IKLAN BERBAYAR

Tuesday, May 22, 2012

LIVE : DEBAT KJ DAN RAFIZI.

saksikan debat secara langsung KJ vs rafizi.
KLIK SINI

65 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

aku tak berapa berkenan sangat dengan KJ ni, tapi aku respek dia. macam mana aku boleh terima pemecatan tun salleh abbas sbg ketua hakim negara, begitu jugalah aku dah terima kehadiran KJ dalam UMNO/BN.

Anonymous said...

Patutlah anuar suka kat rafizi ni
Groomkan jadi org kuat


Kiutnye ngko fizi...

Baik ngko jaga jaga...

Anonymous said...

Yang paling memudaratkan negara ialah pelepasan anuar ibrahim oleh tun abdulllsh...

Anonymous said...

KJ terbaik bila bangkitkan hujah PR jaga elit standard dengan menyentuh kolej2 komuniti ha3...terbaiklaa...terus tak jawab rafizi

Anonymous said...

Dulu aku tak suka kj kini aku makin suka yb kj kau berubah menjadi baik insyallah kau akan berjaya manusia mana tak buat silap kalau berubah kebaikkan tetap milik yb berusaha menjadi lagi baik..hidup umno itu islam hidup barisan nasional kemakmuran dan keamanan negara.

Anonymous said...

Pesan kat si ismeth ulam raja.
Budak itm yg terjang polis tu...
Lepas ni p la daftar mana mana ipt..
Kalau tak dapat p belajo kat kolej kolej atas kedai tuu..

Hiiisss.. Apa pulak..
bang non nak amik buat adik angkat..

Anonymous said...

Debat PTPTN - Rafizi byk cakap pasal tuduhan rasuah,penyelewengan NFC yg tidak kena mengena dgn tajuk.Jika Rafizi bimbang negara akan muflis sebab kerajaan tidak dpt kutip semula PTPTN jd kerangka bagi masalah ini pelajar yg pinjam diwajibkan membayar semula .Bukan dgn cara menghasut pelajar jgn bayar.Bg pelajar yg cemerlang tak perlu bayar balik.Dah cakap byk kali tapi si Rafizi PKR ini ada agenda nak raih undi org muda.Mahasiswa bukan bodoh .Dia org pandai kira dan bezakan antara pinjaman dan biasiswa.

Anonymous said...

kolej komuniti tu kolej swasta yang kena bayar PTPTN ke? sorry nak tnya je sebab tak tahu...

Anonymous said...

MODERATOR DARI UIA....NAK TANYA SOALAN BELIAU TENTANG NFC..BUKAN KAH ITU CONTEMPT OF COURT .KES MASIH LAGI DALAM MAHKAMAH.NASIB YB KJ PEKA TENTANG ITU ....HE DOSENT ELABORATE.

MODERATOR MENGUSULKAN DEBAT ANTARA PM DAN ANWAR IBRAHIM.SAYA CADANGKAN TAJUK YANG PALING SESUAI MENGENAI LGBT.

Anonymous said...

Selama ini Umno di tempelak kerana kononnya membentuk mentaliti subsidi di kalangan orang Melayu.Jadi aku sangka PR akan mengurangkan subsidi,utk menjadikan Melayu lebih berdikari.Tapi,sebaliknya pula yg terjadi makin banyak susidi yg di janjikan oleh Anwar,biasiswa utk semua pelajar subsidi paling teruk,kerana yg tak cemerlang pun mahu di beri biasiswa kalau dah dapat bisiswa,tak belajar pun tak apa kalau gagal tak rugi.Pakatan Rakyat kuat temberang,kerana terlalu terikut-ukut orang main belakang.

Anonymous said...

KJ TERUK KENE BELASAH !
bg aku, kj byk x jawab soalan,
walaupun x berkaitan, tp x mampu menepis tujahan2 teruk dri rafizi.
soalan rafizi senang, mana 230 bilion duit petronas utk menampung hutang ptptn? agak memalukan bila kj x jawab, apa2 pun, jujurnya, rafizi menang , kj teruk dibelasah.

Anonymous said...

Si Rafizi nie nampak sangat nak meraih undi.janji mcm2 tapi duit ada ka nak bagi free belajar IPTA/IPTS? Bgaimana yg belajar tak lulus pulak? bukan ka nie lagi satu pembanjiran duit rakyat? lembu betul la si Rafizi nie..

Anonymous said...

Setuju dengan cadangan Tajuk Debat Dato'Seri Najib dengan Anwar LGBT.
Moderator Dato'Nalla Karuppan dibantu oleh Dato Eskay....ADA BERANI.Time keeper mesti pakai JAM OMEGA

Anonymous said...

Jgn ambil kira kalah atau tidak... Bnyk fakta yg x lengkap... Rafizi mmg bagus dari teori, tapi bolehkah dilaksanakan? Yangdi selangor pon bnyk janji x ditunaikan lagi... Inikan pula nk hapuskan ptptn.. Mmg bangsa melayu suka subsidi...

Anonymous said...

Budak2 yg tak cemerlang peksa tu...pkr nak boh kst mana nanti..?
Ramai pelsjar kurang cemerlang yg datang dr kg..walau ramai juga yg tip top..pelajaranya..
Yg datang dr kg bukan org kaya..

Kos blaja..kos makan..kos rumah..tambang dsb..
Maintainance mcmana...??
Rafizike nak sara..?

MamakNgakuMELAYU said...

KEHKEHKEHKEH!!!

Lepas ni sure si ParpuPARIA duk "melancap" menagis sensorg sbb ramai org umno suka KJ skang..

Bodo punya mamak parpupariah ni mengaku dalam satu artikel minggu lepas.. "KITA NI MELAYU"

HAHRHAHHRHAHRRR..

Kalau mak bapak ko dah memang india muslim aka mamak, camner plak si parpuPARIA ni bleh jadik MELAYU!!??

BODO sungguh.. kehkehkeh...
Lu org carik arr artikel dia minggu lepas mengaku melayu.. aiiiiii..

HIDUP KJ!!!! musnahkan semua musuh-musuh dalam selimut UMNO ni.. espeSIALI geng mamakS!!!..

PERIOD!!!

Anonymous said...

RAFIZI MENANG SORAK ...KAMPONG TERGADAI.KES BAFIA ON THE WAY.

Anonymous said...

aku malu dapat ketua pemuda macam ni, jawapan merapu2.






ahli umno

Anonymous said...

Debat PTPTN - Rafizi sgt emosi .Hujah balas yg lebih berdasarkan kpd persepsi tanpa fakta .Hujah lari tajuk soal pampasan tol plus nak di bangkitkan.KJ pulak terperangkap dgn soalan yg buang masa.Jawapan KJ kpd soalan Rafizi sgt jelas.Tp jawapan Rafizi kpd KJ kabur spt bila kos meningkat mula lah dia kata rasuah untuk umno .,tak ada lah alasan lain .Debat yg membosankan.Tak perlu debat terus buat PRU 13.Debat buang masa.tapi debat yg di tunggu olih rakyat malaysia adalah debat diantara Musyidul Am PAS dan Mursyidul AM Tibai dgn tajuk Liwat dan Seks bebas - Fitnah atau Kebenaran.Moderator olih Ambiga.

Anonymous said...

Cakap bole laaa..
Nanti ayat yg keluar...
"kos blaja di tanggung"
Tapi korang tengok laaa...mcam macm jenis tajuk duit dia mintak..
Yg akhirnya ..lagi tinggi dr yg spatutnya..

Nasib korang laaaa generasi muda...
Aku tua dah..


Pakatan rakyat..pon kasi sumbangan kat tempat aku cuma kat kroni aje...
Aku tak dapat apa pon..
Agaknya tok kalid kenal aku kot...

Anonymous said...

Debat pas parti ajaran sesat atau tak la plak.ada brani ke

Anonymous said...

RAFIZI suka-suki sebut ibnu khuldun..tp x perjelaskan lg panjang dan teliti mcm mana nk implimen kan kata2 ibnu khuldun di zaman sekarang!

setakat ckp pendidikan itu pelaburan makcik kantin pon tau!

kiter patot panggil die RAFIZI KHULDUN!

HIDUP RAFIZI KHULDUN!

Anonymous said...

1. Nak bagi pelajar RM5000 setahun. Masa tu ptptn dah takde, habis balance nak cari kat mana? Anak aku belanja RM800 sebulan, itu cukup2 je, belum masuk duit asrama, duit buku dan alatan. Setahun mahu RM10,000. Jimat2 bolehlah dapat beli bahan2 assingment, makan dan duit bas.

2. Monash set-up RM200 juta. Macam dlm mimpi aje kasi rate binaan tahun 2007. Hoi Rafizi tahun 2007 harga rumah teres pun Rm120 ribu. Sekarang boleh dapat lagi ke? Mahu RM350 ribu. Accountant apa ko ni? Lagi satu aku nak cakap, Monash ni kepunyaan Sunway Universiti. Banyak kemudahan Sunway digunakan bersama oleh student Monash sebab tu save. Kenapa tak ambik rate baru macam kat Iskandar tu?

Bodoh berdentum-dentum Rafizi ni. Tak sabar aku. Apa pun sekalung tahniah kepada KJ.

Orang Gombak said...

Salam Bro,

Aku baru abis tgk debat KJ-Rafizi di Astro 501. Nampak gaya, KJ menang. Huraian aku ialah Rafizi gemar membuat perbandingan terpilih.

Kalau nak buat perbandingan sektor pendidikan di Finland, Rafizi juga perlu juga buat perbandingan sektor kesihatan di Finland juga.

Aku bagi contoh. Dulu puak PR suka buat perbandingan di mana Thailand hanya mengenakan cukai jalan sekali seumur hidup untuk pemilikan sesebuah kenderaan.

Kononnya, Malaysia tak bagus sebab tiap-tiap tahun kita perlu bayar cukai jalan untuk setiap kenderaan yang kita miliki.

Tapi pernah tak PR buat perbandingan dalam sektor perkhidmatan kesihatan di Thailand dan Malaysia? Di Malaysia kalau kita ada penyakit darah tinggi, dengan bayaran RM 1 sahaja, kita boleh dapat pelbagai ubat darah tinggi yg berharga ratusan ringgit berbanding di klinik/hospital swasta. AKu taulah sebab mak aku ada penyakit darah tinggi. Setiap bulan boleh dapat ubat-ubatan berharga ratusan ringgit dengan bayaran RM 1 sahaja.

Setahu aku di Thailand tiada keistimewaan perubatan macam nie. So, kalau nak buat perbandingan buatlah perbandingan dengan semua sektor, jgn ambil sekerat-kerat, mana yg lagi bagus di negara orang kita bandingkan dengan yg buruk di negara kita. Semua sektor ada kos yg perlu dibayar.

Begitu juga di Finland, walaupun pendidikan tinggi percuma, mereka tiada subsidi minyak, petrol, gas, diesel, gandum, beras dan lain2 barangan keperluan. Di Malaysia amat bagus sebab kerajaan cover semua kos untuk kita. Itupun masih kata kerajaan zalim dan kejam.

Di Finland perlu juga kita tahu berapa nisbah penduduk meeka yg berumur antara 18-30? Aku rasa di Malaysia lagi ramai umur 18-30 berbanding di Finland. Jadi jumlah yg sedikit membolehkan kerajaan di sana menanggung pendidikan percuma, bukan macam kita tiap-tiap tahun berapa puluh ribu masuk IPT? Itulah sebabnya kenapa aku cakap, puak PR haramjadah nie memang pandai cover fakta utk kelirukan rakyat dgn membandingkan apa yg baik di negara orang dgn yg kurang baik di negara kita. Bingai sungguh!!!!!

Cakap isu rasuah pula. Rasuah bukan isu kepartian tapi isu domestik. Mana-mana negara pun ada rasuah. Cumanya di sana mereka pandai cover dr pemerhati antarabangsa. Tapi itu tidak bermakna kerajaan memerintah melepaskan tangan begitu sahaja.

Byk langkah pencegahan dibuat dgn menubuhkan BPR dan kemudian ditukar kpd SPRM di mana wakil pembangkang juga menduduki kerusi AJKnya. So, tak bolehlah kata SPRM alat UMNO/BN dan sebagainya kerana SPRM bertaraf suruhanjaya, bawah dewan rakyat. Tiada mana2 parti pun boleh mempergunakan SPRM utk kepentingan parti masing-masing.

Macam masalah pengedaran dadah. Bukan berpunca dari kerja org UMNO/BN tapi ini masalah global beb. Rangkaian pengedaran dadah antarabangsa sgt cekap dlm urusan pengedaran dadah ini. Tapi kerajaan mengambil byk langkah pencegahan utk membanteras dadah dgn mengetatkan undang2, pusat serenti, kempen kesedaran, rondaan APMM, kastam, jabatan narkotik PDRM dan sebagainya utk membanteras dadah.

Tiada kerajaan dlm dunia nie boleh perfect 100% utk membanteras rasuah apatah lagi dadah. Tapi pihak kerajaan membuat byk langkah pencegahan utk menurunkan peratusannya. Bagi aku PM Najib skrg byk membuat transformasi dlm byk bidang. Itu aku puji dan sokong.

Kesimpulannya ialah PR ialah seeor Dajjal sebenarnya. Dajjal cuba menyakinkan manusia bahawa mereka berada dalam dunia neraka - susah, perit, kezaliman, kekacauan, kemusnahan, walaupu. hakikatnya adalah sebaliknya. Oleh itu mereka menjanjikan kita jika mereka berkuasa, segala-galanya akan bertukar menjadi syurga dalam masa sekelip mata sahaja. Inilah Dajjal yang sebenar.

-Orang Gombak-

Anonymous said...

Yang depan mata UNISEL pun tak boleh buat tapi ada hati nak gapai yang besar. Sudahlaaaaah....

Anonymous said...

KJ byk tak jawab soalan rafizi sebab tak kena mengena dgn tajuk.Dia tak bolih terima hujah KJ ,rafizi tukar skop ke duit petronas lah,NFC,Tol .Rafizi jenis bangsa melayu yg harap subsidi saja ,melayu mentaliti kelas 3.KJ jawab soalan Rafizi dgn matang dan beliau tak perlu kaitkan penyelewengan anwar bawa lari duit rakyat wang kertas RM500 dan RM1000.Kj tak sentuhpun pasal Anwar seorang penganggur yg billionair.Nak sentuh isu NFC yg sebab dibicarakan utk apa.?Biarlah makamah yg tentukan.

tontojr said...

KJ? Good luck! Debat tadi ok gak tapi lmbt tgk round pertama. Kalah menang takyah kira,utang kena bayar jugak! Kang tak byr utang...org lain nak belajau mcm mn? Kos mkn,tpt tinggal mcm mn?klu belajau pandai,utang boleh convert biasiswa, tak mcm adam,belajau dah la bodoh,utang taknak bayau! Apa punya manusia dia la....

Anonymous said...

debat seterusnya ialah siapa penipu rakyat dan siapa yang tunaikan janji

itu adalah lebih bermakna dari bercakap tentang janji baru walhal janji lama masih belum dilaksanakan

Anonymous said...

Dah Jenis Rafizi ini suka sgt membanding negara luar lebih baik drp negara malaysia.Olih kau pindah saja ke Finland , anak kau bolih belar free di sana.Di Finland tak ada subsidi minyak,gula,tepung,susu,minyak masak.Rafizi manusia tidak bersyukur mempunyai negara spt Malaysia.

Anonymous said...

patut la najib tak bagi KJ jadi menteri.. baru ku tahu

aku benci KJ dari zaman paklah lagi, termasuklah Pakatan haram

Anonymous said...

anon 12:22
caya la...tq

Anonymous said...

bukankah kebanyakan duit petronas dikendalikan oleh mantan menteri kewangan iaitu bos rafizi?

apakah rafizi tidak tahu atau buat buat tidak tahu? kalau kau jadi kj aku cakap lagu ni: kenapa tak tanya bos kamu mana perginya duit petronas?

Anonymous said...

janji menang atas retorik.......janji tinggal janji.........masa itu demo baju merah berlaku......jatuhlah PR dari tampok kuasa!.......contoh selangor...mana janji manismu?

Anonymous said...

Salam Bro GAP dan pembaca

when we talk about free education, it will diminish the 'value of education'...the so-called debate proven the opposition talks without brain..the government has already subsidized almost 80% from the total university fees..we should be very fortunate about that...another 20% (paid by the students) is not for the university..but it is for the use of students activities (for Tabung Amanah Pelajar etc)....in reality, the government has provided free education to the rakyat..what the opposition brag about has already been done by the government...it is ultimately for the sake of populist agenda...what can i say, we are very unfortunate to have this sort of opposition..they are very stupid...i'm begging u, please dont vote them in the next GE!!...

Pengundi Shah Alam

Anonymous said...

Rafizi lebih banyak persepsi dari fakta.
Contoh finland tak tepat langsung (saperti kata Orang Gombak). Mungkin kerana masa terhad, kj tak boleh attack perkara ni.

Bagi saya, KJ lebih cool dan berhujah dgn fakta.
Apa2 pun tahniah kpd mereka berdua.

** kurang suka sikap moderator, terutama mengakhiri dgn mencabar DS najib berdebat dgn DSAI.

Anonymous said...

finland boleh beri pelajaran percuma kerana rakyat finland mempunyai semangat patriotisme yang tinggi

maknanya finland tak takut pengguna biasiswa tidak akan balik ke tempat asal setelah habis belajar di negara asing

bagi negara membangun lain pulak cekadaknya

habis belajar tak nak balik konon kononnya hujan emas di negeri orang maka lebih baik menetap dinegeri orang

duit habis hasilnya dapat kat negeri orang

Anonymous said...

politikawan tidak kebal

kalau politikawan langar prosedur perbankan maka suruhlah dia face the music

Anonymous said...

Apa nak ajak PM berdebat dengan anwar. Merapu lah anwar atas pentas nanti. Baik tak payah lari tajuk nanti ataupun anwar tko nanti.

Anonymous said...

230 billion sebok..dolo xnak buat demo takut kilang petronas meletup...takat ni dah byk jugak meletop dan korbankan nyawa..kata hero rakaayat

sejak felda kejayaan felda,, petronas '''terkini...lynas..bakal buat jota2 untung xnak kisah plak buleh bayar utang ptptn

Tukang Komen said...

Pakatan ni keje lain takde,duduk pakat2 desak kerajaan bagi suma benda free. Cukai jalan kenderaan dah turun,yg motosikal cukai pecuma je.Itu nak free ini nak free kononnya sbb ada duit petronas. Pakatan ingat minyak di malaysia ni sampai kiamat tak habis ke? Bila kerajaan buat Lynas untuk menjana pendapatan diaorang protes tanpa fakta. Budak Fizi cakap sebijik mcm burung kakak tua. Dia sndiri tak faham apa dia cakap. Sikit2 cite pasal rasuah tapi tak buat laporan sprm. Bodoh!

Anonymous said...

Mangkuk punya rafizi, finland / sweden tu brp populutaion nya? Socio economics/ demographics nya camana? Camana nak compare apple to apple?

Pi tanya anwar mangkuk tu dia dulu grade brp? Padahal masuk MCKK tu.....masuk UM buat course apa? Dah tu pink form dulu sapa yg banyak sapu. Ini semua org lupa. Tak ke hamlau nama nya tu.

Anonymous said...

mamak geng umno.jgn nak konar pasal dr mahathr ada darah mamak la negrara tak jadi macam negara india dll.. mamak berkualiti bukan hidraf xguna tu.. mamak seagama bodo.. pas ja bodo seagama tp xsebangsa..bebalpunya pas

Anonymous said...

dap

Anonymous said...

Buang masa je nak mintak Najib debat ngan Anwar. Ketua pakatan DAP bukan dari Pkr. Nuar ketua pembangkang je.
Orang tak bermoral dan tak siuman nak debat ngan Najib membazirkan masa je.

Anonymous said...

aku malu dapat ketua pemuda macam ni, jawapan merapu2.

ahli umno


sorii pig..

Anonymous said...

nuar bila xdapat jawab cabut. masuk kedutaan turki. pastu kluar kata bn dah nak lompat da minggu ni..'merapu rapu nak cover...penyokong plak terlebih otak nak pikir

Anonymous said...

pembangkang tak layak dapat biasiswa kerana mereka bukan kturunan asal tanah melayu

zat said...

Orang Ombak

letih la dgn alasan...dia org mcm tu kita mcm ni...dia org mcm ni kita mcm tu...so mcm mana nk berubah mcm ni...

Anonymous said...

kalau pendidikan percuma dari a sampai z

berbondong bondong suku sakat PAP masuk ikut tambak johor

malah bukit kayu itam juga akan jem

zat said...

Anon 1:13AM

kalu susah sgt kau buat perbandingan dgn zimbabwe je la...gerenti semua sektor kita lg bagus...

Anonymous said...

AKU RASA SAPA YANG KAWAN BAIK DENGAN TUN ADA LINK DENGAN TUN KITA SURUH DIA DEBAT DENGAN NUAR MACAM MANA, TENGOK NUAR NAK JAWAP APA DEPAN TUN, AKU RASA TUN AKAN SETUJU

Anonymous said...

Finland and even Sweden give free education and even Health Care for all their citizens .

But this Lembu Rafizi never mention on the income tax of their citizens.
Their income tax are very high . It can be above 40% per person.

Technically , in Finland or Sweden , their parents already upfront paid their childern education and health care.

Lembu Rafizi , nothing is free in this world.

How come this Lembu Rafizi don't take Singapore as an example ?
Singaporean too which dont have education funds , stll need to borrow to pursue the higher learning . After they start working , they MUST pay back the loan.

My question to Lembu Rafizi , do you willing to work for free ?????

Anonymous said...

NUAR KOTE BENGKOK SAYS

Nuar kote bengkok lagi kecut telor. Sampai sakarang jam OMEGAY pun tak boleh nak tunjuk..

Nak ajak berdebat konon.. tak layak wei... KJ, wa salute lu... Ini kali pakatan PASTI melingkup.

Sebut pasal PASTI, PASAI APA TAK BAGI YURAN FREE?????? Buat tu dulu baru nampak SERIUS dan IKHLAS... UNISEL kasi yuran free LA... Pasai apa tak buat...????

Korang semua pakatan haram mmg jadi TALIBARUT YAHUDI JA.. PATONG ANGGUK PATONG GELENG..

lidah tak bertulang boleh la ko janji mcm2. Bila perintah, AYOR KELANTAN pun berpu;uh taun KOTOR. SAMPAH pun tak berkutip KAT SELANGOR.

bodoh la korang PAKATAN JUBOORRRR...

Anonymous said...

malu dowh.. mengaku akauntan.. fakta tak update,,, citer tahun 2007 ngan 2012 nak disamakan,,, citer tahun mak bapak kita blaja ngan skang nak disama kan,, kat mana ko blajar akauntan ni rafizi,,,rege gula2 pun lain thn 2000 ngan 2012... awat la p keluar fakta bengong tuh,,

Anonymous said...

kah kah kah...rafizi asyik silap beri fakta je laaa..buat malu eh!

Anonymous said...

rugi aku tak tengok debat ni semalam sebab mata aku letih...tapi awal pagi suami aku cerita dia puji si rafizi tu..aku diam, abis cakap aku kasi balik...kalau PTPN dimansuhkan alamak naiklah cukai, yang menyadi mangsa kita juga,..walaupun aku tak sekolah tinggi masuk IPT aku faham juga maksud PINJAMAN...kalau pinjam bayarlah oiiiiiii.........

Anonymous said...

kesat hingus tu dulu nangoi..busuk punya..!!

heh..tipikal nangoi penyanjung dap meroyan kt blog gap..lol

To Live Again said...

Bila aku tgk debat KJ-Rafizi ni dn hari tgk debat Zahdi mat arip-Samsul, aku dpt lihat byk persamaan.Debat mesti lari tajuk dn personal attack.

1)Debat pasal PTPTN.Tapi Rafizi tnya maner pegi rm230b duit petronas seolah2 nk bg persepsi pd audien konon KRONI umno sebat duit petronas 2.sebab 2 KJ jwb duit 2 nk tanggung kos pendidkan yg makin bertambah, dn beliau dh tegaskan setiap tahun peruntukan utk pendidkan la plg besar.Tp pencacai2 pembangkang jwb KJ x jwb soalan.WTF!

2)Rafizi tuduh plak KJ x jwb soalan kononnya cuba nk lindung JERUNG tapi tekan BILIS.Ni pon lg 1 haprak punya modal.Kan KJ dh jwb cuma 6% jer daripada semua peminjam yg dikenakan tindakan mahkamah.Dn KJ terang plak SOP ketat kerajaan sebelum dikenakan tindakan mahkamah.Dan KJ terang jugak pasal Tajuddin.Lpas 2 KJ plak disindir konon cuba nk jd PEGUAM BELA Tajuddin Ramli dan tuduh KJ x menjawab soalan.Kepala bana dia betul.

3)Dia cuba plak heret NFC.Ni plg cibai.Bila KJ CKP NFC tetap kena byr hutang sebab ia sm jugak dgn PTPTN yg benama HUTANG dn dia enggan ulas pnjg sebab tak nak gangu mahkamah, mamat 2 plak sindir dia konon semua rakyat MALAYSIA KENA PERCAYA APA KJ CKP.Mmg sial la mamat ni.Last2 puak pencacai PR ckp KJ byk x jwb soalan.

Aku ni pon benci KJ gak tapi bila aku tgk debat semlm nmpk sgt Rafizi lbh bermain persepsi.Sm jer mcm idola dia yg byk bermain persepsi dn fantasi.Bila kena tnya solan fakta mula la jegil smpai nk keluar bijik mata.

Kesimpulanya, mmg langkah Najib taknak debat dgn nuar mmg TEPAT.Kalau tak merapu meraban la si tua 2 atas pentas bila cuba nk malukan Najib.

Anonymous said...

Soal PTPTN , kerajaan harus di salahkan juga

Sebab , kerajaan beri pinjaman kepada golongan yang BODOH juga.

Kalau dah BODOH macamana nak lulus dan yang lulus pun GPA rendah. Bila keluar dari institusi , nak dapat kerja pun susah . Bila dapat kerja , gaji tak lumayan .

Jadi mecam mana nak lunaskan hutang PTPTN ??
Jalan yang senang , si BODOH BANGANG ini buat protest dan rusuhan . Tetapi yang paling jijik, bila jadi keldai PAKATAN RUSUHAN.

Anonymous said...

Kesimpulan.

Rafizi with off side statements. Kalau main bola, gol tak kira.

KJ with facts and straight.

Ini kalau ikutkan off side rafizi, KJ won. Simple.

Anonymous said...

Anon 11.58am,

Aku tambah.
Dah dari kecik mak bapak bawak pegi dgr ceramah maki hamun dan fitnah..
Anak tadi jadi la lembap otaknya. Keje sekolah tak siap, ulangkaji pelajaran tak sempat.

Bila anak tadi lembap otaknya, ulangkaji pelajaran tak sempat sbb bz ikut mak bapak usung bendera bulan, bendera roket, bendera mata dajal..exam pun byk yg lingkup.

Lepas spm, result tak gempak. Tapi, nasib baik, peluang pelajaran byk kat malaysia ni. Tapi, mak bapak tadi, takde duit nak bayor kan yuran..maklum la bz dgn lepak kat kedai kopi, surau masjid can rumah jiran utk meluaskan fitnah yg didengar dlm ceamah maki hamun.

Pinjamlah duit. Dapat duit PTPTN, beli iphone baru. Kelas ponteng, exam kantoi. Repeat memanjang.

Bila repeat paper, stress. UMNO yg salah.

Dah byk kali rpeat, akhirnya, lulus. Itupun kelas 3. UMNO yg salah.

Pegi carik keje, semua tak dapat. Yang dapat keje biasa biasa gaji kecik. Nak beli sport rim tak cukup duit. UMNO yg salah.

Dapat lak surat tuntutan PTPTN. UMNO yg salah.

Lepas tu demo, lepas tu baring atas jalan, lepas tu bersekedudukan dalam khemah kat dataran merdeka. UMNO jugak yg salah.

Kusing mati sbb lupa nak beli makanan kucing. UMNO yg salah.

Clash dg girlfriend sbb duit takde. UMNO yg salah.

Tak dapat beli ipad..puuuunnn salah UMNO.

Heh.

Anonymous said...

Najib tak payah layan la si barua yahudi tu..
Byk lagi keje yg berfaedah.

Anwar tanya, kenapa aktiviti menjubur tidak diiktiraf di malaysia. Najib nak jawab apa?

Anwar tanya, kenapa murtad tidak dibenarkan di Malaysia. Najib nak respon cemana?

Kalau boleh dibenarkan peserta mengompang muka org yg tanya soalan camtu..ok, aku datang.

TIBAI.

Anonymous said...

kj sebenarnya ok kerana ada ketokohan berpidato namun bnyk dipitnah oleh blogger thun 2008.

aku respek dia punya talent sebagai pemidato terbaik. bukn mcm anugay..

Anonymous said...

Si Mocerator tak perlu nak umpan Najib untuk berdebat dgn Anwar.Mereka nak gunakan debat sbg perangkap untuk political miliage.Biar KJ saja hadapi Anwar.PM fokus tugas membangunkan negara.Atau moderator Sinar debat dgn KJ.Apapun KJ lu memang dah berubah dan hebat skrg.Ingatan KJ jan lupa diri.