Thursday, June 7, 2012

ISU FOREX : LIM KIT SIANG TIKAM ANWAR IBRAHIM !


apakah kit siang dalam senyap ada personal vendetta dengan anwar ibrahim ?

personal vendetta pada pandangan aku nampak agak mudah. kit siang cukup bengang dengan rusuhan yang dilakukan oleh penyangak bersih pada 28 april 2012.

asas perhimpunan itu pada awalnya agak terkawal. ramai cina berkumpul di kuala lumpur kerana membantah projek LYNAS ( yang sebenarnya tak menguntungkan peniaga cina pasal tak dapat laba projek).

masuk jam 4 petang rusuhan mula meletus. keesokan harinya pelbagai baha bukti dan foto keluar.

ia manifestasi kebenaran akan berlakunya rusuhan yang dicetuskan oleh anwar pada 28 april.

kit siang memandang isu ini pada skala yang cukup damaging.
ia merosak hancurkan rancangan asal.

kit siang dalam hatinya berkata anwar ini cukup CIBAI.
CIBAI bukan bermaksud cintai insan bernama anwar ibrahim.

sebaliknya CIBAI dalam maksud hati kit siang adalah cilakak insan bernama anwar ibrahim.

cina dap bernama lim kit siang ini asalnya datang ke malaysia naik tongkang dari wilayah dongshan, tanah besar china.

dongshan adalah nama benar, nama melayunya di gelar tongsan.
tanya atok korang, apa maksud cina tongsan.

cina tongsan pencetus tragedi 13 may ini cukup benci dengan sikap gelojoh anwar dalam merosakkan agenda DAP.

jadi arakiannya kit siang terpaksa tikam belakang manusia bernama anwar ibrahim.

no, kit siang tak tikam belakang anwar dalam ertikata dan maksud seksualiti.

tikam belakang dalam rancangan kit siang adalah merosakkan nama anwar sekali lagi dengan cara yang paling halus.

pada 3hb jun 2012 kit siang keluarkan kenyataan.

kata kit siang kami akan buka kertas siasatan ke atas isu forex bank negara.

lihat foto kat bawah. nampak secara lahiriahnya kit siang cuba nak taji tun mahathir.

tapi sebenarnya..pada hakikatnya kit siang telah cuba untuk mengenakan anwar ibrahim !

lihat fakta di bawah...kenyataan ahli parlimen tanjung lim kit siang dalam sidang parlimen pada 11 april 1994.

This was what Lim Kit Siang said on 11th April 1994:
Bank Negara’s forex losses in the past two years could total as high as RM30 billion, making it the biggest financial scandal in Malaysia as well as a world-class financial scandal.
There was in fact a conspiracy of disinformation and misinformation to ‘cover up’ the real nature, cause and magnitude of Bank Negara forex losses in the past two years which I will show in the course of my speech could total as high as RM30 billion. It is not only the greatest financial scandal in Malaysia, but has reached the standing to be a world-class financial scandal!
In the special DAP motion on the Bank Negara forex losses in Parliament last April, the Finance Minister, Datuk Seri Anwar Ibrahim strenuously denied that Bank Negara had “speculated” or “gambled” in foreign exchange.
Anwar must also bear responsibility for the colossal Bank Negara forex losses.
However, the person who must also bear responsibility for the colossal Bank Negara forex losses, apart from Tan Sri Jaffar Hussein, must be the Finance Minister, Anwar Ibrahim, himself. 
As Anwar had assured Parliament last April that he was ‘satisfied’ with Tan Sri Jaffar’s explanation for the 1992 Bank Negara forex losses, why had Tan Sri Jaffar done differently in 1993 with regard to the 1993 Bank Negara forex losses to require his resignation?
In Fact, if the Prime Minister is right that the Bank Negara’s RM5.7 billion forex losses last year are from profits made in forex dealings made in preceding years, there is no need for Tan Sri Jaffar Hussein to resign at all.
Jaffar should be made a Tun instead of having to resign in ignominy if it could be shown that over the years, Bank Negara had cumulatively made more profits from forex speculation despite the colossal losses in the past two years.
There are two other reasons why Anwar Ibrahim must bear personal responsibility for Bank Negara’s forex losses.
Anwar Ibrahim said last week that he had directed Bank Negara to stop forward foreign exchange trading when he discovered its forex losses 18 months ago. If Bank Negara had followed his instructions to stop forward forex trading in 1992, then how could Bank Negara suffer RM5.7 billion losses in 1993, on top of the RM10.1 billion to RM13.1 billion losses in 1992? 
Furthermore, Anwar Ibrahim had misled Parliament last July when I questioned him whether Bank Negara had suffered more forex losses. Anwar said that this was not true as he had been monitoring the Bank Negara’s forex dealings weekly.

ITU KENYATAAN CINA TONGSANG KIT SIANG PADA 11 APRIL 1994.
JELAS KIT SIANG CUBA NAK BUNUH KARIER POLITIK ANWAR DENGAN MENCUNGKIL SEMULA ISU LAMA.

fakta di atas memperjelaskan kepada umum bahawasanya anwar berkali-kali menafikan dakwaan akan adanya kerugian sepertimana yang dituduh oleh lim kit siang pada 11 april 1994.

kerana kebenaran itu tun mahathir membalas kenyataan kit siang dan sedia diheret ke mahkamah anytime tanpa tunggu kit siang pegang putrajaya !

27 comments:

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

Kit Siang juga perlu bongkar kes RM 200 ribu bayaran untuk tutup mulut kes raba tetek melibatkan ahli keluarganya, jangan sibuk nak tuduh orang itu dan ini saja, lihat keluarga sendiri sama.

Amacam Kit Siang, mana dia Cekap, Akauntabiliti dan Telus korang, dah humban dalam kandang babi ke?


Apa pun Anwar pasti tensen benar dengan keadaan ini, lepas satu-satu keluar pembongkaran salah laku dia sepanjang berada dalam kerajaan, pasal isu skandal matawang asing di Bank Negara pada 1992 dulu, Menteri Kewangan adalah Anwar, bukannya Tun Dr. Mahathir ataupun Datuk Seri Najib, jadi Lim Kit Siang jadi bebal tak berkesudahan membuka satu lagi pembongkaran kegiatan tidak beretika dan tidak bermoral Anwar, patutnya isu RM 200 ribu bayaran tutup kes raba tetek pun dibongkar juga, ada berani ke Lim Kit Siang, lu memang lancaulah, memang cibai, lu punya keluarga pun ada skandal, apahal tak nak buat press conference? Buatlah press conference besar-besar, kasi tumbang babi 20 ekor jamu itu DAPigs punya suku sakat dan cerita pasal isu RM 200 ribu tutup kes raba tetek itu.

Anonymous said...

MAKSUDNYA MUDAH:

1. SORANG DAH BERSARA...YAKNI TAK ADA NILAI POLITIK KONTEMPORARI buat pembakngang khususnya parti roket

2. SORANG LAGI ADALAH CALON PM DARI KLIK PEMBAKNGANG. iaitu insan scared cow yang boleh dalam keadaan tertentu dijadikan tunggangan.

YANG MANA LEBIH UNTUNG...GERTAK INSAN 1 ATAU INSAN 2?

KALAU GERTAK INSAN 1, STATUS QUO PARTI roket ANAK BERANAK TAK BERUBAH malah mungkin menaikkan semangat antiRoket, sesuatu yang tidak kondusif untuk ke putrajaya.

KALAU GERTAK INSAN 2 dan insan 2 termakan gertakan, BOLEHlah roket TOLAK INSAN 2 DARI KERUSI KETUA PEMBANGKANG ATAU PALING untung...TOLAK INSAN 2 DARI KERUSI PM (kalau insan 2 boleh dapatkannya).

KESIMPULANNYA:

Pihak Roket Barbie giat mencari isu yang boleh digunakan bukan untuk memulas tangan ameno tetapi tangan kawan sendiri dalam packatan!

Anonymous said...

Kit Siang kasi bongkar kes seleweng projek di Seri Kembangan juga ma, itu Ean Yong Hean Wah jadi ADUN, itu pejabat ADUN Seri Kembangan buat urus niaga rasuah untuk projek kerajaan negeri Selangor apa celita? Lu olang mau tutup kes, lu olang kasi heboh pasal Teoh Beng Hock mati, tapi lu olang tak heboh pula pasal DAPig menyeleweng projek kerajaan negeri Selangor dan membuat rasuah melalui projek kerajaan negeri Selangor. Lu manyak cibailah Lim Kit Siang, opps lu mana ada cibai, lu ada lancau saja, ok sikalang lu manyak lancaulah Lim Kit Siang, cakap manyak pun tak guna, ini Lim Kit Siang bebal memang tatak guna punya olang, dia patut ikut Cekap, Akauntabiliti dan Telus yang dibuat oleh anaknya di Pulau Pinang walaupun anaknya sendiri pun tak telus, tak cekap dan tak berakauntabiliti, memang jenis ini DAPigs memang tatak guna pula olang, tak boleh halap, manyak bodo, manyak bangang, manyak cilaka, halamjadah punya olanglah. Anwar pasti bengang dengan lu Kit Siang, lu apahal bongkar manyak benda? Apa pun Penipu Rakyat mungkin akan terguling dengan teruknya dalam PRU 13 kelak dan Barisan Nasional akan menang bergaya dalam PRU 13 kelak, insyaAllah.

Anonymous said...

Mana dia Majlis Peguam, mana dia SUHARAM jadah, mana dia SUARAM celaka, mana dia Persatuan Ulama SeMalaysia, mana dia puak yang kononnya berjuang untuk keadilan? Kes ini berlaku semasa Anwar jadi Menteri Kewangan, sekarang sila adakan Suruhanjaya DiRaja untuk siasat perkara ini, Si Salahuddin Ayub @ Dinbulupeliaq pun panggil sekali sebabnya dia ulas panjang lebar dalam Haramjadahdaily.net baru-baru ini.

Makin tensen Anwar dengan pendedahan demi pendedahan ini, lepas ni tak tahulah apa lagi yang akan terbongkar, itulah, sudah disuruh bertaubat dan insaf, tapi masih angkuh dan berlagak, lepas ni tunggulah pendedahan terbaru pula, mungkin terjelepuk Anwar bila pendedahan berkenaan.

Anonymous said...

kesian Kak Wan kerana perlu berdepan dengan pelbagai dugaan wal hal semua itu tiada kaitan dengan masa lampau sebagai seorang isteri.

namun, sebagai peolitikawan, apabila berumah dipinggiran pantai makanya perlu ada kesanggupan untuk dilambung ombak.

Peminat Kak One

Anonymous said...

Masakan LKS tak boleh lupa siapa yang dikaitkan di masa lalu dalam isu Forex ini!

Kalau LKS tahu siapa yang dikaitkan, apa yang membuatkan LKS mahu mengenakan individu yang dikaitkan itu?

Kalaupun tak hormat pada ketua pembangkang, LKS seharusnya jangan hilang respek pada satu-satunya presiden wanita dalam pakatan.

PKR tak akan lupakan isu ini, Key.

Anonymous said...

"Kalaupun tak hormat pada ketua pembangkang, LKS seharusnya jangan hilang respek pada satu-satunya presiden wanita dalam pakatan."
-anon June 7,2012 1:38 PM


Ape ke jadah nya LKS kena respek satu-satunya presiden wanita dalam pakatan. Kalau presiden sendiri tak dak "self-respect" diri sendiri & teros dibalon oleh suami peliwat, penchinadoll????

Anonymous said...

tu dia.. kisah2 lama & skandal2 lama semua menjurus ke arah seorang manusia sahaja... TIBAI jangan tak tibai ..he he!!

Skidrow Cross-Finger said...

http://pelatukparuhgading.blogspot.com/2012/06/scorpene-pkr-dan-abd-hadi-khatab.html

baca & sebar
TQ

Anonymous said...

tk kira melayu,cina,india sesiapa yg undi PR akan bertanggungjawab sbb parti2 nie semua akan berbalahan jika diberi kuasa...so Malaysian dnt b stupid fool!!

Anonymous said...

Melayu PAS bila berdepan dgn DAP terkincit2...murtad ok...arak ok...rumah urut pun da ok..

Anonymous said...

kalau nak bukak, bukak kasi habis!

usahkan akaun forex, kalau boleh akaun 13-mei bukak sekali, beb!

Anonymous said...

Mari kita baca penafian untuk tutup KEMALUAN PGayR tentang Bertam Nite ni..... dari blog MiloBasi

Halim Hamid
as'salam ... tenang semua ...Ayah Jelaskan disini ... Ayah antara yang terlibat secara lansung dalam Program ini (SEBAGAI AJK dari PAS BERTAM), .... Program ini anjuran PKR BERTAM ... Ini adalah kesilapan Penaja (non Muslim) yang tidak peka dengan kehendak pengajur dan telah lari dari persetujuan dalam mesyuarat sebanyak 3 kali sebelum ini.. .... KAMI DITAWARKAN tarian tradiosional 3 BANGSA utama .. tapi TIBA2 MUCUL TARIAN INI ... ayah sendiri bergegas menghentikan persembahan ...... Kemudian : Tuan Haji Johari Kasim wakil pengajur memohon maaf dan mengesa pihak penaja menukar persembahan ... Kami amat kesal dengan isu yang tidak sewajarnya berlaku .. INI pengajaran bagi PKR agar tidak terlalu mengikut FAHAMAN lama mereka .. apa pun, ia telah berlaku ... ayah amat malu dan pihak penaja (Public Pavilion Holding sdn bhd) juga akan dipertanggungjawabkan ...SALAH tetap SALAH ... AYAH MOHON MAAF .. dan tak semua perkara dapat dikawal bila ada yg mungkin menyeludup masuk dalam program kami ... HARAP MAKLUM DAN MUHON JUTAAN AMPUN KEPADA ALLAH DAN semua para PENJUANG RAKYAT
.............................
TULAH AYAH KAN ALONG DAH CAKAP JANGAN TIPU MAK KALAU NAK BUAT MAKSIAT. HARITU ALONG NAMPAK ABAH TIPU MAK KATA NAK KE MASJID DENGAR CERAMAH, ALONG IKUT ABAH A, ABAH TAK TAU, SAMPAI TENGAH JALAN ABAH TUKAR PAKAIAN AGOGO, ALONG IKUT ABAH SAMPAI KE BERTAM TU YANG ALONG TENGOK ABAH GOYANG KAKI,, MASA TENGOK TARIAN CINADOL SEPAROH BOGELTU,, ABAH TAK TAUKAN..BALIK NANTI INGAT,JAGA2 ALONG DAH BAGI TAU MAK,,SIAPLAH PERIUK BELANGA TERBANG MELAYANG2 KAHHHHHH SALAHKAN UMNO AJALAH ABAH...

Melayu Perak said...

SUARAM PEMBOHONG!!! MANA ADA PERBICARAAN KAPAL SELAM SCORPENE DI PERANCIS!!!
Author: CUCU TOK WAN | Posted at: 3:41 PM | Filed Under: suaram |

Kalau dah membabitkan Pakatan Rakyat, mana-mana pihak yang mempunyai kaitan dengan Pakatan Rakyat pasti akan berbohong, menipu dan memperdayakan kerana ketiga-tiga perkara berkenaan adalah rukun wajib Pakatan Rakyat.

Sebelum ini Pakatan Rakyat dan SUARAM bersungguh-sungguh bercerita tentang kononnya Najib Abdul Razak akan dipanggil dan boleh diburu oleh Interpol sekiranya enggan hadir memberikan ke mahkamah di PERANCIS.

Anwar Ibrahim pula bersungguh-sungguh berkempen dan berbohong tentang perkara yang sama.

Rupa-rupanya semua itu hanyalah satu pembohongan semata-mata. Tidak ada pun perbicaraan di mana-mana mahkamah di Perancis untuk kes berkenaan, sebaliknya isu tersebut telah digunakan oleh Pakatan Rakyat menerusi SUARAM untuk mnegutip derma dan menipu rakyat Malaysia yang berfikiran seekor Lembu!

Pendedahan berhubung penipuan yang dilakukan oleh SUARAM tentu sekali tidak akan berani disebut atau diulas oleh mana-mana entiti Pakatan Rakyat kerana mereka sedar mereka akan berhadapan dengan masalah yang lebih besar sekiranya mereka banyak mulut tentang pembohongan terbaru ini.

Maka semakin benarlah PAKATAN RAKYAT adalah pembohong terbesar dan sentiasa mendapat sokongan rakyat Malaysia menerusi siri-siri pembohongan, fitnah dan tipu perdaya. Hanya yang BODOH sahaja akan berbangga kerana mereka menyokong Pakatan Rakyat!!!

Zaeydee said...

Lim Kit Siang ni terlebih main wayang..tak cukup dapat kat Pulau Pinang abis nak ganyang seluruh Malaysia..sorry cakaplah rakyat Malaysia masih celik akal.. cukuplah sekali baik Selangor, Kedah mahupun Penang kita bagi cam untuk tunjuk bakat memimpin tapi rupanya tunggang langgang..asyik nak berpolitik je 24 jam..kes forex 200 ribu tu just wayang je...lepas tu jumpa anwar peluk cium + sondol kat belakang.. selesai masalah...dok gitu!

Anonymous said...

biar je la diorang ni... esok lepas pru13 pencacai mrk akan tahu rupa dan niat sebenar pemimpin pujaan mrk ni... dah kalah nanti anwar and family with chinadoll and siam doll flying to oversea...... kit siang and family flying to tongkang.... karpal takleh fly la.. opppssss.... dan pencacai pun ikut mcm cikgu mereka.. jd sesumpah... pakat gantung bendera umno.. time tu korang pencacai sendiri mau ingat la...

Tukang Komen said...

GAP,
Aku rasa Dap dah pakat nak orang Pas jadi PM. Tupasal Pas adakan himpunan lalat hijau di Kedah sbagai tanda tunjuk kekuatan parti. Pkr tak mampu nak buat himpunan sendiri sbb takde grass root. Mesyuarat tahunan Pkr Malaysia pun ramai kerusi dari perwakilan. Yang kuat pembohong Anwar. Gap meh kita desak Pkr buat himpunan sendiri...

To Live Again said...

Syabas Tun M di atas jawapan yg mantap lg tegas!

Sedangkan Yahudi Laknatullah yg lengkap dgn berbilionn dolar dn menguasai segala jentera saraf media pon tak mampu nak SENTUH Tun M setakat cina babi tongsan muka mcm berus sabut ni hentikan lah.Lu apek layak lawan dgn Mahfuz jer maaaa...

bukit selumpit said...

alahai muka sebiji macam kuda tua yg tercium buntut kuda betina tua aja aku tengok ada hati nak kena TUN yg dikasihi.Rahmat Allah keatas TUN sekeluarga.Biar dia nak bungkar segala macam perkara yg lepas,insyallah ayahanda TUN memang dah bersedia.yang tersungkur adalah orang tunggangan mereka sendiri.Memang dah saya jangka kalau ditakdir mereka merampas putrajaya dan ditakdir si anugerah menjadi pm(kononnyalah,memang tak lama jadi PM bak kata orang Sarawak jangan ponan(kempunan)memang sah si anugeraqh akan masuk sebab segala rahsia ada di tangan laknatullah dapigs.

Anonymous said...

Melayu mesti bersatu dan empuk cukop2 Cina Kominis Bangsat Nabu Chow Chee Bai ni.

Anonymous said...

PAS sama dgn Lalat Hijau.

Langau makan Taik jadi layak berkawan dgn DAP dan PKR yang banyak buat TAIK!!!

Mulut Hebiaq said...

Salam Tuan Mohon link ke blog tuan hamba

anti bohmau said...

GAP, kita tunggu tengok kalau puak2 pr berani 'heret' Tun ke mahkamah sbb yg akan terseret teruk meleceh kulit tebal mcm kulit babi nnt ialah menteri kewangan masa tu!! Tun dah kata dia tak takut pun dgn gertak lks krn bukan Tun yg mahu menjahanamkan ekonomi Malaysia masa tu tp TPMnya yg bengap ekonomi merngkap menteri kewangan lepasan pengajian melayu third class!!!!
mai kita tengok sapa yg kena.....

Anonymous said...

aku tengok muka limkitsiang terkerising cam tu takutlah cam berok URKO.

Anonymous said...

Kes Forex ni kami mahu Tun M saman Lim Kit Siang sebab dia kurang ajar.

Anonymous said...

Dr Mahathir , org yg paling dipercayai...Dia memimpi kerajaan demi rakyat..

Tapi, kalau Anwar...aku rasa inilah org yg paling tak boleh pakai...Dia ni bapak segala rasuah, bapak segala penyalahgunaan kuasa, bapak politik wang, bapak segala bapak la...

Ada special akaun lagi...bukannya sikit RM 3 billion