Friday, May 18, 2012

BUKU JINGGA LEBIH UTAMA DARI AL QURAN ?



Buku Jingga Lebih Utama dari Al-Quran?

Terbukti sudah isu hudud hanyalah gimik politik PAS sekadar untuk mengabui mata masyarakat Islam demi kepentingan politik kepartian. Bab sembang secara teori boleh kata semua pemimpin PAS dari bawah hingga atas cukup gah bercakap seolah-olah hari ini juga hudud akan dilaksanakan.

Itu teori, tapi bila masuk bab praktikal semuanya hancur manakan tidak, jawatankuasa teknikalnya hingga kini pun tak pernah selesai di susun dan satu mesyuaratpun tak pernah dibuat.

Terbaru, Presiden PAS, Hadi Awang sekali lagi nak tunjuk jaguh dalam isu hudud tapi sayangnya kejaguhannya hanya bertahan sehari dua saja. Sekali kena herdik dengan Karpal Singh terus tunduk malu nak angkat muka.

Melihatkan si Presiden dah layu kena herdik, mulalah dua tiga kerat pemimpin muda PAS nak tunjuk hebat konon nak pertahankan maruah parti sambil menegaskan hudud akan dilaksanakan juga nanti jika PR memerintah.

Cara pemimpin-pemimpin muda PAS bercakap dah macam ayam berkokok tahi sendiri lekat di ekor. Macamlah kerusi Parlimen yang akan PAS tandingi nanti melebihi 150 kerusi dan menang minima 120 kerusi parlimen bagi membolehkan PAS menguasai pembentukan dasar PR jika mengambil alih pemerintahan.

Realitinya, PAS hanya mampu angkat muka seketika untuk tunjuk juara, tak sempat penyokong PAS nak kembang dada rasa bangga, datang Anwar Ibrahim panggil semua kepala-kepala pembangkang akhirnya habis mesyuarat, keputusannya Buku Jinggay juga yang jadi rujukan utama PR.

Kata Anwar semua parti pembangkang dalam PR akan kekal berpegang pada konsesus persetujuan pada 28 September 2011 yang menetapkan Buku Jinggay sebagai dasar bersama.

Ringkas kata, apa sahaja situasi dan apa saja strategik PAS untuk menarik semula undi Melayu Islam yang makin jauh dari PAS kot manapun mesti tertakluk pada Buku Jinggay yang menetapkan tiada tempat untuk perlaksanaan hudud.

Akhirnya jadilah PAS macam ayam jantan kokok berderai-derai tapi tahi lekat di ekor sendiri, dulu sekali sekala bolehlah PAS gebang isu hudud untuk menarik perhatian khalayak Melayu Islam tapi sekarang nak sembang saja pun dah tak boleh sebab risau pengundi Cina DAP pula yang lari dari PR.

Dulu PAS tuduh UMNO lebih mendaulatkan perlembagaan negara berbanding Al-Quran sekarang tuduhan tersebut dah jadi boomerang kena atas muka PAS pula apabila Buku Jinggay kini dah macam kitab suci lebih diutamakan dan bernilai tinggi berbanding Al-Quran.

45 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Otak geliga said...

ada lagi bro GAP.....bukan saja buku Jingga, tapi sekarang menifesto rakyat....buku Jingga dah masuk lubang najis

ada lagi satu buku yg depa SUKA SGT.....Al-Kitab

demi kebesan & kesamarataan apalah ada pada Al-Quran, sedangkan Allah & agama, akidah juga sewenangnya diagadai oleh sebahagian besar pemimpin & penganut PAS.

tindakan mereka mungkin boleh buat Syaitan & Iblis malu sendiri....maklumlah usaha & modus operandi PAKATAN HARAM menghancurkan Islam sudah sama taraf atau melebihi Syaitan & Iblis sendiri

bila la agaknya nakm SEDAR DIRI.

SELAMATKAN MALAYSIA said...

PAS dah nak masuk longkang dek dosa main2kan agama untuk dapat undi. Murahnya nilai agama disisi PAS. sikittttt lagi...PAS hancur lebur tinggal nama jadi sebutan rakyat..."PAS dulu sanggup gadaikan agama demi nakkan kuasa"

Anonymous said...

Saya rasa bukanlah masalah hudud atau yg seumpamanya tetapi oleh kerana org Melayu telah berpecah maka org cina telah mengambil kesempatan memperlekehkan org Melayu. Contonnya :

Didalam PRU12 yg lepas di kawasan yg saya mengundi terdapat 62% adalah Islam dan 38% bukan Islam. Calunnya PAS menang dg majority agak tipis dg meraih 51% dp jumlah undi. Dianggarkan sebanyak 34 dp 38 org bukan Islam telah mengundi PAS dan ditambah lagi dg 17 dp 62 org Islam mengundi PAS menjadikan PAS mendapat 51 dp 100 yang keluar mengundi. Org2 bukan Islam terutamanya Cina melihat bahawa calon PAS boleh membantu mereka dalam melaksanakqn agenda2 mereka berbandingkan calon UMNO ,atas sebab inilah mereka memilih PAS sebagai wakil mereka. Sementara Rahim Nor pula mithalnya melihat dg cara yg berbeza sedikit, iaitu dg menuduh PAS yang hanya di sokong oleh sebahagian kecil org Melayu (17 dp 62) telah bersekonkol dg bukan Melayu untuk mengalahkan org Melayu dan seterusnya menepikan agenda2 malayu. Jadi tak hairanlah Rahim dan sebahagian besar org lain juga melihat PAS sebagai pengkhianat kpd org Islam/Melayu.

Otak geliga said...

Allah sudah berfirman:

"Orang-orang yang beriman, berperang pada jalan Allah; dan orang-orang yang kafir pula berperang pada jalan Taghut (Syaitan). Oleh sebab itu, perangilah kamu akan pengikut-pengikut Syaitan itu, kerana sesungguhnya tipu daya Syaitan itu adalah lemah." (An-Nisaa' 4:76)

Tetapi N. Aziz seorang yg bertopengkan kewarakan & kezuhudan luaran membuang tebiaat ddgn melanggar firman Allah:

“Siapa yang nak tolong kerajaan Islam, kami sebagai pemimpin Islam mesti terima sama ada DAP, MCA, dan MIC. Kalau nak tolong mengapa kita tolak. Jika DAP ikhlas nak tolong PAS, saya terima. Usahkan DAP, syaitan pun boleh saya terima.” – Nik Aziz Nik Mat, 24 Januari 1999.

Penganut PAS bukan sahaja malas berfikir tetapi terlalu TAKJUB dgn keperibadian PALSU yg ditunjukkan oleh manusia berkenaan

hoi!!!!...pikirlah byk2...org yg ko ikut tu JELAS memperkecilkan firman Allah.

Anonymous said...

DARI DULU LAGI PAS SUJUD KEPADA DAP.
DAP TUAN KEPADA PAS.

PAS HANYA PENCACAI DAP. ANJING UNTUK MENYALAK. TUJUANNYA UNTUK MELEMAHKAN PERPADUAN OREANG MELAYU.

APAKAN TIDAK LIM GUAN ENG TU KHALIFAH MEREKA.

Otak geliga said...

to Anon 2.44PM

itu sudah pasti.....perpecahan membawa kepada kemusnahan, sedangkan pepatah Melayu sudah memberi peringatan:
"BERSATU KITA TEGUH, BERCERAI KITA ROBOH, BULAT AIR KERANA PEMBENTUNG, BULAT MANUSIA KERANA MUAFAKAT...& barang diingat, perpecahan yg dibawa sesetgh parti di Mas SUDAHPUN BERAKAR UMBI SEJAK TAHUN 50-AN LAGI......jd agak sukar & memakan masa utk dibasmi.

lagipun majoriti penganut & pemimpin PAS ni jauh pnggang dr api jika dilihat kepada peribahasa Melayu:

"Batu yang keras air pelekuknya; hati yang keras lidah pelembutnya"

Anonymous said...

Saya suka mengulang2 Hadith Rasulullah SAW yang bermaksud: 'Nanti akan datang satu zaman didalamnya waktu terdekat dimana Islam itu tidak tinggal melainkan hanya namanya sahaja. Dan tidak tinggal dalam Al-Quran kecuali huruf dan tulisanya sahaja. Masjid2 mereka canrik dan megah tetapi sunyi daripada petunjuk. ULAMAK mereka adalah antara yang paling JAHAT diantara manusia dimuka bumi ini.Daripada ULAMAK ini akan muncul pelbagai FITNAH, dan kepada mereka kembalinya FITNAH itu'.

Adakah zaman yang Rasulullah SAW maksudkan itu ialah zaman ini? Pertunjuk yang ada didepan mata kita mungkin boleh kita jadikan panduan. Dulu Hadi Awang mengeluarkan Amanat- Orang Islam akan menjadi Kafir jika bekerjasama dengan orang kafir. Orang yang sama hari ini menjalin kerjasama dengan kafir harbi yang sudah dibuktikan sebagai musuh Islam. Nampaknya fitnah hadi telah Allah kembalikan kepada dirinya sendiri. Jadi apa lagi bukti yang kita mahu?

MTK

Otak geliga said...

kalau disentuh Hudud PAS ni sampai bilapun x habis selagi manusia yg mempermain2kan Islam masih wwujud & menjadi KETUA kepada penganut PAS yg malas menggunakan akal pemberian Allah utk berfikir dgn kewarasan, selagi itulah dendangan Hudud PAS akan berkumandang.

dr taraf WAJIB, kepada UMNO halang, kepada 0.001%, kepada agree to disagree, kepada tiada dlm dlm BUKU Jingga, kepada keadaan tak kondusif.....& akhirnya TUNDUK menjilat tapak kaki biDAPigs & Anwar

PAS sudahlah HINA, bahkaan menghina lagi agama Islam dgn tindak tanduk yg kononnya ISLAM TERLEBIH dr org Islam lain.

Otak geliga said...

To MTK 3.00PM

keungkinan itu BESAR, kerana apa yg NABI kata semuanya BENAR....cuma masanya tidak dpt dipastikan sedangkan selepas kewafatan Nabi sendiri boleh dilihat betapa porak perandanya umat Islam dgn fitnah & peperangan sesama sendiri.....itu mereka yg hidup sezaman dgn Nabi Muhammad, kita ni???

jadi tak menghairankan jika ULAMAK2 jahat tumbuh biak dgn byk & jayanya dgn menggunakan hadis nabi & firman Allah ikut suka hati asalkan kepuasan diri terjamin

Anonymous said...

Mati hidup balik pun PAS tak akan melaksanakan HUDUD. Di mata PAS , HUDUD adalah satu wayang politik mereka.

PAS sudah lama tersasar dan telah menjadi Parti Ajaran Sesat . Pengikut PAS yang inginkan HUDUD hanya satu impian sahaja. Yang jadi kenyataan adalah REBUT.
REBUT kuasa
REBUT pangkat
REBUT harta

Motto PAS bukan lah HUDUD tapi REBUT

Dot said...

GAP,

bila pas & pgayr dah share nama 'Allah' dgn gereja, nak buat apa-apapun boleh sekarang!! bahayanya 'Allah' mrk percaya ada anak, ada bini & roh kududs!!!!!!!!!!!!!!!!!

sbb tulah hudud pun kena buang dlm perjuangan pas bersama pr!!!!!!!!!!!

wahai penyokong2 pas,

elokla keluar dari pr sblm pru13 ni krn matlamat tidak menghalalkan cara!! haram tetap haram! jgn kata walau dap tak bersetuju, pas tetap nakkan hudud!! itu tak mungkin terjadi selagi lim & karpal anak beranak menerajui pr!!

Anonymous said...

Aduss!!!...kena tipu lg....tipu2...Ingatkan serius nk buat hudud...nk undi BN la haha..

ong said...

BN pun boleh melaksanakan hukum hudud tak perlu tunggu untuk PAS.Kerajaan tangan BN kenapa takut sangat..

Anonymous said...

Anon 2.19

Aku sokong mu,pembangkang mana ada bertanggugjawab,jujur dan amanah..

kehkehkeh

Anonymous said...

LEMBU 3.31

FIKIR POSITIF,KERAJAAN BN BYK BENDA DH BUAT DAN LAKSANAKAN JANJI2 KEPADA RAKYAT..HANYA LEMBU MCM KO JE BUAT2 X NMPK.

KERAJAAN BN TIDAK MELAKSANAKAN HUDUD
ADE LA SEBAB2 TERTENTU,LGIPUN MALAYSIA NEGARA BERBILANG KAUM DAN SEBAGAINYE.AQ RS XDE MASALAH X LAKSANAKAN HUDUD KALO ADE SEBAB.
BERSYUKUR AGAMA ISLAM MASIH DIKEKALKAN DLM PERLEMBAGAAN DAN DIPELIHARA OLEH KERAJAAN BN.

PEMBANGKANG PON SMUE DH BUAT IAITU BERSIH 1,2,3,...
PERHIMPUNAN BERSIH ADALAH AGENDA PIHAK TERTENTU NK HANCORKAN NEGARA.
PEMBANGKANG SGT BERBEZA,BILA DH DIBERI MEMERINTAH JANJI TINGGAL JANJI PRU LEPAS.

PRU AKAN DTG PENBANGKANG MENCARI HELAH DN BENDA BARU NK TIPU RAKYAT.
DENGAR CITER PEMBANGKANG AKAN TUKAR PERLEMBANGAAN,AGAMA ISLAM BKN AGAMA RASMI SEKIRANYE MENANG PRU AKN DTG.ITU LG TEROK DRPD X MELAKSANAKAN HUKOM HUDUD.

OLEH ITU,LEMBU 3.31 LAIN KALI NK MELEMPARKAN FITNAH,TUDUHAN DN MENIPU X PYH LA YEA?? ORG SMUE BKN BODOH!!

Anonymous said...

anon 3.31

Kalo dh pencacai mmg pencacai..
gagapp nk balas balik.

kehkehkeh

Anonymous said...

kempen negara bersih...datanglah beramai-ramai ke rumah ambiga...percuma...hanya dengan membuang satu bungkus plastik sampan yang paling busuk di hadapan rumah ambiga jm 3-5pgi...anda telah berjaya membersihkan negara kita...



takbirrrrr...

Anonymous said...

LEMBU 3.31 adalah pencacai DAPigs
Kau tanyalah hukum HUDUD , dia tak faham pun.

Dia nak SPIN cerita. Dia tahu Parti Ajaran Sesat tak mampu nak laksanakan HUDUD jadi nak kenakan BN pula . Dia ingat BN bongok macam mereka.
Tactic mereka ini dah sama seperti Zionist.

Anonymous said...

YUP!! MEMANG BETOL LAA PENCACAI2 PEMBANGKANG SAMPAI KIAMAT PON SALAHKAN KERAJAAN BN...DULU BULEH LA TIPU RAKYAT SKRGG ORG BUTA PON KENAL PEMBANGKANG...

HEHE

Anonymous said...

sokongggggg....
jangan lupa rumah hishamudin rais..

jom ramai-ramai....

Anonymous said...

anon 4.35pm/anon 4.38pm

aku sokong gak...nk ikuttttt

Anonymous said...

Kesian anon 3.31

X de kew pencacai2 lain nk mmpertahankan dia..

kehkehkeh

Otak geliga said...

To Ong

alahai segan ke nak jd Melayu/ org Islam yg menganut PAS???....kalau x boleh jawab persoalan serabut Hudud PAS, baik baca je, x yah komen....hahahahahahahahaha

nnt kalau pi ceramah JAHAT PAS, pi la tanya penceramah JAHAT tu, apa PENDIRIAN PAS utk jalankan Hudud.....sebelum atau selepas menang???...parti komponen HARAM lain dah ditarbiyah ke belum???....apsal GAGAL TOTAL nak tarbiyah Karpal Singh???....& tolong tanya sekali...kenapa N.Aziz terhegeh2 nak cium kaki UMNO??????.....ahahahahahaha

Anonymous said...

Cukup2la dengan skrip hudud ni wahai pengikut PAS.... Kes arak di Selangor ni dah jadi bahan lawak... Rumah urut tumbuh macam cendawan, pemimpin kafir masuk masjid da tak heran....kalau perkara ni berlaku masa BN memerintah.... Islam PAS akan tafsirkan dunia nak kiamat...dunia nak kiamat... itulah asyik nak potraykan diri tu Islam...muhasabahla diri

Unknown said...

Sejak perjuangan negara islam PAS digugurkan, mmg Buku Jingga jadi kitab baru PAS!!

KERANA TERDESAK, NURUL IZZAH KERAH RAJA PETRA SERANG RAJA NONG CHIK? Baca di sini!

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Anon 3.31!!

Senyap plak pencacai nie..

kehkehkeh

Anonymous said...

WAHAI PAS... BAWAK2 MENGUCAP

SETAN ANWAR DAH KELUAR TANDUK WARNA MERAH MENYALA2 DAHHHH

KORANG TAK NAMPAK KE

Anonymous said...

Anon 3.31

Lu ckpp besar!!Lu punye parti x buleh pakai lorhh...haha
Lu punye org sume mnyalahkan kerajaan dan ambik plak mcm2 ape yg kerajaan bg kpd rakyat..hey!!
tak malu kew??

kehkehkeh

Tukang Komen said...

Pas tak penat ke main isu hudud? Letih aku dengar laungan hudud oleh Pas tapi sampai la ni tiada persembahab yg lengkap kaedah perlaksanaannya. Kesian aku tengok pengikut Pas percaya mampos yg pemimpin mereka serius tentang hudud. Cuba korang tanya dah siap ke deraf hudud sepenuhnya? Dah bertahun tahun diperbodohkan oleh pemimpin masih tak jemu2 jadi bodoh. Insaflah wei!

Anonymous said...

POLEMIK "hudud" --- apakata bukan-melayu DAP dan apakata melayu UMNO?

apa perbezaannya DAP dengan UMNO dari aspek penerimaan Hukum HUDUD? Isu Hudud:UMNO=DAP

Usah bersekongkol dengan sandiwara UMNO yg menyesatkan Melayu....

PRU13 .. setiap kerusi Parlimen/ DUN ......... calun UMNO Vs Calun PAS/PKR

PAS--- ok -- for Change!
PKR--- ok -- for MERDEKA RAKYAT!

UMNO/BN --- no -- for Corruption -- enough is enough!

Anonymous said...

Anon7:37
Isu Hudud: PAS=setakat nak pancing undi
aikk... Isu murtad, arak, seks bebas PAS=DAP

Anonymous said...

Anon7:37 UMNO/BN --- no-- for Corruption -- enough is enough!

ini pun skrip lama... Keyakinan rakyat pada BN da meningkat... Bila BPR nak siasat .... Isu TBH, pegawai kastam... Ko orang politiikkan pulak...

Anonymous said...

Stupid Anon 7.37pm

Corruption anr you talking ????
What about Lim Guan Eng wants to bribe Tenku for $50000.

is this not corruption from your DAPigs leader ?
You must be talking from your ass.

Anonymous said...

Stupid Anon 7.37pm

Corruption anr you talking ????
What about Lim Guan Eng wants to bribe Tenku for $50000.

is this not corruption from your DAPigs leader ?
You must be talking from your ass.

Anonymous said...

Anon7.37
Usah bersekongkol dengan sandiwara UMNO yg menyesatkan Melayu..

================================
Goblok betul anon 7.37
Yang menyesatkan melayu adalah PAS.
PAS hanya bermain wayang ia itu menggunakan Islam untuk kepentingan politik sahaja.
PAS = Parti Aqidah Songsang

Otak geliga said...

kih..kih..kih...teruk kena cai PAS kena "NASIHAT" MLM NI....hehehe

Anonymous said...

puak pencacai pas/dap/pkr ni lagi banyak dia orang bukak mulut, lagi banyak nampak tahap kebodohan dia orang. Woi dah basi la corruption issue tu.. cari modal lain pulak la.

usin said...

setuju atau tidak, pakatan rakyat ketika ini umpama orang buta yg sedang meraba-raba di dalam gua. tak pasti apa yg akan tersentuh dan apa yg akan dipegang. kalau tersentuh taik, maka busuklah tangan, kalau terpegang ular, maka terpatuklah tangan. lebih malang, tersilap langkah tergelincir ke dalam jurang dan terus 'padam'. semua ini kerana terlalu taksubkan kuasa dan cita2 ke puncak putrajaya yg tidak terhingga.

usin said...

satu lagi isu aku nak sentuh, HUDUD. pada pengamatan aku, pas tak perlu nak salahkan kerajaan tak laksanakan hudud. apakah mahkamah syariah langsung tidak merujuk hukum Islam ketika membicarakan kes? adakah kerajaan tidak melaksanakan tanggungjawab sebagai pemerintah untuk memakmurkan rakyat? adakah apa yg dilakukan oleh kerajaan ini bukan sebahagian daripada HUDUD? cuma belum berani pakai hudud sebab belum sempurna melaksanakan, hanya sebahagian dpdnya. kpd yang bising2 pasal hudud itu dah kaji semak tentang hukum HUDUD Allah ke belum? adakah hudud itu hanyalah setakat hukum potong tangan jika mencuri? tak lebih dpd itu? buka mata hati dgn ikhlas mencari kebenaran, bukan dengan ego dan perasaan.

Anonymous said...

UMNO DALAM TEKANAN!!! - Pakatan Rakyat Di Batu Gajah, Perak !!

UMNO DALAM TEKANAN!!!
RAMAI YANG TIDAK SENANG DGN TINGKAH LAKU PARTI ITU YG JAUH TERSASAR DARI PERJUANGANNYA DALAM MAKSUD LAINNYA POLITIK KOTOR YANG MELAMPAU DAN MEMBERI KESAN PADA PARTI ITU ...
RAKYAT BIJAK CERDIK MEMANDANG SERONG PADA ORG UMNO DEK KERANA PERANGAI PEMIMPIN MEREKA SENDIRI


BATU GAJAH, PERAK: Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin hari ini mengisytiharkan dirinya keluar par ti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu.
Tindakan tersebut adalah disebabkan parti yang telah memerintah lebih 50 tahun itu gagal menjaga orang melayu dan tidak lagi releven. “Saya hari ini mengisytiharkan keluar Umno setelah lebih 27 tahun bersama parti itu,” katanya kepada Harakahdaily.

Menurutnya, rasuah di dalam pertadbiran Barisan Nasional amat berleluasa dan ditahap yang membimbangkan. Beliau yang juga seorang pengusaha pasir telah ditipu dan dinafikan haknya setelah membayar cukai dan premium kepada kerajaan.
“Saya bayar cukai RM20,125 seperti prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan tetapi apa yang saya dapat hanya tanah liat, bukannya pasir,” ujarnya.



Ahli Majlis Daerah Kampar itu sangat kesal dengan tindakan kerajaan yang menganiaya serta menindasnya sedangkan beliau adalah ‘orang kuat’ menyokong kerajaan.


“Nak bagi rasuah, ajak makan, pergi karaoke, bagi amoi dari Siam barulah nak bagi luluskan pasir, dan Ketua Umno Bahagian, Datuk Radhi Manan sebentar tadi menelefon dan mengatakan pasir yang dipohon sudah diluluskan.


“Sudah terlambat, saya tetap dengan pendirian saya akan keluar umno dan saya tidak akan toleh ke belakang. “Dah lama saya bersabar dan hari ini saya tekad keluar Umno dan bersama-sama Pakatan Rakyat,” ujarnya.


Zamhuri yang juga Ketua Cawangan Umno Changkat Tin menyatakan bahawa lebih 100 ahli di cawangannya akan mengikut jejak langkah beliau. Sementara itu, mantan Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin ketika bersama-sama dalam pengisytiharan itu mengalu -alukan hasrat beliau.
Mohammad Nizar menjelaskan, di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat selama 11 bulan, Zamhuri pernah memohon pasir dan diluluskan.



“Walaupun dia Umno tetapi Pakatan Rakyat luluskannya kerana itu hak dia sebagai penjual pasir. “Kalaulah orang kuat Umno pun mereka tidak boleh tolong, inikan lagi orang Pakatan Rakyat.


Justeru, beliau menyeru ahli Umno yang lain turut bersama-sama mengikut jejak langkah Zamhuri dan menyertai perjuangan Pakatan Rakyat.




Hadir sama dalam pengisytiharan tersebut ialah Adun Tronoh, V Sivakumar serta penyokong Pakatan

Melayu Perak said...

kalau sebab masuk umno nak dapat pasir dan tanah....baik orang macam nih tak masuk umno....sikit tak merugikan....kepulangan mu tidak kami tatangi....pemergian mu tidak kami tangisi....

Anonymous said...

masuk pakatan... ? ini bersabar bukan nak tangani rasuah...! tapi tak puas hati dan sakit hati punya kesla....klu masuk pakatan peringkat awal2 dulu okla aku caya nk tangani rasuah ...tapi skrang ni da senja.... anwar tu sebenarnya bapak rasuah.... so kau berjuang ni utk periuk nasi kaula...ok ...pila masuk pakatan....
pi buat laporan kat bpr.... jgn sbb pasir kau halalkan liwat anwar, kau halalkan china doll anwar...
klu betul ada unsur rasuah...lapurkan..aku pun benci rasuah tapi kalau nak masuk pakatan nk banteras rasuah....kau buatla solat istikharah.

Melayu Perak said...

orang macam nih laqh yang merosakkan umno....orang masuk umno untuk berbakti kepada rakyat melayu yang miskin...ini dia masuk umno nak projek pasir....boleh belahhhh lah dah tak ada keikhlasan hati masuk umno.....tak ikhlas dan tak jujur....lebih baik keluar umno serupa kadiag dan mca johor tuh...dah tak ikhlas lagi....cuma nak jawatan dan projek....

oooiiii pencacai pr.....kedatangan mu tak ditatangi....pemergianmu tak ditangisi......

Anonymous said...

Melayu Perak ,
PKR ini tak sedar dari bahawa mereka adalah Pengikut Kena Reject.
Dari boss dia Aljuburi sampai ke ahli yang bawa. Semuanya pernah di reject