Tuesday, June 5, 2012

KETUA SETIAUSAHA NEGARA AKAN BERSARA AKHIRNYA.



dalam laporan penuh NST semalam telah disebutkan akan bakal pemergian ketua setiausaha negara tan sri sidek hasan .

berpergian ke mana ? dia akan bersara setelah 3 kali menjawat jawatan KSN secara kontrak.

oklah tu. KSN harus bersikap terbuka. ini bukan masalah orang tak suka. tanggal 23 jun 2012 dikabarkan KSN akan ditamatkan kontrak. 

bai bai KSN. nak tahu cerita lanjut  KLIK SINI.

19 comments:

Zaeydee said...

KSN ni orang negeri aku..asal Kg Cherok Paloh..prestasi beliau semasa teraju KSN kira bolehlah tapi detik hitam bermula bila SBPA diperkenalkan..mungkin bukan beliau seorang yang terlibat menggubal SBPA tapi sebagai boss beliau kenalah bertanggungjawab juga akhirnya nasib baik rakyat dan PM sedar makanya SBPA dimansuhkan kalau tidak ini dikira sabotaj besar dari dalam kerajaan sendiri..aku nak tengok juga siapa KSN yang baru kerana semua KSN2 setakat ni tak ada yang mempunyai pelan yang konkrit tentang pegawai2 kerajaan yang menyokong pembangkang..KERJA KERAJAAN TAPI DOK SOKONG PEMBANGKANG..nilah antara pencacai yang mengharu-biru kan semua dasar2 kerajaan khususnya dalam bidang pendidikan termasuk dasar PPSMI...dok gitu!

Anonymous said...

Yahoo yahoo yahoo yeh!

hangkedee said...

Tamat lah legasi Tun 3 beranak yang kuat tidur

Anonymous said...

jangan lepas ni antar borang pas sudah la....

Anonymous said...

sapa2 pun wa tak kisah baii....

asalkan bukan anak cina DAP atau LKS...ekekek

pada KSN yg nak bersara, tabik hormat pada jasa lu pada negara...

otai
subang

Anonymous said...

zaeydee, pada aku SPBA tu dah dipolitikkan dgn teruk oleh pembangkang, dan kjaan pula gagal dlm menjelaskan kebaikan SPBA.

i've heard explanation regarding SPBA from proff dr ishak eventhough i'm from private sector. tapi sayang isu yg kecil berjaya mengtenggelamkan idea yg bernas.

PM najib have no other choices except to defeat opposition and make them small group again to prosper and progress msia.

Anonymous said...

Akhirnya...bukannya bagus sgt pun sidek ni. Tahun lepas dia buat sesi ramah mesra nak jumpa semua staff kat agensi aku. Takde sgt pun nasihat dia, asyik bagi contoh anak dia je. Pas tu puji diri sendiri yang dia ni bagus.

Bagus la dia blah.

hanizam said...

tak mustahil mamat ni akan masuk parti Syurga...

orang kechewa...tu jelah tempat yang sepatutnya...

dia tak tau, silap-silap ada staff gomen buat kenduri kesyukuran sebab mamat ni bersara...

elok-elok muhasabah diri tu...jangan dok salahkan orang lain walhal diri sendiri yang salah jugak...

kita manusia ni bukannya maksum...cuma kat sinun je dok puja kononnya diri tu maksum sangat...

Anonymous said...

Tuan Zaeydee..mari kita kaji selidik kenapa ada staff kerajaan menyokong pembangkang.Banyak perkara perlu perubahan oleh kerajaan kini untuk seterusnya.Mohon pihak kerajaan selami hati dan jiwa naluri staffnya yang menyokong pembangkang.Kebanyakkannya yang bertuankan tuhan yang esa.

RH said...

Dah bersara nanti jangan dok join pkr/pas pulak yea.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:

Sebenarnya sebahagian amat kecil kaki tangan kerajaan yang bersara menjadi penyokong pambangkang.Mereka menjadi penyokong pembangkang kerana tak puashati dengan persaraan mereka.Kalau boleh mereka mahu terus bekerja hingga mati!.Mereka tidak boleh menerima kenyataan yang mereka sudah tua bangka. Walau pun mereka dah tak mampu nak angkat telinga,apatah lagi berdidikasi dalam kerjaya,namun mereka mahu terus menyandang jawatan yang perna mereka sandang sebelumnya.Senang cakap mereka mahu terus dipanggil tuan,datok,tansri,cikgu,encik atau apa saja panggilan dalam perkhidmatan mereka,disamping dapat duit gaji lumayang terus-menerus.
So, kalau dah tua tu eloklah pencin.Duduk rumah buat ibadat banyak2 buat bekalan di akhirat kelak.Tak ada sudahnya dengan hal dunia ini aje pakcik.

Anonymous said...

KALU JOINT PUN ADA AKU KESAH.....X KAN NAK KEJE SAMPAI MATI..ORG LAIN APA HAL.

usin said...

rasanya akan ada org gantung pisang masak setandan!!! dah 3 kali sambung kontrak. memang wajar beliau tidak disambung kontrak baru atas dasar kebertanggungjawaban SBPA yang gagal. bagilah peluang org lain pulak merasa kerusi empuk tetapi panas tersebut. kalau org lain naik setakuk, akupun dpt juga naik setakuk...hehehehe

Zaeydee said...

Kita kerja kerajaan jugak..tapi tak de le sampai menyokong membabi buta, yang salah tetap salah tetapi yang betul kita kena kata betul..manusia mana yang sempurna..kecuali para pemimpin Pas saja yang maksum... berbalik pada pekerja kerajaan yang menyokong pembangkang..betul juga kata 9:34 tu..kita kena cari sebab musabah jadi begitu...aku banyak bergaul dengan dia orang ni..hampir setiap minggu berdebat tapi kerat jari sepuluhpun mereka kata darah tetap hijau..itu yang payah..bila kita soal tak rasa bersalah ke kerajaan dok bayar gaji tanggung makan minum anak bini setiap bulan..tapi selamba je mereka jawab..itukan kewajipan kerajaan..pulak dah!

Anonymous said...

Kepada KSN baru belajar cara macam mana nak jadi KSN yang disenangi penjawat awam dan agensi swasta serta lain lain denganex ksn iaitu Tan Sri Samsudin

Anonymous said...

AKHIRNYA SUARA PENJAWAT AWAM DIDEGARI KERAJAAN :)

Anonymous said...

Eloklah tu. Bukan setakat ksn, ksu yg dikontrak pun patut ditamatkan juga. Semua idea yg dipakai kalut balaka.

Anonymous said...

syukur alhamdulillah , akhirnya orang tua tu berambus jugak akhirnya , ingatkan dia nak pegang jawatan tu sampai mati ...

daripada cempedak baiklah nangka , daripada rosak baiklah tiada !!!

Anonymous said...

bukan KSN sahaja tapi ksu-ksu member golf dia yang dia lantik yang takde kompeten dan takde standard langsung patut buang jugak. tidak kang diaorang lah yang sambung2 dsar ksn ni.