IKLAN BERBAYAR

Monday, April 16, 2012

RAYUAN GAP ! TOLONG BUAT LAGI GIMIK DEMO MACAMNI.

 gimik demo anti PTPTN semalam melakar sejarah.
foto najib dan kaled nordin telah dihindukan fotonya.
 kepada seluruh jentera pakatan dan mahasewel, aku merayu agar korang BUAT LAGI GIMIK macam ni banyak-banyak..

jelas foto kat atas telah membantu menaikkan lagi populariti BN. beb korang mudahkan lagi kerja kami la !


56 comments:

Anonymous said...

Dedahkan gambar mak bapak bebudak ni...dah buat lah macm tuu juga !

Anonymous said...

ni mana punya SYIAH mabuk nih?

Anonymous said...

orang tua yg pegang foto pm dan menteri kpt tu dapat ptptn ke?. Daripada ko buat keje yg tak berfaedah tu, lebih baik ko pegi bersihkan kawasan masjid., dapat juga pahala. Apa punye baghal orang tua niii. Confirm mahasitua sewel.

Anonymous said...

waaa laloq!!!!

Anonymous said...

mahasewel tengah wel wel..tu sbb mata sampai naik putih..tinggal pasangkan kawadi jer tu..pastu suh panjat tangga batu caves...

ADMIN! said...

PELAJAR MELAYU YANG BODOH JE BUAT MACAM NI..AKU PUN PINJAM, DAH KEJA DAN DAH ABIS BAYAR..BELAJAR PUN TAK ABIS LAGI NAK HAPUS PTPTN..DAPAT DUIT PTPTN BELI HP, BELI IPAD, BELI MOTOR, POINTER PUN CKET JE...JADI LAH ORANG MELAYU YANG GUNA OTAK CKET BUDAK2 OIII, BONGOK!!

To Live Again said...

DEMOKRASI! DEMOKRASI! DEMOKRASI..Diaorg ni ISLAM ker KAFIR.Tak habis2 hidup berTUHANkan DEMOKRASI..Tak slh nk hdp dlm demokrasi tp jgn la smpai DEMOKRASI dijadikan KIBLAT.Nk buat ape pon bukan nk refer HUKUM HAKAM tp refer DEMOKRASI!

Tapi aku setuju dgn ko GAP pebuatan mcm ni menaikkan populariti BN/UMNO..Bnda2 mcm ni jelas menunjukkan diaorg dh gelabah dgn momentum rakyat yg mula yakin dgn kepimpinan Najib..Demo2 murahan ni suma menjadi PAKU-PAKU terakhir pada KERANDA mereka sendiri sebelum diaorg selamat DIKEBUMIKAN!

Anonymous said...

Adam ni baru lepas kena ganja ke? Semacam je muka.

akuantiPAKATAN

Anonymous said...

orang tua kat gambar no. 2 tu pun ada amik PTPTN ke?....dah sampai tua ganyut camtu pun tak abis bayo lagi. Tu la, orang suruh belajar, kamu main2,kan sampai keTUA tak setel2 lagi pinjaman.....

Anonymous said...

gap aku yakin sangant bila mangkuk hayun bertingkat buat camtu kat gambar najib n khalid nordin , simpati mencurah- curah mai. Pak lebai PAS pun sedih tengok . TQ mahasewelsial n buat lagi.Tianchua n Nurul izah senyum dalam tangisan, menangis tak berlagu hahaha

Anonymous said...

secara tdk langsung menjadi satu penghinaan kpd kaum india (kaum india mesti tolak PR) !!

tu bdk Adli nmpaknya tak serik lagi, kali ni dia pakai bodyguard kepung kiri kanan, kalau kena lastik dgn guli agakny boleh tak dia elak?

Anonymous said...

Aku laki bini pinjam jugak. Aku JPA & bini MARA. Kami bayar sebab masa kami terima dahulu kami tahu kami pinjam dan buka kami diberi biasiswa. Bila bayar kami puas sebab kami tahu adik-adik kami dan anak-anak kami pula dapat manafaat dari pinjaman. Si tolol Anwar Brahi dulu semua free (atau dapa biasiswa), itu pun belajor ntah apa-apa. Bila janji dah berhutang kena bayar la hutang. Kalau tak mahu bayar, jangan berhutang. Gen Y memang tolol sebab tak merasa seperti apa yang kami rasa. Sial punya Anwar Berahi

Fenomena said...

muka adam adli macam babi wooo....

Anonymous said...

Korang perasan tak yang si tua kutuk tu muka dia macam Ayah Pin ja? Hehehehe...

Anonymous said...

SELISIH 44 MALAIKAT ...AKU BERSYUKUR MAK BAPAK AKU AJAR KAMI ADIK BERADIK MENJADI MANUSIA YANG SEMPURNA DAN BERGUNA KEPADA AGAMA BANGSA DAN NEGARA.ORANG TUA TU STUDENT IPT MANA EK...KASIHAN SAMPAI TAK SEDAR DAH TUA JADI SYIRIK DAN MURTAD.JANGAN LUPA DI AKHIRAT ESOK TERIMA BALASAN DARI ALLAH YANG MAHA ESA.DULU KINI DAN SELAMANYA UMNO DAN BN . NAK VOTE PAKATAN TAKUT JADI SYRIK ORANG TUA NI KAUM KERABAT AYAH PIN KE?

Anonymous said...

Apahal dengan Adam Adli tu, macam tengah lalok atau mabuk saja, naik sheikh ke?

Apalah perasaan ibu bapa pelajar yang buat demontrasi liar berkenaan bila harapan nak tengok anak berjaya menggenggam segulung diploma, ijazah, tapi menjadi tukang salak di demontrasi jalanan pula? Sungguh memalukan keluarga saja mereka ini.

Ada seorang si tua yang terlibat sekali tu mahasiswa ke atau mahasijamban? Dia ni ada terlibat dengan PTPTN ke atau hutang pinjaman Tekun atau Amanah Ikhtiar yang tak berbayar?

Gelagat si gila pecacai Penipu Rakyat makin menyerlahkan kebangangan dan kesewelan mereka ini, jelas Penipu Rakyat makin terdesak hingga sanggup memperalatkan pelajar demi kepentingan politik mereka, siaplah korang Penipu Rakyat selepas ni, korang akan menerima pembalasan yang sepadan dengan perangai buruk korang dalam PRU 13 kelak, berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Dalam Penipu Rakyat bukannya demokrasi, tapi 'demo babi', 'demo babi', demo memang babi Penipu Rakyat.

* demo dalam loghat Kelantan maksud kamu, awak, engkau dan seperkataan dengannya.

Anonymous said...

DEMOKRASI! DEMOKRASI! DEMOKRASI..Diaorg ni ISLAM ker KAFIR.Tak habis2 hidup berTUHANkan DEMOKRASI..Tak slh nk hdp dlm demokrasi tp jgn la smpai DEMOKRASI dijadikan KIBLAT.Nk buat ape pon bukan nk refer HUKUM HAKAM tp refer DEMOKRASI!

Tapi aku setuju dgn ko GAP pebuatan mcm ni menaikkan populariti BN/UMNO..Bnda2 mcm ni jelas menunjukkan diaorg dh gelabah dgn momentum rakyat yg mula yakin dgn kepimpinan Najib..Demo2 murahan ni suma menjadi PAKU-PAKU terakhir pada KERANDA mereka sendiri sebelum diaorg selamat DIKEBUMIKAN!

April 16, 2012 3:52 PM
Anonymous Anonymous said...

Adam ni baru lepas kena ganja ke? Semacam je muka.

akuantiPAKATAN

April 16, 2012 4:15 PM

------------------------------------

Baru lepas kena sontot kot, tengah stim membayangkan disontot. Entah siapalah penyontotnya, mungkin boleh teka, siapa lagi kalau bukan tut tut tut.

Anonymous said...

Anonymous said...

orang tua kat gambar no. 2 tu pun ada amik PTPTN ke?....dah sampai tua ganyut camtu pun tak abis bayo lagi. Tu la, orang suruh belajar, kamu main2,kan sampai keTUA tak setel2 lagi pinjaman.....

April 16, 2012 4:34 PM

------------------------------------

Si tua tak sedar diri tu bukannya ada hutang PTPTN, tapi ada hutang TEKUN, Amanah Ikhtar, hutang dengan bank, sengaja cari publisiti murahan dengan harapan Penipu Rakyat akan buat demontrasi lain untuk hapuskan hutang dia. Hello si tua, dari ko berperangai dungu terlibat dengan kerja bangang macam ni, lebih baiklah pergi masjid beriktikaf ke, sembahyang sunat ke, atau beri nasihat kepada pelajar yang telah tersasar berkenaan, bukannya ko pun tumpang sekaki melalak sampai tak sedar diri.

Otak geliga said...

dah tak boleh beza antara ajaran agama Hindu & Islam...semua nak PLURAL...ni la jadinya....sama rata, sama rasa.....mmg bagus akai depa ni semua

agak2 org Hindu marah tak sbb agama mereka seperti dipermainkan oleh budak2 jalanan yg nakal kemaruk minta pitih???

Otak geliga said...

bro GAP...gambar Tian Chua & Izzah mana????...kan depa ada sekali join mansuh PTPTN....wakil rakyat tak mau bayar duit rakyat diorang pinjam????.....hahaha

Zaeydee said...

Nilah antara kerja paling bodoh tahap maha bangang... pertamanya sbb dilakukan oleh mahasiswa.. keduanya oleh orang2 Melayu yang mudah lupa...ketiganya sbb dah tak nampak rasional dan matang... puak2 macam ni takyah tunggu lama... buang je ke laut...buat abis ke beras je...

Anonymous said...

Ni la mahasewel acuan pr..ni klo pr pernth lps pru13 kompem brjuta2 mahasewel lalok mcmni akn dilhrkn..bp sen la pakcik tue tu dpt agkny..oi nuar jubri.ko bodo ke ape.ko yg tbhkn ptptn.ko jgk yg nk bubrkn.sme ni xlain cme jnji2 pru je.hnya org2 bodo je skong nuar ni

Anonymous said...

adam adli ni...bab bab hindu punya acara pandai la pulak...belajar bodo.

Tu tgh mabuk ke apa tu??

Anonymous said...

PELAJAR BANGSA MELAYU MCM ADAM ADLI boleh la dibodoh bodohkan..

PELAJAR CINA, PELAJAR INDIA,PELAJAR IBAN, PELAJAR BANGSA LAIN sibuk belajar menuntut ilmu.

Syabas Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Isu PTPTN ni saje dimainkan supaya akan menular ke seluruh pelosok negara supaya ada kebangkitan rakyat mcm di Mesir..

Tapi kan..sorry la nak jadi mcm tu..

Dah le bayor balik RM50 sebulan je. Tapi pakai handphone harga ribu ribu boleh plak.

Nama pun pinjam..bayor le balik..
Banyak cantik dah pinjam lepas tu nak buat harta sendiri?

Adam Adli ni, bebal cemana lagi nak aku cakapkan. Ntahla. Paling bebal dari bebal.

Anonymous said...

Lihatlah sikap PAS antara maksud berani dengan maksud buta kayu pun PAS tak boleh nak beza, lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9605-anak-muda-makin-berani-perjuangkan-hak

Nasruddin Hasan Tantowi, jangan nak membohonglah, inilah ustaz, ulamak dan tok guru dalam PAS yang sanggup menghasut generasi muda berkelakuan liar, memang benarlah kenyataan oleh Menteri Besar Terengganu bahawa PAS ini Parti Ajaran Sesat kerana banyak kesesatan yang kemungkaran yang dipromosikan oleh para tok guru dan ulamak politik dalam PAS, terkini demontrasi liar pun para ulamak dan tok guru termasuk si Nasruddin Ketua Pemuda PAS ni boleh sokong, itulah bodoh tak reti nak nilai.

Nasruddin, Nik Aziz, Hadi Awang dan para tok guru dan ulamak politik dalam PAS, korang memang perosak masyarakat sekadar beserban, jubah, kopiah putih, tapi sekadar kostum pelakon pentas sajalah, korang ni memang suka merosakkan golongan muda, dasar perosak masyarakat. Malahan pelakon pentas jauh lebih baik dari korang kerana paling kurang pelakon pentas berteater untuk memupuk perpaduan dan nilai murni, bukannya macam tok guru dan ulamak politik PAS, menghasut dan merosakkan pemikiran masyarakat.

Anonymous said...

Pelajar yang tak mengenang budi telah 'dibantu' oleh PAS. Lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9604--harakah-bantu-pelajar-bersih-20-yang-teraniaya

Dalam isu ini, pelajar itu jelas melanggar peraturan, bukan itu saja, mereka juga biadap dan tak mengenang budi, layak benarlah ditarik balik segala bantuan kepada mereka kerana tka guna menolong anjing gila yang tersepit, biar mampus tersepit saja kerana jika ditolong dia akan gigit kita pula.

Kepada pelajar yang berserban, berjubah, berkopiah putih, inikah ajaran Islam yang korang belajar, berdemontrasi liar, berkelakuan kurang ajar, ini ajaran sesat yang diajarkan oleh tok guru dan ulamak politik PAS, Islam tak ajar perkara sedemikian, kerana zaman Nabi dan para sahabat dulu pun tak ada buat macam yang korang buat ni, tak malu ke? Ini akhlak apa yang korang kutip? Ini tentu akhlak songsang ajaran sesat bawaan parasit termasuk tok guru dan ulamak politik PAS.

Anti PR said...

Otak ada tapi letak dibontot. Itulah kegemaran ketua pembangkang. Dia ingat dia je pandai. Org dulu dah lama masuk U tapi takde masalah pun. Bila otak letak dibontot, bila kena jubo akan menjadi tahi..

Anonymous said...

Berhubung kononnya pelajar yang dizalimi oleh kerajaan BN seperti kenyataan PAS seperti berikut:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9604--harakah-bantu-pelajar-bersih-20-yang-teraniaya

Pelajar berkenaan tak dizalimi, mereka buat salah dan langgar peraturan memang layak dikenakan tindakan, lebih-lebih lagi mereka merosakkan nilai-nilai baik, belajar jurusan agama, tapi perangai budaya liar berdemontrasi di sana sini, memanglah korang pakai serban dan jubah, tapi berdemontrasi liar tak tentu arah tu korang tak malu ke? Ini bukan soal pakaian, yang salah tetap salah, kalau mencuri semasa pakai serban dan jubah, tetap salah dan berdosa. Jadi PAS jangan nak putar belitlah.

Pasal isu di atas, saya ingin sorot kembali kezaliman PAS terhadap kanak-kanak tadika KEMAS yang dihalang menggunakan balairaya sebagai kelas di mana balairaya itu dikunci supaya pelajar itu tidak dapat belajar dalam balairaya berkenaan.

Selain itu pelajar-pelajar yang sedang berlatih bola telah dihalang oleh puak Penipu Rakyat yang secara zalim menganggu sesi latihan dan mengusir pelajar berkenaan dari padang berkenaan semata-mata puak Penipu Rakyat nak buat demontrasi liar di situ, apa cerita?

PAS jangan nak putar belitlah, pasal pelajar yang 9 orang itu, dah terang-terangan buat salah, jadi kena hukumanlah, tapi macam mana dengan pelajar tadika KEMAS dan pelajar sekolah yang sedang berlatih bola yang telah dicabuli hak asasi mereka oleh PAS dan Penipu Rakyat? Ini apa cerita apa salah pelajar tadika KEMAS belajar di balairaya berkenaan? Apakah bahayanya pelajar yang sedang berlatih bola sepak atas pemantauan guru mereka? PAS memang buta perut dan tidak berperi kemanusiaan, korang sanggup bela golongan yang buat salah tapi sanggup menindas golongan kanak-kanak demi kepuasan nafsu serakah korang, memang dasar jahanamlah PAS ni, memang babi betul PAS ni, memang PAS adalah Parti Ajaran Sesat, merosak dan menjahanamkan serahkan pada PAS kerana mereka memang dasar perosak, termasuklah kuncuk mereka si PKR dan DAP haram jadah tu, dasar perosak seperti mereka ni mana tahu buruk baik, yang penting adalah nafsu serakah saja, harap serban dan jubah ke sana ke mari, tapi tak tahu menilai baik dan buruk, kepada tok guru dan ulamak politik PAS campakan saja serban dan jubah ke kandang babi, dan pakailah bikini sesuai dengan perangai buruk kamu itu.

Puak PAS dan pecacai PAS akan berdesing telinga dan geram dengan kenyataan saya ini, tapi saya tidak akan tarik balik kenyataan saya ini kerana inilah kebenaranya, memang PAS dan tok guru serta ulamak politik mereka memang perosak masyarakat, itu adalah hakikatnya dan sila berikah hujah untuk menentang hujah saya ini, berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

PTPN minta keluarkan surat untuk tarik balik pinjaman yang pendemo-pendemo yang dah dapat duit tu...macam tu baru mereka tau.

Positivism87 said...

mahasiswa/siswi tak pikir....cuba akal fikiran digunakan untuk pikir.....ok kalau PTPTN dimansuhkan, yuran kerajaan bayar tapi tak pikir ke diorang ni belanja seharian mereka di UNIVERSITI sapa nak bagi...PTPTN bagi pinjaman satu semester lebih kurang RM3500 la, tolak yuran ada baki RM2k lebih lagi untuk belanja sepanjang semester...dgn duit tu student boleh beli buku ataupun benda2 yg mereka pikir teringin...tapi kalau PTPTN dimansuhkan, yuran kerajaan bayar jadi duit belanja bulanan siapa nak bayar....jatuh tanggungjawab kat mak bapak dan jikalau keluarga tu sederhana....mana pulak mak bapak mereka nak cari duit...?? Pinjam BANK je alternatifnya...so wahai mahasiswa sila la guna akal yang dianugerahkan tu....tak kan nak menyusahkan mak bapak kut....

Anonymous said...

PAS jamin BERSIH 3.0 aman kata Nasruddin Ketua Pemuda PAS. Lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9601-pas-pakar-demonstrasi-jamin-bersih-30-aman

Okey Nasruddin, kalau ko kata aman, teruskan, tapi kalau ada kekacauan dan / atau ada yang berlakon mampus macam Shuhardi Md. Isa, selayaknya ko kena penendang di muka sebanyak 3 kali dan disepak di kepala ko sebanyak 3 kali kerana ko tak dapat menjamin keamanan yang ko buat jaminan ni.

Nik Aziz dan Hadi Awang pula patut kena bagi penampar 33 kali kerana menjadi tok guru penghasut dan perosak masyrakat. Lepas tu koyakkan jubah dan lempar serban mereka ke kandang kerbau kemudian pakaikan bikini kepada mereka untuk diarak di keliling bandar Kota Bharu dan bandar Marang, tok guru konon, perosak, penipu dan penghasut, tok guru kaki kelentong, penipu masyrakat, peralat agama.

Tak apa aku tunggu BERSIH 3.0, kalau tak aman juga, memang dasar pembohong PAS termasuk ulamak dan tok guru politik kaki auta ni.

Anonymous said...

Oi situa bangka, ingat Tuhan,ingat anak bini, ingat cucu piat, ingat mati, daripada dok buat kerja celaru tu lebeh baik pi buat kerja berfaedah yang boleh menambah pahala, budak2 tu suka kepada kebodohan hang orang tua oiiii.....!

Anonymous said...

Lihat ini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/9598-adakah-rakyat-rasa-gembira-mansuh-isa

Rakyat hanya akan gembira sekiranya Penipu Rakyat dapat ditendang keluar dari pentadbiran negeri yang mereka kuasai mereka sekarang ini. Lim Guan Eng, lu memang cibailah, siap lancau lagi sama lu, pasal ISA, itu untuk keamanan negara, kalau lu tak suka sama itu ISA, lu pergi berambus keluar dari Malaysia sajalah, ISA penting untuk keamanan negara, kalau jadi kekacauan dalam negara kerana tak ada undang-undang pencegahan, aku pun sekali dapat susah, bukan lu sorang saja, kalau lu sama lu punya bapak, anak bini, sedara mara, kawan-kawan, dan puak-puak lu, itu lu punya pasal, pergi jahanam sama lu orang sajalah, tapi ini melibatkan kepentingan aku sekali, aku tak mahu hidup dalam keadaan negara yang huru hara macam masa darurat atau masa sebelum komunis letak senjata pada tahun 1989 dulu.

Aku sokong ISA dimansuhkan dan digantikan dengan akta pencegahan yang lebih ketat supaya puak pengacau seperti PAS, PKR dan DAP dapat disekat dari membuat sikap gila babi hingga menyusahkan orang lain, kalau DAP gila babi tak hairanlah sebab dia makan babi, tapi yang PAS pun gila babi pasal apa pula, banyak kutu babi kot? Melalak di jalanan macam orang gila, merosakkan ekonomi negara, memburukkan nama baik negara, menjadi tali barut petualang asing, memang Penipu Rakyat dasar bangsat yang tak perlu diberi muka, layaknya ditendang di muka, disepak di kepala, dan dipijak-pijak sampai lunyai sebab Penipu Rakyat adalah puak tak berguna yang hanya sekadar perosak masyrakat dan perosak negara.

Anonymous said...

mungkin ini yang dimaskudkan oleh DSAI pluralisme dalam agama. Kepercayaan pelbagai agama kerana agama itu sama. FCUK YOU ANWAR IBRAHIM!!

Anonymous said...

mungkin ini yang dimaskudkan oleh DSAI pluralisme dalam agama. Kepercayaan pelbagai agama kerana agama itu sama. FCUK YOU ANWAR IBRAHIM!!

fairuzkhan said...

klu bangsat2 ni pandai berfikir..berapa ramai bangsa india ngan cina ikut depa ni?depa pandai..klu belajar rajin2 pinjaman jd biasiswa..tp si bebal semua ni..time belajar sibuk ngan awek n fb..pastu bila ada sial janji nak hapuskan hutang je terus menyalak.. bodoh taraf maksimum la lu org ni.. adam babi ni muka semacam je...lalok ke bro?

Anonymous said...

macam mabuk dah khayal isap dadah je si anak ikan anwar tu..cari mereka yang demo lepastu buat mcm kerajaan terengganu batal pinjaman mereka biar mereka cari sendiri duit pengajian mereka nak sgt tentang kerajaan

Anonymous said...

macam mabuk dah khayal isap dadah je si anak ikan anwar tu..cari mereka yang demo lepastu buat mcm kerajaan terengganu batal pinjaman mereka biar mereka cari sendiri duit pengajian mereka nak sgt tentang kerajaan

Anonymous said...

MENYAMPAH!!!
PAKATAN RAKYAT DAH HILANG 5 UNDI DARIPADA KAMI SEKELUARGA!!

Anonymous said...

Apa salah Najib dan Nordin tu,sehingga di perlaku begitu,rupa.Adakah depa kacau mak bapak hangpa,depa berdua ini main punkok mak hangpa?

hangpa baru saja pun habis sekolah menengah,begitu kurang ajar sungguh.Melanggar batasan agama dan adab susila serta menghina kaum lain.
Kalau tak suka pun takkan sampai begini,Tok Guru mana yang mengajar sampai jadi haramjadah begini.

Anonymous said...

Apa salah Najib dan Nordin tu,sehingga di perlaku begitu,rupa.Adakah depa kacau mak bapak hangpa,depa berdua ini main punkok mak hangpa?

hangpa baru saja pun habis sekolah menengah,begitu kurang ajar sungguh.Melanggar batasan agama dan adab susila serta menghina kaum lain.
Kalau tak suka pun takkan sampai begini,Tok Guru mana yang mengajar sampai jadi haramjadah begini.

Anonymous said...

Inilah dikatakan nasib malang anak bangsa yang bergelar MELAYU, Kesultanan MELAYU, Pemimpin Negara PM MELAYU, Tanah dipijak Tanah MELAYU, Tetapi segala tindakan dan perbuatan hanya kearah perkara yang akan merosakkan keharmonian dan kebaikan yang dibentuk demi kepentingan MELAYU. Apakah ketenteraman selama ini tidak cukup sehingga MELAYU sanggup menjahanamkan segala yang dibentuk dan dibina demi kesejahteraan Anak MELAYU. Atau telah wujud MELAYU yang sanggup diperhampa untuk menghancurkan nasib dan masa depan MELAYU sendiri. Adakah MELAYU merasakan akan lebih selamat dan sejahtera dengan apa yang diperjuangkan????
Jika apa yang berlaku nanti akan lebih teruk dan buruk dari apa yang dikecapi sekarang, maka siapakah akan membela nasib MELAYU? Janganlah memperjudi nasib dan masa depan MELAYU hanya kerana fitnah dan tohmahan yang tiada bukti serta kebenaran yang nyata. Sedarlah bangsa MELAYU walau siapa dan dimanapun anda berada.
Semoga Allah melindungi MELAYU dari kehancuran dan kemusnahan yang nyata.

Anonymous said...

pendidikan percuma?

rumah pun keperluan asas kan?? so rumah pun kena free la???

air..kena percuma jugak!!! tp air bersih, bukan air berkeladak!!!

elektrik...keperluan asas jugak..so kena free jugak tau..

pakaian ...keperluan asas jugak...wah...dapat free jugak ke?

makanan dan minuman...keperluan asas jugak nih..wah, boleh makan free hari2..best sioooot..

macam tu ke? cuba penyokong2 pro pakatan terangkan..

Anonymous said...

cuba kita lak taruk gambo anugay, ambiga, samad said dengan bunga hindu tu, mesti best kan?

Anonymous said...

Kelentit Basi tu dalang, patut Kerinchi dulu muka dia patut ditumbuk, harap satu hari dia kena pelempang.

Anonymous said...

adam asli dah stim..lol!!!

Anonymous said...

MAHAsewel yg ikut berdemo tu semua perosak masa depan negara, bengong & bangang!!

Anonymous said...

Apasal bodoh sangat ni? Malulah dah macam takda idea lain nak diperjuangkan. PTPTN tu bukan utk blajar je, tp lebih penting utk bantu sara hidup. Selain meringankan beban keluarga ia boleh melatih pelajar lebih menghargai peluang yg diberi. Tapi macam budak terencat ni apa dia tau.. agak2 la semua nak kena SPONSOR.. kalau dah terer sangat mintak jelah kat Atuk Kote Bengkok. Wey Nyah Rafizi kawin pun dia boleh sponsor tau!!!

Anonymous said...

mamat gayboy nih beria nak mansuhkan PTPTN sebab dia tak mampu bayar balik lah pinjaman PTPTN tu!

mamat gayboy nih tau kalau dia grad dari UPSI selepas nih pun, konfem tiada sekolah yang nak kan kaki demo gila babi macam dia nih!

sekolah cina dengan tamil pun tak kebulur nak menggaji bakal cikgu yang terencat akal macam mamat gayboy nih!

RH said...

Inilah bakal ketua pemuda pembangkang yang akan jadi spt mat sabu....
fail exam maka jadilah kaki hentam kerajaan. Salahkan kerajaan sebab tak ada income. tak boleh survive. jadilah kamu seperti melukut tepi gantang. Meminta-minta dgn PKR/DAP. Itulah kamu. Pemalas. Asyik nak salahkan orang lain. Ingat.... 1 jadi kpd orang, 4 lagi kpd diri sendiri.

Anonymous said...

AYAH PIN PUN MINTAK MASUH PTPTN JUGE...HAHAHAHA!! ADOIYAI

MyShop said...

saya selalu jaga mulut saya dari berkata bodoh kepada orang, tapi kali ni saya nak kata betapa bodohnya diaorang ni.Si adam adli tu pun sama bodoh, president U xsama ngn president negara. Apa kebaikkan dia bawa tuk mahasiswa? kalau tak nak ada loan...xpayah la pinjam ptptn...apa ke bodoh?? bukannya..bila korang masuk je universiti automatik..ptptn tu berbelit kat leher ko! taknak...xyah pinjam!!! apa ke bodoh!!!????? ni...nasib korang lepas habis belajar tu penting!!! ini semua anak2 yg bakal menyusahkan mak bapak!!! bodoh...mmg lebih bodoh dr org xpernah g sekolah. menda simple pun xleh pk!!! kalau mintak hapuskan yuran pengajian..ok la jugak aku rasa.ni mintak hapuskan ptptn yg aku rasa xmyusahkan pn dn xde orang paksa ko apply!!

Anonymous said...

Kalau semua pun nak percuma, adakah ini adil untuk pembayar cukai, kami berkerja keras setiap hari dan membayar cukai kepada kerajaan supaya wang tersebut digunakan di tempat yang sepatutnya, membangunkan malaysia dan juga digunakan untuk penyelenggaraan negara, dan bukan diberi percuma,negara2 lain juga mengamalkan pinjaman kepada mahasiswanya, untuk meringankan beban bagi menyara hidup seharian mereka.

Cuba adik2 sekelian fikirkan, takkanlah makan minum adik2 pun pembayar cukai nak tanggung, habis makan minum kami nak bayar lagi, tak ke menyusahkan pembayar cukai dan negara nama nya tu.

Kalau memang betul2 tak nak bayar balik PTPTN tu belajarlah bersungguh dapat first class degree, bolehlah lepas tangan tak payah bayar balik. Kalau asyik berdemo je, macamana nak fokus kepada study adik2, penguasaan bahasa Inggeris juga kena cemerlang, supaya pelajaran yang diajar tu mudah difahami, baiki diri sendiri dahulu sebelum kita suruh semua orang ikut kemahuan kita yang tidak masuk akal langsung tu dan boleh membangkrapkan negara.

Anonymous said...

Tgk Adam Adli tu dah macam budak x betul dah. Kesian dia x tahu diri dipergunakan. Budak2 ni silap2 main ikut aje. Bukan faham pasal politik pun. Agaknya kato tanya siapa TPM 1997 pun derang x tau. Adam Adli tu konon nak popular. Kalo popular dengan kebaikan x pe lah ini dengan keburukan perangainya. Memalukan.