IKLAN BERBAYAR

Sunday, May 6, 2012

PERHATIKAN VIDEO GANAS INI !

55 comments:

Anonymous said...

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Melayu Perak said...

BAHAGIAN PERTAMA:
Sebahagian dalil dalil syarak tentang kewajipan mentaati pemerintah serta hukum
hukum dan faedah faedah yang dapat diambil daripada dalil dalil tersebut.
Dalil pertama: Allah berfirman:

Maksudnya:
“Hai orangzorang yang beriman, taatilah Allah dan taatilah Rasul (Nya), dan ulil amri
dikalangan kamu. Kemudian jika kamu berselisih pendapat tentang sesuatu, Maka
kembalikanlah ia kepada Allah (Al Quran) dan Rasul (sunnahnya), jika kamu benarzbenar
beriman kepada Allah dan hari akhirat. Yang demikian itu lebih baik (bagimu) dan lebih baik
akibatnya”. [Surah AnzNisa: 59].
Perbincangan:
Difahami daripada ayat yang mulia ini bahawa mentaati pemimpin adalah kewajipan syar’i dan
ia termasuk ketaatan kepada Allah dan RasulzNya . Berkata Ibnu Jarir AtzTabari
rahimahullah di dalam tafsirnya Tafsir AtzTabari [5/150]:

Maksudnya:
“Pendapat yang paling mendekati kebenaran ialah pendapat ulama’ yang mengatakan: Ulul
Amri ialah para pemimpin dan penguasa, berdasarkan dalilzdalil yang sahih daripada
Rasulullah yang memerintahkan kita untuk taat kepada para imam dan penguasa dalam
urusan ketaatan kepada Allah dan kebaikan buat umat islam”.
Pendapat ini juga merupakan pendapat Ibnu Kathir rahimahullah dan selainnya daripada
kalangan ulama terdahulu dan terkemudian.
Dalil kedua: Hadis Hudzaifah ibn AlzYaman di dalam Sahih Muslim, dia berkata:

Maksudnya:
“Wahai Rasulullah, Sesungguhnya kami dahulu berada diatas kejahatan. Lalu Allah
memberikan kebaikan kepada kami. Adakah setelah kebaikan tersebut terdapat keburukan?
Baginda menjawab: Ya. Kemudian aku bertanya: Adakah setelah keburukan tersebut
terdapat kebaikan? Baginda menjawab: Ya? Aku bertanya: Bagaimana (hal tersebut boleh
terjadi)? Baginda menjawab: Akan ada setelahku pemimpinzpemimpin yang tidak
mengambil petunjukku dan mereka tidak berpegang dengan sunnahku. Dan akan ada dari
kalangan mereka pemimpinzpemimpin yang hati mereka seperti hati syaitan dalam jasad
manusia. Hudzaifah berkata: Wahai Rasulullah, apa yang perlu aku lakukan sekiranya hal
tersebut terjadi? Jawab Rasulullah : “Hendaklah engkau mendengar dan taat kepada
pemimpinmu walaupun mereka memukulmu dan merampas hartamu, tetaplah dengar dan taat
kepadanya.” [Sahih Muslim: 1847].
Perbincangan:
Berkata Imam Nawawi Rahimahullah didalam Syarah Sahih Muslim [12/449]:
Maksudnya:
“Dalam hadis riwayat Hudzaifah ini terdapat perintah untuk sentiasa bersamazsama jama’ah
umat Islam dan pemimpin mereka serta kewajiban mentaati mereka walaupun mereka itu fasiq
dan melakukan banyak perkara maksiat seperti merampas harta dan seumpamanya. Maka wajib
mentaati mereka dalam perkara selain maksiat”.
Hadis ini menunjukkan bahawasanya terdapat daripada kalangan mereka pemimpinzpemimpin
yang zalim dan kejam kecuali mereka yang dirahmati Allah Bersamaan dengan itu, Allah
memerintahkan kita agar taat kepada mereka dan Dia tidak menjadikannya alasan atau sebab
untuk keluar menentang mereka.
Dalil ketiga: Hadits Abdullah ibn Abbas dalam Shahih Bukhari dan Muslim, Rasulullah
bersabda:)

Anonymous said...

kah kah kah

amah digajikan untuk buat kerja. kalau ada satu amah buat hal apakah kita akan arahkan anak buah untuk buat demonstrasi hinggakan amah yang tidak berdosa menjadi mangsa keadaan?

kah kah kah

kalau ada amah tidak berdosa kena belasah, apakah kita sebagai manusia beriman akan tengok saja dan lebih teruk tumpang sepenumbuk cuma kerana sentimen anti amah yang tidak bertempat?

kah kah kah

ish!ish! golongan apakakah mahu kita diklasifikasikan?

kah kah kah

Melayu Perak said...

Maksudnya:
“Barangsiapa yang melihat pada pemimpinnya sesuatu yang tidak disukainya, hendaklah dia
bersabar. Kerana sesungguhnya barangsiapa yang memisahkan diri dari jamaah sejengkal, lalu
dia mati, maka dia mati dalam keadaan jahiliyyah”. [Sahih Bukhari:7054 dan Muslim:1849.
Lafaz ini adalah lafaz Bukhari]
Perbincangan:
• Di dalam hadis ini terdapat perintah yang jelas agar bersabar terhadap kezaliman
pemimpinzpemimpin kaum muslimin dan tidak boleh mencabut ketaatan kepada mereka
dengan alasan dan sebab kezaliman tersebut.
• Didalamnya terdapat dalil bahawa yang dimaksudkan dengan jamaah adalah pemerintah.
• Barangsiapa yang mencabut ketaatan dan menentang pemerintah maka dia berada dalam
jahiliyyah sekalipun pemerintah tersebut zalim.
Dalil keempat: Hadis Auf ibnu Malik dalam Sahih Muslim, Rasulullah bersabda:
Maksudnya:
“Sebaikzbaik pemimpin kamu adalah yang kamu menyukai mereka dan mereka menyukai
kamu, mereka mendoakan kamu dan begitu juga kamu mendoakan mereka, adapun seburukz
buruk pemimpin kamu adalah yang kamu bencikan mereka, begitu juga mereka benci
kepadamu, kamu melaknat mereka dan mereka juga melaknat kamu. Ditanyakan kepada
Rasulullah Wahai Rasulullah, bolehkah kami memerangi mereka dengan pedang? Maka
jawab Nabi Tidak boleh selagi mereka mendirikan solat, dan apabila kamu melihat pada
pemimpin kamu sesuatu yang kamu benci maka bencilah amalannya tapi jangan kamu keluar
daripada ketaatan” [Sahih Muslim: 1855]
Perbincangan:
Hadis ini menjelaskan kepada kita bahawasanya daripada kalangan pemimpinzpemimpin,
terdapat diantara mereka pemimpin yang baik dan pemimpin yang jahat. Pemimpin yang jahat
ialah mereka yang mengutuk rakyatnya dan rakyatnya juga mengutuk mereka dan membenci
mereka. Taktala Baginda ditanya oleh seorang sahabat tentang keluar menentang pemimpinz
pemimpin yang jahat tersebut, Baginda menjawab: “Tidak selagi mana mereka mendirikan
solat bersama kalian yakni membenarkan untuk melakukan solat dan menegakkan syiarzsyiar
solat tersebut seperti membina masjid, azan, solat Jumaat dan solat jemaah lima waktu”.
Hadis ini juga menerangkan bahawa tidak boleh keluar daripada ketaatan kepada pemimpinz
pemimpin kaum Muslimin dengan alasan tidak suka terhadap perbuatanzperbuatan mereka
yang menyelisihi syariat Islam.
Hadis ini juga menunjukkan bahawa tidak boleh mencabut ketaatan serta membatalkan baiah
daripada seorang pemimpin setelah baiah tersebut diberikan kepada mereka, kerana perbuatan
tersebut merupakan suatu pengkhianatan.
Dalil kelima: Hadis AlzWail ibnu Hijr AlzHadhrami dalam Sahih Muslim, dia berkata:
Maksudnya :
“Salamah ibnu Yazid AlzJu’fi bertanya kepada Rasulullah : Wahai Rasulullah, apa
pendapatmu jika pemimpin kami meminta kepada kami hak mereka dan mereka tidak
memberikan kepada kami hak kami. Lalu baginda berpaling darinya. Kemudian dia bertanya
lagi, lalu Rasulullah berpaling darinya. Kemudian dia bertanya lagi pada kali kedua atau yang
ketiga, lalu alzAsy`ats bin Qais menariknya. Baginda menjawab: “Dengar dan taatlah,
sesungguhnya kewajipan mereka adalah apa yang dipertanggungjawabkan kepada mereka dan
kewajipan kamu adalah apa yang dipertanggungjawabkan keatas kamu (yakni taat kepada
mereka”.[Sahih Muslim: 1846]
Perbincangan:
Di dalam hadits Wail ibnu Hijr ini terdapat dalil yang jelas tentang kewajipan mentaati
pemimpinzpemimpin zalim yang mengambil hak manusia dan tidak memberikan hakzhak
mereka.
Kesimpulan:
Jadi, jelaslah kepada kita bahawa tiada perbezaan di dalam jeniszjenis penentangan terhadap
pemimpinzpemimpin kerana hadiszhadis tersebut kesemuanya adalah umum dan jelas
menunjukkan kewajipan mentaati pemimpin. Tiada perbezaan sama ada menentang mereka
dengan senjatazsenjata ataupun ucapanzucapan . Telah datang hadis Anas ibnu Malik yang
sahih bahawasanya dia berkata:
“Orangzorang tua di antara kami dari kalangan sahabatzsahabat Rasulullah mengatakan
kepada kami: “Janganlah kamu mencerca pemimpinzpemimpin kamu”.

Anonymous said...

Ketaatan ore klate dalam mentaati pemerintah, meskipun pemerintah itu dibantu oleh dua undi majoriti harus dijadikan teladan yang baik.

Anonymous said...

memang seronok dapat duit percuma, makan percuma, baju percuma, bilik percuma apatah lagi tajaan berkenaan datang entah dari mana.

namun apakah yang membuatkan sekumpulan perusuh beraksi seperti zombie kekhayalan?

apakah "ice" juga sebahagian dari tajaan tetapi tidak dikhabarkan?

harap-harap pihak berwajib ada buat pemeriksaan rutin air kencing.

Anonymous said...

Anwar ibrahim ni x sedar..org ni jgk akan jatuhkan dia kat jalanan kalau dia jadi perdana menteri nanti...

What goes around comes around..

Melayu Perak said...

Panas Berapi..!! Hukum Menyertai Demonstrasi Bersih Adalah Haram - Majlis Fatwa Kebangsaan

SEPANG 6 Mei - Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang bersidang hari ini, memutuskan tindakan individu yang menyertai demonstrasi haram, Bersih 3.0 di ibu negara baru-baru ini adalah haram.

Pengerusinya, Profesor Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin berkata, ia kerana tindakan tersebut mempunyai niat dan menghasilkan natijah tidak baik kepada agama, bangsa dan negara.

Katanya, perbuatan itu juga haram sekiranya ia mempunyai niat untuk menjatuhkan sebuah negara yang sah dari segi undang-undang.

"Kita mengikut pandangan ahli sunah (ia) adalah haram, bukan saja Bersih 3 ada banyak lagi asalkan tujuannya tidak baik, hasilkan natijah tidak baik, langgar undang-undang dan sebagainya (sebaliknya) ada pilihan yang baik, maka ia berdosa.

"Sebab itu muzakarah ini yang disertai oleh mufti-mufti menasihatkan umat Islam bertindak ikut pandangan Islam dan ikut akal yang rasional

kerana akal yang waras tak pernah bertentangan dengan hukum agama," katanya ketika ditemui selepas Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Kali Ke-99 di sini hari ini. - UTUSAN

Anonymous said...

http://aliffmy.blogspot.com/2012/05/tipu-anak-muda-sertai-bersih-semudah.html


Bila kena tangkap dgn sekuriti, menangis nangis minta tlg merayu jgn bagitau mak bapak diorang.

bila ditanya "korang masuk bersih ni tau tak kenapa?"
jawapan "tak tau bang, kitorang ikut je, ada abang tu bagi 50 inggit bagi baju, ikut kawan je bang" sambil menangis mcm beruk sbb kena tangkap.
bila ditanya "mak bapak korang tak tau eh? bapak kau keje mana?"
jawapan "jangan bang bapak saya mesti bantai saya, bapak saya keje harini, dia keje Bomba bang"....


can you imagine how the kids are used?

That the Chinese Boys attended Bersih yang beramai-ramai tu kebanyakan mereka Singaporean?

soalan diajukan kepada mereka masa mereka terkedu kejap di LRT station sbb LRT tahan 3 jam operasi bagi mengelak dari pendemo pendemo pergi ke tempat demo.
bila ditanya, "mana korang nak pegi? pakai baju apa ni?"
diorang kata "kitorang support bersih"
bila ditanya "oohh ya ke? korang dari universiti mana?"
diorang kata "kitorang dari singapore lah...turun mlm semalam"

hmmmm PAP mungkin? all paid and sponsored?

Kebanyakan Perusuh 3.0 Berbangsa Cina Diimport Dari Singapura!!!

Melayu Perak said...

Merujuk kepada jenis-jenis demonstrasi, maka para ulama sepakat bahawa demonstrasi yang berbentuk untuk menggulingkan pemerintah yang adil dengan menggunakan cara yang tidak syari’e iatu menggunakan senjata dan kekerasan, hukumnya adalah haram.
Hal ini berdasarkan kepada dalil-dalil berikut :

1- Wajib mentaati pemerintah

Maksud firman Allah dalam Surah An-Nisa’ pada ayat ke-59 :

“Wahai orang yang beriman! Taatilah Allah dan taatilah rasul serta pemimpin di kalangan kamu.”

- Berkenaan ayat di atas Imam At-Tabari menyifatkan ulul amri dalam ayat di atas ialah ketua atau pemimpin berdasarkan hadis Nabi SAW yang menyuruh mentaati pemerintah selagimana di atas landasan yang benar.

- Imam Ibnu Kathir mentafsirkan kalimah ulul amri adalah merujuk kepada pemerintah dan ulama.

Abu Hurairah meriwayatkan, Nabi SAW bersabda :

مَنْ أَطاعَنِي فَقَدْ أَطاعَ اللهَ, وَمَنْ عَصانِي فَقَدْ عَصَى اللهَ, وَمَنْ أَطاعَ أَمِيْرِي فَقَدْ أَطاعَنِي, وَمَنْ عَصَى أَمِيْرِي فَقَدْ عَصانِي

“Sesiapa yang mentaati aku, sesungguhnya dia telah mentaati Allah. Sesiapa yang menderhakai aku maka sesungguhnya dia telah menderhakai Allah. Sesiapa yang mentaati pemerintah (yang berhukum mengikut manhaj) ku maka dia telah mentaatiku, maka sesiapa yang menderhakai pemerintah (tersebut) maka dia telah menderhakaiku.” – Bukhari (7137) dan Muslim (1835)

Abdullah ibnu Umar berkata, Nabi SAW bersabda :

السَمْعُ والطاعَةُ عَلى المَرْءِ المُسْلِمِ فِيْما أَحِبَّ وَكَرِهَ, مَالَمْ يُؤْمَر بِمَعْصِيَة فَإذا أُمِرَ بِمَعْصِيَةٍ فَلا سَمْعَ وَلا طَاعَةَ

“Taat dan patu kepada seseorang muslim (pemerintah) pada setiap perkara samada suka atau benci selagimana tidak disuruh melakukan maksiat, maka apabila disuruh melakukan maksiat maka tidak wajib (bahkan haram) untuk taat dan patuh.” – Bukhari (7144) dan Muslim (1839)

Imam An-Nawawi menyebutkan di dalam kitab Syarah Muslim bahawa ijma’ bahawa wajib mentaati pemerintah dalam konteks bukan maksiat dan begitu juga haram mentaati pemerintah dalam konteks maksiat.

2- Haram memudharatkan ke atas manusia

Apabila demonstrasi yang dirancang dengan menggunakan kekerasan dan senjata samada untuk membunuh atau menyeksa, maka hukumnya adalah haram berdasarkan kepada dalil-dalil berikut :

1- Ayat Al-Quran dalam Surah An-Nisa’ pada ayat ke-93 yang bermaksud :

“Dan sesiapa yang membunuh seorang mukmin dengan sengaja,maka balasannya ialah Neraka Jahanam, kekal ia di dalamnya (tempoh yang panjang) dan Allah murka kepadanya.”

Melayu Perak said...

2- Ayat Al-Quran dalam Surah Al-An’am pada ayat ke-151 yang bermaksud :

“Dan jangan kamu membunuh jiwa yang diharamkan oleh Allah (untuk membunuhnya) melainkan dengan jalan yang hak (dibenarkan oleh syara’)”

3- Ibnu Umar meriwayatkan, sabda Nabi SAW ketika Haji Wada’ :

أيُّها الناس! إِنَّ دِمَاءَكُمْ وَأَمْوَالَكُمْ حَرَامٌ عَلَيْكُمْ كَحُرْمَةِ يَوْمِكُمْ هَذَا فِي شَهْرِكُمْ هَذَا فِي بَلَدِكُمْ هَذَا

“Wahai manusia! Sesungguhnya darah kamu dan harta benda kamu ke atas kamu adalah haram (terjaga) sebagaimana ia telah diharamkan (suci dan terjaga penghormatan) seperti sucinya hari kamu pada hari ini, bulan ini dan negara (Tanah Mekah) ini.” - Bukhari

4- Nabi SAW melarang manusia daripada melakukan 7 perkara yang mendatangkan dosa besar iaitu melalui sabda baginda SAW :

الشِرْكُ بِالله، وَالسِحْر، وقَتْلُ النَفْسِ الَّتِي حَرَّمَ اللهُ إلِّا بالحَقّ، وأَكْلُ الرِبا، وأَكْلُ مالِ اليَتِيم، والتَوَلّي يَوْمَ الزَحَف، وقَذْفُ المُحْصَنات الغافِلات المُؤْمِنات

“Syirik keada Allah,sihir, membunuh jiwa yang diharamkan oleh Allah melainkan dengan jalan yang hak, makan riba, makan harta anak yatim, lari daripada medan perang dan menuduh zina wanita Islam yang baik.” – Bukhari dan Muslim

5- Kaedah “لا ضَرَرَ وَلا ضِرَار” berdasarkan kepada hadis Nabi SAW. Maka jelas Islam menolak sebarang mudharat iaitu dalam hadis Nabi SAW disebutkan tidak ada (haram melakukan) perkara memudharatkan (diri sendiri atau orang lain) dan tidak ada (haram melakukan) tindak balas memudharatkan (terhadap mudharat yang diterima). Hal ini bertepatan dengan maqasid syariah yang dijaga oleh Islam iaitu agama, jiwa, akal, keturunan dan harta. Sebarang mudharat ke atas 5 perkara ini adalah diharamkan oleh Islam.

Kesimpulannya, berdasarkan kepada dalil-dalil yang dibentangkan di atas maka para ulama sepakat bahawa demonstrasi yang tidak dibenarkan oleh syara’ ialah tunjuk perasaan yang mengangkat senjata kerana ia akan memudharatkan masyarakat awam apatah lagi jika membunuhnya dengan sengaja. Begitu juga demonstrasi bagi menggulingkan pemerintah yang adil dan memegang dasar pemerintahan Islam, maka hukumnya adalah haram.

Anonymous said...

Keluarlah dari kesyirikan jiwa assobiyah, budaya jahiliyyah & ideologi sekular & assobiyyah .....

jangan syirik terhadap khurafat bahawa UMNO saja boleh jaga & bela melayu .................. yakinlah hanya "Islam pelindung Melayu"!

Anonymous said...

Soalan kpd para ustaz UMNO .... apa relevannya Nabi Ibrahim menentang Raja Namrud, Nabi Musa menentang Raja Firaun, Nabi Daud menentang Raja Jalut, Nabi Muhammad menakluki Kota Makkah dan melucuti jawatan ketuanya Abu Suffian?

Terkini... Arab Spring/ Revolusi Arab menentang rejim kuasa2 pemerintah diktator Arab sekular mereka.. diTunisia, Mesir, Libya, Magribi, dll.. dan mendapat restu dari Ulamak besar Dr Yusuff al Qaradawi.

Sesatkah mereka ini?

Tidakkah mereka menentang 'ULIL AMRI' mereka? Sedangkan Surah anNisa' ayat: 59.. mewajibkan taat kepada ulil amri min kum (pemerintah mereka)?

Anonymous said...

mintak buat petisyen untuk lucut kewargenegaraan ambiga. kite buang setan ni kat india. baru setan ni tahu nak bersyukur. kita tak perlukan setan yg nak menjahanamkan malaysia.

Anonymous said...

KEPADA ANON..
May 7, 2012 12:48 AM

ZAMAN NABI..ITU NABI..MENDAPAT PETUNJUK LANGSUNG DARI[ADA ALLAHAWA...

TAK KAN NAK BANDING DENGAN PAS YANG BERSEKONGKOL DENGAN NUAR DAN AMBIGA AGEN YAHUDI DLL..

AKU NAK TANYA BAGAIMANA KEADAAN DI MESIR SEKARANG ADAKAH LEBIH MAKMUR ATAU DAH HANGKANG...?

DAP DAH KATA TAK NAK HUDHUD LANGKAH MAYAT...SO..
KALAU PR MEMERINTAH...PERANG DENGAN DAP LAH YE...JUGA PERANG DENGAN PM AGEN YAHUDI DAN AL JUBURI...

DR YUSUF QARADAWI TU MANUSIA...DAN SIAPAKAH YANG AKAN BERTANGGUNGJAWAB TERHADAP DOSA PEMBUNUHAN MANUSIA2 TAK BERDOSA...ORANG2 AWAM,,,

...OH YA UMNO KAFIR DAN PAS ISLAMIC...PADA MASA YANG SAMA PAS MENYOKONG KAFIR HARBI DAP MEMBUNUH UMNO ISLAM...OH YA INI LAH KEBENARAN YE..

...KALAU NIK AJIS TAKUT AKAN ALLAH SWA DAH LAMA HUDHUD DILAKSANAKAN DI KELANTAN....SAYA PUN MENYOKONG HUDHUD

AWAT TAK BUAT ...BUAT APA TAKUT KAT MANUSIA KALAU BETUL2 IKHLAS KERNA ALLAH...

....NI AKU TAK DENGAR HUDHUD..KES KLATE..AIDS PALING TINNGGI ..AKU DENGAR LE...
......

PASAI APA PULA HASAN ALI PEJUANG HUKUM ALLAH DI SELANGOR...PAS BELASAH KERANA TAKUT ALJUBURI DAN KAFIR2 DAP..

...PAS HANYA MELALAK TERHADAP UMNO...MEREKA ANGGAP UMNO KAFIR...
TAPI PADA MASA YANG SAMA ...MEMELUK ERAT DAP KAFIR...DAN MENYOKONG PENUH ALJUBURI AGEN YAHUDI...
.....

AKU NAK CABAR PAS ,,,.PASAI APA TAK MELALAK HUDHUD KAT SABAH DAN SARAWAK YANG MAJORITI PENDUDUK BUKAN ISLAM...
...ORANG2 SARAWAK...MESTI INGAT AKHLAK BURUK HJ HADI MENGHINA ORANG SARAWAK..

PAS SEBENARNYA DALAM BANYAK HAL SANGAT MEMALUKAN ISLAM

...HAI PAS TOOLONGLAH JANGAN PERALATKAN AGAMA DEMI KEPENTINGN POLITIK ANDA...

Silent Protester said...

Saya amat risau masa depan Malaysia kalau keadaan spt ini dibiarkan. Pls do somethg urgently!! Biadap sungguh manusia bernawar Anwar..

Anonymous said...

Woi Anon 12.48
Kenapa ko ni bengap sgt?? Bandingkan kerajaan purba dulu yg syirik kpd Allah dgn kerajaan Malaysia yg berlandaskan Islam, Woi ko buta ke????Punya bahlul ko, memang layak ko kena panggil bahlul, babi!!

Anonymous said...

VIDEO INI JELAS MEMBODOHKAN PAKATAN..
PAKATAN ...PERUSUH LALU CELAH KOSONG LA...

JELAS MRK REMPUH SAMPAI POLIS TERJATUH SATU BARISS

APA LAGI BARUA DAPPP

Anonymous said...

PAS LAH PARTI PALING ASSOBIYAH...

DLM HATI UMNO ADA KASIH SYG PADA PAS

DLM HATI PAS HANYA ADA BENCI PADA UMNO

BETUL TAK???

TAK LAIN TAK BUKAN ..HASIL CORAK TAEBIYAH PAS PADA PENGIKUTT???

Silent Protester said...

Anon 12.40 am
Ko ni pun satu, mmg betul hanya Allah swt (ko sebut Islam, inipun syirik tau) yang boleh jaga Melayu, habis yg PAS claim yg dia saja boleh jaga Islam tu, apahal???

Anonymous said...

wahai org islam pas pkr yg masuk sini
anwar dah tersembul: RELA JADI KUDA TUNGGANGAN DAP ASALKAN...

MAKA WAJIB KAMU MENJAUHI NYA MULAI SAAT INI...JGN PIKIR2 lagi

pada CIBAI2 DAP YG MASUK SINI....SILA PULANGKAN IC BIRU VOLENTEEER OK... DGN SENANGHATI TRIMA LAH IC MERAH OK... NANTI PKR PAS SUDAH NAIK BARU MINTAK IC BIRU DARI MEREKA OKKKK...dpt jadi PR cukup maaa..

Anonymouz said...

PAS menentang pemimpin muslim dan menyokong pemimpin kafir serta merugikan Islam.

PAS melingkup kerana jadikan Syed Qutub dan Qardawi sebagai ikutan.

Syed Qutub, Qardawi dan Nik Aziz diiktiraf sebagai ulama oleh para penyokong mereka dan bukannya oleh para ulama.

Anonymous said...

SURAT TERBUKA UTK

DIN NASUTION

JIKA SAUDARA ADA INTEGRITI SILA LETAK JAWATAN JUGA KRN TUDUHAN SAUDARA BERAT...BUKTIKAN AHLI DAN PARTI TUAN ADALAH PARTI YG BERTANGGGONGJAWAB

RAKYAT YG RASA MALU

Anonymous said...

kalau dibariskan ulamak2 tersohor zaman dulu...melihat fatwa2 pelik dia...apa mreka akan kata pd nik aziz...????....

ikut nik aziz rasa selamat ??? maybe tak ikut lebih selamat...(xada risiko)

Anonymous said...

melayu perak...ko nk kate najib tu uluamri ker???alahai jgnla taksub sgt

yang kene taat kepada pemerintah ialah ketua agama...iaitu YANG DIPERTUA AGUNG

kalo taksub sgt tapi jgn la jadi bahlol

keluar dalil tapi isi x phm...tarak guna!!

Silent Protester said...

Anon 5.07 am

Kalau ko kata taat kpd Agong, knp
sokong rusuhan, tak boleh protest secara berperaturan ke? Agong berkenan ke cara korang??

Pagar Berkarat said...

Ha..ha.. ha...

'kelembutan' kelembutan Najib yg tiada tolok bandingannya...

Kepentingan minoriti (tuntutan pembangkang dan Bershit) didahulukan, kepentingan majoriti dikemudiankan (keselamatan & harta rakyat keseluruhannya).

Dari awal sudah start kempen, habis duit rakyat disebar-sebarkan demi kelangsungan politik UMNO, tidak konsisten, drastik menabur duit bila menghampiri PRU! Ada kuasa, sapa kesah kan?

Semua kakitangan awam dan kerajaan dapat duriam runtuh. Senang jer, duit bukan Najib punya, janji dapat banyak undi!!!

Yang jadi mangsa, kakitangan swasta, pembayar cukai terbanyak!!!

Kakitangan swata nak dapat durian runtuh? Kapla hotak mimpilah!!!

Swasta kena kira untung rugi sebelum dapat kenaikan, kerajaan tak perlu kira itu semua kerana LHDN dan mana-mana projek Saham Amanah akan membiayai mereka!

Rakyat Didahulukan, Pembohongan Diutamakan!!!

Semua pemimpin Malaysia hanya mengutamakan UNDI dan HASIL rakyat, susah nampak mereka nih benar2 ikhlas dalam menolong rakyat!!!

Anonymous said...

lol "melayu perak" sejak aku join blog ni aku x penah komen pasl ko

masuk ni dekat 100x ko kuarkan dalil yang sameeee jer

ko phm x maksud dalil tu?

yang kene kita patut taat setia ialah ketua agama iaitu AGUNG

bukannya ketua,pemimpin sesebuah parti politik

tlg ler jgn kuarkan dalil semate utk kepentingan politik ko

muak dan meluat

aku rase ko sniri pun x phm maksud dalil tu

Anonymous said...

ehheehhe melayu perak..

aku phm maksud ko tu

taat setia pada pemimpin parti politik cume ade dalam kitab umno,kitab pas,kitab,dap dan kitab pkr

so jgnla jadikan dalil tu sebagai bahan mainan lg ok?

-atas pagar-

Anonymous said...

gua setuju dengan pagar berkarat. itu Najib memang lembut seperti saudaranya si hisham jugak. tau-tau hunus keris jak! kalolah polis malaysia boleh diperlakukan sebegitu bodoh dan lemah, apa tanggapan orang asing spt pelabur dan pelancong asing terhadap keselamatan dan ketegasan undang2 negara kita? ada boleh pikirkah najib dan hisham ooii!!! org suma jadi risau dan takut, tapi apa yg ngko org buat? tabur duit untuk undi jak dan beri kelebihan kepada bapak setan Anwar Aljuburi dan mama iblis Ambabiga?

woii... tengok masa TDM dulu... Ambabiga tak de lah org pernah kenal!

aku nak kempen kat kampungku supaya tak payah pegi ngundi PRU nih! sama jugak hasilnya kalu silembik sotong nih memerintah!

Anonymous said...

8.40,

taat bukan bermakna suruh ko cium kaki. ko faham ke apa ko cakap?

Anonymous said...

Keluarlah dari kesyirikan jiwa assobiyah, budaya jahiliyyah & ideologi sekular & assobiyyah .....

=================================================

Fikir2 lah

fakta 1
70% org Melayu adalah UMNO
30% org Melayu adalah PR (PAS + PR)

fakta 2
80% anggota BN adalah Bumiputra
20% anggota BN BUKAN bumiputra

fakta 3
65% anggota PR adalah BUKAN Melayu
hanya 35% sahaja anggota PR adalah melayu


Jadi mana yang ko pilih??
majoriti melayu atau majoriti cina.

kalau ko nak bersama2 org cina, then go ahead, tidak siapa yang menghalang ko.

Anonymous said...

anon 8.51

k aku pilih utk agame

sbb dlm agame xde pn tulis ikot bangse

nape?bg ko tanpe umno or tanpe sesebuah parti politik ko org melayu xleh survival ker?alahai bangsatnye org melayu cam ko ni

rezeki ade di mane2..janji doa dan usahe

Anonymous said...

pale hotak melayu perak!!!

nak kita org sokong pemerintah BN/UMNO nih tak berbelah bahagi?

dah kalu lembik, keselamatn rakyat tak terbela, nak pancing undi jer, apa kebendanya yg ngko ckp?

ingatlah wahai melayu perak, surah Al-Ouran haruslah ditaksirkan secara hikmah, bukan main ambik jer... (contoh dlm perlaksanaam hukum kisas dsb. tak sesuai dipolitikan untuk kepentingan pem,impin pujaan hati ngko...

oh ya, nak tanya'ústat UMNO' (MP) nih...

ada tak sistem demokrasi diperjelaskan dlm Al-Quran?

Anonymous said...

8.47

setiap insan adalah pemimpin. kalau diri sendiri tak ditaati (contohnya melakukan kerosakan, merusuh, minum arak dsbnya) maka jangan bincanglah ketaatan kepada lain-lain kategori pemimpin.

Anonymous said...

tapi kalo ko rela cium tangan Najib, Insya-Allah... impian anda maju bersma projek2 1 M'sia akan dikabulkan...

dan jangan lupa undi BN, byk dah 'modal'yg dilaburkan...

p/s: tangan Najib bau duit wooo...

Anonymous said...

anon 9.00 am

ini slaah satu wasiat NABI SAW kepada abu darda

"JANGANLAH ENGKKAU BERTENTANGAN DENGAN ULULAMRI WALAUPUN MEMANDANG BAHAWA ENGKAU LEBIH DARIPDANYA"

kene igt tu ><

Anonymous said...

k aku pilih utk agame

sbb dlm agame xde pn tulis ikot bangse

====================================

Dalam PR sendiri majoritinya aqdalah org cina, APAKAH KO MENGHARAPKAN ORG CINA MEMBELA ISLAM??

Anonymous said...

8.59.....

ok ok ok la aku undi pakatannn

1. ....da tentu hadi jd pm ... DAH TENTU mat sabu jd tpm ... puas hatiii

2.PKR jaga kementerian yg penting .. mcm KDN, TENTERA, KeWANGAN. KEM LUAR, komunikasi dsb

3. DAP jg XPENTING.. kesihatan .. pengangkutan..SUKAN...BELIA jalanraya dsb

AKU BANGGA PAS MMG BENAR2 Ganti UMNO SUBHANALLAH... AMACAM KO SETUJU TAK....TP BNGSAT MCM KO MANA BRANI JAWAB KAN???..

Anonymous said...

Pasukan keselamatan yang bertugas tertera dibadan mereka perkataan D'raja tetapi bukan D'firaun.

Apabila pasukan D'raja tidak dihormati, tidak ada pasukan lagi yang akan dihormati.

Atas sebab itu Arab spring yang dihasut oleh NWO hanya menukarkan pemerintah lama dengan yang baru (proksi NWO)

Anonymous said...

8.59.....

ok ok ok la aku undi pakatannn

1. ....da tentu hadi jd pm ... DAH TENTU mat sabu jd tpm ... puas hatiii

2.PKR jaga kementerian yg penting .. mcm KDN, TENTERA, KeWANGAN. KEM LUAR, komunikasi dsb

3. DAP jg XPENTING.. kesihatan .. pengangkutan..SUKAN...BELIA jalanraya dsb

AKU BANGGA PAS MMG BENAR2 Ganti UMNO SUBHANALLAH... AMACAM KO SETUJU TAK....TP BNGSAT MCM KO MANA BRANI JAWAB KAN???..

Anonymous said...

Di Negara Arab, hang springlah ke kiri ke kanan ke atas ke bawah ke, Arab jugalah yang memerintah.

Tapi di Malaysia silap2 sprint, org2 melayu akan tinggal di atas bukit atau atas rakit.

Anonymous said...

Allah mmg cipta manusia berbangsa2..Yahudi satu bangsa..yaitu satu bangsa. yg amat dimurkai...


selepas anwar kluar penjara antara tempat dia bekerja ialah geoge soros.. apa takde tempat lan ka ??

Anonymous said...

Sudah Sampai Masanya AS diUbah

Adalah tidak logik kalau warga AS merusuh untuk menggantikan Uncle Sam sekarang dengan Uncle Sam yang baru tetapi sistem bernegara tetap sama.

Dalam sejarah, rusuhan dan keganasan jadi berbaloi kalau satu sistem pemerintahan mahu ditukar kepada sistem yang lain. Kalau sistem sama mahu dikekalkan maka rusuhan yang ditimbulkan seumpama lebih sudu dari kuah.

Dalam kata lain, dalam konteks Uncle Sam, rusuhan ada justifikasi kalau sistem sedia ada di AS mahu diganti dengan sistem teokrasi atau sosialis. Soalnya siapa yang akan memulakannya?

Adi Kencana said...

Video yg menarik..

NURUL IZZAH: PENGUNDI LUAR NEGARA LEBIH PENTING DARI PENGUNDI DLM NEGARA? Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Anon 9.04am

Wahhh ayat konon nak psycho!! hakktuih!!!

At least janji ditunaikan..

PR? Janji kosong je la dapat!!!!!

Ko teruskan la berangan dengan pemimpin PENIPU RAKYAT KO TU!!

Anonymous said...

Anon 9.04

Janji PR Selangor tu bila nak tunaikan?

PR JANJI PELBAGAI DUIT IMBUHAN TAPI MANA DIA?????

MAKAN JANJI KOSONG JE LA KO!!!!

Sekurang2nya Najib tunai janji.. duit masyuk

PEMIMPIN PR KO TU HADOOOO????

Anonymous said...

Anon 12:48

ikhlaskan pejuangan kerana Allahbukan kerana politik...tak relevan perbandingan anda tu... inilah sikap suka melabel dan menghukum oleh puak2 ni... Janganla kelirukan orang Melayu.. My personal komen ... Pengikut PAS ni sindrom escapism... Suka salahkan orang lain bila ada masalah.. Ceramah mereka bukan berdakwah tapi lebih pada menghakim dan menghukum orang ... Tercabar minda, banyak contoh keliling saya... Anak tak berjaya kerajaan salah anak samseng kerajaan salah ... Apa taknya bapak asyik ke kelas agama ... Persepsi mereka banyak pi ceramah dan cukupla Islam nya , ilmu ada amalan takde

Anonymous said...

Keadaan pengganasan seperti di neraka jahanam.
Sial Ambabiga. Sial Aljuburi. Sial N.Ajis.Sial Hadi Awang. Sial Azmin.
1) Aku tengok bendera PAS dikibarkan.Aku dengar kata-kata mencarut kepada polis. Aku dengar perkataan 'masuk' beberapa kali.
Aku tengok budak baju merah ketok van polis. Aku tengok betina cina rambut pendek berkaca mata hitam, berpayung berkata 'shit journalist', 'you're corrupted' yang dipekik seperti orang gila. Betina ni mencabar jurukamera. Jangan dibiarkan sibetina ni lari dari kesalahan.Samseng-samseng yang dayus, menghentam dan menyerang kereta polis, polis di dalam kereta tu tentu parah terok.

Aku tengok satu pemuda bercakap dalam megaphone 'today we have succeded.!..'Lepas tu samseng-samseng merempuh dawai yang berduri.
Aku nampak Aljuburi ketawa dengan bahagia sekali dikhalayak ramai yang mengganas, dia memeluk satu tangan kawan lelaki, macam aksi sumbang orang homoseksual. Lelaki itu macam adun PKR Selangor yang dituduh jual pasir Selangor.

mat sabun said...

pala butuh hang..... Pas nak jd pm & TPM.... Woi org2 pas hampa jgn nak mimpi la.... Kat penang ni terang2 hampa kena sabotaj pasai isu ydp maipp inikan pulak nak jd pm...kahak thuihh...

Anonymous said...

Orang2 yang jahil lagi jahat UMNO tuu ditabalkan sebagai ULIL AMRI yg haram dicabar/ derhaka??????????? Kah kah kah .... khurafat UMNO semakin parah!

Sepatutnya Majlis Fatwa bincang cukupkah syarat2 & kelayakan ketua2 'lanun' UMNO jadi ULIL AMRI yg dijilati oleh ustad2 umno & pengikut2nya itu?............ poooooraaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!

dunia akhirat zaman ... "Yang JAHIL & JAHAT disanjung, yang ALIM & SOLEH dikepung" .....kerana KUASA & HARTA!!!!!!!!!!!!

tolak kesyirikan & jahilyyah UMNO...

Anonymous said...

4:27,

apa pulak kelayakan ko?

Anonymous said...

Anon 4.27pm,

Apa yg ko sibuk ha??
Ada nabi nik aziz tak khurafat ke?
Ada imam mahdi anwar ibrahim tak khurafat ke?
Nama Allah disyirikkan dgn konsep triniti kristus tak syirik ke?
Pluralisme agama tak syitik ke?

Ini ULIL AMRI yg kau sibukkan. SYIOH! Pegi main dalam longkang najis PAS tuh!

Anonymous said...

dulu hadi kata kita dah jd cina..india...bila ikut undang2 persekutuan....KAFIR!!!!

tp laa ni hadi kata kita x perlu ubah perlembagaan negara sbb undang2 sedia ada mencukupi...

weeeeiiii....apa ni?
ni ker ulamak korang

ulamak tahap lobgkang taik!

Anonymous said...

Anon 4:27
yang JAHIL PAS yang JAHAT PKR!