IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 29, 2012

KUPASAN ISU.

lagi kupasan isu mengenai nizar, tanah rezab melayu digadai pas kedah dan highway pas ke sorga. KLIK SINI

40 comments:

Joeyhady hady ismail said...

mari kita dedahkan salahlaku mereka..

mohon link kan blog saya.

www.hurairahady.blogspot.com

thanks admin GAP

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

Apa kes baling2 batu kat orang tua ni. Politik gunalah otak. Berhujah je lah. Kenapa nak guna samseng2 pulak. Orang dengar tak dengar, sokong tak sokong hujah kita terima je lah.

http://www.youtube.com/watch?v=qMWnxm6NxWQ&feature=related

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

ambo copy paste dari blog shdin..untuk renungan bersama.
---------
Takutkan Allah
Janganlah kamu takut kepada manusia dalam urusan Allah tetapi takutlah kamu pada Allah dalam urusan manusia

Pada malam itu, 24 Mei 2012, di kawasan Kerinchi, Lembah Pantai, UMNO membuktikan sekali lagi mengapa mereka perlu ditolak rakyat Malaysia. Pada malam tersebut kebiadaban yang cuba disorok selama ini telah terserlah, masyarakat Melayu yang penuh dengan adab dan adat telah bertindak samseng, mengganggu ceramah PR dengan membaling batu, telur dan juga membocorkan tayar kenderaan. Maka amat jelas sekali bahawa UMNO hanya mampu merosakkan minda Melayu, membawa Melayu menjadi bangsa yang tidak bertamaddun dan beretika.

Namun kesan terhadap tindakan pengecut tidak sepertimana yang mereka harapkan apabila lebih ramai rakyat yang hadir bersama ceramah PR. Walaupun diancam sedemikian rupa program tetap diteruskan. Rakyat tidak bersurai walaupun terpaksa menyaksikan seorang warga mas cedera berdarah dahinya terkena batu yang dilontar dari jauh. Beliau berjalan beberapa langkah setelah terkena batu dan saya melihat dahinya berdarah, bajunya bertompok-tompok dengan darahnya sendiri sebelum tiba-tiba rebah dan disambut orang-orang di tepinya. Beberapa orang memapahnya dan membawanya ke belakang.

Dalam keadaan trauma sebegitu sekalipun, rakyat tidak berganjak. Atas sikap istiqamah rakyat yang terus bersama, ceramah diteruskan oleh DSAI dan ditutup akhirnya oleh diri saya sendiri. Rakyat tidak berganjak sehingga majlis berakhir.

Tetapi apa yang saya kesal dan kasihan ialah pihak Polis yang hadir bertugas pada malam itu. Pasti mereka ingin menghalang dan mungkin juga menangkap samseng-samseng belaan UMNO tetapi mereka terpaksa mendiamkan diri. Samseng-samseng ini tidak boleh disentuh, maka di atas sebab UMNO berkuasa, kredibiliti polis terjejas. Rakyat tertanya-tanya mengapa Polis tidak bertindak dan akhirnya hilang kepercayaan kepada pihak Polis. Oleh itu, pihak Polis yang ingin menyelamatkan institusi Polis sebelum terlambat perlu menolak UMNO dan mengundi PR.

Selepas ceramah selesai, sekembali saya ke kereta, saya dapati tayar belakang belah pemandu telah kempis. Kami terpaksa membukanya dan menggunakan tayar ganti. Pasti kerja samseng yang sama juga dan sebaik sahaja kami selesai, datang sebuah kereta dan berhenti di tepi saya. Tuan kereta menurunkan cermin dan memberitahu bahawa tayarnya juga telah didapati kempis! Seorang lagi yang menjadi mangsa budaya samseng yang semakin bermaharajalela.

Ini semua merupakan bukti bahawa UMNO semakin nazak dan tidak tahu apa perlu dilakukan untuk mengatasi masalah mereka. Adakah mereka fikir tindakan samseng akan menyebabkan rakyat menyokong mereka dan seterusnya mengundi mereka? Jelas mereka tidak mengenali rakyat Malaysia.

Usaha baling batu sembunyi tangan dengan kaedah out-sourcing ataupun melalui budayasub-con kerja-kerja terkutuk kepada NGO seperti PERKASA, JATI, Bekas Tentera dan sebagainya tidak akan berjaya untuk menipu rakyat. Semua tahu ianya kerja siapa. Kerja sebuah parti yang terdesak serta sedang nazak dan melibas ke kiri dan ke kanan. Tetapi apa yang pasti ialah insyaAllah UMNO akan terkubur dalam sejarah dengan penuh kehinaan dengan dicaci rakyat.

WaLlahu 'Alam

-----------

Ya Allah..pada mu kami berserah dan sesungguhnya kekuasaan Mu lebih luas dari mereka2 yg berkuasa itu.

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

Kami mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah, hutang selesai. Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.


Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR.... Yakin dan percayalah, anda tak rugi apa2 jika bg peluang kpd PR malah untung..



Jika adik2 semua tak yakin, buktikan video dibawah adalah tidak benar

http://www.youtube.com/watch?v=TtEnNzCwXCk&feature=player_embedded

Pergerakkan Puteri Dan Pemuda UMNO Bakal Dibubarkan Sebelum PRU Ke-13. Perjuangan mereka sudah tidak betul. Mereka hanya pandai menerapkan budaya samseng kepada adik2 semua. Lihat sendiri BUKTI di bawah jika tak percaya..

BUKTI * (MESTI TONTON)





~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~

Kami Mahu Anak Peneroka FELDA Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=37765&postdays=0&postorder=asc&start=0
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28573.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22218#487991
4 ~ http://www.selatanonline.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3208#225

5 ~ http://www.detikdaily.net/v6/modules.php?name=Forums&file=viewforum&f=1


p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Adik Sayang'

Anonymous said...

KEPADA 10.10 DAN 10.24

memang ada berlaku seperti yg saudara berdua katakan... setelah disiasat kesemua insiden ini berpunca dan direka cipta oleh anwar ibrahim untuk menagih simpati... ada bukti video tau.. tapi apakan daya ianya hanya bukti besi.... ko pakai tayar buruk mesti la senang pancit ngok... yg dok senang2 tuduh org pasai apa... mak oii sedap mulut je...

Anonymous said...

10.10 dan 10.24
kena tuntut lebih 3X ganda
dari biasa dari assamin dan nuar ni
maklum le dah sampai saat yang terakhir.

Anonymous said...

10.10&10.24
alamak malas le baca komen ko
udah le
bohong.. tau tak bohong
anuar pembohong
azmin membohong
nik aziz membohong
aji hadi pun bohong
ko 10.10 d1n 10.24
anak-anak pembohong
ngabiskan masa aku aje
baca komen ko...

Kump. Abang2 Masuk UMNO said...

Alo kumpulan abang2 HamPas,

Senang2 kau tuduh orang UMNO yang baling batu. Kau nampak sendiri dgn biji mata kau ke? Kau ada 4 orang saksi ke? Kau ada rakaman video ka? Kalo kau ada video, video kau besi ka? Kalau kau percaya video, maka kenalah kau percaya video Anwar chinadoll, Anwar provokasi rempuhan Bersih, video Anwar -Shamsidar coming soon juga ya.

Anonymous said...

10.10, 10.24
apa hal ni assamin ni
dulu main wayang dalam jamban
ni...
gaji rm 2400.00 sebulan
belanja macam gaji
rm240000.00 sebulan

komen sikit

kalau benar
patut benar direjam dengan batu kedua-duanya sekali
termasuk ko juga
subahat dan memfitnah.

Anonymous said...

alah hai 10.10,10.24
isu ko bawak ni hampeh
bohong
kalu aku nuar
mampos aku tak nak bayar hasil kerja ko ni
isu ko ni membuatkan abang2 masuk semula UMNO
amy dah sain borang dah
entah-entah bob,echah
nak sain boran UMNO jugak
hee..hee..hee..

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

Mohon Adik2 Semua Lari Dari Puteri Dan Pemuda UMNO. Pergerakkan Puteri Dan Pemuda UMNO Bakal Dibubarkan Sebelum PRU Ke-13. Perjuangan mereka sudah tidak betul. Mereka hanya pandai menerapkan budaya samseng kepada adik2 semua. Lihat sendiri BUKTI di bawah jika tak percaya..

BUKTI * (MESTI TONTON)

^_^

Kump. Kakak2 Masuk UMNO said...

Alo kump. Abang2 hamPas,

Sungguh melucukan bila anda merayu sakan memohon supaya anak2 muda menyokong Pakatan Haram. Sebenarnya saudara, anak2 muda sekarang tidak sebodoh yang anda fikir senang2 boleh dipujuk rayu seperti minda jarat anda. Anak2 muda sekarang amat bijak menilai sendiri mana yang baik atau buruk, mana yang lebih utama dan mana yang perlu dibaiki jika ada kelemahan atau kepincangan dalam Kerajaan pimpinan UMNO sekarang.

Berhubung isu rasuah, kerajaan sekarang sedang berusaha sedaya memeranginya dan kini sudah ada sistem check, balance and accountability. Untuk mengangkat para perasuah peliwat penipu tegar seperti Anwar dan Azmin kononnya bersih untuk memerangi rasuah, adalah suatu jenaka besar (baca pendedahan terkini dalam malaysia-today.net).

Malah abang hampPas memberi fakta songsang bahawa Kerajaan BN banyak berhutang di semua negeri. Segala pinjaman oleh kerajaan negeri adalah untuk projek2 infrastruktur jangka panjang, misalnya fasiliti bekalan air, yangmana kosnya perlu dikongsi bukan sahaja oleh generasi dulu dan sekarang tetapi juga generasi akan depan.

Jadi abang2, sebelum keluar masuk sana sini, berhujahlah dengan rasional dan integriti jika ingin mendapat perhatian anak2 muda yang pintar berfikir sendiri hasil kerajaan BN yang menubuhkan beratus2 IPTS dan IPTA, kolej2, universiti2 dan pusat2 kemahiran demi generasi anak2 kita.

Look at both angles and be rational in our thinking. Bukankah begitu?

Anonymous said...

I bet all these paid PKR/Pembangkang bloggers i.e anon 10.10. 10.24.& kum kuar UMNO(heck..i bet you re only one person).. DID NOT study in any univ/tertiary education at all. Thats why the comments were moronic and factless. Go study more!!

Kump. Adik2 Masuk UMNO said...

Wahai anak2 muda pintar hasil usaha kerajaan BN dan UMNO selama lebih 50 tahun. Cuba fikirkan rasional atau tidak tohmahan kumpulan abang2 hamPas ini.

1. Memanggil orang UMNO samseng - apakah wajar membuat tuduhan blanket bahawa orang2 melayu yang menjadi ahli pertubuhan ini adalah samseng?

2. Menuduh orang UMNO membaling telor, batu dan memancit tayar - adakah telor dan batu itu bercap umno sepertimana kicap cap tamin, adakah orang umno yg konon baling batu ada tanda di dahi? Jika ingin sabotaj umno, bukankan paling mudah ialah dengan memakai baju umno atau baju merah, berada di kawasan ceramah umno kemudian membaling telor dan batu dari situ ke arah ceramah pkr. Sudah tentu kalau samseng Umno mahu melakukannya mereka akan bertindak dengan bijak.

3.Kononnya ahli2 PKR ini adalah pejuang demokrasi dan keamanan. Yang mencetuskan provokasi rusuhan Bersih itu siapa kalau bukan Anwar dan Asmin? Siapa? Kononnya sanggup mati seperti Arab Spring demi demokrasi, baru dikempis tayar kereta sudah mengeluh meraung merana, pejuang pundek apa ni. Malunya, manjanya. Datang ceramah pun berkereta besar, tidak kah mereka sedar ini hasil usaha Kerajaan BN, kalau di Mesir, Syria rakyat hanya mampu berjalan kaki menghsrungi peluru dan bedilan meriam, di Malaysia kena telor dah meraung. Pejuang my foot!

Anonymous said...

N Ajis & PAS dia orang cool gila, Led Zepplin buat lagu je "Stairways To Heaven", depa siap buat Highway lagi. Mungkin N Ajis peminat Zepplin, wa recommend dia dengar lagu lagu oleh "Kreator" (Heavy Metal Trash), silap silap boleh ngaku jadi "Creator" pulak. Sebenar nya dia tak cool tapi gila je.

Kump. Anak2 Muda mendukong UMNO said...

Wahai anak2 muda,

Cuba anak2 teliti hujahan hampas si abang keluar Umno ini - baling telor, batu dan tayar kempis adalah BUKTI bahawa UNNO semakin nazak...

- bahawa UMNO hanya PANDAI menerapkan budaya samseng kepada adik2 semua.

Persoalan saya kepada anak2 muda/adik2 semua ialah, adakah semua orang sekarang suka membaling telor dan batu setiap kali ceramah dan yang pernah membaling itu adalah umno semuanya? Dah adakah adik2 semua telah menjadi samseng sepertimana tohmahan abang penganut Pakatan itu?

Adik2 dan anak2 muda sekalian, fikir2kan lah betapa single-minded nya mentaliti pakatan ini. Mereka semua betul, orang lain semua salah

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

Mohon Adik2 Semua Lari Dari Puteri Dan Pemuda UMNO. 4 Juta Anak Muda Mesti Lari Segera Kerana Pergerakkan Puteri Dan Pemuda UMNO Bakal Dibubarkan Sebelum PRU Ke-13. Perjuangan mereka sudah tidak betul. Mereka hanya pandai menerapkan budaya samseng kepada adik2 semua. Lihat sendiri BUKTI di bawah jika tak percaya..

BUKTI * (MESTI TONTON)


^_^ ^_^

Anonymous said...

PAS bawa budaya kafir. Eli Wong kangkang OK, buat kuil OK, Beer OK, Murtad OK, Concert pun dah OK, bersekongkol dgn Kafir Harbi OK, sokong kristus guna nama Allah OK, skong LGBT OK, sokong Yahudi OK, sokong penzina OK, Kimak betul PAS ni.

Kump. Bekas2 PKR Masuk UMNO said...

Abang Hampas keluar UMno bercakap tentang kesal dan kasihan kepada pihak Polis yang bertugas.

Kasihan Polis my foot lah abang Hampas? Waktu Polis menjalankan tugas dan disepak terajang dipukul dicaci maki hamun semasa rusuhan Bersih 3.0 lalu, penganut2 pakatan haram abang hampas ini tidak kasihan Polis pulak. Malah dipersalah dan dihina lagi pihak Polis.

Betul2 munafikdan hipokrit lah abang hamPas ini, macam mana aak2 muda nak sokong kamu. Kamu sedarkah kebodohan kontradiksi hujahan berpalit ke muka kamu.

Saya fikir biarlah adik2 memberi nasihat kepada abang racun penghasut malaun melamun halimunan ini. Lebih rasional begitu.

Anonymous said...

Kump.Abang2 blah blah blah...
Saya dah keluar umno tahun 92 tapi sekarang nak masuk balik macamana prosedurnya? Bukan apa, Pkr pemimpin tak bermoral. Pas pulak suka buat hukum yg sesat. Dap benci melayu. MCA dan MIC tak terima melayu. Jadi kena masuk Umno juga. Kena buat rayuan atau camne?

Tukang Komen said...

Nampaknya pencacai kaki busuk pembangkang dah tekan panic button. Patutpun panik sbb buat apapun dah tak menjadi. Buat BERSIH dah jadi kotor. Buat hari belia Selangor dah jadi macam kumpulan gitar rancak je ramainya. Cacailah sebanyak mana korang suka BN steady je.

Kump. Rakan2 masuk Umno said...

Keluar masuk UMNO tidaklah kritis. Yang utama kita mempertahankan kerajaan BN yang ditunjang oleh UMNO kerana:-

1. Dengan Umno, melayu sudah memegang kuasa, sebaliknya jika menyokong PAs, belum tentu mereka boleh menjadi tunjang .

2. Walaupun Umno ada kelemahannya, kepimpinan Najib telah berusaha memperbaiki dan meningkatkan usaha memertabatkan negara bangsa dan agama.

3. Pakatan dipaksi dan ditunjang oleh DAP. Pas dengan kerusi yang sedikit hanya jadi kuda tunggangan. PKR didukong oleh peliwat dan perasuah.

4. Umno sederhana dan melaksana. Pas retorik dan idealistik semata2. Janji bulan bintang Pakatan dan cakap tak serupa bikin.

Anonymous said...

Kumpulan Yg Tak Suka Pada Abang2 Keluar Umno...

Abang2 keluar umno pasal tak dapat projek ke? Atau mengurat putri tapi tak dapat. Ini mesti kes frust.

Anonymous said...

Umno tak patut bertindak ganas masa ceramah pkr hari itu! Ini menunjuk kan kita sama seperti mereka masa bersih dan amat memalukan! Tapi seperti biasa dalam umno juga ada orang yg terlalu taksub sampai sanggup bertindak ganas sama seperti mereka yg taksub dengan PR dan bertindak ganas semasa bersih 3.0 tu dulu. Kita haruslah bersikap matang dan jgan lah kita bertindak terburu2 dalam apa2 hal sekalipun dan kita mestilah menjadi contoh terhadap anak2 muda supaya dapat menyedarkan meraka dari terus hanyut dalam janji2 yg ditabur oleh PR.

Anonymous said...

Kepada semua adik adik dan abang pakatan rakyat tinggalkan pakatan rakyat harus diingat adik adik dan abang abang. Ini adalah adik adik dan abang abang yang bagi pakatan rakyat akan dipertanggungjawabkan kerana mengadai bangsa dan agama islam dan serta masa depan anak anak dan cucu cucu cicit bangsa melayu dan islam. Harus diingat jika ada dari pakatan kira betul betul siapa yang mendominasi parlimen fikir baik baik adik adik abang abang sayang. .....fikir fikir baik baik.keamanan sekali dirobek tiada lagi malaysia yang sekarang. .....

Anonymous said...

Pada abang2 keluar umno adik disini akan tetap pangkah umno untuk bangsaku dan islam.sokong barisan nasional demi negara dan keamanan malaysia yang tercinta. Go to hell pakatan rakyat

Anonymous said...

Dlm pru13 nanti dap akan mendominasi kerusi parlimen lebih byk drpd pkr & pas. Oleh itu sekiranya pakatan rakyat menang sudah tentu dap akan menguasai kementerian2 penting seperti kewangan pertahanan dan pendidikan. Walaupun pm seorg melayu tapi tetap kena tunduk kpd arahan dap. Maka jadilah malaysia ni sbgai singapore ke2 slps sama seperti yg telah berlaku di pulau pinang di mana melayu dipinggirkan. Oleh itu ingatlah wahai org2 melayu jika anda undi pas atau pkr bermakna pada masa yg sama anda juga telah dap.

Anonymous said...

Abang2 keluar UMNO
apa kabor abang yang kat perak tempoh hari
abang yang harapkan pasir tapi dapat tanah liat
bukan main bergaya istihar keluar UMNO
kibar bendera DAP
Ahkirnya
baju yang dipakai belum pun basuh
Ngis2 nak masuk UMNO semula
hee..hee..hee..

Anonymous said...

Abang2 keluar umno....

Tak nak lah bagi sokongan pada PR nanti bontot adik kena gerudi dgn tote.


Adiklobangbontotkeluartaik.

Anonymous said...

Kpd Anon May 29, 10.24pm.

Betul dan setuju, kita tunggu PRU13 lepas tu siapa menang itulah kerajaan yang diredai oleh Allah. Jangan lupa qadak dan qadar. Allah mengangkat siapa saja yang diluluskanya. jadi kita semua tak payah lah bercerita, bertengkar, dan meliwat, menzina, sebagainya.

Anonymous said...

Aku ada di ceramah kpg kerinchi, dan aku nampak penduduk dati atas flat yang campak batu kerana mereka tidak suka kepada Anwar dan Fuckatan. Kami menyampah selepas memberi undi apakah satu jasa yang Nurul Izzah beri kpd kami yang ada hanya menyusahkan.

Anonymous said...

korang ni bijak menipu.. kan.. kan.. Orang sama bagi komen... Ya lah tu semua adik2 kesayangan

Anonymous said...

Hehehe....
Abang cakap..
Macam saya tak tau ujung pangkal...
Batu tu datang dr kumpulan pkr ...
Mana abg tau umno yg baling..
Abg nampak ke???

Anonymous said...

Sanggop nak ambil pemerintahan kerajaan...
Sanggop pulak nak ambil alih hutanggg....

Tukar kjaan bermakna tukar segala polisi dan wawSan serta trandfomasi yg sefang d jalankan...
Kakiitangan yg berangan akan naik pangkat setahun dua lagi...akan tergugat perjawatan mereka....(((jgn ingat perkara ni takkan berlaku...terutama kakitgn melayu ))

Pelik ke atau tidak...
Bila kita tau...
Org tu ada utang ...tapi dia nak jugak jugak kawen dgn siberhutang tuu...
Mesti ada citer...
Cer citer...cer citer...!!!

Anonymous said...

Nak jadi pm...
Sapa saje bole jadi pm....
Anak felda...anak felcra... Anak tnb...anak syabas...anak org miskin...atau anak org kaya...pon bolehhh...

Yg penting ada kredibiliti...

Jgn mimpi nak jadi pm...
Siang malam mengigauuu....
Tapi....
Dr sekarang dok malas kerja...
Malas belajo...
Malas ulangkaji pelajarannn....

Tapi dok lepak tepi jalan...
Tengok org lalu lalang...lastmya ...
Jadi samseng....
Jerit pekik tak tentu pasal..tak tau hujung pangkal ponnn...
Tendang sana..tendang sini...
Kasi rosak harta org....
Bila org marahhh...
Tak mengaku...
Menjawap..cukup bijak...
Tuduh dan korner kat org lain pulak...

Tuhan tak redho umat dan hambanya yg pesen macam ni ...
Jadi PM...

Anonymous said...

Anon May 30, 2012 2:54AM

UMNO tak patut bertindak ganas masa ceramah pkr hari itu! Ini menunjuk kan kita...

------------------------------------------------------

reverse psychology oleh puak2 Bershit Penipu Rakyat.

Anonymous said...

aku akan mengundi PAKATAN RAKYAT apabila aku dapat lihat sendiri ANWAR,AZMIN,AZIZAH N SUKU SAKAT dia semua pergi ke tanah suci MEKAH, mengerjakan UMRAH...Kalau tidak memang sampai ke anak cucu aku memang tak percayakan PR.

Anonymous said...

... awat teruk sangat muka anwar tuu? ...

Anonymous said...

... awat teruk sangat muka anwar tuu? ...