Sunday, September 29, 2013

YAHOO NEWS MALAYSIA SEMAKIN GALAK SERANG KERAJAAN MELAYU/BUMIPUTRA BN !


kebanyakan sumber berita yang yahoo malaysia ambik adalah dari malaysian insider, yang terang-terang pro pembangkang.

kenapa yahoo malaysia jarang quote petikan rasmi BERNAMA ?

kalau dah nak pro sangat kat pembangkang, rakyat malaysia cadangkan kat yahoo news untuk amik sekali berita sampah dari haprakdaily dan suara keldaian..

pihak pengurusan yahoo news malaysia dicadangkan UNTUK DECLARE SECARA RASMI yang mereka ini pro pembangkang supaya senang 'tugas kita' untuk mengatur perkara seterusnya..


111 comments:

Anonymous said...

Dh lama tau ni... stiap kali nk sign in email, mcm2 berita sampah dari yahoo n malaysian insider... ntah2 apa2 brita mnipu...

Anonymous said...

dalam yahoo dan microsoft malaysia semua cinabeng

Anonymous said...

Kalau dilihat dari berita2 yang disiarkan oleh Yahoo, sejak dari dulu lagi memang nampak berat sebelah. Semua berita yang disiarkan seolah2 mengandungi agenda yang tersirat. Cara disampaikan pun tidak secara langsung seolah2 menyokong parti pembangkang. Yahoo ni sama-sama bersubahat untuk menjatuhkan kerajaan Melayu Islam. Bukankah Yahoo tu sendiri adalah agen Yahudi...

Sudir said...

betul kata anon September 29, 2013 at 1:24 PM, tak payah nak tunggu diaorang declare, kita boikot jer seperti mana kita buat kat produk cinabeng lain.

Anonymous said...

Betul tu...
Yahoo pro pmbangkang..
Al mklum la,cina penyebar,nk jatuhkn bumiputera malaysia la kate kn..
Baru pgang yahoo,kalo pegang negara,haiiii,xtaw la nk kate ape,
Tp macai2 pas xkesah,sbb dorg mmg suke jatuhkn bangsa sndri..
Aku kalo nk tgk berita sampah pembngkang mmg melalui yahoo news ni...

Anonymous said...

Aku dah lama tak buka yahoo malaysia, nak baca berita buka google news.

Anonymous said...

DAP perasan depa cerdik sbb serang dan nak jatuhkan Kerajaan Melayu Bumiputera secara senyap2 dan tsirat, hny penyokong PR je yg bodo sokong dap. DAP dh mengisytiharkan depa kuat dan x boleh dikalahkan oleh BN. Jom ramai2 ranapkan kuasa ekonomi cina dap. Utk memastikan ini, hny pemimpin Melayu Bumiputera yg bijak dan berani saja boleh lakukan. Harap pemimpin2 yg ada ciri2 berkenaan tampil menyelamatkan agama, bangsa dan negara. 100% peniaga cina dap mengamalkan rasuah sekecil hnya RM50 kpd staf2 kerajaan yg ramai dalam kalangan pas dan pkr iaitu ahlul pas dan pkr yg buat kunun demo bershit tp ekor bgelumang taik. Hipokrit tahap gila babi

Anonymous said...

ler ada lagi ke yang guna yahoo? aku ingatkan dah lama dah yahoo ni takde. selalu pakai google je.

pemerhati said...

dah lama la diorg buat kerja ni.

Anonymous said...

Termasuk wartawan Straits Times Singapura yang sentiasa menghentam kerajaan Malaysia pada sekarang ini. Tiap-tiap hari aku baca wartawan mereka menghina kerajaan BN.

Awas wartawan-wartawan penjahat dari Malaysia Correspondent di Kuala Lumpur:
Yong Yen Nie penghasut jahat seperti Carolyn Hong
Teo Cheng Wee
Tan Hui Yee (dari Bangkok)
Reme Ahmad
Lester Kong

Dari Singapura:
Salim Osman

Penganalisa politik anti BN:
Professor James Chin
Ms Azreen Draim (a Sarawakian) seorang pemfitnah anti BN)
Khoo Kay Peng

Anonymous said...

Beza Umno dengan Pas.

Bila orang besar Pas sakit, orang2 besar dari Umno berduyun2 datang menziarah dan bertanya khabar. Ada pula tu sanggup menawarkan segala bantuan yang diperlukan. Itu lah budaya orang Umno yang di tuduh KAFIR.

Bila orang besar Pas mati, orang2 besar dari Umno berduyun2 datang mengunjung sebagai penghormatan terakhir. Malah sanggup sama2 bersembahyang jenazah dengan ahli2 Pas. Malah sanggup mengiringi jenazah bersama2 dengan ahli Pas sampai ke kuburan. Itu lah budaya orang Umno yang di tuduh KAFIR.

Adakah orang2 besar dari Pas boleh dan mampu melakukan seperti apa yang telah dilakukan oleh orang2 besar dari Umno .... ???????

Kesimpulannya BEGITU LAH ALLAH JADIKAN PERBEZAAN DIANTARA ORANG UMNO YANG " KAFIR " DENGAN ORANG PAS YANG " ISLAM ". Mudahan2 memberikan keinsafan kepada kita yang sedang dalam perjalanan menemui Allah sebagai mana yang telah dilalui oleh Ustaz Azizan.

Semoga Allah swt mencucuri rahmat ke atas roh Ustaz Azizan dan menempatkan roh beliau di dalam syurga bersama2 dengan orang2 yang beriman kepada Nya. Amin....

Ana Muslimah

Anonymous said...

James Chin seorang penganalisa politik batu api di Singapura;
James Chin penghasut besar dalam akhbar Straits Times Singapura.
Dia mengagung-agungkan Chin Peng supaya abu mayatnya dibawa pulang ke Malaysia

Pada tahun 1959, semasa PAP menang dalam pilihan raya dan membentuk kerajaan sendiri di Singapura, Lee Kuan Yew pernah dapat sokongan dan bantuan dari Parti Komunis Malaya. Siapa pengasas PKM?
Chin Peng !!!
Chin Peng pembunuh askar Melayu, Jepun dan British !!!

Itulah sebabnya cina Malaysia dan Singapura menghampu bodek supaya Anwar jadi Perdana Menteri Malaysia, kerana Anwar membenarkan abu mayat nya Chin Peng dibawa pulang.

Anonymous said...

Pada minggu lepas (17hb Sept) wartawan penghasut dan penjahat dari Straits Times Singapura Yong Yen Nie melaporkan:

1. Sudah ramai penduduk orang asing dari Indonesia dan Filipina diberi kerakyatan sebagai tukaran undi kepada BN.
2. Di Sarawak, ketebasan hutan dan kecurian tanah untuk tanaman kelapa sawit merampas tanah penduduk orang pribumi. Ramai mereka yang hilang tanah. Mereka menuntut kerajaan Sarawak memberi balik tanah mereka.
3. “Sudah 50 tahun selepas bercantum dengan kerajaan Persekutuan, masih ramai orang Sarawak hidup tanpa kemudahan asas untuk hidup.” Kata Azreen Draim dari Sarawak. Betul ke ni? Aku tengok Sarawak sudah maju ke depan, ini memang fitnah dan penghasut Yong Yen Nie memang suka menghebahkan kepada cinabeng di Singapura.
4. Kebanyakan orang Sabah dan Sarawak agak bimbang bercantum dengan kerajaan Persekutuan; mereka rasa kerajaan Persekutuan tidak menghormati perjanjian dahulu, terutama keutamaan kuasa oleh kedua Negara-negara itu.—kata penghasut James Chin.

Anonymous said...

anak cinna main api...
anak cinna main api...
anak cinna main api...
nanti tebakar rentung bangsa luu..

Anonymous said...

Berita palsu Malaysia Insider yang tak layak pun di baca. Spekulasi bukan fakta.

Ernst & Young tu apa? Syarikat yang cari makan. Bukan badan bebas dari UN.

Entah Anuwar bagi duit supaya bising buat cerita palsu.

Anonymous said...

Guna la google...google ok pa.

Anonymous said...

mereka mmg selalu ambik berita2 yg tidak memihak kerajaan pun..ala2 web pro pembangkang gak la..

teruskan ABC..BCL..jihad ekonomi..jangan leka..teruskan istiqomah..

Anonymous said...

Kjaan trlalu berlembut...cer reporter kite atau sapa2 saja kritik kjaan spork terang2an ..mampoih org tuh bole pi spork senang2...tapi kite hang kutok n rekayasa fitnah pasai Malaysia ,,senang2 hati bole masok , kencing n berak (bahasa baru kincin n vara) kat Malaysia...keghah sikit wahai kjaan Malaysia...boringla bila nengok org luar n rakyat sendri mengutok ngr kite...panas ati beb....
mmgla kjaan ada kekurangan tapi ngr yg mengutok tuh lagi haprak...

Anonymous said...

kawan dok kat jb, selalu gak tengok berita tv singapore... memang sentiasa berpihak kat pembangkang....

aboudiabydoo said...

Apa lagi. buat gerakan boikot yahoo. tengok cina bangsat yg kerja kat yahoo malaysia ni boleh tahan lama tak kat sana. kita war-warkan pada dunia, biar jadi trending

aboudiabydoo said...

kita buat macam BBC GAP. Kita umum dan boikot, biar nampak kesan. 1st sekali, semua tukar email dari yahoo ke gmail. 2nd, kita stalk dan kecam sesiapa yg advertise kat yahoo malaysia, kita ancam boikot pengiklan yahoo mcm cina boikot pengiklan utusan.

Anonymous said...

Yang peting melayu itu sendiri wajib sedar.Bersatu dan perkukuhkan benteng dari segenap penjuru . Sebenarnya dia orang tu hanya melukut di tepi gantang.Tak sedar diri duduk menumpang di negara orang tapi buat taik pulak. Yang orang melayu ni pun satu hal jugak. Ramai jadi penjilat ponggong cinabeng. Di beri sekupang dua sanggup jadi abdi selama=lamanya.

By;Cikgu"S"

Anonymous said...

GAP....Yahoo dari dulu lagi berkiblatkan Pakatan Rakyat.

Malah kerap mengutarakan isu isu bagi memalukan kerajaan.

Saya pelik mengapa kerajaan mengambil mudah hal ini.

Kini mereka mengatakan Putrajaya menidakkan hak penduduk PJ berkenaan Projek Highway.

Pantaulah sikit sebab seringkali laporan yg diketengahkan mencabar kredibiliti kerajaan.

Anonymous said...

Baru baru ini Yahoo kerap mengolah cerita berkenaan Chin Peng. Malah tanpa segan silu mengangkat Chin Peng sebagai Hero.

Walaupun tidak secara terang, namun dari cara mereka mengolah ayat, kita dapat baca ada maksud tersirat cubaan editor yahoo berbuat demikian.

Andai penerbit Yahoo mahu berkecimpung dalam politik, janganlah bersembunyi disebalik Yahoo...

Mohon KDN & Kementerian Penerangan siasat mereka ini...

Anonymous said...

Tutup ajer Microsoft Malaysia..

Anonymous said...

BOIKOT Yahoo ....BOIKOT Yahooo

Anonymous said...

Yahoonews? Dalam setahun tu ada 2 kali kot aku baca. Apapun, yg disiarkan tu orang boleh tahu dari sumber mana. Pada pembaca-pembaca luar diorang cuma akan baca yg buruk saja pasal good news is no news.

Anonymous said...

5.33 org bincang pasal yahoo la ngang bukan msn atau bing.

Anonymous said...

Boikot saja yahoo ni. Yang guna 3g atau lte pakai google saja. Yg pakai komputer pun sama boleh juga guna bing.

Anonymous said...

Dalam yahoo malaysia penuh dengan cina komunis ni. Zaman dah berubah tapi ideologi komunis tetap wujud. Dulu cina komunis terang-terang menentang kerajaan melayu bumiputera dengan senjata. Sekarang sembunyi-sembunyi guna media macam yahoo news ni. Yang sedihnya ade orang melayu pun sokong komunis ni.

Anonymous said...

Kerajaan patut tegas.Halau yahoo komunis ini keluar dari Malaysia.Semua cina adalah komunis.Bantuan penuh kerajaan kepada sekolah cina adalah bantuan penuh kepada sekolah cina komunis.Ini kesilapan UMNO yang entah bila akan diperbetulkan.

Siak kechik said...

Nampaknya melayu & kerajaan diserang dari berbagai sudut termasuk yg tiada kepentingan politik pun tumpang sekaki mengeruhkan keadaan. Ini bermaksud Y!Malaysia juga dikuasai musuh melayu & negara. Bertindak, jgn dibiarkan. Boikot Y!. Jgn lagi jadikan Y! sebagai HOME PAGE & SEARCH ENGINE. Tinggalkan Y! dgn RBAnya.

Anonymous said...

Sponsorship iklan dan artikel dalam yahoo datang dari duit haram anwar ibrahim. Yahoo ni dah terdesak nak mintak nyawa kerana banyak portal lain lebih hebat dari mereka. Yahoo adalah pelacur dalam alam siber.

Anonymous said...

Pengasas yahoo ni pun cha ya nun alif ba alif ba ya muka pum macam pa wau kaf ya mim alif kaf dal ya alif.

Shahrudin mat sah said...

setuju...

The Malay Knight Rises said...

Sini la tempat aku duk bergaduh ngan cina/india, mcm2 dia ckp psl org melayu, malas lah bodoh lah, yang melayu elit pembangkang nih kalau dpt bg dorg baca apa cina/india tulis psl melayu cukuplah, maybe dlm 5 taun akn dtg dorg bleh sedar. Aku tahu sbb aku dulu melayu pembangkang, tak bleh tahan ah gap dorg duk tibai org melayu tak tentu pasal. Pastu ckp kita racist.

Skarang nih bumiputera sabah sarawak pon nak jd mcm dorg dah benci kat melayu.

Anonymous said...

Boikot saja yahoo ni. Lagipun yahoo ni Search Engine saja bukan Browser. Banyak lagi SE yang mantap macam Google, Internet Explorer, FireFox, Ask.com dll. Satu saja, kalau dan biasa guna Yahoo untuk akses mana-mana laman maya yang perlu log-in, kena masuk ID sama password balik semula.

Anonymous said...

AKU DAH REPORY YAHOO USA. TAPI TADAK JAWAPAN. RASANYA SEBAB SAMPAI KAT YAHOO MALAYSIA DAN DI ABAIKAN. AKAN AKU TERUS USAHA LAPORKAN PADA MCMC DAN YAHOO HQ. HINGGA NMPK PERUBAHAN..

Anonymous said...

yahoooo kan anjing saampah.... nak cari berita mestilah kat tong sampah jugak mcm maalaysian insider..

Anonymous said...

Kerajaan Melayu Bumiputera kena PEKA terhadap serangan sebegitu,serangan mereka amat dahsyat,tapi masih lagi tidak nampak tindakan susulan tegas yang sewajarnya,sedangkan pihak musuh telah gunakan pelbagai kaedah dan strategi yang dapat diperolehi mudah, percuma. Akhirnya Melayu Bumiputera kelihatan seperti lembab, penakut atau sebagainya.Lama kelamaan Melayu Bumiputera boleh termakan dakyah atau hasutan negatif memungkinkan beralih aliran kerana hilang keyakinan atau kepercayaan.

Anonymous said...

Pedulikan mana-mana rating antarabangsa SAMPAH yg. selalunya dikuasai Barat-Zionis, utk. menjatuhkan airmuka mana-mana k'jaan, terutamanya dari Dunia Islam/Dunia Ketiga, yg. dibenci mereka atau nak bodek! Juga nak beri lebih banyak tekanan supaya negara Islam kita cthnya, akan membuka peluang pelaburan global yg. lebih LIBERAL-GANAS ala Barat-Zionis, maka kita terpaksa GADAI hak dan tanah PUSAKA umat Islam dan Bumiputera, di dlm. perniagaan, politik, pendidikan, undang-undang, ekonomi, sosial dsbnya.

Di Barat-Israel, penuh rasuah, terutamanya sy. minyak-gas dan senajata - sebab itu juga, antara punca utama mereka amat suka perang DAJAL ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak-gas. Bahkan pengganas Taleban, Al-Shabaab, Boko Haram dan Al-Qaeda adalah diCIPTA oleh Barat-Israel sendiri, untuk tujuan MENJATUHKAN Islam dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN mereka, ke atas negara-negara Islam (lihat http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a-state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

Jadi si Barat-Zionis nak BERSYARAH kat kita pasal "demokrasi dan hak asasi" - pi MAMPOS DALANG DUA MUKA DAJAL ini!

Lihat di mana penjualan tanah dyg. luas di Sepang kpd. sy. Bukan Bumiputera dan sy. asing - kerajaan mesti siasat latarbelakang syarikat US ini demi KESELAMATAN negara, apalagi mahu dibina di kawasan strategik berhampiran KLIA (syarikat US-barat besar macam ini selalunya ada terlibat si Zionis laknat, apalagi penjajah Barat-Zionis sekutu kuat puak Kristian Zionis PAP-DAPBANGKAI/PKR), lihat dihttp://www.utusan.com.my/utusan/Ekonomi/20130607/ek_17/Outlet-Shoppes-gedung-beli-belah-17-hektar-di-KLIA, Outlet Shoppes gedung beli-belah 17 hektar di KLIA:

KUALA LUMPUR 7 Jun: Horizon Group Properties Inc dan Mainstay Properties Sdn. Bhd. akan bersama-sama melabur lebih RM180 juta untuk membangunkan fasa pertama 'The Outlet Shoppes', sebuah gedung premium di kawasan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang.....

Untuk fasa kedua, kami merancang pembangunan kediaman dan komersil, tetapi masih dalam peringkat perancangan. Fokus kami ialah gedung itu....

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Pedulikan mana-mana rating serta MEDIA antarabangsa SAMPAH yg. selalunya dikuasai Barat-Zionis, utk. menjatuhkan airmuka mana-mana k'jaan, terutamanya dari Dunia Islam/Dunia Ketiga, yg. dibenci mereka atau nak bodek!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Mmg betul pon..lemau kerajaan ni taknak buat apa apa..

Anonymous said...

RAMAI YG REPORT TAPI TAK DIENDAH YAHOO. AKU REPORT TAPI TIADA DILAYAN. BOIKOT YAHOO!
SERANG MEREKA DI SINI >>
http://yahoo.uservoice.com/forums/168920-malaysia-news
SEMUA STAFF YAHOO MALAYSIA DI PUTRAJAYA = CHANUN

Anonymous said...

Bila DAP jadi ulama dan penasihat kpd Islam....????

Realiti Malaysia Hr ini..

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.malaysia-chronicle.com%2Findex.php%3Foption%3Dcom_k2%26view%3Ditem%26id%3D167321%253Amarriage-between-muslim-and-non-muslim-is-banned-illegal-jakim%26Itemid%3D2&h=aAQGlLsa5AQHHC6YCU1-yiY2nJzRBYLb2YfFadks_SdUUIQ&enc=AZNgTDFM64tHxZMjeBUzLJk6oJxajtD-mor8MV1gdjvAj3tfdPLJ3A8a0zim0Uu4qw80l5So3UZwP7Q3tSMXO-OV

AHZ said...

Bro GAP, serangan terhadap Calon NP UMNO Mukhriz sudah bermula daripada majallah The Economist yg diterbit di Negara Barat.

Kita mesti faham bahawa apa tidak disukai oleh Barat adalah yang terbaik untuk kita orang Melayu. Mereka sentiasa bersangka buruk pada bangsa Melayu dan sentiasa ingin melaga-lagakan sesama bangsa.

Apa yang baik buat musuh adalah buruk untuk kita. Fahami falsafah ini baik2. Kalau mereka bencikan Mukhriz, maka Mukhriz adalah baik untuk orang Melayu.

AHZ said...

Bro GAP, serangan terhadap Calon NP UMNO Mukhriz sudah bermula daripada majallah The Economist yg diterbit di Negara Barat.

Kita mesti faham bahawa apa tidak disukai oleh Barat adalah yang terbaik untuk kita orang Melayu. Mereka sentiasa bersangka buruk pada bangsa Melayu dan sentiasa ingin melaga-lagakan sesama bangsa.

Apa yang baik buat musuh adalah buruk untuk kita. Fahami falsafah ini baik2. Kalau mereka bencikan Mukhriz, maka Mukhriz adalah baik untuk orang Melayu.

AHZ said...

Bro GAP, serangan terhadap Calon NP UMNO Mukhriz sudah bermula daripada majallah The Economist yg diterbit di Negara Barat.

Kita mesti faham bahawa apa tidak disukai oleh Barat adalah yang terbaik untuk kita orang Melayu. Mereka sentiasa bersangka buruk pada bangsa Melayu dan sentiasa ingin melaga-lagakan sesama bangsa.

Apa yang baik buat musuh adalah buruk untuk kita. Fahami falsafah ini baik2. Kalau mereka bencikan Mukhriz, maka Mukhriz adalah baik untuk orang Melayu.

AHZ said...

Bro GAP, serangan terhadap Calon NP UMNO Mukhriz sudah bermula daripada majallah The Economist yg diterbit di Negara Barat.

Kita mesti faham bahawa apa tidak disukai oleh Barat adalah yang terbaik untuk kita orang Melayu. Mereka sentiasa bersangka buruk pada bangsa Melayu dan sentiasa ingin melaga-lagakan sesama bangsa.

Apa yang baik buat musuh adalah buruk untuk kita. Fahami falsafah ini baik2. Kalau mereka bencikan Mukhriz, maka Mukhriz adalah baik untuk orang Melayu.

AHZ said...

Bro GAP, serangan terhadap Calon NP UMNO Mukhriz sudah bermula daripada majallah The Economist yg diterbit di Negara Barat.

Kita mesti faham bahawa apa tidak disukai oleh Barat adalah yang terbaik untuk kita orang Melayu. Mereka sentiasa bersangka buruk pada bangsa Melayu dan sentiasa ingin melaga-lagakan sesama bangsa.

Apa yang baik buat musuh adalah buruk untuk kita. Fahami falsafah ini baik2. Kalau mereka bencikan Mukhriz, maka Mukhriz adalah baik untuk orang Melayu.

Anonymous said...

Betul GAP, aku pun naik menyampah dengan Yahoo News... declare je terang2 sape yang mereka sokong senang crite. Artikel yang disiarkan pun memang namapak sangat berat sebelah. Dah jadi Soroskini II pulak, sama je dengan pengomen2 yang komen dalam Yahoo News tu.. hampir semuanya MACAI PR..

Anonymous said...

Babi buat komen Malaysia rasuah tapi dia juga nak perintah negara ini. Babi tetap babi.

Anonymous said...

Memang dari dulu lagi, Yahoo bersikap seperti ini. Saya dah komen dalam Yahoo dan kini GAP dah ambil bersama. Yahoo memang makan sebelah. Malaysia patut sekat dari bertapak di Malaysia. Tanpa Yahoo pun kita boleh hidup (titik)

Pengguna Google said...

Diharap sesiapa di sini yang mahu melontarkan kritik kepada Yahoo sila tampilkan mesej anda yang diberi oleh Anon 10:07 pm (terima kasih saudara):-

http://yahoo.uservoice.com/forums/168920-malaysia-news

Komen di bawah paparan berita di laman Yahoo tersebut hanya akan menambah popularitinya dan akan menggalakkan lebih banyak lagi paparan sebegitu di masa hadapan.

Pengguna Google said...

Diharap sesiapa di sini yang mahu melontarkan kritik kepada Yahoo sila tampilkan mesej anda yang diberi oleh Anon 10:07 pm (terima kasih saudara) di sini:-

http://yahoo.uservoice.com/forums/168920-malaysia-news

Komen di bawah paparan berita di laman Yahoo tersebut hanya akan menambah popularitinya dan akan menggalakkan lebih banyak lagi paparan sebegitu di masa hadapan.

Anonymous said...

Bawa le abu dia ke singapore... sapa pun tak halanh

Anonymous said...

Bawa le abu dia ke singapore... sapa pun tak halanh

Abu Aqif Al Aman said...

tengok video ni https://www.youtube.com/watch?v=EnntgN-FehQ

ZanSala said...

Salam GAP,
AKu dh lama risau tgk hal ni. Berita kotor/fitnah/jahat kalau hari2 Yahoo News Malaysia tu asyik sumbat ke mata otak org kita, xmustahil lama2 ia berjaya jd satu rival besar buat BN.

Budak pun ade Yahoo Mail, so skrg ni sblm ke Mail. Yahoo cuba direct kn ke NEWS.

Amat bahaya jika biarkan ia akan jd DOKTRIN kebencian melampau pd Krjn.

Gaya bahasa, psikologi laporan mmg berbentuk hasutan-benci dan BIAS besar pd DAP-PKR. Yahoo NEWS Malaysia tidak bbrapa support PAS. Itulah agenda jahat DAP-YAHUDI.

Laporan psikologi NEWS Yahoo cuba HITAMkan benda yg PUTIH dr Krjn.

Mereka cuba alih-injak pemikiran baik-positif terhadap prkara positif kpd perkara BURUK dan NEGATIF.

Termasuklah hasutan spya menentang soal LARANGAN membawa ABU atau mengiktiraf Pengganas Chin Peng.

Masalah BESAR skrg ialah dr PM2 UMNO kecualti TUN M amat LEMBIK dan LEMAH dlm soal propaganda. Patriotism yg smpai ke celah jari dn telinga rakyat melalui lagu2-bahan berita-gaya penulisan tidak sehebat RED BEAN-JENTERA Pakatan Haram..

So sampai bila nk lembik???

Anonymous said...

apabila 2 negeri termaju berpindah tangan, indeks rasuah naik...apa maknanya?

Anonymous said...

Yahoo NEWS Malaysia based at Singapore. Tp Krn kita buat PEKAK.. mcm xde apa2.. cm nyamuk hinggap kt tangan jer.. Sekali tgk NYAMUK AEDES atau MALARIA. wktu tu br Krjn UMNO BN nk tergedik2 cari bahan utk lawan..

Ini masalah dlman UMNO BN, Jentera BN cukup lemah isu propaganda. Gaya ayat melapor tk sebijak dan setajam pembangkang, spt DAP-PKR-PAS.

Mereka akan kupas isu kecil jd sebegitu besar, jd tarikan untuk baca dn seterusnya pakcik pencen askar kt kedai kopi pun boleh kagum dgn pembangkang.. hanya main ayat2 tajam, penuh kefahaman dan tersirat.

Tp BN?? Utusan bagus dh tp cara lapor tk bijak.. Media2 TV kerajaan lapor spt budak2 sekolah yg dgr berita.

Ade ayat2 dan gaya intekletual, impacted, focused, memainkan sentimen kepercayaan rakyat pd pemerintah.. mmg ini BN GAGAL.

Wpun PRU13 menang jgk tp lbh kepada HARAPAN org Melayu pd UMNO BN, bkn sbnrnya kekuatan UMNO BN yg menggegarkan minda Melayu.

Jadi atas semangat percaya pd UMNO BN shj mengatasi strength keupayaan UMNO, terutama bila berhadapan dgn ISU.

Pembangkang-PAS-PKR amat bijak dan tajam bermain ayat dan sentimen psikologi dlm mempengaruhi sokongan rakyat. Mereka TAK PERLU LABUR apa2, tkperlu buat jasa pd rakyat spt di Kelantan 22 tahun cukup main kebijaksanaan psikologi dn air luir busuk Pork Nick..tp mereka berjaya bentuk legasi- totok PAS tetap setia sampai mati jrg lah mereka tukar parti.

tp BN UMNO? mmg ramai yg sokong jg..tp kapasiti tk KUKUH dan KEMAS> Org UMNO BN mudah join dan terima hujah PAS PKR buli sudah BOSAN dgn UMNO BN.

Sbb UMNO BN GAGAL dlm membentuk ikatan psikologi yg benar2 kukuh.. lembik lemah..asyik ulang ayat SKRIP bodoh PERPADUAN-PEMBANGUNAN-KEMANANAN.. point tu dh bagus tp cara disampaikan sama shj spt zaman mula merdeka..

itulah GAGALnya BN wpun banyak jasa.

Kehadiran YAHOO.NEWS merupakan tanda ras bahawa BN xpernah peduli soal2 propaganda. Propaganda BN hanyalah utk budak2 sekolah rendah.. pegang bendera Malaysia.. nyanyi ramai.. jerit ramai2 (mcm Najid suka jerit).

Tp org2 Bijak akan ckp apa? akan terkesan kah?

Anonymous said...

kalau betul korupsi berleluasa, takkanlah ia melibatkan negeri miskin yakni lojiknya tentulah ia berkait dengan negeri yang kaya raya serperti Selangor dan Pulau Pinang, kan? kan

Anonymous said...

Utusan punyalah tk reti bahasa.. hari2 asyik main isu CEC DAP.. punya bodoh tk tk reti bahasa org2 kuat UMNO ni nk jdkan UTUSAN medium bijak utk rakyat.


MAMPOS pegi lah DAP apa nk jd dgn CEC ke pa ke jadah nye Kit SIal tu.. Cina tetap akan jilat dan anggap DAP sbg tokong dewa spt pencacai PAS anggap Nik Najis setaraf wali.. wpun seleweng tahap gunung everest pon..


Tp bodohnya UTUSAN hari2 lapor pasal DAP-CEC.. ambik Cina2 BABI pencen yg dh kena reject dgn DAP, yg org Cina sndiri dh terajang keluar, utk muat masuk dlm berita.. sama jd TV3..

Ini semua RUBBISH.. MEMUALKAN... nk jatuhkan DAP bkn dgn cara begitu. kena cari point yg mereka pakai utk serang Melayu dn UMNO.

Lapor dan dedahkan setiap hari isu yg berkait dgn rakyat. contohnya kegagalkan di Pulau Pinang.. isu perbadanran yg lemah, perbelanjaan, hal2 yg beri impact pd rakyat awam..

cmm itu juga di Selangor..

Bila Yahoo NEWS lebih advance dan berterusan menyerang Kerjaan BN lembik pd setiap penjuru.. ada shj point2 menarik mereka wpun asasny spt xde ape.. tp bijaknya mereka extend pointless to point-enriched..

berdyun2lah BabiCina DAP komen kutuk setiap minit di ruangan komen.. menambahkan lgi SEMANGAT JUANG mereka melalui psikologi ini...

apakan org2 UMNO pikir? atau sebok pikir nk KEBAS artis mana pulak utk buat bini no-2-3???

UMNO menang PRU13 hnya krn ancaman besar DAP-PKR yg diperbodohkan kpd PAS.. bkn kern UMNO BN itu sudah cntik dan hebat...


ingtlah PRU14.. atau PRu seterusnya2.. UMNO xselamat jika xberubah.. skrg pun xberubah.. naik harga minyak mmg mudah.. tp tk semudah ucapan Najib... kesan benci dendam rakyat akan lebih subur dgn mainan pembangkang...

APA PEMIMPIN BN BUAT???

Anonymous said...

BAPAK Rasuah dn penyebaran rasuah ialah CINA DAP. Tp mereka hebat dr segi perang saraf dn propaganda. Benda jijik yg mereka hari2 buat itulah mereka jdkan senjata makan Kerajaan balik.

Mereka akan beri rasuah pd pegawai krjn/ kaki2 politik Menteri mana.. mereka akan galakkan rasuah..lepas tu mereka akan khianat pd org yg mereka beri rasuah ini dgn laporkan kpd SPRM dan POLIS..

mereka xbodoh utk bela Melayu2 kaparat makan xpernah kenyang ini dgn hidup mewah.. perangkap mereka utk hina dan jatuhkan org Melayu dgn menggalakkn rasuah di semua peringkat agensi krjn..

Mereka akan mabukkan Melayu2 tk cukup Agama ini dgn WANg dan BETINA... akhirnya mereka2 ini akan jd Melayu yg rosak.. Cina akan pndg Melayu dgn 1001 hina. Anak2 Melayu2 bodoh ini akan lahir dr rezeki2 HARAM..

jd anak2 yg kurang ajar.. xbijak ilmu.. akhirnya Cina berjaya rosakkan beberapa generasi Melayu2 bodoh ini supaya terus kekal LEGASI HINA dan BODOH...

masih xboleh fikirkah lagi?? Mana dia propaganda media2 Krjn dn Melayu utk jelaskan perangkap2 CinaBabi ini?

Cukupkah skdr buat iklan RAsuah SPRM..tp xjelaskan betul2 ancaman terhadap bangsa peribumi itu sendiri???

Anonymous said...

.

Tuan/Puan,

Dulu syarikat AS dan Barat tak perlu beri rasuah untuk masuk ke negara membangun.

Apabila persaingan semakin sengit, otomatik korupsi dijadikan alat untuk memudahkan pengembangan syarikat Barat dan AS.

Maknanya peningkatan rasuah adalah kerana keterlibatan pemberi rasuah itu sendiri. Cumanya apakah Yahoo amek pot kalau pemberinya adalah syarikat multinasional asing?

Oh ya terlupa pulak bahawa Yahoo adalah salah satu syarikat multinasional asing! hik hik
.

Anonymous said...

DAP dan PKR hanay guna satu slogan shj.. UMNO rasuah.
Jentera propaganda mereka xperlu pun fokus isu lain.

Hanya dgn RASUAH punya point mereka boleh terapkan persepsi pd rakyat bahawa UMNO bapak rasuah. segala2 ldm UMNO ialah wang dan betina dan rasuah.

Setiap isu yg berlaku mereka akan hubungkan dgn point asas ini. gaya laporan, ayat2 dan maksut2 tersirat semuanya akan dijuruskan kdp UMNO PERASUAH..

itulah krn DAP pada fasa awal selepas 2008. Tp apakah pemimpin UMNO sedar??

asyik sibuk merasmikan itu ini dlm TV tp xpernah tajam dlm menangkis dan menyerang semula pembangkan spt zaman Tun M lakukan dulu.

So skrng ni org UMNO hanya tahu kenang legasi dan kejayaan zaman TUN..tp xde sekor pun yg berani dan mahu ubah kepimpinan UMNO beribawa spt zaman Tun..


so teruslah UMNO lembik dan dihina...



Anonymous said...

.tak mungkin syarikat enjin pencarian tidak sedar bahawa Email pelanggan dipintas oleh negara kuasa besar melainkan ada sesuatu yang tersirat antara pembekal enjin carian dan negara kuasa besar.

oh ya terlupa pulak bahawa Yahoo adalah pembekal enjin carian...LOL

Anonymous said...

"NAJIB BERUCAP KETIKA MERASMIKAN MAJLIS PERASMIAN bla2..bla.. dan bla.. TURUT HADIR IALAH DATIN SERI ROSMAH MANSOR.. NAJIB MENYERU RAKYAT SUPAYA TERUS MEMELIHAR PERPADUAN dn KEAMANAN NEGARA... KEMAJUAN YANG DI KECAPI OLEH RAKYAT SEKARANG IALAH HASIL DRPD NIKMAT PERPADUAN..bla2...." <<<<<<<<<<<<<<<<< ini dia ayat2 uweeeeekkkk pemimpin 'BESAR' negara... di abad org dh main whatssupp..ketinggalan zaman nak mampos2.. memualkan.. ulang skrip bodoh ini siang malam..

isi takdak??
MCM SIAL!! serious aku ckp MCM SIAL..!!! so xheranlah Yahoo News ke Lim Sial ke.. xde heran pon dgn Krjn BN.. sbb LEMBIK dan BOSAN!!


Cuba kita singkap kembali mcm mana gaya Tun M membentuk kekuatan Kerajaannya??

Dia xpernah gunakan perkataan SAYA, sebaliknya KITA (melambangkan Kerajaan yg dipimpinnya BESAR dan bkn dia sorng, ini adalah hikmah yg sama dlm Al-Quran bila Allah Berfirman menggunakan KAMI-melambangkan KEBESARAN Allah SWT dlm mentadbir alam semesta. Bermaksud Tun M mmg org yg mengkaji Al-Quran)

Tun M tidak akan CAKAP KOSONG bila ada PC (press conference), even dia xprnah biarkan setiap ucapan perasmian yg dilakukannya dgn ayat2 kosong xde point, mesti ada sesuatu yg beliau akan berikan.

Bila pulang dr Visit luar negara, Tun M akan buat PC, dn dia akan ditanya dgn mcm2 soalan dr press brkaitan isu2 negara.. semua dia jawab dgn kemas.. tajam. wpun dia xde dlm negara tp semua dlm poketnya...

Media? media mana brani cari pasal dgn Tun M? apa jd dgn PM Australia yg cari pasal dgn Malaysia dulu? Tun xckp banyak... tp tindakannya berkesan smpai akhirnya PM Australia melutut mintak maaf kembali.. so apakah contoh2 yg ada ni UMNO BN masih bodoh xreti nk tdbir negara?

Yahoo NEWS itu baru sikit shj.. DAP akan kerja keras lg menjelas 2 tahun sblm PRU14.. mereka akan buat satu lg cycle besar utk tumbangkan Krjn UMNO BN... melalui skutu2nya dr Singapore dan tekanan spekulatif terhadap ekonomi!!!

tunggulah klu xpercaya



Anonymous said...

.
operasi syarikat asing boleh di arah tutup pintu kalau didapati jadi ancaman kepada ekonomi, sosial dan keselamatan. untuk terus kekal sesuatu harus dilakukan.

dan kerana syarikat multinasdional terjamin kelangsungannya di Asia kalau Asia kaalu ianya diterajui oleh puak paling liberal, makanya jangan hairan kalau mereka menyusup ke dalam gelanggang politik lokal secara diam-diam.

Anonymous said...

.
penghantaran Email secara online sudah tidak selamat lagi.

cara lama: menerusi surat nampaknya jauh lebih selamat.

Anonymous said...

Fb pun sama apabila dilapurkan kpd mereka akaun fb yang dibangunkan khusus untuk menghina islam mereka menjawab balik, siasatan mereka akaun tersebut tidak melakukan apa apa kesalahan.

Mohd Izham said...

Masalahnya adalah pemimpin kita yang membenarkan keadaan ini berlaku, kalau pm bertegas dgn yahoo Malaysia, ini tak kan terjadi. Ni pm lembik. Terima sajalah.

Mohd Izham said...

Masalahnya adalah pemimpin kita yang membenarkan keadaan ini berlaku, kalau pm bertegas dgn yahoo Malaysia, ini tak kan terjadi. Ni pm lembik. Terima sajalah.

Anonymous said...

Oleh Agamigir:

Kita Melayu jangan terus duduk di bawah tempurung. Yahoo atau FB (serta agensi yang seumpamanya) menukil berita-berita secara berpilih-pilih. Berita yang menghentam kerajaan akan menjadi berita perdana mereka dan disebarkan ke seluruh dunia.

Pembangkang (terutama cinabeng) yang diterajui oleh personaliti tertentu (tak semestinya cinabeng. Yang utama, boneka ini boleh ditunggang untuk mempengaruhi rakyat bagi pihak cinabeng)telah memasang stringers di seluruh dunia melalui network yang entensive, comprehensive dan luas untuk menghentam kerajaan.

Ingat... Yahudi masih belum menghentikan cita-cita mereka yang lebih besar di negara-negara yang berpaksikan Islam. Cara mereka bekerja adalah terlalu halus untuk diperamati. Dan mereka bekerja kuat tanpa titik noktah.

Selama ini kaedah yang digunakan ialah melalui doktrin fifth columnist. Iaitu kebangkitan dari dalam oleh rakyat yang mudah berpaling tadah dan juga pendatang (sama ada yang tanpa izin atau sebaliknya).

Pernah dengar pergerakan 'Bersih' dan siri-siri nya? Tujuan utamanya ialah untuk membuat onar dan huru-hara dari dalaman. Apabila keadaan public order tidak terkawal lagi, maka masuklah orang luaran mengambil kesempatan daripada keadaan kucar-kacir tadi.

Alhamdulillah, pasukan keselamatan kita dapat menangani public order dengan cemerlang.

Demikianlah mekanisme halus tersembunyi yang dilakukan oleh Yahudi worldwide.

Dan paling terkini selepas kaedah fifth columnist ini ialah mengadudomba penganut Islam itu sendiri. Pergerakan Syiah 'dipaksa' wujud di kalangan masyarakat kita supaya kita berpecah (Ingatkah konsep divide and rule?). Yahudi kata; biarkan Islam ASWJ berbunuh-bunuhan dengan 'Islam' Syiah. Kita peluk tubuh saja. Musuh kita akan binasa dan kita tepuk tangan menggalakkan lagi kehancuran mereka tanpa mereka ketahui. Inilah taktik Yahudi yang mutakhir?

Ia juga dibuat melalui individu yang tamak dan sanggup menggadai segala-galanya demi pencapaian peribadi (as far as he is concerned: the end justifies the means' sebagaimana yang dicadangkan oleh Machiavelli).

Kita orang Melayu jangan hadkan pemikiran kepada parameter kampungnya sahaja. Kena fikirkan juga apa yang berlaku di arena global. Cinabeng sudah maju beberapa tapak. Mereka pasang (pre-positioned) rakan-rakan mereka di seluruh dunia (mereka pandai buat cerita yang mereka dizalimi di negara ini. Jadi mereka dapat ramai 'sympathisers'). Apabila keadaan di dalam negara meruncing dan dalam perkiraan mereka boleh senang ditumbangkan, mereka akan tekan butang 'alarm', dan... zoom bantuan dari seluruh dunia akan datang mencurah-curah. Boleh kah Melayu melawannya?

Pak Menteri Kabinet yang bertanggungjawab mengenai hal sebegini, tolonglah ambil tahu dan buat perkiraan dan perancangan yang pre-emptif.

Kita tahu ramai di kalangan menteri kabinet baru yang nak menjalankan mesyuarat pun tidak tahu kerana ditangkap muat selepas Sabah & Sarawak membantu BN kekal di Parlimen. Tetapi itu bukanlah satu excuse untuk tidak bertindak segera dan berfikir di luar kotak. Minta tolong cepat-cepat belajar kaedah menjadi menteri kabinet kerajaan pusat.

Think about the big picture, Bro.

Anonymous said...

Tutup aje pejabat Yahoo. .
Yehaa..!!

Anonymous said...

Aku hairan macamana DAP kata Zairil tu Melayu. Cuba citer sikit. Malaysia Insider sokong pulak tu. Boleh caya ke berita MI ni..?

Anonymous said...

Gap, lain Kali tak payah pakai instilah Kerajaan Melayu/Bumiputera, guna saja Kerajaan Melayu. Kami Bumiputera Sabah Sarawak dah meluat perangai Pendatang Melayu. Melayu memang tak sedar diri, haram jadah Pendatang Dari Indonesia, sekarang nak mengaku sebagai penduduk asal.

Kami Bumiputera Sabah Sarawak pun sudah mula benci sama Melayu. Ketuanan Melayu hang semua boleh kasi masuk dubur korang.

Apa itu Melayu? Siapa siapa pun boleh jadi Melayu. Pakistan, Arab ,afrika ,cina, Burma, Bangla boleh jadi Melayu . Apa punya kaum bodoh , bahalol ini.

Anonymous said...

RED BEAN ARMY DETECTED.. above!

Please ignore this piggy-army bean.

we all bumi's bencikan CINABABI the MOST of ALL!

Anonymous said...

Hang tui la lu!!!
HARAMKEJADAH

Anonymous said...

RED BEAN BABI detected again..
BABI CINA get out from MALAYSIA.. PENDATANG CINA WAJIB DIHALAU KELUAR!! BALIK CHINAA laaa!!

Anonymous said...

Zairil tu bukan Melayu lah.. CINA BABI terang2..
itu nama commercial yg DAP pakai utk pancing MELAYU2 bodoh dr PASngok!

Zairil tu anak BABI BETUNG.. check la ktrunana dia!

basic_2009 said...

jangan2 staf kat Yahoo News ni adalah members of RED BEAN ARMY.



celaka punya Cinabeng !!!!

Anonymous said...



jgn buat2 tk tahu....syer trbesar dlm yahoo tu sapa....?sapa lg hok kaki juburi Malaysia lhhhhh....
NUAR BRHIM....


takbirrrr....hidup PAS....

Anonymous said...

Atau cina2 red bean army dihantar ke Pulau Babi Besar dan disembur dengan racun babi kasi mampus semua kalau PRC tak mahu terima. Malaysia bumiputera punya, RBA melalak sampai keluar darah ikut lubang jubo pun tak boleh ubah fakta sejarah hahaha

Anonymous said...

Berita yahoo news dan yahoo macam sial taraf sampah!Dalam ruangan komentar kalau kita komen hentam pembangkang serta-merta disekat,Kalau puak diorang takpe plak.

Anonymous said...

Klu korang nk tahu mngapa PAS rosak ialah krn Al-Jubri punya 'aura'.

PAS skrg mcm pmpuan kg yg telah dijolok berkali2.. dara sudah pecah.. dh jadi pompuan suldal yg mana2 jantan boleh pakai..

apa buktinya?

Buktinya akibat PAS telah pecah, Kematian YAB Tan Sri Azizan Razak, mantan MB Kedah baru2 ini memperlihatkan DENDAM kesumat puak PAS pro-Jubry Nuar, sehingga sudah mati pun mereka tetap dendam

EXCO2 PAS tk kelihatan, pemimpin2 utama PAS Pusat pun tk seberapa.

Media2 PAS tk melaporkan spt mana mereka lapor kematian TBH.. Cina DAp yg mampos dlu bunuh diri.

Krn apa?
Krn Almarhum Tan Sir Azizan mahu memupuk perpaduan Islam anatara PAS dan UMNO.

pentadbiran beliau amat mesra UMNO, pertama kali dlm sejarah pemimpin tertinggi PAS boleh berbuat begitu.

Jd syaitan2 belaan Anwar DAP dlm PAS amat tk senang hati.. mereka ada yg sanggup doakan Tan Sri ust Azizan mati cepat..

dn hasilnya semasa kematian beliau, terlalu sedikit dan 'hambar' tafakur mereka, malah yg lbh ramai ialah pemimpin2 UMNO pula.

itulah hasil perogolan Anwar dan kemunafikan PAS.

Yahoo NEWS Malaysia antar aagenda2 jahat DAP dan sekutu2 Anwar.. yg sedang DIPEKAKKAN oleh pentadbiran NAJIB dan pemimpi2n UMNO. Pemimpin2 UMNO hnya sibuk dgn agenda jawatan dan kahwin artis..

akhirnya negara skrg dlm ancaman konspirasi..

sbb itulah kita perlu org cerdik spt Mukriz utk buang 'SAKA' UMNO ini.

Insya Allah

Anonymous said...

betu tu anon 11.08am

semua komen saya yg lawan komen pencacai DAP pasal Chin Peng telah dipadamkan pd hari yang sama.

Demokrasi kepala hotak mereka..

Sepatutnya Krjn kena tegas. Jika mereka main mcm ni krn kena main mcm tu jugak. Jika mreka main demokrasi terpilih krn kena highlight perangai ini dn tnjuk pd rakyat

bukn tunggu sampai keadaan jd rosak baur nk bertindak.

PM lembik..susah laa

Anonymous said...

yahoo dengki dengan malaysia sebab google adalah pilihan utama....jadi bila nak tarik pblisiti, dia cuba tarik sebahagian penyokog pembangkang....at least ada jugak orang bukak enjin pencarian yahoo.....

Anonymous said...

memang dok perasan lama dah pasai yahoo ni.tu yang menyampah nak bukak yahoo.fakta yangtah apa2.semua rekaan ja banyak.mengarut punya yahoo.boleh pergi bankrap ja la yahoo.

Anonymous said...

Yahoo news adalah tempat pembiakan baboon pencacai!!Berita banyak merujuk kpd M.Insider yg bertaraf zionis!!

nana said...

Kita fikir d renungkan. Adakah tidak seorang pun dr PM hingga ke ahli2 politiknya yg celik d buka minda tang soal ini?
Mrk pemimpin yg berwibawa d konon pejuang ttp kenapa tidak ada pengamatan dlm soal ini?
KDN tolong jgn biarkan hal ini lama2 lg...lubuk mrk ini dah cukup lama bersarang d kekalajan pru13 majoritinya gabungan m.insider d yahoo.
Tolong hentikan cara apa yg terbaik demi kesejahteraan d keamanan rakyat d negara. Jgn nnt bila d padat, sendat d tenat baru nak terhegeh2 nak bertindak.

Bangsa kita bangsa berdaulat d berwawasan ttpi bangsa pemakan kinzir ini asal dr bangsa merempat yg kita beri perlindungan. Klo bolih d perlu ambil contoh sprt di negara Berunai bngmana cara mrk melayan tetamu asing tinggal dinegara mrk.

Kita patut UBAH bnyk perkara yg telah nyata dr perbuatan bangsa cinabeng ini. Biar mrk melutut d sedar d patut diajar habis2an.

Tidak akan henti kempen ABC/ BBC termasuk yahoo. Produk ini mesti dlm senarai kita. Kerajaan patut take action @asap.

Anonymous said...

Kerajaan patut ambil tindakan. Ada antara yang berjawatan profesional ambil berita ni dan share dalam fb. Sakit hati tengok.

KERISPISAU said...

KALAU RASA TAK BETUL KERAJAAN/UMNO KENA AMBIL TINDAKAN SAMAN BARU MEREKA TAK BERANI MELULU. ANWAR KAYA KERANA DISEBABKAN MENANG SAMAN. KADANG2 BODOH JUGA KERAJAAN/BN/UMNO NI BIAR PEMBANGKA TUDUH MACAM2.

Anonymous said...

Rilek bro..
Najib pn bjak gak,pi jmpe owner twitter n fb direct...ade la tu...

Anonymous said...



tak payah uslas byk.. yahoo adalah yahudi punya.. jadi news nya byk yg diputar belit.. google, face book semuanya yahudi punya.. pendek kata semua benda skrg ini yahudi control mcm dlm filem Truman Show.. nak lawan diorg dari segi gajet, muzik, teknologi, kewangan, kebijaksanaan susah mmg tak terlawan.. Senjata umat Islam ialah Al Quran dan Hadis ie Sunnah Rasul..Rajin2 lah amalkan sunnah rasulullah yg juga diamalkan oleh Yahudi ini..

Anonymous said...

Memang bagus kerajaan naik kan harga rokok kepada RM 12 . Merokok bahayakan kesihatan .

Anonymous said...

Tahniah Najib, kerana ucapan kali terakhir anda yang cukup hebat di PBB.

Anonymous said...

yahoo cinabeng teruuuuuuuuuuuuusssssssskan abc sampai tumbang

Anonymous said...

Aku dah penat jerit sampai serak....
aku dah penat komen sampai xde idea nak komen...
Tapi pemimpin bn mmg xde teloq..smua kecot x berani amik tindakan.....kalo kat singapore atau thai dah lama kena gantung.....

The Malay Knight Rises said...

GAP aku harap ko baca komen2 kat sini, satu kerisauan aku dekat Selangor nih kedai arak tumbuh mcm cendawan, 7e, KK mart, 99speedmart dkt kawasan perumahan ada jual arak,ko tak caya gi sunway semenyih, dulu saman BN pegang takdela bnyk smpi mcm nih, 7e jer dulu, skarang KK mart ngan 99speedmart makin bnyk, kita tahu cinabeng mana yg punya.

The Malay Knight Rises said...

Kau tengokla ape jawapan cinabeng nih, kaki putar belit, org tanya lain, dia pegi pusing benda lain, yang melayu elit nih dok sokong cinabeng.

http://my.news.yahoo.com/malay-ngo-still-no-original-malays-cec-line-075030909.html

Anonymous said...

Oleh kerana ada kelemahan dari aspek strategi menangkis dan sebagainya, Kerajaan Melayu Bumiputera semakin diserang.

Pembangkang hanya memainkan isu, fakta di auta, perkara kecil diperbesarkan, perkara boleh diperbaiki pun langsung dicela.

Walhal pembangkang sebenarnya cirit dari aspek memajukan agama,ekonomi,sosio dan sebagainya,

Apakah tidak ada strategi bagi menangkis tektik pembangkang yang gunakan strategi dapat untung atas angin ?

Anonymous said...

UCAPAN AKU...

PADAN MUKA ORG SELANGOR.. NAK SGT PAKATAN SETAN MEMERINTAH!! SO LANTAK KORANG LAH DH SUKA SETAN!!

DH TERANG2 TUHAN DH TUNJUK SAPE PR.. TP EDGIL KERAS KEPALA NK UBAH JUGAK...

AKU DOA BIAR TUHAN TURUN BALA KT KAWASAN2 MAKSIAT TU HANCUR LEBUR!!

SEPECIALLY KT KAWASAN TERESA KOK AL-KHINZIR TU!!

AMINNN!!

Anonymous said...

Malaysian insider tu kepuyaan kalimullah hassan geng baik KJ menteri sukan dan kalimullah adalah ejen singapork.
Renung2kan lah

Anonymous said...

Saya mohon SKMM block yahoo news dari masuk negara kita . kompromi kita dah sampai hadnya .berita2 palsu , bohong mengenai negara kita ini , harus diberhentikan serta merta . padam dan haramkan juga portal malaysian insider itu .Dato shabery chik tolong beri perhatian .kita perlukan undang2 yg lebih tegas dan keras berhubung penyebaran berita palsu mengenai negara dan kerajaan malaysia ini .

(Abg bawak lori)

Anonymous said...

INI SEMUA SALAH KEMENTERIAN PENERANGAN DAN KETUA PENERANGAN UMNO/BN..DAH TERANG2 YAHOO BUAT FITNAH SAMAN JERLAH...PANTAULAH SIKIT BERITA2 ONLINE NI..DARI SEPULUH MUNGKIN ADA 2 ATAU 3 ORANG YANG AKAN PERCAYA..

Anonymous said...

Kita xboleh amik pendekatan block/sekat dizaman pencacai Anwar sudah seronok dgn kegilaan mereka.

Kita kena guna strategi yg sama-iaitu serang melalui media jugak. Jika Yahee NEWS ckp Krjn Rasuah. Mula2 sekali Krjn kena tunjukkan pd media bahawa penentang rasuah, kemudian peluru kedua ialah main balik isu rasuah itu tembak pd Pakatan Haram..

wujdukan sentimen ketidakpercayaan kpd Krjn haramjadah PR di Selangor, Penang, kelantan, termasuklah slogan penipu SELCATT.. bla2..

main sekat2 mana boleh lg seronoklah budak2 anjing BERSHIT Unit Amal PAS tu gedik atas jalan!!!

Anonymous said...

Email GAP pun yahoo jugak, apa cerita?

Anonymous said...

dah tau dahhhh.. apa yg direpot mmg mcm haram j! igt aku sorg je pasan. pui!

Anonymous said...

Kerajaan dan Menteri terus tidur.

Anonymous said...

the only way nak kasi yahoo malaysia berbulu, kita semua kena masuk sana, tulis komen pro-umno, pro-melayu.. lagi banyak lagi bagus.. kita hentam semua isu yg pro-pembangkang.