalan yang tak seberapa yang juga dibayar oleh kerajaan. Korang puak Pakatan Rakyat memang jenis manusia yang tak kenang budi, tak sedar diri, tak sedar dek untung, korang juga tak tahu malu, korang gunakan berbagai kemudahan kerajaan, tapi korang kutuk kerajaan dengan berbagai tuduhan. Untuk lepaskan diri korang kata itu adalah tanggungjawab kerajaan, kalau kerajaan dah bertanggungjawab, takkan korang nak buat tuduhan melulu dan menentang kerajaan lagi kot? Korang perlu ingat kerajaan pun macam mak bapak korang juga, mak bapak korang bertanggungjawab membesarkan korang, beri pendidikan dan sebagainya, takkan korang nak menderhaka kepada mak bapak korang pula bila dah berjaya, tak tahulah kalau jenis korang ni pun sanggup derhaka kepada mak bapak kerana kononnya dah tanggungjawab mak bapak besarkan korang, bila dah besar dan berjaya korang tak perlu kenang budi mak bapak lagi.

Korang puak Pakatan Rakyat, sedarlah diri sama, cerminlah diri, korang tu banyak terhutang budi kepada pihak kerajaan yang sangat bertanggungjawab walaupun korang tu tuduh macam-macam pada kerajaan, korang ni muka tak tahu malu ke bila menentang dan membuat ainaya terhadap kerajaan dengan tuduhan melulu dan bertindak menyusahkan kerajaan dengan kegiatan gila korang seperti hasutan dan demontrasi liar? Mana pemikiran korang, takkan korang ni hanya ada otak tapi tak berakal kot?

Saya mencabar mana-mana puak Pakatan Rakyat untuk menyangkal komen saya ini terutama Musangka dan pimpinan Pakatan Rakyat, saya bukannya nak berlagak, tapi nak menyedarkan korang puak Pakatan Rakyat yang bukan saja tak sedar diri, tapi tak tahu berfikir, korang tak beradab dan kurang ajar terhadap kerajaan yang telah banyak berbudi pada korang, sedarlah diri sama, jangan tahu gunakan kemudahan kerajaan saja, tapi tuduh itu dan ini, kalau kata bodoh korang marah, tapi korang ni bukan saja bodoh, malahan kurang ajar, biadap, tak sedar diri dan tak kenang budi serta yang seangkatan dengannya kerana itulah peribadi korang.

Rakyat sekalian, jangan terpedaya dengan manusia bukan saja bodoh, malahan kurang ajar, biadap, tak sedar diri dan tak kenang budi serta yang seangkatan dengannya kerana itulah peribadi mereka yang tak tahu malu dan tak reti berfikir ini.

Sama-samalah kita semua rakyat Malaysia membantu kerajaan Barisan Nasional membangunkan negara ini demi kepentingan negara ini dan rakyat negara ini serta generasi kita akan datang.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Sokong pm hapus tol..undi pr..

Langsi said...

Anon 11:53pm dan 12:06pm... ni la dia puak2 jenis KAPAL LAYAR lagi!

Kalo jenis DACING timbang kati senget dah 54 tahun berkarat tu pun orang dah taklarat nak tengok... ape lagi dengan KAPAL LAYOR yg dah karam ni...

Anon dua-dua ekor woi... kepala hotak yg ade tu, tolong la guna dgn sebaik-baiknya...jgn asik pikio pakai tumit je!

GAP..... memang takat ni je ke pemikiran spesis UMNgOk Be-eNd ni?
Tolong panggil Serban of Goat... mamat ni pandai sikit sebab mikio pakai kepala...lutut!

Anonymous said...

Suruh gap mintak maap ke rayuan ke..mane le tau kalu tersentuh hati ku. Boleh aku tukor undi...

Anonymous said...

Buat makluman semua,parti tak salah apa2,yang salah adalah pemimpinnya..kita sebagai rakyat yang bertanggungjawab perlulah perbetulkan mana2 pemimpin yang tidak dapat memimpin dan kita perlu pimpin pemimpin tersebut kearah yang benar melalui saluran pilihanraya nanti.Jalankanlah tanggungjawab anda sebagai rakyat yang wajib memimpin pemimpin yang perlu dipimpin.

Anonymous said...

Well tak leh nak cakap, kalau kita terlalu bangga diri sebelum apa apa terjadi elok kita silence mode bab ni, org bukan boleh kira sgt otak kejap mcm chipsmore biskut, ikut arus ikut lalang, rasa kena dihati sokong tak kena tinggal jilat kahak kuning pun sanggup. Motivasi dan semangat yg ada kalau tak disertai dgn kepimpinan yg baik dan terurus pun boleh lingkup. Cina hal cina janji bangsa mereka, tak kira parti politik tetap pangkah DAP kalau kena tembolok mereka, melayu ..asyik bergomol, berlaser mulut...

Anonymous said...

apa pun tindakan PM kebelakangan ni pasti menguntungkan rakyat..semoga dapat meringankan beban rakyat.syukur,PM dengan rendah diri telah memohon maaf diatas segala kesilapan terdahulu.Syabas.

praha2 said...

hanyo oran bodoh, baral,bahlol,bangang.tolol dan otak tak center jo yang akan mengudi pr. sobab nyo kito tau tak payah nak cakap. oran yang dipilih ialah peliwat,oran yang mengikutnyo bersubahat samo lah dosa nyo. kalo pm hapuskan tol apo salah nyo? siapo yang untung? rakyat. mengapo nak di buet kan isu. oran pr ni tak guno otak cam mr bean jo.

Anonymous said...

bukan memilih kerja, tapi tak ade kerja laaaa. *****
Yang mamat sekor ni apasal la tunjuk gambar separuh bogel. mesti jenis mahasewel niii.