Wednesday, May 23, 2012

BEB..TENGOK MUKA RAFIZI BETUL-BETUL !

61 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Saudara,

Rafizi Ramli mungkin terkulat-kulat tetapi ianya "pales in comparison" jika dibandingkan dengan expose hujjah beliau malam tadi tentang bagaimana para echelon tinggi UMNO menongkat harga pembinaan setiap universiti Kelas-B di negara ini kepada berbillion ringgit walhal pembina universiti dari luar negara mampu untuk membina universiti Kelas-A dengan hanya 200 juta RM sahaja, semata-mata kerana echelon yang berkepentingan dalam UMNO tadi meng-"boost"kan harga untuk kepentingan individu.

Siapa boleh menafikan ini? Anda boleh nafikan? Jika KJ tidak resort kepada tactic cuba melilau ke sana ke sini untuk lari dari persoalan, boleh dia nafikan juga? Malah bukan sahaja dalam hal pembinaan universiti, dalam setiap genap penjabatan awam akan berlaku penyelewengan sebegini rupa, menjurus kepada cerita-cerita horror yang kita dengar tentang bagaimana sebutir peluru beberapa sen sahaja boleh dibeli oleh kerajaan dengan pendaraban beringgit-ringgit.

Saya dapati blog-blog seperti anda punya ini merupai "the Last Remnants" yang cuba menegakkan sutera basah, bertungkus lumus untuk mencari dan mengungkit kesalahan-kesalahan kecil (yang dilakukan oleh orang-orang seperti Rafizi Ramli), sementara isu-isu lebih besar tentang penyelewengan berbillion ringgit entah ke mana yang anda sapu.

Tetapi untuk menjadi adil, ini semua bukan salah anda. Malahan kita kasihan melihat anda sebegini rupa. Cuba menangguk kesana sini agar dapat menyingkap kesalahan-kesalahan kecil untuk menyambung nyawa UMNO, sedangkan mereka-mereka yang anda bela itu semuanya terus menerus melakukan penyelewengan seperti tiada hari esok. Tiada hari PRU13. Seolah-olah bukannya "Perjuangan Belum Selesai" menjadi motto mereka, tetapi "Penyelewengan Belum Selesai": bagaimana dalam masa yang tersingkat ini sebelum kapal karam, sebanyak harta karun mahu dikaut, sebelum semuanya tenggelam.

Kalau dulunya, UMNO menggunakan guru-guru sekolah, peon-peon, dan penjawat awam rendah serta biznes man untuk menerajui UMNO supaya mereka ini semua boleh tunduk dan patuh kepada tudingan jari yang teratas. Tetapi dewasa ini, kasihan kami melihat para intellek seperti anda ini diperalatkan untuk meneruskan kesinambungan "Penyelewengan Belum Selesai" ini.

Saya musykil: anda tentunya tidak tidur lena pada malam hari. Tetapi kerana apa? Untuk melakar sepotong dua ayat dalam blog anda pada esok harinya supaya talian hayat mereka yang bernyawa ikan boleh diperpanjangkan? Atau untuk bertungkus lumus menyudu dalam almari-almari pembangkang agar dapat seketul dua tulang jerangkung dijumpai?


Doktor Jiwa

Anonymous said...

byk dpt dana asyik perati je blog gap..

Anonymous said...

kepada dr jiwa anda sepatutnyer yg perlu rawatan jiwa t.k

Anonymous said...

setuju dgn lu gua cadang..YG TERBAIK . PM HADI

TPM MAT SABU ATAU NASHA ATAU HASSAN ALI

KEM KWANGAN PUN PAS JAGA

LAIN YG KURANG PENTING PKR.. LAST2 Baru dap lanatullah

>>>BARULAH AKU SETUJU PR GANTI BN (sy xpas).. ckp byk xda... bg pkr jd pm jaga duit SEROPA JUGAKK

KALU XNAK BG PAS GANTI UMNO.. BAIK TAK PAYAH. RISIKO TERSGT BESAR..

AKU BENCI KJ.. SEKARNG AKU BERHARAP PD DIA..

SAPA2 Nak jolok DAP DGN TPM DIA MUSUH AKU... '

JGN JADI UMAT YG BODOH

Anonymous said...

PENDIDIKAN PERCUMA PAKATAN ?

PEMBINAAN UITM SERENDAH PUN DITERAJANG KELUAR 3 BULAN SELEPAS PAKATAN MEMERINTAH ?

APA ALASAN NAK BAGI PENDIDIKAN PERCUMA KALAU KAMPUS UITM PUN PAKATAN TAK BOLEH BINA ?

NAK JADI HERO PENDIDIKAN PERCUMA ?

IKYS PUN PAKATAN TUTUP ?
PADAHAL ITU PENDIDIKAN TEKNIKAL KHAS UTK ANAK-ANAK KECICIRAN .

LAGI NAK TEGAKKAN BENANG BASAH PASAL NAK BAGI PENDIDIKAN PERCUMA ?

2 ASRAMA PENTING UNTUK ANAK MELAYU DI KL PUN NAK DIHALAU KELUAR.

LAGI NAK JADI CAKAP PASAL PENDIDIKAN PERCUMA.

OH YA.

TIPIKAL PAKATAN, CAKAP JE LA YA.

Anonymous said...

CAKAP BERBILLION2 MMG SENANG PAKAI AIR LIUR JE...TUNJUK BUKTILAH KAWAN..ITU CONTRACTOR LAGI PANDAI LA INI MCM

DOKTO JIWA SAKIT JIWA

Anonymous said...

Apa2 pun saya belum terbuka hati untuk mengundi PR... Sayangi Selangor... Undi BN!!!!


Anwar dah gelabah ... Taktik reverse psychology...

Anonymous said...

dr jiwa tu kecewa rafizi dpt markah terendah dlm rentap semlm... org ajak berdebat.. dia bukak gelanggang ceramah politik...ikut guru dia anua kuntau...

najib bukanlah pidato...tapi dia buat kerja jadi..

anwar kelentong no.1...tunjuk satu kementerian yg jadi excelent sepnnjang dia jadi menteri itu ini...cobo...byk cakap tin kosong.cuba taruk duit 10sen..goncang .bunyi byk kuat maaaa

Anonymous said...

Anwar jadi PM? Lingkup Malaysia..
Hadi jadi PM... Jadi MB pun takdaya...
Kit Siang jadi PM ...?

Anonymous said...

Kit Siang dah tua..mana larat nak jadi PM...karpal tak boleh jalan mcmmana nak jd PM...kak zizah jer boleh jd PM ..hahaha..hancur Malaysia ...kalau tau dek kambing zizah jadi PM, malu kita...hahaha

Anonymous said...

Ptptn & pendidikan percuma adalah dua perkara yg serupa tapi tak sama.Ptptn menjana hutang dan beban pada peminjam.Lambakan tenaga pelajar keluaran dari universiti ,kolej dan institut tidak selari dgn gaji dan peluang pekerjaan pada orang yg telah di cop sebagai berhutang.Pembayaran balik hutang pinjaman pelajar masih di paras yg amat rendah berbanding dgn jumlah hutang yg telah di terbitkan berpuluh tahun dahulu.Keseimbangan keluaran tenaga kerja,berkaitan gaji dan keperluan industri pekerjaan.Mereka yg terlibat dalam industri pendidikan tetap untung setiap tahun.Maka,kedudukan kewangan negara akan susut di setiap tahun dan rugi serta membazir.Ini amat berbeza dgn kerangka ekonomi pendidikan percuma,yang menjurus kepada menjana pendapatan(peladangan,hartanah yg lebih kreatif,komersial dan pelancongan),menguruskan pendidikan,kos penyelenggaraan yg minimum,memberi suntikan hartanah yg tinggi nilainya di persekitarannya,sentuhan teknologi hijau dll.Matlamat yg sebenar, meringankan beban keluarga pelajar dn tidak tertakluk utk mewujudkan penghutang yg lebih ramai lagi,di masa hadapan.

rizal said...

Kj mmg betul kerajaan negeri selangor..dh naik kan cukai pintu....bengang betul aku dgn pakatan negeri selangor...wallahi aku pangkah bn

Anonymous said...

kepada doktor jiwa,

mengapa masih nak menuding jari pada umno? jangan bias boleh tak? tu lounge suit tu, tender termahal dipilih? baru berapa lama PR memerintah? lepas tu, gag order pulak? jadi, memang takde jaminan pun Penipu Rakyat adalah lebih baik. yang teruk dan yang busuk je nampak lebih menyerlah setakat ini.

saya fikir anda yang patut dirawat kerana anda yang sebenarnya sakit jiwa tetapi menyamar jadi doktor jiwa..delusional grandiosity? kesian...

Anonymous said...

Saudara GAP,

Rafizi memberikan fakta yg salah berkenaan taxation di Scandinavian countries dan beliau cuma menyebut taxation % untuk mereka-mereka yg berpendapatan 200,000 keatas. Persoalannya berapa peratus yg berpendapatan sedemikian.

Kenapa beliau tidak membangkitkan kes University diUK, USA, Canada dan Australia yg mengenakan yuran yg tinggi walaupun kepada penduduk mereka. Mereka tiada scheme seperti PTPTN, mereka cuma ada bank loans atau grant (jikalau bernasib baik)

Thanks

Jimmy Hillhead

Unknown said...

Koplo...

Anonymous said...

Debat byk pun tak guna, bila mau angkat sampah kat kwsn umah aku? Dah dekat seminggu tak berangkat.. phuiii

Anonymous said...

Kepada dr. jiwa..
Nak tanya sikitlah lately orang parti mana agak2nya yang selalu keluar parti dia..siapa yang desperate agak2nya lah..

PEMERHATI ATAS PAGAR.

mya said...

Walau apa pun yg perkatakan pembangkang, debatlah 1000 kali lagi, berdemolah 1000 kali lagi, hati kecil aku tetap berkata "SOKONG BN", walau pun aku hanya pengundi atas pagar.

Anonymous said...

~ Marilah kita semua menjadi pencacai-pencacai yang BODOH dan TOLOL ~

Anonymous said...

.


~ Marilah kita semua menjadi pencacai-pencacai yang BODOH dan TOLOL ~


.

Anonymous said...

Sorila... Aku tetap sokong BN... Sebab aku yakin Anwar peliwat, Anwar penkhianat bangsa, agama, negara, Anwar Penipu ... Anwar Gila..!

orang gila je yang menipu tahap anwar ni!

Anonymous said...

sokong
NAK.BAGI TAU.....

sapa nak ambik degre ke master ke phd ke kat UK antara yg paling mahal kat donia..

Anonymous said...

jika ditakdirkan pkr pas dap yg tuntut merdeka dr british , chance utk negara jadi RUPUBLIC CUKUP TINGGI..LET SAY 70%..itu sudah amik kira LKY Dah berambus.

nasib la perikatan bukan pakatan yg tuntut merdeka..ada byk u utk org melayu masuk.. yg tekan betui2 DEB...20 bijik ...ok la tu ...

agak2 dlm hati kalu anua jaga kem kewangan xda rasuah ka??.... cuba singkap kisah lama sket.. kalau anua xjaga kroni gila2.. buleh ka dia naik mcm roket dap tu..

org kata anwa jugak main rasuah...mana puak pakatan percaya??? badigol

ni nak rasuah dap la pulakkk

tgk dap ja dah cukup.. siap umno bg ic biru...mana depa nak pangkah bn sejak pru1 sampai pru12...punya la taik kucing...

pkr lg muka xmalu..kuasa umno yg carik.. senang2 nak juai kat dap..

cuba buat mcmana umno buat...dpt
kuasa PM TPM tak terlepas pd bangsa asing.... gua sungguh xrespect pakatan dlm hal ni

komandomelayu said...

Doktor jiwa yg sakit jiwa!
Otak ko tu sama kecik dgn telor rafizi kalu takat bg hujah bangang lagi tolol tu,
ke ko dah jual telor ko?

UMNO PARTI PENJARA said...

Kami mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah, hutang selesai. Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR.... Yakin dan percayalah, anda tak rugi apa2 jika bg peluang kpd PR malah untung..



Jika adik2 semua tak yakin, buktikan video dibawah adalah tidak benar

http://www.youtube.com/watch?v=TtEnNzCwXCk&feature=player_embedded



Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~

Kami Mahu Generasi Muda Terengganu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=196#196

5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1


p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Adik Sayang'

Anonymous said...

Hello.. lets debate with FACTS! Kenapa nak buat perbandingan kampus cawangan kolej U swasta dgn University awam? Kenapa tak buat comparison dengan Universiti induk iaitu Monash University? Sebab itu bila KJ cakap itu bukan Universiti yg serba lengkap. Berapa banyak kediaman yg disediakan? Berapa banyak kemudahan seperti utk bersukan disediakan? Berapakah jumlah pelajar yg bakal ditampung? Cakap gunalah otak bukan jubur. Fakta Rafizi banyak songsang......

Jawajohor said...

SAH PAS JADI BARUA CHINA DAP.
KALAU PAKATAN MENANG PRU GUAN ENG JADI PERDANA MENTERI.
BAPAK DIA KIT SIANG JADI TIMBALAN PM.
HADI AWANG JADI APA ?
NIK AZIZ JADI APA ?
BARUA ATAU pak KARUT SAHAJA.
RAMAI MELAYU SEMAKIN LAMA SEMAKIN BODOH.
MELAYU DAP YANG PALING BODOH.
APA YANG DI KENDONG KECICIRAN .
YANG DIKEJAR TAK DAPAT.
KENAPA LA MELAU KINI TERLALU BODOOOOOOOH !

Anonymous said...

RAFIZI MEMANG TOLOL.
BERAPA RAKYAT FINLAND ?
BERAPA RAKYAT MALAYSIA. .?
MEGAH KATA AKAUNTAN.
SIMPLE CALCULATION PUN BODOH.
HAMPAS, CAKAP TEPI LONGKANG BOLIH LAH.........

Anonymous said...

CUKUPLAH PEMERINTAHAN FUCKATAN SELAMA SEPENGGAL. KALI INI AKU AKAN PANGKAH UMNO/BN. KAJANG DAH BANJIR BERAPA KALI? BEBAL SUNGGUH PENYOKONG DEPA NIH!

ORANG KAJANG PENYOKONG UMNO/BN ^_^

Anonymous said...

DOKTOR JIWA DENGAR RAFIZI CAKAP BULAT BULAT.
OTAK TARUK MANA ?
KENA BOHONG DAN KENA TIPU.
DENGAR, FIKIR, ANALYSE, BARU BUAT DECISION.
COMPARISON TAK MASUK AKAL.
ORANG BODOH KENA TIPU DENGAN ORANG YANG LEBIH BODOH.
NABIL LEBIH CERDIK, LU FIKIR LAH SENDIRI.

Anonymous said...

PRU 13 nnt adalah piliharaya pertama aku mengundi....aku akan undi BN

Anonymous said...

Aku menyampah tol dgn komen separa genius ni tp tahap sampah ni...
Weiiii...bg la nama U apa yg bole bina dgn rm200juta tu???
Setakat ckp kilas mcm tu baik ko jd berok jer.
Koleh mana??U mana???
Perangai serupa mcm rafizi...main ckp turki ade free edu...gi google la cibai.

Xyah pikir ssh2 la...pikirla kalo negara mcm u.s tu berapa juta dollar utk bina simple apartment dan berapa sewa bulanan apartment di u.s on average yg decent??
200juta bapak ko lah...

Anonymous said...

PR nie cuma pandai berjanji je la...mcmana aku sbg rakyat kt Selangor nak percaya...janji tadika free pun x bole dilaksanakan mcmana nak janji pendidikan free...kote temberang anwar, budak2 hingusan je la bile percaya

pr merapu said...

200juta utk bina u??... Bahan binaan dari
polisterin kot??

Bebas Berfikir said...

Kita rakyat Malaysia yg sihat otak tak perlu memikirkan sangat segala bohong, putar-belit, tipu dan fitnah pemimpin2 pembangkang baik dari PKR atau pun PAS, spt Rafizi ni. Mereka berlagak pandai tapi sebenarnya bangang, bodoh, bebal, tongong, ego, takbur dll, semua "masuk bakul angkat sendiri". ingat Rafizi ingat lembu BAFIA!

Yg perlu dan sentiasa kita ingat ialah setiap PRU undilah BN, demi agama bangsa dan negara ...

Anonymous said...

komando melayu harap lebih aktif dlm cyber dan juga diluar sana...

awat lama membisu..



harap jugak dpt ajar si KOBAT

sapa.KOBAT pkr tu

Anonymous said...

Aku x akan sokong PR sebab Anwar kaki liwat, x mau sumpah laknat, penipu, songlap duit negara, agen yahudi/amerika....

Anak Omak Kembali said...

KJ tikam Najib, bantu Anwar

hangkedee said...

musuh dalam selimut ramai semenjak kerajaan 3 beranak yang kuat tidur!

Anonymous said...

Perancangan dan pelaksanaan sesuatu idea adalah dua perkara berbeza, sesuatu rancangan tak semistinya berjaya dilaksanakan.
Contoh, sebelum pru12 dulu dap P Piang telah menjanjikan bonus sebanyak rm5000 seorang bagi setiap kakiatangan awam jika dap dapat memerintah P.Pinang.
Tetapi setelah memerintah habuk pun tarak.

Anonymous said...

hellooooo kat us, uk sana even kalau ko takde insurance... ko nak mati pun mrk seblhnya x bg ko msk spital pun... inikan nak study dpt free free jer... kat sini, ko nk jumpa doc ko bayar RM1 je... ko nk study ko blh apply kat kerajaan negeri, ptptn, mara, pja and so on dr kompeni2 swasta... as long as ko bg result bagus silap2 ko tak payah bayar sesen pun. ko rasa kalau kat uk, us ko blh dpt mcm tu? ko dpt duduk univ pun kire nasib baik kalau ada tmpt... kat sini 6 thn ko study ko duduk diberi makan free! kalau ckp tan ersyukur marah... tp nak namakan apa kalau bukan tak bersyukur?!

aku dr dulu walau aku geram dgn pak lah or kj skali pun aku tak rela nk pangkah pembangkang tak kira la dpt janji syurga sekalipun... undi je msk syurga yer... x payahla solat... tunggu je brapa thn sekali... pangkah... gerenti lepas ke syurga. 40x pangkah dok kat syurga yg mcm mana? penipu!

Anonymous said...

Ingat Rafizi bagus sangant! Anwar sahaja yang layak debat dgn KJ. Rafizi tak yah debat lagi lah baik guna masa cari kebenaran video "Cina Doll" tu palsu atau betul, dan tolong Anwar sekeluarga carikan jam Omega tu lagi menafaatlah. Kalau nak bantuan minta tolong Doktor Jiwa (Orang yg berzina pun dia boleh sokong memang mental Doktor Jiwa).

Anonymous said...

Rafizi tak ada kesal lah, tak payah debat lagi pi cari jam Omega tu lagi baik.

Anonymous said...

Pembetulan "Rafizi tak ada kelas bukan kesal. Siot betul Anwar ni.

Anonymous said...

UMNO buat universiti hege 2bilion, kementerian yg btanggungjwb kata 200juta jer utk kapasiti 5k student. Adoooiiii....mentekedarah je kejenya, patutla buncit membusung mcm parpukari, panglima buncit Jln Kebun.

Anonymous said...

Ptptn ialah hak kerajaan , bermakna hak rakyat Malaysia,puratanya setiap rakyat Malaysia telah memberi pinjam sebanyak rm1600 (43billion bahagi dg 27 juta) kpd peminjam tersebut.
Mithalnya aku yg mempunya 3 org anak telah memberi pinjam sebanyak rm8000(5. X. 1600) . Kemudiaan ko nak mansohkan sahaja hutang pelajar pada aku. Mana ada keadilan . Pandai2 ko nak mansohkan hutang org lain kpd org.
Kalau hutang seseorang kpd aruah bapak ko sendiri bolehlah nak mansohkan (itu pun kena tanya saudara yg lain juga)

Anonymous said...

rafizi confiden cakap tentang fakta. tapi kalau kita pikir balik banyak keraguan dlm fakta dia.

turki bagi pengajian percuma pun dia boleh kelentong inikan fakta nombor yang berjuta2..

tak logik lansung kos sebiji universiti 200 juta. adakah dgn siap bangunan dah dikira siap sebuah universiti? mengarut..

Anonymous said...

anon May 23, 2012 11:19 PM

kau ni..kau salah taip pun ko salahkan anwar. tapi anwar mmg siot pun.

mae said...

Hal2 seperti ini akan tetap terus berlaku tidak kira siapa yg memerintah jd tak guna utk jadikan isu ini sebagai penentu bg memilih parti yg akan kita pilih. Cari isu lain yg sesebuah parti itu punya kekuatan yg tidak dipunyai oleh parti lain.

malayoo mudah lupa said...

Kenapaereka susah payah melobi? Kerana nak kuasa? Aada apa dgn kiasa? Boleh jadi kata...so sapa pun yg naik sama je kita rakyat biasa tetap hidup mcm ni dan yg kaya mereka dan kroni2 depa...sindri mau ingat

Anonymous said...

Rafizi tu sama perangai mcm anwar, mcm azmin, mcm azmin. ...pusing2 bt cerita bohong cerita karut, suka sanggat menipu

bt U dgn ongkos 200 juta? U apa yg mampu dibina dgn harga 200 juta? bangunan kayu atap zink ke?

kalau diadakan debat secara terbuka alamat semakin terlondeh kemaluan pembangkang!

Anonymous said...

keh keh keh.. Mcm2 komen aku baca, tapi satu aja nak bagi tau, PRU13 Nie.. Kompem BN Menang..

Silent Observer said...

Dr Jiwa,

Panjang betul komen tuan mcm Dr Sakit jiwa betul..tp persoalannya adakah pemimpin pilihan dari pakatan bagus sangat ke??? Belum memerintah dah mcm2 salah laku yg tak dapat dipertahankan..Oleh itu tuan, dlm kita memilih pemimpin yg kedua2nya mmg tak lari dari buat silap, pilihlah memimpin yg kurang buat silap kerana kalau kita silap pilih, negara dan bangsa akan terjual tuan. Secara jujur saya katakan, barisan alternatif yakni Pakatan langsung tiada wibawa dan tidak meyakinkan..apatah lg untuk membawa negara ini ke mercu ygb lebih tinggi. Jangan kita berhasrat untuk berubah hanya untuk berubah sj atau just for the sake of change!!

anti-pkr said...

u.p. dr jiwa.. hang tu dr jiwa mmg bahlol sungguhla.. org mcm hang taksub kat pakatanharam sampai xtahu punca yg mana betul yg mana salah.. buta hati aku rasa dr jiwa nii. cuba fikir sekejap waktu kj ulas ttg universiti s'gor yg pakatanharam xmampu beri yuran percuma pun dinegeri yg depa tadbir/mcm2 masalah berlaku pd universiti tu.. tp apa yg rafizi jawap waktu tu? katanya: semuanya adalah kerana salah bn yg tinggalkan hutang dulu' BODOH,BANGGANG,BAHLOL org yang kata mcm tu. klu trjd suatu hari nti pakatanharam tadbir msia 2 3 thn lepas tu msia muflis,rakyat marah pakatanharam.. adakah puak2 pakatan akan kata 'SEMUA NI PUNCA UMNO/BN LAAa MSIA MUFLIS'pd waktu tu dah xberguna fanatik2 pakatanharam nk menyesal,nasi dah jd bubuq. sblm itu terjadi..UNDILAH UMNO/BN YG TERNYATA BERJAYA MBAWA MSIA MAJU DAN MAKMUR HINGGA HARI INI.

Anonymous said...

dr jiwa betul, KJ betul, rafizi betul......

tapi...

yang mana BETUL BETUL....

bagi PR, cakap pakai otak la, TOLONG TUNJUKKAN KONTRAK YANG ANDA BAGI PASA SEMUA KONTRAKTOR DAN PUBLISHKAN DALAM AKHBAR, COMPLETE SEMUA INFO... BARU BOLEH CAKAP PR TELUS DLM PENTADBIRAN... NI TAK!!!!

bagi BN, cakap guna otak, TAPI KERJA PULA KURANG GUNA OTAK, TU YANG BANYAK KOS TERLIBAT... BANYAK SANGAT KERENAH BIROKRASI YG BASI, ASYIK SUKA BUAT KERJA YANG SAMA BERKALI-KALI, CUKUPLAH SEKALI JE...

susah bagi orang yang dok ATAS PAGAR mcm kami ni nak pilih, yg TERBAEK untuk jadi pemerintah...

please, show me which one, YANG BETUL BETUL

Anonymous said...

pendidikan percuma?Ptptn & pendidikan percuma adalah dua perkara yg serupa tapi tak sama.Ptptn menjana hutang dan beban pada peminjam.Lambakan tenaga pelajar keluaran dari universiti ,kolej dan institut tidak selari dgn gaji dan peluang pekerjaan pada orang yg telah di cop sebagai berhutang.Pembayaran balik hutang pinjaman pelajar masih di paras yg amat rendah berbanding dgn jumlah hutang yg telah di terbitkan berpuluh tahun dahulu.Keseimbangan keluaran tenaga kerja,berkaitan gaji dan keperluan industri pekerjaan.Mereka yg terlibat dalam industri pendidikan tetap untung setiap tahun.Maka,kedudukan kewangan negara akan susut di setiap tahun dan rugi serta membazir.Ini amat berbeza dgn kerangka ekonomi pendidikan percuma,yang menjurus kepada menjana pendapatan(peladangan,hartanah yg lebih kreatif,komersial dan pelancongan),menguruskan pendidikan,kos penyelenggaraan yg minimum,memberi suntikan hartanah yg tinggi nilainya di persekitarannya,sentuhan teknologi hijau dll.Matlamat yg sebenar, meringankan beban keluarga pelajar dn tidak tertakluk utk mewujudkan penghutang yg lebih ramai lagi,di masa hadapan.

May 23, 2012 6:36 PM

anon sedap sangat ayat ko kat atas.mungkin ko pandai tapi aku rasa ko tak bijak. ko nak sangat pendidikan percuma di negara ni ye. alang kan berbayar (ptptn) orang malas berlajar kalau percuma lagi la teruk. aku cakap ni pada bangsa melayu la. kalau bangsa lain aku tak heran. ni bangsa mudah lupa ni bak kata TUN. dah diberi kesenangan tapi saje nak cari susah. dah kalu berhutang wajib bayar. kalu ko islam ko tentu tau hukum kan. kalau tak nak bayar hutang jangan pinjam la. lagi baik kalau dah tak berduit jangan terus sambung belajar cari kerja dulu pastu bila ada duit buat PJJ. boleh gak dapat diploma atau degree. lebih tinggi pun boleh. masuk u bukan auto untuk dapat title berjaya. kalau malas belajar dan berusaha macam adam adli dan gang bodoh dia tu pun tak guna juga. tetap bodoh gak tak pandai pun. si rafizi tu dia bg contoh pada benda tak berapa penting senang kata fakta tak tepat. yang penting dan tepat dia tak berani. mangkuk asuhan nuar akan sentiasa lah seperti mangkuk tandas jd tempat takungan hancing air kencing dan najis aka taik. kahak ptuihhh.

Anonymous said...

To Dr Jiwa....

Musim individu trying to be different dah over.... jadi tolong bangun dari lamunan anda...

What U says is nothing new...its just a sour gestures from a sore loser dreams
with recycling mode...
Tolonglah walaupun sekali saja cakap benar dgn pembuktian yg benar...

Cakap semua orang bolih cakap...so what so special about your comment....zero value...lah dr Jiwa...no data and supporting document... dont say lah..just shut up.

We re tired of people of your kind..

Hpreancis

Anonymous said...

kump abang abang yg bukan pun ahli UMNO..

Sorry fitnah U tak berkesan... slot slot Utube keganasan Polis konon...doesnt tell the actual event... your spin tak menjadi
masih takok lama... bodah tak habis habis...

U nak pilih Anwar sebagai Boss U... itu U punya pasal sebab...Rakyat sehat dan kerajaan sehat tak perlu U pon..Aduhai abang abang OOi...

Apa guna U join kami yg tak meliwat.. sedangkan pihak U minat meliwat..hingga contoh paparan Utube U pon U meliwat kebenaran sabenar....

Kita Untung abang abang teruskan usaha abang sebab peluang ...che abang akan banyak terlepas kepada Rakyat yg sihat otak...jangan menyesal bila sedar dah ketinggalan apabila dah berumor nanti masa tu Idola awak.. Anwar dah tiada..Anak anak dia senang lenang di luar negeri dgn harta tersembunyi,, padan muka che abang...
Agak agak bila akan berlaku...tak lama dah paling ..lama 5 aatu 6 tahun akan datang...umor anwar pun lah lanjut tu...

Hperancis

Anonymous said...

Tak payah la layan diaorang ni..sokong bn sudah..tolak politik hancing pakatan tu..bersih bangsa, agama dan negara kita..itu kata bapak aku..itu kata aku pada anak2 aku...biar mampus melayu xsedar2 diri tu...

Anonymous said...

guys2 ape yang penting kite sesama melayu jangan bergaduh. thats the way actually. walau ape2 pun mmg terbaek la yb kj debat ni. mmg dea ada ciri2 seorang menteri. pemimpin yang macam ni la antara yang kita mahu. berani. kaalu tak sape la lagi yang layak unutk berani berdepan dengan anwar selain yb kj. syukur la at least ade jugak orang macam kj. dan kite mestila kene ingat sebagai seorang manusia kita ni takdela perfect seratus peratus.