Monday, April 23, 2012

TRANSPERANCY INTNL : DAP SUKA BERBOHONG BAB NI !


Dakwan DAP, Indeks Transprancy Rasuah Malaysia meningkat menunjukkan masalah rasuah semakin menjadi-jadi.

Hakikat yang DAP sembunyikan .

Dakwaan ini tidak benar kerana kali pertama kajian indeks transprancy ia hanya melibatkan 41 buah negara.

Kemudian kajian telah menambah jumlah negara menjadi 163 buah. Maka tidak hairanlah kedudukan negara boleh jatuh dalam indeks tersebut.

11 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

DAPIG

Anonymous said...

aku nak share something la... korang rasa budaya rasuah ni sapa yang bawak ? bukan ke budaya cina tongsan ni ke? manakala sikap org melayu suka menerima asalkan mudah. tetapi melayu skrg ramai yang dah bijak2.. yang kurang bijak pun ramai. kalau korang perasan, indon2 kat malaysia ni sama jugak ... suka memberi asal dapat apa dia nak. Ini merupakan sikap pendatang. so kepada bangsa melayu ku... janganlah negara tergadai disebabkan nak melayan nafsu. ingatan utk diri sendiri jugak... fikir-fikirkan lah...

Anonymous said...

Ala.. indeks transperancy to takleh pakai
Cuba tengok, Rab saudi yang amalkan hukum hudud dikatanya lebih baik dari negara rwanda

Agen yahudi yang senaraikan tu

Anonymous said...

Pasal rasuah ni, suruh Lim Kit Siang ni semak dengan puak DAP ni sendiri, bersepah-sepah puak DAP suka bagi rasuah untuk kepentingan diri mereka. Tak payah nak cakap pasal ketelusanlah Lim Kit Siang, puak DAP ko tu kaki rasuah yang besar, ko cuba pergi semak betul-betul, bersepah-sepah puak DAP yang kaki rasuah, bukan terima, tapi memberi rasuah untuk kepentingan diri. Puak ni memang tak guna, merekalah punca rasuah kerana rasuah tak jadi kalau tak ada pemberinya, dasar lidah bercabang memanglah DAP, kaki rasuah antarabangsa. Lim Kit Siang, pasal rasuah projek kerajaan negeri Selangor di Seri Kembangan apa cerita? Pasal korang nak tutup kes, korang gembar gemburkan cerita pasal kematian Teoh Beng Hock, dasar penipu memanglah DAP, kaki putar alam, samalah macam PAS dan PKR, korang adalah Penipu Rakyat.

Anonymous said...

Lihatlah kebangangan PAS:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/9784-senarai-task-force-ic-ke-mohor-besar-raja-raja

PAS menuduh pemalsuah kad pengenalan, terutama berkaitan kod 71. Samada PAS ni bodoh atau sengaja buat bodoh tak tahulah, kod 71 adalah untuk orang yang lahir di luar negara, berkenaan yang bukan Melayu, bukan Cina dan bukan India, itu mungkin bangsa lain yang diterima menjadi rakyat Malaysia, itu adalah suatu yang normal, yang tak normalnya adalah PAS yang masih buta kayu tak reti undang-undang.

Berkenaan rakyat negara lain yang menjadi warga negara ini, setelah diteliti dengan begitu teliti dan mengambil masa yang lama barulah diterima orang itu jadi warganegara Malaysia. Kalau lihat di negara lain pun sama juga, di Perancis, berjuta orang Arab jadi warga negara Perancis, di Jerman berjuta orang Turki jadi warga Jerman, di Amerika sekali pun, berjuta orang keturunan Cina, India, Arab, Hispanik, dan lain-lain lagi jadi warga Amerika, ini adalah dibuat berdasarkan kepentingan kepada negara, bukannya suka-suka hati, yang buat sesuka hati macam bangang adalah PAS yang tak tahu mengurus negara dan sibuk menuduh itu dan ini macam orang gila sedangkan kalau suruh PAS buat, tersengih macam kerang busuk saja, apa satu pun tak reti buat, isu air pun tak selesai.

Pasal pemilihan daftar pemilih, kalau PAS tak puas hati, setiap tahun 4 kali ada semakan daftar pemilih, isi borang bantahan yang berkenaan dan kemukakan bukti serta bayaran untuk perkara tersebut, beri bukti, sekadar cakap macam orang gila tuduh itu tuduh itu, tapi bukti tak ada pun tak guna juga.

Kepada PAS, sedarlah, korang kata korang parti memperjuangkan Islam, tapi kalau sekadar nak mencetuskan huru hara, mencetuskan kegelisahan di kalangan masyarakat, nak memecah belahkan rakyat, nak merosakkan perpaduan, nak memburuk-burukkan kerajaan secara keji, itu ajaran Islam jenis apa? Itu bukan ajaran Islam, tapi itu ajaran sesat Parti Ajaran Sesat @ PAS yang suka merosakkan pemikiran masyarakat dengan tuduhan palsu yang tak tentu arah.

Bersambung.........

Anonymous said...

Sambungan.............

Pasal task force itu, tak apa, korang nak berikan pada mohor besar Raja-Raja, itu hak korang, tapi sedarlah, kalau korang berbuat semua itu untuk kepentingan politik dengan cara yang keji, sebagaimana kata Nik Aziz bahawa Tun Dr. Mahathir akan berdiri di hadapan Allah untuk soal jawab di Mahsyar (macamlah Nik Aziz tu konfirm masuk syurga, cakap besar betul, mentang-mentang dapat gelarang tok guru, sedangkan Bashisha seorang ahli ibadah zaman sebelum Nabi Muhammad pun boleh tersesat dan menjadi penghuni neraka, tapi pasal Nik Aziz tu, itu lantak dialah, dia dah besar kepala dan sombong sekarang ini kerana dia kononnya tok guru, kononnyalah), korang puak PAS juga akan dipertanggunjawabkan atas perbuatan korang di hadapan Allah kelak di mana korang akan disoal satu persatu perbuatan korang, sekarang ini di dunia buatlah sesuka hati, tapi ingatlah, korang akan berhadapan dengan mahkamah yang sangat agung di mana hakimnya adalah Allah Taala yang tersangatlah adil di akhirat kelak. Jangan ingat kalau ada nama Islam pada parti boleh masuk syurga, itu bukan jaminannya, itu adalah berdasarkan penghakiman yang dibuat oleh Allah Taala di akhirat kelak. Malahan siapa tok guru PAS nak menentukan syurga dan neraka orang itu masuk? Itu adalah hak Allah, sedangkan Nabi S.A.W. sendiri tidak berani menjanjikan syurga dan neraka kepada seseorang sehinggalah diwahyukan oleh Allah, tapi tok guru PAS dapat wahyu juga ke? Tok Guru PAS bukan dapat wahyu, tapi dah jadi wayar putus, sebab itu jadi kepala pusing dan merapu yang bukan-bukan.

Berbalik kepada isu kad pengenalan itu, saya sarankan setiap kali SPR buat daftar pemilih, PAS hendaklah hantar orang untuk semak, tak cukup seorang, hantar 100 orang untuk semak, ada masa yang lama, seminggu. Jangan sekadar melalak pengundi hantulah, projek IC lah, tapi bila SPR beri peluang, PAS buat bodoh saja, memang PAS ni bodohlah, tapi masih tak sedar diri.

Saya sarankan pihak kerajaan supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap tohmahan yang dibuat oleh PAS dan suku sakatnya iaitu DAP dan PKR kerana puak sasau ni makin menjadi-jadi meroyan mereka, terutama bila dah dekat pilihanaray, bukan setakat meroyan, dah gila babi, wayar putus, histeria, rasuk dek setan dan sebagainya hingga timbul tuduhan melulu, kerajaan perlu tegas untuk membersihkan arang yang diconteng secara keji oleh Penipu Rakyat ini

Anonymous said...

Kebebalan PAS dan gengnya makin menjadi-jadi:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/letter/9780-setiap-bayi-lahir-tanggung-beban-harga-barang-

Kepada Syed Abdullah dan PAS, pasal harga barang, itu bukan salah kerajaan, kerajaan tak boleh nak sekat kenaikan harga barang kerana faktor kos yang terpaksa ditanggung oleh pengeluar dan penjual, bukan suka-suka hati saja. Malahan segala barang yang dijual itu bukan milik kerajaan, jadi tak bolehlah kerajaan nak sekat itu dan ini secara keterlaluan, ini kerana itu adalah hak peniaga, walaupun begitu kerana keprihatinan kerajaan, ada barangan yang terkawal yang kerajaan serap harganya melalui subsidi, inilah jenis orang Malaysia sekarang yang tak tahu bersyukur kerana sudah senang lenang, kalau orang dahulu tahu bersyukur sebab hidup dalam serba kepayahan.

Kepada Syed Abdullah dan PAS, patutnya korang lihat punca masalah sosial yang menyebabkan kerugian kepada negara, selalunya kerajaan ditohmah macam-macam, tapi korang tak tengok, vandalisma iaitu merosakkan harta awam secara melampau, malahan mungkin anak-anak anda atau anda sendiri pernah berbuat begitu, lihatlah kerajaan terpaksa keluarkan kos yang tinggi untuk bersih sungai kerana orang ramai mencemarkan sungai, kerajaan terpaksa adakan kontrak pembersihan kawasan kerana orang ramai tak reti dan tak kenal tong sampah sampai sanggup buang sampah sesuka hati, tapi yang peliknya tempat anak yang patutnya di buaian, diletakkan dalam tong sampah, ini apa cerita?

Korang selalu menuduh kerajaan rasuah dan sebagainya, tapi korang sendiri yang bengap kerana tak sedar kerana korang tak merasai beban kerajaan menguruskan negara ini dengan berbagai karenah termasuklah Penipu Rakyat yang sering buat kekacauan hingga jadi macam-macam masalah, korang tak sedar yang diri korang sendiri yang bengap, korang sibuk tuduh itu dan ini kepada kerajaan kerana korang tak cermin diri korang sendiri.

Kepada PAS sendiri, kalau korang baik sangat, pemurah dan dermawan, korang patut beri subsidi kepada semua warga Malaysia di negara ini, semua barang-barang korang subsidikan kerana kerajaan tak termampu untuk buat itu semua kerana kewangan kerajaan adalah terhad dan kerajaan bukanlah jenis kerajaan populis yang suka berjanji bulan dan bintang tapi lepas tu tak dapat nak buat macam Penipu Rakyat janji bulan dan bintang termasuk syurga oleh PAS, lihat apa dah jadi dengan negeri tadbiran korang, kalau tak kerana bantuan dari kerajaan persekutuan membangunkan negeri tadbiran korang, menderitalah rakyat di negeri tadbiran korang, tapi jenis manusia tak reti bersyukur, kalau berjubah dan berserban sekalipun, kalau jenis tak reti besyukur, tak bersyukur juga, serban dan jubah sekadar hiasan semata-mata untuk mengabui mata masyarakat, sebab itulah ajaran sesat pun serban juga, tapi penipu.

Bersambung..............

Anonymous said...

Sambungan.............

Sebagai rakyat kita hendaklah rasional dan sentiasa bertanggungjawab sebagai warga Malaysia untuk membangunkan negara ini, kalau hari-hari menyalahkan orang, tapi tak ada jalan penyelesaian, tak payahlah nak bertekak itu dan ini, buang masa sajalah, kerana kalau menuduh itu tak betul, ini tak betul, tapi korang sendiri pun tak reti nak betulkan keadaan apa guna? Macam ibu bapalah, sibuk rotan anak tak solat, tapi ibu bapa pula pergi ke kelab malam, main judi, minum arak, sembahyang wajib pun buat tak peduli, ada hati nak rotan anak pasal tak sembahyang, sedarlah, diri sendiri beri teladan tak elok, jangan sibuklah nak tuduh itu dan ini. Sama juga sebagai rakyat, kita tuduh kerajaan membazir, tapi pada masa yang sama rakyat membuang sampah merata-rata hingga dalam sungai pun buang sampah juga, harta awam dirosakkan hingga terpaksa diganti dengan kerap, bila kerajaan anjurkan gotong royong datanglah dua tiga orang sedangkan kawasan itu ada beribu orang penduduk, yang lain entah ke mana perginya, bukan hari kerja pun sibuk juga, sibuk tengok televisyen dan besiar-siar, lepas tu buang sampah merata-rata. Jangan sibuk tuduh kerajaan itu dan inilah, kalau yang tukang tuduh pun tak ada kesedaran moral, jangan nak cakap pasal morallah, macam kaki penzina nak cakap pasal menjaga maruah, dia yang berzina tiap-tiap hari maruan di mana? Dah dibuang ke loji kumbahan najis, moral pun dah tak ada nak cakap pasal moral konon.

Apa yang saya ungkapkan ini adalah kerana berasa terkilan dengan sikap masyarakat sendiri yang macam-macam buat hal, tapi sibuk menyalahkan kerajaan. Macam isu harga baranglah, itu adalah hak peniaga, takkan kerajaan nak paksa peniaga turunkan harga barang sesuka hati, nanti rugilah peniaga itu kerana dia pun ada kos untuk pengeluaran barang-barang dia itu. Macam orang yang suka menuduh itu dan inilah, bayangkan kalau kita marah orang itu kononnya jangan beli piza, makan lempeng saja kerana lempeng lebih murah dari piza, apa hak kita nak marah orang itu, duit dia, lantak dialah nak beli apa pun, tapi bila dah berhutang keliling pinggang sibuk tuduh kerajaan tak perihatin tak turunkan harga barang, banyak lagi barangan yang murah, belilah, sibuk beli yang mahal itu apahal? Dulu kerajaan buat Kedai Rakyat 1Malaysia tuduh macam-macam, tapi itu adalah langkah untuk mendidik peniaga supaya mengawal harga barang supaya tidak keterlaluan kerana Kedai Rakyat 1Malaysia harga barangannya murah hingga 40% lebih murah dari kedai lain, tapi ada juga petualang yang sanggup burukkan Kedai Rakyat 1Malaysia, malahan PAS pun bukan setakat tumpang sekaki, dah satu badan tumpang burukkan Kedai Rakyat 1Malaysia. Itulah yang saya tuliskan sebelum ini, kalau tak reti nak menambah baik, jangan buat hal hingga merosakkan keadaan, kalau tak reti belajar dan buat dengan betul, ini tidak, sibuk nak menuduh itu dan ini tapi diri sendiri yang suka tuduh itu ini itu jugalah tak reti apa-apa, apa guna? Jangan banyak cakap macam Penipu Rakyat, nak buat itu nak buat ini, nak beri itu nak beri ini, itu sebelum PRU 12 punya cerita, lepas PRU 12, lain cerita, lain dijanji lain dibuat, sila ambil menifesto PRU 12 Penipu Rakyat dan lihatlah betapa penipunya Penipu Rakyat yang tak sedar dosa pahala ini, berbanding Barisan Nasional yang lebih suka berjanji perkara yang mampu dilaksanakan walaupun kecil, tapi mampu dan dapat dilaksanakan.

Anonymous said...

Kebengongan PAS makin berterusan:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/separator-berita-utama/press-unedited/9781-demonstrasi-cukuplah-memperlekeh-mahasiswa

Pasal mahasiswa yang berdemontrasi liar itu, bukannya nak memperlekehkan mereka, mereka sendiri yang merendahkan martabat mereka sebagai pelajar universiti. Kalau suruh budah darjah enam buat macam itu pun budah darjah enam pun malu dan tak sanggup nak buat kerana teruk sangat perbuatan itu.

Pasal PTPTN, kalau tak puas hati dengan PTPTN, sila pulangkan PTPTN yang mahasiswa itu ambil, dan jangan ambil bantuan PTPTN lagi. Inilah sikap golongan masyarakat yang terlalu manja hingga bila keluar universiti tak reti nak buat kerja, pasal apa? Manja sangat semuanya nak disuap, tak ada kesedaran diri untuk berusaha, kalau tak percaya, lihat sajalah lepasan universiti yang baru graduate, walaupun bukan semua, tapi ramai yang tak reti nak buat kerja, ada sekadar menjadi penumpang yang menyusahkan orang lain, sudahlah itu, kalau dah tahu tak reti, kenalah belajar untuk jalankan tugas, tapi masih lagi pemalas dan sibuk salahkan itu dan ini, hingga akhirnya mengganggu kerja orang lain yang berkaitan dengannya. Ini adalah realiti mahasiswa masa kini yang suka beretorik tapi tidak reti menilai kepentingan sesuatu perkara.

Saya juga mahasiswa, saya melihat perbuatan Mahasiswa yang sibuk berdemontrasi liar di Dataran Merdeka hingga berkhemah berhari-hari di situ, bercampur aduk lelaki perempuan, dengan solatnya entah ke mana, pelajaranya pun entah ke mana, apa nak jadi dengan mahasiswa sebegitu? Terus terang saya katakan, jika saya majikan atau orang yang mengambil pekerja, awal-awal lagi saya tak akan terima orang sedemikian, kerana orang sebegitu sudahlah tak reti bersyukur, tetapi bukannya nak menyenangkan kita, nak menyusahkan lagi adalah.

Kepada PAS, terutama tok guru dan ulama mereka, inikah ajaran Islam, bercampur lelaki perempuan terkinja-kinja di jalanan, bekhemah di tempat awam hingga memburukkan imej negara? Masa Nabi S.A.W. dan golongan awal Islam di Mekah yang diboikot selama tiga tahun, ada ke Nabi menganjurkan demontrasi sedemikian rupa bersama para sahabat baginda dan keluarga mereka di depan Kaabah sambil berkhemah berhari-hari untuk memprotes tindakan musyrikin Mekah ketika itu? Nabi dan para pengikutnya ketika itu tidak berbuat demikian kerana itu bukan ajaran dan sikap Islam, tapi lihatlah PAS dan tok guru serta ulamanya yang mempromosikan budaya demontrasi liar, terkinja-kinja di sana sini sesuka hati mereka hingga bercampur lelaki perempuan yang bukan mahram, lepas itu menyusahkan orang ramai, mencemarkan alam sekitar dengan sampah sarap, merosakkan harta awam, mengasar pihak berkuasa, bersikap biadap terhadap pihak berkuasa, memburukkan imej negara, itu ajaran Islam ke? Itu adalah ajaran sesat oleh Parti Ajaran Sesat @ PAS, itu bukan ajaran Islam kerana Islam menentang keras perbuatan keji seperti itu tapi ulamak dan tok guru PAS 'menghalalkannya' kerana untuk kepentingan politik, dosa pahala lempar ke tepi, politik lagi penting bagi PAS.

Oleh itu, saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia yang beragama Islam, jauhilah demotrasi liar yang sia-sia itu, kerana tiada faedahnya, malahan banyak membawa mudarat kepada diri sendiri dan masyarakat dan negara. Berhubung dengan demontrasi BERSIH 3.0, janganlah tuan-tuan terpedaya dengan perbuatan sia-sia itu, tak perlulah nak melalak dan terkinja-kinja di jalanan kerana itu bukan perbuatan orang yang beradap, malahan Penipu Rakyat hanya memperalatkan tuan-tuan dan puan-puan untuk kepentingan mereka saja, ini bukannya SPR tidak telus dan benda-benda lain yang dituduhkan kepada kerajaan, tapi ini adalah satu strategi politik untuk merosakkan pemikiran rakyat untuk membenci kerajaan supaya emosi pengundi terganggu dan memandang buruk kepada kerajaan, ini adalah matlamat BERSIH 3.0, oleh itu janganlah terpedaya kerana ramai pihak yang akan menjadi mangsa sebagai mana BERSIH 1 dan BERSIH 2 sebelum ini.

Anonymous said...

Kebengongan PAS makin berterusan:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/separator-berita-utama/press-unedited/9781-demonstrasi-cukuplah-memperlekeh-mahasiswa

Pasal mahasiswa yang berdemontrasi liar itu, bukannya nak memperlekehkan mereka, mereka sendiri yang merendahkan martabat mereka sebagai pelajar universiti. Kalau suruh budah darjah enam buat macam itu pun budah darjah enam pun malu dan tak sanggup nak buat kerana teruk sangat perbuatan itu.

Pasal PTPTN, kalau tak puas hati dengan PTPTN, sila pulangkan PTPTN yang mahasiswa itu ambil, dan jangan ambil bantuan PTPTN lagi. Inilah sikap golongan masyarakat yang terlalu manja hingga bila keluar universiti tak reti nak buat kerja, pasal apa? Manja sangat semuanya nak disuap, tak ada kesedaran diri untuk berusaha, kalau tak percaya, lihat sajalah lepasan universiti yang baru graduate, walaupun bukan semua, tapi ramai yang tak reti nak buat kerja, ada sekadar menjadi penumpang yang menyusahkan orang lain, sudahlah itu, kalau dah tahu tak reti, kenalah belajar untuk jalankan tugas, tapi masih lagi pemalas dan sibuk salahkan itu dan ini, hingga akhirnya mengganggu kerja orang lain yang berkaitan dengannya. Ini adalah realiti mahasiswa masa kini yang suka beretorik tapi tidak reti menilai kepentingan sesuatu perkara.

Saya juga mahasiswa, dan saya sekarang telah bekerja di sektor perkhidmatan awam, saya melihat perbuatan Mahasiswa yang sibuk berdemontrasi liar di Dataran Merdeka hingga berkhemah berhari-hari di situ, bercampur aduk lelaki perempuan, dengan solatnya entah ke mana, pelajaranya pun entah ke mana, apa nak jadi dengan mahasiswa sebegitu? Terus terang saya katakan, jika saya majikan atau orang yang mengambil pekerja, awal-awal lagi saya tak akan terima orang sedemikian, kerana orang sebegitu sudahlah tak reti bersyukur, tetapi bukannya nak menyenangkan kita, nak menyusahkan lagi adalah.

Kepada PAS, terutama tok guru dan ulama mereka, inikah ajaran Islam, bercampur lelaki perempuan terkinja-kinja di jalanan, bekhemah di tempat awam hingga memburukkan imej negara? Masa Nabi S.A.W. dan golongan awal Islam di Mekah yang diboikot selama tiga tahun, ada ke Nabi menganjurkan demontrasi sedemikian rupa bersama para sahabat baginda dan keluarga mereka di depan Kaabah sambil berkhemah berhari-hari untuk memprotes tindakan musyrikin Mekah ketika itu? Nabi dan para pengikutnya ketika itu tidak berbuat demikian kerana itu bukan ajaran dan sikap Islam, tapi lihatlah PAS dan tok guru serta ulamanya yang mempromosikan budaya demontrasi liar, terkinja-kinja di sana sini sesuka hati mereka hingga bercampur lelaki perempuan yang bukan mahram, lepas itu menyusahkan orang ramai, mencemarkan alam sekitar dengan sampah sarap, merosakkan harta awam, mengasar pihak berkuasa, bersikap biadap terhadap pihak berkuasa, memburukkan imej negara, itu ajaran Islam ke? Itu adalah ajaran sesat oleh Parti Ajaran Sesat @ PAS, itu bukan ajaran Islam kerana Islam menentang keras perbuatan keji seperti itu tapi ulamak dan tok guru PAS 'menghalalkannya' kerana untuk kepentingan politik, dosa pahala lempar ke tepi, politik lagi penting bagi PAS.

Oleh itu, saya menyeru kepada semua rakyat Malaysia yang beragama Islam, jauhilah demotrasi liar yang sia-sia itu, kerana tiada faedahnya, malahan banyak membawa mudarat kepada diri sendiri dan masyarakat dan negara. Berhubung dengan demontrasi BERSIH 3.0, janganlah tuan-tuan terpedaya dengan perbuatan sia-sia itu, tak perlulah nak melalak dan terkinja-kinja di jalanan kerana itu bukan perbuatan orang yang beradap, malahan Penipu Rakyat hanya memperalatkan tuan-tuan dan puan-puan untuk kepentingan mereka saja, ini bukannya SPR tidak telus dan benda-benda lain yang dituduhkan kepada kerajaan, tapi ini adalah satu strategi politik untuk merosakkan pemikiran rakyat untuk membenci kerajaan supaya emosi pengundi terganggu dan memandang buruk kepada kerajaan, ini adalah matlamat BERSIH 3.0, oleh itu janganlah terpedaya kerana ramai pihak yang akan menjadi mangsa sebagai mana BERSIH 1 dan BERSIH 2 sebelum ini.