Sunday, June 3, 2012

CHINA PRESS MAKIN PERTIKAI KREDIBEL ANWAR.


AIDCNews – 01/06/12 – ‘Mulut Anwar Ibrahim berbohong lagi’, tulis Tan Wei Min dalam Ruangan Kedai Kopi Orang Ramai muka surat 17, China Press, 26 Mei.
Tulisan akhbar berbahasa Cina itu diterjemahkan ke Bahasa Melayu olehbrulittlechina.blogspot.com/
“Ramalan Pemimpin Pakatan Rakyat Anwar Ibrahim sekali lagi kecundang, menyebabkan menerima kritikan dari kalangan orang-orang Cina. Beliau berkali-kali cuba mencipta sesuatu isu untuk berbohong, cuba mahu mendapatkan tiket undi simpati, pada mulanya ramai orang menyokong dan mempercayai beliau kini sudah rasa tidak yakin dan tidak boleh percaya kepada beliau yang agak membosankan.
“3 tahun lepas iaitu pada tahun 2008, Anwar Ibrahim menyebarkan berita mengatakan ahli-ahli BN akan lompat parti ke Pakatan Rakyat, dimana beliau mengatakan kerajaan BN akan jatuh pada tarikh 16 September 2008, akhirnya peristiwa 916 tidak berlaku dan tidak kesampaian, ia sebagai satu pembohongan besar dalam arena politik, kesan dari perbuatan beliau itu kini sudah hilang kepercayaan,” kata Tan.
Penulis akhbar China Press itu berkata selepas berbohong berkenaan kerajaan 16 September 2008, Anwar sekali lagi mengulangi pembohongan yang sama, kini melibatkan lompat parti dari Sabah pula.
“Baru-baru ini mulut Anwar Ibrahim bercakap besar lagi, mengatakan dalam masa seminggu dua ini akan ada perubahan di negeri Sabah yang boleh memeranjatkan seluruh rakyat Malaysia. Dikatakan ada sekumpulan pemimpin politik yang berwibawa di negeri Sabah akan buat satu pengumuman dalam seminggu dua ini, untuk membantu Pakatan Rakyat melangkah ke Putrajaya ambil alih kerajaan pusat.
“Anwar Ibrahim berkata, kumpulan ini adalah pemimpin dari kalangan orang Islam dan pemimpin dari kalangan orang Kadazan yang sangat rapat dengan UMNO, mereka bukan sahaja memberi laluan kepada Pakatan Rakyat, mereka juga akan membantu Pakatan Rakyat, mereka berharap dengan bantuan mereka Negara ini akan ada perubahan besar dalam ekonomi dan politik.
“Ada contoh kesilapan yang pernah dibuat sebelum ini, orang ramai sudah tidak percaya ramalan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim, mereka hanya anggap itu jika berlaku pun satu kebetulan sahaja dan ambil sikap tidak percaya, mereka kini tengok dan lihat apa lagi permainan yang Anwar Ibrahim akan keluarkan. Yang sangat mengecewakan ialah, setelah dua minggu berlalu ditambah lagi masa dua minggu lagi, akhirnya senyap begitu sahaja.
“Rakyat tidak membantah mana-mana pemimpin politik buat sesuatu kenyataan, kerana ini adalah salah satu cara hidup mereka berpolitik, tetapi rakyat tidak akan mengizinkan orang yang suka bercakap bohong. Jika pembohongan Anwar Ibrahim itu sudah menjadi kelaziman dan kebiasaan beliau, rakyat tidak akan terpedaya lagi, seorang politik yang pandai bercakap tetapi tidak boleh dipercayai lagi, akhirnya akan ditinggalkan oleh pengundi, ” katanya.

15 comments:

Anonymous said...

Alangkan mat saleh pun dah labelkan Al-Juburi ni sesumpah, itupun ada jugak yang banggang nak jadi pencacai dia...

Kah kah kah kah.. mesti pencacai2 tu spesis buta hati dan sakit otak....

ISAC said...

Buta hati, tak ada iman...

Anonymous said...

good post gap...

syawat nak undi pakatan da menurun ni ..pok sheikh kena cari makjun tongkat ali ni.. macamana nak ransang bg stem balik...ada apa2 idea ka..nak bg stem kaum cina....ha...

ps=''xpa saya jadi tpm sj ...dap buleh jadi PM... apa salahnya... sy bukan gila pangkat pun, janji keadilan dpt ditegakkan..''

ha...ok tak??

Anonymous said...

Lagi mau kasi stim, Al-juburi boleh cakap begini....

"Orang mau angkat saya jadi PM, tapi mengenangkan sokong rakyat kaum Cina beri yang undi solid pada PR, saya akan bersungguh-sungguh untuk lantik wakil kaum mereka (Cina) menjadi Presiden pertama Malaysia. Saya jadi kuli batak pun takpe la...."

Kah kah kah kah.... hari ni menang pilihanraya, esok kita raya dengan suntut bontot.....

usin said...

tau takpe...hahahaha

Anonymous said...

Bila sebut bab hubungan anwar dgn kaum cina je. Teringat video china doll HAHAHA.. hadoy nuor nuor..

Anonymous said...

Anwar AlJubs dan pemimpin pembangkang lain mulot bau TAIK!!

Anonymous said...

anwar adalah manusia yang tak tahu beza bohong dan benar apabila bercakap. malangnya ada org yang masih percaya..

budak kampung said...

Baru tau kena tipu?Ape ke lama sangat nak sedor kaum Cina ni yop?

Anonymous said...

Dalam ucapan perasmian Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) yang diketuai beliau, Tengku Razaleigh berkata orang Melayu yang bersifat rasis adalah bertentangan dengan ajaran Islam dan “kurang Islamik.”
“Saya tahu bahawa orang Melayu termasuk kaum-kaum lain di negara ini tidak rasis dan tidak pernah rasis tetapi bersikap perkauman kerana dimanipulasikan oleh pihak-pihak yang berkepentingan supaya berkelakuan, berfikir dan bertindak sebagai ‘komunalis’ yakni kaum yang bersifat perkauman.
“Bagi orang Melayu sikap seperti itu sama sekali bertentangan dengan ajaran Islam dan apabila orang Melayu bersifat kurang Islamik mereka cenderung ke arah perkauman atau rasis, berbalik kepada zaman jahiliah sebelum Nabi Muhammad SAW (yang) berdakwah menentang kepercayaan dan fikiran jahiliah,” katanya di Memorial Tunku Abdul Rahman Putra di sini.

Anonymous said...

Bagaimana pula dengan orang Melayu yang rasis kepada bangsa sendiri hanya kerana perbezaan fahaman politik seperti PAS. PAS membahagikan orang Melayu kepada 2 golongan Islam menyokong PAS dan Islam penyokong UMNO yang dilebal PAS sebagi kafir. PAS menganggap orang Islam penyokong UMNO mesti diperangi dan dianaktirikan.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Ini hari lu baru tau kah? Gua sudah manyak lama tahu itu Anwar Ibrahim punya hal.Dia punya lidah selupe itu biawak punya lidah.Atak cabang itu macam laa.Kita olang gulayu sutak manyak lama kena tipu sama ini olang.Ini olang manyak cilaka oooi.
Mali lamai2 kita sama2 buang ini olang.Tak usah undi sama dia.Kasi dia hancur undi punya jam.
Haiya,hali2 tipu olang.itu Tuan Alla manyak malah sama olang suka tipu punya.Haiyaaa.

Anonymous said...

najis muka ada duduk jugak lagi mau sembah kaa....?

anti bohmau said...

GAP,

manusia yg suka menipu mcm nwar mana ada kredibility?????????

pengawal istana khir toyo said...

Itulah orang yang berasal dari UMNO, Anwar Ibrahim kan anak didik tok det. Tok det latih, beri tarbiah dan didik dia dari 1981 - 1998 (18 tahun). Wahai orang-orang UMNO, jangan lupa fakta itu.