Thursday, May 10, 2012

DEMO BERSIH TANAH SUCI : IDENTITI DALANG KE 2 DIDEDAHKAN ! (ARTIKEL PANAS JAM 12 TENGAHARI INI )



46 comments:

Anonymous said...

bodo baghal....ada diorang buat kat vetican ada....bodoh korang dok sibuk nak berhimpun....korang nanti akan berhimpun kat padang mahsyar takkan tu pun buta....

belajar agama tapi sesatkan orang...
belajar Al Quran sampai faham makna...
tapi orang bersumpah dengan Al Quran korang tak terima...
mengaku islam ..mengaku ALQuran tu ada mukjizat...tapi bila orang bersumpah dengannya...tak terima...tak terima orang menyerahkan Allah sebagai jalan terakhirnya...tapiiii......

orang mintak tolong israel tu yang korang percaya...

DASAR ISLAM APA Korang ni...

tengok ustaz zamri mantop training...
ajar AlQuran...tapi sokong jugak...

opss rupanya dia belajar AlQuran untuk carik makan..soryy yer...

Anonymous said...

Kita hilang respect bila orang agama buat perangai macam ni.....islamic sangat ke mereka2 ini ?

Anonymous said...

dia org kerja dan tinggal di saudi, tak menyumbang apa2 kpd ekonomi negara. Apasal nak ganggu ketenteraman kat Malaysia pulak? Dudok saja la diam2 kat sana. Ni org yg dudok kat luar pulak nyibok nak kacau Malaysia yg aman damai ni. Stay saja la kat sana sampai mati. Malaysia tak perlukan manusia tak guna macam korang.

! BUJANG SENANG ! said...

barua dorang semua nie....

Anonymous said...

Kenapa ek? Aura negative akan dapat rasa dari org2 yg berketayap dan bertudung? Ada je yg nak tak puas hati? Bukankah Islam mengajar manusia senantiasa bersyukur? Tapi diorg ni rata2 kalau jumpa, aku rasa tak patut diorg bawak imej Islam. Mulut dan hati tak BERSIH langsung!!! Baiklah anjur BERSIH untuk hati korang...lagi afdal..

Anonymous said...

jika nak kata kat orang, keluarkan ayat dan hadith sekali. tapi jika kena kat batang hidung diorang, keluarkan ayat dan hadith lain pulak. yang hairan dulu tak nak keluarkan ayat dan hadith tu. nampaknya diorang ni banyak mempermainkan ayat dan hadith. untu kepentingan politik semata-mata. contoh mengatakan pakatan antara umno, mca dan mic. sekarang bila pakatan dengan dap, tak pa pulak, siap ayat dan hadith sekali.

Anonymous said...

.

dalam agama ada kategori halal, haram dsbnya.

kenapa manusia kena mematuhi perkara macam itu?

apakah saja-saja nak susahkan manusia?

dari sudut yang positif, ia mendidik manusia agar melihat semua perkara dalam konteks yang sama.

contohnya, ada air yang halal di minum tetapi ada air yang haram di minum.

begitu juga demonstrasi, dari sudut agama waima dari sudut bermasyarakat, ia ada yang dibenarkan dan sudah tentunya ada yang dilarang.

belajar juga sama iaitu ada yang di wajibkan dan ada yang dilarang.

akhirul kalam, mana-mana ketetapan pemerintah yang wajib dipatuhi perlulah dipatuhi.

kalau tidak, lebih baik duduk dalam gua atau buat rumah atas pulau persendirian.

MARHAEN

Anonymous said...

buat malu je blajo tinggi tpi tahap tindkn tak melambngkn pemikiran..

Anonymous said...

Jangan marah bang! Mereka ni bukan malaikat, manusia biasa macam kita... ada nafsu, ada akal, ada cerdek tetapi selalu bodoh.....minta arab saudi tarik balik semua biasiswa yang diberi pada mereka yang terlibat. Tindakan bodoh yang akan merugikan bakal penuntut yang akan datang untuk memdapat biasiswa arab saudi

Anonymous said...

alahhh bdak2....

bdak2 ni senang kene pengaruhh...

they just couldnt see the big picture...

anwar & ambiga will use whatsoever reasons to encourage people to come and protest at dataran..

but when many people turn up, they claimed victory agaisnt gov...

huhuhu.... yg kaldainya yg dtg demo la, mungkin kerana elaun biasiswa masuk lmbt maka dtg protest..

padahal dah dikudakan peliwat dan ambiga.... ciannnn...

JawaJohor said...

PAS NI BERNAFSU TINGGI.
PUTRAJAYA NAK RAMPAS.
SEMUA NEGERI AK RAMPAS.
TETAPI TIDAK BERKEMAMPUAN.
DARI SEGI PENTADBIRAN NEGERI HANCUR.
TENGOK KELANTAN.
DAH 22 TAHUN MASIH MUNDUR.
KEDAH DAH SLOW DARI PEMBANGUNAN.
ITU LAH TAMAK KUASA.
TAK PANDAI TADBIR NEGERI.
JAHANAMKAN NEGARA MELALUI JALAN RAYA PANDAI.
OTAK KEPIPIMPINAN PAS ADALAH SUB STANDARD.
BERLAGAK LEBIH.
DIALAM PALIM ULAMAK.
TAPI MUDAH DIANJINGKAN OLIH DAP DAN PKR.
SEBAB ITU PAS RAJIN MENYALAK.
SINI TAK BETUL SITU TAK BETUL.
TETAPI SENDIRI YANG TAK BETUL, BODOH AND BAHALOL..

Anonymous said...

harap2 wa dpt pi naik aji taun dpn, insyaAllahhh...

mintak2 gekk, kawan2 wa di mekah dan madinah nanti bukan dari pembangkang...mudah2an insyaAllah aminn...

otai

Anonymous said...

MEJA RUNDINGAN V TANAH SUCI

KALAU ATAS SEBAB KETIDAKPUASAN DARI SUDUT PENGADILAN/PENGANJURAN PILIHANRAYA (SESUATU YANG TIDAK ADA DALAM KITAB AGAMA) LAYAK DI BAWA KE TANAH SUCI MAKANYA BAYANGKAN BERAPA BANYAK LAGI PERMASALAHAN DALAM DUNIA INI YANG LEBIH LAYAK DARI ITU?

Anonymous said...

klau dah diperalatkan orang politik yang menggunakan ugama
sebagai modal perjuangan politik mereka. Beginilah jadinya pada anak-anak muda yang telah dihasut oleh orang politik yang berimejkan ugama. Sebab mereka beranggapan parti itu memperjuangkan Islam. Kalau nak pilihanraya bersih
haram kan pas menggunakan ugama sebagai modal kempen mereka kerana banyak mengelirukan orang melayu islam. Yang mana ajaran agama islam sebenar yang dibawa oleh rasulullah kerana rasulullah tidak mengadaikan ugama islam kepada bangsa lain.
orang pas telah berjaya melancurkan
kesucian dengan membawa agenda bersih ke tanah suci yan diperjuangkan oleh aminga laknatullah yang disokong oleh Nik aziz.

hangkedee said...

mencemarkan tempat kesucian umat Islam.INI lah akibat PAS itu Islam,Isle itu PAS.Politik politik politik last sekali di campuradukkan menjadi politaik.Nak politik berpolitik lah jangan gadai Agama

Anonymous said...

Sekalung bunga untuk ambingai kerana berjaya membingaikan mereka.

Anonymous said...

POLITIK $ AGAMA PERLU ADA BATAS

Bayangkan kalau tanah suci dibuka kepada semua makluk Tuhan untuk jalankan apa jua aktiviti sebagaimana masjid 'Pasik' dijadikan bilik perjumpaan politik antara 'Tok Baru Tumbuh Gigi' dan konco-konco 'Dapigs' yang rapuh gigi?

Anonymous said...

bakal2 ulama' cari makan....

abes blaja mengajar di sekolah kerajaan

burukkan kerajaan...duit kerajaan semua haram melainkan duit gaji diorg

Anonymous said...

Belajar tinggi2 sampai ke negeri Arab Saudi tetap jugak dia orang ni BODOHHHHHH...baguih dok Malaysia tanam sayur...kerajaan bagi peluang, bagi biasiswa tetap jugak tak bersyukur..agama apa sebenar nya dia orang ni anuti ekkk...setahu saya agama islam mengajar erti KESYUKURAN...kita di Malaysia ni orang mati kerana makan cubalah renung2kan tempat lain di dunia ni yang bergolak dek kerana politik, kemarau, bencana...tengok je kat afrika orang bagi dia orang nasi bubur pun dia orang bersyukur...kita kat Malaysia ni tengoklah nanti kalau DAP yang pegang tanah Malaysia siap lah yeop nak tanam sayur depan rumah pun tak dapat yeop tanah dah bertukar milik dia orang cina DAP yang punya...nak jadi anjing DAP fikir2kanlah,renung2kanlah nasib anak cucu kita kemudian hari...kalau hari ni nasib kita baik belum tentu nasib anak cucu kita kemudian hari bernasib baik seperti apa yang kita nikmati hari ni...

Anonymous said...

USAH CEMAR PREMIS SUCI

dalam dunia ini tok guru bukan satu saja.

bayangkan kalau dalam premis ibadah ada lebih dari satu kumpulan ummah mengadakan sesi perbincangan politik (depan mimbar) dengan sekutu masing-masing (golongan kafir).

Bukankah wacana politik cenderong kepada suasana haru-biru? Justeru tidakkah masjid akan terdedah kepada suasana haru-biru?

Anonymous said...

Kalau dah tahu siapa dalangnya tangkap aja dan hantar ke Arab Saudi, biar mereka tahu bertapa mewahnya duduk dalam penjara disana. Aku harap mereka dipenjara 4-5 tahun. biar padan muka meraka.

Anonymous said...

bravo! cari depa ni sampai ke lubang bewak sekalipun! biar depa panas punggung..good work GAP!!

Ayah Man said...

Ini satu kelakuan amat2 BODOH!

praha2 said...

eden mensyorkan agar sibahlul ni dan keluargo dio dilarang samo sekali untuk ke Arab Saudi. Bagitu jugo dongan semuo yang terlibat diri nyo dan keluargo dilarang ke Tanah Suci. Sobab mereko lah mako cito cito ramai rakyat Malaysia nak ke Tanah Suci sekarang terbatas. Korjo yang tak senonoh mako oran lain tanggung nyo. Ini dikatokan tak berhati porut. Buko mato lah apo yang dibuet korajaan selamo lobih 50 tahun. Eden nak tanyo apo yang pas pis pus dah buet selamo 20 tahun memerintah kolante? masjid satu pun tak bolih buet. Tabung haji mosti pantau pakage umrah dan haji dari kolante. dio oran lah banyak menyusahkan jemaah. Kedutaan Arab Saudi mosti diboritahu sekiro nyo syarikat pakage nak anjurkan umrah mosti ado daftar dongan TH dulu baru bolih bori visa. Kalo tidak jangan.

Anonymous said...

muka cam suci gituuu... tapi sokong LGBT lah pulak...

usin said...

aku mintak sgt kpd pendokong2 pembangkang kt luar negara. apa yg korang sokong tu korang punya pasal. apa yg aku mintak, jaga nama baik negara, jangan menyusahkan rakyat negara malaysia. segala aktiviti yg korang buat kt luar negara ada impact kt rakyat dalam negara. pakai otak korang yg memang masih waras dan tidak sewel. korang nk sokong sapa2pun lantak korang. jangan sokong kominis dah la sbb kominis parti haram. setakat pas, pkr, umno, dap, mca, mic dsb korang boleh je. tapi sekali lg pakai otak, jangan jadi bangang dgn menyusahkan urusan rakyat malaysia selepas ini!!!!

Anonymous said...

ANAK BUAH MUNGKIN KENCING BERLARI

tak dapat bayangkan kalau LBGTS juga nak jadikan premis ibadat sebagai tempat bermesyuarat perihal mereka sebagaimana polytikus ada keistimewaan untuk berjumpa dan berbincang perihal politik (di barisan saf paling depan dalam rumah ibadat), berjustifikasikan bahawa mereka juga berhak sebagaimana orang lain!

Tun Teja said...

Aku harap Menteri Luar Negeri Hanifah Aman mendaftarkan nama bapa pengamal homoseksual didalam wanted list di Jabatan Immigration Saudi. Mereka sepatutnya tidak dibenarkan mengotori tanah suci. Melakukan homoseksua adalah satu jenayah di tanah suci, dan mereka mesti dipancung mengikut undang-undang kerajaan Saudi.

Anonymous said...

Puak2 hamPAS nih senang cita akan salahkan AMENO sudahnye...Mrk akan kata mrk memprotes kezolliman Ameno selama 55 taon memerdekakan mrk!!! Mrk X kan wat protes tuh di Makkah & Madinah jika tiada Ameno!!! Mrk kata Amenolah punca segala permasaalahan di bumi nih!!!
Jika dunia nih kiamat, AMENOlah punca kekiamatan dunia nih!!!

Anonymous said...

Anak-anak ditengking kalau berlari-lari di dalam masjid.

Orang dewasa berdemo dalam masjid dianggap tidak apa?

Tukang Komen said...

Belajar tinggi manapunlah kalau ilmu didada tidak memberi munafaat pada diri sendiri itu tanda hati tidak suci lagi. Buat pulak keje2 tak senonoh itu tanda Tuhan tak redha.

Taubatlah wei! Gi demo kat Alaska ke atau khutub utara. Puak ini dah dilatih tak hormat undang2 hingga undang2 negara lainpun depa tak hormat. Mereka pegang pada seruan Ambiga hindu dan undang2 LGBT.

Anonymous said...

Mereka yg bergambar tu layak diberi gelaran BIOL BROTHERS atau THE BODOHS.

Anonymous said...

LIBERALS BUKAN BERMAKNA HILANG ADAB

Dalam bab kesucian agama, orang kristian rupa-rupanya ambil berat.

Contohnya, tak pernah dengar kristian bawa perihal politik partisan sampai ke Vatican City.

Anonymous said...

kenapa firaun pupus?

jawapannya jelas iaitu firaun salahgunakan agama yang dicipta sendiri untuk kepentingan diri.

Anonymous said...

Kedutaan Saudi pastinya berterima kasih kalau kita cepat cepat salurkan maklumat tukang buat onar ni, semoga para jemaah tidak tercalit "noda" akibat perbuatan yang berniat mencemar kesucian tanah suci mekah & madinah.

Anonymous said...

Ini lah akibat nya bila orang agama rasa Islam mereka lebih hebat dari Islam orang lain...taksub kepartian diheret bersama ke sana.....memalukan amat memalukan !!!

Anonymous said...

Majoriti nya yg blajar agama tinggi2, tapi prangai ngalahkn kutu rayau yg sengkek ilmu agama...

Agaknya bila ilmu agama makin tinggi, maknanya apa yg org len buat semuanya xbetol, semua salah, semua haram di mata mrk, hny mrk dan kaum mrk saja yg diterima tuhan dalam amal ibadat dan sgl mala dlm kehidupan.,..

Sepatotnya ilmu yg ditrima dipraktikn dlm pentadbiran dan dikongsi brsama rakyat negara bkn utk kaum krabat saje..huh...sia2 blaja tinggi2 tapi prangai n pemikiran BIOL n BAHLOL...berjuang utk kepentingan puak sendiri...

Otak sempit xmau terima hakikat yg majoriti rakyat menerima kjaan BN skrg...mmg kjaan skrg xsempurna n byk cacat celanya tapi PAS yg dah mmrintah 2 negeri + 2 lagi yg bersekutu bwh pakatan, xnampak pon syiar Islam yg di war2kn dlm pentadbiran....rasuah, kronisme n sgl mala kemungkaran lagi banyak adala....

Anonymous said...

GANAS SELAMANYA KOTOR

Bersih tidak bermakna suci

Bersih bagi golongan kafir tidak semestinya bersih bagi ummah

Bersih bagi kafir mungkin kotor bagi ummah.

Demonstrasi ganas mungkin dianggap bersih pada golongan pro-ganas tetapi jijik bagi golongan anti-ganas.

Anonymous said...

REPORT AJE KAT PIHAK BERKUASA ARAB SAUDI. HABIS CERITA.

BIAR TINDAKAN DI AMBIL OLEH PIHAK BERKUASA DISANA.

Anonymous said...

TOLONG JANGAN HINA SEMUA ORANG PAS.

KALAU SEEKOR LEMBU MEMBAWA LUMPUR BUKAN SEMUANYA TEPALIT.

RAMAI LAGI ORANG PAS YG WARAS. RAMAI YG TELAH SEDAR. TAPI ATAS SEBAB SEBAB TG TERTENTU MEREKA TAK SAMPAI HATI NAK LUAHKAN PERASAAN.

HANYA DI PRU NANTI AKAN KITA KETAHUI BERAPA RAMAI ORANG PAS YG PROTES.

Anonymous said...

Anon 2.26 pm,

Kalau puak PAS dah taubat, declare aja..sbb dah banyak kerosakan di bumi Malaysia berpunca dari PAS..

Anonymous said...

RUPA JER BERSERBAN, BERJUBAH, SEBENARNYA SERBAN JUBAH KULIT BABI. DAH SAH BERSIH.3 PENGANJUR NYA ADALAH EMAK LBGT GILA BABI KENAPA BAHALOL NI PERGI MADINAH DAN MEKAH NAK PERJUANG KAN PENGERUSI KAPIR LAKNUTULLAH???? ITULAH WAJAH MANUSIA ISLAM TAPI BODOH WAL BAHALOL.

UMAT ISLAM BANYAK KERJA YG BOLIH DIPERJUANGKAN; PENDIDIKAN, KEMASYARAKATAN, PEREKONOPMIAN DAN BERBAGAI PERKARA YG LEBIH BERFAEDAH KEPADA MANUSIA.

KERAJAAN ARAB BERTINDAK TEGAS SANGAT DIALU-ALUKAN. SUMBAT KELOKAP DAN CUCI OTAK MEREKA SAMPAI PUTIH.

Anonymous said...

yg berdiri depan , paling pendek ! saya berjumpa group ni masa dekat KLIA , saya paling perasan yang pendek tu ...

dia selalu ke Labuan , agaknya dia bertugas dengan jabatan agama Labuan , carilah disana ..Jabatan agama islam wilayah persekutuan Labuan !!


manusia2 ni memang bangang , orang ke mekah bawa hati yg bersih , hati yg kosong semata2 kepada allah , demi allah , kerna Allah , nak sujud sebagai hamba yg paling rendah paling hina tap punya apa2 ,
tapi grop ni ke mekah bawa HATI PENUH DENGAN DENDAM KESUMAT , hati yg penuh dengan hasad dengi dan fitnah yang membara ,

inilah manusia hasil didikan pas , hasil hasutan PKR , binggung dan keliru ...tapi mengaku sebagai sebaik2 manusia ! orang lain semua tak betul

sekiranya kerajaan saudi benar2 mengambil tindakan , pihak PAS dan PKR ...nik aziz , Hadi , anwar , azmin harus bertanggungjawab , mereka harus tampil kehadapan menjawab segala persoalan , bukan hanya melalak dalam harakah atau ceramah murahan tin milo , mereka mesti dibawa kehadapan rakyat jelaskan dimana benarnya perbuatan mereka itu .

mereka yg mukanya ada dalam gambar itu harus dibawa kehadapan , siarkan dalam TV , jika perlu bicarakan ...

Anonymous said...

UMNO sedang NAZAK?

cari talian hayat.... perkudakan semua institusi awam yang sepatutnya PROFESIONAL & NEUTRAL ..... tapi diugutpaksa mengikut telunjuk kuasa autokratik UMNO/BN ............. kesian penjawat awam... ditindas untuk matlamat 'politik kepatian UMNO' .................. antaranya:

1- spr---- senarai pengundi jadian?
2- spr---- tipuan undi pos?
3- spr---- undi berulang/ beberapa kali?
4- pdrm--- kilang fitnah/ugutan/konspirasi?
5- jpn--- IC pendatang asing?
6- jpelajaran negeri/ ppd --- gertak 'tukar' para guru?
7- kpt-ipta -- gertak/tindas pelajar?
8- rtm --- media tukang karut?
7- utusan sex 1msia, berita haring, tabloids -- umno's spin doctor?,
8- institusi masjid-- kerahan ajk2 & pegawai2 masjid untuk 'bai'ah' kpd pm & umno?
9- umno's link company (ulc) & glc-- sponsor 'politik wang & rasuah politik'?
9- majis fatwa --- "haramkan" aktiviti demo aman rakyat, "halalkan" aktiviti 'samseng umno?
10- institusi istana -- umno's biased & wrongly advised?
11- mahkamah--- political biased judgement?....
12- felda, kwsp, ..etc -- suntikan modal nak tutup pemborosan, penyelewengan, korupsi, liabiliti negara, dll?
13- ..... tambah sendiri ............


UMNO sedang TERBAKAR dan KARAM!,...
umno KARAM! umno KARAM! umno umno KARAM! umno KARAM!....

Wahai umat! cepat2 lari dari UMNO! .... nanti kau orang turut KARAM!... selamatkan diri! selamatkan diri! selamatkan diri! selamatkan diri!......

PRU13... bye2 UBN! Insya Allah selamat!

Anonymous said...

Bodoh budak kat atas ni...
Dia ingat dia pandai..
Bodoh...
Ingat ..!!!!
Jamgan menyesal jadi bangsa melayu namti
Abis laaa anak cucu ngko ...
Jzdi perempat moden...

Anonymous said...

inilah muka muka munafikin ajaran pati munafik abad ini pas pisss puuuuuuuuuuus