IKLAN BERBAYAR

Wednesday, June 27, 2012

KESEDARAN PERLU DIPERHEBATKAN.


aku beranggapan pilihanraya umum ke 13 ini masih jauh.
jangkaan aku samada sebelum CNY ataupun selepas CNY.

pru 2008 hampir separuh daripada rakyat memilih untuk tidak memangkah BN. ini adalah asam garam politik, ada turun ada naik.

namun dalam keadaan tersebut, pimpinan BN telah dan sedang melakukan segala penambahbaikan yang mengkhususkan kepada peningkatan kebajikan setiap kelompok rakyat.

di selangor perniagaan rakyat menengah nampak tiada kemajuan, statik, kekal,beku dan tak bergerak.

janjian pakatan untuk mem boost kan atau merancakkan ekonomi peniaga di selangor hingga kini masih tiada kenampakan.

kerana apa ?

kerana mereka sibuk bercakaran, siang malam ceramah, siang malam demo, siang malam sailang menyailang.

sebut nama pakatan kita akan dinampakkan kepada kepelbagaian isu dan masalah.

sebut najib dan BN kita akan nampak kerancakan pelbagai faedah dan nikmat yang kerajaan berikan kepada rakyat.

sebut anwar... cuba baca kat sini. macam haprak anwar ni. 

46 comments:

Anonymous said...

Ingat ANWAR...
Ingat liwat,
Ingat zina,
Ingat zionis,
Ingat berkotak kotak bukti,
Ingat topeng,
Ingat bilionnaire
Ingat kronisme
Ingat jam omega
Ingat tweeter
Ingat china doll
Ingat sukma darmawan
Ingat hadiah spender
Ingat muka keroh
Ingat pluralisme agama
Ingat LGBT
Ingat wali terompah
Ingat al jubs
Ingat kilang fitnah
Ingat kaki temberang
Ingat sesumpah
Ingat ehem bengkok

kingnek said...

Komen terbaik haha

Bomo Siam said...

'sebut najib dan BN kita akan nampak kerancakan pelbagai faedah dan nikmat yang kerajaan berikan kepada rakyat'

Kuaah kuaaah kuaaaah!

Sedap le hangpa punya kelentong. Pasal apa? Pasal treasury dlm tgn kann...!

Centralised system yg diamalkan olih pentadbiran Msia ni, menyekat kuasa negeri. Apa yg kerajaan negeri bole buat???

Pasai tu la PAS pakat dgn DAP & PKR utk amik federal!

Budak tadika pun paham kannn....!!!

Juara Wira said...

hang sure ka lepas depa ambik federal maka semuanya akan jadi molek??????bukan apa cheq nengok kat selangor pun banyak yg tak betoi... takkan itupun salah federal bomo??

Bomo Siam said...

'sebut anwar... cuba baca kat sini. macam haprak anwar ni. KLIK SINI'

Alooo...GAP!

MNN tu, tak silap aku, PEON UMNU! Sepupu Utusang!

Kuah kuaah kuaaah!

Bomo Siam said...

GAP! Aku ikut hg punya KLIK, but, ini yg kuar....betui ka?

The window to call election before the month of Ramadan has come and goes. The next possible window, which starts from September, is small and very much being constrained by Hari Raya Haji celebration on 26 October, Deepavali festival on 14 November and the subsequent annual year-end floods.

Najib’s obsession with personal legacy

Lately, we were told that a consolidated intelligence report shown that Barisan Nasional has 80 seats in the bag while close to winning another 50 seats, giving it 130 seats or a majority of 18 seats. The police’s Special Branch, we were told, puts the figure at 118, which is a bare 6-seat majority. To form the federal government, 112 out of the lower house’s 222 seats are required.

The numbers have clearly spooked the ruling party, especially Najib’s inner circle. For the rest of UMNO, as long as Barisan Nasional remains in power, their high society lives go on.

But for Najib, a victory is not enough. He has set himself a high bar to jump – to win with a two-thirds majority or at least to win back the state of Selangor for Barisan Nasional, or preferably both.

He doesn’t want to be remembered as the worst-performing PM, a record held by his predecessor Tun Abdullah Badawi who lost Barisan Nasional’s two-thirds majority in Parliament and gave away five states to Pakatan Rakyat.

It is hence amusing to see Najib talking about “14 – 0″ – that Barisan Nasional would win all 13 states plus the majority of Federal Territory of Kuala Lumpur.

Missing the tree for the rainforest

Najib is so obsessed with micro electoral targets to the extent of trying to keep “winnable” retirees such as Abdullah Badawi and former MCA Presidents Ong Ka Ting from retirement. He visits each and every one of the swing seats in an attempt to rub some of his perceived popularity to BN candidates there.

And all government resources are channeled to buy favours from voters of various “swing” segments of the population. But he is just seeing the trees and missing the beautiful Malaysian rainforest altogether.

The Malay middle ground will decide

Malaysia is a multiethnic nation. Any coalition that fails to take the ethnic centrist posture to convince sufficient number of non-Malay and non-Muslim voters would face defeat.

Allowing Dr. Mahathir Mohamad, Utusan and Perkasa as well as other instantly-formed racist groups a free hand to set agenda and hold the government hostage to their right wing rhetoric will only alienate more voters, including moderate Malays.

Failure to deal with the long aspiration of Malaysians to see a more open, fairer and democratic society will dissipate middle class urban supports. The tear gas and water cannon at BERSIH 2.0 and BERSIH 3.0 are turning passive concerned citizens into frontline activists against Barisan Nasional.

Finally, it is clear in most of the opinion polls in the past three years that 60 percent of Malays are aware of how corrupt UMNO is, but only around 45 percent are ready to vote for Pakatan Rakyat. If only the mass media stop behaving like the Soviet-style propaganda machine.

There exists at least a 15 percent middle ground among the Malays that will either be pushed to Pakatan Rakyat if UMNO is seen as totally hopeless in reforming itself or be pulled by Pakatan Rakyat if it comes up with credible alternatives.

Those are fundamental issues determining the next election but Najib’s obsession for his personal legacy somehow misses them completely.

Anonymous said...

Anwar ibrahim...

tang berjanji bg la kat dia...habis dijanji bulan dan bintang... sampai tpm pun ada 3 org....menteri cina lebih ramai dari menteri melayu... betoi ka lagu tu nuar oi???jgn dah menang esok tak sempat nak gi menghadap Agong dan menurunkan harga minyak..hangpa dah dok kat bilik mesyuarat dok bergasak pasai jawatan kabinet..haru la nanti.......

kit siang...

bapak kepada segala rasis...dalam ketawa punya pelbagai muslihat...ingin menjadikan malaysia sama seperti singapura..ramai yg pandang rendah pada kit siang..terutamanya melayu..esok jgn mengeluh udah le....nasi dah jd bubur... kena tanak nasi baru la gayanya...kena nunggu 5 tahun..aduh........

hadi awang..

seorang insan yg memang tak layak untuk menjadi presiden sebuah parti..apatah lg ketua negara...tidak konsisten dalam kata2... sering mengungkapkan kata2 yg merapu...pastu salahkan pihak lain diatas kekurang cerdikkanya itu........

nik aziz...

boleh dilihat kepimpinannya melalui pemerintahan 22 tahun dikelantan...tok sah sebut tang ekonomi nanti org ckp tak kasi royalti..tu yg tok nik tak dapat nak majukan kelantan...cuba tengok dari moral negeri kelantan itu sendiri..dikatakan pemerintahan ulama...begitu maksum..begitu bersederhana..siang malam islam yg diutamakan..namun adakah dapat tok guru ini mengurangkan kadar jenayah dinegeri tersebut??adakah dapat dihapuskan kes rogol?kes dadah?hiv? klu dapat rank rendah takpa gak..ini rank no 1.... inikah hasil pemerintahan ulama selama 22tahun????

najib razak...

cool...tabur la fitnah sampai ke peranchis...disambut ngan senyuman...tak cekap dalam pentadbiran??malaysia adalah negara paling selamat didunia dikalangan negara berpendapatan sederhana tinggi.......bukan umno atau rakan BN ckp..tp barat..yg diagungkan oleh anwar ibrahim...perjuangan islam... negara yg diakui menjadi role model kepada kesemua negara islam..dari segi ekonomi dan sosio politik....

dalam ramai2 personaliti ini siapakah pilihan kita?????????tolak seketika ketaksuban pada parti dan pemimpin....pilih la parti yg memang mampu memacu negara ini kearah negara yg disegani seantero dunia... percayalah kepada kerajaan BARISAN NASIONAL!!!

Bomo Siam said...

8:59,

Aku tak pernah kata bahawa PR akan bole jadi lebih baik dari UMNU!

Tapi yg sampai mati aku akan kata ialah....

"Pantang tok nenek aku klu aku kata, UMNU itu lebih baik!"

Bomo Siam said...

Baru2 ni, dlm himpunan tahunan susurgalur keluarga aku, telah termetri satu declaration;

'Selagi UMNO bertuhankan Najib & Rosmah, sorry, satu undi pun haram bagi kami utk UMNO!

Resolusi dari 524 ahli yg layak mengundi dlm keluarga, menetapkan bahawa;

'Bukan UMNO yg kami benci, tapi, Tuan Yg Terutama nya!!!

Ada paham!!!

Anonymous said...

Bomo siam cakap mcm keling mabuk...minum 5 sen, mabuknya sekupang......

Bomo Siam said...

Mesir mendahului Malaysia...!

Hari ini sekali lagi sejarah Mesir memintas Malaysia, apabila Dr Muhammad Morsi, daripada Hizbul hurriya wal-ádalah, atau Partai Kebebasan dan Keadilan berhasil memintas lawannya pada marjin tipis untuk bergelar presiden terbaru republik itu setelah Revolusi Mesir dan peristiwa bersejarah Dataran Tahrir.

Dr Morsi adalah seorang jurutera terlatih yang dilatih sebagai seorang pemimpin gerakan Ikhwanul Muslimin yang diasaskan Imam Hasan Al-Banna dan melahirkan tokoh-tokoh revolusioner seperti Sayyid Qutb dan ribuan lagi pejuang-pejuang tidak didendang yang telah lama mendiami penjara-penjara Mesir.

Dr Morsi juga tidak terlepas daripada penjara Mubarak, dan telah pernah dua kali dikurung. Pada tahun 2006, beliau pernah dikurung selama tujuh bulan kerana didakwa menyertai demonstrasi menghentam penglibatan Mubarak dengan badan kehakiman. Pada awal pagi 28 Januari 2011, beliau ditahan bersama beberapa lagi pemimpin Ikhwan. Langkah terdesak Mubarak untuk menghalang usaha perhimpunan rakyat untuk menghumbannya keluar dari istana presiden Mesir.

Masih tidur, Malaysia?

Malaysia juga nampaknya semakin menghampiri perubahan, jika trend zaman lalu masih boleh diguna pakai, kerana seperti biasa, Malaysia memang selalunya menyusul di belakang Mesir. Cumanya yang kita harapkan ialah Malaysia tidak terlalu jauh ketinggalan.

Kemenangan Dr Morsi adalah isyarat jelas kepada mana-mana penguasa di serata dunia untuk berhenti sejenak dan memeriksa keadaan. Meski pun kemenangan Morsi itu adalah dengan majoriti yang amat tipis, hakikatnya ialah demokrasi telah berfungsi kembali setelah regim Mubarak ditumbangkan.

Ketakutan yang dirasai United Malays National Organisation adalah ketakutan yang biasa bagi kelompok pemerintah yang semakin hampir ke hujung usianya. Sewajarnya kita amankan hati mereka ini dengan janji manis agar tidak diseret semuanya ke mahkamah sepertimana yang terjadi kepada Hosni Mubarak.

Mesir bangkit tahun lalu setelah menyedari bahawa mereka sudah terlalu lama ditindas pemerintah.

Malaysia masih belum bangun tidur?

Juara Wira said...

kahkahkah!!ngape malaysia nak ikut mesir???hang nak rakyat turun dataran dan berdemo cara depa ka??ada org mati nanti hang nak ganti balik ka nyawa depa???adakah hanya kerana pakatan tidak memerintah maka malaysia harus mengikut negara mesir ataupun negara lain???hang jgn wat lawak la bomo.... hangpa punya pemikiran sgt mudah... nampak org tu mewah mesti rasuah... nampak org tu berkepit ngan bini ja..mesti jenis takut ngan bini... klu lagu ni la pemikiran hangpa..jgn mesir..hangpa ikut yahudi pun tak guna....

UMNO bukan bertuhankan najib rosmah.... UMNO itu setia pada pemimpinnya... tak kira la klu esok hang jd presiden UMNO pun InsyaAllah kami sokong cam ni gak bang bomo.........

Bomo Siam said...

Awat terlalu asyik serang Sngor nii...?

Sesetengah laporan media mengatakan tinjauan dalaman yang dilakukan BN sendiri menunjukkan lebih 80 peratus pengundi Cina di JOHOR akan menyokong Pakatan Rakyat dalam pilihan raya umum akan datang.

Kempen BN dengan menakut-nakutkan orang Cina cuma memberi kesan yang sedikit disini. Meski pun isu Negara Islam dan hudud di dimainkan dengan kuat semasa pilihan raya kecil Tenang, sekurang-kurangnya 70 peratus pengundi Cina menyokong PAS!

Dulu tsunami politik bermula dari negeri2 utara dan pantai Barat Semenanjung, bagaimana pula dengan andaian ‘tsunami politik’ kedua akan bermula dari Johor?

Yoursay, Sir...!

Bomo Siam said...

Tun M mendakwa MB Sngor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang memimpin kerajaan negeri Pakatan Rakyat akan tersungkur di Sngor, gara2 tidak tahu berpolitik seperti mana yang dibayangkannya.

Ooooo...jadik, Khir Toyo yg dia pilih dulu tu, pandai berpolitik le ye?

Kuah kuaah kuaaah!

Anonymous said...

lagi lama lg baguihhh....

lagi ramai org tgk video anwar...

tak dak dlm sejarah donia....gambo pelir dah npk tapi bleh jadi PM...

ekekekeke....

otai
subang

Bomo Siam said...

Apabila kerajaan Malaysia kelmarin mengumumkan bahawa tema Hari Merdeka tahun ini ialah ‘Janji Ditepati’, hancurlah reputasi Friends sebagai siri komedi yang baik. Dirampas takhtanya itu oleh UMNU, yang sudah pun berbuat lawak jenaka sejak puluhan tahun lampau. Pastinya melampaui sepuluh musim Friends.

Jenaka United Malays National Organisation dengan slogan ‘Janji Ditepati’ ini ialah jenaka tahap tinggi. Tanpa perlu berhujah tentang ‘Hari Merdeka Bukan Bapak Dia Punya Birthday’, kita sendiri boleh menilai bahawa 31 Ogos bukan Hari UMNO, biar pun kita akui bahawa memang kita merdeka 10 tahun lewat berbanding orang lain yang bergegas merdeka sebaik tamat perang dunia.

Jadi ‘Janji Ditepati’… Bila yang dia janjikan duit buat ganti tayar teksi?

Tapi tak apa. Kita ucap terima kasih kepada PM Najib kerana berjaya meningkatkan jumlah keterhutangan nasional sehingga begitu hampir ke paras yang dibenarkan undang2. Kita semua pastinya akan lebih besar hati kalau Najib boleh keluarkan wang simpanannya sendiri untuk ditabur kepada semua orang!

Tetapi betulkah bantuan ini benar2 membantu? Atau sekadar dibuat supaya nampak macam sedang buat sesuatu? Maka mudah nanti mengikat leher mereka yang dibantu supaya kekal menyembah takzim kepada UMNU?

Tidak, aku tidak mempersoalkan nawaitu, aku pasti UMNU ikhlas dan punya hati yang suci murni untuk membantu meningkatkan beban hutang negara yang akan ditanggung oleh anak cucu kita nanti.

Kemudian apa? Nganga tunggu bantuan spesis lain pula? Dulu BR1M. Sekarang bagi duit tukar tayar, (walau pun masalah sebenarnya ialah hak permit teksi, tapi tak apalah, kita kan dipaksa bersyukur juga) dah jadi TR1Ma.

Lepas ini apa pulak? BN1UMNU...?

Mmuuaahhahahahaha...!!!

Anonymous said...

diberi pun salah..tidak diberi pun salah....

inilah hakikatnya bila apa pun hendak dipolitikkan...pemberian br1m atau mana2 bantuan oleh kerajaan bn ini mungkin ada agenda politik..bodohlah kalau kita cakap ianya ikhlas semata mata..dah adat org berpolitik pe...apa salahnya niat org yg nak memberi itu asalkan semua dapat merasai pemberian tersebut??adakah segala pemberian itu dikhususkan untuk ahli parti yg memerintah sahaja???jika dihitung mungkin penerima bantuan ini majoritinya adalah penyokong pakatan... kan majoriti rakyat skrg condong ke arah pakatan....elok la kiranya mereka yg rasa bantuan ini sebagai rasuah kiranya dgn rela hati memulangkan duit yg diterima itu kepada kerajaan atau sedekahkan kepada mana2 badan amal...

ADA SAPE SAPE YG SANGGUP???HANG CAM MANA BOMO???

Bomo Siam said...

1027,

Woi UMNU! Aku mana layak BR1M. Mana ada teksi!

Tapi klu Najib terrer, ce bagi BMTP1M..! (Bantuan Mesin Tuai Padi 1 Msia)! Bukan mahal pun....l/k 450k je...!!!

Anonymous said...

Bomo siam...hang jgn dok buat fitnah naa...aku pun tgk gak video tun m tu...takde pun dia ckp yg mb selangor tu akan tersungkur kalah nanti...dia cuma ckp isu2 yg berlaku sikit sebanyak akan memberi kesan...dia tak ckp ada sapa2 yg akam tersungkur nanti...hang jgn la nak exaggerate plak...tu pasal aku ckp hang ni mcm keling mabuk...minum 5 sen, mabuk sekupang...
Lagi satu pasal kemenangan ikhwanul muslimin di mesir...hang tau tak poster dr morsi tu ada gambar dacing...hang tau tak yg harakah dlm laporannya tak siarkan gambar2 poster beliau tu...pasai apa? Pasai ada gambar dacing la mcm bn punyer...harakah cuma siarkan gambar2 yg tak kelihatan gambar dacing tu...lagi satu, masa aku student kat um dulu, bertahun2 aku ikut usrah yg menjadikan hasan al bana sebagai tokoh utk dicontohi...byk perkara2 baik yg aku kolek masa usrah dulu terutamanya pembentukan sahsiah seterusnya pembentukan keluarga yg membawa kpd pembentukan masyarakat islam yg kuat dan dgn itu insyallah daulah islamiyah akan tertegak....ikhwanul muslimin dan pas adalah dua entiti yg jauh berbeza....

Bomo Siam said...

10:36,

Yg pasti, aku tak suka baca harakah! Paper nyamuk, macam utusang gak!

Apasal isu dacing yg timbul plak ni...?

Pantang tok nenek aku, gambaq 'keris'!!!

hangkedee said...

16 september.kes besor beb satu malaysia kena kelentong

Bomo Siam said...

Hangpa kena pahammmm....

Aku bukan nak jatuhkan BN! Aku nak UMNU mampuss!!!

Nanti klu ada rezeki, PR menang, komponen lain dlm BN akan diajak join sama.

UMNU....lempaq dlm laut!!!

Anonymous said...

Baru2 ni, dlm himpunan tahunan susurgalur keluarga aku, telah termetri satu declaration;

'Selagi PAS & PKR bertuhankan DAPIG, sorry, satu undi pun haram bagi kami utk puak2 laknatullah ni!

Resolusi dari 525 ahli yg layak mengundi dlm keluarga, menetapkan bahawa;

'Bukan org pas & PKr yg kami benci, tapi, pemimpin2 nya yg goblok tahap infiniti.
Ada paham!!!

Bomo Siam said...

10:49,

Serupa dgn kata2 UMNU yg nak bawak Msia jadik negara maju...

Kelentong besaq jugak tuu...!!!

Bomo Siam said...

10:53,

Aikk! Macam pernah dengor je!

Kuah kuaah kuaaah!

Cari le modal lain UMNU woi....!!!

Bomo Siam said...

Utk pencinta2 teater UMNU....

Teater “Beng Hock” yang diarahkan oleh Hariri Abdul Jalil yang mengambil masa 40 minit akan dipentaskan oleh Rumah Anak Teater pada 6, 7 dan 8 Julai. Untuk mendapatkan tiket percuma, sila e-mel rumahanakteater@gmail.com.

Satu pementasan juga akan diadakan di PenangPAC, Pulau Pinang pada 13 dan 14 Julai, tapi yg ni bukan free, kena RM15 hinggit!

Perlu diingat, tiada cerita hantu didlmnya...!!!

Melayu Perak said...

Gambar SUV Proton yang yakal dilancar ?

baca selanjutnya di http://goo.gl/UWtpp

Bomo Siam said...

Mengapa Melayu mula tertarik dengan DAP

Saya adalah seorang Melayu yang dilahirkan di Kangar, Perlis pada tahun 1963. Kini saya adalah seorang ahli DAP cawangan Padang Besar, Perlis. Saya telah tertarik dengan DAP sejak kembalinya bapa saya ke rahmatullah pada tahun 2005. Sebelum ini adalah keberatan untuk saya meninggalkan UMNO kerana arwah adalah salah seorang pengasas UMNO bersama Tan Sri Sheikh Ahmad yang berjuang sejak Malayan Union dan penubuhan Persekutuan Tanah Melayu dan seterusnya Malaysia.

Selama 30 tahun saya menjadi ahli UMNO sejak dari Kelab UMNO luar negara hinggalah tahun 2011. Saya pernah berkhidmat sebagai pegawai kerajaan, pegawai bank dan kini ahli perniagaan. Persekolahan saya adalah bermula dari Kangar English School, SMK Putra,SMK Derma hinggalah ke luar negara.

UMNO mulai zaman Almarhum Tunku Abdul Rahman patut dikagumi kerana dasar tolak ansur Tunku sehinggalah mencapai kemerdekaan dan penubuhan Malaysia dan peletakan asas kepada penyatuan kaum di negara ini .Setelah peristiwa 13 Mei 1969 dan setelah negara bertukar perdana menteri kepada Tun Abdul Razak pelbagai langkah rangsangan dibuat untuk memajukan kaum yang dikenali sebagai Bumiputera bagi mengekang ketidakpuasan kaum ini hinggalah ke era pemerintahan Tun Hussein Onn.

Setelah itu tiba pula era Tun Mahathir yang genius dalam semua bidang di dunia. Hinggalah akibat hendak merealisasikan impiannya dengan pantas, rakyat telah diperlihatkan akan kehebatannya di peringkat negara dan persada dunia.

Namun pelbagai perubahan dan pembangunan yang dilakukannya telah membawa padah kepada rakyat dan negara dalam tempoh jangka panjang. Salah guna kuasa, korupsi, ISA, OSA, Akta Hasutan, kronisme, ketegangan hubungan antarabangsa khususnya dengan Amerika dan isu Palestin, peningkatan kos hidup, agihan ekonomi negara secara tidak adil,mengaut kekayaan untuk anak-anak adalah antara ciri-ciri pentadbirannya yang membinasakan negara yang kaya dengan hasil bumi ini di samping dasar penswastaan yang gagal dan membebankan rakyat serta isu kekebalan raja-raja Melayu yang akhirnya menyebabkan perdana menteri yang menjadi kebal.

Campur tangan politik yang keterlaluan dalam PDRM, kehakiman, peguam negara, SPRM, tentera dan jabatan-jabatan serta agensi-agensi kerajaan seperti SPR telah menambahkan kebinasaan kepada negara. Itulah antara sebab Malaysia menduduki antara tangga teratas korupsi dan penghantaran wang haram ke luar negara.

Oleh itu UMNO perlu muhasabah diri, salahkan diri sendiri, dan jangan salahkan pihak lain. Jangan gunakan kekerasan kerana ianya akan mengundang malapetaka seperti berlaku di Iran, Iraq, Mesir, Tunisia, Libya, Oman, Thailand, Filipina dan Indonesia sebelum ini di mana negara kecundang pemerintahannya akibat kebangkitan rakyat.

Sebenarnya DAP telah menunjukkan urus tadbir yang baik melalui sistem cekap, akauntabel dan telus (CAT) walau pun pelbagai fitnah dilemparkan oleh UMNO. Inilah satu-satunya cara untuk membela rakyat Melayu, Cina, India,dan lain-lain daripada kongkongan pemimpin BN yang angkuh.

Saya akan terus berjuang dalam DAP. Kebenaran dan keadilan akan terserlah jua akhirnya.

Abdul Manan

29 Mei 2011

Alooo En Manan!

Aku setuju la klu hg kata kerana meluatkan UMNU, hg join DAP. Maybe PKR pun hg kurang senang kerana depa tu, sepupu UMNU!

But aku keliru sikit, akan pandang mata hg pd PAS!

Bomo Siam said...

MP 11:08,

Preve' pun belum sempat testdrive laie....dahh hg sembang pasai SUV Proton plak!

Mampuih le camni...!

Bomo Siam said...

DAP bukan untuk orang Cina sahaja....

Saya Mat bin Awang lahir di Kuala Terengganu tetapi sudah menjadi orang Kuala Lumpur. Kampung saya di daerah Kuala Terengganu ramai penyokong PAS dan Umno. Saya terdedah dengan fahaman kedua-dua parti itu sejak awal lagi.

Tetapi saya tidak minat dengan kedua-duanya. Saya lebih minat DAP terutama Lim Guan Eng yang bagi saya berjuang tanpa mengira kaum. Dalam beberapa tahun lagi saya yakin DAP boleh menjadi parti nasional dan persepsi perkauman akan terhapus.

DAP bersama dengan parti-parti yang berjuang untuk rakyat perlu menerajui negara. DAP boleh membawa kemajuan dan keadilan sebenar kepada rakyat. Pemimpinnya berjuang untuk rakyat.

Saya berharap orang Melayu tidak termakan dengan propaganda dan momokan bahawa DAP parti kaum Cina. Kita sudah moden jangan mudah percaya dan terpengaruh dengan dakyah itu.

Mat Awang

Kuala Lumpur

13 JULAI 2011-07-14

En Mat Awang! Kenyataan hg ni pd aku ada sikit 'kemerapuan'!

DAP utk suma kaum? Sampai mampuih pun aku tak caya!!!

Anonymous said...

teater Beng Kok utk tambah dendam cina pd melayu..

betui tak??

ambik..la undi cina semuaaa
yg rogi melayu jugak..modoh
xpasal nwgara ada TPM.CINA.BABI

LAKNAT BETUL PKR PAS NI

sapa pi bunuh cina tu..org tangkap proxi kroni babi punya pakatan
.

Anonymous said...

tempat aku email2 layang masuk aja..berapa ramai org2 dap masuk.islam.pas..

aku baca gelihati betui

apa la mangkuk tu..kerjasapa tu..
.
nak.bodoh2kan agama bangsa sendiri...aduya kikikiki

TONGONG BETUI..

Anonymous said...

Perghhh..
Lihatlah bagaimana DAPigs menjalankan jarum halusnya..utk jadikan lebih 'REAL', mereka telah gunakan keldai2 yg punyai watak spt Si KITOL & RAJA MANDELIAR...

KahKahKah...Ada hati nak promo parti KOMUNIS utk jd pemerintah dlm negara ni...Khak tuihhhhh..

Bomo dh sign kontrak dgn DAPigs la plak..KehKehKeh...

Anonymous said...

bomo siam...

jgn la buat macam blog ni blog mak.bapak ko je.. nak post pun agak2 la

aku bimbang niat utk discuss tu jd larik. melilau lilau sgt...meracau2

point ko mmg kelas tp xfocus...

Anonymous said...

Ek eh macam pernah ku lihat gaya tulisan bomo siam ni.. Alo encik.. Ini encik musangka ka? Kalau betui awat ang tukaq i.D dah lupa asai usui ka? Fauna buat cara fauna hohohoh

Mat labu

gasing said...

tok moh punyalah banyak pantang. pantang tok nenek dia tengok babi mesti tibai, pantang toknenek dia tengok lubang belakang mesti kribai, pasai dia keluaq dari lubang jamban belakang!akai macam pak lebai lebih serban dari akai kaldai

Anonymous said...

bomo siam memang spesis yg bodoh ckp huru hara...ko ngan keluarga ko da bleh berambos dr malaysia dok kat mesir lg bagus kot...ckp bnyk taknak pru 13 ko pangkah la ikut nafsu ko sendiri roket ker lobang pungkok ker org tua nyanyuk ker..yg ko sibuk nak burukkan org tu kira mulia ker...opss lupe low class bomo siam...low class...kahkahkah

Anonymous said...

Bomo Siamm LAKNATULLAH!!

Ko mereng meroyan sekor2 posting mcm anjing kurapnyg menjilat sampah yg bertaburan ditepi jalan!

Ko rase dgn fitnah bohong dnn perangai kejintu boleh mengubah ketentuan Allah??

Aku sgtlah bncin dgn manusia tp berkelakuan spt anjing kafir mcm ko... Aku xde apa kekuatan krn aku makhluk Tuhannyg lemah, tp dgn posting ko yg sgt jahat dn penuh keji itu menambahkn kekuatan dn yakin aku bergantung diri pa Allah Ta'ala supaya aku dpt bngun bermunajat pdNYA
di dininhari dgn kekuasaanNYA moga dihancurkan Pakatan Rakyat-Pakatan Dajjal manusia keji mcm ko dibls kembali dgn seberat azab Allah!,

Bomo Siam, aku doakn KO TAKKN SELAMAT DI DUNIA DAN AKHIRAT KRN KO MENJADI ANJING TALIBARUT PUAK PAKATAN JAHANAM!,

Insya Allah BN dan DS Najib akn dipelihara menang besar dn diperelokkn pemerintahan dgn kewibawaan dan musuh2 diperlemahkan, Jasa DS Najib tetap besar disisi Allah..brbnding si gay laknatullah PR!!

Anonymous said...

Shbt2 sekalian..kita doakan semoga huru hara dan kerosakan melanda manusia nick bomo siam inindn sekuruh anggota keluarganya akn mnderita dan terhina suatu masa nanti!...AMINNN YA ROBBAL ALAMIN!!!

BOMO SIAM INILAH CONTOH MANUSIA SEKULAR! TALIBARUT KAFIR dan BERWAJAH DAJJAL!!

Tukang Komen said...

Bomosiam

Melayu jenis kau yg tertarik dgn perjuangan Dap. Melayu cacat yg sokong yahudi pun ada apa nak heran kalau yg cintakan Dap. Melayu yg nak tukar bangsa pun ada jugak. Yg nak tukar bangsa ni jenis bangsat.

Tengok jelah cina di Thailand. Sanggup tukar nama asal pakai nama siam yg penting kuasa politik. Lebih dari sorang yg pernah jadi PM Thailand termasuklah yg ada sekarang ini. Dimana mereka ramai disitu mereka merancang. Itu memang perangai cina. Yg mampu membendung gerakan cina ini Umno jugak. Dalam BN Umno jadi boss bukan macam PR Dap yg ngetop. Predisen PKR tak berperanan langsung. Sibuk jaga suami yg tak bermaruah. Parti laki bini anak beranak.

Tukang Komen said...

Bomosiam ni sebiji mcam kumang2 kt pantai. Asik tukar rumah je. Rumah lama tak laku tukar rumah baru. Stail serupa je. Dia dapat kepuasan buat provokasi. Dia tau Dap tak betul tapi dia sokong sebab suka kena kutuk. Penyakit dia ni janganlah menjangkit kt kita. Dia dapat seronok bila kena kutuk. Dia rasa berjaya buat orang marah walaupun dia kena kutuk segala macam.

Nama yg dia pilih pun dah tau jenis siam perut hijau. Kena kutuk macam ini dia cukup seronok. Dia punya balancing dan allignment dah lari. Lulus lesen motosika nak try bawak kapalterbang. Nampak Dap nak bawak rocket pulak.

Anonymous said...

Banyaknya komen bomo...tak larat nk baca...kuahh..kuahhh..kuahhh

To Live Again said...

Kesian BOMO SIAM,

Blog sendiri tak laku, dtg bersidia di blog org.Komen berjela.Tp GAP cool jer.Semua lepas xder sekatan.Baru la FREEDOM OF SPEECH.Tp kalau blog si nuar or malaysiakini, simpan jer la hasrat 2.Semua kena filter..Bangsat punya penipu!

bayan said...

Salam Bro,Pada pandangan saya PRU 13 akan diadakan selepas CNY 2013.
Saya katakan begitu mengambil Factor Satu Malaysia......Pasti BN mendapat keputusan cermelang.Janji ditepati.

Anonymous said...

aku rasa bomo siam nimainjubur tok nenek dia...nk sama mcm anur ibrahim .. main juburr...brgelumbang dgn taik...tau tk...???amat jahat dn kotor lubang taik tu...g main buat apa...???bomo2 siam ni pantang jmpa org dan binatang...d juburrr....nasihat aku...siapa2 sakit tk kira umno k,pas k,pkr k dap k....kna jmpa doktor...g la klnik 1 malaysia....hehehehe...


paham maksud tuan puteri..?


takbirrrrr.....

Anonymous said...

Bomo nak samakan Malaysia yang demokratik gan Mesir dan negara arab yang autokratik? Bomo ni angau ke pe?