Friday, June 1, 2012

PROF NASOHA DAH BALUN PAS ! MOHON SEBARKAN !

57 comments:

Anonymous said...

Tak kena saman ke ni

House PK said...

Ambik kau Nik Aziz! Terbaik la GAP

GAP KEMBALI said...

PARPU KASI UP VIDEO DLM HOUSE PK YG HEBAT !

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anonymous said...

ini baru betul, bukan calang calang maknusia yang membalun. semuga nik aziz insaf dan kembali kepada Allah.

Anonymous said...

huhu mantap...amek nik aziz semakin ramai org dah menyampah dgn ko tuh..sedarla jgn bongkak sgt..

Anonymous said...

Habisla...ini dr bukan sembarangan punya orang.
bukan orang politik pun kenal dia ni.
nampaknya, org yang dulu senyap, kini mula bersuara...
Pas kena persiapkan lagi banyak auta dan fitnah utk menang kali ini...jk tidak alamat gulung tikarla pas kali ini. Itupun jk masih ada pengikut yg ada hati nak kekal bersama pas...

Anonymous said...

wah..orang yang lebih faham agama dari nik aziz dah mula menegur nik aziz. ini tanda orang agama mula bangkit menentang kemungkaran yang nik aziz buat selama ni.

Anonymous said...

Prof nasoha ?

ramai karkun dan jemaah/bekas tabligh kenal dia.

Anonymous said...

tibai samo dio..

Anonymous said...

semakin ramai org yg berilmu sudah mula menegur TGNA...

JawaJohor said...

INI LAH ISLAM SEJATI.
BERANI KERANA BENAR, AMAR MAARUF NAHI MUNGKAR.
PENGIKUT PAS, SEDARLAH KAMU TELAH TERSALAH LANDASAN, PULANG LAH KE JALAN YANG BENAR.
MEMANG DAH LAMA AKU TUNGGU ADA ORANG SANNGAH NIK AZIZ DENGAN BERNI UNTUK KEBENARAN.
BANGKITLAH ULAMA ULAMA YANG LAIN, INI ADALAH JIHAD MELAWAN MUSUH ISLAMSEBENAR

Anonymous said...

Ini baru orang agama, berani menegur kemungkaran yang dibuat oleh orang yang rupa agama tapi hati macam serigala.

Anonymous said...

nanti puak pas kata prof Nasoha ni ustaz umno, di bayar oleh umno...

Anonymous said...

Sebenarnya memang betul apa yg profesor tu kata. Kita lihat dan perhatikan, Nik Aziz dan Pas yg sering menonjolkan diri kononnya amalkan cara hidup Islam. Amalkan perjuangan Islam. Perjuangan Nabi saw. Tp sebenarnya dlm kebanyakkn ceramah dan ucapan2nya, bukan mengajak manusia kepada ALLAH. tapi mengajak manusia kepada PAS. sokong pas. ajak undi pas. pangkah pas. Sedangkan dakwah sebenar kepada umat Islam dan kepada orang kafir ialah dakwah kepada ALLAH...

zakzak said...

maaf GAP.

saya tak kenal siapa Prof. Nasoha ini, mungkin boleh bagi biodata ringkas? tk

Anonymous said...

Maaf, bukan nak mengecil kan prof tu. Tapi siapa dia? tolong beri biodata.

Karkun yg kantoi said...

Assalamualaikum W.W Prof.
Maaf proff.. anak pompuan prof penyokong tegar Anwar Ibrahimmmmm...

harap Prof Tarbiyah anak prof,..

saya dah cuba melalui FB.. tp liat la dia..

neek najeeis said...

hahahaha....gua dh lama tau yg neek najeeis nie bukan nya apa2 pun...dia nie cuma org tua ktuk yg berlilit2 kain atas kepala, ngn janggut sejemput....otak dia nie mmg tahap bodo nk mampos..tue pasal ar dia sorg jer yg bleh kuarkan fatwa2 bahalol lg bodo...yg org Islam jakun sgt kt neek najeeis nie apsal? dia bkn tau sgt pn Islam tue apa, yg dia tau camner nk kuarkan fatwa2 bodo tue...hahaha...pelik btul setan2 dlam parti anak setan nie....taksub sgt ngn neek najeeis tue...kalo bleh nk ltk gmbr org tua kutuk tue dlm spender, bleh trus dpt surga peringkat tggi nyer...hahaha...bodo btul setan2 dlam parti anak setan nie...hahaha...morale of the story neek najeeis nie mmg bodo x bleh diajar...hahaha..sapa ikut dia alamat mmg sah bodo nyer...hahahaha...damn!!!

REZAB Tanah Melayu said...

BRO, kasi link sama wa punya boleh ka

PAPA GOMO said...

Nik Aziz memang SYAITAN

Anonymous said...

melihat pada situasi sekarang,
tuduhan asobiyah pas pada umno dah
patah balik ke pas

Tukang Komen said...

Karkun yg kantoi 12:41.
Anak prof punya hal jangan terlalu menyalahkan prof. Nabi Nuh sendiri gagal membawa anaknya bersama. Anak2 adalah ujian kpd bapa yg beriman. Begitu juga dengan anak Tun M. Prof Nasoha bicara soal kesesatan akidah dalam politik Pas.
Dilarang ke kita berbicara yg benar semata2 kerana anak kita kelihatan tak benar? Kekadang anak2 rasa mereka lebih pandai dari orang tua. Nak buat camne?

Anonymous said...

Lagi YT Prof Nasuha yang membalun N.Ajis yang BODOH....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XDVgwV566rg#!

Anonymous said...

alaaaa....ni mesti org umno...ulama bijak pandai umno...meme laaa...

ulama2 pas besar kn kopiah/serban jer...d naungi ulama syaitan/iblis nicky aziazi...ulama2 pkr dok mkn ais krim n tengok BF anawawar,bini org bogel,ank dara blow tiup kahkahkah.....

napa ulama2 umno pandai2 dlm bab agama????


takbir....

Anonymous said...

takbirr....

banyak beza anatara ulama yg kejar syurga dan ulama yg kejar neraka...

tepat sekali kata2 prof nasuha, politik nabi bawa ke syurga...

politik nik aziz memuja peliwat, zina dan rasuah...

otai
subang

Anonymous said...

betul apa yg dikatakn prof nasuha tu,org2 beriman mengajak manusia mentaat Allah supaya di akhirat kelak Allah tempatkn kita ke dlm syurga,kita hendaklah takutkn Allah sj,tetapi org2 pas kebykannya hanya takutkn nik aziz,tu sb dorang berani ingkar perintah Allah ,apa sj nik aziz keluarkn fatwa semuanya betul wpun fatwa tu akn melingkupkn mereka di akhirat kelak,mereka ni dh buta hati,sb apa? sb nik aziz dh jnjikn syurga sapa yg undi pas,jd org2 yg malas nk buat suruhan Allah sukalah dgn fatwa nik aziz ni

Anonymous said...

Nik Aziz dah jadi kafir....

Anonymous said...

Mantap GAP,

ini baru orang agama yang betul2 mencegah mungkar.

nak harap ostat2 dalam pas nak tegur nik aziz, sampai kiamat la xde...sbb dah angkat nik azis atas dari Allah dan nabi lagi.

kena ada ramai orang agama berani bercakap benar mcm ni. barulah agama islam terpelihara kesuciannya.

huh panas...panas

Anonymous said...

salam zakzak,

ini biodata Prof Nasoha saya dapatkan dari wikipedia;

LATAR BELAKANG

Professor Dr Nasoha Saabin dilahirkan di Sungai Choh, Rawang, Selangor Darul Ehsan dan berketurunan Melayu Bengkulu.

OPTOMETRIST

Melanjutkan pelajaran ke Australia dan merupakan anak melayu pertama yang menjadi Optometrist mendapat kelulusan dalam bidang Optometri dari Universiti Melbourne Australia pada tahun 1978 dan beliau merupakan anak melayu pertama yang mendapat kelulusan Master dalam bidang Optometri. Beliau antara pengasas awal Jabatan Optometri di Malaysia yang pada masa itu berpusat di Universiti Kebangsaan Malaysia, UKM dimana beliau bertugas sebagai pensyarah di universiti tersebut.

Kemudian beliau membuka praktis optometri di Medan MARA dan merupakan anak melayu pertama yang membuka praktis sendiri.

AHLI AKADEMIK DAN PENCERAMAH

Pada tahun 1981 menjadi tenaga pengajar di UKM di Jabatan Optamologi. Sekarang beliau merupakan Dekan Fakulti Optometri di International University College of Tehnology Twintech, Pengerusi Octagon Petroleum Technology Sdn Bhd dan Pengarah dan Perunding Utama di Integrative Holistic Wellness Centre Sdn Bhd.

Bermula April tahun 2011, bulan beliau dijemput khas oleh salah satu badan Kerajaan Negeri Terengganu iaitu Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu, YPKT dalam program kemasyarakatan iaitu Membina Keluarga Bahagia melalui Terapi Minda. Dalam program ini, beliau akan menerangkan kepada rakyat Terengganu dalam ceramahnya bagaimana ibu bapa mendidik dan membimbing anak-anak menjadi cemerlang dan terampil menggunakan kaedah Terapi Minda. Terapi Minda yang dicipta khas oleh beliau sendiri bakal digunakan di setiap Taman Asuhan kanak-kanak di bawah kelolaan YPK.

PENDAKWAH

Beliau aktif menjalankan kerja dakwah dan mengajar bagaimana menjalankan kerja amar makruf nahi mungkar terhadap orang bukan islam dan orang islam di khariah masjid beliau, dalam negara dan juga di negeri jiran seperti Indonesia bersama ahli jemaah masjid beliau, Masjid Ar-Rahimah, Taman Greenwood, Gombak , Kuala Lumpur.

AHLI BLOG

Beliau banyak menulis dalam hal berkaitan islam & dakwah, pendidikan, kekeluargaan, kesihatan, politik & sosial di blog beliau http://mthago.wordpress.com/

Ceramah beliau boleh diikuti di laman Youtube dan boleh dihubungi untuk perbincangan secara ilmiah di akaun Facebook beliau, nasoha saabin


sini: http://ms.wikipedia.org/wiki/Nasoha_Saabin

Anonymous said...

mesti orang pas cakap prof nasoha telah dibayar oleh umno mcm tunku abd aziz baru-baru ni...hahah mampos kau pas makin banyak dah bosan dgn korang ni...orang melayu negara ni dah ramai bukak mata bhw islam pas ni islam plastik je...rupa je lebih isi tarak..

Anonymous said...

Anon 12:34

sini biodata Prof aku celok dari laman blog rasmi dia

http://mthago.wordpress.com/drn/

banyak artikel2 ilmiah dia tulis dan banyak artikel bab politik dia bantai pas dan nik aziz, pandangan dia tepat dan berfakta.

Anonymous said...

penyokong2 pas ni terlalu ujub sehingga memandang rendah orang lain. kononnya depa lebih beriman dari org lain. sedangkan depa tak sedar bahawa depa dah terlalu taksub berpolitik dan terlalu taksub kepada pemimpin..lebih mengecewakan, depa bersikap berpilih2 dlm menunjukkan keislaman depa. istilah amar makruf nahi mungkar terpilih sahaja..

Anonymous said...

Terbaeeek prof

Anonymous said...

Thanks Dr Nasoha. Saya ex Australian student. Dapat lampu study Dr dulu masa di Melbourne. PAS cuma pandai mengkaderkan student2 yg baru sampai kat Australia. Lain tak ada. Lepas tu diusrahkan supaya tentang kerajaan dan psycho suruh kawin. Yang cun2 brother2 senior sapu dulu. penuh hipokrasi PAS sialan ni.

Anonymous said...

lagi prof balun nik aziz

http://www.youtube.com/watch?v=uFpdo5lKaX0

Anonymous said...

pengikut2 pas ni tk sedar diri...nk ikut bole tpi kna brfikir...tkn nk mcm mamali...sapa nk tanggungjawab...mati tk d mandikn,tk d kapann ank bini trmenong...hidup sush(org pas tk tolong...klau ada reporter bru nk kasi ampow sikit)....jihat k atau jahat klau da jdi mcm tu...puluh tahun...ada nmpak msuk sorga.....malaysia mcm biasa...sma mcm 13 mei...malaysia mcm tu jgk...brtambah maju n rakyat aman...melayu,cina,india ,kadazan,melanau,org asli,mat slleh brlambak...tkda gadu2...semua ada krja...prgi shopping...ada ank bini...rumah kereta besar2...brbilang agama....

pas...kau ni bkn jihat tpi jahat...org mamali yg da mati...apa kau buat...kau da bgi borang pd mreka2 tu yg mati utk sorrrgaaa...

kapir kau sokong..
lgbt kau sokong..
syaitan/iblis kau sokong..

malaysia kau nk ranapkn...
ingat org2 pas...ingat...
kau mungkin tk prasan aku...
aku dkalang korg jgk....ingat...


takbirrrrr....
bunian pas...

Anonymous said...

kpd anon june 1, 2012 jam 4.24 pm

wa caya sama lu la bro....

takbir....

anti bohmau said...

GAP,

TERBAEKKK DARI BUNIAN PAS!!!!!!!!!!!

June 1, 2012 4:24 PM!!

betul bro1

ambo pergi sogo 30jun baru2 ni ada sale, makdatuk!! manusia bershopping mcm takdak masalah apa2 pun sebelum ni!
sesungguhnya malaysia aman makmur... ahli2 senat US pun memuji2 ekonomi malaysia hari ni. yg disayangai anwar tak pula mahu tengok fakta yg ada!

kita senang cari rezeki sampai penuh penin gudang2 jualan rakyat berebut membeli itu ini! bangkrapka kita? alahai pr!!!!!

anti bohmau said...

HUH! memang keras teguran prof nasoha & ianya amat terang, jelas lgi bersuluh apa niat sebenar n.ajis!!!
siapa2 sokong parti yg bersekongkol dgn syaitan, iblislah yg menang!!

Anonymous said...

Suruh prof komen plak pimpinan ds najib ikut ajaran mana.. Kalu puji melangit, kompem la dia pro umno k-pop skirt pendek.

kinghaz said...

Ulamak PAS telah menyesatkan org kelantan dan ahli PAS sebagaimana ulamak shiah menyesatkan org parsi.. Semoga Allah laknat ulamak-ulamak yang berwatak seperti nabi,bercakap seperti nabi,berserban,berjanggut seperti nabi tetapi tak buat apa yg nabi buat malah buat benda yg nabi tak buat tetapi menipu org ramai dengan memberi tahu yg mereka ikut nabi saw dan untuk sampai kepada Allah kita kena ikut mereka...dan org bodoh pun percaya...Nampaknya ramai org bodoh di kelantan dan kedah dewasa ini...

Ulamak PAS dulu,kini,dan selamanya telah menukar kelantan serambi mekah kepada kelantan serambi mekah zaman arab jahiliah..

ps..saya org johor sebab itu saya kelakar.kikiki

Anonymous said...

Nasoha komen....
sorry beb kalau org lain komen aku minat dengar
ko selidik sikit sape nasoha ni,

dulu ikut tabligh...
dalam blog dia siap tulis dia ni ahli syura....tup tap tup tap buat hal .lepas tu kecewa dan tuduh gerakan tu sesat

sblm tu dia ade buat lagu puji tun Mahathir... buat satu lagu jer sebar seluruh alam tentang kebolehannya itu.....M. Nasir tak terhitung banyaknye lagu dan menang award lagi pun tak kepoh macam tu

lps mengkritik jer tokoh dari parti alternatif sekali dua keluardah dalam blong nasoha ni pengkritik terkenal....apelah
.lps tu masuk dlam che det.....konon menasihati tun lah yang tak tahan intro dia ayat dia akan berbunyi begini ....tun yang dihormati......hehe nampak sangatnye nak mengampu.....org umno pun tak tulis macam tu

aku bukan nak sebelah PAS .... tapi orang macam nasoha ni manusia yang nak perhatian
gila jawatan gila name gila pujian.......kalau tak takkan lah sibuk nak cerita dia ank melayu pertama lulus bidang optometri ........jadi mende tu macam besar sangat....seolah olah hebat beno nasoha ni
selama ni dia nak guna tabligh untuk kembangkan pengaruh tetapi gagal.....so tukar strategi beb.....masanilah nak tunjuk taring.....supaya org beri perhatian.....naak bertanding jawatan dalam umno ....memang taak menang jadi dia cari cara short cut kot dapat senator jadilah....boleh tambah dalam profil peribadi ....seorang senator

lawaklah kalau cakap org setara Nasoha korang nak dengar..... jangan salah paham aku tak kate nik aziz betul tapi orang tongong jer dengar cakap nasoha

Anonymous said...

Prof bukan orang politik tapi pendakwah, apa yang dikatakan adalah daripada lubuk hatinya sendiri untuk memperkatakan kebenaran. Tahniah prof.

Anonymous said...

betul nasoha pendakwah

pendakwah yang gila nama, tak percaya masuklah blog dia tak abis pada profil puji diri
1) kelulusan dia
2) kreatifnya dia cipta lagu (pujian utk tun)

selain dari tu dia akan puji ex pm tun mahathir....

lepas tu dia kutuk nik aziz

puji umi halfilda

kenape yerk

jawapannya nasoha nak kan perhatian

dia amat gembira dengan kutukan terbarunya jika dia diberi perhatian oleh UMNO sama seperti gembiranya seekor anjing dibelai oleh tuannya

selain dari itu "pendakwah ulung" ini pantang kalau pendapatnya tak diterima. Sebab itulahlah dia keluar dari group tabligh dan bergerak dengan kumpulannya sendiri.

untuk memberikan alasan yang munasabah kepada tindakannya ini maka nasoh telah menubuhkan MFN iaitu Majlis Fatwa Nasoha yang dianggotai oleh dirinya sendiri dan mengeluarkan fatwa bahawa tabligh ini sesat sedangkan Majlis Fatwa Kebangsaan pernah mengeluarkan fatwa bahawa gerakan tabligh tidak menyalahi ajaran islam.

jadi apa ke jadahnye korang dok puji musang tua seekor ni, kalaupun ko orang ni penyokong tegar UMNO ingat satu perkara, guru-gurunya sendiri pun nasoha boleh lawan , boleh lebelkan gerakan gurunya sebagai sesat apalah sangat dengan UMNO.

bila tiba masa rase usaha mengampunya tidak berbaloi hehe mase tu ape yang pendakwah ni akan kate kat org UMNO

jangan perbodohkan diri ok...hal dai dengan nik aziz tu hal dia...tapi aku kesian kat korang semua diperbodoh oleh musang tua berkopiah senget ni

Anonymous said...

HARAKAH TIDAK! pernah berani kritik Boss mereka Nik Aziz...sehingga pengikut Pas terima bulat bulat apa yg di katakan Nik Aziz...Takbirrr !!

Anonymous said...

Harakah sampai kini dan selamanya TAK BERANI kritik Nik Aziz..pengikutnya pula taksub hingga Nik aziz ini jadi Besar kepala...pagi cakap lain ptg cakap lain malam ckp lain...TAKBIRRRR !!!

Anonymous said...

UTUSAN MALAYSIA DAN TV 3 BERANI TAK DAN PERNAHTAK KUTUK NAJIB??? JILAT JUBUR ROSMAH SAMPAI LICIN ADALAH....

xsyura said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kepada yg tak suka prof ni...
aku pun x pasti apa niat korang komen prof ni bagai nak rak..
hakikatnya dia memang ada merit..
ada kelulusan..
ada kelebihan..
ada otak..
Aku lebih memilih pandangan beliau daripada pandangan saudara yg berbaur kebencian dan hasad dengki..
dalam keadaan umat Islam tersepit macam ni..
aku lebih memilih pandangan prof ni daripada pandangan org mcm saudara .. apatah lagi pandangan puak puak PAS yg tak habis2 dengan hasut menghasut..hasad dengki dan menabur fitnah x habis2..

Anonymous said...

dengki ape, jangan cakap macam manusia bodoh lah.......ini bukan citer politik....sorry lambat balas rupa ader yang bangang masih support nasoha ni....dia ni macam ibrahim ali...nak raih perhatian....merit tak merit memang aku tau dia profesor....tapi perkara lain tentang dia ko...mangkuk hayun 29 jun tau ke....tak ade nak tabur fitnahnye....apa yang aku cakap sblm ni pun fakta....ko yang menyokong sangat nasoha tu ko kenal dia ke

Anonymous said...

Anonymous said...
Nasoha tu perasan bagus
bila aku masuk blog dia memeang macam ader orang cakap, kuat memuji diri sendiri

cerita kelulusan dia, bakat menulis lagu

so aku masuk lah you tube yang tak tahannya pergi berdakwah pun ambik gambar...nak suruh orang tengok gigihnya perjuangan nasoha

kenapa tak cerita sekali pasal kedai cermin mata yang tak berjaya tu...mesti tak boleh ceritakan maklumlah nasoha adalah seorang yang hebat nanti jatuh reputasi cerita pasal kegagalan dia

Sudahlah nasoha, semua perkara kau nak cekup , nak claim jadi ilmuwan yang hebat (anak melayu pertama dapat sarjana dalam bidangnya), pendakwah yang hebat (sampai ada video dalam u tube, penulis lagu( duduk berkokok riuh sekampung pasal lagu untuk tun mahathir), pemerhati politik ( dengan mengutuk nik aziz dan sebagainya)
nak kata ilmuwan, ada berapa buah buku yang kau terbit dalam bidang kau nasoha, berapa banyak penulisan jernal yang kau buat
nak kata pendakwah org lain pun buat juga kerja macam kau , dapat islamkan org kristian hampir sekampung tapi tak der nak heboh satu dunia
tulis lagu...setakat satu tu pun nak cerita beria ke,
pemerhati politik @ balaci umno jer itu je kau mampu, kau tak mampu nak mengulas dari sudut pandang yang neutral dan ilmiah, kau pandai memaki hamun je dan pendapat kau ni memang tahap tong sampah
ingat tak kau tulis pasal perlaksanaan huddud di Malaysia kau bagi pandangan bodoh yang mencerminkan kau jahil undang-undang, kau tak tau konsep federalism, bidang kuasa kerajaan pusat dan kerajaan negeri
yang kau tau pakai cakap je, macam ni ke seorang profesor
sudah-sudahlah tu Nasoha, jaga lah sikit imej twintech tu, cukuplah buat mende bodoh, cukuplah tunjukkan kebodohan kau, cukup -cukuplah pearlatkan dakwah untuk naikkan imej kau (setelah percubaan mengampu tun mahathir gagal)
07 June, 2012 20:45

ini pun pendapat tentang nasoha ...amacam

Anonymous said...

Setelah menubuhkan majlis fatwa nasoha MFN, pendakwah ulung ini iaitu ibnu saabin telah mengeluarkan fatwa menyesatkan tabligh.
Bukan itu sahaja, seorang blogger (mungkin anggota MFN ) mengeluarkan fatwa seperti berikut melalui tulisannya....Fatwa tersebut saya sepeti dibawah

Aku rasa kenyataan yang ngko bagi kepada Prof. Nasoha tu ikut ngko punya pengalaman yang suka pada enjoy kehidupan dunia ni. Semua orang pun tahu tak ada sesiapa yang boleh buat dakwah kepada bukan Islam dan ingatkan org Islam kepada Allah melainkan atas taufiq dan hidayah dari Allah. Kita pun tidak akan mampu untuk pergi solat waktu subuh dan Isyak di masjid walaupun rumah depan masjid kalau tanpa taufiq dari Allah. Semua adalah taufiq dari Allah. Ada ke orang seperti Prof. Dr. Nasoha yang dah berpuluh tahun buat dakwah pergi rumah-rumah dan lorong ke lorong? Orang kristian pun ada buat rumah ke rumah untuk buat dakwah. Orang Islam ada ke terfikir untuk buat dakwah seperti Nabi Muhammad s.a.w iaitu pergi rumah ke rumah dan jumpa manusia bercerita tentang Allah dan mengajak manusia untuk taat Allah? Saudara ada ke buat? Sebenar ini adalah taufiq dari Allah di beri kepada sesiapa yang Allah kasih dan sayang dan kepada sesiapa sahaja yang mempunyai hati yang bersih. so... sebenarnya saudara sepatutnya bersyukur kerana ada lagi manusia seperti Prof. Dr. Nasoha yang ingin buat kerja seperti Nabi Muhammad s.a.w dan beliau ada di Malaysia. Kerana Allah suka amalan Prof. Dr. Nasoha maka Allah jadikan bumi Malaysia adalah bumi yang berkat, tiada banyak bencana seperti negara-negara lain. Siapa yang boleh jadikan bumi Malaysia berkat? Pastilah Allah kerana amalan Nabi Muhammad s.a.w masih wujud lagi di bumi bertuah bernama Malaysia....

Menurut fatwa tersebut bala tidak diturunkan oleh Allahdi Malaysia kerana adanya Nasoha dan amalannya

Harap pemantauan dibuat, bukan tentang usaha dakwahnya , tapi kot jadi macam arwah al arqam

Anonymous said...

Assalamualaikum.

Prof nasuha ni saya kenal dia sebagai orang tabligh, sebab saya pun buat sikit-sikit kerja tabligh ni. Kerja yang dia buat ini tiada orang boleh nafi. Cuma sikap dia menyalah dan menuduh orang sesat ni yang akan makan diri. Jangan lupa, syaitan boleh tipu kita dalam perbuatan baik yang kita lakukan. Kebaikan semua orang jangan kita nafikan kerana telah banyak pengalaman dan cerita orang yang meninggal mempunyai tanda-tanda keredhoaan Allah. Termasuk lah mereka dikalangan orang tabligh, Pas, Umno dan orang awam (tok Imam di kampung kita).

Sikap menuduh orang sesat ini sikap yang bahaya. Cara cakap orang yang angkuh dan orang yang tawaduk amat berbeza.

Saya nasihatkan Prof supaya buatlah kerja nabi sungguh sungguh mengikut taufik yang telah Allah bagi dan jangan menyalah dan menuduh sesat kepada usaha yang lain. Kerana ia sangat disukai oleh syaitan.

Satu analogi : Kita anggap Agama umpama sebatang pokok yang sedang berpenyakit.kita pula memiliki orang yang pakar pokok, Ada pakar batang, pakar dahan, pakar buah setiap bahagian kita ada pakar yang boleh merawatnya ternyata boleh memberi hasil yang baik dan berjaya. Cuma tak ramai yang jadi pakar pada akarnya kecuali prof Nasoha. Sedangkan cara mudah untuk selamatkan pokok perlu pada akarnya. Tapi janganlah disesat dan dinafikan kepakaran pada bahagian yang lain.

Wallahua'lam

Anonymous said...

Kenapa mudah untuk menyalahkan orang???????

Kuda Tua said...

Ini kau-kau Pas kena balun ni...

Anonymous said...

Betul...prof. dr. nasoha memang bodoh.