IKLAN BERBAYAR

Sunday, May 27, 2012

A SAMAD SAID : MAMBANG MABOK MINUM BRANDI.

negeri hang tuah (sebut melaka) ada hang samseng.

itulah kenyataan a samad said apabila ditanya wartawan malaysiakini mengenai insiden kacau ceramah ambiga yang berlaku di melaka.

melaka, cuba diasimilasikan dengan negeri keganasan. sebut samseng.

melaka, pada pandangan a samad said cuba diheret burukkan namanya kepada satu pemerintahan yang ganas dan samseng.

mudah cerita ,kerajaan melaka di bawah pentadbiran BN dianggap samseng kerana menggangu ceramah pakatan. 

begitulah kenyataan orang yang dianggap sebagai pengkritik sosial.

hari ini dia mengambil pendirian untuk berpihak kepada parti pakatan.
takde masalah, ini tugasan dan obligasi seorang yang kecewa dalam hidupnya.
hak memilih apa yang dia nak sokong takde siapa boleh membantah.

hatta menijilat licin ambiga yang jelas punyai usaha merosakkan islam pun a samad sanggup.

dia takde pilihan.

dia menganggap kenyataannya dengan menyebut negeri hang tuah sebagai hang samseng sebagai kenyataan mengkayakan pengistilahan demokrasi.

tapi sayang pak samad terlupa satu benda.
oh no, bukan satu benda tapi banyak benda.

jika negeri melaka punyai hang samseng, maka arakiannya janganlah pak samad berat sebelah dalam mengakui akan ada juga beberapa hang yang wujud di negeri yang pakatan perintah.

nun di utara sana, jika di google imejkan terdapat satu pulau bernama pulau pinang. di situ  terdapat satu makhluk bernama anwar ibrahim yang punyai satu hobi luar biasa.

dia tak samseng pak samad.
tapi belalainya berlagak samseng.
belalainya cukup samseng.

belalainya suka mencari pasal dengan semua orang.baik laki mahupun perempuan.
tak kira jantan mahupun betina.

kalau jahat itu perkara biasa.
jahat dalam bahasa pasar dia terus pukul, takde slow talk.

tapi belalai jahat anwar ibrahim ni jenis tak sekolah.
dia memperdayakan mangsanya dengan pemberian spenda levis.

dia ni digelar hang liwat. kerjanya suka meliwat.

dalam kamus dewan meliwat bererti memasukkan zakar ke dalam lubang buntut.
hang liwat ni dia suka menala pungkok laki.

pak samad, nabi tak mengaku umat kalau ada hang liwat wujud dikalangan masyarakat kita.

tapi pak samad macam tak kisah akan amaran nabi. pak samad adalah mangsa hang kena liwat.

otak pak samad dah beruban, macam janggut pak samad.

hari ini pak samad berada dalam kumpulan pakatan, yang kerjanya suka meliwat.

oh saya tak menuduh ada orang lain dalam pakatan yang kaki tala, cuma manifestasi liwat itu ditamsilkan dengan kerosakan terhadap agama bangsa dan negara yang sedang dalam proses dipunah ranahkan oleh pakatan liwat.

pak samad ada banyak lagi cerita pasal penang yang  pemimpinnya ada gelaran hang liwat.

malas saya nak ulas. banyak sangat.

itu baru satu.

belum lagi saya sebut hang gereja.
oh belum sentuh lagi hang kaunseling 3 pagi.
bagaimana pulak dengan kes hang puduraya.
eh pak samad tau tak kat perak ada hang lambai.
adoi pak samad, list ni berterusan la.

dah lah saya nak ulas tu je, apa barang nak balun pak samad yang takde standard ni.

saya nak tido, esok nak pi majlis kawin orang. bila baca kenyataan pak samad saya teringat lawak p ramlee.

hai mambang kuning mambang merah mambang hijo, mambang mabok minum brandi.

macamana saya pecah perut dengar skrip mambang mabok, macamtu jugaklah saya pecah perot baca statement pak samad.


pak samad jangan keluarkan statement hik hik ya.
PAK SAMAD BOYFREN AMBIGA !

33 comments:

komandomelayu said...

Antu samad said,
HANG KATA HANG TERRA
BILA HANG NAK MENIKAH DGN AMBIGA?
MUKA HANG DAH MACAM KELING PARIA
ADA MUKA TAPI BULU MACAM UNGKA!

Anonymous said...

Anda semua jangan terkejut kalau satu hari nanti situa Samat ni cukur semua bulu atas arahan Ambiga, masa tu dia bukan pak Samat lagi tapi dah jadi Pak Smart....!

Boleh bayangkan????

Anonymous said...

Bab ni aku teringat pulak cerita kungfu 'Drunken Master' hahaha...

Jangan nanti jadi macam Shahnon Ahmad, sasterawan negara yang masuk PAS kemudian mengecam teruk Tun M melalui bukunya. Bila dah keluar semua cerita liwat dan macam2 hal barulah yg dia nampak kebenaran. Samad Said pun akan jadi yang sama. Menjalani hari2 tua dalam kekesalan.

Anonymous said...

jgn buli mat said tu

dia sedang berdakwah tu dgn ahli sami budha.. tgk janggut pun sama mengalahkah nik aziz..

apalah 'asignment' yg pkr bg kat org tua ni..hari ni u ko pergi sini..esok pg sana umah ambiga..tido dpn umah dia..bln dpn pergi bersih...anak cucu dia xbengang ka dgn org yg menggunakanna bapak mereka ni

Anonymous said...

Hampa semua kena ingat hang samad pun nak idup.. nak menulis dah tak larat lagi, nak makan nak ambil dari mana..jadi dia pun p ikut bontot urang urang ni le..mungkin kalau beliau dicalonkan untuk satu tempat dalam pakatan haprak dan tiba tiba menang..dapat juga pencen nanti. tapi dah senja...takut takut lampu padam...

Anonymous said...

DALAM PR BANYAK LAGI HANG, HANG SABU JILAT PUKI MAH, HANG LIM KIT SIAL, HANG KEPAL SINGH, HANG NAJIS, HANG BANTAI BINI ORANG, HANG BODOH,

warisan tmk said...

Kita semua tahu, Pak Samad ni mula menentang UMNO/BN dalam isu PPSMI. Memang wajarlah dia seorang sasterwan memperjuangkan bahasa.

Semasa PKR dan PAS cuba mendapatkan political milage dari isu PPSMI, Pak Samad diangkat ke tempat yang tinggi. Pakatan telah MENGGUNAkan Pak Samad untuk tujuan sementara politik mereka. Senag cakap, Pak Samad telah DIPERALATKAN.

Setelah Kerajaan memansuhkan PPSMI, Pak Samad sudah tidak ada peranan penting lagi dalam Pakatan. Nama Pak Samad telah tenggelam. Namun begitu, SYAITAN BESAR Anwar Ibrahim ternampak satu ruang bagaimana mengekalkan komitmen Pak Samad dengan Pakatan....digandingkan dengan AmBABIga di dalam Bersih 3.0.

Yang Pak Sanggup(sorry, Pak Samad)gila glamour dan sanjungan ni, apa saja pun sanggup....yang pentingnya MASYUKKKK!!!!....dari sumber Yahudi pun takpa...

Sebagaimana begitu ramai orang-orang kanan SYAITAN BESAR Anwar Ibrahim, yang telah sedar ke SYAITANANnya, hanya masa akan menentukan bila Pak Samad akan kembali menulis sajak memuja UMNO/BN.

Anonymous said...

didalam kekalutan dgn benda2 ini.Si Samad ni diam2 di beri iktiraf oleh Lembaga Terjemahan...apa benda lah ni..tak tahu ke mereka ni??atau sengaja nak sabo Kjaan ???

Tun Teja said...

AmBABIga hanya menggunakan kepala A.Samad Said sebagai ‘mascot’, untuk Bershit sahaja.
1. Ada udang disebalik batu juga.
2. Orang yang sudah berusia ini akan dijadikan sebagai 'hostage' atau 'tawanan' tetapi Pak Samad Said sukar untuk memahami kerana kelanjutan usia dan penyakit dementia yang tersembunyi disebalik fikiran dan jiwaraganya. Keupayaan Pak S S untuk membezakan diantara apa yang baik untuk Negara dan untuk dirinya sendiri sudah langsung hilang dari fikirannya. Cuma yang tinggal adalah untuk bersama AmBABIga yang menggunakan taktik puji memuji Pak S S yang sudah lanjut usia ini. Sama seperti usia kanak-kanak. Bukankah benar fakta teori saikoloji mengatakan jiwa orang yang sudah lanjut usia akan berbalik kepada usia kanak-kanak ? Inilah salah satu contoh yang terbaik.
3. Jika sesiapa pehak BN atau belia UMNO atau NGO memukul dan menganiaya badan dan nyawa Pak S S ini, hakikatnya akan membayar wang ganti rugi yang besar.
4. Tidak payah AmBABIga membayar insuran untuk orang tua ini. Dia seorang peguam, sudah tentu dia punya berbagai cara penipuan untuk membela diri dan kegiatan yang jahat ini.
5. Itulah yang diperlikan oleh anak cucu Pak S S dan AmBABIga dan ketua pembangkang ini kepada semua anti-Bershit.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Orang tua bangka macam Pakcik Samad ini patut bertaubat sebelum nyanyuk 100%.
Kamu orang dah bertaraf bangka sebenarnya otak dah kaku.Dah tak mampu berfikir lebih rasional lagi.Otak kamu dah jadi kecut macam susuk tubuh kamu juga.Jangan berlagak hebat lagi,kami kumpulan orang muda dah naik bosan dengan kerenah kamu itu.
Kami tahu sebenarnya kamu dah kekeringan idea untuk mencipta puiisi lagi,jadi untuk tidak menenggelamkan nama kamu supaya terus populer kamu but hal-hal yang membolehkan nama kamu terus disebut.Wal hal kamu dah KO.
Balik tido lah Pakcik Samad.

Anonymous said...

yg aku dgr
samad byk xpuas hati jgk pasal royalti2 karya2 dia...

org yg raasa dia bagus ..tp xdpt pnfhormatan yg sesuai mesti makan hati punya..

senng2 dibeli oleh pkr yg nampak peluang ni

hangkedee said...

Tokwan/Tok aki SAMAD adakah anda sedar bahawasanya umur sperti ini banyak banyakan ke masjid dan surau itu kan lebih afdal dan mulia.Biarkan yang muda muda kita dah tua biarkan biarkan si luncai dengan labunya.

Anonymous said...

kenapa bila depa (PR) buat perangai takpa... tapi bila RAKYAT yg sebenar yang merupakan silent majority mula BANGKIT menunjukkan protes terhadap onar yg dilakukan oleh Pakatan Rakyat dikatakan pula sebagai samseng? Dia langgar undang2 dan batas agama takpa. Pandai pulak suruh orang lain patuh undang2 dan ajaran agama. Cheh!

Anonymous said...

Kata orang seni sensitif, sikit salah fahampun dah kecik hati. Begitu jugak 'Pak Samad Drunken Kungfu Master' tp sedihnya dia mcm saja buat2 lupa jasa kerajaan menaikkan namanya, membantunya berkarya hingga anugerahkan sasterawan negara. Bab join bersih ni mmg tak boleh dimaafkan, nampak sgt dia hilang semua pertimbangan asas sbg manusia yg waras.....

-Mat Kool

Anonymous said...

Muka A Samad Said serupa Siamang.

Otak pon serupa Siamang.

Anonymous said...

Wow Tok Guru Jackie Chan! Berapa botol dia minum ni?

Jackie Chan dah gi Hollywood dia tinggal lah dengan Samsu China Cap Rusa.

Dia ni bukunya pun sampah. Baca lah kalau tak percaya.

Nak tunjuk macam bijak buat perangai ganjil lepas tu bela rambut panjang dan misai jambang segala.

Macam orang PAS juga. Beramal tak ada peningkatan maka nak tingkatkan diri pakai serban besar besar dengan jubah juga janggut kambing. Baru lah dalam jiwa tu rasa warak dan riak.

Bukan semua orang sesuai berpolitik. Dalam kes Samad ada lebih baik dia memperdalamkan ilmu untuk membuat samsu China yang lebih bermutu dan murah.

Anonymous said...

aiyo pak samad kan orang melaka, dia pun keturunan samseng

Anonymous said...

samseng ada di mana-mana..

samseng baris atas jalan ada..
samseng baring atas jalan melawan sultan pun ada..
samseng maki hamun pukul polis ada..
samseng kafir masuk rumah tak buka kasut ada..
samseng agama baca surah aura pun ada..
dan banyak samseng lagi..
sape yg sokong samseng2 tu?
puak2 korang jugak kan wahai samad?

Anonymous said...

samseng maki hamun kerajaan, samseng mengutuk dan mencerca Islam dlm media alternatif laaaagi ramai.. itu hang tak nak komen ke wahai samad?

matrengganu said...

Bapak Hippies Tua Se Malaysia....

Anonymous said...

KALU PAKATAN MEMERINTAH ORANG TUA INI AKAN DINOBATKAN SEBAGAI BAPA SEGALA SASTERAWAN NUGARA.....SEGALA TUNTUTAN DAN ROYALTI BELIAU DLM BIDANG SATERAWAN AKAN DIBAYAR 10 KALI GANDA.....SYABAS DIUCAPKAN KPD BELIAU.

Anonymous said...

PATUT MAKIN TUA MAKIN BIJAK DAN MATANG CAM BUAH KELAPA.INI DAK KALAU DOK DLM PEMBANGKANG NIE ORG BIJAK PON BOLEH BODOH.KALAU YG BODOH TU BERTAMBAH-TAMBAH BODOHNYA.

Tukang Komen said...

PUISI UNTUK PAK SAMAD

pak samad oh! pak samad
coretan pena dan kertas udah tamat
mana bijakmu mana sinis mu
mana seni mana juang mu

ketika senja kau berjenaka
bersama teman baru menuju neraka
dikuliah masjid patut berada
kini kau lupa alpa untuk apa

pak samad oh! pak samad
alam ini hampir kiamat
apa yang kau cari bersama ambiga
disana tiada seni tiada mahkota

yang kau cari ada disini
bersama kami bersama transformasi
mari mendayung mengikut masa
kearah puncak tanpa nokhta

pak samad oh! pak samad
engkau tetap melayu...

Anonymous said...

Hati seorang tua tetap muda dalam hal mencintai dua perkara iaitu dalam hal mencintai hidup dan harta benda.

Anonymous said...

org gila meroyan..bersihkan dan kemaskan tubuh badan sendiri sebelum nak bersihkan negara ini!!

☺ ♂ ☺

zat said...

org bijak masuk pembangkang kau kata bodoh? terima je lah kenyataan...kami majoriti org melayu dah meluat dgn UMNO...cuba lihat UMNO nk lwn pembangakan hanya cara samseng ja..tu je lah yg kau org boleh buat...otak tak dak..tu la dulu org suruh pegi sekolah ko org merempit..

Anonymous said...

majoriti orang melayu? melayu mana? apsal melayu kat tempat aku makin meluat kat PR yang diketuai oleh DAP kafir harbi tuuuu?...
ooooo...korang rupenye majoriti melayu yang sokong LGBT tu ye?..patut pun..

Anonymous said...

Aku pernah terserempak dengan pak samad ni, tahun 90an dulu di Jalan Melayu,keadaannya memang tak ada tokoh cendiakawan langsung, macam orang gila saja.....rupa-rupanya gila-nya semakin teruk sekarang. Mudah-mudahan sempatlah ia insaf dan bertaubat.

Anonymous said...

PAK SAMAD BAKTINYA PADA NEGARA TAK SEBERAPA.

RAMAI DILUAR SANA DENGAN PELBAGAI KETOGERI SUMBANGAN YG LEBIH BESAR PON TIDAK MENDAPAT STATUS NEGARA.

TERLALU DIPUJA, ORANG TUA PAK SAMAD INI MENJADI HILANG PENDERIAN DAN KEMULIAAN. SEDIKIT KEJUTAN TERHADAPNYA DAN SEDIKIT UJIAN YG DITERIMA DARI KERAJAAN DIA SUDAH MERAJUK DAN BERPALING TADAH JADI PENDERHAKA.

LUCU DENGAN GELAGAT KURANG WARAS DIA SEKARANG JADI BABI TUNGGANGAN PEMBANGKANG. SIA-SIA MANUSIA SEPERTI DIA DIHORMATI, TIADA APA KEISTIMEWAAN YANG WAJAR BOLIH DIJADIKAN IKUTAN TERBAIK KERANA HATI DAN FIKIRANYA YANG KACAU/BERCELARU DIA TIDAK UPAYA MEMBEZA INTAN DAN KACA.

SAAT DIHUJUNG SENJA, AKU HARAP ENGKAU SEUSIAKU CERMINLAH DIRI, BERBEZA PENDAPAT DLM KEHIDUPAN ADALAH NORMAL. TETAPI BILA POLITIK DIJADIKAN AGAMA MAKIN BURUK PADAHNNYA DIPENGHUJUNG AHIR KEHIDUPAN ENGKAU SAMAD.

Anonymous said...

zat...hg nak tau maksud majority nanti hg tengok keputusan PRU13 ! Majority....rakyat....sokong PR ...perkataan yg selalu diguna oleh org yg ada syndrom denial.

Anonymous said...

anda semua jgn la mrah tok samad
ni...sian dia...muka dia mcm puki
ambiga...byk bulu n da putihhh..dia byk massalah...slh satu ny nk kira bulu d muka...bau pn sma puki ambiga...maaf kn dia...bini dia pn da lari...psl nk romen dgn tok samad susah krna tringat puki ambiga...bau busuk cam minyak bijan...


takbirrrr....

Anonymous said...

Bodoh betul orang tua yang biarkan diri dia kena permain, hanya sebab marah tak dapat duit yang cukup. Orang dah bagi juta-juta untuk terbitkan buku, duit habis tapi buku entah ke mana. Bila dah emo, bakar habis kelambu, padahal sendiri salah tak nak siasat.

Anonymous said...

Zat: yang samseng tu betul ke orang UMNO? Aku rasa Pakatan saja je baling member sendiri, supaya boleh salahkan UMNO macam biasa. Kita dah boleh baca dah move Pakatan yang ini... secara halus nak cuba paparkan UMNO sebagai gangster, bila taktik nak buat benda yang sama kepada polis tak mengena.