IKLAN BERBAYAR

Friday, June 22, 2012

ANWAR..ATTATURK.



Mustafa Kemal Atatürk 1881-10 November 1938 adalah pengasas Republik Turki. Beliau merupakan pegawai tentera, pemimpin revolusi, negarawan dan Presiden Turki yang pertama.

Beliau adalah komander tentera yang berjaya dan berkhidmat sebagai panglima tentera semasa Pertempuran Gallipoli iaitu ketika Perang Dunia I. Angkatan tentera pimpinan beliau berjaya merampas kembali wilayah Anatolia dan Palestin. Ketika itu Empayar Ottoman / Uthmaniyah sedang dikoyak-koyak oleh Tentera Bersekutu. Mujurlah Mustafa Kemal telah memimpin pergerakan kebangsaan Turki menghadapi Perang Kemerdekaan Turki.
Beliau telah memindahkan ibu negara Turki dari Istanbul ke Angora yang kini dikenali sebagai Ankara.
Mustafa Kemal telah membentuk semula aspek kehidupan rakyat Turki agar sesuai dengan tuntutan semasa yang kemudian dipangil ideologi Kemalist. Ideologi ini bertujuan menyediakan Turki ke arah negara moden, demokratik dan negara sekular, positif dan bertindak rasional.
Beliau memerintah dari tahun 1918 hingga 1934. Beliau adalah seorang negarawan yang berkebolehan dalam bidang politik. Memeperkenalkan sistem politik sekularisme, beliau ‘berjaya’ meruntuhkan empayar Turki Uthmaniyyah.
Mustafa Kamal Ataturk meninggal dunia pada tahun 1938 dan telah dikebumikan di sebuah makam di Ankara iaitu ibu negaranya.
Dosa Mustafa Kemal:
1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tali leher dan topi (sesuai dengan kehendak Barat)
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa “negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden”
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan.
10. Agama Islam juga dibuang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan.
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang Barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris,faraid secara Islam.
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Mengganggap dirinya Tuhan sama seperti Firaun. Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya “Siapa Tuhan dan di mana Tuhan tinggal?”. Oleh kerana takut, askar tersebut menjawab “Kamal Atartuk adalah Tuhan” beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.
KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN
Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.
Antaranya ialah:
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung.
3. Penyakit darah tinggi.
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam. Pembantu-pembantunya juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau.
Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka yang bertanggungjawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk.
Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 September 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas lalu dia sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.
Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya.
Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (susah jenazahnya hendak masuk ke liang lahad). Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama EtnaGrafi di Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).
Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan marmar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu marmar.
Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa “Jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!” Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui 


AIDC

40 comments:

Anonymous said...

heeyyyyy..dasyat nyer..Anuar? hanya Allah maha besar dan maha mengetahui akan nasibnya!!!!

Anonymous said...

moga anwar bastard tidak tergolong sama seperti kamal attaturk nie....sempat bertaubat sebelum ajal menjemput.

mohd. natar said...

... Riak muka Anwar menampakkan seperti ianya sedang berpenyakit. Nantikan sahaja saat kematiannya. Tidak seperti Mustafa Kemal Ataturk, kematian Anwar mungkin akan dimandikan, dikafankan serta disembahyangkan oleh Nik Aziz atau Hadi Awang. Silap silap anjing anjing DAP yang telah diizinkan oleh PAS menyebut beberapa kerat ayat ayat Quran (walau pun salah sebutannya) akan turut sama. Mohon dipercepatkan episod ini supaya negara kita akan aman damai tanpa demonstrasi jalanan yang merugikan banyak pihak ...

Anonymous said...

sebiji bebb muka anwa dgn kamal antatuk..

Anonymous said...

Nuar pun lebih kurang je...lepas solat Isyak, sontot lubang (bukan aku kata, Azizan kata). Bulan puasa pun main betina, balik rumah jadi imam solat (bukan aku kata, Nalla kata). Itu dosa dia dengan pasangan dia. Dosa dengan Islam pula agenda pluralisme dia. Dosa dengan rakyat pula, duit yang dia rembat sampai sekarang keluarga dia hidup mewah berpuluh tahun lamanya. Membohong pagi petang.

ANWAR EJEN ISRAEL said...

Aku tak nak cakap byk. Aku harap diberi peluang utk menyaksikan balasan kpd mereka yg bersungguh sungguh memecahbelahkan umat Islam dgn mendampingi kafir harbi.

Anonymous said...

anuwar dah naik haji dua kali..kirax2 kurang sikit kot..

p/s:byk kali naik haji-haji dam.

Anonymous said...

Ya ALLAH ya tuhanku sekelian alam, kau ampunilah seluruh dosa umat islam di seluruh dunia khususnya di Malaysia. Dan janganlah kau biarkan manusia bernama Anwar Ibrahim memerintah Malaysia walaupun sesaat, ataupun Nik Aziz dan sekutunya.

Wahai Allah tuhan sekelian alam, yang maha pemurah lagi maha penyayang, jauhkan sama sekali kuncu kuncu DAP dari menjahanamkan negara islam Malaysia, Amin yaRabbal Alamin....

Anonymous said...

Anon 11.41

Amin

Dan juga LIM Kit Siang , Lim Guan Eng . Karpal Singh dan kuncu kuncu DAP anti Islam

Uni Osagi said...

ANWAR ASS-SCREWER

shopsy said...

insaf bila baca bukti seksaan Allah..semoga diberi kesempatan utk bertaubat..amin

Anonymous said...

musuh UMNO itu adalah mereka yang berjuang untuk keadilan rakyat atau keadilan Islam ................

faham2 sajalah.... jika seseorang yang BILA umno TAK SUKA..............

musuh umno = ORANG YG TAK MAMPU JAGA KEPENTINGAN UMNO!

Anonymous said...

MUKMIN TERLALU CEPAT angkat orang yang tidak dikenali dari dekat sebagai idola dan semua itu dibuat kerana mahu tumpang populariti.

Anonymous said...

insan yang kurang ilmu duniawi akan tunjuk thumb up pada mantan PM TEMASEK dengan harapan sifat-sifat duniawi mantan PM itu boleh membantu menaikkan imej duniawi si insan tadi.

Anonymous said...

sebab tu takut mubahalah kot? ye laaa..takut kena sebijik cam kamal attartuk tu..

Anonymous said...

waahh.......terror buat statement!

Anonymous said...

Kita Harap Anwar Zionist, penjilat2 Wali Terompah Jamban, ahlul2 bahalul dan pengikut giler Fuckaton, harap buka minda dan jangan terlalu ikut perasaan, dendam kesumat, hasad dengki dan busok hati. Itu contoh buat spesis2 haramjadah bernama Kemal Attaturk. Perangai, gelagat dan pe'il serupa Wali Terompah Jamban Nik Najis, Anwar AlJubori dan pemimpin2 terencat akal Fuckaton haramjadah. Ingat2, cukop2lah, insaf dan bertaubat, sebelum ajal datang didepan mata. Selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari menyokong Fuckaton Haramjadah, Wali Terompah jamban, Parti Ajaran Songsang, Anwar Zionist, pejuang keselamatan Israel Zionist, pembunoh rakyat Palestina, pemecah umat Islam dan negara2 Islam. Janganlah merelakan diri anda menerima Laknat Allah kerana bersengkongkol dgn Fuckaton Haramjadah dan pemimpin2 keparat, bangsat dan lhanat. Selamatkanla Bumi Tanah Melayu.

Tun Teja said...

Semoga Anwar, keluarga dan penyokong PKR ditimpa musibah seperti yang dialami oleh puak kaum Nabi Luth.

Anonymous said...

Anon 1:18 AM..
Siapa perjuangkan islam? Anwar ke? Habis, siapa pulak yg terang2 sokong Israel? Siapa pulak yg sanggup diperkudakan DAP? Siapa pula yg mengambil pejuang murtad dan LGBT sebagai rakan? Siapa pulak yg beri ucapan unsur pluralisma? Siapa pulak yg gadai kalimah Allah? Siapa pulak yg meliwat pekerja sendiri? Percayalah ini bukan cerita politik semata2.. Ini pemimpin yg rosak akhlak dan akidah. UMNO tak bermusuh dgn sesiapa tetapi sebahagian manusia yg gagal dlm UMNO biasanya akan memusuhi UMNO.

RH said...

Anuar fikir dia akan hidup lama. Biarkan. Dan kita semua umat Islam di Malaysia, berjaga-jagalah dengan episod anuar seterusnya. Kuatkan hati, jangan berganjak walaupun dipelawa dgn timbunan wang dari anuar & gengnya. Itulah harga diri kita - bersama bersatu menangkis hasutan nuar.

Anonymous said...

Bandingan perangai, gelagat dan Pe'il Anwar Zionist dgn Attaturk :
Mustafa Kemal mempunyai hubungan yang erat dengan kaum Yahudi. Kalaupun hubungan itu tidak melebihi hubungan dengan Inggeris, namun setidak-tidaknya hubungan itu tidak kurang daripadanya.
Orang-orang Yahudi telah memberikan dukungan dan panduan yang cukup besar kepada Mustafa Kemal dalam rangka menghancurkn agama Islam di Turki. Demikian pula hubungan langsungnya dengan Yahudi, hampir tidak dapat dihitung.Perlu diingat, Mustafa Kemal lahir di kota Tesalonika, sebuah bandar Yahudi. Fakta ini telah menimbulkan satu tanda tanya yang besar mengenai asal-usulnya pula.
Tesalonika adalah negeri orang Yahudi, di mana terdapat 100,000 orang Yahudi dari keseluruhan jumlah penduduknya seramai 140,000 orang.
Anwar Zionist adalah barua lahanat Yahudi Zionist. Beliau akan bermati matian berjuang untuk keselamatan Israel Zionist.
Cara kematian Ataturk terjadi dengan begitu hina sekali sama ada ketika di ambang kematiannya ataupun selepas kematiannya. Ketika beliau menghadapi sakaratul maut, beliau masih lagi berminat dengan perkara-perkara maksiat seperti minum arak,berzina dan ke pusat-pusat kasino. Allah membalas dengan menghodohkan mukanya, di mana bahagian perutnya bengkak, ototnya kendur dan beliau mengadu sukar untuk bernafas.

Badannya pula mula dipanaskan Allah sehinggakan Ataturk melekapkan ketulan-ketulan ais di badannya. Pihak bomba juga dipanggil untuk memancutkan air ke dinding biliknya.Sepertimana yang telah dikatakan oleh Lord Kinross, “…But the rooms of the palace proved almost as hot, and everyday firemen came to spray water on the outside walls of Ataturk’s bedroom.” Kepanasan yang dialami oleh Ataturk ini, menjadikannya tidak selesa tinggal di istana Dolmabahce itu sehingga beliau meminta dirinya direndamkan di dalam Selat Bosphorus.
Anwar zionist, hidup dalam songsang dan terkutok. Beliau bergeluamang dalam kancah terkutok lagi jijik, iaitu ketagihan terhadap lobang taik, lobang najis, lobang jubor, jantan2, bypren2, adik2 terangkat, isteri2 orang, Mak Nyah2, pelacur2 jalanan, Cina Doll, Tamil Doll, Mak Nyah Doll, Siam Doll, dan Sam Doll.
Persamaam yg banyak diantara spesis2 yg sama keparat, bngsat, lahanat lagi terkutok.
Harap2 pencacai2 dan penjilat2 insa dan bertaubat sebelum ajal datang didepan mata. jawap lah azab kubr, menykong Bapa Liwat, Bapa Zina, Bapa terkutk, Bapa barua Yahudi zionist, Bapa tak Bermral, Bapa Takde maruah, Bapa Persak, Anwar AlJubori dan Fuckatn haramjadah.

Anonymous said...

Aku ada kawan. Uncle tu kata, Anwar Mati besok Al-Fatihah pun dia x nak sedekahkan...begitu bencinya orang kat Anuar nih..

Anonymous said...

Kemal Attaturk hidup dalam bergelumang dalam kemasiatan, Zina, Liwat, pelacur, arak dan LBGT, plurisma, kebebasan, nafsu membabi, semua ikut otak kepala mak bapak dia punya suka. Kalau Dibandingkan dgn Wali Terompah Jamban, parti Ajran Songsang dan Anwar Zionist, memang tak jauh beza, sama dan serupa.
Kita seu tahu yg Anwar Zionist memang hidup dalam kesongsangan. Liwat, Jubor, Zina, pelacur memnag tak dapat dipisahkan dari Anwar Zionist. Didalam bulan puasa pun beliau akan melakukan perbuatan terkutok, petikan dari mangsa beliau " Selepas melakukan perbuatan terkutok, beliau terburu buru bergegas pergi dgn alasan ingin mengerjakna solah tarawih" Mungkin kot ahlul2 bahalul sedang menunggu beliau untuk cium tangan, peluk cium nak dapat berkat baru lepas melakukan perbuatan terkutok. Inilah bahlolnya ahlul2 PAS yg bengap nak mampos.
Selepas meliwat Saiful, beliau akan makan karipap dan akan mengadakan tazirah agama bab Mandi Junub bersama mangsa. Kan keparat dan songsangnya Anwar Aljubori.
Selamtkanlah diri dan keluarga, jauhilah dari menyokong pemimpin2 terencat akal lagi terkutok Fuckatan haramjadah, yg sesat lagi terkutok.

Anonymous said...

Saturday, 23 June 2012

PANAS!!!!... PENJELASAN MANTAN BENDAHARI UMNO BAHAGIAN PERMATANG PAUH, MENGAPA BELIAU MENYOKONG PAKATAN RAKYAT YANG DIPIMPIN OLEH DATUK SERI ANWAR IBRAHIM..

Program Merdeka Rakyat pada 2 Jun baru-baru di kejutkan dengan kemunculan Bekas Bendahari Umno Bahagian Permatang Pauh, Mustafa bin Man di atas pentas Pakatan Rakyat di padang awam Taman Guar Perahu.


Yang ramai terkejut sudah tentu pemimpin-pemimpin UMNO Permatang Pauh. Ikuti pendedahannya, kenapa beliau sertai Pakatan Rakyat..
Kemunculan saya dalam program Merdeka Rakyat di padang awam Taman Guar Perahu,pada 2 Jun 2012 yang lalu adalah kerana ingin memberikan sedikit sumbangan khususnya kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dalam rangka Pakatan Rakyat (PR) untuk menawan Putrajaya.

Cita-cita besar ini bukanlah mudah untuk dicapai kerana yang akan dilawan bukan sahaja jentera Barisan Nasional tetapi juga jentera kerajaan.

Usaha dan cita- cita ini tidak akan tercapai jika kita membiarkan para pemimpin sahaja yang bertungkus lumus bekerja untuk kemenangan bagi pihak kita rakyat Malaysia.

Setiap daripada kita mempunyai peranan dan tanggung jawab masing-masing samaada secara terang atau terselindung.

Saya tampil kerana sudah sampai masanya saya sebagai rakyat, membuang sikap takut dan bimbang dengan segala bentuk tindakan yang mungkin dikenakan terhadap saya sebagai seorang kaki tangan kerajaan.

Sampai bila rasa takut dan bimbang ini hendak dibiarkan berada dalam hati sedangkan saya hidup dalam sebuah negara yang sudah lebih 50 tahun merdeka?

Saya perlu memberikan sumbangan dalam usaha PR mengambil alih kerajaan yang ada sekarang ini.

Kalau kita semua masih takut dan bimbang dengan risiko yang akan kita terima dalam perjuangan yang murni ini, saya rasa kita tidak akan kemana. Peranan yang boleh kita sumbangkan mungkin berbeza-beza tetap ia mat penting kearah mencapai cita-cita besar ini.

Saya juga berani tampil secara terbuka di hadapan khalayak kerana secara peribadi saya penuh yakin bahawa Anwar Ibrahim tidak bersalah atas segala pertuduhan dan fitnah yang beliau telah dan sedang hadapi sekarang ini.

Saya berpeluang memerhati peribadi dan akhlak beliau secara dekat sejak zaman awal 80an lagi. Beliau bukanlah orang yang rendah moral seperti yang didakwa. Anwar Ibrahim sebaliknya ialah seorang pejuang tulen.

Saya katakan begitu kerana ketika beliau sudah begituhampir dengan jawatan Perdana Menteri, beliau memilih untuk mempertahankan prinsip yang beliaupegang. Jika beliau hendakkan jawatan tersebut, tentulah beliau boleh pilih untuk bersekongkol dengan ketuanya. Pilihan itu cukup mudah.

Saya juga yakin bahawa rakan-rakan saya dalam Jawatan kuasa Umno Bahagian Permatang Pauh sebelum pemecatan Anwar, tahu dan percaya bahawa Anwar tidak bersalah. Beliau bukanlah orang yang mempunyai perwatakan seperti yang digembar-gemburkan.

Namun, mereka terpaksa memilih untuk bersekongkol dengan musuh beliau kerana kepentingan-kepentingan peribadi yang akan diperoleh jika terus berada dalam Umno.

Sangat menyedihkan kerana sebagai orang yang beragama Islam, kita tergamak membiarkan Anwar diaib dan difitnah dengan begitu dahsyat sekali.

Pertuduhan ke atas beliau pula bertaliarus dan sebilangan daripada kita yang suatu ketika dulu sanggup memeluk dan mencium pipi dan tangan Anwar, mengepung beliau setiap kali beliau pulang ke Permatang Pauh, hinggakan rakya tbiasa di bawah pun sukar hendak menceritakan masalah mereka kepada beliau, sanggup bersubahat untuk menganiayai beliau.

InsyaAllah, saya penuh yakin bahawa berkat pengorbanan dan kesungguhan usaha pimpinan PR dan juga seluruh rakyat yang cintaakan keadilan, keamanan dan keharmonian hidup, kita akan dapat mengubah nasib dan masa depan kita serta generasi akan datang dalam Pilihanraya Umum ke 13 ini.

Anonymous said...

Cikgu"S"
Daripada firasat teman,Anwar dah tak percaya alam akhirat lagi.Baginya alam barzah dan alam akhirat hanya satu dongengan sahaja.
Sebab itu dia mengambil kesempatan sepenuhnya sementara hidup dalam dunia ini.Semua benda dia sapu.Dia mahu runtuhkan segala-galanya, bangsa,negara mahu pun agama.Biar segalanya hancur bersama jasadnya yang akan hancur di mamah bumi.Itu lah tekad dalam hatinye.
Sebenarnye segalanya ini bermula apabila dia di pecat daripada kerajaan dan UMNO dahulu.Anwar mahu jadikan UMNO sebagai flatfom untuk dia berkuasa,tetapi UMNO tendang dia jauh2.Itulah permulaan bibit dendam yang bercambah dalam hati dan jiwanya.Anwar juga menyalahkan takdir kerana takdir tidak menyebelahinya.Anwar lupa,bahawa takdir telah menentukan dia tidak layak menjadi pemimpin lebih 28 juta umat manusia di Malaysia ini.Barang kali dari jumlah itu ada seorang dua yang bertaraf wali Allah.Siapa tahu? Manusia wali yang benar2 bertaraf wali.Buikan wali terompah (mengikut istilah anwar) yang mencampur adukkan hal2 dunia dengan akhirat.
Yang perlu kita ingat ialah hidup ini tidak panjang.Kita bukan boleh menongkat langit.Esuk lusa atau beberapa tahun lagi akan tamatlah riwayat kita ini.Kemudian kemana kita pergi? keliang lahad yang sempit,gelap,panas,dan mungkin juga penuh berair.Di situlah kita akan kekal abadi haingga hari kiamat kelak.Itu pun kalau kamu percaya wahai Anwar!

Anonymous said...

saudara GAP, tolong siasat kenapa nurul Izah menyebok sangat kat Trafik Udara? bukankah itu tempat paling penting di negara ini? bijak sampai manakah budak pompuan bangang sampai nak siasat tempat itu, sedangkan tempat itu sepatutnya bebas dari sebarang mainan politik? saya benci pada keluarga jembalang ini, hingga tempat yang sepatutnya mempunyai halangan keselamatan yang tinggi, dia dok pergi ganggu. kenapa atasan Jabatan Penerbangan Awam membenarkan langsuir ini? Tolong hapuskan mainan fitnah keluarga jin afrit ini.

Anonymous said...

Anon 11:48 AM.. Dia dapat jadi calon Adun tak? Harap2 dapat la yek maklumlah kerusi itukan dlm kategori menang dlm tangan. Gile ko permatang pauh tu! Hahaha kalau betulpun org tak kesah beli membeli org ni memang budaya PgayR. Cerita camni ko nak percaya? Fitnah jahat Umno apa kalau kesemuanya keluar dari mulut Anugayrah Jijah dan org kuatnya sendiri. Errr apecer sokongan Anugayrah Jijah keselamatan Israel dlm BBC? Apecer sokongan LGBT ketika di India? Apecer nak sokong kalimah Allah utk kristian di Sabah? Dey merepek la lu macha... minum XO ka?

Anonymous said...

Semua mereka orang-orang yang kecewa akan menbusuk-busukan UMNO kerana UMNO tidk dapat memenuhi impian mereka. seperti Anwar mengkayakan kroni2nya dengan mengambil duit rakyat. Kalau Anwar kayakan 150 orang kita boleh agak berapa ramai lagi akan menyokong Anwar sebab mereka dapat ganjaran drp kroni-kroni tersebut.

Anonymous said...

Kalau seseorang manusia itu membuat perkara perkara yang baik dan meninggalkan perkara perkara yang dilarang, tentu hidupnya akan bahagia dunia & akhirat.

Anonymous said...

Anwar Zionist dan Wali Terompah jamban yg sanggup bersengkongkol dgn syaitan demi kuasa politik dan pemimpin2 terencat akal fuckaton haramjadah, sudah harus drejam sperti orang haji buat lontar. Mereka in adalah spesis2 musibat anak didik Dajjal lahanat, yg matlamat untk menghancurkan Islam, memecah belah oraang2 Islam. MEREKA MELALAK LALAK konon demokeraksi lah, hak asasi lah, LBGT lah, kebebasan lah, reforbasi lah, itu semua mak bapak dia punya suka lah. Tetapi matlamat mereka adlah menghalal cara. Liwat atas dasar suka sama suka, jantan sama jantan, betina sama betina, semua orite kepala bapak Anwar Zionist.
Insaflah dan bertaubat lah pencacai2 dan penjilat2 juboq blendir Anwar Zionist, pejuang keselamatan Israel Zionist, sebelum ajal datang didepan mata, jawab la dalam kubor menyokong anak Dajjal, Bapa Liwat, Bapa Zina, Bapa Korupsi, Bapa tal bermoral, Bapa Bacul, Bapa Perosak agama, bngsa dan negara.

Anonymous said...

Dulu aku undi PAS. Tapi next PRU, sori la PAS. Aku tgk PAS da teruk la. Aku x suka PAS sekutu dgn DAP. Sbb ni aku akan undi protes trhadap PAS. Aku akan undi BN. Bye bye PAS.

Anonymous said...

anon 11:48 am

kawasan permatang pauh tuuuuu..mungkin dia salah sorang kroni.. so kena la backing bos dia..itu pun hang tak tau ka? aiya...

Anonymous said...

aku musykil sesangat dengan ulamak pas dan ustaz azhar ni....dah banyak kali video soal jawab hukum hakam agama aku tak pernah tengok atau dengar soalan dari jemaah yang hadir berkenaan " Amalan Pluralisme dalam agama islam " samada ulamak pas seperti tok guru dan uztaz azhar sokong atau tidak..dan hukum amalan pluralisme mereka sokong atau sebaliknya....asyik-asyik soalan pasal mandi junub aje hehehehe sesapa yang hadir tolong tanyakan soalan up to date le sikit......karl

Anonymous said...

Anwar Aljubs maknusia JAHANAM!!

Lenyapkan dia dari bumi Malaysia demi Negara tercinta!!

Anonymous said...

ANU WAR ATTARTURKYA...pengkhianat agama, bangsa dan negara...pencetus politik fitnah yg teramat keji di donia ini....

Anonymous said...

Anon 1:18 ab mmg besar punya BAHLOL!!

Rosak Bangsa, Agama dan Negara kalau Malaysia byk binatang mcm ni!!

Anonymous said...

pendek je aku nak tulis..kalu kluar nnti jgn panggil katak plak

yg lompat pkr sah .. yg lompat bn xsah

yg lompat pkr ulamak..yg lompat bn katak...ambik ko

mohd. natar said...

... Masya'Allah. Masih ada lagi orang yang percaya bahawa Anwar itu tak bersalah?. Istighafar lah beb ...

Tun Teja said...

Kamal Ataturk was an alcoholic.
The interesting thing is that all his possessions were donated to Republican People’s Party.
But as for Anwar, when he dies, would he declare his will that all his possessions including the money that he squandered from during his tenure in 1990s to be donated to public fund?

Anonymous said...

samalah dgn pas piss pus munafik laknat penjilat kafir harbi dap serto penyokong anuwar attaturk sodomer