Saturday, May 26, 2012

AKHIRNYA BEDEBAH NI RASAI NIKMAT BUKU BERTEMU RUAS !


KLIK SINI

43 comments:

Anonymous said...

Cari aje batubata serupa, pastu hempokkan kat kepalanya. Ha..itu baru betul 'BATU bertemu KEPALA HOTAKnya. Haramjadah camni tak perlu ada kat negara kita.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

kenapa orang pas suka ngamuk macam ni? teringat saya peristiwa mamali 1985, orang pas mengamuk nak perang dengan polis. sebelum tu dah bawak ke sana ke sini parang kat pinggang. kalau nampat land rover polis, jerit anjing. bila berlaku peristiwa tak ngaku depa ada senjata. lepas itu tuduh pula polis sebelum datang, semuanya mabuk dulu. seolah yang islam depa sajalah. walhal orang kampung tau setelah kena tembak, rakan polis mengajar polis itu mengucap atas lori. inilah pas yang saya benci sejak lama kerana merasa sangat depa semua bakal ke syurga. angkuh dan riak, seolah depa tau semua ilmu Allah. lepas kejadian memasing berebut duit sumbangan. sungguh memalukan.

Anonymous said...

Ini bukan orang Bersih3 tapi ahli olimpik baling batu (oops bata)!!! Patut kita cadang supaya orang ini di beri latihan supaya dapat menjadi ethelit negara !!!

Anonymous said...

Rakyat Malaysia perlu rasional, berfikir dengan rasional dan bertindak dengan rasional akan menjamin kelangsungan keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara ini. Sikap keterlaluan seperti hasutan, berdemontrasi liar dan kelakuan yang tidak senonoh yang lain hanya akan memberikan kerugian kepada negara sahaja. Kita di Malaysia sekarang ini terutama generasi muda telah mengecapi banyak kemewahan, ramai yang tidak pernah merasai keperitan untuk membangunkan Malaysia seperti sekarang ini, malahan ada juga yang telah lupa keperitan lalu kerana dibuai oleh kesenangan sekarang ini. Sikap ini adalah tidak bagus kerana kalau kita tidak terus berusaha, kita akan ketinggalan, kalau kita sibuk berbalah tak tentu arah, sibuk bercakaran, sibuk menghasut, sibuk berdemontrasi liar di sana sini, maka peluang-peluang kemakmuran akan diambil oleh orang lain kerana kesilapan kita sendiri.

Lihatlah keadaan orang Melayu terutamanya, bangsa lain sibuk memperkasakan diri dalam menempuhi cabaran dalam kehidupan yang serba mencabar, sedangkan anak muda Melayu sibuk bersuka ria, menagih dadah, berlumba haram, melakukan maksiat dan membuang anak, bergaduh sesama sendiri, dan lain-lain lagi. Itu bagi anak muda, tapi yang dah dewasa, malahan yang dah tua pula, ada juga yang menjadi perosak dengan melakukan hasutan di sana sini, membuat demontrasi liar, berbalah kerana perkara yang entah apa-apa, apa ini semua?

Sekiranya sikap yang tidak bertamadun ini masih diamalkan oleh orang Melayu, maka janganlah hairan pada suatu hari nanti Malaysia akan jadi seperti Palestin, Australia, New Zealand, Kanada, Amerika dan beberapa buah negara lain yang mana penduduk peribuminya terpinggir dari arus perdana bukan saja dari segi politik, tetapi dri semua segi, masa itu mungkin pihak-pihak yang menjadi petualang perosak keamanan ini akan berpuas hati melihat bangsa sendiri menjadi golongan merempat dan terpinggir di tanah air sendiri, itu pun kalau mereka ini masih hidup lagilah, kalau kehancuran itu berlaku selepas kematian mereka, maka para petualang ini tak tahulah keadaan mereka ini di dalam alam barzah kelak.

Oleh itu orang Melayu perlu bersatu untuk memajukan bangsa sendiri, proses memajukan bangsa ini bukanlah bermakna kita merampas hak orang lain, tetapi berusaha gigih untuk berjaya dengan keringat sendiri. Malahan adalah lebih baik kerjasama antara kaum di negara ini dipereratkan sebagaimana di era pentadbiran Tun Dr. Mahathir yang banyak mewujudkan peluang kerjasama dalam ekonomi dan hal-hal lain untuk keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara ini. Pihak kerajaan perlu melihat kembali corak pengurusan kerajaan sekarang ini kerana banyak keterbukaan yang dikehendaki dan ada yang telah dilayan oleh kerajaan, adalah tidak kena pada tempatnya kerana rakyat negara ini masih lagi tidak mencapai pemikiran masyarakat kelas pertama. Banyak kebebasan dan keterbukaan itu telah mencetuskan masalah kepada negara dan rakyat sebagaimana BERSIH 3.0 yang lalu, kononnya berdasarkan hak asasi manusia, tetapi apa yang berlaku, BERSIH 3.0 sendiri melanggar hak asasi manusia kerana puluhan ribu peniaga, pemandu teksi, orang ramai menjadi mangsa akibat tindakan tidak berakhlak seperti BERSIH 3.0 itu. Apabila ISA dimansuhkan, ramai pihak yang seronok, tetapi mereka ini tidak memahami elemen keselamatan yang terancam kerana pemansuhan akta berkenaan. Ramai melihat ini adalah untuk demokrasi dan kebebasan, pada saya YA ia adalah demokrasi dan kebebasan, tetapi bagi masyrakat yang berfikiran kelas pertama, tapi bagi rakyat Malaysia yang masih belum mencapai ke tahap itu, pemansuhan ISA adalah suatu tindakan yang tidak berapa tepat. Pihak kerajaan perlu mengkaji semula perkara ini kerana apa yang penting adalah keselamatan negara dan rakyat dapat dilindungi semaksimum yang mungkin. Orang ramai boleh hidup aman dan damai tanpa demontrasi di sana sini, tetapi orang ramai akan terancam dan negara ini akan musnah kalau keselamtanan negara telah tergugat. Oleh itu fikir-fikirkanlah.

Anonymous said...

AKU RASA ORANG PAS ADA SYURGA DEPA SNEDIRI KOTTTTT................SEBAB ITU DEPA DGN MUDAH2 MEMPERMAINKAN SYURGA DAN NERAKA.........

Anonymous said...

Ni memang konspirasi jahat Umno.

Apasal Umno tak ambik orang gila yg suka baling-baling batu kat orang lain sebagai athlete negara ?

Ni memang salah Umno.

Anonymous said...

betul tu apa pasal umno taruh bata kat situ, dan apa pasal simpan bata yang besar, tengok bukan main susah nak baling....

Anonymous said...

Ini semua salah UMNO, kerana apa yang jahat adalah semua konspirasi oleh UMNO, isu maksiat pimpinan Penipu Rakyat pun adalah salah UMNO, apahal Jabatan Agama pergi tangkap? Lepaskan saja sudahlah, kerana itu pimpinan Penipu Rakyat, lainlah kalau pimpinan UMNO, tak buat salah pun boleh direka-reka kesalahan untuk dituduh kepada mereka, misalnya isu tuduhan Dr. Rais Yatim sebagai perogol, tak ada bukti apa pun, rakaman CCTV tak ada, bukti DNA tak ada, rakaman video tak ada, jam Omega pun tak ada, tak apa, boleh direka-reka untuk memburukkan UMNO. Tapi kalau pimpinan Penipu Rakyat, bukti CCTV ke, bukti rakaman video ke, bukti DNA ke, bukti jam Omega tak dapat ditunjukkan ke, walaupun disahkan 99 % tulen, itu adalah konspirasi UMNO dan tidak boleh dipercayai.

Lihatlah pemikiran ala-Yahudi oleh puak Penipu Rakyat ini, kerana dalam perangai kaum Yahudi, berbuat jahat kepada bangsa selain Yahudi adalah tidak apa, tetapi kalau melibatkan Yahudi semuanya dibela sebagai kebenaran kalau memihak kepada kaum Yahudi.

Saya bukannya nak mengatakan Penipu Rakyat itu Yahudi, tetapi kelakuan mereka ada persamaan dengan kaum Yahudi iaitu bersikap asobiyah melampau hingga sanggup membela kejahatan oleh puak mereka sendiri serta sanggup mengainaya orang lain yang tidak bersalah demi kepentingan puak mereka. Nilaikanlah.

Abg Mat said...

Syurga orang PAS di bawah Tapak Kaki Niky Aziz

Anonymous said...

sehina hina tun dr M dah jejak kaki di Kaabah..... semulia mulia anwar ibrahim bila nak menghadap kiblat umat islam tu????? dgr cite eksiden..tapi tak mampuih lagi la... betoi ka??? dgr ja...tak pasti.... hmmmmmmmmmmmmmm!!!! faham2 la nuar oi.................

Anonymous said...

Lailatul Qadar bagi PAS adalah hari mengundi kerana kalau undi PAS dapat masuk syurga,syabas tok guru, tok guru hebat, tapi hebat kelentong, kerana politik ugama pun dipermainkan, dipolitikkan, dipergunakan secara tidak betul, ini tok guru ke pimpinan ajaran sesat? Dr. Yusuf Qardhawi pun tak berani nak jamin orang masuk syurga, malahan khalifah Khulafa Al-Rasyidin iaitu Abu Bakar, Umar, Uthman dan Ali pun tak berani nak buat jaminan siapa dapat masuk syurga, tapi Tok Guru PAS terutama Nik Aziz begitu hebat, hebat mengkelentong orang ramai dengan memperalatkan agama, bertaubatlah Nik Aziz, ko tu dah tua, kerap sangat masuk hospital, nanti tak sempat perbetulkan akidah orang yang ko dah sesatkan itu, tak tahulah apa aku nak cakap, ko faham sendirilah, ini bukannya ibarat membeli baju di pasar malam, tak suka boleh tukar minggu berikutnya, ini isu akidah, sesat akidah orang akibat percayakan pembohongan ko tu, buruk padahnya, ingatlah dosa pahala sama, jangan sibuk nak berdengki khianat pada UMNO saja, ko sendiri pun teruk, 22 tahun ko jadi MB Kelantan, apa dah jadi? Kalau tak kerana bantuan pembangunan oleh kerajaan Barisan Nasional, mungkin Kelantan akan seperti Myanmar sajalah, mundur semundurnya kerana MB Tok Guru sibuk berpolitik tapi tak reti membangunkan negeri. Sedarlah, insaflah sebelum terlambat, Nik Aziz, ko kena ingat, ko tu manusia biasa saja, malahan kalau nak bandingkan ko dengan ulama muktabar, ko ni ulama murtabak sajalah, beza benar ko dengan ulama muktabar yang berjuang mengikut lunas Islam tanpa mempedulikan fahaman politik, sedangkan ulamak murtabak seperti ko ni sibuk memperalatkan agama untuk kepentingan politik, yang lagi teruk tu ko mengutamakan politik kedengkian terhadap kerajaan yang selama ini banyak membangunkan negara ini termasuk di Kelantan yang ko jadi MB sekarang ini, ko patut insaf dan bertaubat Nik Aziz, jangan bongkak sangat kerana ko pakai jubah dan serban, kerana siapa pun boleh pakai jubah dan serban, malahan kerbau, kambing biri-biri, kucing pun boleh dipakaikan serban dan jubah kepada binatang-binatang itu, jadi janganlah ko takbur sangat kerana dalam Islam sendiri tidak membenarkan kelakuan sedemikian, jadi insaflah sebelum terlambat.

Anonymous said...

Sah lagi jelas si pelakon nih dari kem latihan UMNU!!!

Mmuuaahhahahaha...!!!

Anonymous said...

Betul tu Musangka @ Bomo Siam, ini adalah konspirasi UMNO, segala apa yang belaku yang jahat-jahat adalah pebuatan UMNO walaupun pelakunya adalah Penipu Rakyat.

Jelas sekali perangai Penipu Rakyat ni macam perangai Yahudi, asobiyah. Kalau ko nak tahu apa itu asobiyah adalah bersikap membela puak sendiri, tak semestinya kaum,tapi puak sendiri, macam penjenayahlah, mereka akan bela geng mereka, buat jahat macam mana pun mereka akan bela, kerana puak mereka itulah asobiyah. Perangai Penipu Rakyat ni memang asobiyahlah, kerana mereka akan membela segala kemungkaran yang mereka buat dengan menuduh kepada pihak UMNO, inilah golongan asobiyah, perangai macam Yahudi, kerana Yahudi pun sama, kalau puak mereka buat jahat, mereka akan sokong kononnya untuk melindungi keselamatan, tapi kalau orang lain nak menuntut hak dan keadilan, mereka akan tindas dengan sekejam-kejamnya, memang perangai Penipu Rakyat ni macam perangai Yahudi, tak gitu Musangka @ Bomo Siam? Lepas ni jangan lari pula, banyak lagi hujah-hujah untuk dedahkan demi kebenarang. Ada berani ke? Berani kerana benar, takut kerana salah. Allahuakbar.

Anonymous said...

N.ajis tuan punya surga.Akidah mereka terletak pada Al-Juburit,lebih tepat lagi di kotenya.Jalan ke surga ditaja oleh DAP (Dajjal Anutan PAS).

Anonymous said...

Kok ya pun marahkan Ambiga kerana telah cemarkan imej UMNU, jgn la sampai bukak gerai burger depan rumah dia. Bukan laku pun....!

Patutnya, bukak depan rumah Najib. Pasai Bersih 3.0 tu dapat lesen dari PM!!!

Nabi Nik Ajess said...

kawe sumpeh mu sume dok pecah perut belako... kecuali bomo siam!

ho.. ho.. ho... aleh aleh luyaa...

Anonymous said...

Klu betui UMNU tak kasi protestor Bersih masuk Dataran Merdeka, pasai apa hanya bina pagar 'cap ayam'?

Letak kawat duri 6 lapis, 12 kaki tinggi....sapa pun tak teringin nak masuk!

UMNU memang galakkan & provok protestor supaya masuk. Tapi UMNU tipu kata Anwar & Azmin yg suruh!

Ada akai ka???

Nabi Nik Ajess said...

mukak kuil bomo depan kandang BABI bole?

bole muat bisnis ulut2 ala siam meh!!

ho.. ho.. ho... aleh aleh luyaa...

Nabi Nik Ajess said...

kalu buat pagar berduri 12 kaki tinggi, baik sumbat suma monyet2 bodoh (termasuk musang) dalam jel!!!

ada akal kah?

ho.. ho.. ho... aleh aleh luyaa...

Anonymous said...

Msia jadik rosak bawah UMNU pasai suma benda depa komesialkan!

PTPTN diguna UMNU utk mewahkan kroni dgn cekik darah anak2 kita yg nak sambung belajaq!

Selama ini rakyat dah dibuli dgn cukai berlapis-lapis yg UMNU kenakan.

Beli motor kapcai MR1, tak kurang 30 cukai yg kena kita tanggung secara langsung or indirect!!!

Betui tak Jin...?

Anonymous said...

Betui tu Boss!

Kunci spare pun...kena cukai !!!

Anonymous said...

Jadik, pd tanggal GE13 yg akan menjelma tak lama laie ni, marilah kita bersama-sama....

TENDANG UMNU ke dalam sungai...!

Bior dia hanyut le laut bersama kenangan yg lalu. Kot2 rasa rindu pd UMNU masa depan....

BILA KU RINDU, AKU TERSEBUT NAMAMU
BILA KU RESAH, AKU TERBAYANG LAMBANG MU

AKU PUN MENJADI RINDU....
UMNU BUNUH MELAYU....

Anonymous said...

BOMO SIAM GOBLOG NI AKAN JADI SPECIAL MINISTER
PADA PRIME MINISTER LIM GUAN ENG.
BOMOH SIAM NI MEMANG KADANG2 TERLALU CERDIK.

Anonymous said...

Setuju. Tendang UMNU SOKONG UMNO.

Anonymous said...

DAH BACA ARTIKEI DR RIDHUAN TEE DI MINGGUAN MALAYSIA. ?
RUGI SIAPA TAK BACA........ADA SKANDAL BEB !

Anonymous said...

Kalau nak tahu, bangsa yang paling jahat di dunia bukannya Yahudi tapi BANGSA PAS !. Yahudi mempertahankan bangsanya, sambil menjahanamkan bangsa lain. BANGSA PAS pulak berpakat dgn Cina ,Keling dan Yahudi menjahanamkan bangsa sendiri.
Tahniah PAS. Anda memang sejahat2 bangsa di muka bumi ini.

Anonymous said...

PAS=AHMADIYAH=WAHABI

Anonymous said...

bomo siam lah manusia paling bodo pernah aku jumpa..puihhh

Anonymous said...

sokonng anon 11.32., rakyat thailand gaduh yg naik bangsa thai, rakyat indon gaduh yg naik bangsa indon,rakyat filipina gaduh yg naik bangsa filina gak, rakyat malaysia gaduh siapa yg akan naik??

komandomelayu said...
This comment has been removed by the author.
komandomelayu said...

bomo siam

UMNO TENDANG MELAYU?
LANCAU PELIAQ BAPAK KO TAK SEDAR KE YG DAP TU LA YG TENDANG ISLAM DAN MELAYU LA BODO!

Anonymous said...

Dah lama tak kluar komen.aku ingatkan dah
mampus,si petualang bangsa ni.

sulaiman aklaken said...

bomo siam..haha..ko punya jin dah belot dah..hehe..bomo pun BODOH

Anonymous said...

Pukimak Musangka hidup lagi.

Anonymous said...

humm.....blog ni cume ada sumpah seranah...sdah boleh diukur tahap pemikiran viewers....

Anonymous said...

bomoh siam berlagak bagus!! petualang bangsa,agama dan negara. nak kata dia melayu,dia tak ngaku..nak kata dia islam,dia sokong kafir..nak kata dia warganegara malaysia, dia tak patriotik...senang kata dia bacul dalam istilah lain..tak dak "anu"

Tukang Komen said...

Bomo Siam.
Nak tendang Umno masuk dalam sungai??? Oi! Dalam api pun Umno dah masuk dan survive. Kau apa tahu! Perang denga komunispun Umno dah berjaya. Perang dengan kemiskinan pun dah menang. Yang Umno tengah buat ni nak transform orang bodoh macam kau jadi cerdik sikit.Itupun kalau otak kau masih stabil.

Tukang Komen said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Sumpah seranah pe yg ko org dpt?masing2 dh bsr pjg n blh pikiq sdiri.msing de pdirian n pgangan yg nk dpjuangkn tp cara org kita pjuangkn tu yg xbtol.pmimpin kt mlysia ni smuanya ego sbb xnk bsatu dlm myatukan islam n melayu dgn mnolak tepi pahaman politik masing2.sbb tu pngikut2 yg dbwah btelagah.pmimpin atasan bila bjumpa blh bpeluk n gurau2.cuba anda pikir sejenak bbaloikh kita org bawahan btelagah,mgumpat n mnghina.pe yg kita dpt cuma dosa jerr...sbb mlnggar larangan agama.

Unknown said...

Assalamualaikum Abe, mitok tulong pautkan blog ambo ni buleh ko ? amboorangkampung.blogspot.com/ Insyaallah

Anonymous said...

BOMO SIAM OOOOII..

SEDANGKAN LETAK BABRBED WIRE DAH ADA NGO BISING..KONONNYA PENDEMO JENIS BERTAMADUN..

SO POLIS PUN LETAK JE PENGHADANG CAMTU, NAK TENGOK BETUL KE BERTAMADUN PUAK2 BERSIH TU..BETUL KE SIT AND PROTEST JE..

FUUUH...SEKALI TENGOK, BALING BATA CAMTU YE? RUPA2NYE ISTILAH BERTAMADUN DLM PUAK2 BERSIH IALAH BALING BATA CAMTU...

MMMMUAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Korang jangan pedulik budak dalam gambar tu...Tu budak down syndrome..Perabih boreh yo..