Wednesday, March 7, 2012

SEMINGGU 2 LAGI TAMATLAH RIWAYAT HASAN ALI..


itulah kata pemimpin pas.
dia dakwa pas taknak jawap hujahan hasan ali.
jadi apa yang pas nak lakukan adalah..
berkata seminggu 2 lagi tamatlah riwayat hasan ali..


LAIN MACAM JE ?

21 comments:

NurulNafisa said...

Macam lah ajal maut tu terletak di tangan die....Aku pun hairan dengan ajaran aliran PAS sekarang...Makin menuju kearah kemunafikan... Sanggup pulak mendoakan orang lain pendek umur...

Sekali die berdoa Hassan Ali pendek umur 1000 umat Islam akan mendoakan kesejahteraan Hassan Ali hari ini...

Anonymous said...

apa la nak hairankan sngt dgn sama ada pas atau pkr dl gabungan PR ni..!! Bukan kah selama ini pun bab2 huku & akidah jadi mainan saja.Kita dah dengar ustz badrul amin kata akn munculnya Imam Mahadi daripkr,ustz budak pas kata adanya persamaan antara Nabi Muhamad s.a.w. dgn MUsriydul Pas,usriydul pulu pas kata Nabi Muhamad s.a.w. sewaktu lahir kedunia sama aja macam bayi2 lain yang nama mamat dia juga katasekejap Shurga & neraka itu hak mutlak Allah s.w.t. bukan manusia yg tentukan lepas itu kata bukan hak mutlak Allah s.w.t. pulak dgn beri contoh gelas minum kita boleh buat apa jua dgn gelas tersebut sama nak letak air dan minum ,pecahkn dsbnya (tak faham maksud beliau asa tuntun video dl blog).Jadi apalah sangat setakat mendoakan keburukan terhadap sesama islam yang lain??????

Anonymous said...

Sebenarnya hor bukan Hasan Ali yang mati tapi itu PAS PAS PUS MAMPUS yg sulah lamer mampus maciam itu Mampus Omar hor!!

Wa pun tersangat helan apa pasat PAS punyia olang semue boloh2 hor? Wa ingat hor sebab dia olang semua bukan Islam yang iklas.

Aiyah Ciak Sai punyia olang2 PAS!!

Anonymous said...

Jangan lupa apa yang pernah dilakukan oleh parti hamPAS Perak yang BODOH pada suatu masa dulu jugak!!!

Mohsin hadapi solat hajat 7 hari 7 malam

Ahli parlimen PKR, Mohsin Fadzli Samsuri diberi tempoh tujuh hari supaya mengosongkan kerusi Bagan Serai ataupun menghadapi tindakan dikenakan solat hajat supaya dihukum oleh Allah.

Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ahmad Awang (kiri) berkata pihaknya akan menganjurkan solat hajat selama tujuh hari tujuh malam supaya Mohsin diberikan hukuman setimpal kerana mengkhianati perjuangan.

“Kita beri tempoh tujuh hari supaya beliau letak jawatan. Jika tidak kita akan anjurkan solat hajat tujuh hari tujuh malam supaya Allah menghukumnya kerana khianat pada perjuangan.

“Bentuk hukuman tersebut, biarlah Allah sahaja yang menentukannya,” kata Ahmad yang juga pesuruhjaya PAS negeri Perak pada pilihan raya umum sebelum ini.

Bekas naib presiden PAS itu mengulas tindakan Mohsin yang keluar PKR dan menjadi wakil bebas dengan alasan tidak bersetuju dengan pendirian PKR berhubung isu kalimah Allah.

Pada sidang media bagi mengumumkan perkara itu semalam, Mohsin (kanan) dilaporkan berkata, beliau telah membangkitkan perkara itu melalui saluran dalaman tetapi mendakwa ia tidak dihiraukan.

Ketika menghubungi Malaysiakini malam semalam, Ahmad berkata, tempoh tujuh hari yang diberikan kepada Mohsin untuk meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat bermula semalam apabila pengumuman itu dibuat.

Ditanya sama ada program berkenaan akan dianjurkan oleh PAS negeri, Ahmad berkata ia anjurannya sendiri yang bertanggungjawab menerima Mohsin sebagai calon kawasan tersebut pada masa itu.

Bagaimanapun, tambah Ahmad, beliau juga mengajak pengundi kawasan itu, penyokong PAS sekitar kawasan parlimen berkenaan dan kira-kira seribu pelajar daripada sebuah pusat pengajian agama yang diasaskannya di Perak bagi menyertai solat tersebut.

Ahmad sebelum itu telah dua kali bertanding pada pilihan raya umum di kawasan parlimen tersebut pada 1999 dan 2004. Bagaimanapun beliau tewas kedua-dua kali di tangan calon BN.

Mengimbau semula detik-detik ketika Mohsin dipilih sebagai calon bagi Pakatan Rakyat, ketika itu Ahmad berkata, bukan sahaja pengundi, tetapi penyokong PAS juga tidak mengenalinya.

“Semua orang tanya siapa beliau,” kata Ahmad yang berkata pihaknya bertungkus lumus berusaha bagi memastikan Mohsin menang.

“Waktu berkempen itu, kita bawa dia, iring ke sana ke mari. Saya (sendiri) cakap pada pengundi-pengundi, kalau tuan-tuan undi Mohsin, samalah macam tuan-tuan undi saya,” katanya.

Ahmad juga dilihat menunjukkan keraguannya terhadap tindakan politik Mohsin tersebut yang menurutnya berlaku secara tiba-tiba.

Katanya, beliau difahamkan, ketika seorang aktivis PAS kawasan tersebut berhubung dengan Mohsin kelmarin, soal peletakan jawatannya tidak timbul langsung.

“Berdasarkan sidang media beliau, daripada cara dia baca kenyataan akhbar, dengan salah sebut beberapa kali, saya rasa itu bukan beliau yang buat,” kata Ahmad.

Sementara itu, kira-kira jam 10 pagi ini, sejumlah 200 orang berhimpun di depan pejabat Mohsin di Bagan Serai bagi mendesak wakil rakyat itu meletakkan jawatan segera.

Sumber: Meloyakini...

Anonymous said...

Ini pula cakap orang-orang yang takde OTAK dan takde TELOR!!!! Kah kah kah kah

Tinjauan PAS: Pemecatan Hasan Ali beri kesan minima

Pusat Penyelidikan PAS (PPP) melalui satu tinjauan yang dijalankan mendapati tindakan PAS memecat keahlian Dr Hasan Ali hanya memberi kesan minimum di kalangan masyarakat Melayu, kata pengarah operasi PPP, Dr Ahmad Zuhdi Marzuki.

Katanya, tinjauan tersebut menggunakan dua kaedah, iaitu dengan menilai komen pembaca di media baru seperti Malaysiakini, Malaysian Insider, Berita Semasa dan Youtube.

Manakala kaedah kedua ialah melakukan wawancara dengan responden terpilih yang mewakili 24 kawasan parlimen di seluruh negara.

Beliau berkata, sekiranya merujuk kepada maklumbalas pembaca Malaysiakini dan Malaysian Insider mendapati "kesan positif pemecatan dilihat lebih ketara berbanding kesan negatif".

"Dengan mengambil kira julat sokongan pengundi Melayu kepada PAS dalam pilihan raya umum 2008 dan pilihan raya kecil selepasnya, iaitu antara 45 peratus hingga 55 peratus, kesan negatif pemecatan Dr Hasan dilihat masih dalam lingkungan julat tersebut.

"Sehubungan itu, boleh disimpulkan kesan negatif pemecatan Dr Hasan Ali tidaklah membimbangkan," kata Dr Ahmad Zuhdi dalam satu kenyataan semalam.

Mengakui tinjauan dibuat dalam tempoh singkat dan kaedah yang agak mudah, beliau berkata temubual responden yang mewakili 24 kawasan parlimen di seluruh negara dapat memberi gambaran awal, kesan pemecatan terhadap pengundi Melayu khususnya pengundi atas pagar.

"Hasil penilaian terhadap komen pembaca berkaitan dengan isu pemecatan Dr Hasan Ali ini, didapati 85 peratus pembaca Malaysiakini dan 67 peratus komen pembaca Malaysian Insider adalah positif terhadap pemecatan itu.

"Manakala bagi pembaca Berita Semasa pula 44 peratus menyokong pemecatan, manakala 49 peratus tidak menyokong dan selebihnya tidak pasti," katanya dalam satu kenyataan.

Menurutnya lagi, berdasarkan tinjauan penonton klip Youtube berkaitan pengumuman pemecatan itu yang diterbitkan TVPAS pula, mendapati 273 daripada 67,796 penonton, memberi maklum balas sama ada 'like' atau 'dislike' yang didakwanya boleh menjadi petunjuk sama ada menyokong atau tidak.

"80 peratus daripada 273 penonton yang memberi maklumbalas itu, menyatakan ‘like’ yang boleh digambarkan sebagai positif terhadap pemecatan tersebut.

"Melihat kepada penilaian terhadap respon pembaca dan penonton media baru, kesan positif hasil daripada pemecatan Dr Hasan Ali adalah lebih dominan," kata Dr Ahmad Zuhdi.

Menurutnya, tinjauan melalui kaedah wawancara juga dibuat dengan 24 yang dipertua PAS kawasan - yang dianggap berpengalaman dalam kegiatan politik - disebabkan keterlibatan mereka secara langsung dengan masyarakat akar umbi.

Katanya, hasil wawancara itu dapat disimpulkan bahawa ahli PAS tidak langsung menimbulkan reaksi negatif berhubung pemecatan itu.

“Manakala bagi masyarakat awam pula khususnya pengundi Melayu, sembilan yang dipertua PAS kawasan menjangkakan pemecatan itu boleh memberi kesan negatif kepada kawasan mereka, manakala 15 yang lain melihatnya memberi kesan yang positif atau tidak memberi apa-apa kesan,” jelasnya.

Sembilan kawasan tersebut ialah Parit (Perak), Tampin (Negeri Sembilan), Alor Gajah (Melaka), Mersing (Johor), Setiu dan Besut (Terengganu), Arau (Perlis), Jeli dan Gua Musang (Kelantan).

"Berdasarkan hasil wawancara tersebut, boleh disimpulkan penerimaan masyarakat Melayu di kalangan bukan penyokong parti terhadap pemecatan tersebut adalah terpecah dua iaitu 50–50," katanya.

Sumber: Melayokini...

Anonymous said...

Tapi apa yang berlaku sekarang, penganut hamPAS cukup risau bila dengar nama Hassan Ali sehingga mendoakan kecelakaan buat bekas penganut mereka tu...!!!

Maka, mungkin kita boleh beramai-ramai mendoakan KEMUSNAHAN parti yang bertopengkan Islam ni musnah ditangan rakan-rakan kafir mereka sendiri.... InsyaAllah, TAK LAMA LAGI TU...!!!!!!!!

Anonymous said...

pas ingat Allah tu suruhan diorang ker?

macam la pas dan ahlinya maksum sangat.orang kritik pas bukannya kritik Islam

skit skit kaitkan Islam dengan pas,dgn kisah Nabi dan sebagainya.macam la orang jahil murakab sangat tak reti beza.bila kritik,melenting kekunun kritik Islam.eh melampau betui.kritik pas bukannya kritik Islam.

bengong jer

Anonymous said...

Apa nak kata lagi...memang hamPAS

Servant of God said...

PAS laknatullah.

Anonymous said...

sejujurnya kata... inilah gaya pemikiran dan sikap pas yang membuatkan ramai rakyat di Malaysia semakin memperlekehkan pemimpin pas..

Tidak pandai menghormati orang lain, mempersendekan hukum Allah, senang cakap sikap mereka tak tertib, ganas, suka mengumpat, memperlekehkan orang lain.. bangga kononnya berperwatakkan Islam tetapi ilmunya kurang...

janganlah nak salahkan orang.. senang contoh.. kalau dalam kampung ada minah atau mamat yang busy body, tak berilmu, mulut lancang.. mana ada orang kampung nak berkawan sangat dengan spesis macam tu..

so wahai orang pas, kalau nak dihormati cuba cakap seperti hebatnya "ilmu agama" hang pa.. jangan jadi hampas...

Anonymous said...

babi la org tua ni... mai la kampung aku kalau nak kena hambat dengan batang penyapu.

Anonymous said...

LOGO PAS TERCURUT SEKALI.
MAKNANYA HAMBA SURUHAN PKR N DAP.

LOGO DAP DITENGAH.
MAKNANYA DI MULIAKAN DAN DISANJUNG TINGGI !

LOGO PKR PERTAMA.
BETULLAH PEMIMPIN ANUGERAH TUHAN ALA ZIZAH

GotYou! said...

Haiyooook! Mesti dah buat doa pecah perut ni kan? Ahaks.

kun said...

Anonymous Mar 6, 2012 03:13 PM Jangan lupa apa yang pernah dilakukan oleh parti hamPAS Perak yang BODOH pada suatu masa dulu jugak!!! Mohsin hadapi solat hajat 7 hari 7 malam...


mat ...boleh sambung crita tak ..wa miss crita ni apa kesudahnya.. gua rasa pembaca lain pun sgt2 jg nk tahu ...

usin said...

org yg tengah nazak je akan ckp mcm tu. sapa yg makin dekat dgn kemusnahan? hasan ke pas?

Anonymous said...

Anon..semua

boleh kita video 'like' ditafsirkan sokong AsanAli dipecat.. aku kalu tgk video Allah turun Bala pada umno ka..pada pas ka.. yg tonton akan 'like' juga.. betui tak?? so yg turun ni bala la buat pas... sebab Hassan Org kuat pas.pesuruhjaya pas..masuk pas krn anwar ibrahim jugak..

"80 peratus daripada 273 penonton yang memberi maklumbalas itu, menyatakan ‘like’ yang boleh digambarkan sebagai positif terhadap pemecatan tersebut.

Anonymous said...

Apasal tak jawab? Professional lah sikit jangan jadi cam budak budak, nak jawab sebab senuanya memenag betul lah apa yang dikatakan Hasan Ali tu. Tolak PAS.

Anonymous said...

yang pastinya doa mereka tak sampai kerana hanya doa politik. bukan doa kerana Allah SWT.buang masa aje ikut.

Anonymous said...

Utusan Malaysia melaporkan pada 19 Jun 1998 sebagai berkata;
Dalam senarai saham, bapa dan dua adik Anwar dicatatkan sebagai turut mendapat peruntukan saham bumiputera yang dikeluarkan oleh kerajaan. Bapanya, Datuk Ibrahim Abdul Rahman dan adik beradiknya, Farizan dan Marzukhi memegang saham berjumlah lebih 7.1 juta unit dalam tiga buah syarikat.
Pada 2 Mei 1998, bapa Anwar, Dato’ Ibrahim Abdul Rahman, memiliki 250,000 saham Pengkalen Holdings Berhad dan 3,790500 saham Nissan Industrial Oxygen Incorporated manakala adik-beradik Anwar, Farizon memiliki 250,000 saham Pengkalen Holdings Berhad dan Marzukhi Memiliki 2,800,000 saham Penas Corporation.

Anonymous said...

Jangan Tanya sebab apa!
Bunuh Tanpa Motif? hahaha! kena kencing la korangggg!!! -

Adehhhhh!!
Satu lagi projek Kerajaan barisan dot dot dot!

Bunuh tanpa sebab.....

Rasa macam nak bunuh orang... pergi la bunuh!
Rasa macam nak letupkan orang.. pergi la letup!

Besok-besok kalau duit banyak..
Upah aje orang gi bunuh sesiapa saja!

Yang kena hukum si pembunuh upahan tu..
Yang membayar upah tak kena hukum..
sebab apa?
Sebab tak penting maaaaa!

aduhhhh!!
Macam mana nak hidup kat Malaysia nehhh??

budakbalun 07032012

Penghakiman Altantuya: Motif bunuh tak penting

Hakim dalam kes pembunuhan kejam Altantuya Shaariibuu tidak menyentuh secara langsung mengenai motif dua anggota polis yang dituduh membunuh wanita Mongolia itu dalam penghakiman penuh beliau selepas memberikan keputusan perbicaraan berkenaan dua tahun lalu.

Walau apapun motif itu, ia adalah perkara undang-undang di mana motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan," kata Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam Datuk Mohd Zaki Md Yasin dalam penghakiman bertulisnya yang setebal 70 mukasurat itu.-

-------------------------------

hanya orang2 yang bangang jer masih sokong umno!!!

mahkamah Allah di akhirat nanti kau orang tahu lah balasan nya..saper2 yg menyokong dan sama bersubahat dgn UMNO!!!

Anonymous said...

Jangan Tanya sebab apa!
Bunuh Tanpa Motif? hahaha! kena kencing la korangggg!!! -

Adehhhhh!!
Satu lagi projek Kerajaan barisan dot dot dot!

Bunuh tanpa sebab.....

Rasa macam nak bunuh orang... pergi la bunuh!
Rasa macam nak letupkan orang.. pergi la letup!

Besok-besok kalau duit banyak..
Upah aje orang gi bunuh sesiapa saja!

Yang kena hukum si pembunuh upahan tu..
Yang membayar upah tak kena hukum..
sebab apa?
Sebab tak penting maaaaa!

aduhhhh!!
Macam mana nak hidup kat Malaysia nehhh??

budakbalun 07032012

Penghakiman Altantuya: Motif bunuh tak penting

Hakim dalam kes pembunuhan kejam Altantuya Shaariibuu tidak menyentuh secara langsung mengenai motif dua anggota polis yang dituduh membunuh wanita Mongolia itu dalam penghakiman penuh beliau selepas memberikan keputusan perbicaraan berkenaan dua tahun lalu.

Walau apapun motif itu, ia adalah perkara undang-undang di mana motif walaupun releven, adalah tidak penting untuk pembunuhan itu dijalankan," kata Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam Datuk Mohd Zaki Md Yasin dalam penghakiman bertulisnya yang setebal 70 mukasurat itu.-

-------------------------------

hanya orang2 yang bangang jer masih sokong umno!!!

mahkamah Allah di akhirat nanti kau orang tahu lah balasan nya..saper2 yg menyokong dan sama bersubahat dgn UMNO!!!