Wednesday, May 23, 2012

KARPAL KURANG AJAR !

bercita-cita nak bagi status bumi kepada non bumi jikalau DAP diberi peluang perintah malaysia. KLIK SINI

24 comments:

Anonymous said...

Itulah cita-cita pemimpin DAPig yang sebenar....

Yang masih buta Melayu dalam PKR dan bangsa Isle dalam hamPAS.... buta hati dan buta mata...!!!

Anonymous said...

Hello DAPigs, negeri ini namanya MALAYsia,dulunya PERKESUTUAN TANAH MELAYU, bukannya INDIAsia atau CHINAsia. Melayu-melayu PAS/PKR bila nak sedar???

Anak Omak Kembali said...

KJ tikam Najib, bantu Anwar

Anonymous said...

takpo..ambo sokong bebenor kata bapa syaitan niajis...yg penting putrojayo.... mgkn ada hadis yg dapat menyokong hujah kapal sink tu..tak caya tunggu je la reaksi niajis mahafiraun itu... esok bila dipermainkan islam begini juga lah ayat niajis... ulama apa??? hadi awang ngan niajis elok pi jilat bontot dap and family la!!!!

Anonymous said...

SALAM BUAT SEMUA. saat sri akel KARPAL JI.

AKU BUKAN RACIST ATAU MENGUTUK BANGSA2 LAIN.
1. MINTA TOLONG BACA SEJARAH MALAYSIA (TANAH MELAYU). BAGAIMANA KEMERDEKAAN TERCAPAI DAN KONTRAK SOSIAL 3 BANGSA BESAR, MELAYU BUMIPUTERA , CINA, INDIA.
2. KENAPA HARUS `MENJAHANAMKAN' NEGARA MALAYSIA YANG TERCINTA INI?
3. MALAYSIA YANG AMAN DAMAI, KERJA, BERNIAGA BEBAS, TIADA NEGARA LAIN DIDUNIA MACAM MALAYSIA. CUBA LU ORANG PEGI SINGAPORE TENGOK.
4. ACUAN PARTI BESAR YANG TELAH TERBENTUK AKU RASA YANG PALING BAGUS DIDUNIA DENGAN SISTEMNYA YANG HEBAT.
5. LIHAT DIMANA MALAYSIA SEKARANG DENGAN ACUAN 3 PARTI BN BESAR NI DIKALANGAN NEGARA ASIA YANG LAIN.
6. KITA HIDUP DIMALAYSIA SEKIAN LAMA SALING MENGHORMATI SATU SAMA LAIN DENGAN PERASAAN MUHIBBAH, TOLONGLAH AKU MINTA PARTI POLITIK JANGAN BAKAR API PERKAUMAN, HORMATI BAPAK-BAPAK KITA YANG BERSUSAH-PAYAH MEMERDEKAKAN MALAYSIA. MELAYU BUMI, CINA, INDIA. TOLONGLAH!

Anonymous said...

Pencacai PAS dan PKR...jilat la bontot DAPigs..

Anonymous said...

Karpal kata mahu 'restore the status of Bumiputera to every single citizen who was born during and after August 31, 1957, which is the date of the Independence day for this country.'

Karpal bukan tidak tahu maksud perkataan 'restore' dalam Bahasa Inggeris. 'Restore' bermakna 'mengembalikan semula'. Persoalannya, bagaimana nak 'restore' taraf bumiputra kepada mereka yang dilahirkan TANPA status bumiputra.

Karpal bukan tidak faham kandungan Perlembagaan Persekutuan, tetapi dia 'buat-buat bodoh'...

Kalau Karpal minat sangat nakkan status 'bumiputra Benua India', dia pulang saja ke India...senang cerita.

Anonymous said...

terpulanglah kepada kome sama ada nak bantu karpal realisasikan impian

impian ini bukan untuk Karpal tetapi untuk orang lain kerana seperti yang Karpal sebutkan ia untuk generasi y yakni bukan baby boomer

kalau setuju maka kome berilah undi pada pr tetapi kalau tak setuju maka kome tahulah apa nak buat

cuma kome kena ingat bahawa keputusan yang kome bakal ambil mungkin tak nampak impaknya pada kome tetapi mungkin pada generasi z selepas kome

KOME

Anonymous said...

kome dan warisantmk


hamba sgt terkesan dgn dua komentor tuan..dgn izin hamba telah pastekan ke


http://wfauzdin.blogspot.com/2012/05/debat-ptptn-rafizi-hebat-kj-berani.html

Anonymous said...

Nak jadi bumiputera tapi cakap Melayu pun tak fasih...

Ada lak yang dah bumiputera, tapi tak ngaku berbangsa Melayu, nak sebut dia berbangsa Isle. Dalam perlembagaan takde bangsa Isle, patut yang ni pun dinyahkan dari Malaysia ni.....

Anonymous said...

sekarang PAS akan membisu... Tapi Bila jadi kenyataan... Orang PAS jugalah yang akan berguling2 kat jalanraya...

Anonymous said...

Parti pas makin celaru sebab letak calon non muslim utk parti mereka pada pru 13. Kesian kat penyokong pas.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

mohd. natar said...

... Rasa rasanya dengan sokongan padu orang orang PAS, cita cita Karpal itu mungkin akan jadi kenyataan.

Dikala itu kelak cucu cicit Nik Aziz dan cucu cicit Hadi Awang akan terpaksa berlumba lumba dengan anak anak Cina dan India untuk mendapat segala galanya di Malaysia ini. Baik dari segi bidang pelajaran, peluang pekerjaan serta lain lain. Mungkin juga kuasa orang orang Cina dan India ketika itu akan jadi lebih kuat dari kuasa orang orang Melayu kerana dominasi mereka. Kerana kegagalan mereka akan menyumpah seranah akan datuk nenek mereka khususnya Nik Aziz dan Hadi Awang kerana memberikan peluang kepada Cina dan India untuk berkuasa di tanah air mereka.

Ketika itu kalau mereka menangiskan air mata darah pun sudah tidak berguna lagi.

Oleh itu Nik Aziz dan Hadi Awang serta penyokong penyokong PAS tolonglah renongkan senario ini supaya cucu cicit kamu tidak memaki hamun kamu kelak ...

(Penat penat tulis kat sini pun tak guna juga kerana orang orang PAS tak akan bacanya. Macam mana nak buatkan supaya mesej ini sampai kepada mereka?)

Anonymous said...

seperti yg telah diduga... tetamu yg org melayu layan dgn baik selama ni, nak claim yg rumah melayu yg dia tumpang adalah rumah dia juga.

Anonymous said...

Ingatkan bapak dia je sakit otak, rupenya anak dia yang tengah sekolah pun sakit mental juga....

Rayuan empat pelajar batal PPSMI ditolak

PUTRAJAYA 23 Mei - Empat pelajar termasuk anak bekas Menteri Besar Perak gagal mendapat perintah agar dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) diisytiharkan batal dan tidak sah, selepas Mahkamah Rayuan menolak rayuan mereka hari ini.

Mereka ialah Mohammad Syawwaal Mohammad Nizar, 16, Mohammad Fadzil Nor Mohd. Rosni, 21, Nur Najihah Muhaimin, 21, dan Syazaira Arham Yahya Ariff, 22. Kesemuanya mengemukakan permohonan itu melalui bapa masing-masing.

Mahkamah berpuas hati rayuan mereka untuk mencabar surat pekeliling ikhtisas yang dikeluarkan berhubung penguatkuasaan PPSMI, kini bersifat akademik selepas membenarkan bantahan awal pihak Kerajaan. Merit rayuan tidak didengar hari ini.

Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Wira Low Hop Bing bersetuju bahawa rayuan itu kini akademik berikutan pemansuhan PPSMI melalui surat pekeliling ikhtisas bertarikh 4 November 2011.

Perayu-perayu diwakili oleh peguam Mohamed Hanipa Maidin manakala pihak Kerajaan diwakili oleh Peguam Kanan Persekutuan, Shamsul Bolhassan. - UTUSAN

Anonymous said...

kita cakap apa pun kat sini, its like preaching to the converted kerana orang PAS/PKR tak masuk blog ni. rasanya kalau DAP mintak semua tanah kat Kelantan tu dan ambik semua tanah kat Kelantan tu atas dasar mereka juga 'Bumiputra' barulah PAS nak sedar kot.Ataupun anakanak mereka kena tarik jadi Gay dan lesbian dan murtad baru mereka nak sedar kot?

Anonymous said...

ada melayu yang sokong karpal lalu mengatakan, malaysia ini bukan melayu yang punya pun...sebab dia dah kaya, dia tinggal nak puaskan nafsu serakah saja lagi. agama? tolak ke tepilah.

Anonymous said...

aku setuju dgn cadangan karpal tu utk meminda perlembagaan:

1.Melayu/bumiputera(islam/bkn islam) sbh swk shj yg layak diberi kerakyatan.

2.hanya Bukan melayu beragama islam shj yg layak diberi status bumiputera.selainnya diwajibkan memiliki passport tinggal sementara tanpa kerakyatan.

klo cadangkan balik kat karpal singh mesti dia suka klo cdgn pindaan ni diterima.

Anonymous said...

srjk kasi mansuh dulu, semua masuk satu sekolah baru pasang angan2 bumi utk cina india

Anonymous said...

Mengapa Karpal berani berkata demikian, kerana org melayu dlm PR menyokong Karpal.

mereka ada mata tapi buta
mereka ada telinga tapi pekak
mereka ada otak tapi tak tau nak guna

To Live Again said...

ASSOBIYAH! Itulah hujah pencacai PAS PIS PUS..Mula la diaorg petik beberapa potong ayat al-quran yg ditafsir sekerat-sekerat.

Lepas 2 diaorg akan ckp dlm al-quran lg tak sebut melayu/bumiputra.Rasulullah pon x penha ngaku dia melayu/bumiputra.Ini semua agenda UMNO!
TAKKBIIIRR!

Silent Observer said...

Orang Melayu mmg mudah lupa dan lalai...bila negeri dah jd milik orang..menangis airmata darah pun tak berguna lagi..

Syarat utk jd bumiputra melayu senang aja..jd org Islam, cakap bahasa melayu, amal budaya melayu, satu bentuk aliran sekolah iaitu aliran kebangsaa dan taat setia kpd Raja dan Perlembagaan. Dah penuhi syarat barulah boleh duduk bincang, kalau tidak lupakanlah..

Anonymous said...

Kepada Melayu semua sedarlah kita telah terlepas Spork dan tidak akan dapat kembali, mahukah perkara yang sama berulang bagi Malaysia.

Melayu, Melayu, Melayu mari kita bersatu pertahankan hak kita jangan lupa "Persekutuan Tanah Melayu" kita Melayu 70% kalau bersatu tiada siapa boleh jatuhkan kita--hidup Melayu..Mari Bersatu.. jangan aniaya anak cucu kita pada masa hadapan.