Monday, April 23, 2012

BAHAN KEMPEN PRU 13 : SISTEM KEHAKIMAN BERAT SEBELAH ?


Badan kehakiman di Malaysia tidak bebas dan dikongkong oleh pihak parti pemerintah

Hakikatnya.

Perlantikan mana-mana perlantikan hakim adalah dengan perkenan DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, Perdana Menteri hanya mencadang dan menasihati. 

Jelas ia adalah hak dan budi bicara Yang Dipertuan Agong sama seperti proses perlantikan Menteri Besar.

 Menurut statistik, keputusan mahkamah lebih banyak yang menyebelahi ahli Pakatan Rakyat berbanding Barisan Nasional.

 Dalam sejarah kehakiman, hanya sekali tribunal kehakiman berlaku ketika kes perlucutan hakim Tun Salleh Abas.

 Dalam kes “Penggunaan Kalimah Allah oleh penerbitan Herald - the Catholic Weekly” di Mahkamah Tinggi”, penghakiman dibuat oleh Datuk Lau Bee Lan seorang bukan Muslim. 

Jika badan kehakiman tidak bebas sudah tentu hakim dipilih dari kalangan Muslim. Pembahagian kes mahkamah dibuat secara profesional mengikut susunan rawak, bukan mengikut sentimen.

6 comments:

Unknown said...

Pakatan dah xda modal. Semua benda nak difitnahnya.

PENDUDUK KERINCHI MASIH MENANTI PERMOHONAN MAAF NURUL IZZAH. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

usin said...

mcm tu lah pakatan akan lakukan sehinggalah berjaya menakluki (atau menjual?) putrajaya. tapi hakikatnya makin galak mereka menipu persepsi masyarakat, makin jauh mereka dari singgahsana putrajaya... tak percaya? satu persatu Allah dh tunjuk. selidikilah dgn hati terbuka tanpa prejudis...

Anonymous said...

pelik tapi benar....biasa nya kalau kita duduk disuatu... tempat berteduh...bila dah tak suka kita beralih/pindah ketempat yang lain.....jadi kalau dimalaysia dahtak sesuai kenapa tak berambus......pelik kan......akal tiada

Anonymous said...

Bayangkan saluran Reproduction yang sempurna dan baik telah dicipta Allah, Namun yang menjadi stor KUNYIT dan songsang menjadi PUJAAN dan Kegemaran mereka nie.Sebab tu tuhan katakan SEHINA2 manusia lebih hina dari BINATANG..Dosa dan LAKNAT dah tak dapat mereka bezakan lagi....

Kalau dah jenis memihak kaum2 Perosak budaya dab tamaddun manusia..semua tak kena dan baik selagi tak mengikut cetak mereka. Itulah puak2 stan dan Dajjal.

attiq

Anonymous said...

Kalo ikot puak PEMBANGANG mmg macamtuh...semua dan segala yg berlaku kalo xmemihak kpd mrk ..itu adalah ketidak ADILAN ..

Tapi kalo apa yg berlaku itu memihak kpd mrk..huh..kemain mrk menyalak mngatakan yg puak mrk adalah SUCI, MURNI DAN MAKSUM...walaupon kadang2 trnyata kemungkaran itu dah trjadi di depan mata..

kahak kahak haktuiii

ab ba said...

Hari ini Pembangkang telah berjaya dengan provokasinya yang mana hasil asakkannya maka banyak perkara pemerintah telah terikut-ikut kehendak mereka. Kalau dari segi akal, mana mungkin Si Juburi boleh terlepas. Begitu juga dengan asakannya yang kononnya UMNO ujudkan pengundi Hantu. Sebenarnya, parti pembangkang dah ada orang-orangnya dalam SPR untuk mengujudkan pengundi hantu untuk memihak kepada pembangkang. Itulah sebab setiap kali pilihanraya kecil, dakwaan yang mula-mula mereka akan lakukan ialah pengundi hantu. Itulah provokasi yang awal-awal akan dilakukan oleh mereka. Hari ini kita kena ingat, pembangkang bergerak dengan kuasa wang ringgit. Apa-apa pun boleh terjadi. Itulah sebab hari ini Kaum Juburi mulai menguasai Parti PAS yang mana mereka yang tidak sealiran dgn Juburi akan ditumbangkan satu persatu seperti mana semasa beliau berada dala UMNO dulu. Ini mainan sudah lama diamalkan oleh Si Juburi. Inilah dia Politik "BALING BATU SEMBUNYI TANGAN" . Atas amalan inilah yang membuatkan selama ini Sijuburi sentiasa dipandang baik walaupun dah berkoyan-koyan foto dan filem kemungkarannya disibarkan.Pengikutnya tetap TAKSUB termasuk Nik Aziz yang akhirnya mereka semua akan dimasukkan ke Neraka Jahanam kerana sokong Ambiga ( Pro Murtad ) dan Si Juburi (Pro Sex Bebas ).