Saturday, May 19, 2012

DUA DIKTATOR GILA !


Anwar & Lim Guan Eng:  Dua Diktator Dalam Satu Pakatan

Parti PKR dan DAP mempunyai banyak persamaan kerana itu perkahwinan poligami mereka dengan PAS menyaksikan kemesraan yang lebih antara antara mereka berdua, berbanding dengan PAS.   

Persefahaman antara mereka cukup utuh terutamanya dari segi matlamat iaitu ingin menjadikan negara ini sebagai Negara Republik, berfahaman plural, berpegang kepada prinsip liberal sekali gus menolak Islam sebagai agama rasmi, menghapuskan Raja-raja Melayu serta hak istimewa bumiputera.  

Bagaimanapun, menyedari yang mereka tidak mungkin dapat meraih sokongan ramai jika mempromosi matlamat tersebut secara terang-terangan dan drastik maka cara halus dan perlahan-lahan digunakan untuk merombak fikiran rakyat. 

 Ini dilakukan dengan berbagai cara menggunakan berbagai wajah seperti BERSIH, Seksuality Merdeka, SUARAM, SUHAKAM dan termasuklah menjemput Irshad Manji, lesbian tersohor dunia untuk mengasak minda muda-mudi kita agar menerima pemikiran ini.  

Seharusnya dengan persefahaman yang sedemikian, PKR dan DAP sudah boleh bergabung sebagai satu parti.   Lagipun, kedua-duanya sama-sama mempromosi diri sebagai parti berbagai kaum. 

 Tidak lupa juga, kedua-dua mereka merupakan parti pengamal nepotisme dan kronisme yang nyata kerana diterajui oleh keluarga dan sahabat handai pemimpin tertinggi.      

Justeru, jika matlamat, prinsip, pegangan dan hala tujunya sama, kenapakah mereka masih menjadi dua komponen berasingan?  

Jawapannya, kerana pemimpin-pemimpin mereka gila kuasa, ingin bergelar Ketua dan tidak sanggup menjadi orang nombor dua.   Walaupun DAP secara lahirnya menerima Anwar sebagai Ketua Pembangkang dan bakal Perdana Menteri tetapi umum tahu bahawa DAP mempunyai kuasa penuh ke atas Anwar kerana menyimpan segala bukti rahsia gelapnya.  

Anwar pula, lebih rela menjadi boneka kepada DAP asalkan di atas kertas, jawatannya tertera sebagai orang nombor satu.  Baginya, sekurang-kurangnya tanpa bergabung dengan DAP, dapatlah juga beliau mendabik dada sebagai Ketua yang sebenar iaitu kepada  juak-juak dalam partinya yang akan sentiasa setia buta tuli kepadanya.  

  Jika bergabung dengan DAP, pasti semua juak-juaknya menjadi keliru perintah mana yang perlu diikut, perintah Ketua Boneka atau Ketua yang sebenar? 

Masalah yang lebih besar dari sekadar hairaki jawatan ialah sifat Anwar dan juga keluarga Lim itu sendiri iaitu mereka semua mempunyai sifat diktator tegar.  

Anwar adalah seorang Ketua yang tidak demokratik, kerana itu beliau sanggup memanipulasi undi dalam pemilihan parti untuk memastikan hanya ‘orang-orangnya’ yang kekal di jawatan tertinggi.  

Walaupun PKR mempunyai Presiden iaitu isteri beliau sendiri, tetapi Presiden PKR hanyalah ilusi, atau bayang yang tidak wujud secara nyata.   Keputusan parti dibuat seratus-peratus oleh Anwar tanpa mengambil kira pendapat dan pandangan orang lain.  Kerana itu, seorang demi seorang rakannya meninggalkannya setelah menyedari bahawa mereka hanyalah alat yang diambil dan ditolak ke tepi mengikut keadaan semasa dan mengikut nafsunya.     

Sifat diktator Lim Guan Eng pula sudah menjadi pengetahuan umum.  Beberapa kali sifat tersebut mengheret beliau ke dalam konflik, krisis dan keadaan memalukan.   Kes sPICE misalnya, telah membuka luas karektor kuku-besinya yang keterlaluan.   

Namun, seperti juga Anwar, Guan Eng terlalu angkuh untuk mengakui dan memperbaiki kesilapan.   Mereka sering mempersetankan segala kritikan dan membawa keangkuhan mereka ke tahap lebih tinggi setiap kali dikritik, sehingga akhirnya menyerlahkan sifat zalim.  

Kerana itu Guan Eng tega meranapkan kampung-kampung dan perniagaan Melayu dan India yang baginya tidak menyokongnya.  Tetapi para peniaga Cina yang dianggap penyokongnya dibela dan perniagaan mereka tidak diganggu walaupun berniaga di kawasan yang dilarang serta menghalang lalu-lintas.  

Semua ini didedahkan oleh Tunku Aziz, serentak dengan pengumuman beliau untuk keluar dari DAP.   Bagi Tunku Aziz, Guan Eng adalah dari jenis yang berlainan dari bapanya yang tidak berpegang kepada integriti dan membuat sesuatu dengan hanya mengikut emosi dan ego sendiri.   

Mungkin Tunku Aziz sudah terlalu lama berkawan dengan Kit Siang atau mungkin juga beliau terlalu lurus dan mudah percaya sehingga gagal melihat bahawa Kit Siang adalah borek, dan Guan Eng adalah rintik.   

Siapa lagi yang mengajar Guan Eng, jika bukan Kit Siang agar tidak perlu menghormati sesiapa?  Keluarga Lim ini hidup dengan beraja di mata, bersultan dihati.  Orang lain adalah hamba, dan bangsa lain adalah anjing yang boleh disenyapkan, disepak-terajang atau dibunuh jika perlu.  

Justeru, dengan dua orang diktator berada dalam satu pakatan, bagaimana kita mengharapkan yang mereka dapat bekerjasama dengan baik jika menjadi pemerintah?   Pemerintahan dua orang diktator pastinya menjanjikan kezaliman dan penindasan dua kali ganda juga.   

Seperti yang kita lihat hari ini, keangkuhan mereka membuatkan mereka sering berbuat silap dan merugikan diri serta parti.  

Maka, jika dua diktator ini menjadi pemerintah sekali gus, pasti kesilapan yang dilakukan mereka juga akan berganda sehingga akhirnya akan menyebabkan negara kerugian dengan berlipat kali ganda juga

18 comments:

UMNO PARTI PENJARA said...

Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



Kami Mahu Generasi Muda Terengganu Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155







p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Abang Sayang'

bukit selumpit said...

dua2 tak boleh pakai,masing2 ada agenda yg tersembunyi.Yg Melayu tak tahu di untung tu kalau mereka memerintah memang dapat jawatan yg di idam,tapi tak lama sebab banyak rahsia dalam poket si mata sepet.Kalau tak comply dgn kemahuan mereka silap2 habis rahsia di sembur keluar dan pelbagai tuduhan akan di buat sehingga ke mahkamah apabila di dapati bersalah hilanglah jawatan.Lepas tu mati kempunanlah melayu lain dari geng dia orang nak dapat jawatan tersebut kalau geng Lim yg dah dapat.Konsprasi ni memang dah dalam perancangan mereka.

Anonymous said...

Serupa tapi tak sama, yang tua tu gian nak ke Putrajaya,agenda dia hanya nak jadi PM walupun terpaksa mengorbankan bangsanya sendiri, tapi yang sepet tu ada agenda lain iaitu untuk kepentingan bangsanya sahaja tanpa memperdulikan bangsa lain kat negara ini, semua nak dibolotnya sehingga sanggup melakukan apa sahaja supaya bangsa dia dapat menakluki Malaysia dengan pertolongan yang tua tu, jadi siapa yang akan untung dalam jangkamasa panjang. HIDUP UMNO

Anonymous said...

GAP,

sekali lagi mintak sgt2 supaya apa sj BENDA yg dimasukkan di sini oleh geng 'abang sayang' ni disekat @ dibuang sj.

blog2 pembangkang takkan terima komen kita w/pun benar tp benda2 palsu dari mrk nak dipaksakan kpd kita menerima pulak. jgn diberi muka puak2 ni GAP!

ini bukan komen membina tp meruntuhkan akhlak & nilai2 agama Islam yg mulia. jika semua orang percaya Allah SWT, tidak wujud kump abang sayang yg sudah terkeluar dari akidah Islam ni krn menonjol2kan benda yg HARAM & dilaknat Allah... mrk lebih teruk dari haiwan!!!

UMNO PARTI PENJARA said...

~Jangan marah aku,ayat biru tuh yg kate cmtuh .~

Anonymous said...

Hai berpeluk-peluk tu ada apa-apa ke?
Anwar tu apa-apa pun boleh pakai.

UMNO PARTI PENJARA said...

Admin dah block beberapa kali dah. Tak guna jugak. Sebab hampir 90% akuan blogger adalah kami punya. ~ HEhEhee~~(gelak jahat)

Dot said...

wahai pengkomen #1,

bukan semua generasi muda t'ganu & orang t'ganu tak sokong UMNO/BN mcm kamu yg sokong LGBT bawaan nwar berahi tuh krn sokong pas=sokong nwar=sokong dap=bapak komunis & lgbt. cuba check kegiatan2 nwar di luar negara. kamu yg tak ada IMAN suka dia sorang2 cukupla.

bukti orang2 t'ganu sokong UMNO/BN:

http://rakyattranung.blogspot.com/
http://teganukini.blogspot.com/
http://kualanerushariini.blogspot.com/
http://setiuhariini.blogspot.com/
http://besuthariini.blogspot.com/
http://huluterengganuhariini.blogspot.com/
http://terengganuhariini.blogspot.com/

semua blog2 ini memaparkan sokongan orang awam kpd aktiviti2 kemasyarakatan yg dijalankan oleh pemimpin2 kerajaan negeri bersama pemimpin2 setempat. banyak kemajuan yg dicapai & memberikan pulangan yg baik pula kpd rakyat. rakyat tak perlu hulurkan wang kpd pemimpin2 BN bahkan mrk mendapat bantuan2 yg diperlukan sepanjang masa!!

tak payahla nak tohmahkan orang t'ganu semua sokong juak2 bodo mcm kamu yg nk julang peliwat sbg pemerintah! Na'uzubillah, dijauhkan Allah SWT!

Anonymous said...

Anon 3:32 Aku rasa UMNO pun tak nak simpan spesis macam kau ni... Sebelum ia menular baik kau bawak adik2 kau tu keluar... Tempat yang sesuai utk kau dan adik2 kau ...pilihla antara dua diktaktor tu

Anonymous said...

"Kump. Adik2 Keluar UMNO" patut letak nama "Kump Adik2 sayang Kote Bengkok".

"Abang Sayang" boleh letak "Abang Sayang Kote Nuar".

letak nama ni supaya senang tau anda mmg penyokong anu-ar.

UMNO PARTI PENJARA said...

korang jangan nak mengajar kami benda2 yg tak eloklah. Kami ni budak baik

Anonymous said...

Umno wangi, korang tu busuk. Sbb tu korang kene kuar umno. Nk kene cari geng org yg busuk gak. Haha.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Blogger umno hanya putar belit... Busuk bro..

Anonymous said...

Bagus 'kump. Adik2 Keluar UMNO'... Terus usaha murni anda. Kamu semua pasti berjaya. Jangan hiraukan suara2 sumbang blogger UMNO. fikirkan masa depan generasi akan datang..

UMNO PARTI PENJARA said...

OK

Anonymous said...

Depa ni da habis modal... Da puas kena basuh... Musangka lari, bomosiam lari .. Tinggal la budak kecik ni nak menyibuk... Anak aku lima tahun tak sebodoh ni... Ignore je... Tengokla cara dia response ... Hehe...Gelak jahat... Budak darjah satu pun tak tulis macam ni.

Anonymous said...

Kumpulan adek2 keluar UMNO? ingatkan ramai, rupa2nya Katun dua ekor tu saja.

lebeh baik namakan saja kumpulan katun keluar UMNO sebab dah gian sangat ngan kote bengkok...!