Saturday, June 2, 2012

EMAIL : KENAPA PAS TAK SERANG KERABAT JOHOR NI ?



Seorang Kerabat utama Diraja Johor telah menjual tanahnya di Selong,Johor (Berhampiran Senai) seluas 6 ekar kepada sebuah madrasah Tahfiz yang terletak bersebelahan tanah sebanyak RM1.2 juta walaupun telah ditawarkan sebanyak 2 juta oleh pihak lain.

Urusan penyerahan deposit telah dilakukan oleh pihak madrasah ketika mengadap kerabat utama ini minggu lalu setelah pihak pengurusan madrasah giat mencari dana selama 4 bulan dan beberapa orang usahawan melayu Islam telah menyambut takazah ini dan InsyAllah Jannah untuk mereka mereka ini.

Kerabat utama ini akan menyerahkan kembali sebahagian dari hasil jualan tanah kepada madrasah tersebut dan sebahagian besar yang lain kepada madrasah madrasah tahfiz yang terpilih di Johor tanpa mengambil sesen pun untuk keperluan peribadi baginda.Kaedah penjualan cara ini telah diputuskan yang terbaik setelah mengambil kira beberapa kaedah lain.

Untuk makluman,kerabat utama diraja Johor ini sering mengundang para tahfiz dari madrasah ini untuk mengetuai sembahyang Terawih dan majlis majlis amal yang lain di istana baginda.

Mohon seluruh blogger yang berugama Islam agar mendoakan kerahmatan Allah kepada beliau terutama kepada Almarhum DYMM Sultan Iskandar dan kepada Raja Raja Melayu serta seluruhnya umat Islam amnya.

Semuga jihad baginda juga menjadi asbab Islam subur di Malaysia.InsyAllah

35 comments:

Anonymous said...

First..... Yeah.

Hidup Melayu

Daulat Tuanku

Anonymous said...

alangkah terhinanya nizar cowboy...

cowboy ...sebab cakap dulu baru pikir

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Zaeydee said...

Isu ni tak sting bagi Pas...takde politik mileage..takde orang2 UMNO atau BN terlibat...cuba kalau ada.. sebulan isu tersebut dimainkan dalam akhbar haramkah mereka...dok gitu

kingnek said...

Seperti raja petra kata, sraja muda boleh dapat www1 secara percuma tapi mengikut prosedur. pasal tu dia kena kutuk. lagi satu, gaji bagi raja dan sultan diberi semula pada foundation. malang bagi mereka yang menfhina raja yang tak bersalah

Anonymous said...

Tq GAP.
Jazakallah
Incik telagi mandiri®

Anonymous said...

Tampar aka nizar gila nak jadi MB dulu jadi MB sebab dia melayu jika tidak dAP yg jdi mb buln dia, dia jadi kuda untk d liwat oleh pkr dan dap itu ja

Anonymous said...

Orang Melayu dan orang Islam yang tidak tahu permainan licik politik DAP dan PKR memang bodoh...teramat bodoh sebab mudah diperbodohkan...

Anonymous said...

Orang Melayu dan orang Islam yang tidak tahu permainan licik politik DAP dan PKR memang bodoh...teramat bodoh sebab mudah diperbodohkan...

Anonymous said...

semoga mereka yg tersalah jalan kembali pulang ke jalan yg benar..cuma kawe hairan pasal apa hari malam bulan dah terang tapi perjalanan orang2 disuluhi cahaya bulan itu masih menggunakan satu mata untuk berjalan malam walaupun disinari cahaya bulan tersebut sambil bermimpi menaiki roket ke Bulan yg paling tinngi tergantung diatas pokok kelapa?????

hangkedee said...

999 tahun beri tanah kepada kaum kerabat bintang 3.Itu bari perintsh 11 bulan kalau perintah Malaysia alamat malayspork jadinya.

Anonymous said...

Soal dia nak wakaf harta utk mesjid ka, madrasah ka....

itu kewajipan sebagai kepala rakyat.

Soal guna harta sendiri, bagi sorang kepala rakyat(kununnya), sedekah duit pd setan, beli no plate keta....

buat ramai org penin kepala!!!

Anonymous said...

Melayu tak perlukan kepala rakyat yg kelihatan BOROS serta membazir, walaupun kununnya... guna harta sendiri.

Boros & membazir ni, kerja kerabat SETAN...!!!

Anonymous said...

Rakyat juga tak perlukan pemimpin yang asyik minta sedekah dari rakyat
setiap ceramah atau minta sedekah kononnya untuk membina jalan raya....

BOMO THAILAND said...

OOOOOOO...BOROS ITU KERABAT SETAN? AKU SETUJU.

TAPI PENGOTOR ITU PUN SEDARA SETAN JUGAK! NAK NAFIKAN KE?

PUAK HIMPUNAN HIJAU BERKETAYAP PUTIH, PUAK ANJING BERNAMA BERSIH PUN SEDARA SETAN JUGAK KAN?

MMMUAHAHAHAHAHA

BOMO THAILAND said...

BOROS..

KEPALA RAKYAT BESERTA KAUM KERABAT DARI PUAK2 HIJAU BERKETAYAP ATAU BERSERBAN PUTIH PUN ADA NOMBOR2 PLAT ISTIMEWA. DAPAT FREE KE? TAK BELI? HMMMMM...BOLEH KENA SIASAT NIH..

KALAU BELI PULAK, TAK BOROS KE? KERABAT SETAN JUGAK LE KAN..

WAKAKAKAKAKAKA

Anonymous said...

TAZKIRAH IMAN vs PROPAGANDA SEKULAR UMNO

Dari Abu Hurairah ra, Rasulullah saw bersabda, “Iman itu memiliki tujuh puluh cabang (riwayat lain tujuh puluh tujuh cabang) dan yang paling utama ialah Laa ilaaha illa Allah, dan yang terendah ialah membuang duri dari jalan. Dan malu juga merupakan salah satu cabang iman.”(Ashhabus Sittah).

Jika ... anjuran "membuang duri dari jalan" adalah sebahagian dari iman & ubudiyyah kepada Allah.... inikan MEMBINA JALAN RAYA untuk kebaikan seluruh manusia ... sudah tentu merupakan satu sedekah, ibadat, jihad dan tanda kepatuhan kepada Allah & Rasul yang tidak kurang pahalanya. In juga amal jariah yang berkekalan sehingga kiamat jika jalan raya tersebut masih digunakan.

Pandangan & tindakan TGNA amat menepati semangat syarak yang menuntut kita berlumba2 dengan kebajikan & pahala terutama mereka2 yang diberi rezeki yang banyak!

Cuma, penganut2 taksub UMNO cuba menyesatkan ummah dengan pandangan songsang jahiliyyah mereka terhadap TGNA & PAS!

UMNO sudah tidak relevan lagi dengan Islam & Melayu.....

Sudah tiba melayu meninggalkan UMNO yang semakin merapu & tersasar itu.... kita ada pemimpin2 Melayu Islamis & parti2 lain yang bukan UMNO.....

Mengapa kita masih membiarkan diri diperhambakan oleh UMNO tanpa membebaskan dari amalan jahiliyyah mereka?

Anonymous said...

anon 10:41am

bagaimana pula dengan dendam kesumat sehingga memutuskan silaturrahim atas faktor politik serta mendoakan kecelakaan kepada lawan politik yang seagama pula? sudah tentu cabang silaturrahmi adalah lebih tinggi drpd membuang duri di jalan. mendoakan kecelakaan kepada saudara seagama adalah lebih jelas songsang dan tidak berkebajikan!

Anonymous said...

Tak payahlah berlumba-lumba untuk mencari pahala bersama dengan PAS seperti menderma untuk membuat jalanraya kerana bukankah dengan hanya mengundi PAS dah masuk syurga....tugas kerajaan adalah membantu rakyat bukan menyusahkan rakyat. Kalau membuat jalanrayapun minta sedekah dari rakyat dengan alasan amal jariah lebih baik jadi pembangkang..bangkang dari longkang

Anonymous said...

Sapa yang merapu. Mana janji-janji hudud, tak dengar lagi pun. Orang kapir dibuat teman, orang islam dibuat musuh. Fatwa ikut sedap mulut dan daya kreatif mading-masing. Paling dahsyat allah dah ada dua. Allah ada anak pulak. Nauzubillah hi min zalik. Setakat merapu belum lagi fasik. Tapi kalau sebut je allah ada anak itu namanya fasik, murtad dan kafir. Apa hukuman kepada orang murtad. Setakat memakai kupiah putih dan serban dan mengaku islam tetapi sebenarnya dah fasik dan murtad nak buat apa.

Anonymous said...

sapa nak tinggal UMNO? itulah pertubuhan bangsa melayu yang memperjuangkan nasib melayu. korang marah kerana korang terpesona dengan dakyah pemimpin korang yang jika memerintah perangainya tak ubah macam sesetengah pemimpin UMNO. kalau korang mati kerana memperjuangkan pemimpin korang apa yang korang dapat? korang tau tak kebanyakan penyokong UMNO adalah dikalangan yang bimbang masa depan melayu jika dipimpin oleh pemimpin yang tak berkelayakan. mereka tidak sesekali taksub, mereka hanya menyokong penyatuan bangsa melayu demi mengukuhkan Islam, bukan menyokong membuta tuli macam korang. UMNO tidak bersalah, yang bersalah hanya beberapa kerat pemimpin yang dajal, contohnya macam anwar, yang telah memburukkan nama UMNO.

Anonymous said...

Aku ada seorang kenalan. Penyokong fanatik pas. Sebut je perkataan umno marahnya menggila. Dia ni orang susah. Faham-faham jelah kebanyakan penokong pas ni kan orang-orang frus dan susah. bukan baik sangat pun dia. Anak ramai tapi malas kerja. Hobinya main dam haji dari lepas gelincir matahari sampailah kelarut petang, kadang kala malam. Tak taulah sembayang ke tidak sebab bila dah main dam dengan orang sewaktu dengannya, waktu asar pun dia larong semacam. Mungkin sembayang kada kut. Sambil bermain dam nilah dia merapu menyalahkan kerajaan dan masyarakat umno. Katanya kerajaan dan orang umno semuanya jahill tak tau agama. Yang lebih mengaibkan, dia ni pantang ada duit lebih masti ke kedai nombor ekor. Ini kisah benar yang amat menyayat hati.


semacam

Anonymous said...

Umpama hikayat Melayu dulu2 yg tak putus2 menceritakan perihal raja2 yg kerjanya asyik memperhambakan rakyat.....

Apakah kita masih mahu diperhambakan sebegitu olih UMNU?

Anonymous said...

Ada sapa2 yg dengor tak, tuan mufti negeri menegur perbuatan mungkar membazir yg dipelopori sang raja?

Anonymous said...

Sedang ada rakyat yg bergelut siang malam mencari sesuap nasi utk diisinya perut anak2, sang raja dgn begitu prihatin membelanjakan 1/2 juta RM semata-mata utk....

plate no keta !!!!!!!

Dimana letaknya akal???

Anonymous said...

Jika inilah dahan yg diharap olih Melayu sebagai tempat bergantung teduh.....

Melayu tetap akhirnya akan jadi HAMBA di negeri sendiri.

Anonymous said...

Ya tuanku! Ingat.........

Jebat mati bukan kerana ditikam Hang Tuah! Jebat mati kerana komplikasi penyakit kencing manis!

Toksah dok jaja peristiwa pertikaman of the year antara Jebat & Hang Tuah, kerna ianya hanya dongengan belaka!

Ceritalah pd rakyat....

Apa specialnya WWW 1 tersebut!!!

JJJ said...

Bomo Siam ni PMS ke apa..
meroyan macam tak dapat berjimak dengan bini.

Anonymous said...

Orang umno tak bergelut pun mencari rezki siang malam. Dia ni rajin. Berniaga, bertani, bercucuk tanam, makan gaji dll. Mereka tak pernah pun mintak-mintak dengan raja atau kerajaan. Sambil tu berdoa pada allah yang satu. Itu sebab mereka senang. Disebelah sana pulak hobinya melalak, memaki hamun, memfitnah siang malam, doa pun entah camna, samada dengan allah atau dengan anak allah, mana nak senang kalau camtu.

Anonymous said...

HARAM JADAH -kata2 yg diambil dari mulut Najib....dah pandai maki hamun sekarang pemimpin UmNOk & pengikut mereka.....

Anonymous said...

oooooiiii...bomoh siam

kalo sultan beli no plat katanya membazir...
kalo org2 pas beli keta sekali dgn no plate special mcm nizar yg terang2 guna duit kerajaan negeri...tang tu ko tak nak kata kerabat setan juga ker?

aku nak ko pun cakap yg pimpinan pas bawah nizar tuh pun kerabat setan
kalo tak ko ni mmg munafik ler!

Anonymous said...

Anonymous said...
Semakin hari semakin bodoh bertan2 puak2 PAS ni..

PASial jual Agama demi kuasa untuk berSETUBUH dengan DAPig setelah diLIWAT oleh PGayR

Abd Razak said...

kerabat raja beli plat www 1 tu tak boros sebab duit hasil bidaan tersebut masuk ke kerajaan(rakyat)..bodoh juga rakyat malaysia yg pertikai bidaan tersebut.
kerabat tu bukan dapat free !!! bodoh !!!!

Jejaka said...

bomo siam mmg x bijak...korang ckp mcmana pun die x kn faham, sbb die nie mmg x bijakk...sbb tulah org mcm bomo siam ni x mju2.. org mcm die nie mmg x pndai mnilai ... asyik pilih kaca je, pdahal org lain amik intan berlian.. bomo siam mmg x bijak dlm ertikata lain, BODOH SOMBONG..

Anonymous said...

TAZKIRAH IMAN VS PROPAGANDA JAHILIAH PAS

Dari Abu Hurairah ra, Rasulullah saw bersabda, “Iman itu memiliki tujuh puluh cabang (riwayat lain tujuh puluh tujuh cabang) dan yang paling utama ialah Laa ilaaha illa Allah, dan yang terendah ialah membuang duri dari jalan. Dan malu juga merupakan salah satu cabang iman.”(Ashhabus Sittah).


Jika ... anjuran "membuang duri dari jalan" adalah sebahagian dari iman & ubudiyyah kepada Allah.... inikan MEMBINA JALAN RAYA untuk kebaikan seluruh manusia ... sudah tentu merupakan satu sedekah, ibadat, jihad dan tanda kepatuhan kepada Allah & Rasul yang tidak kurang pahalanya. In juga amal jariah yang berkekalan
sehingga kiamat jika jalan raya tersebut masih digunakan.


INILAH Y KJAAN SKNG LAKUKAN.TALAH LAMA KJAAN BUAT BND NE.BMKNA TLAH LAMA KJAAN SKNG ISLAMIK.NAPE NAK LAWAN LGI KALU DAH KJAAN SKNG MNUNJUKKAN KPATUHAN?AP LG NK HELAH?HUDUD PON BKAN KEUTAMAAN.NGARA ISLAM PON TIADA DLM QURAN.SUMER PGAKUAN HJ HADI.TGU NIK AZIZ KOTAKAN JNJI NK BUBAR PAS JE LA.ITU JNJI DIA KALAU UMNO LAKSANAKAN ISLAM..NILAI DGN BIJAK.KAN DAH TERKENA.PAS BRU NK LKSANAKAN ISLAM DA KECOH.UMNO DA LM DAH.AP Y BAIK TRIMA DGN TBUKA.Y BRUK HUJAH DGN FAKTA.JGN PREJUDIS N ASYK MMBANGKANG JEW...'ud'u ila sabiili rabbika bil hikmata walmauidzhatal hasanah.wajaa dilhum billati hiya ahsan.