IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 29, 2012

PENDEDAHAN RAJA PETRA : ANWAR SALAHGUNA KUASA ARAH KES RASUAH AZMIN DITUTUP !


Saya adalah seorang bekas pegawai kanan BPR yang terlibat di dalam penyiasatan kes terhadap Azmin Ali dan isterinya Shamsidar pada tahun 1995. Saya rasa terpanggil untuk mendedahkan bagaimana ‘corrupt’ seorang bernama Anwar Ibrahim dan Azmin Ali di mana kedua-duanya kaya raya dan malah cerita Shamsidar merupakan gundik Anwar pada saya bukanlah suatu yang mengejutkan kerana telah lama perkara ini berlaku. Hanya orang yang pekak, buta dan tuli sahaja yang sengaja mengatakan segala cerita ‘corrupt’ dan juga skandal sex mereka sebagai suatu cerita rekaan atau konspirasi.


Disini saya hendak menunjukkan contoh bagaimana seorang Ketua Pengarah BPR ketika itu, iaitu Datuk Shafee Yahaya kononnya seorang yang baik, berintegriti, pernah mendedahkan kononnya Dr Mahatir menengkingnya dalam kes Hassan Abul (Pesgawai BNM) dan kemudian buat buku pula yan menunjukkan bagaimana baiknya dia. Tapi dalam diam dan ramai orang BPR tahu dia telah menghentikan siasatan kes Azmin Ali setelah mendapat arahan Anwar. Kalau Datuk Shafee betul-betul bersih saya tabiklah. Tapi nak saya bongkarkan ke kisah Datuk sebelum Datuk jadi KP BPR? Maka Datuk Shafee tolonglah jangan nak komen apa-apa selepas pendedahan ini.


Kronologi Kes


Siasatan kes ini bermula daripada satu maklumat (yang di tandakan sebagai Lampiran A). Pemberi maklumat menyatakan dengan jelas pemilikan harta Azmin Ali yang ketika itu 1995 hanyalah Setiausaha Sulit (SUS) Anwar yang bergaji lebih kurang RM2400/=. Kalau sekarang beliau hanyalah gred 41 sahaja di dalam Perkhidmatan Awam. Ekoran daripada itu, satu repot polis telah dibuat bagi membolehkan BPR menjalankan siasatan (lihat Salinan Repot yang ditandakan sebagai Lampiran B). Repot yang dibuat adalah bertarikh 24.5.1995.


Ekoran itu, satu minit ringkas dikemukakan oleh Allahyarham Basri bin Idris sepertimana Lapiran C berkembar. Ia menunjukkan pemilikan harta Azmin sejak 1991 – 1995, antara lain memiliki sebuah BMW 325i, Proton Wira 1.6 Xli, Proton Satria 1.6 Xli. Proton Perdana 2.0 SE, 1000 saha,m Hicom, sebuah rumah No. 23, Jalan 1/4D Bukit Mas, Taman Melawati seluas 8500 sqft. Hebatkan? BPR siasat ke?


Atas arahan Datuk Shafee (lihat minit no. 2), pegawai penyiasat diarahkan supaya tidak memohon Notis Pengisytiharan Harta yang sepatutnya di keluarkan di bawah seksyen 23 Akta Pencegahan Rasuah 1961 kepada Azmin Ali. Tuan-tuan semua tahu, kalau dalam keadaan biasa, bukan setakat Notis, tetapi Azmin sudah tentu akan ditahan untuk siasatan BPR. Knowing how BPR’s style of work. Besar atau tidak pangkatnya Azmin yang hanya gred biasa dalam perkhidmatan awam ketika itu, Pengarah Siasatan diarah oleh Datuk Shafee supaya berjumpa sendiri Azmin di pejabat TPM (siapa lagi kalu bukan Anwar Ibrahim) dan meminta Azmin mengemukakan pengisytiharan secara sukarela.


Now, what is the legal implication when Azmin voluntarily declare his asset? Meaning to say he is not bound for any criminal prosecution under Prevention Corruption Act and Penal Code if the Public Prosecutor satisfy as to how Azmin having an unexplain excessive property.


Diketika itu, kami yang terlibat di dalam penyiasatan merasakan amat pelik dan juga frustrated dengan arahan yang dikeluarkan oleh Datuk Shafee.


Namun saya amat merasakan bagaimana Arwah Basri Idris meneruskan usahanya bagi memperoleh Notis Pengisytiharan Harta itu (limat minit No. 2 bertarikh 20/6/1995) bagi membolehkan siasatan diteruskan untuk memeriksa pengaliran wang dalam akaun-akaun Azmin Ali (quoted as YDS at para 6 of the minutes).


Usaha mendapatkan Notis Berjaya dan lihat Minit-Minit bil 4 – 9 dan Kertas Siasatan dirujuk kepada Datuk Shafee pada 8 Mei 1996.


Rujuk m init 10, lihat bagaimana Datuk Shafee mahu kes ini dirujuk kepada TPM dengan minitnya bertarikh 9/5/1995. Apakah integrity BPR ketika itu di bawah pimpinan beliau yang mana Datuk Shafee sering menekankan integrity di kalangan kami. Akhirnya lihatlah minit bil 15, Kertas Siasatan dikemukakan kepada Datuk Shafee bertarikh 12/9/1996 oleh Dato’ Mohd Zawawi Nordin, Timbalan Ketua Pengarah BPR ketika itu. Beliau secara jelas memberitahu harta Azmin adalah diluar kemampuannya.


Dramatiknya selepas itu, Kertas Siasatan ini terpendam atau dipendam macam jeruk oleh Datuk Shafee atas arahan Anwar Ibrahim. Sehinggalah pada 23/9/1997 (setahun lebih), tiba-tiba Datuk Shafee has violated a law when personally instructed this investigation to be closed. Minit beliau berbunyi (rujuk minit 16) “Telah maklumkan kepada YAB TP” dan beliau menulis “KUS”. Perkataan KUS bermakna Kemas Untuk Simpan. Ia adalah  terminology yang digunakan oleh BPR dan Polis apabila suatu siasatan itu telah siap dan tiada tindakan lanjut.


Perbuatan Datuk Shafee ini melanggar undang-undang jenayah di 
bawah Kanun Tatacara Jenayah dan juga Perlembagaan Persekutuan kerana beliau tiada hak untuk mengarah suatu siasatan dihentikan melainkan arahan Pendakwaraya. Namun oleh kerana terlalu taksub kepada Anwar Ibrahin he has betray his own agency dan terutamanya Rakyat Malaysia.


Di bawah ini tuan-tuan bolehlah tatapiu pengisytihatan harta secara sukarela Azmin Ali dan di dalam fail siasatan BPR bernombor 15/5/1995 Datuk Shafee telah hilangkan Notis Pengisytiharan Harta dan juga pengisytiharan harta Azmin Ali.


Pengisytiharan harta secara secara sukarela Azmin Ali dapat tuan-tuan baca daripada Fakta kes pegawai Penyiasat yang saya tandakan Lampiran D. Jangan tuan-tuan buta, cek-cek yang masuk dalam akaun Shamsidar sahaja ketika itu sudah melampaui RM7 juta lebih. Seorang sururumah tangga amat kaya dan dikayakan oleh Anwar.


Sebab itu apabila Anuar Shaari memberi dokumen-dokumen pemilikan saham Shamsidar dan Azmin untuk siasatan lanjut, apakah ,masyarkat buta? Saya dapat download dokumen-dokumen itu melalui website dan silalah baca sendiri.


Orang seperti Datuk Shafee telah merendahkan martabat BPR dan lihat peyamun yang diselamatkannya ketika itu menjadi penderhaka kepada Negara. Banyak kerosakan telah dilakukannya. I need not to explain more about this. Hanya orang yang buta, pekak dan tuli akan jadi bahalol dunia seperti Datuk Shafee.


Kes ini melibatkan satu siasatan oleh BPR ke atas Azmin Ali Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar dan isteri Azmin, Shamsida (hanyalah seorang surirumah) pada tahun1995. Siasatan dibuat ke atas Azmin kerana dikatakan mempunyai harta peribadi yang banyak hasil daripada perlakuan rasuah yang dilakukan semasa memegang jawatan Setiausaha Sulit Datuk Seri Anwar pada waktu tersebut. Ketika Anwar adalah Timbalan Perdana Menteri dan juga Menteri Kewangan Malaysia.


Berdasarkan maklumat dan repot polis yang diterima, satu Kertas Siasatan telah dibuka bernombor BPR/KS: Semasa siasatan dibuat mendapati gaji Azmin hanya RM2,442.00 sebulan tetapi mampu untuk membeli 2 buah rumah iaitu rumah pertama:double storey banglow di Setapak  harga RM284,118 dengan deposit sebanyak RM14,181 dan bayaran bulanan sebanyak RM3,376.75. Manakala rumah kedua:rumah berkembar di Taman Melawati harga RM210,000 dengan deposit sebanyak RM60,000 dan bayaran bulanan sebanyak RM1,110.35. Jika dicampurkan kedua bayaran bulanan ialah sebanyak lebih kurang RM4,500.00. Ini sahaja dan menunjukkan hutang Azmin melebihi sekali ganda gaji bulanan beliau. Di mana Azmin mendapat wang tambahan untuk menampung bayaran hutang ini?? Bukan itu saja, tak mungkin semua gaji Azmin di gunakan untuk membayar hutang rumah?? Bukankah ini sahaja dah mencukupi menunjukkan Azmin mempunyai pendapatan yang lain. Itu tidak diambil kira lagi dimana Azmin mendapat wang untuk membayar wang deposit rumah-rumah tersebut.


Siasatan yang dijalankan oleh BPR juga membuktikan Azmin 
memiliki 2 buah kenderaan iaitu BMW no plat BBN 3 berharga RM160,529.85.81 dimana bayaran deposit sebanyak RM120,529 dan bayaran bulanan pula sebanyak RM875 sebulan. Kereta kedua pula Proton Perdana no plat WDU 64 berharga RM80,767.81 dengan ansuran bulanan sebanyak RM700. Jika kita lihat komitmen bulanan bagi kedua kereta ini ialah lebih kurang RM1,700. RM1,700 pada ketika itu nilai yang besar. Mana tak nya klu dilihat gaji setiausaha sulit TPM pun pada masa tu baru RM2 ribu lebih.


Saham yang dimilik oleh Azmin dan isterinya juga umpama seorang bisness man. Cuba kita lihat bagaimana isteri seorang penjawat awam mempunyai saham di dalam pasaran saham dengan nilai keseluruhan melebihi setengah juta. Itu tak termasuk baki-baki didalam akaun bank yang pernah satu ketika mencecah RM300 ribu lebih. Cuba lihat keadaan yang saya nyatakan di atas. Adakah kita mempercayai penjawat awam boleh hidup dengan sedemikian??


Tetapi perkara yang paling membingungkan saya apabila BPR menutup kes ini? Sedangkan memang jelas Azmin dan isterinya mempunyai harta yangberlebihan yang tidak setimpal dengan pendapatannya. MENGAPA SIASATAN BPR DIHENTIKAN? SIAPA YANG MEMPUNYAI KUASA UNTUK MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI?? ADAKAH ORANG YANG MEMBERHENTIKAN SIASATAN INI BERSENGKOKOL DENGAN AZMIN ATAUPUN TAKUT KEPADA PEMIMPIN PADA MASA TERSEBUT 


Untuk makluman, pada waktu itu Ketu Pengarah BPR adalah Dato Shafee Yahya. Dengan nyata skali KP BPR telah membuat satu keputusan yang tak relevan bilamana menghentikan siasatan ini. Apa sebenarnya yang berlaku? Jika kita tunjukkan perkara ini kepada budak sekolah pun mereka dapat menilai bahawa tak mungkin dengan gaji RM 2 ribu legih sebulan mampu mempunyai gaya hidup mewah seperti Azmin. TETAPI kenapa Dato Shafee menghentikan siasatan ini? ADAKAH kerana bersengkongkol? Favouritism? Mengikut telunjuk pemimpin seperti Kerbau dicucuk hidung? Ataupun sama dah NYANYUK????????


Kite cube renung-renungkan kembali berkaitan dengan perkara ini dan lihatlah lampiran-lampiran yang diupload besama. Ingatlah hidup ini hanya perjalanan yang sementara sahaja. Jangan ingat kita terlepas untuk selama-lamanya.























72 comments:

Anonymous said...

hanya yg buta dan tuli sahaja yg akan percaya kata2 anwar dan assmin ni.... sebenarnya gua rasa dah bermacam skandal salah laku mereka didedahkan namun penyokong tegar mereka masih bebal... tp bila kena kat kerajaan umno perhhhh... drag pun blh jadi isu..... pada puak pembangkang lu org serupa bangkai hidup la...

Anonymous said...

akhirnya.. terkeluar juga... bukan main hebat nak hapuskan rasuah dalam negara.. kononnya semua pemimpin BN rasuah.. so lah ni apa cerita..
bukan main lagi dalam ceramah seolah satu sen pon tak terima rasuah dan tak guna salah kuasa.. lah ni apa citer...

Anonymous said...

amat menghairankan , SHAMSIDAR TAHARIN hanyalah seorang surirumah , diulangi ....hanya suri rumah !!! bisnes apa dia buat sehingga wang sejumlah 7 juta ringgit , 7 juta !! kedalam akaunnya , cuba fikir dimana lojiknya wang itu masuk akaun shamsidar ??

dari mana duit tu datang , atas dasar apa ? untuk apa ? dari siapa ?

disini terbukti dimana jujurnya anwar, dimana lurusnya azmin , dimana kotornya permainan mereka , betapa jijiknya perbuatan azmin anwar dan shamsidar !
kini , mereka bercakap soal rasuah , soal kejujuran , ketelusan dam Integeriti , lidah tidak bertulang boleh mengatakan apa saja , tapi bila diselidiki sejarah anwar azmin dan shamsidar ...mereka lebih terkutuk dan terjijik, jual apa shamsidar dapat 7 juta ? jual puki agaknya ! jual pada siapa ? pada anwarlah ....!! azmin pula merelakan sahaja , bini kena pakai orang dia buat dhek je ..janji duit masuk

Anonymous said...

yang mereka tau dan war warkan pada rakyat, mereka akan gulingkan najib, nak tangkap mahathir kerana rasuah, nak tangkap najib kerana bunuh. sekurang-kurangnya rosmah tak jual puki.

Anonymous said...

Dia kta orng buaya, dia rupany BAPAK KAPADA BAPAK2 BUAYA.

Anonymous said...

Jika benar..kenapa tak buka kes semula????

Anonymous said...

Jangan risau, Azmin dan Anwar boleh masuk 'syurga' kerana mengundi Penipu Rakyat. Ulamak tong sampah PAS telah membuat hukum hakam sesuka hati kononnya kalau mengundi PAS dan kuncu-kuncu mereka dalam Penipu Rakyat maka boleh masuk 'syurga', jangan risau, buatlah jahat macam mana pun, rasuahlah banyak mana pun, berzina dan meliwatlah banyak mana pun boleh masuk 'syurga' yang 'dijamin' oleh Tok Guru Tong Sampah penyesat masyarakat dalam PAS.

Apa cerita Azmin, apa cerita Anwar, bukti terdedah depan mata, korang berilah bukti untuk menafikan bukti yang didedahkan itu kalau itu bukti palsu. Malahan Saifuddin Nasution yang menuduh Timbalan Pengerusi SPR sebagai ahli UMNO walaupun dinafikan sekeras-kerasnya oleh Timbalan Pengerusi SPR itu, Saifuddin cakap dia dah keluarkan bukti, sila keluarkan bukti kalau bukti yang dikemukakannya itu palsu, akhirnya terbukti Wan Ahmad bin Wan Omar yang menjadi ahli UMNO cawangan Kampung Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan itu adalah seorang pengusaha kedai makan, bukannya Timbalan Pengerusi SPR, ada Saifuddin Nasution pernah minta maaf atas tuduhan melulu dia terhadap Timbalan Pengerusi SPR itu? Sekarang Saifuddin dan Rafizi, silalah keluarkan bukti untuk menyanggah apa yang berlaku kepada Anwar dan Azmin sekarang ini, korangkan pandai sangat cari bukti, sampai segala rekod korang geledah walaupun akhirnya rekod orang lain yang tak berkenaan yang korang tuduh tu, ada berani ke?

Pihak SPRM dan pihak polis perlu mengadakan siasatan berkaitan perkara ini kerana ini melibatkan jenayah yang sangat serius dan sangat melampau, tindakan tegas perlu diambil terhadap pesalah dalam kes ini demi keadilan dan kebenaran.

Anonymous said...

Anonymous said...

Jika benar..kenapa tak buka kes semula????

May 29, 2012 8:56 PM

-------------------------------------

Jangan risau, tak lama lagi akan ada laporan polis untuk siasat kes ini, nanti jangan pulak berdemotrasi depan mahkamah untuk kacau konsentrasi hakim nak buat penghakiman macam yang dibuat oleh Anwar masa kes tak senonoh dia sebelum ini. Jangan risau, laporan polis akan dibuat untuk menegakkan keadilan yang telah dicemari dan dirosakkan oleh Anwar dan Azmin, ko tunggu sajalah.

Anonymous said...

Anonymous said...

Jika benar..kenapa tak buka kes semula????

May 29, 2012 8:56 PM

-------------------------------------

Apahal Anwar tak berani dibicarakan secara terhormat semasa kes tak senonoh dia sebelum ini? Apahal tak berani bersumpah untuk menafikan dia terlibat dalam kes tak senonoh berkenaan? Cakap banyak tak guna, apa yang jelas puak Penipu Rakyat memang jenis kelompok asobiyah yang akan membela segala kejahatan, kemungkaran, jenayah dan perbuatan salah puak mereka tanpa mempedulikan benar dan salah, semua mereka akan sokong. Penipu Rakyat memang golongan perosak, berlagak alim tapi perangai serupa orang jahat yang tak berakhlak. Dasar muka tak tahu malu dan tak sadar diri.

Anonymous said...

tak aci le macam ni...ikan bilis semuanya sangkut walaupun jaring besar..tak kan jerung boleh terlepas...

Anonymous said...

Mana perginya anon May 29, 2012 8:56 PM? Lari tak cukup tanah sebab takut nak berbahas ke? Itulah, puak Penipu Rakyat ni berani menghentam bila tak ada penyokong kerajaan sedang berblog saja, bila penyokong kerajaan mula mengulas, bertempiaran puak pengecut pecacai dan balaci Penipu Rakyat ini lari tak cukup tanah, tak dapat nak membalas hujah-hujah penyokong kerajaan. Puak pecacai dan balaci suruhan Penipu Rakyat sekalian, kami menyokong kerajaan bukannya buta tuli, malahan saya sendiri pun bukannya ahli mana-mana parti dalam Barisan Nasional, tetapi kerana kami sudah meluat dangan pembohongan demi pembohongan serta penyelewengan serta kesesatan yang dibuat oleh Penipu Rakyat, maka saya tidak dapat menerima sikap sedemikian, terlalu keji perangai Penipu Rakyat hingga sanggup menjadi perosak masyarakat. Sedarlah, majoriti rakyat meluat dengan Penipu Rakyat, malahan peningkatan pendaftaran mengundi adalah pentanda kebangkitan rakyat untuk melanyak Penipu Rakyat hingga lunyai dalam PRU 13 kelak, korang lihatlah nanti, kebenaran akan senantiasa mengatasi kebatilan, ini adalah fitrah kehidupan.

Anonymous said...

Anonymous said...

tak aci le macam ni...ikan bilis semuanya sangkut walaupun jaring besar..tak kan jerung boleh terlepas...

May 29, 2012 9:07 PM

------------------------------------

Macam mana tak lepas, bos ikan bilis adalah dinosor T-Rex, lepas tu sorok bukti bawah karpet, sekarang dah terdedah, tunggulah, dengan jerung, bilis, ikan kembung, ikan buntal, T-Rex pun akan masuk pukat, lepas tu humban ke penjara, yang bersalah tetap bersalah, biasalah puak Penipu Rakyat nak main psiko nak burukkan kerajaan, tapi dia tak sedar kes disiasat secara salah semasa Anwar jadi TPM, ada peranan dari Anwar masa tu untuk lindungi puak-puak dia, jadi jangan nak kelirukan masyarakatlah.

Anonymous said...

KALA JUAK PKR TAK NAMPAK KITA BOLEH FAHAM TETAPI KALAU PAS DAN DAP TAK JUGA DAPAT FAHAM, MAKANYA TIDAK ADA SIAPA SELEPAS INI LAYAK BERCAKAP TENTANG RASUAH SELAIN AGAMAWAN TULEN.

ANTIHIPOKRIT

Anonymous said...

Kan aku dah kata, aku tak akan sokong pemimpin2 pembangkang yang :
Kaki penipu, kaki pembohong, kaki kencing, kaki putar belit, kaki putar alam, kaki porno, kaki cina doll, kaki siam doll, kaki liwat, kaki betina, kaki urut, kaki pelacur, kaki rembat bini orang, kaki muka tebal, kaki muka tak malu, kaki muka selamba, kaki muka kering, kaki bermuka-muka, kaki tiada muka, kaki menyamar, kaki rasuah, kaki songlap, kaki himpun, kaki merusuh, kaki provoksasi, kaki sara hidup dari dana Yahudi, kaki sokong keselamatan Israel, kaki wahhabi, kaki pluralisme, kaki LGBT, kaki gila kuasa, kaki fitnah, kaki kafir mengkafir, kaki nyanyok, kaki kauseling kul 3 pagi, kaki jamban blowjob, kaki durhaka pada ibu, kaki munafik, kaki ampu, kaki bangga diri, kaki ujub, kaki khawarij, kaki maki, kaki hamun, dan entah ape-ape lagi kaki yang akan muncul selepas ini. Hang pikir lah sendiri.

Anonymous said...

bayangkan suri rumah 7 hampir 7 juta.. lau azmin ali x tahulah berapa dia dapat... tulah derhaka dekat mak... padan muka bertaubatlah azmin...

Anonymous said...

Mahfuz 'Bean' Omar tak nak desak kerajaan adakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes ni ke? Dulu bermacam-macam kes dia desak nak buat Suruhanjaya DiRaja, sekarang apa cerita? Kenapa diam? Terkejut sampai pengsan dalam tandas ke?

Pihak kerajaan perlu membuka kes berkenaan semula, malahan adalah lebih baik adakan siasatan Suruhanjaya DiRaja, dan panggil Anwar serta geng-geng pelahap dia untuk disiasat bersama dengan Azmin ni, kita perlu tegas kerana mereka ni naik lemak sebab banyak sangat diberi ruang, sekarang kasi hantam sama mereka sampai lunyai, kebenaran perlu dipertahankan! Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Apa lagi SPRM? Bukti dah jelas..Esok pasti ramai buat laporan SPRM..This is really2 HIGH PROFILE case....RAKYAT IS WATCHING YOU !!!

gen2felda

Anonymous said...

cuak jugak klu jd KP BPR.. dh pencen timbul plk mcm ni.. yg baru ni mst pning kepale..

Anonymous said...

Penipu Rakyat adalah penyeleweng, perorak negara, perosak masyarakat, dasar tak tahu malu, dasar pemusnah keamanan, Penipu Rakyat boleh blah, lancau, pergi mampuslah Penipu Rakyat, korang memang tak guna, kemarahan rakyat makin meluap-luap terhadap Penipu Rakyat, lepas satu, datang lagi satu bukti betapa kejinya Penipu Rakyat, lepas ini mungkin akan terdedah lagi betapa keji dan hinanya Penipu Rakyat yang tak sadar diri dan perosak masyarakat ini.

Anonymous said...

Jika aku terpaksa memilih antara 2 parti yang korup iaitu UMNO & PKR. Aku lebih rela memilih UMNO kerana sekurang-kurangnya aku tau yg UMNO masih membela hak-hak orang Melayu dan Islam. PKR ? soriii....memang tak boleh diharap langsung.

Anonymous said...

SELAMA INI DOK DENGAR TOHMAHAN KAKITANGAN AWAM SEBAGAI ANJING BEE ANTS TETAPI RUPA-RUPANYA LEBIH BANYAK ANJING PEMBANGKANG DI SITU

KALAU INI BERTERUSAN...HANCUS BEB

Anonymous said...

"Mana perginya anon May 29, 2012 8:56 PM?"..aisey man..kena belasah pulak aku ni..teman pun tak ade parti..teman ni suka kalau benda di dibongkar habis-habisan.. teman ni pemerhati..baru dok seminggu rajin baca blog-blog ni..teman tak minat berpolitik..tapi confirmed le PRU13 ni pangkah dacing..hehehe..sorry le bro..ada tindak balas..TQ

Anonymous said...

Bekas KP BPR yang bersekongkol dengan Azmin dan Anwar untuk lindungi jenayah keji itu pastinya akan ketar lutut tak terhingga bila tengok pendedahan ini. Hadapkan sekali petualang yang bersekongkol dengan puak perosak ini ke muka pengadilan. Ketua Pengarah BPR konon, ko ditugaskan membenteras rasuah, bukannya melindungi jenayah rasuah! Bekas Ketua Pengarah BPR yang terlibat dalam persekongkolan keji kes Azmin dan Anwar ni perlu disiasat, berapa bayaran dia terima untuk tutup kes ini, apa imbuhan yang dia dapat untuk tutup kes ini, inilah balasannya untuk pengkhianat yang tidak jujur dalam menjalankan tugas, hukuman yang setimpal perlu dikenakan terhadap pengkhianat ini demi mempertahankan kebenaran.

Anonymous said...

kalau tidak masakan Karpal Singh suruh bertaubat Yop!

Anonymous said...

penyelewengan bermula dari tandas

Anonymous said...

kahkahkah!!!! tok guru mengemis duit rakyat... tp nama yg tertera di iklan lain tetapi nama dalam akaun sebenar lain?????? bukan gua cakap tp rbfonline.net ada bukti woooo...................... woi nicky anching!!!! keparat!!!! tipu punya olang!!!

bzz said...

ini konspirasi umno!
umno makin lemah, sebab itu dier keluar kes lama. ABU... Azmin banyak Uang

Anonymous said...

ambo copy paste dari blog shdin..untuk renungan bersama.
---------
Takutkan Allah
Janganlah kamu takut kepada manusia dalam urusan Allah tetapi takutlah kamu pada Allah dalam urusan manusia

Pada malam itu, 24 Mei 2012, di kawasan Kerinchi, Lembah Pantai, UMNO membuktikan sekali lagi mengapa mereka perlu ditolak rakyat Malaysia. Pada malam tersebut kebiadaban yang cuba disorok selama ini telah terserlah, masyarakat Melayu yang penuh dengan adab dan adat telah bertindak samseng, mengganggu ceramah PR dengan membaling batu, telur dan juga membocorkan tayar kenderaan. Maka amat jelas sekali bahawa UMNO hanya mampu merosakkan minda Melayu, membawa Melayu menjadi bangsa yang tidak bertamaddun dan beretika.

Namun kesan terhadap tindakan pengecut tidak sepertimana yang mereka harapkan apabila lebih ramai rakyat yang hadir bersama ceramah PR. Walaupun diancam sedemikian rupa program tetap diteruskan. Rakyat tidak bersurai walaupun terpaksa menyaksikan seorang warga mas cedera berdarah dahinya terkena batu yang dilontar dari jauh. Beliau berjalan beberapa langkah setelah terkena batu dan saya melihat dahinya berdarah, bajunya bertompok-tompok dengan darahnya sendiri sebelum tiba-tiba rebah dan disambut orang-orang di tepinya. Beberapa orang memapahnya dan membawanya ke belakang.

Dalam keadaan trauma sebegitu sekalipun, rakyat tidak berganjak. Atas sikap istiqamah rakyat yang terus bersama, ceramah diteruskan oleh DSAI dan ditutup akhirnya oleh diri saya sendiri. Rakyat tidak berganjak sehingga majlis berakhir.

Tetapi apa yang saya kesal dan kasihan ialah pihak Polis yang hadir bertugas pada malam itu. Pasti mereka ingin menghalang dan mungkin juga menangkap samseng-samseng belaan UMNO tetapi mereka terpaksa mendiamkan diri. Samseng-samseng ini tidak boleh disentuh, maka di atas sebab UMNO berkuasa, kredibiliti polis terjejas. Rakyat tertanya-tanya mengapa Polis tidak bertindak dan akhirnya hilang kepercayaan kepada pihak Polis. Oleh itu, pihak Polis yang ingin menyelamatkan institusi Polis sebelum terlambat perlu menolak UMNO dan mengundi PR.

Selepas ceramah selesai, sekembali saya ke kereta, saya dapati tayar belakang belah pemandu telah kempis. Kami terpaksa membukanya dan menggunakan tayar ganti. Pasti kerja samseng yang sama juga dan sebaik sahaja kami selesai, datang sebuah kereta dan berhenti di tepi saya. Tuan kereta menurunkan cermin dan memberitahu bahawa tayarnya juga telah didapati kempis! Seorang lagi yang menjadi mangsa budaya samseng yang semakin bermaharajalela.

Ini semua merupakan bukti bahawa UMNO semakin nazak dan tidak tahu apa perlu dilakukan untuk mengatasi masalah mereka. Adakah mereka fikir tindakan samseng akan menyebabkan rakyat menyokong mereka dan seterusnya mengundi mereka? Jelas mereka tidak mengenali rakyat Malaysia.

Usaha baling batu sembunyi tangan dengan kaedah out-sourcing ataupun melalui budayasub-con kerja-kerja terkutuk kepada NGO seperti PERKASA, JATI, Bekas Tentera dan sebagainya tidak akan berjaya untuk menipu rakyat. Semua tahu ianya kerja siapa. Kerja sebuah parti yang terdesak serta sedang nazak dan melibas ke kiri dan ke kanan. Tetapi apa yang pasti ialah insyaAllah UMNO akan terkubur dalam sejarah dengan penuh kehinaan dengan dicaci rakyat.

WaLlahu 'Alam

-----------

Ya Allah..pada mu kami berserah dan sesungguhnya kekuasaan Mu lebih luas dari mereka2 yg berkuasa itu.

Melayu Perak said...

anon 10.26 pm...

oooiiii pegi tidur lagi baik.....

Anonymous said...

copy paste dari blog wf

---------

BETAPA bangsatnya media pencacai lidah syaitan ini. Semua orang tahu selepas Raja Petra membuat akuan bersumpah bahawa bik mama ada di lokasi sewaktu Altantuya dibunuh, Raja Petra terus lari tinggalkan negara dan beliau menjadi buruan sehinggakan sewaktu anaknya dibicarakan atas tuduhan mencuri di negara ini, Raja Petra tidak berani pulang.

Sehingga kini kita tidak tahu samada Raja Petra ini masih menjadi buruan atau tidak, apatah lagi semenjak kebelakangan ini beliau boleh berkomunikasi bebas melalui lidah syaitan tv3 suku.

Terbaru, beliau mendedahkan kononnya ada seorang bekas pegawai BPR kini dikenali sebagai SPRM mendakwa Azmin Ali telah dilindungi oleh DS Anwar di dalam kes rasuah sewaktu DS Anwar di dalam kabinet. Peliknya, Raja Petra hilang telor untuk mendedahkan siapa bekas Pegawai BPR itu? Selagi beliau tidak sebut nama pegawai berkenaan, kita anggap itu hanyalah imiginasi Raja Petra untuk dia mengampu Najib agar Najib ampunkan beliau bagi membolehkan beliau kembali ke negara in.
Dicatat oleh WFAUZDIN NS di 10:01 PTG 0 ulasan Pautan pada catatan ini

Anonymous said...

melayu perak...dah berak????

Anonymous said...

Oi anon 10.26pm,panjang komen? ko ingat pembaca blog semua BODOH BEBAL macam ko ke??

Anonymous said...

anon 10.38,

dah makan aiskrim?? makan dalam jamban ok.

Anonymous said...

dapat duit hasil jual bini

Anonymous said...

pkr memang pakar kaki rasuah.

Anonymous said...

anon 10.26pm,

ooo..kat lembah pantai..yang muka syaiton dan muka dajjal Anwar keluar tu eh??

hebat parti kronisme nepotisme anak beranak muka macam &^*@ malam tu kena balun dgn solo je..

UMMI HAFILDA steady je. Yang basah lencun sampai nmpak baju pagoda anwar berahi. Sama la baju pagoda versi china doll..

Eh..out of topik lak aku.

Anwar-Sukma Darmawan Saasmitaat Madha. Dah tua ganyut pun ada adik angkat jambu..

Anwar-Azizan dan Saiful. Sorang mmg dah diketahui umum dapat hadiah spender brand levis dari boss. Sorang lagi dpt brand apa ye?

Anwar-Shamsidar.. Tak yah keje. Jual lubang puki dgn lubang jubur je. Boleh jadi jutawan. Duit Yahudi banyak. Apa nak kisah?

Anwar-Assmin. Hubungan bacul dan dayus. Setia sehati sejiwa. Gua bagi lu pakai bini gua. Lu mesti jadikan gua kaya raya. Gua dah buang mak buang darah daging tau!

Aku percaya ada banyak lagi bakal terdedah..

Oi Anwar!!!! Mana dia 'berkotak-kotak bukti' penyelewengan dan salah laku kerajaan BN yg kau ada simpan tu?? Dah 14 tahun dah wei org tunggu.. PEMBOHONG!!

Anonymous said...

Anon May 29, 2012 10:26 PM yang bengap lagi dungu, ko tak tengok ke BERSHIT 1 sampai 3, penuh dengan segala kejahatan, mencederakan polis, mencederakan wartawan, merosakkan harta benda kerajaan, merosakkan harta benda awam, menyebabkan kerugian kepada pemandu teksi dan peniaga sampai kerugian berjuta ringgit, menyebabkan kesesakan lalu lintas hingga menyusahkan orang ramai, itu bukan lagi menunjukkan Penipu Rakyat wajib ditolak, tapi disepak terjang, ditendang dan dihuman keluar dari arena politik negara, berpolitik cara gila, bebal dan dungu merosakkan masyarakat, salah seorang adalah anon May 29, 2012 10:26 PM, bebal tak sudah-sudah, ko tak lihat polis yang dicederakan dengan kejam oleh puak yang berserban, berjubah, pakai kopiah putih, tapi perangai mengalahkan penyamun.

Tak cukup dengan itu, tok guru perosak masyarakat seperti Nik Aziz membuat hukum hakam sesat dan gila seperti demontrasi wajib kononnya seperti solat jemaah, kononnya sama seperti menunaikan haji, tak ke kerja gila menghasut orang ramai buat kerja mungkar dengan memperalatkan agama, ini tok guru jenis apa? Tok guru tong sampah? Tok guru sampah sarap? Bukan setakat Nik Aziz, ulama sampah sarap dalam PAS pun sama membela perbuatan mungkar berdemontrasi liar itu sekarang apa cerita? Itulah kalau dah tok guru pun dungu macam kerbau, pengikut pula dungu dan bebal macam keldai, buat jahat sesuka hati,tak fikir dosa pahala, hanya mementingkan nafsu serakah saja, jenis tak berfikir sebelum bertindak macam golongan tak guna inilah, bebal tak sudah-sudah menyusahkan orang ramai, lepas tu buat isu menyalahkan kerajaan, dasar perangai macam babi, kalau pemimpin Penipu Rakyat perangai macam babi, pengikut pula kelakuan macam anjing, menjadi perosak masyarakat, buat jahat lepas tu tuduh orang, inilah kerja Penipu Rakyat, macam haram jadah saja aku tengok diorang ni, dasar tak tak tahu malu, bebal, dungu, bangang nak mampus itulah Penipu Rakyat perosak masyarakat. PRU 13 Penipu Rakyat akan dihuman ke longkang oleh rakyat yang makin hari makin meluat dan benci dengan kelakuan keji dan tidak bertamadun Penipu Rakyat, berlagak lebih, tapi Penipu Rakyat ni macam cibai, lancau, fuck you babi haramjadah, meluat benar dengan anon May 29, 2012 10:26 PM yang tak sedar diri tu bangang tak sudah-sudah menuduh itu dan ini kepada kerajaan, sedangkan ko ada bukti kukuh ke yang baling dan buat kekacauan itu ahli UMNO? Tapi yang jelas buat hal gila semasa BERSHIT 1 sampai 3 adalah puak bebal lagi bangang Penipu Rakyat, blah la, dasar anjing memang suka buat kacau lepas tu salahkan orang, itulah Penipu Rakyat yang haram jadah, puas hati? Blah la anjing, ko nak provokasi pun macam lancau, pemikiran bangang macam pimpinan ko juga, jenis bertindak tanpa berfikir, memang dasar banganglah katakan. Rakyat makin memihak kepada kerajaan termasuk aku sendiri, dulu PRU 12 aku tak mengundi kerana meluat dengan Pak Lah, tapi PRU 13 ni bukan aku saja yang nak mengundi, malahan aku selalu minta generasi muda mendaftar sebagai pengundi dan mengundi Barisan Nasional yang mentadbir dengan baik selepas Pak Lah letak jawatan dan diambil alih oleh Datuk Seri Najib yang berusaha gigih untuk majukan negara ini, bukannya macam Penipu Rakyat, sibuk jadi perosak dan pencetus huru hara untuk meraih kuasa, itulah, nak mentadbir tak reti, buat kacau untuk kelirukan masyarakat, tapi pembohongan korang danh terdedah, korang sekarang ini telah bukan lagi ditolak, malahan telah ditendang oleh rakyat yang makin meluat dengan penipuan dan kerosakkan yang makin menjadi-jadi dibuat oleh Penipu Rakyat ini, rakyat lebih selesa dan yakin dengan Barisan Nasional yang konsisten membantu rakyat dan membangunkan negara ini, PRU 13 Barisan Nasional pilihanku, rakyat sekalian patut sokong kerajaan yang berkualiti seperti Barisan Nasional.

tobeng said...

Memang barua habis penyembah anuwar dan penganut pakatan.Orang bermaruah kalau didedahkan kebejatan pemimpin dia beserta dengan bukti patutnya dia berpaling tinggalkan pemimpin2 dia yg munafik tu.Paling tidak pun dia akan suruh siasat dulu.

Ini tidak siap dibelanya lagi,kendian spin cerita yg tak berkenaan.Memang dasar barua tak ada maruah.

Dah sah2lah azmin akan saman atau buat laporan polis kalau pendedahan terbaru ni cuma rekaan sibotak petra.Janganlah bodoh sangat.

KIta tengok siapa yg kena..

Anonymous said...

Anon May 29, 2012 10:36 PM , kalau ko ada bukti ini tuduhan berkenaan rasuah terhadap Azmin itu tak benar, sila kemukakan buktilah, bak kata Saifuddin Nasutionn bapak pembohong semasa dia memfitnah Timbalan Pengerusi SPR yang kononnya Timbalan Pengerusi SPR adalah ahli UMNO Cawangan Kampung Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan, walaupun dinafikan oleh Timbalan Pengerusi SPR yang mengatakan dia bukannya orang Kelantan tapi berasal dari Terengganu dan kad pengenalan itu bukannya miliknya, tetapi Saifuddin bapak pembohong dengan muka tak malu mengatakan, sila kemukakan bukti untuk menyanggah fintah dari Saifuddin bapak pembohong itu, tak berapa lama Wan Ahmad bin Wan Omar, ahli UMNO cawangan Kampung Kubang Bunggor itu muncul membuat pendedahan beserta bukti, apa yang menariknya Wan Ahmad bin Wan Omar yang menjadi ahli UMNO cawangan Kampung Kubang Bunggor itu adalah pengusaha kedai makanan, bukannya Timbalan Pengerusi SPR, dengan tak malunya Saifuddin bapak pembohong langsung tak minta maaf berkenaan fitnah dia terhadap Timbalan Pengerusi SPR itu, tengoklah akhlak buruk pimpinan Penipu Rakyat, tidak mahu mengaku kesalahan yang dibuat, lepas tu sombong, kemudian menyalahkan orang lain atas kesalahan yang dibuat olehnya sendiri, macam si anon inilah, dah tak ada modal lagi, semunya disalahkan pada orang lain, kalau ko ada bukti yang kononnya bukti yang dipaparkan oleh blog yang mendedahkan siasatan rasuah oleh Azmin itu tidak benar, maka kemukakanlah bukti ko, jangna menyalak macam anjing menyalahkan orang lain saja walaupun ko adalah anjing suruhan Penipu Rakyat. Dasar tak sadar diri, tak tahu malu memang macam si anon May 29, 2012 10:36 PM inilah, asobiyah tak berkesudahan, ajaran tok guru perosak masyarakat dalam PAS, inilah akibatnya percayakan tok guru perosak masyarakat dalam PAS itu. Kerajaan perlu adakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat kes ini, Azmin, Anwar dan talibarut mereka pasti ketar bukan saja ketar lutut, malah kote pun ketar juga, tembelah dah pecah, tak lena tidurlah diorang ni, itulah, buat kerja tak bermoral lagi, inilah balasannya, ini baru di dunia, di akhirat nanti korang tahulah apa pembalasannya pula.

Anonymous said...

Kalau wa Anwar & Azmin, ..... cabut lali oh, sebelum video Nalla pula kasi keluar nanti tak cukup tanah ..... cabut. Camna pun tahniah kpd PAS dpt kawan ngam punya cam Anwar & Azmin ni. Bukan tak tau, tapi buat tak tau. Tahta, Harta & Wanita, Hj Hadi ke N Ajis & semua ahlul PAS tutup mata, harap Allah tak kasi buta sudah.

zat said...

ko org jgn ckp byk la..isu ini tak kan jd kes selagi ada tokoh2 UMNO yg masih hidup...kalu tak takkan dh lebih 15 tahun tak de apa2 pun..kalu kau org rasa kes ni straight-fwd tunggu apa lagi..sapa2 yg tau inside story UMNO pasti paham apa yg aku maksudkan..

Anonymous said...

Zat ko tak payah nak pusing sana pusing sini nak kelirukan oranglah, patutnya ko yang kononnya menentang rasuah dan salah laku yang ko kerap tuduh kepada Barisan Nasional menggesa supaya kes ini disiasat dengan terperinci, tapi kerana yang terlibat adalah puak asobiyah ko, ko akan bela dan pusing sana pusing sini nak salahkan kerajaan juga, biasalah, dah jenis bebal tak berkesudahan. Kalau ko cakap UMNO takut dan nak lindungi orang-orang tertentu, lihatlah kes Khir Toyo di bawa di mahkamah, kes Tun Ling Liong Sik pun di bawa ke mahkamah, tak pula kerajaan campur tangan halang proses mahkamah, yang sibuk menghalang kes mahkamah adalah Penipu Rakyat, lihat kes kelakuan tak senonoh Anwar, lebih kurang 60 kali percubaan menggagalkan perbicaraan kes dengan alasan yang entah apa-apa, boleh jadi rekod dunia bagi kategori menghalang kes untuk dibicarakan di mahkamah. Malahan semasa perbicaraan, Anwar tak berani berhadapan dengan pihak pendakwa, kemudian bila hakim nak buat penghakiman Penipu Rakyat mengarahkan pecacai dan anjing-anjing suruhan mereka menyalak dan terkinja-kinja di luar mahkamah untuk kacau proses penghakiman, itu apa cerita Zat? Ko tak payah nak temberanglah, yang jelas Penipu Rakyat memang tak guna dan perosak masyarakat, itu sangat jelas.

tobeng said...

zat,

Mungkin juga betul,kalau ada libatkan musibat2 vvip dalam kerajaan kemungkinan kes akan senyap macam tu aje.Atau mungkin juga selama ini tak ada siapa berani disclose dokumen2 sulit ini?

Tapi aku nak tengok reaksi segera azmin.Dia nak nafi kosong atau nak repot polis.Kalau betul dia tak buat memang confirmlah dia repot polis kan.

Tapi lagi confirm barualah kalau dah tahu(bukti dah banyak kan) pemimpin idola rasuah,dengan skandal seks tak ingat,masih lagi terhangguk2 nak sokong membabi buta.

Anonymous said...

wa dulu dah cakap dia orang semua beruk bukan manusia, cam zat ke akal tak ada zat.

Anonymous said...

Hoi puak Penipu Rakyat, korang keluarkanlah bukti kalau tuduhan terhadap Azmin ni adalah palsu, jangan menyalak saja lebih, tapi macam lancau, cakap banyak tak guna, mana buktinya, keluarkan, macam kata si pembohong Saifuddin Nasution bila dia fitnah Timbalan Pengerusi SPR yang kononnya ahli UMNO cawangan Kubang Bunggor, bila dinafikan oleh Timbalan Pengerusi SPR, Si Pembohong Saifuddin Nasution cakap keluarkan bukti untuk sanggah kenyataan fitnah oleh Saifuddin Nasution itu, kerana Si Pembohonng cari dalam blog mana entah dapat ada nama Wan Ahmad bin Wan Omar menjadi ahli UMNO cawangan Kampung Kubang Bunggor, Pasir Mas, Kelantan, walaupun Datuk Wan Ahmad bin Wam Omar, Timbalan Pengerusi SPR menyatakan nombor kad pengenalan itu bukan miliknya dan dia bukannya berasal dari Kelantan, tapi di Terengganu, Saifuddin Si Pembohong masih tak puas hati dan nakkan bukti untuk menyanggah fitnahnya itu. Tak berapa lama kemudian, Wan Ahmad bin Wan Omar, ahli UMNO cawangan Kampung Kubang Bunggor yang sebenar yang merupakan pengusaha kedai makanan dan bukannya Timbalan Pengerusi SPR pun muncul membuat kenyataan media beserta bukti iaitu kad pengenalannya, Saifuddin si Pembohong dengan muka tak tahu malu, dengan bongkak dan sombongnya langsung tak minta maaf kepada Timbalan Pengerusi SPR atas fitnah yang telah beliau lontarkan secara keji itu, malahan kepada UMNO yang dituduh macam-macam tuduhan keji berkenaan perkara itu sebelum itu pun si Saifuddin Pembohong itu tak minta maaf.

Sekarang silalah puak Penipu Rakyat keluarkan bukti untuk menyanggah segala bukti yang dikemukakan sebagai tuduhan salah laku Azmin dan Anwar semasa Anwar jadi TPM dulu, biasalah dalam Penipu Rakyat ni asobiyah diutamakan, buatlah jahat, buat maksiat, buat jenayah, buat tak senonoh macam mana pun akan dibela oleh puak Penipu Rakyat ini, kerana mereka adalah pengamal asobiyah yang tak peduli benar atau salah, yang mereka pedulikan adalah puak mereka saja, itulah asobiyah tulen, lihatlah berapa ramai pimpinan mereka yang ditangkap kerana buat macam-macam kesalahan, semunya mereka bela walaupun bukti di depan mata, asobiyah katakan, memanglah puak Penipu Rakyat inilah. Kemukan buktilah kalau berani.

zat said...

Anon 12:54 & 12:55AM

aik..!! jgn la jd defensive..kau desak la Najib dan Pendakwa Raya bawa kes ni ke mahkamah cepat2...kan peluang bagus ni seblum p/raya..tgk dia org ada berani ka?

aku bagi bayangan kat kau org la sikit..duit ni aku rasa Azmin & bini ada la komisyen sikit kot...persoalan nya yg selebih tu mana pegi..ingat ini kes dlm UMNO..jgn buka lubang tahi..busuk..!!

Raja Petra ni pun bukan bodoh..dia buka cerita ni nk mkn dua2 belah..

Anonymous said...

Zat kes liwat macam mana? Kes 'sodok' Chinadoll macam mana? Jam Omega Anwar dia hadiah ke ko ke? Kes berdua bukan mahram dalam bilik Hotel Perdana nombor 121 macam mana? Kes buat kerja tak senonoh dalam gerabak keretapi dengan bini orang macam mana? Kes 'kaunseling' jam 3 pagi di bilik hotel apa cerita? Kes RM 200 ribu setel kes raba tetek pelajar sekolah apa dah jadi? Kes penyelewengan projek di DUN Seri Kembangan apa dah jadi? Kes hisap 'batang' dalam tandas apa cerita? Kes buat maksiat atas sofa apa cerita? Kes nak robohkan madrasah yang juga surau atas tanah wakaf khas untuk buat shopping complex apa cerita?

Huh! Banyak benar kes puak Penipu Rakyat ni, sekarang kes saham dan harta benda berjuta ringgit walaupun gaji tak seberapa semasa jadi pekerja Anwar pula muncul, lepas ni mungkin adalah tokey-tokey yang membela Anwar semasa Anwar jadi TPM dan Menteri Kewangan mungkin juga akan muncul, makin gelabahlah Penipu Rakyat, itulah buat kerja jahat lagi, sekarang rasakanlah pembalasannya, ini baru di dunia, di akhirat nanti korang tahulah akan pembalasannya, jadi sebelum pintu taubat tertutup, bertaubatlah, dan insaflah.

Anonymous said...

zat said...

Anon 12:54 & 12:55AM

aik..!! jgn la jd defensive..kau desak la Najib dan Pendakwa Raya bawa kes ni ke mahkamah cepat2...kan peluang bagus ni seblum p/raya..tgk dia org ada berani ka?

aku bagi bayangan kat kau org la sikit..duit ni aku rasa Azmin & bini ada la komisyen sikit kot...persoalan nya yg selebih tu mana pegi..ingat ini kes dlm UMNO..jgn buka lubang tahi..busuk..!!

Raja Petra ni pun bukan bodoh..dia buka cerita ni nk mkn dua2 belah..

May 30, 2012 1:13 AM

-----------------------------------

Tengoklah puak bebal dan bengap serta buta perut dan tak berhati perut suku sakat Penipu Rakyat ni, kalau di pihak dia, membela bukan main, jangan dedahkanlah, itulah inilah, ini ke ajaran Islam ajaran tok guru Nik Aziz Al-Tong Sampah Sarap? Berlagak macam alim, tapi perangai keji mengalahkan penyamun, dasar tak sadar diri, kes ini akan didedahkan di mahkamah, ko tunggu sajalah, ke ko pun ada syer dengan Anwar dan Azmin, sebab tu ko gelabah semacam saja? Ko sanggahlah, ikutlah teladan Saifuddin Si Pembohong tu, jangan menyalak saja lebih, bukti mana? Dasar anjing Penipu Rakyat, beginilah, mana ada kualiti, hampas semuanya, blah la, berlagak alim tapi hati macam orang tak berakhlak bila membela segala kemungkaran dan kemaksiatan, ni jenis asobiyah memang macam inilah jadinya, sedarlah, insaflah.

Anonymous said...

Aku rasa nalla punya pendedahan paling gempak nanti.Rakaman video anwar tibai shamsidar dah serah ke mahkamah.

Nalla tahu semua aktiviti aljub,sebab dialah barua anuwar selama ni.Nalla siap cerita dia boleh tonton live anuwar beraksi dengan shamsidar via cctv yg dipasang.

Kalau hindu ni berkata benar maknanya azmin sama ada tak tahu bini dia jual puk* atau dia memang makan hasil lendir bini.

Tak tahu nak cakap apa bila baca pengakuan nalla dalam statement of defence dia.Maknanya watak2 seperti shamsidar,mior,hairany,rashid akan dipanggil ke mahkamah nanti sebagai saksi.Wow!lagi gempak dr kes anuwar tibai sepul.

Anonymous said...

Orang2 taksub macam zat dan pencacai2 yg lain ni memang dah tak boleh buat apa.Minda dah beku habis.

Bukti macamana pun diorang tak akan percaya.Abis2 dia pusing kata orang umno pun rasuah jugak,skandal seks jugak.Kira bahlol2 ni sokong perasuah dan kaki zina yg dah terbukti untuk menjatuhkan kaki2 yg dikatakan sama pe'elnya tapi masih belum terbukti lagi.

zat said...

Anon 1:16AM

tak guna la nk argue pasal kes2 maksiat & tokey2 ni..sbb org UMNO lg hebat..tp aku respect la jugak... scandal dgn artis2 cun.. tokey2 yg bela plak yg ada dlm senarai org2 terkaya..dulu kini & selamanya..

Anonymous said...

Hahaha,kan aku dah cakap.Pencacai zat ni mesti pusing cakap umno pun sama jugak.

At least kau carilah idola yg lebih bermaruah sikit kalau kau nak lawan 'kaki rasuah','kaki seks'.Ini kau cari bapak setan jadi idola kau,bukanke double triple bengap.

zat said...

Anon 1:29 & 1:39AM

bukan nk membela sapa2..tp sekadar nk buka minda & tunjuk parti yg kau sokong tu bukan nye bersih pun..so jgn lah nk bercerita pasal moral..sbb UMNO tu lg tk bermoral..ok lah aku nk tido..salam

Anonymous said...

Anonymous said...

Jika benar..kenapa tak buka kes semula????

May 29, 2012 8:56 PM


jika salah apekehel x saman????
kambing r ko cam nizar kambing meroyan....

Anonymous said...

Teringat yg khabarnya Dr M panngil KP BPR ke pejabat dan sound kat mamat ni... 'hang dah lama dah jd KP ni, bagilah kat org lain pulak... Psl pencen hang, nanti JPA uruskn'. Terkebil2 mamat ni beredar dr bilik PM... Last2 lepas dapat royalti buku angkat bakul sendiri, pencen pulak yg goyang... Dato Abu, cepatlah bertindakkk....!

Anonymous said...

Khalid Samad kata PAS tak mahu bermuzakarah dengan UMNO kerana UMNO penoh dengan rasuah. Lepas ini saya pasti PAS akan tinggalkan PKR kerana PKR juga rasuah. Atau PAS bertambah rapat dengan PKR kerana Khalid kata tuduhan bahawa PKR juga rasuah hanyalah konspirasi UMNO......

Anonymous said...

zat said...

Anon 1:16AM

tak guna la nk argue pasal kes2 maksiat & tokey2 ni..sbb org UMNO lg hebat..tp aku respect la jugak... scandal dgn artis2 cun.. tokey2 yg bela plak yg ada dlm senarai org2 terkaya..dulu kini & selamanya..

--------------------------
Zat, cerita scandal dgn artis yang blog2 pembangkang dok habis-habisan spin tu ek? Kalau berani keluarkan la video lucah orang2 UMNO tu. Biar kita sama2 nilai mana lagi HEBAT antara video lucah orang2 UMNO atau video lucah ANwar IBrahim dan China doll....kahkahkahkah

Anonymous said...

macam cerita drama swata jer... pengaruh tv3 nie

rakab said...

Datuk Nalla kata dia dah serahkan video Anwar mengentot Samsidar kepada peguamnya...

Ini tentu ada kaitan dengan duit tujuh juta yang masuk akaun Samsidar tu..

Ini kes kalau masuk mahkamah, jawabnya perang nuklear laa, Azizah dengan Samsidar !!
laa ni perang dingin jer..

Anonymous said...

perghhhhh..... powerrr bebbb...

gred 41 boleh ada romah baggalowww....

bleh ada keta BMW, kalau tak lain tak bukan makan duit hasil air lendir cipap isterii...

hahahahahaha...... tak dak manusia sehina dan sebacol assmin yg jual cipap isteri utk pakai ferrari... hahahahaha....

otai
subang

Anonymous said...

ade 4 saksi?

hehehehehee

Anonymous said...

Zat
ko dah bangun ke lom
komen ko macam hampeh le..
pusing-pusing isu nya sama aje
basi dah...
ari ni ko ikut abang2 keluar UMNO
pru nanti ko pangkah dacing...
hee..hee..hee..

zat said...

Anon 8:15AM

sori beb..aku rasa masa depan negara tk bergantung kpd video lucah sapa lg hebat...

Anon 9:11AM

seumur hidup aku tk pernah pangkah..ptuii..biar UMNO Baru ni mampos..baru Msia & bangsa melayu boleh bertambah maju..

Tun Teja said...

I have three burning questions to point to Azmin and Anwar:
1. Why did Azmin scold UMNO with “corruption” and “steal money” after he was found to have committed in ‘ice-cream in the toilet’ incident ? His indignation remark was stated in Singapore ST after that by one of the reporters.
2. Why did Anwar and PAS people also use the word ‘corruption’ in UMNO to the media?
3. Why did Rafizi also use the same tactic to highlight to media that defame UMNO?
Anwar deserved to be punished according to law. So are Azmin and Rafizi.
These defamatory remarks such like ‘corruption’ used by foreign media like Singapore ST and ChannelnewsAsia has bombarded on the broadcast for several times.
Their misleading news can turn people fed up with them.
Now I have learned that during the period DPM Anwar Ibrahim, there was inevitably a severe case of theft and conspiracy involving corruption committed by the PKR leader and his Private Secretary Azmin with wife when the rakyat was too contented and oblivious about the corruption characterized by these political leaders.

Anonymous said...

Shamsidar mengenakan caj yang terlalu tinggi dan keterlaluan untuk khidmat seks, kesian Anuwar... RM 7 juta tu untuk ntah brapa kali perkhidmatan... Hebatnya Shamsidar...

Anonymous said...

Zat...

1.
Pemimpin ko hebat ko kata..
Hebat.. Hebat kebendanya kalau kawan kawan sekeliling semua dah lari.. tinggal dungu dungu yang kena cucuk hidung je..
Hebat.. Hebat kebendanya kalau gagal dan kalah untuk jadi PM dan ke Putrajaya, sampai terpaksa menipu..
Hebat.. Hebat kebendanya kalau cakap berbelit, bengis dan hilang nur di wajahnya..
Hebat di ranjang ade le...

2. Ko sorang tak undi... Aku undi UMNO dulu, kini dan selamanya..
Hebat..

Anonymous said...

Shamsidar servis baik punye, tu yang caj tinggi.

Anonymous said...

zat ,aku tetap pilih umno/bn utk pru13,ko sorang jelah yg pilih pr,syukur ya Allah aku dh insaf skrg,aku doakan semoga zat pun akn insaf,amin

Anonymous said...

otai subang

engkau bakal dihumban kedalam api neraka..bertaubat nasuha lah..terlalu banyak memfitnah

ALLAH MAHA BESAR

Anonymous said...

aku tak percaya sbb kalau sprm ada sekelumit bukti rasuah pemimpin pr,dah lama terbongkar...jangan main wayang siam la....istihar pru aja,bila?biar rakyat tentukan....nak buat apa dengar cakap haramjadah2 yang lapar cari makan lagi...bubarkan parlimen dan bersihkan daftar pemilih..mari kita bertempur di pilihan raya BERSIH...

ReplyDelete

mountdwellerMay 30, 2012 12:54 PM
Memang wayang siam dan menora cina!

ReplyDelete

malaysianMay 30, 2012 1:38 PM
Aapabila anwar di dakwa makan rasuah dan liwat 1 pada tahun 1998, mengapa kes ni tak dibawa kalau betul seperti yg di dakwa yg sprm ada bukti kukuh!! mengapa perlu tunggu selepas 14 tahun???? lebih tak faham mengapa perlu bersembunyi pergi jumpa rpk di London dan rpk yg hebahkannya???? berkuasa sangat kah anwar sekarang ni di Malaysia. Bukan kah dokumen2 seperti ini yg di tunggu2 si najib???

ReplyDelete
Add comment
Load more...

Sini bukan tempat mencarut, kalau nak mencarut pi mencarut di blog penchachai ParpuGomo.


Sumber: http://cenangau.blogspot.com/2012/05/anwar-arah-bpr-tutup-kes-rasuah-azmin.html#ixzz1wMdHSCjt

Anonymous said...

MASUK MANI=MASUK RM7 JUTA
7 TAHUN=RM 7 JUTA
1MINGGU=1X
52 MINGGU X7 TAHUN= 364 X
364X TEMBAK=RM7JUTA
1X TEMBAK=RM19230

KAYA OOOOOOO

Anonymous said...

Anonymous said...
MASUK MANI=MASUK RM7 JUTA
7 TAHUN=RM 7 JUTA
1MINGGU=1X
52 MINGGU X7 TAHUN= 364 X
364X TEMBAK=RM7JUTA
1X TEMBAK=RM19230

KAYA OOOOOOO

May 31, 2012 8:53 PM