Saturday, May 5, 2012

PAKATAN MENUJU KEHANCURAN !



BERSIH 3.0 benar-benar membuka mata rakyat Malaysia sehingga memaksa mereka yang sebelum ini hanya menjadi pemerhati juga mula mengambil bahagian membincangkannya di laman-laman sosial. Majoritinya meluahkan perasaan geram dan hairan kenapa ada manusia yang sanggup menghuru-harakan negara yang aman makmur ini.
Jika benar niatnya adalah untuk memperjuangkan pilihanraya bersih maka kenapa perlu menolak tempat yang ditawarkan kerajaan? Kenapa perlu melanggar undang-undang, berarak dan apa perlunya merempuh polis untuk masuk ke Dataran Merdeka, iaitu kawasan yang dilarang? Kita bukan dalam keadaan berperang di mana perusuh perlu menawan kubu penting musuh. Justeru, apa pentingnya Dataran Merdeka untuk dijadikan tapak perjuangan? Kenapa perlu mengambil risiko tercedera, tergadai nyawa, terjejas masa depan mengambil risiko dibuang kerja atau dibuang universiti kerana telah melanggar undang-undang yakni semata-mata untuk menawan Dataran Merdeka?
Jika sekadar ingin duduk bantah dan mempamerkan sokongan yang ramai, maka duduk sajalah di dalam stadium di mana para wartawan boleh membuat liputan dengan mudah dan aman serta menunjukkan kepada dunia jumlah sokongan yang diperolehi oleh BERSIH.
Mungkinkah kerana ingin menutup jumlah sokongan yang terlalu sedikit, maka BERSIH perlu membuat huru-hara?
Apapun tujuan dan alasannya, apa yang pasti ialah pemimpin-pemimpin BERSIH jelas menyifatkan penyokong-penyokong mereka sebagai manusia yang tiada nilai langsung.
Pemimpin-pemimpin BERSIH telah dengan sengajanya menyuruh atau membiarkan peserta melanggar undang-undang walaupun tahu bahawa tindakan itu akan membawa padah. Seolah-olah nyawa peserta BERSIH, iaitu penyokong mereka tidak ada harga langsung!
Dan apabila mereka dikritik dan dipersoal tentang penyokong mereka yang diluar kawalan, mereka langsung tidak ingin memikul tanggungjawab. Malah Ambiga secara terang-terangan, meletakkan kesalahan 100% ke atas penyokong-penyokongnya dengan alasan beliau tidak pernah mengarahkan mereka untuk bertindak ganas. Pemimpin-pemimpin pembangkang pula hanya menafikan sambil menuduh pihak polis sebagai menyamar dan memukul rakan sendiri.
Sedangkan bukan mereka tidak tahu bahawa dalam mana-mana demonstrasi pasti ada kemungkinan berlaku keganasan dan kecederaan. Jika tidak, kenapakah dalam setiap demonstrasi di mana-mana negara di dunia, kerajaan akan menugaskan polis dan pasukan anti rusuhan untuk bersedia.
Pasukan polis punya kuasa dan hak untuk menggunakan kekerasan bagi mengawal perusuh yang tidak mematuhi undang-undang. Sekiranya perusuh bertindak ganas, polis juga bertanggungjawab mengikut undang-undang untuk ‘menundukkan’ perusuh. Dan dalam kes BERSIH 3.0 ini, peserta demo telah dengan nyata merusuh, melanggar undang-undang dan mengganas seperti yang dijangka.
Ini bukan mengejutkan dan bukan juga perkara baru, maka tindakan Ambiga enggan bertanggungjawab atas keganasan yang sememangnya telah dijangka mengesahkan yang beliau tidak pernah mempunyai sedikit pun rasa prihatin terhadap penyokong-penyokongnya.
Beliau melihat penyokong-penyokongnya bagaikan lembu yang boleh dicucuk hidung dan dikorbankan bila-bila perlu. Nyawa lembu-lembu ini tiada harga dan tiada kaitan dengannya.
Ambiga juga langsung tidak bertanya siapa dan berapa ramai mereka yang terdera dan bagaimanakah nasib mereka selepas perhimpunan itu.
Selesai BERSIH 3.0, Ambiga, Anwar, Kit Siang, Hadi semuanya pulang berlenggang sambil mengibas-ngibas tangan melepaskan segala tanggungjawab terhadap kekotoran, kemusnahan, kecederaan dan kesan perbuatan mereka kepada ekonomi dan imej negara.
Fikirlah, jika penyokong sendiri yang sanggup mati kerana mereka juga mereka sanggup ‘lembukan’, maka sekiranya mereka memerintah negara ini, pastinya rakyat juga akan mereka anjingkan.

41 comments:

Anonymous said...

najib letup pakai sebijik A4 je bedebummm..

makin panas cina india makin galak suhakam report kapal scorpion

anua plak.makin jual cina

aku tak heran anuar bawak balik chimpeng dan kerajaan khalid menghadiah sebuah rumah. bangglo belas ospidi duduk...


anua dlm keadaan tention yg amat sgt otak dia ligat mcmana nak pikat bermacam2 jenis org..aim utama cina babi dap... yg dap plak lupa sapa yg bagi ic biru kat depa..dah dapat xnak bg balik pulak..

muka xmalu...(betul la org ckp kaum paling selfish dlm donia...kaum yg paling tak malu dlm donia... )

Anonymous said...

A4 boleh meletup??? ADUUSSSS... bodohnya puak-puak fuckatan ni...

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

UMNO PARTI PENJARA said...

Utusan Malaysia Wajib Tubuhkan segmen... sex - gay dan lesbian jika mahu tingkatkan jualan ( Lihat sendiri bukti Transformasi 1 Malaysia Berjaya )
1~BUKTI 1
2~BUKTI 2
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4 * (NEW)
5~BUKTI 5 * (NEW)
6~BUKTI 6 * (HOT)

Jangan segan2... Utusan Malaysia Pasti Boleh Buat!!



Sumpah Aku Akan Lingkupkan Putrajaya Jika Generasi Muda Terengganu Tidak Jadi Perdana Menteri Malaysia Ke-7 Sebelum PRU ke-13 Tanpa Perlu Berdolak-dalik!!
(Bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155

Anonymous said...

kaum cina mana ada maruah bro..bg mereka ada duit ada business ada maruah..

BAB AMBIK KUAT...BAB NAK MEMBERI ELLEEKKK

Anonymous said...

jauh ko merayap GAP MASA BERSIH?? SAMAPAI JUMPA JAMBAN LAMA.. ko melepas kat situ ke...

>>>> aku masuk.byk blog...puak2 pakatan begitu defensive sekali...najib relax je-. aritu jumpa khalid..perr as soon as posible...perkk.. siap gelak2 besar lg...cantik najib...

najib kata mai la demooo...perhhh...gua sulute lu big brother..
A big game whatttt...

Anonymous said...

err rasa2nya kalu ikut riak muka anwar. dia nak tanggoh bersih 4 sbb dia dah risau skrg...

tp move pemimpin2 lain mendesak...ini yg memeningkan kepala.. 31 mei plak start masuk mahkamah balik..aduyaaa...letih ooooo

Anonymous said...

PAKATAN TAIK PASTI MENUJU KEHANCORAN.

ANWAR SOKONG USAHA MENJAGA SEGALA KESELAMATAN ISRAEL. NIK AZIZ KATA HARAM SOKONG ISRAEL. TAPI BOLEH SOKONG ANWAR..spin baik..

HADI AWANG KATA HUDUD TIADA. NIK AZIZ KATA, ADA. Lak??

BANYAK LAGI CONTOH KEHURU HARAAN DALAM PAKATAN TAIK..

BAGUS..BANYAKKAN LAGI.

CEPAT SIKIT MENUJU KEHANCORAN

Melayu Perak said...

kah..kah..kah...

terbaik gap....

memang nye....

jamban tuh hq pkr di selangor....

tengok apa jadi bile 30,000 orang masuk dalam jamban...

tuh jadinya gambar bawah sekali..

Anonymous said...

Tuntutan BERSIH 3.0 :

1. BERSIH kan Senarai Undi (Daftar Pemilih)

2. Reformasikan Undi Pos

3. Gunakan Dakwat Kekal

4. Akses Media Yang Bebas & Adil

5. Tempoh Berkempen Minima 21 Hari

6. Kukuhkan Institusi Awam

7. Hentikan Rasuah

8. Hentikan Politik Kotor

Anonymous said...

KUASA RAKYAT,

Apa nak diagungkan UMNO... mereka tidak Tuhan!

UMNO/BN terlalu jijik. Buang sajalah UMNO/BN... cuba yg baru pulak baru boleh bandingkan ... siapa lebih baik?

PRU13..ABU.

Omar Ja'afar said...

tuntutan bersih 3.0
1. bersihkan jalan raya
2. jangan jadi pengotor bandaraya
3. bersihkan hati nurani
4. juga bersihkan minda anda
5. bersihkan pengaruh negatif
6. bersihkan mulut dari maki umpat
7. bersihkan bau badan anda
8. bersihkan hutang anda
9. bersihkan rumah anda
10. bersihkan jamban anda

Anonymous said...

TALIAN HAYAT UMNO/BN: penipuan SPR, penindasan PDRM, manipulasi SPRM, konspirasi Peguam Negara & Mahkamah, hipokrasi JAKIM ..... akan berleluasa & berterusan jika UBN berkuasa!

PRU13........ hapus kezaliman, autokratik & kediktatoran .. 1Malaysia tolak UMNO/BN!

Rakyat Boleh! Malaysia Boleh!
a

shaffiq said...

Rakyat malaysia suka keamanan, mereka tak sanggup tengok keadaan huru hara, pasal kalau berlakunya demikian, periuk nasi mereka terjejas. sebab tu aku agak, bersih 3.0 ini sebenarnya akan mengurangkan undi pakatan bagi golongan atas pagar. yang tegar tetap sokong tapi mereka akan hilang undi pertengahan dgn teruk sekali

Anonymous said...

Ooi Abang Sayang!

Bila Puak kalah berdebat dan takut nak bersumpah maka puak2 ko menggunaka starategi tunjuk perasaan. Dan bila strategi ini pun rakyat tak ambil kesah maka korang menggunakan kaedah ketiga , menggunaka kaedah lucah, sundal gay dll.

Memanglah korang bersifat seperti orang yahudi. Semoga Allah melaknat org2 seperti ko, insyaAllah.

Anonymous said...

Dulu aku faham bila puak PAS dok kata orang UMNO & yang tak sokong depa lebih kurang "ada mata buta, ada telinga pekak, ada akal tak boleh fikir ... bla bla, dulu faham tapi tak clear, skrg bru clear, depa siap tunjukkan cara amali (praktikal).

Anonymous said...

Mintak abg syg tergolek le kat hiway kat mana, bior koma setahun, kalau aku jumpa awak tgh sakit, aku kencing muka, sory nak tolong

Anonymous said...

UMNO mungkin jijik..tetapi jika dibandingkan dengan PAS yan sesat lagi menyesatkan..lebih baik UMNO..aku sokong kalau kerajaan pas dikelantan dan kedah ditukar..
PAS is dead..

Anonymous said...

MENGAPA PAS TAKUT SANGAT PADA AMBIGA ERK! TAKUT PADA DAP,TAKUT PADA AMBIGA. PATUTLAH POLITIK PAS DAH JADI CACAMARBA. BUBUR CACAR BOLEH KITA TELAN INI CACAMARBA. PAS TELAN SENDIRILAH.

Anonymous said...

kehkehkeh....buat la pulak BEERSHHIITT 4.0...lepas tu tengok apa pulak yang akan keluar...ntah2 video seks zuraida hantu mak lampir....kahkahkahkahkah

Melayu Perak said...

chelsea 2...kivwepool 0 FA cup

Anonymous said...

gap,

apasal ko tunjuk tpt lahir khalid???

pejuang hamas...

Melayu Perak said...

chelsea 2...liverpool 1

Anonymous said...

BABI DAP BEI JENG MOHON AHLI DAL PULANGKAN SEMULA IC BIRU SECARA SUKARELA ..DAN DPTKAN IC MERAH SECARA GeNTLEMEN

Anonymous said...

bei jeng u BACK PIG

Anonymous said...

Padan muka Liverpool!

Anonymous said...

yang jijiknya ade la melayu kate "jatuh umno jatuhla melayu"

eeeii bangsatnye org melayu ni survivalnya bergantung kepada sesebuah parti

yang akan ilang adalah agama...bukannya satu bangse

xde maknenye perkataan pertahankan satu "bangse"

tapi nk wat camne dalam kitab umno mengajar slogan "bangse,negara dan last baru agame"

eeeiiii mmg bangsat org melayu ni

JADILA MANUSIA YANG JUJUR DAN AMANAh

Anonymous said...

anon 11.00 pm oiiii!

semua yang ko sebut tu..ada dalam pembangkang...ko tak tahu ke? bongok!

Melayu Perak said...

baca dalam utusan hari ini....

Haramkan buku Kahwin Campur

Oleh RADHUAN HUSSAIN
pengarang@utusan.com.my
KUALA TERENGGANU 5 Mei - Kerajaan digesa mengharamkan buku Kahwin Campur yang diterbitkan oleh Middle Eastern Study Group, sebuah badan di bawah naungan Institut Kajian Dasar (IKD) yang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah Ahli Pemegang Amanahnya.

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin mendakwa, buku tersebut yang dipercayai diedar secara percuma memberi mesej kononnya wanita Islam boleh mengahwini lelaki kafir.

Katanya, buku tersebut yang membawa fahaman liberalisme dan pluralisme disebarkan atas alasan Islam merupakan satu konsep menyerah diri kepada Tuhan tanpa mengira agama.

Menurutnya, mengikut konsep itu, setiap wanita Islam boleh berkahwin dengan mana-mana lelaki bukan Islam sama ada yang beragama Hindu, Buddha, Kristian dan lain-lain agama selain Islam sendiri.

Melayu Perak said...

juga dalam utusan....

Arab Saudi buru dalang Bersih 3.0

Oleh HUSSAINI AMRAN
pengarang@utusan.com.my

SEBAHAGIAN rakyat Malaysia yang menyertai perhimpunan Bersih di Restoran D’ Saji, Mekah pada 28 April lalu.
KUALA LUMPUR 5 Mei - Pihak berkuasa Arab Saudi telah melancarkan gerakan mengesan sekumpulan rakyat Malaysia yang menganjurkan perhimpunan Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah pada 28 April lalu.

Menurut sumber yang rapat dengan kerajaan negara itu, agensi risikan Arab Saudi juga sedang memburu dua pemimpin politik pembangkang Malaysia kerana disyaki menjadi dalang perhimpunan berkenaan yang diadakan di Restoran D’ Saji, Hotel As-Safwah berhampiran Masjidilharam.

‘‘Peserta perhimpunan tersebut dikehendaki pihak berkuasa di sana kerana mereka dipercayai menyampaikan ucapan dengan tujuan menghasut rakyat Arab Saudi menyertai gelombang ‘Arab Spring’ dan bangkit menentang pemerintah.

Anonymous said...

bro .x.56 AM/PM

betui ka org kata

PAS TONGGANG PKR

PKR TONGGANG DAP ????

TAK LOGIKKAN ...


YG RAKYAT NAMPAK

DAP TONGGANG PKR
PKR TAONGGANG PAS..

HAMPIR SEMUA KES
'YG DAP PLAK DAH NAIK TOCANG SGT SKRG...

KATA2 dia kata keramat ..

DRPD KO LAYAN BLOG ...ADA BAIKNYA MASUK POLITIK PAS..CAKAP RAKYAT NAK PAS TONGGANG
PKR ...pkr pulak tonggang dap...baru org kata pas ganti umno...

atau ko masuk DAP ...CAKAP ORG MELAYU MAU LU PULANG BALIK IC BIRU YG UMNO MCA BAGI TU..PULANGKAN SECARA TERHORMAT MAAA.. JGN DAYUS..

.

Anonymous said...

bersih menuntut keadilan dalam pilihanraya???

dah menang 5 negeri, tak adil lagi kerrr? puiiiiiii!

kena tangkap sebab buat rusuhan, tapi dapat makan2 free..tak adil ker? puiiiii!

media yang bebas? suratkabar harakah dan keadilan tu...cerita yang elok2 sangat ker?? puiiiii!

Silent Protester said...

Anon 11.05pm
Sori tak sempat kat ko mlm td..tp aku rasa ko no dah gila meroyan..meracau tak tentu hala..setakat nak tukar kerajaan yg dah elok sekrg kpd golongan yg menyokong liwat, zina, sek bebas, khalwat, kahwin campur,dll yg amat jijik, sorilah. Woi ko ni betul ke tak??

Silent Protester said...

Anon 2.56 am,
Ni lg sorang dah gila meroyan. Woi mana ada bangsa, negara dan agama..Yg betul adalah Agama, Bangsa, dan Negara. Tak kira apa politik beb, agama nombor satu..ko ni apa?? Dah fanatik sangat dgn parti gila sek ke??

Anonymous said...

kertas A4..hehehehehe..

Anonymous said...

hancurkan pakatan...

nak tgk kuasa rakyat tak?

kalau 5 negeri dlm pakatan ni di rampas BN, jgn kata itu pilihanraya tak adil..

itu adlah kuasa rakyat..

pakai otak, ok!

Ashraf said...

Laaaa....kenapa letak gambar bekas sekolah pondok mahfuz bean dgn mat sabun tuh...kesian dah roboh sekolah mrk skrg....

Anonymous said...

Ha....ha..ha kerajaan Arab telah di bayar oleh Umno

Anonymous said...

Anon. 09:25

Sume ko slhkn umno kn.. Y monyet bershit kne bayar ngn org tua nyanyok tu ape cter?

Servant of God said...

Anonymous said...

yang jijiknya ade la melayu kate "jatuh umno jatuhla melayu"
eeeii bangsatnye org melayu ni survivalnya bergantung kepada sesebuah parti
yang akan ilang adalah agama...bukannya satu bangse
xde maknenye perkataan pertahankan satu "bangse"
tapi nk wat camne dalam kitab umno mengajar slogan "bangse,negara dan last baru agame"
eeeiiii mmg bangsat org melayu ni
JADILA MANUSIA YANG JUJUR DAN AMANAh
May 6, 2012 2:56 AM

----------------------

Wahai mak nyah yang tersesat ke blog GAP nih,

Pertama sekali, henti2kanlah kau punya eeeeiii tu.. rupa baghal sungguh kamu.

Kedua, kalau tidak UMNO pertahan Melayu, siapa lagi? Harap peliwat? Harap Cina penyalib tuh? Harap tok aji yang dah jual agama dia?

Sebelum kau buat bodoh lagi, tolong sedar yang dalam perlembagaan Malaysia, orang Melayu tu orang Islam. Menjaga hak Melayu tu jaga hak Islam. Faham tak?

Ke, tak nak faham?

Anonymous said...

Pakatan terutama DAP tak akan Hancur sbb cina mereka tetap kuat bersatu dan tak berperangai mcm orang melayu, mereka licik. Yang bakal hancur lebur PAS dgn PKR sbb tak tahu guna otak dan punya kesabaran yg tinggi bila marah segala mak bapak syaitan dia orang ikut.