Tuesday, June 5, 2012

OHOI ! MAHFUZ LAUNCH CAKAP LAGI..

ohoi rakyat jelata sekalian.
mahfuz launch cakap lagi.
dia cakap pasal polis dan bersih.


mahfuz launch kata KENAPA VISUAL BERSIH TAK KELUAR 10 TAHUN LAGI ?


eee bodohnya dia pilih tajuk..

33 comments:

Anonymous said...

kalau tak cakap nampak sangat kebodohan

apabila bercakap bertambah-tambah kebebalannya

sume ini sama macam isu no plat yang menyaksikan MP buka mulut tetapi tak bersesuaian dengan masa, tempat dan isu.

Anonymous said...

sudah jadi tugas lahiriyah juak-kuak Pas untuk tegur dari a-z; contohnya isu video terlampau politikawan. kalau tak diedar maka akan dikatakan sebagai menyembunyikan kemungkaran tetapi kalau dipaparkan di laman blog depa juga tegur kerana video tidak membuktikan apa-apa.

usin said...

seronok setiap kali keluar statement dpd yb mahfuz. sebenarnya tiadapun intipati penting dpd apa yg diucapkan oleh beliau. tinggal lg statementnya itu menggambarkan betapa sukarnya otak dan fikiran beliau mendasari tugas2 seorg menteri & sebuah kementerian. mungkin kerana akademik beliau yg tak setinggi mana. namun sebagai mp (pokok sena) sepatutnya beliau tidak terlalu menunjuk-nunjuk kebebalan kerana ini akan mengurangkan kepercayaan masyarakat atas kebolehannya. sementelahan lg waktu ini adalah waktu terbaik untuk menunjukkan kecerdikan semoga terpilih semula sebagai calon utk pru13. mahfuz, kalau rasa nk bertanding, buatlah sesuatu yg bernilai utk parti & masyarakat, bukan membodohkan diri dgn statement yg bodoh. selamat maju jaya.

Anonymous said...

Sebab ia difikirkan perlu dibuat sekarang bukan 10 tahun lagi. Ini semua polikus kerabat JAMBAN

Anonymous said...

Syaitan lebih menunggu kedatangan pilihan raya NAMPAK gayanya pilihan raya umum akan berlangsung tidak lama lagi. Barangkali pada akhir tahun ini. Suasana politik kelihatan semakin hangat dengan slogan perang yang semakin kuat kedengaran.

Barangkali syaitan-syaitan lebih menunggu kedatangan pilihan raya umum. Lebih menunggu daripada ahli-ahli politik yang mahu berebut kuasa.


Jika ahli-ahli politik hanya bermatlamat mahu merebut kuasa memerintah, syaitan-syaitan melihat pilihan raya sebagai kesempatan untuk menghasut dan menyesatkan anak-anak Adam daripada jalan keimanan.

Ketika inilah nafsu manusia lebih mudah ditunggang dan akal ditunduk untuk mencetuskan angkara yang boleh menyebabkan anak-anak Adam lupa diri dan lupa Tuhan mereka.

Lihatlah betapa para pemimpin politik yang kononnya bergelar ulama sudah mulai mengeluarkan kata-kata kesat terhadap lawan mereka. Mereka ini sepatutnya lebih mengetahui tentang ajaran Quran, tetapi mereka pula yang ke depan dalam memberi ruang kepada syaitan-syaitan untuk menghasut anak-anak Adam ke arah kefasikan.

Allah S.W.T mengingatkan kita supaya jangan mencampakkan diri ke dalam kebinasaan, tetapi lihat sahajalah jagoan-jagoan politik ini akan menggunakan lidah dan mulut mereka untuk membinasakan lawan mereka dengan pelbagai kata-nista, fitnah dan hasutan yang ditaburkan kepada masyarakat.

Sesungguhnya di antara anggota badan yang dimiliki oleh anak Adam, lidah dan mulut adalah yang paling berbisa dan berkesan untuk mencetuskan kerosakan dan kebinasaan.

Matlamat menghalalkan cara. Sebutkanlah larangan yang terkandung dalam Quran tentang menghindari kejahatan-kejahatan mulut, akan ada-ada sahaja jawapan mereka untuk menghalalkan apa yang mereka lakukan.

Manusia pada umumnya melihat pembunuhan sesama manusia adalah suatu perbuatan yang jahat dan kejam. Di sisi Allah, fitnah lebih buruk daripada pembunuhan.

Dan fitnah itu lebih besar bahayanya daripada pembunuhan. - 2 (Al Baqarah): 191

Dan berbuat fitnah lebih besar (dosanya) dari membunuh. - 2 (Al Baqarah): 217

Namun fitnah dijadikan senjata oleh ahli-ahli politik untuk memburuk-burukkan lawan demi menawan undi semasa pilihan raya.

Hai orang-orang yang beriman, jauhilah kebanyakan daripada prasangka, sesungguhnya sebahagian prasangka itu adalah dosa dan janganlah kamu mencari-cari kesalahan orang lain dan janganlah sebahagian kamu memburukkan sebahagian yang lain. Sukakah salah seorang di antara kamu memakan dagingnya yang sudah mati? Maka tentulah kamu merasa jijik kepadanya. Maka bertakwalah kepada Allah. Sesungguhnya Allah Maha Penerima Taubat lagi Maha Penyayang. - 49 (Al Hujuraat): 12

Anonymous said...

sambungan,
Prasangka
Secara jujur marilah kita melihat orang-orang yang paling banyak menaruh prasangka, mencari-cari kesalahan dan memburuk-burukkan orang lain. Mereka adalah ahli-ahli politik. Jika sekadar ahli politik tidak mengapalah, tetapi sebilangan mereka ini digelar ulama kerana memiliki ijazah universiti dalam pendidikan agama.

Dan lihatlah betapa banyaknya orang-orang yang celik mata tetapi buta hati kerana mudah terpedaya dengan orang-orang yang mereka nobatkan sebagai ulama ini. Aduhai mereka ini pada zahirnya kelihatan amat warak. Ada yang lebam dahi kerana kononnya kuat menunaikan solat.

Bagi Mualim, orang-orang yang mereka anggap ulama ini hanyalah sekadar layak dipanggil orang yang berilmu, tetapi adakah mereka beriman? Jika beriman sudah tentulah mereka akan mematuhi perintah Allah yang terkandung dalam ayat di atas. Inilah gara-gara asyik melaungkan Islam...negara Islam ...undang-undang Islam.

Maka jadilah mereka ini sekadar orang Islam, tetapi tidak beriman. Jika mereka beriman tentulah mereka tidak memburuk-burukkan orang lain, apatah lagi memfitnah. Jika mereka memahami apa itu iman, tentulah mereka tidak akan menjadi mangsa hasutan syaitan.

Bukankah Allah telah mengingatkan Iblis bahawa hanya orang yang beriman tidak akan berjaya digoda olehnya dan tentera syaitannya.

Nah, Allah mengibaratkan orang-orang ini sebagai kanibal, iaitu orang yang memakan daging saudaranya sendiri. Begitu keji perbandingan yang Allah berikan terhadap golongan yang suka melemparkan gelaran buruk terhadap orang lain ini.

Kenapa mereka jadi begini? Kerana mereka sangat sombong, sama seperti kesombongan Iblis yang enggan sujud kepada Adam apabila Allah perintahkan semasa Adam baru dijadikan.

Bagi golongan ahli politik berilmu agama ini, mereka merasakan diri mereka sahajalah yang layak bercakap tentang agama. Kata-kata mereka mestilah diterima sebagai fatwa kerana kononnya mereka berilmu sehingga ke tahap universiti.

Mereka terlupa bahawa segala ilmu adalah dari Allah. Mereka terlupa bahawa ilmu Allah sangatlah luas dan boleh diberikan kepada siapa yang Dia kehendakki.

Akibat kesombongan, Allah menarik iman dari dada mereka tanpa mereka sedari. Lalu mereka terus melanggar larangan Allah yang dinyatakan dengan jelas dalam ayat di atas. Budak sekolah rendah pun boleh memahammi maksud ayat ini, tetapi mengapa orang-orang yang digelar ulama ini tidak boleh menerimanya.

Sebenarnya bukanlah mereka tidak faham. Mata mereka celik, tetapi hati mereka dibutai oleh kesombongan ilmu mereka. Mereka terlupa bahawa anak Adam tidak mempunyai apa pun, kecuali setakat apa yang Allah kurniakan kepada mereka.

Wahai para pembaca budiman, berlindunglah dengan Allah supaya kita tidak disesatkan oleh golongan ini.

Nota: Semoga Allah SWT melindungi kita daripada syaitan dan iblis yang direjam.

Anonymous said...

Yb pr ni yang benarnya tak tau lagi apa nak cakap
sebab tu le mereka ni meroyan tak tentu hala
itu le sebab jangan banyak berbohong,
menabur janji,
cakap tak ada fakta,
megunakan agama niat bukan kerana Allah

Inshaalah lepas pru13 ni mereaka ni akan jadi yang bersara (YB juga)

Anonymous said...

MULUT TEMPAYAN

MULUT MURAI

ADALAH CIRI-CIRI FEMINISME

hantu altantuya said...

Bengong betul la penganut ajaran UMNO semua di atas ni, Mahfuz perli kementerian Hisyamuddin la tu..kenapa tunggu selepas 39 hari bersih 3.0 baru nak siar?? nak edit dan nak masukkan pembohongan lagi ker?? Kementerian dalam negeri dapat peruntukan banyak juga masa bajet lepas, tapi takde kelengkapan peralatan untuk tayang bersih 3.0. Tolol betul penyokong UMNO...kuikuikuikuikui..

Anonymous said...

bila mr bean bersuara kita harus mendengar dgn fikiran yg lapang dan terbuka.. banyak ilmu & maklumat terkini penuh dgn kajian berteorikan saintifik, futuristik & fantastik akan beliau ketengahkan.. harap rakyat jelata dapat manfaat drp idea2 bernas beliau ini, kajian beliau melangkaui pelbagai cabang ilmu, drp fizik sehingga ke kajian marine biology .. beliau boleh dikatakan sesuai menjadi PM kalau ditskdirkan depa menang nanti! saya dgn hati yg syahdu sentiasa menunggu lontaran idea drp manusia yg agak melucukan ini!! Malaysia memerlukan pemimpin seperti ini agar wawasan 2020 menjadi kenyataan pada tahun 2018 nanti..
HIDUP MR BEAN!!

☺ ♂ ☺

hangkedee said...

Species yang kuat makan taik babi Dapig.Sebab itu meroyan mengalahkan sesiapa di dunia ini.Pak pandir moden belaan Dapig.

hantu altantuya said...

Khas buat Anon 11.44 & 11.45.

Betul katamu itu, kita kena pilih pemimpin yang beriman macam PM kita. Dia dah tunjuk contoh masa berbual mesra dengan artis luar yang pakai seksi baru-baru ni. Inilah pemimpin yang beriman.

Anonymous said...

hantu altantuya adalah jelmaan PAS,
Pihak berkuasa sebelum keluarkan kenyataan perlu mendapat cerita yang benar bukan main hentam sebarangan. Kecualilah pada pembangkang terutamanya PAS, mereka ambil berita yang hanya akan menguntungkan mereka. Sedarlah. Jika bodoh jangan menuduh orang lain bodoh.

Kak Jat lembu said...

Seronok baca ulasan penganut UMNO...asyik-asyik cakap babi, asyik-asyik cakap babi...mungkin mak bapa dia bela babi kot, atau dia sendiri membesar dengan babi MCA, Gerakan, PBS, PBRS, UPKO, LDP di sabah serta SUPP & PRS Sarawak ...kuikuikuikui.

bapa sedara JKKK punya mak tiri sebelah pak mentua punya orang gaji said...

Wow!!banyak betul parti bukan islam yang UMNO sondol sekali dalam BN, hampir-hampir 10 parti!!!

Demo Ulama UMNO yang suka mengampu said...

Buat anon 12:53.

Lamanya pihak berkuasa nak dapat cerita yang benar, 39 hari, macam jangkamasa pantang bersalin, hehehehe...cekap betul la kementerian hisyamudin...tahniah!!!

Zaeydee said...

Mampuz adalah contoh pemimpin baghal puak2 pembangkang..tak tahu kepala ekor jenis pemimpin macam ni..entah apa perjuangan Mampuz aku tak tahu.. bercakap berdegar2 tentang Islam tapi sahsiahnya..MasyaAllah! Orang butapun tahu bagaimana nak cerita tentang bershit 3.0 ni..tapi dok cerita bagaimanapun takde gunanya.. mereka kan pakar spin cerita...jadi itulah ajaran Islam Pas yang mereka dok amalkan selama ini..dok gitu!

Anonymous said...

Hahaha. Meroyan nampak? Habislah satu dunia boleh tengok maklumlah susah nak jumpa video polis kena sepak trajang dgn pencacai pendokong israel. Habislah riwayat politik Nuar dunia dah tahu siapa lebih kejam dan betapa busuknya hati Nuar cuba menjatuhkan musuh politik yang juga bekas teman teman rapat beliau.

Video ini adalah pemusnah kepada reputasi politik Anwar Ibrahim

Anonymous said...

HAHAH.. DAH AGAK ITU LAH YANG DORG AKAN CAKAPKAN .. EDIT LAH APA LAH..

TGK DULU VIDEO TU.. BARU LEH CAKAP
DAN LAGI ELOK BUAT KAJIAN MENDALAM SEBELUM KEMUKAKAN SEBARANG BUKTI.. JANGAN MAIN TANGKAP MUAT GAK..

Buat anon kak jat Lembu tu..
ala sebenarnya parti je banyak tapi yang untungnya CINA gak kan.. cam olang2 dalam DAP gak arr

hakk pui.. kita sama kita gaduh yang untung CINA jugak..

kalau cina muslim lain arrr hehehh

Anonymous said...

Insya Allah, waima sepuluh tahun lagi pun video ini akan tetap menjadi rujukan generasi muda tentang erti keganasan berpolitik. Ingat lagi tak peristiwa memali? Siapa sangka setelah puluhan tahun kisah tersebut akhirnya dikecam oleh masyarakat yang tahu apa puncanya. Amanat Hadi di anggap generasi muda sebagai gerakan ganas dan pengakuan Hadi Awang tiadanya istilah negara islam dalam Al Quran membuktikan perjuangan arwah Ibrahim Libya hanya sia sia.

Bomo Siam said...

Biase le Mahfus woui.....!

The Three Stoogers of UMNU selaku director nye, tentu le amik masa sikit...!!!

Video UMNU...kuah kuah kuah...!!!

Bomo Siam said...

Stand in UMNU yg lompat atas keta pulis tu....

Berlakon jugak ke?

Kuah kah kuah...!!!

Bomo Siam said...

Video UMNU ni, belum tayang kita dah tahu ending nye.......

Utk kali ni, agak2 berapa ekoq actor Siam yg depa upah???

Anonymous said...

Anon June 5, 2012 12.51PM.

At least PM berjumpa dengan artis dikhalayak ramai dan bersalam, mereka dari luar negara dan tetamu HBN. kalau dalam bilik berdua2an mcm ostad BADOROL 3 pagi tu atau cam taukeh kote bengkok berdua2an mengongkek cina dol siam dol perlu dicemuh.

Anonymous said...

bomo siam dah panikferepoi

Anonymous said...

3.12 aku setuju

Anonymous said...

PERGI MAMPOSLAH KAU MAHFUZ.

BN (barang naik) menyusahkan rakyat said...

Buat June 5, 2012 3:12 PM

Kalau betul dia gomoi china doll, kenapa tak dakwa di mahkamah syariah ke, mahkamah sivil ke? takut ke?

pengawal istana khir toyo said...

Anon June 5, 2012 1:50 PM

1 Malaysia ciplak dari one israel yang dicipta oleh Ehud Barak tahun 1999.

Penasihat kerajaan kita kan APCO dari Israel. Aku harap ko tak jadi macam yahudi lah yer.

manuel anuar said...

pakatan rakyat ni mmg bongok. dah namanya pun court session. penganjur bershit di dakwa melakukan keganasan. mesti la kdn nak mempersembahkan bukti terbaik. dateline hari pendakwaan kan belum start. jadi kenapa pakatan haramjadah x nak cari evidence terbaik dan defendant sementara ada masa lagi sebelum hari pendakwaan?

BN (barang naik) menyusahkan rakyat said...

Pak din (si muhyidin) kata baru-baru ni:

"zaman mewah BN seperti dahulu sudah berlalu. Jika pembangkang melakukan sesuatu kebaikan dan rakyat menyokong mereka, itu adalah masalah bagi kita."

Dia mula tunjuk ketakutan dia dah!!!

OKU (Orang Kuat UMNO) said...

Aku nak tengok Bersih 3.0 edisi hisyamudin, tapi tak keluar-keluar. Dia kata boleh tengok pagi Rabu 6 Jun. Tup-tup KSU dia Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi kata, kena bagi panel penasihat bebas pula tengok dulu, kenapa tak rancang awal-awal bagi diorang tengok dulu? Cakap putar belit la menteri ni. Orang UMNO kan, memang macam tu.

Anonymous said...

aku tak sabar nak tunggu pilihanraya..

INI JANJIKU ANDAI PAKATAN RAKYAT kalah dengan teruk

aku mohon Pakatan Rakyat gugurkan je perkataan RAKYAT tu.

Buat malu je..kononnya perjuangan RAKYAT. hak puiiiii...

1 Malaysia = PAS untuk Semua.. tiada beza [pun.. mari baca protokol yahudi kalian akan nampak kebenaran..


Masa havoc kerajaan perpaduan oleh Hadi.. Lee Kuan Yew cepat je p nghadap NIK AZIZ pe keh??

baik PKR, UMNO dan PAS sama je PROKSI ZIONIS... yang akan menguntungkan DAP/MCA dan kaum2 lain..