Saturday, May 26, 2012

PM BUKAN ISLAM. PAS HARAM J... !


KLIK SINI

45 comments:

Anonymous said...

Bukti jelas, nyata dan terang bahawa PAS tidak relevan kepada orang Melayu dan Islam. PAS tunduk setunduk2nya kepada segala kemahuan DAP. PAS sudah tidak peduli lagi dengan tuntutan ukhrawi dengan meletakan tuntutan duniawi diatas segala2nya.

Apa yang dilakukan PAS hari ini memudahkan orang Islam dan orang Melayu untuk membuat penilaian mengenai apa dan siapa PAS yang sebenarnya.

mtk

Anonymous said...

ini le hasil solat hajat PAS dan PKR...Allah dah tunjukkan kepada rakyat siapa Pakatan Luar Tabie....semoga lebih ramai rakyat menolak pakatan dlm pilihanraya ke 13...tp BN jd lupa diri bila rakyat bagi kemenangan dan peluang....kalau tak nasib BN pun sama dipilihanraya yg seterusnya....

Anonymous said...

DAPIG SUPPORTERS ARE NOT THAT STUPID TO GIVE VOTES TO PARTY AGAMA SERANTAU SO MUCH SO THAT DAPIG WOULD EMERGE SECOND PLACE i.e. BEHIND PARTY AGAMA SERANTAU.

party agama serantau can continue the day dreaming about negara sosialis berkebajikan going to become a reality but to expect a melaihoo/mosleum to sit at the throne is a bit unrealistic if the consensus be part of the formula.

Anonymous said...

Melayu2 PAS bodoh bodoh belaka.

Melayu2 PAS lebih baik mampos dari menyemak kan bumi.

Khakkk ptuiii.

Anonymous said...

...ADAH!!!!

Anonymous said...

when dapig open its mouth, they don't need to get consent from anyone.

in contrast

when party agama serantau open its mouth, dapig would say: those words were not consented

all these happen because in the context of orocratic family, dapig was the abang ahlong and the rest are just the little bruder and sissy.

THOUSEN APOLOGI

Anonymous said...

PAS terima apa saja dari DAP, PKR. Matlamatnya asalkan kerajaan BN tumbang... benci tahap gaban pada UMNO. Kononnya bila BN jatuh, baru nak kembali pada perjuangan Islam. Cubalah tanya pada ahli-ahli PAS kat bawah-bawah tu, pengikut taksub yang tak tahu apa-apa. Dia tak fikir malapetaka apa yang bakal berlaku jika negara diperintah DAP, PKR. Islam tak boleh angkat muka dah.

Anonymous said...

Mengikut Perlembagaan, jawatan PM jelas bukan HAK org Melayu!

Namun, PM mesti berugama ISLAM! Berdasarkan Islam adalah ugama bagi Persekutuan.

Cuma, mentafsirkan Melayu itu Islam, adalah SALAH!!!

Anonymous said...

Pemimpin PAS selalu melaungkan Politik itu agama, Agama itu politik, keduanya tidak boleh dipisahkan. Aku kata politik asing, agama asing. Agama syariat (hak) Allah, politik ciptaan manusia. Agama kekal tak boleh undi, politik boleh undi. Kerana undi pemimpin dari kalangan penzina diangkat jadi Tim. Presiden PAS kerana undi majoriti. Tidak mustahil apa yg Allah haramkan akan dihalalkan dengan kuasa undi rakyat

Anonymous said...

Bomo Siam: Juga mentafsirkan PAS itulah Islam juga adalah SALAH.
Melayu di negara kita berugama Islam; mungkin agak liberal mengikut hasil didikan yang diterima masing-masing . Bila PR memperjuangkan keadilan dengan membenarkan fahaman plurisme, murtad maka ketika itu kita akan lihat ramainya Melayu yang bukan Islam. Wallahuaklam.

Anonymous said...

Pas ni anjing Dapig. Kapal sink cakap 'boy go get the bone'. Org-org pas pun cakap ' ooff ooff', ok bos.

Anonymous said...

PENDAPAT KARPAL YANG BETUL ATAU PR NAK TERIMA PANDANGAN ALTERNATIF BOMO SIAM?

REKOD YAN LEPAS MENUNJUKKAN PR TERIMA PANDANGAN KARPAL TETAPI TIDAK PANDANGAN TOWERING MALAY MACAM MUSANGKA

TABIB POLITIK

myi said...

Yg penting bagi parti isle ialah menafikan kemenangan UMNO. Siapa saje asalkan bukan orang Islam UMNO yg jadi PM.

Anonymous said...

DALAM KATA LAIN PARA JUAK MACAM MUSANGKA HANYA BOLEH SYOK SENDIRI TETAPI SETAKAT ITU SAJALAH!

TABIB POLITIK

Anonymous said...

KALAU ADA PINDAAN UNTUK MENHADKAN KERUSI PM KEPADA SATU KELOMPOK SAJA, APAKAH MELAYU DAN ISLAM AKAN BERSATU?

SECARA LEBIH KHUSUS APAKAH PARTI ISLE AKAN BERIKAN SOKONGAN ATAU PERLU DAPATKAN KONSEN DARI ABANG LONG?

KIK KIK KIK

Anonymous said...

Kit siang dah kata anwar yg akan jd PM klu PR menang jd nak bising qpa lg DUMNO

Anonymous said...

inilah Melayu bangang hanya pandai bercakap. aku telah tatapi semua komen dan aku dapati suma melalut dan hanya bercakap jer. tak sorang pun yang boleh bangun untuk membangkitkan semangat Melayu jati.

Hoi! negara ni dah nak dikuasai oleh penyamun dan penzinah, janganlah sampai terjadi baru kamu semua nak bertindah atau kamu semua hanya nak peratikan saja. ko suma cakap macam kat kedai kopi je, buang masa. berikanlah pendapat yang baik dan jangan hanya mencaci yang tidak dapat dibawa kemana.

maaf kerana berkasar. aku sebenarnya marah yang teramat sangat membaca paparan GAP tadi.

Anonymous said...

bodoh punya puak pas, apabila kapala pusing kata bukan melayu, maknanya orang itu adalah bukan islam walaupun agama rasmi negara ialah islam seperti dinyatakan dalam pelembagaan ianya bukan tertulis dengan nyata bahawa perdana menteri mesti beragama islam kerana ydpa adalah beragama islam di sini jelas bahawa ydpa adalah bermaksud pengjaga agama islam dan agama islam adalah agama persekutuan. apabila kapala pusing kata perdana menteri dari bukan melayu dia bermaksud juga bukan islam. wahai orang pas yang buta mata hati lupakah sumpah kapala pusing yang berbunyi "langkah mayat dia dulu sebelum tubuh negara islam" janganlah kebencian kamu kepada umno membuatkan hati kamu menjadi buta dan otak kamu menjadi gelap.

Anonymous said...

Adakah Melayu di Msia ini semuanya berugama Islam?

Keislaman seseorg HAK mutlak Allah SWT. Bukannya kerana perlembagaan!

Perlembagaan dilihat MEMAKSA keislamam seseorg apabila tafsiran tentang Melayu itu dikatakan berugama Islam.

Melayu berperangai iblis pun...Islam jugak!

Macamana nak pertahankan PM itu Melayu???

Anonymous said...

Jika ikut tafsiran perlembagaan sebenar....

Tunku, Tun Razak, Tun Hussein, Tun M, serta Najib tak layak sebagai PM!

Namun, putaq belit 'mata penjajah' UMNU menghalalkannya.

Anonymous said...

Wahai orang-orang yang beriman! Jika kamu taatkan orang-orang yang kafir nescaya mereka akan menolak kamu kembali kepada kekufuran, lalu menjadilah kamu orang-orang yang rugi.

Wahai orang-orang yang beriman! Tetapkanlah iman kamu kepada Allah dan RasulNya, dan kepada Kitab Al-Quran yang telah diturunkan kepada RasulNya (Muhammad, s.a.w), dan juga kepada Kitab-kitab Suci yang telah diturunkan dahulu daripada itu. Dan sesiapa yang kufur ingkar kepada Allah, dan Malaikat-malaikatNya, dan Kitab-kitabNya, dan Rasul-rasulNya dan juga Hari Akhirat, maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang amat jauh.

Anonymous said...

Jelas bahawa UMNU bukan Islam sebenar! Ada 2 calon PM dari kalangan UMNO yg kelihatan keislamannya.

Tun Abdullah & DS Anwar!

Tun Abdullah ditendang awal kerana pendekatan Islam beliau, bukan kerana hilang 2/3.

Anwar....terpaksa dikorbankan atas tekanan kapitalis & yahudi...!!!

Anonymous said...

hangpa perasan tak awat si kapal tu asyik nak main perasaan org melayu islam???dari dok langkah mayat la ni sampai pm yg bukan islam..... tak tau la hok dungu yg dok melutut depan dia tu perasan atau tidak.... sebenarnya kapal tu nak tunjuk kat satu malaysia ni yg sebenarnya puak depa la yg dok control malaysia ni.. awat bh jd lagu tu???pasai si puak khawarij PAS ni dah jd hamba abdi depa.... nak marah marah lah..ada cheq peduli??? klu bodoh boleh diajar ni dah tahap tak siuman dah pas demi mengejar putrajaya... org UMNO jd imam solat depa ckp tak sah solat tu...tp cina dok baca ayat suci..depa kata baguih dok ada... ntah la hangpa ni... hangpa dok pi cari satu dunia tengok..ada tak org dok politik mcm pas? mengharamkan sesama islam... depa ckp tak boleh kerjasama ngan umno pasai umno tu tolak kerajaan islam yakni hudud...cheq pun dah puas dok tanya pada puak depa ni... klu depa memerintah nanti hudud akan dilaksanakan ka???berani dok usul kan dak??

muzakarah di aju demi untuk memerangkap UMNO... kot2 klu umno dok tolak adalah modal untuk menghentam umno...ni umno dok terima plak...tu yg mai syarat plak....awat bengong sangat depa ni..dah nama pun muzakarah..nak berbincang...berbincang la semua masa tu..yg dok pi letak syarat pasai apa???klu umno melaksanakan syarat tu nak muzakarah pe jadahnya lagi??? klu betoi la PAS itu betul2 islam maka sepatutnya bukan umno yg punya lebih 3juta ahli tetapi PAS!!! PAS ada dok fikir tak pasai apa majoriti islam itu sendiri menolak depa???? PAS ITU HANYA PARTI POLITIK YG MENGGUNAKAN ISLAM SEBAGAI PERISAI...

Anonymous said...

semasa era tun abdullah mulut inilah yg mengatakan beliau lembik dan rasuah..kini mengangkat pak lah..pasai apa?dah terdesak.........

dan kapatilis yahudi itu juga lah yg menjadi kawan karib anwar...... cuba dok tunjuk sikit mana satu yahudi yg suka tun M?

Anonymous said...

Wahai umat Islam, bersatulah kerana Allah.
Hidupku, matiku, langkahku, hela nafasku, amal ibadatku, pekerjaanku, segala-galanya hanya kerana Allah.

Anonymous said...

Anon 8.19,

Yahudi yg benci dgn Tun M aku tau la.
Dari Soros, Netanyahu, Simon Peres, Wolfowitz, ramai lagi.

Yang aku respek, sampai yahudi dan pro pro yahudi angkat kaki dari persidangan pbb bila Tun M dgn beraninya membelasah polisi israel dan yahudi.

Tapi ada sekor rakyat malaysia yang mengaku beragama islam sgt disayangi yahudi. Bagi dana, bagi intel. Sampai perangai dia pun dah macam yahudi.

Anwal al juburi bak kata mat sabun 121.

Anonymous said...

Jika hanya baca skrip UMNU, hasilnya Tun M ialah anti Yahudi.

Namun jika baca skrip lain dari UMNU, sumanya mengakui Tun M & Najib ialah penyokong kuat yahudi.

Di Ampang, ayaq dah 4 hari tarak.

Ikut skrip UMNU, itu salah kerajaan Sngor. Tapi, rakyat era ini bukan bodo che Noh woi.....!!!

Anonymous said...

nuar jubo aksiden oii....

ni berkat sumpah lakhnat saiful nihh.... saiful sihat walafiat, anwar nyaris tak kojol.... taubat la nuar oii... video blue ko satu malaya dah tgk, malu la pada tuhan kalau pun tak tau malu pada manusia..

Anonymous said...

Jika diikut tafsiran perlembagaan yg meletakkan Islam ugama bagi persekutuan, jelas calon dari UMNU tak sesuai dijadikan PM.

Usahlah dikaitkan soal hati. Cukup sekadar penampilan fizikal & cara hidup.

Antara PAS & UMNU siapa yg kelihatan lebih dekat dgn Islam???

Anonymous said...

Jika nak PAS bersuara membantah Kapal Sing....

UMNU kena pujuk Kapal tukar ayat beliau tentang MELAYU sebagai PM kpd ISLAM sebagai PM..!

Anonymous said...

Slogan PAS ialah Islam!

Jadik, jika ada apa2 yg dikatakan bangsa lain tentang Melayu....PAS apa peduli..!

MELAYU....tak semestinya Islam!!!

Anonymous said...

kalau dok baca skrip anwar...mak oii dikelilingi oleh yahudi.... baca skrip tun m cheq tak nampak pun tang mana mai yahudi tu...klu ada cuba hang dok habaq sat...jgn dok pakai air liur ja.....

pasai apa nak umno dok pujuk rayu kapal sink abg oii.... awat pas dalam pakatan keja dok kipas teloq kit siang ka??? bukankah apa pun boleh bawa berbincang dalam pakatan depa??? pakatan murni apa....awat tak leh nak pujuk kapal tu?awat kapal boleh main sembur sesuka hati dia??? hang tu jgn dok ngaji harakah ja bhai.... hang tau tak klu cina mca tu klu sentuh bab islam ni apa reaksi pemimpin melayu umno.... cina tu dgr atau dak lantak pi la... tapi umno ni ada dok bersuara tp dalam pakatan mcm mana bhai??? hang cuba bg tau pasai apa masih umno yg punya ahli islam terbanyak???? patutnya klu ikut kata hang tu depa kena pilih pas....awat na?????

Anonymous said...

Bomo sokong kepimpinan PAS yg TOLAK muzakarah dgn UMNU.

Adalah seribu kali lebih baik bermuzakarah dgn DAP dpd berbual dgn UMNU! Ada jugak faedahnya....!

Jika dgn UMNU, nescaya faktor MELAYU akan dijadikan asas. Ini, pantang tok nenek, dlm PAS!!!

Anonymous said...

tu la yg cheq nak habaq kat hang... pas itu hanya menggunakan islam itu sebagai perisai.... setakat slogan ja apa ada bhaii????

guna masjid nabi untuk promo kempen seorg wanita yg jelas mendokong LGBT itu kerja islam????

mengkafirkan dan mengharamkan solat bersama org umno itu kerja islam???

betoi la pas ni banyak cendikiawan dan alim ulama..itu cheq tak nafi..tapi dimana peranan depa????ada depa boleh bersuara atau adakah suara depa itu punya kekuatan???inikah parti islam???

ulama itu pewaris kerja nabi...yakni meneruskan kerja2 nabi...adakah ulama pas mengikut sebenar apa yg dilakukan nabi??? jika benar awat masih ada solat dua jemaah?awat ada lg soal syurga neraka yg dah memang hak ALLAH.. siapa ulama pas untuk mengatakan mengikut parti itu maka menuju kejalan syurga...... pasti ka????

Anonymous said...

UMNU punya ahli berugama Islam paling ramai?

Lawak jenis apa nih?

Islam jenis apa klu bini big boss sendiri pun tak tutup aurat?

Islam jenis apa klu big boss UMNU sendiri tak pernah pimpin solat?

Islam jenis apa klu pinjam dgn Bank Islam, lebih tinggi kena bayaq balik?

Islam jenis apa klu kes liwat pun takleh ke makkamah syariah?

Anonymous said...

tu yang kena tanya pada tok guru hang..pasai apa nak muzakarah???ada umno dok terhegeh2????? hangpa yg usul la ni hangpa yg batal.... org ada akai boleh dok pikiaq la...hangpa memang payah....

Anonymous said...

bini bos nak pakai tudung atau tak sapa dok peduli?? awat nabi dok cakap ka klu isteri pemimpin tu tak pakai tudung ahli yg ngikut tu tak leh cium bau syurga??? lg satu yg dok 100 peratus pasti ka isteri ketua2 hangpa dlm pakatan tu betoi2 alim???solat cukup??? pasti ka???

tak pimpin solat??? hang pasti ka??? kena tunjuk depan hangpa baru pasti ka???hangpa tau tak pasai apa hangpa tak nampak tok jib pimpin solat??? pasai solat yg diimamkan oleh org umno sah ka??? hang pi tanya tok guru hang sat...hangpa nampak org umno imam solat hangpa buat jemaah lain... hampeh la hangpa ni... ckp tak serupa bikin....

la nama pun bank bhai oii.. hang pinjam rm1 bayar balik rm1..habis pekerja ngan kos lain nak bayaq pakai air liur hang ka bhai????

kes liwat???? itu hang pi tanya yg mengadu dan memohon pendakwaan..... apa ada kena ngan umno bhai???/

Anonymous said...

MR LIM BERSAUDARA AKAN JADI PERDANA MENTERI UTK PASTIKAN HUDUD PAS TERLAKSANA DGN MEGAHNYA SEPERTI DISINGAPURA................MAT SABU AGUNGKAN PERJUANGAN KOMINIS.........NIK AJIS KATA APA BANGGA JADI MELAYU..........HAJI HADI KATA TIADA NEGARA ISLAM DALAM QURAN.......SUDAH GILA KUASAAAAA......

Anonymous said...

meluat betul baca komen bomoh siam..entah apa-apa!! asyik nak menang aje..kadang-kadang huraian dia membuatkan orang berfikir "dia ni sakit ke?"...

Anonymous said...

bomoh siam ni memeng lama dah sakit
nak ubat kene cari Dr Harun Din

Anonymous said...

DAH BACA ARTIKEL DR RIDHUAN TEE KAT MINGGUAN MALAYSIA. MENGERIKAN.

Anonymous said...

KALAU LIM GUAN ENG JADI PERDANA MENTERI MALAYSIA.BELIAU AKAN LANTIK BOMO SIAM SEBAGAI
SPECIAL ADVISOR DIA.
ARAHAN DARI KAPAL SINK
DIPERSETUJUI LIM KITSIAL,

komandomelayu said...

tak mampos2 lagi bomo siam ni..
dari telor sampai otak dia semuanya sial!!
BILA KO NAK DTG KEMPEN KAT SG UDANG?
BIAR AKU LENYEK MUKA JADI OTAK UDANG!

Anonymous said...

bomoh sial = musang ungka!
lama menyepi baru sekarang muncul.. baru dapat elaun so bersemangat la dia mengomen balik di sini!

Anonymous said...

Wahai "BOH MAU SIAM"!! Mengaku pandai agama...Sejarah asal melayu pun tak tau. Siapa sebenarnya Melayu? Biasa dengar..MELAYU ITU ISLAM..ISLAM ITU MELAYU. Bangsa melayu itu adalah kelompok manusia agong. Raja-raja melayu di anugerah gelaran sultan setelah memeluk agama islam yang suci murni ini. Merekalah pelindung agama islam dan melayu. PAS tidak mengaku melayu..UMNO tidak mahu islam. Kenapa anda mahu menjadi batu api sedangkan kita islam dan melayu saling perlu memerlukan?