Friday, May 18, 2012

LAWAK POLITIK PAS DATANG LAGI.



Bila Sinetron Hudud Akan Berakhir?

Naib Ketua Dewan Pemuda Pas, Dr. Raja Ahmad Al Hiss menegaskan bahawa kenyataan Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai perlaksanaan hudud sekiranya PR menang pilihanraya adalah tidak bercanggah dengan prinsip Pakatan Rakyat.   

Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Dr. Harun Taib juga berpendapat yang sama dan menyarankan agar bantahan Karpal dipersetankan saja.    Karpal Singh sebelum ini menempelak Hadi Awang kerana membangkitkan kembali soal hudud yang dianggapnya sudah tamat, iaitu tidak akan dilaksanakan sama sekali apabila PAS bersetuju membuang Negara Islam dari perjuangan dan ditukar kepada Negara Kebajikan.  

Karpal juga merujuk kepada kenyataan Hadi Awang baru-baru ini yang ingin membuang Islam sebagai agama rasmi negara dan sebaliknya akan menerapkan cara hidup Islam (Addin) kepada semua. 

Karpal dengan itu menuntut agar PAS menghentikan semua cakap-cakap mengenai Islam terutamanya hudud. Kata Karpal, cakap-cakap mengenai Islam ini semakin mengelirukan pengundi, selain tidak bersandar kepada prinsip Pakatan Rakyat.  

Kita bersetuju dengan Karpal bahawa PAS perlu membuat keputusan mengenai pendirian mereka terhadap hudud secara muktamad untuk kesekian kalinya.   

Di awal penubuhan PAS, parti itu menjadikan hudud sebagai matlamat perjuangan yang paling tinggi.  Berpegang kepada matlamat ini, ramai ahli-ahli PAS menjadi fanatik dan menentang kerajaan yang dianggap mereka sebagai sekular, hatta kafir kerana tidak melaksanakan hudud.  Peristiwa Memali dan Sauk adalah antara tragedi berdarah yang berakar dari fahaman ekstrem yang dibawa PAS. 

Tanpa mereka sedari, ‘hudud’ hanyalah sebuah drama untuk memancing sokongan umat Islam yang tercari-cari pegangan.  PAS tahu, orang Melayu mudah tersangkut dengan drama picisan murahan yang meleret-leret tanpa penghujung.  Dengan itu, PAS telah mempergunakan sepenuhnya sikap ini untuk terus membuai mereka dalam mimpi yang tidak berkesudahan.  

Apabila menghidu peluang untuk ke Putrajaya dengan bekerjasama dengan Anwar Ibrahim, PAS secara tiba-tiba menjadi ‘lembut’ sedikit dan lebih terbuka berkenaan perlaksanaan hukum hudud.  Bagi membuktikan sikap terbuka mereka, Hadi Awang pun berkata: 

“Hukum Hudud adalah satu aspek daripada 0.0001 daripada hukum Islam tetapi menjadi tanggungjawab kerajaan untuk melaksanakannya.” - (Hadi Awang / 07 Mac 2000 / Utusan Malaysia).

Jelas, dengan kedudukan hudud yang hanya sebahagian kecil dari keseluruhan Islam yang luas, maka ketaksuban PAS terhadap undang-undang itu sehingga sanggup mengkafirkan orang lain, adalah satu bentuk ektremisme yang dibuat-buat sekadar untuk meraih keuntungan politik melalui perpecahan ummah.  

Dalam ertikata lain, PAS, terutamanya Hadi Awang sendiri hanya berlakon – kekadang beliau berlakon sebagai terbuka, dan kadang-kadang pula sebagai ekstrem, mengikut arus politik semasa dan mengikut kepala otaknya.  

Namun, menyedari bahawa pendirian ini telah mengecewakan ramai ahli-ahli fanatik mereka, maka PAS pun terpaksa berdolak dalih mengenainya setiap kali ditanya.  

Akhirnya, apabila lakonan mereka ternyata berjaya membantu mereka menang di Kedah dan mengekalkan Kelantan, PAS bersetuju menggugurkan terus prinsip Negara Islam yang termaktub dalamnya hukum hudud, semata-mata kerana tidak mahu melepas peluang merebut Putrajaya bersama dengan DAP dan PKR.  Maka berkatalah PAS lagi:  

“Kita ada persetujuan, untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal Hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihanraya”. – (Nik Amar Nik Abdullah, Timbalan Pesuruh Jaya Pas kelantan merangkap Exco Kerajaan Pas Kelantan /           03 September 2010 / Utusan Malaysia)

Sangka PAS, prinsip terbuka mereka akan diterima baik oleh semua termasuk para penyokong mereka.   Tidak pernah terfikir oleh mereka bahawa keputusan tersebut telah memakan diri.  Akibat lakonan yang buruk dan tidak mantap, PAS kini dilihat sebagai alas kaki, kuda tunggangan ataupun anjing suruhan DAP yang tiada maruah dan tiada harga diri.  

PAS dicemuh dan dihina kerana menggadaikan prinsip, yakni agama dan juga bangsa kerana politik.   Lebih buruk lagi apabila sikap terbuka PAS menjadi keterlaluan sehingga sanggup bekerjasama dengan Ambiga yang menyokong murtad dan LGBT, sedangkan mereka pernah berjihad menentangnya.    

Melihat keadaan semakin parah, di mana penyokong semakin marah dan pengundi atas pagar memalingkan terus muka dari mereka, PAS sekali lagi cuba menyambung sinetron hudud yang sepatutnya sudah tamat.   PAS percaya inilah strategi yang paling tepat bagi menghadapi pilihanraya iaitu menunjukkan ketegasan menempelak kembali Karpal Singh yang berkeras menentang hudud.  

Langsung PAS tidak dapat melihat bahawa tindakan ini hanya akan menambahkan rasa menyampah dan muak terhadap mereka.  Ini kerana, yang pasti, Karpal Singh tetap konsisten sejak dari dahulu sehingga kini beliau dan DAP tegar menentang hudud dan Negara Islam.  Yang jelas tidak konsisten, tiada pendirian dan tiada maruah hanyalah PAS.  

Justeru, PAS perlu menerima hakikat bahawa sinetron hudud sudah tidak laku, apatah lagi dengan menggunakan pelakon dan skrip yang sama.  

65 comments:

Anonymous said...

Drama pilihanraya... talian hayat utama untuk terus hidup. Kalau penganut mereka dapat tau bahawa hudud alagaPAS tu hanya omongan kosong pemimpin mereka, dah lama parti alas kaki ni kene reject..

Anonymous said...

ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ...

undi BN pru 13..

kehkehkeh

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Otak geliga said...

ye tak ye.....PAS 100% tiru sinetron Indonesia

panjang berjela, belit sana sini, yg JAHAT dilihat BAIK kerana bijak BERLAKON, ada pulak yg membaantu buat angkara JAHAT & yg pasti yg mengikut tu lurus bendul.....yg lemah & baik pula asyik ditindas, dihina sbb SABAR,yg tak tahan melihat mangsa ditindas, cuba membantu tapi apakan daya, yg JAHAT tetap unggul buat jangka masa yg panjaaaaaang

akhirnya, bila semua terdedah, yg JAHAT & PENGIKUT LURUS BENDUL garu dubur masing2, menangis, minta dikasihani....yg BAIKpun maafkan....lepas tu yg JAHAT buat balik perangai lama dia.....PENONTON sakit hati, marah kata yg baik BODOH.....pung pang...pung pang episod penamat yg JAHAT masuk LOKAP atau MAMPOS atau HIDUP MEREMPAT....HAPPY ENDING.....yeayyy, penonton suka, tarik nafas panjang lega sbb yg JAHAT terima balasan setimpal

SEBIJIK mcm apa yg PAS & penganutnya lakukan pada UMNO & penyokongnya......rakyat menjadi penonton tak sabar nak lihat penghabisan riwayat si JAHAT PAS PD pru-13 nnt

HUDUD????.....hanyalah kambing hitam di kaca mata MAJORITI pemimpin PAS & penganutnya

Otak geliga said...

Dewan Ulamak PAS dah kata pihak PAS jgn memandai2 nak letak syarat itu ini untuk bermuZAKARah dgn UMNO....maklumlah, PAS yg nak melutut....silakanlah JILAT balik segala lendir, ludah, tahi, yg kau lempar pd UMNO

petunjuk satu2 Allah dah beri pada kamu PAS....tunggu kamu nak sedar atau tidak

UMNOpun tak hingin nak bermuZAKARah dgn kamu, api jika kamu meronta2 nak bermuZAKARah juga, insya-Allah UMNO akan layan itupun demi AGAMA, BANGSA & NEGARA

bila nak melutut dpn UMNO, PAS yg tidak bermaruah???

Otak geliga said...

agama sesat PAS yg dianuti beratus ribu org pengikut & pemimpin TEGAR sudah lama GAGAL TOTAL mentarbiyah Karpal berkenaan HUDUD.....tetpi Karpal seorang diri yg merupakan OKU mampu mentarbiyah PAS...Karpal mmg mantap!!!!......mantap melunyaikan MARUAH PAS...eehhhh jap PAS ada maruah ke????......ahahahahaha

Anonymous said...

Tepat sekalilah logo yang tuan GAP pamirkan di atas itu, lihat sahaja apa yg telah di Perak semasa PAS dg hanya dg 6 ADUN telah di bonekakan oleh DAP (yang mempunya 18 ADUN) untuk menjadi MB. Apa yang telah berlaku adalah sangat memilukan, ribuan hektar tanah tanah kerajaan telah di pajak (TOL) selama 999 tahun kpd org2 cina (mana ada negara dlm dunia yg buat begitu, kecuali boneka2 DAP sahaja)

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

mantoya said...
This comment has been removed by the author.
mantoya said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

ditinpaitulah akibatnya apabila hanya di luaran nampak islamik tetapi didalam penuh dgn lumpur...tiada keiklasan dan ketegasan demi memperjuangkan agaman islam...jika tak tau berpolitik lebih baik duduk diam2..

Anonymous said...

Lawak Sinetron PAS mengalahkan sinetron Indon, kerana paling lama sinetron Indon sekadar dua tahun, tapi sinetron hudud PAS sudah 19 tahun, tahun ini baru dengan 'seriusnya' Nik Amar nak buat jawatankuasa, tiba-tiba Hadi Awang kata hudud tidak ada dalam agenda Penipu Rakyat yang termasuk PAS sekali, memang 'mendebarkan' sinetron hudud PAS ini, penuh dengan 'kejutan' kepada penonton.

Anonymous said...

Lagi satu Sinetron PAS adalah kerjasama dengan orang bukan Islam adalah haram, tak boleh, sekarang PAS bukan setakat kerjasama dengan DAPigs yang bukan Islam, tapi dah jadi anjing suruhan DAPigs dalam Pakatan Rakyat dah pun, boleh pula, mulia semulia-mulianya, dasar PAS lidah bercabang, lidah biawak.

Juara Wira said...

hudud???????
sape ckp pasal hudud???
PAS...
sape yg sokong hudud???
PAS.....
sape yg bangkang hudud???
PAS...


apasal tetiba PAS sebut hudud muzakarah???
nak gertak pakatan kot...
pasai apa nak gertak pakatan???
dah semakin tak relevan dalam pakatan kot...
nape nak muzahkarah ngan umno???
baru nuar takut PAS berbaik ngan umno konon....
dan akhirnya????
PAS seperti biasa menyalahkan umno dan media.......
apa rakyat patut buat???
jangan dok layan PAS dah...mai peluk cium UMNO!!!

Anonymous said...

POLEMIK "hudud" --- apakata bukan-melayu DAP dan apakata melayu UMNO?

apa perbezaannya DAP dengan UMNO dari aspek penerimaan Hukum HUDUD? Isu Hudud:UMNO=DAP

Usah bersekongkol dengan sandiwara UMNO yg menyesatkan Melayu....

PRU13 .. setiap kerusi Parlimen/ DUN ......... calun UMNO Vs Calun PAS/PKR

PAS--- ok -- for Change!
PKR--- ok -- for MERDEKA RAKYAT!

UMNO/BN --- no!NO!NO! at all costs!-- for Corruption -- enough is enough!

Juara Wira said...

7.47....
hudud...pas..ok for change????
lo for change je..thought its for ISLAM...
pkr..ok..for merdeka rakyat???
true or not bro?? are you sure pkr support hudud??

UMNO AND DAP ARE SAME IN HUDUD MATTER???
I dont think so la bro....
DAP said over my dead body you blady!!!
UMNO said this is not de time... its mean UMNO not wait till u guys over his dead body..but just wait for right time......... atleat umno konsisten bukan cam pas.. mcm iklan chipsmore........

Otak geliga said...

muZAKARah batal sudahhh...seperti dugaan pro-BN, TAK MUNGKIN, ADA UDANG DI SEBALIK BATU etc...akhirnya UMNO jugak yg salah....kah..kah...kah...nasib ko la UMNO....sian UMNO...kan dah kata UMNO yg BAIK mmg kena BULI je dgn yg JAHAT.....aaahahahahaha

baca kat sini: http://dtenggara.blogspot.com/2012/05/muzakarah-nik-ajis-dah-flip-flop.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TenggaraIsSoutheast+%28TENGGARA+is+SOUTHEAST%29

UMNO PARTI PENJARA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Anon 7:47
Copy paste... Copy paste je ke ? baca my comment in previous post

UMNO PARTI PENJARA said...

Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



Sumpah Kami Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155







p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Abang Sayang'

UMNO PARTI PENJARA said...

TULISAN BIRU KAW TUH XLEH LAWAN AKU LA WEY

Anonymous said...

Inilah sebahagian dp kerja2 pecacai2 DAP di Negeri Perak pada tahun 2008


(1)
POH 2 Mei – Sultan Perak, Sultan Azlan Shah hari ini menitahkan pertukaran serta-merta yang diarahkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin terhadap Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP), Datuk Jamry Sury ditarik balik.

(2)
IPOH, May 8 (Bernama) --- Perak Menteri Besar Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin has opted to keep mum on DAP chairman Karpal Singh's controversial statement in questioning the prerogative of the Sultan of Perak, Sultan Azlan Shah, in asking for the reinstatement of Datuk Jamry Sury as Perak Islamic Religious Affairs Department director.


3/9/2008
AWANG tertanya-tanya kenapa Menteri Besar Perak, Muhammad Nizar Jamaluddin mengambil pendekatan yang terlalu mahu memenangi hati penduduk bukan Melayu.
Sejak menerajui kerajaan campuran negeri itu pada Mac lalu, beberapa keputusan beliau termasuk memberi hak milik tanah 999 tahun kepada penduduk Kampung Baru Cina dan 400 hektar tanah kepada sembilan sekolah persendirian Cina, mengejutkan.........

Anonymous said...

RAAAAANNNNCIAAAOOO

abang sayang said...

http://4.bp.blogspot.com/-geQX4u8kCJY/TjA-BvNZWpI/AAAAAAAADQE/rY5MHepIL2g/s400/anwar+kote+besar.jpg

Anonymous said...

Inilah sebahagian dp kerja2 pecacai2 DAP di Negeri Perak pada tahun 2008 (sambungan)


IPOH 28 Sept. – Kerajaan negeri Perak hari ini memecat serta merta Ahli Majlis Daerah Perak Tengah, Zul Hassan (gambar) yang mengaku menerima habuan seks wanita warga China berhubung skandal rasuah membabitkan projek membangunkan tanah seluas 36 hektar bernilai RM180 juta di Seri Iskandar di sini.......



MB Perak diminta jangan ketepi kepentingan orang Melayu
02/09/2008
PENGKALAN HULU 2 Sept. — Badan Perhubungan UMNO Perak meminta Menteri Besar, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaludin supaya tidak mengetepikan kepentingan orang Melayu dan Islam walaupun negeri itu diperintah pembangkang.
Setiausaha Kerjanya Datuk Hasbullah Osman berkata tindakannya meluluskan 400 hektar tanah kepada sembilan sekolah persendirian Cina menjadi tanda tanya apabila kerajaan negeri yang diterajui Menteri Besar dari parti Pas itu gagal melihat kepentingan untuk membantu orang Melayu selepas negeri itu diperintah pembangkang............


Perak Beli Toyota Camry Ganti Perdana V6

IPOH, 12 Dis (Bernama) -- Kerajaan Perak meluluskan pembelian 16 kereta Toyota Camry 2.4 sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanannya bagi menggantikan Proton Perdana V6 yang dianggap telah uzur.

Bersyukur, dg mujarab doa org2 UMNO pecacai DAP ini hanya bertahan selama setahun sahaja untuk membuat angkara.

Anonymous said...

Karpal singh dan hudud tidak dapat dipisahkan..
PAS dan bongok tak dapat dipisahkan..
Kah kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Semoga Allah merahmati DS Nizar -- walaupun dalam tempoh yg singkat (11 bulan) mentadbir Perak, tapi dapat merobah minda 'taksub & khurafat' UMNO yang merekalah berkuasa segala2nya selama ini.

Sebenarnya Allah lebih berkuasa dari UMNO & makhlokNya. Allah tetap akan memberi keadilan terhadap hamba2nya yang teraniaya dan ditipu!

Walaupun Allah membiarkan kerajaan Firaun berkuasa lebih 2000 tahun... menguji manusia yang memperhambakan makhlok & rela diperhambakan oleh Firaun tetapi diakhir kuasa Firaun tetap tunduk dengan kuasa Allah yang membantu Nabi Allah Musa dalam menentang kesyirikan & kebongkakan melampau Firaun & kuncu2nya.......

Apakah UMNO merasa lebih hebat dari Firaun?

pru13...no to UMNO/BN ......

Anonymous said...

PAS dan pengikutnya yang taksub.
Dah berapa kali ketua diorang ni spin cerita, kejap boleh, kejap tak boleh ikut suka hati mak bapak diorang. Itu pun tak sedar jugak. Akuk pun tak paham, otak langsung tak pakai.
Hudud dimainkan untuk pilihanraya, menipu orang yang taksub padanya. Come on lah, aku dah muak, menyampah dengan orang yang pakai serban jubah konon tapi jual agama untuk kepentingan politik yang busuk lagi jahanam!
Boleh tak seseorang ajar jahanam ni, aku betul punya meluat! Menipu tak habis-habis, munafik bangsat!
Kenapa orang Melayu masih percaya pada pencacai-pencacai tegar PAS ni. Jahanam punya umat,. Dahlah kata-kata serta ceramah haramjad ni menyesat dan memecahbelahkan umat.
Heeeiii geram betol aku.! Maunya aku penampar sekali. dengan tok guru sekali dia penampar baru paham!

ada aku kisah said...

.

GAP ESOK PAGI HANTAR ORANG BUAT LIPUTAN DI BAR COUNCIL IPOH...ADA BUAT DEMOTRASI BANTAHAN...



.

Otak geliga said...

Anon 10.35PM

UMNO = FIRAUN???....alamatnya MAMPOS kau semua yg menentang UMNO.....x da BERSIH 1,2,3..baru nak buka mulut dah kena sapu BERSIH dgn UMNO.....hahahahaha

Firaun = UMNO.....mak datok....pengkisahan tahap gaban....kah..kah..kah..kah

kalau dah TAKSUB dgn Ambiga, dgn biaDAPigs nak buat mcm mana ye tak???....hahahahaha

hari2 saya baca buku Jingga...hari2 saya tak pakai Otak....itulah penganut PAS...hehehe

Otak geliga said...

pasai Nizar??....abang & adik sendiripun TIBAI sekali....suka mohong dr kecik lg & anti Melayu dr kecik lagi....kalau dr rebung dah membusuk alamat sampai ke tua membusuknya....ada jugak makhlok suka cium....hehehehe

Anonymous said...

Pas tak bertangung jawap, pas tak jujur dan pas tak amanah

Anonymous said...

GAP ESOK PAGI HANTAR ORANG BUAT LIPUTAN DI BAR COUNCIL IPOH...ADA BUAT DEMOTRASI BANTAHAN...



.......
....wah gap sudah jadi company...gua nak kerja sama lu boleh ka...

'.......
abang syang sudah jadi porno..sekarang jadi upin ipin....


.....boleh tolong sampaikan pd bangkang dr longkang ...'

cerita gap kali ni boleh bawak layar perak.. utube....semoga jadi kenyataan...

boleh bayang taa ''UDAH2 La kami hendak hudud..suda lama janji hudud..'' ''

kapal: '' Udah2 lah. we dont want Hudud..hadi sudah promis.. xjadi buat hudud...udah2 la...''

Anonymous said...

Sudah la. Yg paling suka bagi rasuah adalah org dap

Anonymous said...

BANYAKNYE AHLI PENYOKONG YAHUDI, KAHWIN SEJENIS DAN PLURALISMA KAT SINI... ADIK2 ANAK2 SEKELIAN SEMUA JANGAN IKUT GENG JAHAT NI. DIORANG NI CAM RAKSAKSA JAHAT PEROSAK NEGARA, KALAU NAK JADI ULTRAMAN SOKONG LA KERAJAAN BOLEH KITE FIRE SEKOR2 RESAKSE NI...

Unknown said...

Sandiwara PAS-DAP x habis2...

HOT!! BUKTI RAJA NONG CHIK SALAHGUNA KUASA!! Baca di sini..

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Heran gak. Apasal Anwar mcm tak selera hudud PAS? Kan hudud PAS kata tak kisah kalu suami nak liwat jubur bini?

PAS ni pun mangkok. Apa la nak malu2 lagi. Buat je la satu hudud special khas utk Anwar, dibolehkan Anwar liwat mana2 jubur kaum sejenis pd bila2 masa dan dimana2 jer. Baru la Anwar smangat skit.

Anonymous said...

Jika ada mana2 org Islam yg menyangka bahawa org2 kafir lebih mereka percayai dp org Islam sendiri, maka ini adalah satu pendapat yg terang2 salah. dan bertentangan dg Al Quran dan Al Hadith. Lihat sahaja apa yg telah berlaku kpd org Islam di Negara2 seperti Myanmar, Thailand & Phillippines, mereka di buru di tembak bahkan hingga ke dlm masjid sekilipun. Yang paling baik di antara mereka hanya sebagai buruh kasar atau mandur sahaja. Lihat sahaja di wilayah2 Selatan Thailand yng 70% penduduknya adalah org Islam. Tetapi di University Pattani cuma ada 5% org Islam.

UMNO sebenarnya telah mengangkat mertabat org Islam dp menjadi keldai org kafir (penjajah) kepada suatu bangsa yang dihormati dan disegani di dunia.

Anonymous said...

PAS yang dulunya berfahaman TEGAR telah LEMBUT. Kena sergah dengan KARPAL SINGH dan DAP jadilah dari LEMBUT kepada LEMBU. PAS sedang diper LEMBU kan oleh DAP dan PKR.

Biarkan si luncai terjun engan labu labunya. biarkan. biarkan.

rakab said...

Ini semua taktik basi Pas !!!

Bila jer rasa undi melayu jatuh merudum, cepat-cepat dimainkan semula isu hudud, lepas tu mengongoi nak bermuzakarah ...

Kepala hotak mak bapak dia !!!

Jangan dilayan Nik Ajis penyapu buruk tuh ..!!

Anonymous said...

Pas kalau nak hidup kenalah tutup Harakah. Inilah akhbar yg membodohkan ahli sendiri sampai bila pun tak akan cerdik. Harakah merakah.

Anonymous said...

MALAYSIA- hub dadah & surga pendatang asing?

UMNO/BN... penyubur kepada pembanjiran boroh asing dan pembanjiran warga afrika yg bertamadun gasar. Peluang pekerjaan rakyat dirampas.

Begitu juga isu DADAH yang berlarutan dan JENAYAH berat yang berleluasa! Fokus UMNO/BN hanya projek kepentingan diri & too politiking!

Aman & selamatkah rakyat Malaysia dari 'masalah & bebanan negara' hasil 'kebejatan UMNO/BN' ini?

ABU for PRU13!... hidup rakyat, merdeka rakyat!

Anonymous said...

Si Totok Gundu Nik Najis Nikmat nak ajak UMNO menZAKARah ker atau muZAKARah ?

menZAKARah bagi PAS, berbincang hal2 akhlak/moral yg mana TAK SALAH BERKETUAKAN / BERIMAMKAN SANG PELIWAT, SANG PEZINA ISTERI ORG, SANG PELANGGAN PELACUR, SANG AGEN YAHUDI, SANG PENGAMAL AGAMA PLURALISME.

dan muZAKARah pula bagi PAS, berbincang hal2 adab/halatuju yg mana UNDI PAS MASUK SYURGA, TAK SALAH MEMFITNAH, MENIPU, BERBOHONG, MEMECAHBELAHKAN PERSAUDARAAN, MEMECAHKAN UMAT ISLAM, MENYALAH TAFSIR QURAN & HADIS, MENGENALKAN FATWA2 MENGARUT, BERSUBAHAT DGN PENGAMAL SEKS BEBAS, TAK SALAH MENGAMAL MATLAMAT MENGHALALKAN CARA JANJI DAPAT KUASA.

Yg mana satu PAS nak ni ?

Anonymous said...

UMNO DALAM TEKANAN!!! - Pakatan Rakyat Di Batu Gajah, Perak !!

UMNO DALAM TEKANAN!!!
RAMAI YANG TIDAK SENANG DGN TINGKAH LAKU PARTI ITU YG JAUH TERSASAR DARI PERJUANGANNYA DALAM MAKSUD LAINNYA POLITIK KOTOR YANG MELAMPAU DAN MEMBERI KESAN PADA PARTI ITU ...
RAKYAT BIJAK CERDIK MEMANDANG SERONG PADA ORG UMNO DEK KERANA PERANGAI PEMIMPIN MEREKA SENDIRI



BATU GAJAH, PERAK: Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin hari ini mengisytiharkan dirinya keluar par ti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu.
Tindakan tersebut adalah disebabkan parti yang telah memerintah lebih 50 tahun itu gagal menjaga orang melayu dan tidak lagi releven. “Saya hari ini mengisytiharkan keluar Umno setelah lebih 27 tahun bersama parti itu,” katanya kepada Harakahdaily.


Menurutnya, rasuah di dalam pertadbiran Barisan Nasional amat berleluasa dan ditahap yang membimbangkan. Beliau yang juga seorang pengusaha pasir telah ditipu dan dinafikan haknya setelah membayar cukai dan premium kepada kerajaan.
“Saya bayar cukai RM20,125 seperti prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan tetapi apa yang saya dapat hanya tanah liat, bukannya pasir,” ujarnya.



Ahli Majlis Daerah Kampar itu sangat kesal dengan tindakan kerajaan yang menganiaya serta menindasnya sedangkan beliau adalah ‘orang kuat’ menyokong kerajaan.




“Nak bagi rasuah, ajak makan, pergi karaoke, bagi amoi dari Siam barulah nak bagi luluskan pasir, dan Ketua Umno Bahagian, Datuk Radhi Manan sebentar tadi menelefon dan mengatakan pasir yang dipohon sudah diluluskan.


“Sudah terlambat, saya tetap dengan pendirian saya akan keluar umno dan saya tidak akan toleh ke belakang. “Dah lama saya bersabar dan hari ini saya tekad keluar Umno dan bersama-sama Pakatan Rakyat,” ujarnya.




Zamhuri yang juga Ketua Cawangan Umno Changkat Tin menyatakan bahawa lebih 100 ahli di cawangannya akan mengikut jejak langkah beliau. Sementara itu, mantan Menteri Besar, Datuk Seri Nizar Jamaluddin ketika bersama-sama dalam pengisytiharan itu mengalu -alukan hasrat beliau.
Mohammad Nizar menjelaskan, di zaman pemerintahan Pakatan Rakyat selama 11 bulan, Zamhuri pernah memohon pasir dan diluluskan.




“Walaupun dia Umno tetapi Pakatan Rakyat luluskannya kerana itu hak dia sebagai penjual pasir. “Kalaulah orang kuat Umno pun mereka tidak boleh tolong, inikan lagi orang Pakatan Rakyat.




Justeru, beliau menyeru ahli Umno yang lain turut bersama-sama mengikut jejak langkah Zamhuri dan menyertai perjuangan Pakatan Rakyat.






Hadir sama dalam pengisytiharan tersebut ialah Adun Tronoh, V Sivakumar serta penyokong Pakatan Rakyat.






CONGRATULATIONS BUAT KALIAN! BERANI KERANA BENAR

Anonymous said...

KERAJAAN PR PULAU PINANG DIBAWAH PIMPINAN YAB SDR. LIM GUAN ENG ADALAH TERBAIK !!

Berita ni anda TIDAK AKAN jumpa di TV dan surat khabar..

Ketua Menteri P. Pinang, Lim Guan Eng telah memberikan sebidang tanah berharga RM73 juta untuk membina bangunan kompleks Mahkamah Syariah setinggi 7 tingkat, bernilai RM36 juta di Jalan Scotland..

Projek Mahkamah ini diberikan kepada Syarikat Melayu Islam, iaitu IHSARA Sdn Bhd..

Anonymous said...

anon 11:42am

satu tu je? 73 juta je? dah puas hati?

projek utk dapigs billion2 ko tak kisah? mmg ko bingai la kalau camtu..

Melayu Perak said...

kalau sebab masuk umno nak dapat pasir dan tanah....baik orang macam nih tak masuk umno....sikit tak merugikan....kepulangan mu tidak kami tatangi....pemergian mu tidak kami tangisi....

Melayu Perak said...

maknanya anda masuk umno atas risiko anda sendiri...kalau nak keluar...boleh belahhhh......

Anonymous said...

LAAAA...PASAL PROJEK RUPANYA. KALAU DAPAT PROJEK PASIR FOR SURE TAK MENGAMUK CAMTU KAN? GET LOST..MEMALUKAN JE.

Anonymous said...

melayu perak

engkau nak cakap apa pun..suka hati lah..pokok nya..org umno sendiri yg tak puas hati dan org umno sendiri yang bongkar penyelewengan k'jaan umno / bn..

kami penyokong atas pagar ni hanya perhatikan .. undi tetap rahsia..engkau pun boleh agak..kami akan pangkah parti mana..hehe..sendiri mahu ingat lah..

Anonymous said...

Anon 12:22 kau pangkahla parti mana2 kau suka... Bila kau da ready nak terjun kau terjun... Asal kau tak di liwat sudahla

Anonymous said...

Hello Sis 12:22

Come we sing "when the saint goes marching in..."

Hallelujah to u.

Melayu Perak said...

bangang betui anon 12.22....

apa penyelewengan nya Pejabat tanah bagi tanah liat.....jual ajelah tanah liat tuh...boleh buat labu sayong...beribu-ribu bijik satu labu lebih kurang rm 10.00 lagi mahal dari pasir....satu lori rm 60.00....

bangang betui zamhuri nih...ada akal tak guna....

Melayu Perak said...

samhuri nih ingat semua projek pasir dia nak sapu....

dah tahu masa nizar perintah dia dapat projek di selangor dan pahang....

sudah-sudah lah weiii...bagi can pada orang muda yang baru nak belajar berniaga.....

ko tak dapat sabor le sikit....ini tak... nak tunjuk baran dia aje....tak dapat pasir salahkan umno......

Melayu Perak said...

sila tengok video nih....

baran orang baghal.....

http://azlantaib.blogspot.com/2012/05/aksi-bakal-ahli-dap-dirasuk-hantu-pasir.html

Anonymous said...

kesian2 melayu perak..hoho..melayu perak hangin satu badan..jgn jadi melayu berak udahlah..

bersaing2 lah secara sihat..bukan marah2..

Anonymous said...

Aku pun pengundi atas pagar..
Klu org2 gila projek mcm mamat tu yg korang nak sanjung..sorry la. Tak nak aku undi PR kalau camtu. Dia keluar parti sebab tak dpt projek pasir. Yg team PR syok nak kawan dgn dia apehal? Karang dlm PR tak dapat apa2 yg dia nak, dia akan buat hal lg. Kiranya umno bernasib baik jg la sebab mamat gila projek cam dia dah keluar.
Team PR ni bila la nak tunjuk kualiti ni? Sepatutnya jgn libatkan diri dgn org2 camtu..lemah la korang!

Anonymous said...

SALAM Melayu Perak,

usah dok tegakkan benang basah UMNO korup tu........... usah menjadi pembela kaum munkar & khurafat UBN tuuuu....


Ahli Umno tunggu apa lagi, hijrah lah...

Harakahdaily,
19 Mei 2012

KUALA LUMPUR: Sejak akhir-akhir ini berlaku suatu fenomena menarik di mana bukan sahaja ahli dan pemimpin Umno malah golongan cerdik pandai juga mula tidak percaya kepada Umno.

Terbaru kelmarin, Naib Ketua Pemuda Umno Kampar, Zamhuri Md Zin mengisytiharkan dirinya keluar parti dan tidak mahu lagi dikaitkan lagi dengan parti itu.

Zamhuri yang juga Ketua Cawangan Umno Changkat Tin menyatakan bahawa lebih 100 ahli di cawangannya akan mengikut jejak langkah beliau.

Akan datang ini pula bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah PDRM iaitu orang nombor 3 dalam pasukan polis akan menyerahkan borang menyertai PAS.

Beliau dijangka akan menyerahkan borang ahli PAS kepada Presiden PAS pada satu majlis di Batu Kurau, Perak malam esok.

Sebelum ini bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno Tan Sri Abdul Kadir Syeikh Fadzir juga turut mengumumkan keluar parti dan menyokong Pakatan Rakyat selepas kecewa dengan Umno sekarang yang didakwa terpesong dari landasan perjuangan.

Anonymous said...

TAHNIAH kepada insan2 yang insaf 'berhijrah' dari kesongsangan UBN demi agama, bangsa & tanah air tercinta!

Anda semua bertindak 'menginsafi diri' & 'membantu perjuangan suci rakyat' dalam suasana 'perang berkemuncak' yang disaat penentuan kemenangan dipihak yang mana. Anda menjelujuri kisah Islamnya Khalid AlWalid bekas Panglima Musyrikin Makkah di Medan Uhud..... Islamnya Nua’im bin Mas’ud seorang yahudi di Medan Khandak. Beliau adalah seorang yang berpengaruh dalam kalangan Bani Quraizah dan orang musyrikin Quraisy. Beliau menyatakan keislamannya di hadapan Rasulullah s.a.w dan bersedia membantu untuk memecahbelahkan tentera musyrikin.

"Mereka sentiasa berusaha hendak memadamkan cahaya Allah (agama Islam) dengan mulut mereka, sedang Allah tetap menyempurnakan cahayaNya, sekalipun orang-orang kafir tidak suka (akan yang demikian)"(As-Saff 61:8) |

JANJI ALLAH .... Surah as Saf-13: "Nasrun minalLah wa fathhun qarib" - (pertolongan dari Allah dan kemenangan yang hampir. Dan sampaikanlah berita gembira itu kepada orang-orang yang beriman.(As-Saff 61:13) ....... Allahu Akbar 3x

Anonymous said...

anon 10:30 Mei 19

haha..apa yg kau cakap tu sebenarnya berbalik kat batang hidungkau sendiri..samal lah tu dua kali lima jer..macm ezam..zul kulim..hasan ali pun sama..org PR dah rejek..org umno rebut2 amik wat bagi ceramah..tak gitu??..aku pun pengundi atas pagar..kah..kah..lawak2 politik m'sia yg tak cerdik..edar video seks & lucah..tonggeng punggung kat rumah org..m'sia boleh..

Anonymous said...

alhamdulillah ... My spouse yang dulu caya sangat kat PR pun da berhijrah balik sokong BN ... Kat ofis dia dan sahabat2 da mula sebut DAP da melampau, PKR da tak relevan..dan PAS pulak da jadi carca merba masih lagi nak potraykan islamik dgn menyalahgunakan ayat2 quran dan hadis. Dia da tak baca Malaysiakini...2 tahun dulu rumah aku penuh harakah...sekarang dia da mula beli Utusan... kemenangan makin hampir..mashaAllah...

Anonymous said...

Anon 8:44
Ezam keluar kerana melihat kebenaran... Da kena tipu bulat2 dengan anwar konon ada berkotak rahsia kerajaan dlm simpanannya

zul nordin pulak disuruh menipu semasa jadi peguam bela anwar

Hasan ali keluar sbb isu arak, murtad dll yang PAS terkedu2 tak dapat bela kerana disergah kapal pusing n geng

kemenangan kian hampir....



Engkau pula

Anonymous said...

"lawak2 politik m'sia yg tak cerdik..edar video seks & lucah..tonggeng punggung kat rumah org..m'sia boleh.."

May 20, 2012 8:44 AM
===================================
8:44

Kat Europe, penganut2 Kristian tak terima mana2 pemimpin terlibat aktiviti tak bermoral sebagai ketua mereka.

Tapi kat M'sia, penganut2 Islam terutama nya parti PAS sanggup menerima mana2 pemimpin terlibat aktiviti tak bermoral sebagai ketua asalkan dapat kuasa memrintah.

PArti PAS sungguh menjijik kan.

Anonymous said...

hasan ali, zol nordin da ezam keluar PR sbb ada maruah. takde lah mcm mamat kampar tu pasal pasir lah, tanah liatlah. bagi tanah kubur baru hang tau.
Melayu Perak. kau dah tak reti-reti nak beri nasihat kat mamat kampong kau tu?

Anonymous said...

babi