Wednesday, May 9, 2012

RUSUHAN BERSIH : STRAITS TIMES SINGAPURA PRO PERUSUH !



STS journalist jeers at Mahathir and PM Najib’s comments.

     1.    Singapore ST journalist Carolyn Hong mocks at the comments made by former PM Dr  
           Mahathir and PM Najib.

2.    She prefers to side with opposition whatever unreasonable aggression committed by Bershit 3.0 protesters.

3.    She plainly acknowledges the crude jokes cracked by PAS MP Mahfuz Omar who talks at    superficial value not added to political level.

4.    The journalist chooses to sit on the fence, instead of pouring out her facts in accusing  the violence committed by the protesters.

5.    She seeks favourable comments at par with her standard of perception from so called ‘a political analyst’ from USM.
H.S

26 comments:

Maymay said...

CAROLYN ONG ANK CHINA.
DIA BABI.
DIA SIAL.
DIA JALANG.HARAMJADAH.
MIND YOUR BUSINESS LA BODOH.
YOU ARE AN IDIOT AND A MORON !

Anonymous said...

Terfikir juga, time Tun M jadi Menteri Dalam Negeri dan Tun Hanif & TS Rahim Noor jadi KPN mana ada paper Singapork berani bagi komen. Salah Menteri kita juga.

Anonymous said...

low class political anal yst.

Anonymous said...

hahahahaa...hello Carolyn, go and ask your father to puput (bless) you la. So how you like my comment. Bila mau mari JB? Kita bolih minum kopi. heheheee...if you want more than kopi also can ma..like biskuts, cakes and super duper size hot dog.

Anonymous said...

Bila Melayu bagi muka sangat inilah jadinya. Siapa yang pegang remote control opposition di Malaysia. Remotenya jauh dari New York Washington dan Tel Aviv kemudian nya dipancarkan ke Singapura. Leader Singapura yang bernama LKY adalah proxy kepada Zionist Yahudi. Tali barutnya di Malaysia ialah Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat Leader yag tak sedar diri.

CAROLYN ONG ADALAH SEBAHAGIAN DARI ANJING ANJING YAHUDI DAN PAP.

KITA NANTIKAN SEJARAH MAY 13 BERULANG. TAHULAH NASIB MEREKA.

Anonymous said...

anak anjing ni sebenarnya anti kerajaan singapore gak...tp klu dia luahkan mesti kena tangkap..tu yg anjing ni suka wat cite mcm ni..dgn harapan rakyat dia pun akan wat mcm tu gak...woi carolyn bastard..... see ur back 1st la before judge others...who de hell are u blady to involve in our problem...u just go to HELL.......talk like rubbish..head full of pig shit.....

Anonymous said...

tapi gua harap biar anak anjing ni menyalak je..kang dia diam puak babi kuning malaysia ckp dah kena beli di UMNO...parah betoi.....

Anonymous said...

saya rakyat singapura setahu saya akbar disini selalu ambil yang nagative sahaja dalam laporan meraka.

Anonymous said...

LKY belanja bersar utk pertahanan tak padan dgn negara yg sekang kang kera korang agak2 kenapa dia buat mcm tu... aku yakin dia orang mmg tak takut nak berperang dgn kita dan aku yakin sgt2 mmg itu lah yg LKY nak sangat... bersatulah org2 melayu kita jaga kebajikan kita besama kita teguhkan saf kita majukan ekonomi kita didik anank2 kita sebaik yg boleh didk mereka ilmu dunia dan akhirat lahirkan lebih banyak bijak pandai dari kalangan org melayu kita lahirkan lebih byk anak melayu yg boleh berfikir seperti tun mahadir insyaallah tak payah kita nak susuh berperang guna fizikal kita mampu menang dgn kekuatan minda ...

Anonymous said...

alah,,surat kabar singapura macam tulah....banyak isu yang lagi teruk berlaku disingapura tapi takut nak siarkan,takut kena humban kat penjara bawah tanah,jadi gembang gemburkanlah apa yang jadi isu diMalaysia.dan yang sebenarnya mereka melepaskan geram terhadap pemerentah mereka.atau dengan perkataan yang tepat "warning untuk lee kuan yew"

Anonymous said...

13mei ari ahad byk cina buat projek suka2

tak percaya tgk move hapy2 ada konsert dsbnya...

ignorennt dap

mintak disiasat

Anonymous said...

Suka sangatlah puak2 Melayu dalam Pakatan Haram bila orang Singapork sokong dia orang punya kerja bangsat Kotor 3.....

Anonymous said...

Kat M'sia ni, Apa2 jer isu spt liwat bontot ker rembat nonok bibi org ker hisap konek dlm jamban ker derhaka pd ibu ker PAS dah ada Nabi & Syurga ker, puak2 DAP+PKR+PAS cepat2 reka crite kononnya semuanya konspirasi dibayar Umno/BN. Takde lain asyik fitnah Umno/BN manjang. Akhir nya, puak2 PR bingung sebab apa2 jer alasan, rakyat tahu menilai.

Skang PR sudah gabra. Mintak sokongan luar. Nampak sgt DAP+PKR/PR bayar geng2 kat S'pore tolong reka2 crite fitnah Umno/BN pulak.

DAP Anak Beranak & PKR Anwar Anak Beranak mmg HaramJadah.

Anonymous said...

buy last from singapork

Anonymous said...

standard aaaa tu cina spork mana penah puas ati dgn tanah melayuu...

padahal pembangkang di spork langsung tak boleh bukak molott...

bukak molot mang seinci kene saman sampai bankrupp....ekeke

tapi kat mesia ni pembangkang lehh naik keta mers S class bebb...

naik BWW 7 series....

makan nasik lemak di KB, lunch di KL, supper di penang,...

tapi masih kata kjaan zalim dan firaun...ekekeke..

tangkap seko2 kasi sula depan blakang baru dia tauu...ekekeke

Anonymous said...

Subhanallah..Maha Suci Allah
yang telah menunjukkan betapa fitnahnya puak2 ini dan akhbar utusan.

baca di bawah ini!!

Aktivis pelajar, Khalid Ismath, yang didakwa menendang seorang anggota polis trafik ketika perhimpunan BERSIH 3.0 akan menyaman akhbar Utusan Malaysia dan Kosmo! berhubung tuduhan tersebut.

Pada sidang media petang ini, Khalid berkata, tindakan saman itu diambil berikutan berita yang dipaparkan kedua-dua akhbar itu tidak benar.

"Saya kini sedang berbincang dengan peguam dan beberapa aktivis pelajar. Saya akan saman Utusan dan Kosmo! kerana memaparkan berita dan gambar saya.

"Berita tersebut mencalarkan reputasi saya sebagai seorang mahasiswa dan mengaibkan nama keluarga saya yang sebelum ini dikenali dengan keluarga yang baik kerana mereka mengatakan saya ganas," katanya.

Turut hadir pada sidang media itu Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Safwan Anang dan Pengerusi Malaysia Bangkit, Mohd Syahid Zaini.

'Menteri kata bukan saya'

Khalid berkata, beliau rasa teraniaya apabila ditahan polis ekoran penyiaran gambar lelaki yang didakwa sebagai dirinya itu.

"Saya tak pernah pakai style macam ini. Dan kalau orang yang waras, boleh tengok dengan jelas dari segi gaya rambut, warna kulit dan sebagainya berbeza dengan saya.

"Saya rasa teraniaya bila polis tiba-tiba menahan saya sedangkan saya datang ke sana (balai polis) atas kerelaan untuk membantu polis. Nak buktikan yang saya bukan pelaku dalam gambar itu," katanya.

Khalid juga memaklumkan bahawa Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah sendiri memaklumkan di Twitter bahawa individu yang disiarkan dalam akhbar milik Umno itu bukan dirinya.

"Dalam satu tweet , Saifuddin mengatakan, dia dapat info daripada seorang SB UiTM yang mengatakan imej gambar dalam akhbar itu bukan saya.

"Kerana menurutnya, SB sentiasa ada bersama mengikut saya," katanya lagi.


-------------------------

hanya menteri Saiffudin Abdullah jer yg masih berfikiran waras.

Allah saja yg akan membalas semua perbutan fitnah dan jahat puak2 UMNU

Anonymous said...

Dia kat Singapore tak berani pun nak komen di negeri sendiri.Apa dia ingat negeri dia tu bebas sangat ke..anak haram jadah...Pi la komen ISA di Singapore tu kalau tak kena ISA oleh gomen dia.

Ayah Man said...

Glaring lack of substance. Hence you are not a credible analyst of politics. You may want to consider changing your profession. Normally, what a budding journalist would do is to steer a situation to make it favorable to the complete side of the writer...your option is not to be objective but insensibly wrong sided.

Anonymous said...

http://www.wfauzdin.blogspot.com/2012/05/rahim-noor-bapa-segala-babi.html

Lee Kuan Yew merupakan pengasas PAP tidak bersetuju dengan cubaan Perikatan bertanding dalam pilihan raya di Singapura dan telah membuka cawangan PAP di Semenanjung Malaysia.

Apabila Singapura berpisah dari Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti PAP telah dibatalkan pada 9 September pada tahun yang sama.

Devan Nair selaku ahli parlimen Bangsar yang ditingalkan oleh PAP cuba menghidupkan kembali dengan nama Parti Tindakan Rakyat Malaysia. Tetapi pendaftar pertubuhan menolak penubuhan PAP kerana nama yang sama itu akan mengelirukan orang ramai.

Oleh itu Devan Nair menggunakan nama baru iaitu 'Parti Tindakan Demokratik' atau DAP. Pada 3 Mac 1966 Surat dari Pendafar Pertubuhan menolak penubuhan DAP kerana perlembagaan parti itu tidak selaras dengan peraturan undang-undang Perdaftaran Persatuan.

Setelah memuhi segala syarat, akhirnya pada 19 Mac 1966 pendaftaran DAP diluluskan oleh Pendaftaran Pertubuhan. Lim Kit Siang yang ketika itu berkhidmat dengan Lee Kuan Yew telah diminta balik ke Malaysia untuk menjaga DAP dengan sebaiknya.

Salah satu sebab utama yang membuatkan Singapura keluar dari Malaysia kerana mereka tidak senang dengan dasar keutamaan kepada bumiputra.

Di Malaysia Kit Siang, Chen Man Hin dan Goh Hock Huan berusaha bersungguh-sungguh mencari sokongan orang-orang cina bagi menghidupkan DAP bersandarkan slogan Malaysian Malaysia dan menghapuskan keistimewaan bumiputra.'

Di Singapura pula Lee Kuan Yew berusaha bersungguh-sungguh mencari sokongan orang melayu yang ketika itu ramai di sana. Sokongan untuk orang cina mereka tak perlu risau kerana telah terjamin. Yang mereka perlukan adalah sokongan melayu. '

Semua orang tahu Lee Luan Yew anti melayu dan bumiputra, dan kerana sebab itulah terkeluarnya Singapura daripada Malaysia. Tetapi demi kerana untuk mendapatkan undi melayu Kuan Yew akan melakukan apa sahaja.

Dalam satu kempen pilihanraya di perkampungan melayu sebaik sahaja Singapura terpisah dari Malaysia, Kuan Yew turun berkempen dengan memakai songkok diatas kepalanya bagi menunjukkan dia tidak anti melayu. Lalu ianya disambut dengan penuh rasa teruja oleh orang-orang melayu Singapura pada ketika itu.

Malah ada orang-orang melayu Singapura pada ketika itu yang berkata mereka sanggup berketuakan kafir seperti Lee Kuan Yew dari berketuakan melayu bangsat seperti Tunku.

Kini setelah 50-60 tahun berlalu kita semua dapat saksikan apa yang terjadi kepada melayu disana hari ini ? Jika di Singapura dulu ada melayu yang kecam Tunku dan angkat Kuan Yew ,kini di Malaysia itu pun berlaku juga. Lihat video dibawah.

Kerja keras Kit Siang, Chen Man Hin dan Goh Hock Huan di Malaysia 50-60 tahun dulu telah hampir berjaya. Sokongan kaum cina di Malaysia tidak menjadi masalah lagi kepada mereka sepertimana sokongan yang parti PAP pimpinan Lee Kuan Yew dapat di Singapura dulu.

Untuk mencapai kejayaan cemerlang DAP memerlukan undi melayu. Maka DAP akan lakukan apa sahaja untuk mendapat sokongan melayu.

Masuk Masjid, surau, baca Quran, baca hadis dan sebagainya. Lebih malang lagi ada juga melayu-melayu Malaysia hari ini yang sanggup menjadi alat DAP bagi menjayakan usaha halus mereka menguasai bumi Malaysia.

Jika dulu Kuan Yew sanggup pakai songkok masuk ke kampung-kampung melayu untuk mendapatkan undi melayu, kini di Malaysia ada pemimpin laknat DAP yang sanggup pergi duduk dicelah-celah orang islam untuk mendengar kuliah agama semata-mata nak dapatkan sokongan melayu.

Di Singapura mereka telah berjaya, adakah kita nak benarkan mereka mencapai kejayaan di Malaysia pula ?


LKY BEGITU TERUJA RONDA MESIA TEMPOH HARI.. WALAU DISENGKANG UMNO DIHOTEL ..(WAJAHNYA MURAM DIHOTEL). BELIAU MENERUSKAN PROPAGANDA RONDA MESIA..TAHNIAH LKY..ORG PAS PASTI INGAT LKY BEGITU BAIK MAHU MEMBANTU PAS MELAWAN UMNO.YG TERSIRAT....

Anonymous said...

9.17

apa nak diherankan ngan statement bodoh mcm ni??? klu yg wat salah tu terus ngaku dia yg melakukannya tak payahlah ada polis..mahkamah semua... pesal dia tak cite yg nak bunuh semua polis tu????ko ada nmpk post dia kat fb???anak dari keluarga baik blh keluar statement cam tu ke???dia nak saman tak yah wat press confrence pun...gi je daftar saman kat mahkamah... pastu tunjuk writ saman tu and wat statement... ni nal jd mcm nuar la... nak saman tp smpi hari ni sian nalla dok tunggu... sama je semua...sape pun blh ckp la... toksah la dok raih publisiti murahan tuk sisial tu... ckp kat dia... BERANI BUAT BERANI LA TANGGUNG!!!.. saifudin bela dia??? dia tu tak kisah parti mana memerintah..janji dia still ada jawatan... bacul!!!

Anonymous said...

Subhanallah..Maha Suci Allah
yang telah menunjukkan betapa fitnahnya puak2 ini dan akhbar utusan.

----
betul tul harap korang tak hipokrit...ingat betul2 pesanan aku ni..TETIBA JE KO BANGKIT MARAHKAH AKHBAR KELDAIAN SENDIRI KERANA MEMFITNAH SPR'' HARAP KO DAPAT BANGGKIT MENYATAKAN KEBENARAN..KALAU PARTI DAN KO TERNYATA LEBIH BAIK...

KALU BERANI BERDIRILAH DIATAS 'KEBENARANAN' BUKAN DIATAS KEPENTINGAN PARTI POLITIK KOTU..

any way aku pung korang percaya sbb budak tu nampak ganas betul, sedangkan dia jenis suka peluk2

Anonymous said...

anon 9:38 & 9:41

Allah beri kita akal dan fikiran..menilaikan yg mana betul yg mana salah..

Kami hanya berserah pada Allah Yang Maha Kuasa..kerana tiada daya untuk melawan puak2 yang berkuasa ini..

kami tetap percaya Allah bersama org2 yg benar dan teraniaya..

Anonymous said...

perhhhh ayat yg syahdu...

habis kami ni bergantung kat sape??? kami ni agama apa???
ini bkn pasal org berkuasa atau apa la bro.... dah memang sah dia post mcm tu kat fb..dan klu nak saman go ahead... tak yah wat statement wajib puak pembangkang..lawan tetap lawan..saman tetap saman.. tp ugutan hanya tinggal ugutan....elok lah dia ckp bkn dia... tp alangkah eloknya klu dia ckp yg bkn dia post nak bunuh semua polis kat fb... nak bunuh org??? ko tau apa hukuman agama???

Anonymous said...

What happen to the Malays in Spor Long time no hear.

Anonymous said...

Singapore gal please do the same comment at PAP and see where u will end up!!!..u are just a joker!!!

Tun Teja said...

1. It is clear that C.H. is writing for Singapore Straits Times. But she is stationed at K.L. under the Malaysia Bureau Chief. However, her quality of performance is always questioned because she continually writes her report that bent on social-prejudice and bias.
2. She knows that Malaysian authorities at present is on the winning side for whatever noble and praiseworthy causes PM Najib has been rendering to the rakyat, she bull-headedly favours the opposition. Her attitude could remarkably be identified by her scheming way of writing for years in the STS.
3. Most of the time she exhibits her trivialized acknowledgements against great achievements acquired by UMNO’s strives, and to add to the spice of her writing, she picks up remarks by critics, lawyers, political analysts who have low opinions of the Malaysian authorities, either these people are prejudiced against UMNO or they are the disciples of opposition political leaders. Her contribution in her writing from KL should be ceased to STS since there is less value in disseminating information that is reckoned to be inaccurate about the real situation in Malaysia.
We can see that Carolyn Hong has preference the strives of opposition parties like DAP and PKR to the strives of BN.