Tuesday, April 10, 2012

LYNAS : AGENDA KAFIR HARBI DAP DIDEDAHKAN !

 Umum sedia maklum bahawa kaum Cina yang paling kuat menentang operasi kilang Lynas sehinggakan Lim Guan Eng sendiri dengan megah menyatakan bahawa kaum Cina bersatu dalam isu ini.  

Dan sebagai hamba abdi yang setia lagi dungu, puak-puak PAS dan PKR pun turut sama menunjuk sokongan terhadap para pengkhianat Cina yang tegar melindungi kepentingan negara asal nenek moyang mereka dalam memonopoli pengeluaran nadir bumi. 

Untuk yang masih kabur mengenai punca sebenar penentangan terhadap Lynas, sila ambil maklum bahawa Negara China merupakan pengeluar nadir bumi terbesar iaitu 97% dari bekalan dunia dan pembukaan kilang Lynas di Malaysia akan menjejaskan monopoli mereka. 

Sehubungan dengan itu, Himpunan Hijau, pencinta alam dan risiko pendedahan radioaktif semuanya hanyalah ‘gimmick’ semata-mata kerana mereka sebenarnya tahu bahawa kilang Lynas adalah kilang kimia biasa yang telah menepati standard keselamatan yang ditetapkan oleh pihak berkuasa atom dan nuklear antarabangsa. 

Namun, demi semangat keChinaan DAP dan semangat mengampu Cina puak-puak PAS dan PKR pun berikrar untuk terus menentang Lynas.   Seperti biasa, masjid menjadi pilihan mereka untuk membuat demonstrasi untuk tujuan ini.   Dan seperti biasa juga, masa demonstrasi yang paling digemari ialah selepas solat Jumaat dan kali ini, ialah pada 13 April, Jumaat ini. 

Pelik sekali kerana yang paling kuat menentang Lynas adalah kaum Cina, tetapi kenapakah demonstrasi ini tidak diadakan di gereja atau di tokong Cina?  Kenapa masjid yang menjadi pilihan mereka untuk membuat kekecohan? 

Apakah kerana kaum Cina tidak akan sekali-kali membenarkan tempat sembahyang mereka dicemarkan dengan politik kerana mereka sendiri tahu bahawa isu Lynas adalah isu politik dan bukannya isu kemanusiaan atau alam sekitar?

Jelas sekali bahawa puak-puak PAS dan PKR tidak menghormati masjid dan dengan sengaja menggunakan solat Jumaat sebagai alat mengumpul orang ramai untuk tujuan berpolitik.   Sekali gus, tindakan ini juga menjadikan mereka sebagai bersubahat dengan pengkhianat yang ingin mengsabotaj ekonomi negara sendiri.  

Dunia sedang bergelut mencari bekalan nadir bumi.  Di Amerika sahaja permintaan bagi sumber ini adalah antara 15,000 dan 18,000 tan setahun.   Nadir bumi digunakan untuk membuat berbagai-bagai alatan termasuk magnet paling berkuasa sehinggalah kepada teknologi tinggi seperti telefon bimbit dan alatan komputer. 

Sumber nadir bumi adalah penyebab kenapa barangan elektronik boleh dihasilkan dalam saiz yang teramat kecil.  Ia juga digunakan untuk membuat mesin atau produk yang mesra alam antaranya, sebiji bateri dalam Toyota Prius mengandungi lebih 20 paun elemen lanthanum dari nadir bumi.   Selain itu, ia juga digunakan untuk menghasilkan keperluan ketenteraan seperti teropong dengan pandangan malam (night-vision goggles), peluru berpandu dan berbagai-bagai senjata lagi.

Maka, terbuktilah bahawa nadir bumi merupakan sumber semulajadi yang amat penting di zaman ini, sama seperti  minyak dan gas.   Sekali gus menunjukkan bahawa menentang operasi kilang Lynas adalah sama seperti menolak rezeki iaitu satu tindakan yang amat bodoh sekali.  

Kaum Cina punya agenda sendiri untuk menjaga kepentingan negara asal nenek moyang mereka, tetapi kaum Melayu dari PAS dan PKR yang terhegeh-hegeh berdemonstrasi demi kepentingan orang lain sehingga mencemarkan masjid, tempat ibadah sendiri adalah manusia yang paling baghal kalaupun tidak jahil. 

Hakikatnya, kilang Lynas adalah tidak merbahaya dan ia telah pun disahkan oleh badan-badan antarabangsa.  Belum ada sejarah di mana kilang-kilang yang memproses nadir bumi di Amerika, Rusia, Perancis, Australia, India mahupun China sendiri yang pernah mengalami bencana sehingga menyebabkan pencemaran radioaktif di negara mereka. 

Justeru, bukankah ini membuktikan bahawa penentang-penentang Lynas sememangnya mempunyai agenda tersendiri yang melangkaui publisiti politik?  

11 comments:

Anonymous said...

tentang la sehebat mana pun...

yg pasti kilang lynas tetap akan beroperasi dan negara dapat menjana ekonomi dgn keuntungan yg berlipat ganda serta tahap keselamatan tidak diabaikan...

jgn dilayan kaum bangsa cina lakhanat dan melayu bangsat yg sebulu dgn kafir harbi...

pejuang hamas...

Anonymous said...

ORANG PERLU CERDIK DLM ISU INI..JANGAN TERPENGARUH DGN MEREKA YG ADA KEPENTINGAN ADA AGENDA TERTENTU...AWAS !!

Anonymous said...

harap sgt ngo buat demo di unit nuklear BANGI hari yg sama


PLEASE PLEASE PLEASE

DEMO LAWAN DIA DEMO

BANGANG PUNYA DAP BABI

Anonymous said...

minta org2 melayu perkasa buat demo depan kilang2 cina dap seluruh negara

AKU SUDAH PANAS DGN CINA ANJING & BABI

LU INGAT INI UMNO KE

LU INGAT INI PERKASA KA

dia ingat MELAYU BODOH KA

Anonymous said...

MEREKA INI ADALAH ORANG2 MUNAFIK! JAUHI MEREKA. SESUNGGUHNYA PUAK-PUAK JAHANAM INI AKAN MENGHANCURKAN NEGARA. DAJJAL!

Anonymous said...

Dah terang lagi bersuluh DAPigs diBAYAR untuk menghancurkan projek Lynas.

Pandai lak canang sume Cine dalam Mesia menyokong agenda DAPigs lawan Lynas.
Bukanke ini RASIS???

Yang BAHLOL-BAHLOL Melayu amPAS & PGay-R mmglah sanggup sokong KAPIR HARBI fasal amPAS & PGay-R nih dah redha berketuakan AlJuburit-wal-Liwatik.

Mrk X leh fikir cara waras dah!!!

Doakanlah semuga Allah berikan mrk hidayah & petunjuk.
Amin ya Rabbul'alamin.

Anonymous said...

melayu boddo je yg sokong komunis lakhnat ni...

Anonymous said...

melayu melayu kategori keturunan BANGSAT dan SIAL HARAM JADAH je yg sanggup berdemo depan masjid....
nak tanya ada ke cina & india sanggup buat mcm tu depan rumah ibadat mereka nanti ???

Anonymous said...

Malang sungguh orng2 melayu yng menyokong PAS dan PKR...dahlah tolol ,dungu,bongok,tongong pulak tu.

Anonymous said...

Apakah itu nadir bumi?. Bole bro GAP tolong jelaskan dengan lebih terperinci?. Terima kasih. Sementara itu dapatkah orang orang PAS dan PKR membaca coretan GAP ini?. Minta minta biarlah dapat agar mereka boleh faham akan situasi sebenar dan berhenti dari memberi sokongan kepada DAP dan bangsa Cina yang ada tujuan menentang projek Lynas ini. Bersatulah Melayu untuk menyelamatkan negara kita.....

Adlan Mohd said...

nadir bumi = sumber asli yg hampir pupus. klu salah tlg betol kan