Sunday, May 20, 2012

SELANGOR BANGKIT : HINDRAF TO PAKATAN, NO MORE SUTTAKADIK !

ada cerita baik di selangor. 

pertembungan dan perebutan antara kawanan parti pada pru ke 13 akan datang bakal merencatkan undi.

undi yang aku maksudkan adalah undi pakatan. lebih khusus dalam skop mikro, undi pas dan pkr.

pada november 2007 aku ada di padang chetty klang, menyaksikan perarakan dan penyaksian pembebasan 5 pemimpin hindraf oleh mahkamah majistret klang.

pada saat itu bandar klang sesak, sesak dek kerana ribuan masyarakat india meraikan pembebasan pemimpin hindraf.

ok. asal protes yang membawa penubuhan hindraf ini mudah.

mengikut catatan hindraf mahu menuntut ganti rugi kepada kerajaan inggeris (sebut queen elizabeth) di atas pemaksaan masyarakat india di india dihantar ke tanah melayu untuk dijadikan  buruh paksa di ladang milik british di tanah melayu.

dikesampingan pembangkang membakar semangat melanyak mr samy velu, tuntutan hindraf yang pada asalnya mahu menyaman queen qlizabeth kini sudah beralih kepada gerakan membenci MIC.

hingga ke saat ini, sejak november 2007 sudah tidak kedengaran lagi akan isu saman hindraf kepada Q.E.

mood gerakan hindraf dibentuk mulai berubah dan dibentuk untuk membenci BN.

keputusan pilihanraya 2008 merubah segalanya. di kebanyakan pengundi campuran, pakatan mendapat laba besar hasil daripada gerakan hindraf.

namun ekspektasi maysarakat india terhadap komitmen janji pakatan mati pada saat keraian honey moon pakatan menang besar pada pru 2008.

2 minggu, 2 minggu bila kita menang ketua menteri penang yang baru (lim guan eng) akan selesaikan masalah ini. 

itulah janji si haram jadah manusia bernama anwar ibrahim, depan masyarakat india di sebuah kampung bernama buah pala.

kencing politik luar biasa yang dilaku dan diamalkan oleh seluruh pimpinan pkr,dap dan pas selama 4 tahun ini cukup mengecewakan segelintir pimpinan hindraf.

2 minggu lepas diadakan bantahan penduduk yang mewakili masyarakat india berkenaan dengan isu pembinaan rumah menggunakan polistren yang diluluskan oleh kerajaan negeri selangor. ianya berpunca daripada satu perkara asas yang mudah. perjanjian material dalam S&P tidak dikotakan.

jelas 4 tahun sejak kebelakangan ini ide mengenai janji tidak dikotakan oleh pakatan kepada masyarakat india merupakan api dalam sekam dendam masyarakat india terhadap pakatan.

semalam pemimpin hindraf yang takde telor terpaksa membuat pengumuman.

saya akan bertanding di parlimen kota raja (pas) dan dun sri andalas (pkr) pada pru ke 13 akan datang.

ini adalah signal protes dalam ertikata lain hati sudah panas hindraf terhadap pakatan di selangor tak boleh tertahan lagi.

pengumuman ini menguntungkan kita.

hindraf akan memecahkan undi pakatan di selangor. sepertimana yang aku jangkakan sebelum ini, akan terdapat pecahan undi dikalangan pihak pakatan dek kerana ramainya bakal calon dari pakatan yang akan menjadi calon bebas pada pru ke 13.

hindraf yang telah berpecah kepada mindraf,makal sakti kini terpaksa melakukan serangan harakiri untuk mengajar pakatan di selangor erti 'menunaikan janji'.

err sekejap. aku nak bagitau bahawa hindraf bukanlah dominan lagi dalam menentukan undi masyarakat india di selangor. mereka sudah menjadi sejarah.

tak sabar menunggu pulang uthayakumar yang penakut itu untuk berhadapan dengan simpatisan hindraf yang telah mendermakan jutaan wang untuk perjuangan hindraf.

duit derma kepada hindraf takde audit.
berani ke uthayakumar pulang balik ke malaysia.

pakatan selangor terpaksa menelan ubat yang pernah mereka gunakan dulu. sementara itu BN selangor boleh terus meneruskan agenda meningkatkan lagi sokongan masyarakat india dengan pelbagai program rakyat.


ps ; no more suttakadik maknanya takde lagi jilat buntut :)

29 comments:

Kump. Abang2 Keluar UMNO said...

Kami mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah, hutang selesai. Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR.... Yakin dan percayalah, anda tak rugi apa2 jika bg peluang kpd PR malah untung..



Jika adik2 semua tak yakin, buktikan video dibawah adalah tidak benar

http://www.youtube.com/watch?v=TtEnNzCwXCk&feature=player_embedded




Kekejaman Terhadap Orang Muda - ( Lihat sendiri BUKTI, Kenapa kami KELUAR UMNO dan TAKKAN kembali lagi. Buktikan jika ia PALSU )
1~BUKTI 1 * (MESTI TONTON)
2~BUKTI 2 * (HOT)
3~BUKTI 3
4~BUKTI 4
5~BUKTI 5 * (HOT)
6~BUKTI 6
7~BUKTI 7
8~BUKTI 8
9~BUKTI 9
10~BUKTI 10

~ Orang Muda Geng Kita - Usaha Dengan Doa ~



p/s: Ubahsuai (copy&paste) dari 'Adik Sayang'

Anonymous said...

Sokong apa saja.. ABU

Anonymous said...

Hangpa jual semua khazanah Negeri Selangor yang telah di kumpulkan oleh BN dulu, kemudian hangpa kata yang hangpa pandai mentadbirkan negeri dan melangsaikan hutang. Banyak cantik la hangpa punya muka.

Anonymous said...

Nampak gayanya kalau undi pr org melayu yg akan rugi...selama hari aman damai je msia ni x kacau bilau..aku dulu pas..aku keluar pas...dan takkan kembali lagi..perjuangan pr hanya utk anwar,dan lim guan eng saje...sedar lah wahai org2 muda sekalian mana ada perpaduan dlm pr hanya dap suruh pkr dan pas yg buat.kena ingat bagi undi kat pr kita akan rugi utk selama-lamanya...laungan azan tidak akan ada lg untuk menyeru kita ke masjid2 dan surau2 bahkan mungkin anak2 kita tidak akan belajar mengenai agama islam di sekolah lagi.
jika adik2 kakak2 dan abang2 x percaya tanyalah pada ambiga,lim kitsiang dan karpal singh mereka ada jawapannya...

Anonymous said...

Wah dah kempen nampaknya. Bagus lah itu kebebasan demokrasi.

Apa kita buat semasa bersaorangan dengan kertas undi tiada siapa yang tahu.

Rasanya lah. Dengan kerajaan sekarang sebagai rakyat biasa apa yang kita nak buat untuk hidup kita dan kejayaan kita ruangnya memang ada. Kita tak perlu menukar apa apa bimbangnya keadaan lebih teruk dari sekarang.

Kita pun bukan nak jadi pemimpin ahli politik. Kita nak menjaga keluarga dan anak anak demi masa mereka. Jadi hal hal besar yang berubah di atas itu takkan membawa kebaikan yang lebih dari yang kita rasakan. Bimbangnya malah lebih teruk.

Misal ISA. Apa kena mengena dengan kita rakyat biasa? Tak buat salah dah tentu tak berkait dengan mahkamah dan polis.

Bersih 3.0? Pembangkang menang di banyak negeri macam mana pula Suruhanjaya Pilihanraya tidak benar? Suruhanjaya Pilihanraya bukan di bentuk dengan cara berfikir bawah pokok. Ianya di terap dari British. British ok... macam mana kita tak ok?

Kita rakyat biasa tak banyak yang kita mahu. Asal boleh hidup aman dan menjayakan hidup. Syukur.

* Cara ayat oleh Kump Abang2 Keluar UMNO itu jelas bukan di tulis oleh orang yang berlidah Melayu. Baca tak percaya

Anonymous said...

Azmin, idolaku

Anonymous said...

Azmin orang hebat. Patutlah umno buat fitnah.

Anonymous said...

Kump. Abang2 keluar UMNO tulis bahasa Melayu macam promosi yang Along buat pulak.

Apa along along ada disebalik PR ke. Lagi lah aku takut.

Apa PR ni menggemukkan Along. Samseng tu..... hehehehhe

Melambak lambak buku Melayu aku baca seumur hidup dari klasik, buku tulisan jawi lama dan lain lain. GAya bahasa ni sah China hahahahahaha

Anonymous said...

Jom ramai2 kita tentang PR, sebab:
1. Ketua PR sahabat baik Israel
2. PR akan menjaga keselamat Israel
3. PR membenar Sex songsang
5. Ketua PR mempunyai perasaan dendam yang kuat atau dipanggil DENDAM KESUMAT sama ada kawan atau lawan.
6 Ketua PR suka PECAH DAN PERINTAH Beliau sanggup mengadudumbakan UMNO Kedah
Begitu juga beliau mengadakan tekanan terhadap Rahim Tamby Chik sehingga memaksanya meletakkan sebagai Ketua Menteri Melaka.
7. Ketua PR berani bersumpah untuk tidak menentang Ghaffar Baba bagi jawatan Timbalan Presiden UMNO, ternyata sumpah bohong yang dilaknati Allah SWT.
8 BAPAK RASUAH Rasuah berlaku paling tinggi sewaktu Ketua PR menjadi Menteri Kewangan, jadi orang panggil Anwar Bapa Rasuah.

Anonymous said...

harap UMNO tak layan anak2 keling hindraf ni, dah puas mereka tikam blakang skrg mau main2 mata plak dgn umno....piiirahhhh,...

kalau BN menang dua2 kerusi tu jgn dilayan hindraf, biar mereka tuntut janji mereka dgn anwar...

tgkp uttakumar tu dan tahan di kluang 10thn tak pun buang kerakyatan dia....

kurang ajar dia dah melebihi tahap kewarasan rakyat msia...

Anonymous said...

La... baru tahu rupanya Hindraf pun anwar hijacked.. Ingat BERSIH je...

Anonymous said...

-ABU..
-UMNO parti fitnah & lucah
-Blog PRO UMNO , blog paling hampas

rakyat yg akan kekal bersama umno. said...

KAMI AKAN TETAP BERSAMA SAMA
DGN UMNO.
KAMI AKAN TETAP MENYOKONG UMNO.
SELAGI HAYAT DI KANDUNG BADAN
HANYA BN PILIHAN KAMI.
KAMI RAKYAT MALAYSIA YG DPT MENCARI REZEKI DGN MUDAH DAN DPT MENUNAIKAN IBADAH TANPA HALANGAN DARI SESIAPA PUN.
KAMI SEMUA IALAH RAKYAT M'SIA YG
SANGAT BERSYUKUR DGN APA YG KAMI
ADA.
SEMUGA ALLAH TERUS MELIMPAHKAN
RAHMAT-NYA KPD NEGARA KITA YG
TERCINTA INI.
BERSYUKURLAH BERSYUKURLAH
BERSYUKURLAH DENGAN NIKMAT YG
ALLAH SWT BERIKAN KPD KITA. SEMUGA
DGN BERSYUKUR AKAN MELIMPAH RUAH LAGI RAHMAT YG AKAN ALLAH
BERIKAN KPD KITA.

Anonymous said...

mula mua adik keluar..pas tu abg keluaq..jap lagi tok nenek ,kucing anjing kurap pun dia ajak keluar.

hai video kan besi..bila masa puak puak ni percaya siap nak yakin kan org pulak.

baik lau tgk video abg bengkok kau tu dulu

dasar buta hati perut..

Anonymous said...

If u notice anon @ abang sayang (budak mentah) yg atas sekali ni cuma nak divert topic.... So ignore je... Fokus kat topic hindraf... Dia cuba main skrip lama pasal ekonomi... Ekonomi malaysia stabil.... Berapa ramai rakyat asing cari makan kat Malaysia ni... Bila dia da tak dapat tepis akan recycle balik cerita pkfz, datin rosmah, hudud, dlll

Anonymous said...

mcm palat je "kump abg2 klur umno".. hangpa semua tak tengok berita ka??.. tak pandang realiti ka??.. apa PR bawak pada rakyat??.. memusnah dan merosakkan negara ada la.. mcm haram..

Anonymous said...

Ko dah sunat ke blum?

usin said...

selamat datang ke selangor @ wellcome to selangor...

Anonymous said...

dr dr abang sayang,kump. abg2 keluar umno,dah tukar dr adik2..hahaha..ayat2 penghasut chauvinist DAP,serupa mcm PAP..PR tak wujud pun..mengigau ke apa mamat atas skali tu...lagi nak hasut org...PRU nanti kita halau agen PAP ni balik pg singapork..

warga malaysia benci perkauman DAP

usin said...

kumpulan anak muda keluar pr:
Kami mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi BN pada PRU ke-13. Mesti undi umno, UMNO dan BN. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. Pakatan Rakyat telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri yang diperintah. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah, hutang berlonggok, sama naik dengan sampah sarap. Kini denggi semakin merebak. Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul..undi UMNO dan BN!!
p/s: hahaha, ada fakta yang salah wahai kump. abang2 kena terajang keluar umno?

Anonymous said...

Time romen, lupa dunia... Dah kantoi tuduh umno... Dasar anak derhaka...

Anonymous said...

Nk sokong pr??? Plz la,klu kucing aku Bly berkata2 pn die meluat ngn puak krg ni,lg2 tgk muke nuar,getik aku tgk,
..pr ni munafik,aku tak kesah la even korang nk tawan marikh pn,tp biarla secara sihat..come on la xkn 1 bangsa pn nk bunuh mbunuh sbb nk naik atas,ala korang nk perintah pn bkn sbb nk tlg rakyat,nk pulun je,wey aku org sel ape aku dpt since bwh pr???? Yg plg aku tak puas ati siap dap ceramah petik ayat Quran,,,,klu drg ni fhm islam asl punai drg xmo potong,msk Islam la,yg korang ni org pas Bly angguk je ape cina ni Ckp,mmg munafik la pas ni,Bly takbir lg..Islam la sgt smpi pas ni nk lacurkan ayat suci alquran tu just nk vote pru nit..munafikkkk

Anonymous said...

PAS= Exco Agama Umno yg KALAH TAK DPT JD PRESIDEN

PKR= TIM PRESIDEN UMNO yg TAK DPT JADI PRESIDEN

S46= JUGA KALAH LAWAN PRESIDEN UMNO

DAP= BEKAS PAP YG MERDEKA SENDIRI DARIPADA UMNO..

'UMNO' MEMANG PARTI KERAMAT

Tukang Komen said...

Pakatan boleh jamin kuasa politik melayu masa depan di Malaysia ni? Kerat sepuluh jari aku ni tak akan terjamin. Selagi DAP dalam pakatan selagi itulah Pas dan Pkr lembik. Cakap berdegar2 tapi tunduk pada DAP.
Segelintir je anak muda akan sokong pakatan. Majoriti tetap bersama BN.

Dey thambi hindraf, Anwar mesti main lu punya belakang. Hindraf mana ada kekuatan tu pasal nak tanding 1 kerusi parlimen dan satu kerusi adun. Sibuk satu negara berani tanding 2 kerusi.

Anonymous said...

fuckoff hindraf..dah kena kencing baru nak terkinja2 tak nak sokong PR...

Anonymous said...

Kump. Adik2, abang2 keluar UMNO suruh pergi melancong ke india atau bangladesh ...atau yang dekat2 singapore or indonesia Pun cukupla, baru dia tau bersyukur... Kalau nak jauh lagi pi LONdon seminggu je ...aku gerenti dia akan sedar betapa bersyukur jadi rakyat Malaysia... , yang nak menghuruharakan negara kita ni cuma puak2 ni je.

mohamed said...

"Baca tak percaya

May 20, 2012 10:01 PM"

Aku percaya, bau cina memang terserlah. Hingga di kertas pun boleh bau kejahatannya.

komandomelayu said...

Kumpulan adik abang kluar umno! LANCAU LU!

Melayu Perak said...

hai bro komando melayu....

lama tak dengor...

apa khabor...