Sunday, May 6, 2012

RUSUHAN SYRIA,MESIR DAN BERSIH PUNYAI PERSAMAAN !


baca sendiri artikel lengkap kupasan penulis barat mengenai modus operandi barat mahu menjahanamkan malaysia. KLIK SINI

54 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Marilah kita semua menjadi manusia yang tak bertanggungjawab , tak jujur dan tak amanah macam nuar berahi , khalid gereja , azmin ali...

Anonymous said...

PBB adalah badan rujukan tertinggi dunia dalam banyak perkara terutama pilihanraya.

Soalnya kenapa PBB tidak di jadikan alat untuk menuntut apa yang kurang (kalau adalah) sebagaimana Bersih diperalatkan?

Apakah PBB dirasakan tidak adil? Aapakah PBB dirasakan milik UMNU? Apakah PBB....

PELIK BIN AJAIB

Anonymous said...

Nile Bowie jauh lebih celik dari kebanyakan ummah dalam bidang politik dunia. Keilmuan Bowie sepatutnya dapat dimanfaat oleh mereka yang buta tetapi mahu dicelikkan (sentiasa terbuka).

Anonymous said...

Menuntut keadilan dan ketelusan kalau ia datangnya dari naluri keagamaan, maka tuntutan itu akan berakhir dengan kebaikan.

Tetapi, kalau keadilan yang dituntut disebabkan ada tangan ghaib di belakang tuntutan berkenaan makanya tidak mungkin tuntutan seumpama itu berakhir dengan kebaikan.

Tun Teja said...

Ini kesalahan yang sangat besar. US-based Freedom House, NGO dari US yang membayar penganjur Bersih 3.0 dan semua pemimpin parti pembangkang tutup rahsia. Kerajaan Malaysia tidak boleh abaikan pekerjaan kotor pembangkang ini. Mahkamah harus mengambil tindakan.

-----------------------------------

1. Semalam pada jam 6.oo petang Channel Newsasia tayangkan ‘Insight’ berkenaan Bersih 3.0. Aku geram Gerard Lam menginterview dua professor (political analyst) Cina yang menyalahkan UMNO.
2. Aku teringat seorang dari pensyarah (political analyst) ini kata “forget about two third majority….” Ini menghinakan UMNO. Katanya UMNO ambil tindakan yang defensive, bukan mengeluarkan idea-idea baru.
3. Aku fikir pensyarah ini low standard dan buta kerana beliau tidak langsung tahu tentang keusahaan PM Najib dan lain-lain menteri yang bekerja kuat.
4. CNA interview Khairy dan yang kurang baik Prof Chandra kurang memberi keyakinan terhadap pendapat mereka. Mungkin CNA sabotage idea yang baik dari mereka dan layangkan yang kurang difahami oleh penonton.
5. Aku sudah cek program Channel Newsasia ‘Insight’ akan datang episode 6 yang akan ditayangkan pada hari Khamis, 10hb Mei 8.02 malam dan 11.31 malam. Hari Ahad 12 hb Mei jam 6.02 petang. Kalau sesiapa yang tinggal di Johor mungkin boleh lihat program ini.

Anonymous said...

Oleh SHARAIMEI SHAIK AHMEDULLAH

SEPANG 6 Mei - Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan yang bersidang hari ini, memutuskan tindakan individu yang menyertai demonstrasi haram, Bersih 3.0 di ibu negara baru-baru ini adalah haram.

Pengerusinya, Profesor Emeritus Tan Sri Dr. Abdul Shukor Husin berkata, ia kerana tindakan tersebut mempunyai niat dan menghasilkan natijah tidak baik kepada agama, bangsa dan negara.

Katanya, perbuatan itu juga haram sekiranya ia mempunyai niat untuk menjatuhkan sebuah negara yang sah dari segi undang-undang.

"Kita mengikut pandangan ahli sunah (ia) adalah haram, bukan saja Bersih 3 ada banyak lagi asalkan tujuannya tidak baik, hasilkan natijah tidak baik, langgar undang-undang dan sebagainya (sebaliknya) ada pilihan yang baik, maka ia berdosa.

"Sebab itu muzakarah ini yang disertai oleh mufti-mufti menasihatkan umat Islam bertindak ikut pandangan Islam dan ikut akal yang rasional

kerana akal yang waras tak pernah bertentangan dengan hukum agama," katanya ketika ditemui selepas Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan Kali Ke-99 di sini hari ini. - UTUSAN

Anonymous said...

Saudara saudara setanah air.

Ingatlah bahawa Penulis barat sendiri telah mengaku dan menelanjangkan modus operandi Amerika Syarikat untuk menjajah seluruh dunia dan tunduk dibawah kekuasaan telunjuk mereka. Siapakah yang berkuasa di Amerika Syarikat? jawabnya ZIONIS.

Zionis telah lama menguasai politik Amerika? Tetapi Kenapa mereka begitu berminat dengan Malaysia? Sebabnya ialah kerana Malaysia terlalu lantang mengkritik Israel mengenai isu Palestin lebih lebih lagi dizaman era Tun Mahathir.

Sewaktu Singapura bercantum dalam Malaysia, seorang wartawan Yahudi yang begitu rapat dengan Lee Kuan Yew bernama Alex Josey telah cuba membakar sentimen perkauman orang orang Cina di Malaysia. Lee Kuan Yew yang terkenal ultra dan berjiwa Chinese Chauvanist telah memperkenalkan konsep Malaysian Malaysia yang kini diperjuangkan oleh DAP. Alex Josey seorang Yahudi bersekongkol dengannya untuk memporak perandakan Malaysia di bawah Tunku Abdul Rahman hinggakan Alex Josey telah diharamkan memasuki Persekutuan Tanah Melayu.

Tun Mahathir yang di cap Ultra Malay oleh Lee Kuan Yew faham dengan keadaan dan mengkritik hebat Almarhum Tunku. Malang Malaysia pada masa itu mewarisi kepmpinan yang lemah. Sama seperti di zaman Pak Lah.

Zionis Amerika tahu, untuk menjatuhkan kerajaan yang waras dan berwibawa di Malaysia hendaklah dilakukan dari dalam. Anwar Ibrahim yang ditatang seperti minyak yang penuh oleh Tun Mahathir telah digunakan oleh pihak zionis untuk kepentingan mereka. Zionis tahu akan kelemahan Anwar, mereka sanggup berbelanja jutaan ringgit untuk menumbangkan Almarhum Tun Ghafar Baba melalui Anwar. Sungguh sayang Anwar yang bercita cita besar bertindak macam Raja Mendeliar dizaman kesultanan Melaka. Beliau menggunakan Dr Rahim Ghaous dan Abrar Group untuk menumbangkan Tun Ghafar. Kerajaan tahu jutaan ringgit disalur oleh Zionis tetapi Malaysia negara kerdil. 99% Ekonomi dunia dikuasai oleh mereka. Terlalu panjang untuk dihurai saudara saudaraku.

Hinggalah kehari ini Anwar masih lagi memainkan lagu zionis.

Ambiga, Lim Kit Siang, Nik Aziz dan seluruh kepimpinan Pakatan Rakyat terus bersekongkol untuk kepentingan politik sempit mereka. Malang ada pemimpin Melayu Islam sanggup menggadaikan bangsa dan Ugama Islam untuk kedudukan didunia.

UMNO dan pemimpin nya juga banyak silapnya. Tetapi telah terbukti dari selepas perang dunia kedua hingga kehari ini, falsafah perjuangan UMNO yang memayungi Bangsa Melayu dan Malaysia melalui perkongsian kuasa dengan bangsa lain melalui Barisan.

UMNO sebagai pemimpin. Tetapi PAS dan PKR adakah akan menjadi pemimpin Pakatan. Ideoloji PKR multi racial, Ideoloji PAS kearah Ugama (walau pun kini telah berarah pedoman). Jadi leader? DAP lah yang akan ketawa besar.

Beginilah jika pemimpin berjiwa Munafiq seperti Abdullah bin Salul dizaman Rasulullah. Mereka akan terus meracuni fikiran rakyat walau pun terang terangan ungkapan lidah mereka sangat keji dan bercanggah dengan syiar Islam. Mereka memutar belitkan Islam untuk kepentingan diri. Siapa yang untung? Bangsa Asing.

Bangsa Asing adalah gulungan oportunis. Mereka telah dapat menguasai ekonomi di bumi Malaysia. Apa yang mereka kejar sekarang melalui bantuan Anwar dan pemimpin pemimpin Melayu dalam pakatan rakyat ialah KUASA POLITIK.

Kuasa politik orang Melayu diwaktu ini sedang berada dipersimpangan. Janganlah hendaknya orang Melayu nanti jadi seperti Pak Kadok. Ayam menang kampong tergadai. Jangan sampai orang di Malaysia melukut ditepi gantang.....

Gara gara silap percaturan. Kita telah berikan pihak Pakatan Satu Penggal untuk menabor bakti. Malang mereka mempersiasiakan peluang yang diberi.

Kepada UMNO dan Barisan Nasional serta seluruh pemimpinnya jangan tamak dan haloba. Hari ini kita berkuasa kuasa Allah tidak ada siapa yang boleh menghalang. Berhati hatilah....... bangsaku

bersambung...........

Anonymous said...

FITNAH..FITNAH..FITNAH

APA NAK JADI DENGAN NEGARA KU MALAYSIA ...FITNAH BERLELUASA.

MUNGKIN INI LAH FITNAH DIAKHIR ZAMAN.

YA ALLAH YA TUHAN KU..LINDUNGILAH KAMI DARI MENJADI SALAH SEORANG MEREKA YANG RUGI KERANA MENABUR FITNAH DAN BERSUBAHAT DALAM FITNAH INI..AMIN

Anonymous said...

Anon May 6, 2012 5:53 PM yang bebal dan dungu, apa ko merepek ini lahabau? apa kena UMNO dengan PBB pula, bila masa pula UMNO mengaku yang PBB miliknya? Inilah, banyak sangat baca cerita dongeng dan hasutan dalam Haramjadahdaily.net dan Suara Tak Adil Langsung dan Roket Api Perkauman, itulah baca lagi akhbar bebal dan perosak Penipu Rakyat, kesannya dah jadi bebal dan dungu tak berkesudahan, semua benda mike salahkan UMNO, udah-udah le tu, mike ni dah terok bebenor, udah idak betui lagi ke otaknye? Mike mungkin satu spesis dengan si Khalid Ismath yang bebal tak tentu arah, mak dia pergi merusuh lepas tu cedera dan dimasukkan ke hospital, lepas tu salahkan polis dan kerajaan pula. Hospital mana mike letak mak kamu Khalid, kalau hospital kerajaan, harapnya doktor humban saja mak si Khalid ini keluar, dasar tidak mengenang budi, bila susah minta tolong dengan kerajaan, sedarlah diri sama.

Anonymous said...

Kesilapan NWO semasa krisis mata wang dunia (1997/98) iaitu krisis hasil dari kerja tangan G Soros, telah secara tidak langsung melambatkan yakni bukan mempercepatkan realisasi agenda mereka (NWO)di Nusantara. Kenapa dikatakan begitu? Tunggukan sambungannya.

PEMERHATI

Anonymous said...

Anon May 6, 2012 6:44 PM yang bebal, apa lagi mike melalut macam orang gile ni? Mike udah tidak betul ke otaknye? Tak sudah-sudah menuduh UMNO itu dan ini, mike tengok dulu Perosak Rakyat yang sebenarnye jadi talibarut Yahudi Zionist dan suku sakatnye itu. Berlambak-lambak dana dari Yahudi dan suku sakatnye dicurah ke Perosak Rakyat untuk menjahanamkan Malaysia, mike itulah, banyak bace surat khabar dongeng Perosak Rakyat, udah-udah le nak menipu, tak sedor dose pahale ke? Kalau tok guru pun udah jadi bengong memperalatkan agama untuk politik, anak buahnya apatah lagi, lagi teruk le. Tak sior teman lihat BERSHIT 3.0, udah seropa beruk di hutan dan anjing tak bertuan jadinya puak-puak bengong tu.

Rakyat Malaysia sekalian, jangan terpedaya dengan perosak negara seperti si anon May 6, 2012 6:44 PM, dia sudah gelabah kerana Perosak Rakyat makin ditendang oleh orang ramai, jadi bermacam-macam cerita dongeng yang mereka buat untuk burukkan kerajaan, ini semua adalah hasil 'tarbiah' tok guru yang buta perut dan berakhlak entah apa-apa yang mengutamakan dendan kesumat kepartian berbanding mencari titik persamaan untuk perpaduan ummah. Kepada Nik Aziz dan tok guru PAS, sedarlah, korang kalau buat benda tak betul, dosanya lagi besar berbanding orang biasa, kerana korang tu kononnya ada ilmu agama, tapi buat kelakuan macam orang tak berakhlak, tak guna pakai serban dan jubah, esok pakai spender saja pergi bersiar-siar di Kota Bharu sajalah, kerana itu lagi sesuai dengan kelakuan korang.

Yang benar, tetap benar, tok guru PAS bukan nabi dan anbia, tapi orang yang memperalatkan agama demi kepentingan politik kedengkian mereka terhadap UMNO, kepada UMNO, teruskan perjuangan, jangan dipedulikan tok guru dan ulamak sengal dan bebal dalam PAS yang menjadi batu penghalang kemajuan orang Melayu dengan berbagai kelakuan buruk mereka, hasutan hari-hari, entah ajaran yahudi atau syiah mana yang mereka kutip itu, sedarlah semua, jangan terpedaya dengan puak perosak seperti Perosak Rakyat ini, mereka suka mengadu domba dan membuat cerita dongeng untuk melaga-lagakan rakyat untuk meraih kepentingan politik, marilah bersama-sama menuju kejayaan bersama dengan Barisan Nasional untuk berjuang demi agama, bangsa dan negara, kerana dalam azan dan iqamat pun, ibadat dan mengejar kemajuan adalah dipentingkan, kerana dalam solat, ada ayat haiyaalalsolah atau marilah solat, kemuddian haiyaalalfalah atau marilah menuju kejayaan, insyaAllah, berkat kerjasama antara rakyat dan kerajaan Barisan Nasional, kerajaan akan membentuk sebuah rakyat yang kuat jati diri dan dapat menghalang anasir perosak masyarakat yang berselindugn di sebalik istilah hak asasi manusia seperti SUHAKAM dan NGO pro Perosak Rakyat, rakyat dan kerajaan Barisan Nasional perlu bekerjasama untuk terus memajukan negara ini, abaikan perosak seperti Perosak Rakyat dan kuncu-kuncu mereka, kerana mereka itu adalah tali barut asing terutama pihak barat untuk memporak perandakan negara ini melalui demontrasi dan hasutan supaya negara ini bergolak, kemudian pihak asing akan masuk campur urusan dalaman negara ini, lepas itu pihak asing akan lantik puak perosak ini jadi pemerintah Malaysia sebagaimana boneka-boneka pihak barat di beberapa buah negara di Asia Tengah, Asia Barat dan Afrika serta di Amerika Tengah dan Amerika Selatan, rakyat perlu menentang gerakan perosak ini dan rakyat perlu bersama-sama dengan kerajaan untuk memepertahankan negara ini, insyaAllah, Malaysia akan terus kekal berdaulat hingga ke akhir zaman berkat kerjasama rakyat dan kerajaan untuk membentuk negara yang berkualiti dan kukuh.

aku bosan dgn penulis komen 'marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab, jujur dan amanah' - ko ni ada ke semua sifat2 tu? said...

anon 4:50 pm.. aku dah bosan baca ayat ko yg sama hari2... kalau takde apa atau tak tau apa nak di komen, tak yah menyebok kat sini..berambus! hissssh tolllongggglahhh..!!

Anonymous said...

Tunjukkan gambar ini kepada Nik Aziz dan Hadi Awang, kemudian tanya pendapat mereka, sudah pasti jawapan dari Nik Aziz adalah itu semua fitnah UMNO, BERSHIT 3.0 adalah perhimpunan yang aman dan tertib, berkemungkinan besar itulah jawapan dari Nik Aziz.

Hadi Awang pula berkemungkinan beri jawapan, gambar itu kertas, tak boleh jadi bukti, kena saksi lelaki 4 orang beriman untuk buktikan perkara ini, kalau bawa polis dan wartawan yang dicederakan poleh perusuh BERSHIT 3.0, dia akan cakap ini konspirasi UMNO, ini semua adalah salah UMNO, polis yang buat kekerasan, pasal wartawan pula akan dianggap sebagai pelakon upahan UMNO.

Inilah sikap Penipu Rakyat yang akan menidakkan segala kebenaran kalau tidak memihak mereka, tapi kalau kepalsuan yang memihak kepada mereka, disokong sepenuhnya pula seperti contoh ini:

http://www.keadilandaily.com/sah-pengerusi-spr-timbalan-ahli-umno-cawangan-ampang-baru-kubang-bunggor/

Lepas itu keluar bukti terbaru menyangkal dakwaan mereka iaitu:

http://www.sinarharian.com.my/politik/wan-ahmad-simpati-datuk-wan-ahmad-1.45766

Sekarang apa lagi nak dikelentongkan lagi Penipu Rakyat.

GAP minta buat artikel mengenai tuduhan palsu dan berniat jahat oleh Penipu Rakyat terutama Saifuddin Nasution berhubung tuduhan beliau bahawa Timbalan Pengerusi SPR ahli UMNO di Kelantan itu.

Rakyat sekalian, bukti makin timbul untuk mendedahkan betapa keji dan hinanya sikap Penipu Rakyat, sanggup membuat penipuan untuk kepentingan politik. Marilah bersama-sama kerajaan Barisan Nasional untuk membangunkan negara ini. PRU 13 kelak, marilah sama-sama keluar mengundi untuk memilih Barisan Nasional sebagai kerajaan di semua negeri di Malaysia dan kerajaan Malaysia untuk keamanan, kemakmuran dan kesejahtaraan kita semua.

Anonymous said...

Anon May 6, 2012 6:47 PM, kamu cerita pasal fitnah Saifuddin Nasution dan Penipu Rakyat terhadap Timbalan Pengerusi SPR ke?

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Lihat ini:

http://warisantamar.blogspot.com/2012/05/bukti-pemimpin-pakatan-rakyat-kaki.html

Saifuddin Nasution Si Putar Alam dan Penipu Rakyat kena balun kaw-kaw punya, itulah buat lagi kerja tak betul, pembalasannya akan tiba kepada pelakunya, itu adalah Sunatullah.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Bersambung........ dari Anon 6:44pm

Saudara saudara setanah air,

Apa yang saya cuba ungkapkan adalah kenyataan. Ini bukan Fitnah. Saya tidak membenci Anwar Ibrahim dan pemimpin pakatan. Tetapi saya membenci tindak tanduk mereka yang memporak perandakan bangsa Melayu dan penganut penganut Islam di Malaysia.

Saya tiada kepentingan didalam hurai huraian yang saya telah dan akan kemukakan. Demi Allah Demi Rasulullah Nabi Muhammad yang saya kasihi saya menulis hanya kerana Allah untuk tatapan saudaraku seugama sebangsa dan setanah air agar berfikir secara rasional.

Ketamadunan bangsa Melayu dan Ugama Islam di Malaysia dipersimpangan. Ingatlah saudara saudaraku bahawa Dajjal yang dilahirkan lebih 3ribu tahun dahulu sedang dinantikan kedatangannya oleh golongan yahudi untuk diangkat menjadi Raja mereka. Golongan dan kumpulan Zionis yang ditubuhkan oleh seorang wartawan Austria adalah sebagai perintis untuk merealisasikan impian mereka mengangkat Dajjal.

Tetapi Nabi Muhammad pernah mengingatkan umatnya agar berhati hati diatas fitnah Dajjal diakhir zaman nanti.

Kenapa kita mesti mengagongkan Anwar dan kepimpinan Pakatan Rakyat yang kita tahu adalah tali barut dan juak juak pihak Zionis. Sesat dihujung baliklah kepangkal. Janganlah kita hanyut dan khayal dengan janji manis Anwar dan juak juak Zionis. Ungkapan ungkapan mereka adalah penuh dengan dendam kesumat Iblis semata mata untuk duniawi.. dan pemimpin PAS terus mengiakan idea falsafah songsang. Sungguh mencemaskan detik detik bangsa Melayu dan Islam bakal digilis hancur lumat jika kita tidak berhati hati.

Awas bangsaku, janganlah jadi pembelot kepada bangsa dan agama yang diredhoi Allah.

Jangan bersekongkol dengan juak juak zionis yahudi. Ingat sebelum kena. Jangan nanti anak cucu cicit kita menghamburkan kata kata nista terhadap kita nenek moyang mereka kerana kita tersilap langkah.

Berhati hatilah...........

Wassalam. Yang baik dari Allah. Sesungguhnya saya adalah manusia kerdil.... a mere drop in the ocean.........

Hidup Melayu.

Anonymous said...

Saifuddin Nasution kena lempar ke tepi pokok pisang, lihat ini:

http://semaremas.blogspot.com/2012/05/sapudin-nasution-saya-wajib-memfitnah.html

Kepada Nik Aziz dan Hadi Awang, nak tanya apakah pandangan anda yang kononnya ulamak berkenaan perkara ini? Musangka @ Bomo Siam @ Zat @ Zali @ Anak Sepuluh, sila pergi tanya Nik Aziz dan Hadi Awang pasal perkara ini, ko berani ulas ke Musangka, tapi biasalah, ko akan merapu kepunden sekeper entah apa-apa untuk mengiyakan juga apa saja yang dibuat oleh Penipu Rakyat, dah tau dah perangai ko, tapi yang benar tetap kebenarannya.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Anonymous said...

Anon May 6, 2012 7:47 PM

Apa pandangan anda pasal tok guru PAS yang menjanjikan syurga kepada pengundi parti PAS dan sekutu Ahzab mereka iaitu PKR dan DAP? Itu ajaran apa kebenda tu? Malahan yang tak mengundi PAS dan sekutu Ahzabnya dituduh akan masuk neraka, entah ajaran sesat manalah yang dibawa, boleh ulas ke pasal perkara ini, kerana kebetulan saudara/saudari panjang lebar berhujah pasal Dajjal, nak tahulah juga apa pandangan saudara / saudari berkenaan perkara ini.

Anonymous said...

Kepada saudaraku Anon 7:27pm.

Saya adalah penulis Anon 6:44 dan Anon 7:47pm.

Saudara keliru. Demi Allah saya bukan penyokong PKR PAS atau PAKATAN. Saya hanya mahu menyedarkan seluruh umat Melayu. Munkin kamu adalah peringkat anak bagiku yang mana aku bersekolah dahulu beratapkan rumbia dan berlantaikan tanah. Menggunakan papan batu dan kalam adalah luxury bagi kami.

Muhasabahlah. Ingatlah bangsa kita dipersimpangan. Kenangkan kenangkan lah dansokonglah partai yang telah memerdekakan Malaysia.

Anonymous said...

anon 7:30

Anon 4:50 yg buh ayat yg sama setiap posting kat sini, kononnya dia ingat pemimpin PR semuanya bertanggungjawab lah, jujur dan amanah. Padahal pemimpin PR lah kebanyakannya yg x bertanggungjawab, x jujur dan x amanah. Cthnya Anwar Ibrahim...adakah dia seorang yg bertanggungjawab, jujur dan amanah?..jauh panggang dari api! Lg satu Mat Sabu, adakah dia bertanggungjawab, jujur dan amanah? Klau dia bertanggungjawab, jujur dan amanah dia hendaklah ambik tanggungjawab terhadap kata2nya yg menggelar anwar aljubori! Napa semasa anwar dlm umno dulu dia menjaja satu dunia anwar sbg aljubori tp skrg sunyi sepi?..so anon 4:50, tuding jari ke org lain 4 jari mengarah kpd anda. Anda seolah2 menggesa org yg sokong UMNO/BN supaya bertanggungjawab, jujur dan amanah dlm masa yg sama org yg sokong PR x perlu itu semua??? Anda hipokrit.

Anonymous said...

Kepada saudaraku Anon 7:27pm.

Saya adalah penulis Anon 6:44 dan Anon 7:47pm.

Saudara keliru. Demi Allah saya bukan penyokong PKR PAS atau PAKATAN. Saya hanya mahu menyedarkan seluruh umat Melayu. Munkin kamu adalah peringkat anak bagiku yang mana aku bersekolah dahulu beratapkan rumbia dan berlantaikan tanah. Menggunakan papan batu dan kalam adalah luxury bagi kami.

Muhasabahlah. Ingatlah bangsa kita dipersimpangan. Kenangkan kenangkan lah dansokonglah partai yang telah memerdekakan Malaysia.

------------------------------------

Assalamualaikum

Saya dulu berjalan kaki ke sekolah sejauh 2 kilometer, bulan puasa pun sama, berjalan kaki sambil berpuasa, setiap hari 8 kilometer jalan kaki ke sekolah iaitu 2 kilometer pergi 2 kilometer balik sekolah harian, kemudian 2 kilometeri pergi 2 kilometer balik sekolah agama, mengaji Al-Quran.

Sekiranya saudara ikhlas dalam perjuangan demi kebenaran dan untuk menyelamatkan negara ini dari kehancuran, saya alu-alukan, saya minta maaf kalau saya tersalah sangka, tetapi apa yang menjadi prinsip saya adalah kebenaran adalah tetap kebenaran kerana itulah Sunnatullah. Assalamualaikum.

Melayu Perak said...

media amerika pun sokong kerajaan malaysia sila baca economist....

Protest in Malaysia
It’s that time of year
May 1st 2012, 13:01 by R.C. | SINGAPORE


THE Bersih rallies have quickly established themselves as something of a ritual in Malaysia’s political calendar. The script goes something like this: thousands of protesters declare that they are going to march through Kuala Lumpur to demand electoral reform; a twitchy government and protest leaders spend days haggling over a suitable venue; the protest goes ahead in defiance of police demands; violence ensues, hundreds are arrested; government issues some apologies; everyone goes home. The only significant variant is the political impact. Last year it was huge—this year it will probably be very little.

Bersih means “clean” in Malay, and the Bersih movement is made up of a coalition of NGOs and civil-rights organisations that want the electoral system cleaned up so as to allow all parties a fair chance of winning elections. At the moment many claim that the electoral system is heavily rigged in favour of the ruling coalition, Barisan Nasional (BN), which has been in power continually ever since the country’s independence from Britain began in 1957. The Bersih rallies have thus become inextricably linked to the cause of the opposition, led by Anwar Ibrahim.

The Bersih 3.0 rally on April 28th certainly attracted more people than last year’s version, perhaps as many as 80,000 (although the police put the figure at about half of that). As there will almost certainly be a general election in the coming months, perhaps the high level of interest wasn’t that surprising. But by comparison last year’s rally, despite a relatively smaller number of protesters, achieved a terrific political impact.

At the time the government of Najib Razak badly mishandled the whole situation. Thousands of riot police were captured by video cameras and smart-phones laying into the unarmed protesters in order to disperse them; water cannon were fired into a hospital and more than 1,600 people were arrested. The use of state violence was a huge embarrassment to the government, confirming in many peoples’ minds the impression that the prime minister was indeed a repressive ogre of Malay nationalism and not the reforming liberal that he had claimed.

Stung by widespread criticism in the international press, Mr Najib’s government was forced to apologise for much of its behaviour. Subsequently it repealed a slew of outdated and repressive laws to win back its reforming credentials. A parliamentary committee was also set up to look into proposals for electoral reform. In all, a clear victory to Bersih.

Melayu Perak said...

This year it was more of a score-draw. Certainly, towards the end of the rally there was another eruption of violence, and the police were once again seen deploying water cannon and tear gas against the demonstrators. They arrested more than 400 of them. Once again there were reports of police brutality, and once again the prime minister had some quick explaining to do. This time Mr Najib felt obliged to apologise personally to a local reporter who had been beaten up by the police (he was one of several). Once again, these ugly scenes do little to bolster Mr Najib’s claims to be a different kind of reform-minded leader.

However, this year there were problems on the Bersih side too. Some protesters attacked and overturned a police car and it seems that about 20 police officers were wounded. This, of course, played into the government’s hands, allowing Mr Najib to claim that “The police were victims. They became targets and were beaten.” The leader of Bersih, Ambiga Sreenevasan, conceded that some people will think that “the rally had gone wrong” because of the unruly behaviour of a few protesters. The violence may even tarnish the broader movement for democratic reform, a bit. And Mr Anwar had some explaining of his own to do. He was caught on video near one of the police barricades talking to one of his colleagues; critics allege that he was inciting supporters to push aside the barriers. Mr Anwar himself says this is nonsense.

Either way, it is clear that Bersih won’t be able to dominate the moral high ground—at least not on the score of one weekend’s theatrics—as they did last year. The campaign for electoral reform goes on, but Mr Najib emerges from this year’s fracas with his reformist credentials essentially intact, not much worse for the wear.

Anonymous said...

Kepada Anon 7:53pm dan Anon 8:01pm.

Ingatkah saudara akan Surah Al Asr. Intipatinya ialah Manusia dalam kerugian. Berpesan pesanlah kepada kebenaran dan bersabar. So renung renungkanlah.

Dajjal adalah musuh utama kita. Dia kini tergolong dalam golongan IBLIS. Dajjal telah menyerap di dalam Pentadbiran Kerajaan Amerika Syarikat sebelum perang Dunia Pertama lagi. Agenda untuk menakluk dunia sedang berjalan sebagaimana direncanakan oleh ZIONIS.

Kerajaan Amerika menggunakan wang pembayar cukai rakyatnya untuk menjahanamkan negara yang tidak sehaluan dengannya didunia ini. Dan Malaysia tidak terkecuali. Masih tidak sedarkah rakyat Malaysia dengan agenda zionis ini melalui ANWAR IBRAHIM?

Kekejaman Kerajaan Amerika dewasa ini sungguh keterlaluan. Tindak tanduk Amerika adalah sebagai proxy tangan tangan ghaib yang jawabannya ialah tangan tangan ZIONIS YAHUDI. Zionis menggunakan Amerika sebagai proxy. Dan di Malaysia Anwar sebagai proxy mereka. Nik Aziz, Hj Hadi, Lim Kit Siang adalah pemimpin politik sempit macam enau dalam belukar. Masing masing berjuang untuk kepentingan duniawi. Adakah mereka ikhlas? Tindak tanduk mereka tak ubah seperti Ketua golongan Munafiq dizaman Rasulullah - Abdullah bin Salul.

Orang Melayu mudah lupa kata Tun Mahathir. Ungkapan itu penuh maksud tersirat dalam kebenaran. Umat Islam diberitahu IMAM MAHADI akan datang memimpin Ummat Islam. Imam Mahadi sebagai penyelamat.

Adakah Anwar Ibrahim persis Imam Mahadi sebagaimana digambarkan oleh penyokong taksubnya Badrol Amin yang digelar Ustaz atau GURU. Wajarkah? Hanya orang yang tolol akan mempercayainya. Anwar Ibrahim adalah penghasut yang mengadu domba orang Melayu dan Rakyat Malaysia. Dia adalah juak juak Dajjal yang bermastautin di Malaysia.

Berhati hatilah saudaraku. Sebar sebarkan mesej ini. Orang Melayu tidak ada pilihan lain.

No matter how UMNO mestilah dipilih sebagai pemimpin bangsa Melayu. Kerana UMNO pemimpin parti parti lain dalam Barisan Nasional. Sedangkan PKR dan PAS adalah Pak turut kepada DAP. Ianya telah terbukti. Hampir lima tahun mereka telah memerintah di lima negeri termasuk Perak walau pun singkat.

Pemimpin pemimpin UMNO. Janganlah kamu menderhaka kepada bangsa, rakyat,raja dan negaramu. Cukuplah PRU pada 2008 sebagai pengajaran. Seandainya pemimpin UMNO masih tidak belajar dari kesilapan. Aku berdoa ada panglima kita yang akan bertindak sebagaimana Gen Rabuka dari Fiji menyelamatkan anak bangsanya.

Anwar Ibrahim. Kau sebenarnya adalah pemimpin bacol dan pengecut. Perhatikanlah bahawa Kejatuhanmu Anwar Ibrahim sedang sedang bermula.

Seandainya Allahyarham Dr Baharudin AlHelmy masih hidup pemimpin PAS seperti Nik Aziz, Hj Hadi dan Khalid Samad @ Khalid Gereja telah lama akan dinyahkan dari perjuangan siasah Islam.

Seandainya Allah Yarham Tun Dr Ismail masih hidup saya pasti hayat politik Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh dan juak juak Pakatan Rakyat juga Ambiga telah lama berkubur.

Hayatilah.........HIDUP MELAYU!!!!

Anonymous said...

HA HA KAK WAN DAH BERSUARA PASAL AZMIN....

"Azmin sebaiknya melawat dan menziarahi ibunya kerana itu salah satu tanggungjawab beliau sebagai anak," kata Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Beliau ditemui wartawan pada Majlis Makan Malam Bersama Pemimpin Pakatan Rakyat di bandar i-City di sini, malam tadi.

Diminta mengulas kenyataan oleh ibu Azmin, Dr Wan Azizah berkata: "Saya menasihatkan kepada Azmin supaya pergi berjumpa dengan ibunya."

Ahhah HAAA.....ADA LAGI...

8 Kartoon bersiri menarik. xnyesal nengok

http://jeffrydamien09.blogspot.com/2012/05/omegay-al-kisah-azmin-si-tanggang-moden.html

Anonymous said...

Kesilapan NWO semasa krisis mata wang dunia (1997/98) iaitu krisis hasil hasil dari kerja tangan G Soros, telah secara tidak langsung melambatkan yakni bukan mempercepatkan Ketuanan NWO di Nusantara. Kenapa dikatakan begitu?

Semua ini ada kaitan dengan kekuatan di sebalik singkatan RAHMAN yang dapat mematiakalkan kelicikan Davincy Code milik NWO.

Pada 1997/98, NWO ada dua pilihan iaitu hancurkan Kod Rahman (contohnya menerusi krisis matawang) atau memasukkan calon mereka (Anu Abraham) dalam urutan A dalam Kod RAHMAN.

Disebabkan terpengaruh dengan perasaan tamak haloba, NWO memilih kedua-dua pendekatan berkenaan. Lalu berlakulah krisis matawang dan dalam masa sama slot A dalam urutan RAHMAN diusahakan agar diduduki oleh proksi mereka.

Namun perancangan NWO tidak dapat mengatasi perancangan Tuhan. Ketamakan NWO yang beralatkan Code Davincy dengan menjalankan dua kaedah yang di atas telah tidak kesampaian.

Bukan saja krisis mata wang gagal merosakkan Kod RAHMAN malah Anu Abraham tidak berjaya diletakkan dalam slot A sebaliknya Kod RAHMAN memilih PAk LAh bagi menafikan pilihan Code Davincy.

Itu adalah sejarah yang ada fakta tetapi bukan cerita dongeng yang dijaja oleh Barat. Namun itu bukan bermakna usaha nakal NWO akan berakhir.

Sebaliknya, NWO menggandakan usaha . Slot A yang tidak berpihak kepada NWO perlu cepat jatuh (dahpun berlaku). Kini giliran slot N. Soalnya berapa lama N dapat bertahan sebelum NWO dapat jadi Tuan di Nusantara ini?

PEMERHATI

Anonymous said...

kimak punya penjilat2 jubo nuar nihh...

sialan.... bangsat .....

Anonymous said...

Surat terbuka kepada Utusan daripada bekas wartawan Utusan

Saya telah dipecat dari Utusan Melayu (M) Berhad ketika bertugas di akhbar Utusan Malaysia pada 21 April dan ketika menerima berita pemecatan itu saya melakukan solat sunat memohon kepada hadrat Allah SWT memberi hidayah kepada rakan-rakan saya di Utusan Malaysia agar menjadi seorang mukmin dan muslimin yang mematuhi perintah Allah SWT supaya mereka akan dapat menikmati kelazatan hidup sebagai seorang Islam yang patuh kepada perintah Allah SWT dan suruhan Rasululullah.

Namun selepas setahun dipecat dari Utusan Melayu, nampaknya rakan-rakan saya dan juga Ketua Pengarang Utusan Melayu, Aziz Ishak yang saya anggap sebagai mentor dalam dunia kewartawanan tidak berubah langsung, nampaknya Allah SWT tidak memabulkan doa saya kerana membiarkan rakan-rakan saya terus bergelumang dengan dosa terutama terus membuat fitnah-fitnah yang dilemparkan kepada sesama manusia, ingatlah rakan-rakanku fitnah dunia termasuk bentuk fitnah yang sangat dahsyat yang dikhuatirkan Rasulullah saw.


"Dari Amru bin Auf al-Anshari ra bahwa Rasulullah saw. mengutus Abu Ubaidah bin al-Jarrah ke al-Bahrain untuk mengambil jizyahnya. Kemudian Abu Ubaidah datang dari bahrain dengan membawa harta dan orang-orang Anshar mendengar kedatangan Abu Ubaidah. Mereka berkumpul untuk shalat Subuh dengan Nabi saw. tatkala selesai dan hendak pergi mereka mendatangi Rasul saw., dan beliau tersenyum ketika melihat mereka kemudian bersabda, 'Saya yakin kalian mendengar bahawa Abu Ubaidah datang dari Bahrain dengan membawa sesuatu?' Mereka menjawab, 'Betul wahai Rasulullah'. Rasul saw. bersabda, 'Berikanlah kabar gembira dan harapan apa yang menyenangkan kalian, demi Allah bukanlah kefakiran yang paling aku takutkan padamu tetapi aku takut dibukanya dunia untukmu sebagaimana telah dibuka bagi orang-orang sebelummu dan kalian akan berlomba-lomba mendapatkannya sebagaimana mereka berlomba-lomba, dan akan menghancurkanmu sebagaimana telah menghancurkan mereka." (HR Bukhari danMuslim).

Tindakan rakan-rakan saya di Utusan Malaysia terus menerus menaburkan fitnah kepada sesama manusia, amat memalukan, apakah yang akan menyedarkan mereka agar tidak berterusan mengumpulkan dosa.

Rakan-rakanku sudah-sudahlah tu membuat dosa dengan menyebarkan fitnah, takkanlah kerana gaji RM4,000.00 hingga RM24,000.000 sebulan kita menggadaikan nasib kita di akhirat dengan membuat pelbagai fitnah.

Apa yang disiarkan sejak setahun lepas oleh Utusan Malaysia semakin tidak bertamadun, seks menjadi keutamaan, fitnah menjadi keutamaan, melindungi kerakusan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) menjadi ulam utama dalam setiap berita yang disiarkan.

Bilakah rakan-rakan di Utusan Melayu akan bertaubat, ingatlah rahmat dari Allah SWT itu semakin jauh apabila kita semakin jauh mengingati Allah SWT dan melanggar segala larangannya.

Sudah-sudahlah tu membuat fitnah, berubahlah untuk nasib kita di akhirat nanti, tetapi saya sedar bahawa fitnah memfitnah itu perkara biasa di dalam Utusan Melayu, sesama rakan pun difitnah apatah lagi orang di luar, fitnah itu menjadi makanan dan minuman harian. Cuma harapan saya ingatlah siska kubur dan siksa neraka, azabnya amat pedih sekali.

Yang benar,
Hata Wahari (Bekas Wartawan Utusan Malaysia dan Bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan Malaysia, NUJ Malaysia).

Posted by WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI at Sunday, May 06, 2012
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook
------------------------------

hamba tolong copy paste untuk renungan gap & kengkawan seangkatan penyebar fitnah

Anonymous said...

Surat terbuka kepada Utusan daripada bekas wartawan Utusan

Saya telah dipecat dari Utusan Melayu (M) Berhad ketika bertugas di akhbar Utusan Malaysia pada 21 April dan ketika menerima berita pemecatan itu saya melakukan solat sunat memohon kepada hadrat Allah SWT memberi hidayah kepada rakan-rakan saya di Utusan Malaysia agar menjadi seorang mukmin dan muslimin yang mematuhi perintah Allah SWT supaya mereka akan dapat menikmati kelazatan hidup sebagai seorang Islam yang patuh kepada perintah Allah SWT dan suruhan Rasululullah.

Namun selepas setahun dipecat dari Utusan Melayu, nampaknya rakan-rakan saya dan juga Ketua Pengarang Utusan Melayu, Aziz Ishak yang saya anggap sebagai mentor dalam dunia kewartawanan tidak berubah langsung, nampaknya Allah SWT tidak memabulkan doa saya kerana membiarkan rakan-rakan saya terus bergelumang dengan dosa terutama terus membuat fitnah-fitnah yang dilemparkan kepada sesama manusia, ingatlah rakan-rakanku fitnah dunia termasuk bentuk fitnah yang sangat dahsyat yang dikhuatirkan Rasulullah saw.


"Dari Amru bin Auf al-Anshari ra bahwa Rasulullah saw. mengutus Abu Ubaidah bin al-Jarrah ke al-Bahrain untuk mengambil jizyahnya. Kemudian Abu Ubaidah datang dari bahrain dengan membawa harta dan orang-orang Anshar mendengar kedatangan Abu Ubaidah. Mereka berkumpul untuk shalat Subuh dengan Nabi saw. tatkala selesai dan hendak pergi mereka mendatangi Rasul saw., dan beliau tersenyum ketika melihat mereka kemudian bersabda, 'Saya yakin kalian mendengar bahawa Abu Ubaidah datang dari Bahrain dengan membawa sesuatu?' Mereka menjawab, 'Betul wahai Rasulullah'. Rasul saw. bersabda, 'Berikanlah kabar gembira dan harapan apa yang menyenangkan kalian, demi Allah bukanlah kefakiran yang paling aku takutkan padamu tetapi aku takut dibukanya dunia untukmu sebagaimana telah dibuka bagi orang-orang sebelummu dan kalian akan berlomba-lomba mendapatkannya sebagaimana mereka berlomba-lomba, dan akan menghancurkanmu sebagaimana telah menghancurkan mereka." (HR Bukhari danMuslim).

Tindakan rakan-rakan saya di Utusan Malaysia terus menerus menaburkan fitnah kepada sesama manusia, amat memalukan, apakah yang akan menyedarkan mereka agar tidak berterusan mengumpulkan dosa.

Rakan-rakanku sudah-sudahlah tu membuat dosa dengan menyebarkan fitnah, takkanlah kerana gaji RM4,000.00 hingga RM24,000.000 sebulan kita menggadaikan nasib kita di akhirat dengan membuat pelbagai fitnah.

Apa yang disiarkan sejak setahun lepas oleh Utusan Malaysia semakin tidak bertamadun, seks menjadi keutamaan, fitnah menjadi keutamaan, melindungi kerakusan pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) menjadi ulam utama dalam setiap berita yang disiarkan.

Bilakah rakan-rakan di Utusan Melayu akan bertaubat, ingatlah rahmat dari Allah SWT itu semakin jauh apabila kita semakin jauh mengingati Allah SWT dan melanggar segala larangannya.

Sudah-sudahlah tu membuat fitnah, berubahlah untuk nasib kita di akhirat nanti, tetapi saya sedar bahawa fitnah memfitnah itu perkara biasa di dalam Utusan Melayu, sesama rakan pun difitnah apatah lagi orang di luar, fitnah itu menjadi makanan dan minuman harian. Cuma harapan saya ingatlah siska kubur dan siksa neraka, azabnya amat pedih sekali.

Yang benar,
Hata Wahari (Bekas Wartawan Utusan Malaysia dan Bekas Presiden Kesatuan Kebangsaan Wartawan Malaysia, NUJ Malaysia).

Posted by WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI at Sunday, May 06, 2012
Email ThisBlogThis!Share to TwitterShare to Facebook
------------------------------

hamba tolong copy paste untuk renungan gap & kengkawan seangkatan penyebar fitnah

Melayu Perak said...

apanya fitnah yang ada dalam utusan....

cuba sebut satu persatu...

tentang anwar bukan lagi fitnah dah diakui oleh mahkamah cuma kalah sebab teknikal....

tentang azmin...siapa yang keluarkan cerita nih semua dari dalam pkr sendiri.....

apa ada lagi fitnah yang utusan buat...sila persembahkan....

tentang najib bunuh altantuya bukan main fitnah lagi dalam harakah...rpk sendiri yang ngaku reka cerita...

sudah..sudah lah ngata orang fitnah akhirnya terjelepuk kat hidung sendiri...

Anonymous said...

Harakah n malaysiakini x fitnah ke...habaq mai sat

Anonymous said...

Alangkah bagusnya kalau wartawan ini tujukan surat berkenaan kepada parti yang disertainya?

Melayu Perak said...

sila selak helaian utusan semuanya cerita benar....sebagaimana dilaporkan dalam berita harian,metro,kosmos,star,new straits times,sin chew,tamil namban.....semuanya sekata...

cuba pulak bukak haprakah,sinar keldaian....entah dari mana dapat berita tak pernah tempat lain keluarkan....kalau ada dalam surat khabar yang ada di malaysia nih sila kemukakan....semuanya andaian dan boleh disifatkan fitnah....

Anonymous said...

melayu perak.

maka berbangga lah kamu dengan semua cerita rekaan & fitnah ini.

Allah memberi kita akal fikiran yg waras..jgn menyesal diakhirat nanti ...balasan Allah yg amat pedih...pemfitnah2 ini nanti akan muflis disana dan dihumbankan ke dlm api neraka..nauzubillah..

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg kamu tidak ketahui.

Melayu Perak said...

sama kepada kamu anon 10.55 pm...

jangan lah suka baling batu sembunyi tangan tanpa ada nama....

siapa..siapa pun boleh komen...

Anonymous said...

Saifuddin Nasution telah mengeluarkan kenyataan media rasmi PKR menyarankan agar Timbalan Pengerusi SPR meletakkan jawatan kerana dituduh sebagai ahli UMNO..... hanya berdasarkan kepada maklumat dibawah ini.


Nama WAN AHMAD BIN WAN OMAR
No KP 490101035179
No Keahlian UMNO 2374564

last2 org lain...

X fitnah ke tu?

Melayu Perak said...

jangan pandai menuduh dan buat general statement....

tolong be specific dalam komen....

apa yang ko nak komen sebenarnya....

Anonymous said...

Akhbar Barat boleh siarkan apa jua foto pemimpin mereka sebagai tanda ketelusan tetapi kenapa pula paper Timur hendak ditegah dari berbuat begitu?

Apakah ada pemimpin barat menunjukkan reaksi marah atau wartawan Barat berasa mereka melakukan fitnah hingga memberikan syarahan kepada sesama wartawan tentang itu, ini dsbnya?

DULU ada osa minta dihapuskan dan bila dah dapat kebebasan itu, double standard lah pulak apabila isu yang dipaparkan terkena batang hidung sendiri.

ANTIHIPOKRIT

Anonymous said...

MUSIM MENUAI SUDAH HABIS

dulu tak lekang dengan hukum hakam agaam. ia boleh datang dari pihak yang penuh ilmu di dada hinggalah peringkat yang kosong dadanya.

bila dah dapat kuasa, hukum hakam senyap seketika. hinggakan juak sendiri yang dilimuti kebejatan semudah itu terlepas dari hukum hakam dunia.

kini bila kuasa dah nampak bayang2 akan berakhir mulalah bercerita tentang hukum hakam semula. barulah kitab lama dibuka semula.

cumanya, apakah marhaen akan terbuai dengan taktik lapuk yang diperbaharui ini, sementelahan apabila musim menagih simpati telah tiba?

MARHAEN

Anonymous said...

masuk musim menanam, jangn hairan kalau banyak pihak buat pusingan 360 darjah.

Anonymous said...

Saya tertarik dg komen :-

Saya telah dipecat dari Utusan Melayu (M) Berhad ketika bertugas di akhbar Utusan Malaysia pada 21 April dan ketika menerima berita pemecatan itu saya melakukan solat sunat memohon kepada hadrat Allah SWT.......

======================================

Perlu diingat, jika anda menuduh pemberita lain membuat fitnah, tetapi sekira mereka melapurkan perkara yang betul maka anda yg sebenarnya memfitnah pemberita2 berkenaan.

Anda juga telah melakukan solat hajat tetapi tidak juga berjaya mempengaruhi bekas rakan2 anda untuk menukarkan tabiah mereka. Tidakkan anda terfikir bahawa anda sebenarnya yg bersalah? kerana biasanya solat2 hajat untuk kebaikan akan di makbulkan Allah.

Tidakkan anda terfikir sebab2 mengapa solat2 hajat yang sering dilakukan oleh PR yg di imamkan oleh Nik Aziz sendiri tidak di makbulkan oleh Allah.

Tidakkah juga anda terfikir sebab2 mengapa Anwar sqangat takut bersumpah dg nama Allah.

sekian dulu buat sementara.

Atas Pagar

Anonymous said...

Anon 10.28pm / 10.55pm..!!

Ayat trakhir dlm komen saudara adalh "Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yg kamu tidak ketahui."

Adakah saudara YAKIN 100% apa yg saudara cuba sampaikan..Sekiranya saudara berIMAN & PERCAYA KPD HANYA ALLAH YG TAHU SEGALANYA…, saya YAKIN saudara x akan sebarkan apa yg saudara sendiri X PASTI...

PERCAYALAH, HARAKAH, SUARA KEADILAN & SEANGKATANNYA LEBIH TERSERLAH DLM MENYEBARKAN DAKYAH FITNAH DLM NEGARA INI...banyak dh buktinya, hanya perlu hati yg ikhlas terbuka baru mata X BUTA utk membacanya...

Anonymous said...

Anon 10.55pm...

Anda hanyalh seorg pengikut tegar, penCACAI tegar & penTOTOK tegar yg cuba utk membela sebuah pakatan HARAM (sbb belum daftar) yg semakin hari semakin menampakkan belangnya..

Belang itu adalh belang yg sgt2 JIJIK, HINA & BIADAP krn cuba utk menggulingkn KERAJAAN YG DIPILIH OLEH MAJORITI RAKYAT SECARA SAH dgn menggunakan acuan & ramuan YAHUDI ZIONIS.!!

Tunggu & lihat...Perancangan puak2 pengkhianat X AKAN DAPAT MENGATASI PERANCANGAN ALLAH...

Anonymous said...

Aik? Media pembangkang yg pegang title raja fitnah, cemana boleh bagi pada utusan lak ni?

Sudah la wei....satu malaya tau..

First time n last time aku pegang harakah sbb curiosity. Tajuk depan dia Mahligai Mahathir. Mas tu, umur aku baru 19 thn. Laporan harakah menyebabkan aku benci dgn manusia nama mahathir.

Hari ini, Mahligai Mahathir yg difitnah adalah kompleks pentadbiran kerajaan persekutuan.

Di saat kompleks tu siap, sampai hari ini, harakah haram bagi aku. Fitnah sehingga menimbulkan kebencian pada saudara seagama. Sungguh jahat macam syaiton.

Celaka lah PAS.

Anonymous said...

Takde angin takde ribut, alih alih ada org mengaku bekas wartawan utusan..

Macam sial punya statement. Setakat general statement mcm tu, sesapa boleh buat.

Jelas kan lah apa yg fitnahnya. Mcm aku jelaskan cemana harakah fitnah dr mahathir dgn mahligai mahathir punya tajuk berita harakah.

Kau ingat semua org bongok macam pasngok ke?

Anonymous said...

DIN NASUTION PENYEBAR FITNAH...

ADA DIA NAK MINTA MAAP

KO PATUT FORWARD MESAGE NI KAT DIA...

Anonymous said...

WEIII...AKU WAN AHMAD BIN WAN OMAR ...BEKAS WARTAWAN PENGARANG KELDAIAN DAP..PERNAH DUDUK KELANTAN TP TAK PERNAH TINGGAL DI KELATAN..

WOI NNTI KEJAP.. AKU PUN PENING LAAAA WEI

OLEH DIN NASUTION

Anonymous said...

PKR(anwar) di hujung hayat politiknya. dia hanya meminjam waktu dan menghitung hari.

Anonymous said...

DAP dan PAP ada agenda mereka sendiri, kerana tujuan mereka jangka panjang untuk mencantumkan Singpork yang banyak Yahudi palsu, Yahudi cina, Yahudi asli dan keling hindu. Kalau sudah bercantum, cina dan lain-lain akan mempercepatkan pembangunan banyak bangunan tinggi, condominium, luaskan kuil-kuil, gereja-gereja, sekolah cina mereka, sinagoues, kandang babi meluas, hutan-hutan dibanteras dengan bangunan tinggi mereka. Itulah cita-cita LKS dan LGE yang mungkin sudah memberitahu PAS dan PKR atau pudar-pudar kepada kepala Melayu yang tolol ini.
Mereka akan menghisap semua kekayaan bumi Malaysia sebanyak-banyaknya kerana mereka sudah berkuasa atas kerajaan Melayu termasuk penghapusan kerajaan diraja.
Aku tahu kenapa pada tahun 2010 LKY dan segelompok orang PAP melawat LGE di PP dahulu? Agenda mereka dirahsiakan dari akhbar.
Banyak kali LGE turun ke selatan tanpa pengetahuan akhbar untuk menutup rahsia tujuan mereka.
Ada sekelompok menteri kabinet yang pergi melawat Perak tentu sudah berjumpa dengan DAP MP Perak.
Sebab itu media Singapura dan akhbar cina dari Malaysia aku tidak percaya kalau mereka hantam kekerasan polis menyebarkan di akhbar cina dan media singapura seperti channelnewsasia serta akhbar Straits Times Singapura yang selalu mencemarkan nama BN terutama UMNO.

Anonymous said...

LKY dan Pok Nik sudah berkawan baik nampaknya. Menteri Besar Kelantan yang sangat dungu, bahalul, tolol, bangang nak mampus, sama dengan Hadi awang dan Mat Sabu. Apa lagi aljuburi, memang suka kalau jadi PM.

Anonymous said...

melayu peghak..tak kemana pun komen bodoh ko.ko takkan hidup selamanya,beringat-ingatlah kalau beri komen.takutilah azab maha pencipta.

Anonymous said...

Anonymous said...

melayu peghak..tak kemana pun komen bodoh ko.ko takkan hidup selamanya,beringat-ingatlah kalau beri komen.takutilah azab maha pencipta.
May 7, 2012 11:05 AM

--------------------------------------

Hang pun patut nasihatkan Nik Aziz yang tua bangka tu, asyik memperalatkan agama untuk kepentingan saja si tua bangka tu. Puak Penipu Rakyat kalau dah pening tak dapat nak lawan hujah penyokong kerajaan, maka mereka akan memperalatkan agama untuk kepentingan mereka, dah biasa puak perosak ni buat kerja sebegini, lihat Nik Aziz, suka hati dia saja keluar hukum yang entah apa-apa, kemudian si anon di atas ini, dia ni anak murid Nik Azizlah, kalau dah pening, gunakan agama untuk burukkan penyokong kerajaan. Kepada anon di atas, sedaqlah diri tu sama, hang pun bukannya boleh hidup sampai bila-bila kat dunia ni, jangan sibuk dok tuduh orang saja, hang tengk balik diri hang dan tok guru penyeleweng hang tu.

Rakyat sekalian jangan terpedaya dengan puak perosak sebegini, marilah bersama-sama kerajaan untuk membangunkan negara ini demi agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

Anom May 7, 2012 11:05 AM,
Kau adalah pengkomen yang buta tuli. Tak tahu berfikir panjang. Bangang sekali akal kau ni. Pandai marahkan orang sahaja, tetapi tak mahu berfikir. Aku setuju dengan komen anonimous May 7, 2012 10:26 AM.