Sunday, June 10, 2012

NAJIB : BERANI KERANA BENAR !



anwar tuduh najib kenal altantuya.
najib nafi dan 3 kali bersumpah.
dalam kes-kes anwar, dia ternyata TAK MAMPU untuk melakukan sedemikian.

40 comments:

Bomo Siam said...

Pd aku, isu Altantuya ni hanya berkisar dikalangan mereka2 yg rapat dgn Najib.

Penafian beliau melalui sumpah ini, patut diterima.

Jika masih ada dikalangan mereka2 yg terus meraguinya & terus cuba membangkitkannya, maka jelas mereka2 itu pembawa fitnah! Wallahualam.

Anonymous said...

Yes...
Org dah ngaku..siap bersumpah dgn nama Allah..ingat boileh d buat main ke...??

Cuma kpd org yg tak mau mengaku tu..dan mau besumpah tak buat .....yg perlu kita pikiri...

Anonymous said...

Heran tak tetiba bala bersumpah...??

sapa soroh sumpah tu..disinilah gap mising..

org syak pak sheikh la....

pak sheikh...nk tanya ni..u ke soroh BALA bersumpah ka...ADA BAYAR ka, berapa?

SEMASA ZAMAN PAKLAH...NAFSU ANWAR NAK MASUK UMNO RASA2NYA BERGOLAK BERAHI SEMULA...

MCM2 USAHA DIA BUAT.....
THEN BALA TETIBA BUAT AKUAN BERSUMPAH....

.......... punyalah masa pklah nk mengadap agong.... itu pun sebuk nk jumpa agong..... TAK KARTON KA CRITA NI..

...ADA PLAK CITE AGONG NK AMIK ANWAR JD PM, XAMIK NAJIB plak...kelakar lah....korang tuulung lengkap2kan crita katoon ni,

seronok utk diimbas smula...manatau ada info baru

Anonymous said...

Yusuf Al-Qaradawi pun kena kencing dengan Pak Sheikh ni apa tah lagi Tok Guru & rakyat marhaen yang jahil macam pencacai PAS & PKR.

Anonymous said...

hahaha.. najib sumpah?? bini sdiri xikut ape ALLAH suruh.. mcm nie punya sumpah bleh pakai ke?? kalu bab tutup aurat boleh main - main, ape lagi bab sumpah2. nk2 bukan kene panah petir jam2 tue jugak sape tipu mase sumpah.. bab sumpah nk ikut islam, bab keluarga??

Anonymous said...

BAGUS JUGAKLAH. KO BANGKIT KAN

ko pernah tgk tak bini asmin yg rambut mengerbang tu....

CUBA PIKIR LOGIK

asmin admire kat nua pasai sheikh nye ke..ATAU PASAL YG LAIN

BINI NAJIB MELAYU BEB ASLI'.. KO BELUM TGK LAGI BINI KHALIFAH PENANG TU..

Anonymous said...

Takyah divert ke cerita lain la pencacai dap oi. Setelah bertahun tahun menipu rakyat melancar fitnah utk halang Najib akhirnya kebenaran makin terserlah. Jelas takde satu bukti walaupun sipi sipi dapat ditunjukan takkanla takde saksi langsung pakcikk... Ikut logik kalau TPM nak bunuh cara diam2 pun boleh buat tak perlu guna konstabel cabuk dan tidak ada laporan media.. Panggil je special branch atau komando takpun bunuh kat luar negara. Ingat kite ni bodoh ke nak percaya sape altantuya tu, dia hanya model bukan salesgirl syarikat kapal selam.

Lepas tu tipu lagi hal pembelian kapal selam konon mahkamah France akan saman Malaysia, beb apa buktinya pembelian tu tak terlus? Adakah ada diskaun khas diberikan pada Malaysia? Satu2 fakta yg boleh disanggah hanyalah isu bayaran kpd Perimekar itupun dah dijawab, kita sedia maklum syarikat tersebut milik ATM yg terlibat dlm proses menyediakan bantuan pakar pd Perimekar, takkan penunjuk ajar/ penasihat/ penyedia modul latihan dari syarkat DCN dari France nak main terjah je dlm pasukan TLDM sukati makbapak dia utk melatih pelatih semua mestilah melalui saluranya iaitu ejen yg dilantik Perimekar.

Anonymous said...

Slm
saudara GAP, tolong buat story ttng nik ajis kata nabi hijrah ke madinah coz nak dpt kerusi.. btul ke crita ni, kalo btul, makin nyanyuk org tua tu!

Anonymous said...

nuar pondan tua bebb. mantat, menjubo lepas tu tuduh umno konspirasi. ada ka patutt. dasar anak banjingan kesayangan nik aziz.

jai

Anonymous said...

8.27, sah2 mamat ni anak cina kapir. sumpah lakhnat bersifat individu mana ada kene mengena dgn bini, org lain, keturunan. tu basic dlm agama islam bebb. anak kapir mmg tak tauu.

Juara Wira said...

bomo ka ni????hahahahaha!!!

tang bini tok jib pakai tudung ka tak pakai ka itu sebenarnya urusan tok jib sendiri..... lg pun bini tok jib tu pun bukan org politik.. ini dah kira nak aibkan org.. klu niat tu ikhlas nak menegur takpa la... memang la tok jib ni pemimpin no1 negara... tp akhirat dia yg jawab ngan Allah bukan kita....

yg pentingnya keikhlasan dan keberanian tok jib untuk melafazkan sumpah... harus diingat sumpah ni tok jib ngan Allah.... klu betoi dia menipu cheq rasa mesti ada sesuatu yg menimpa tok jib...tapi Alhamdulillah sampai la ni sihat walafiat tok jib.... patutnya anwar ibrahim pun sudah harus melakukan perkara sedemikian... walaupun beliau punya pelbagai alasan untuk menolak namun sebagai org islam yg harus menyerahkan takdirnya pada Allah beliau seeloknya bersumpah atas nama Allah.... barulah beliau dapat menepis tohmahan.... pada cheq bukan susah mana pun untuk melafazkan sumpah ni...... wallahualam....

Anonymous said...

anon 8:27 nak tanya dgn ikhlas...semua suruhan Allah dalam alquran da hang buat da kemungkaran da hang tinggalkan...

Anonymous said...

SUMPAH SAMPAI 3 KALI DI MASJID...LERPAS TU PI HAJI...KALAU MUNAFIK DAH KENA AZAB ALLAH KERANA ALLAH SWA MAHA ADIL LAGI MAHA MENGETAHUI...

Anonymous said...

sekurang2nya rosmah tak mcm wan azizah.tipu semua orang.tanya pasal jam omega ada suruh tunjuk tak da.tanya pasal laki dia dia kata ada dgn dia but laki dia tengah XXX dgn org lain.yg lebih teruk anak dia pun joint sekali.

Anonymous said...

Allah Maha Mengetahui siapa di antara hamba- Nya yang munafik.

Anonymous said...

Sumpah seperti ini disebut di dalam Alquran... dan saya yakin mereka yg berada dipihak yg benar sahaja yg berani melakukannya

Anonymous said...

Pada pendapat saya, kalau Anwar tak mahu bersumpah pun tak mengapa kerana ramai yang sudah bersumpah. Saiful Bukhari dah bersumpah di masjid, Dato Najib juga telah bersumpah di masjid sebanyak 3 kali. UmmiHafilda juga sudah bersumpah. Dato Eskay juga sudah bersumpah di masjid walaupun cuba dihalang oleh penyokong2 Anwar tetapi dengan izin Allah dapat juga diteruskan.

Pada pemerhatian saya walaupun Anwar tidak melakukan sumpah tetapi dia telah menerima berbagai musibab. Diantaranya
1. Pada wajahnya sudah tidak ada serinya.
2. Rakan2 baiknya telah meninggalkannya dan menentang dia dengan hebat sekali.
3. Ramai ahli Parlimen dan ADUN turut meninggalkannya. Tak perlu sebut kerana semua sudah mengenalnya.
4. PKR sudah begitu lemah sekali. Ramai yang telah meniggalkannya kerana pengurusan parti sungguh lemah. Ramai ahli parti sudah sedar bahawa PKR bukan parti yang berjuang untuk rakyat tapi parti keluarga. Jawatan penasihat umum dipegang Anwar tanpa pemilihan yang sah tetapi kuasanya lebih dari kuasa Presiden yang disandang oleh isterinya. Naib Presiden pula disandang oleh anaknya.
5. Tidak ada satu pun kata- kata Anwar yang boleh dipercayai. Semuanya bohong belaka.
6. Janji pilihanraya 2008 hancur. Satu pun tak ditunaikan.
7. Penyelewengan yang dilakukannya semasa berkuasa dahulu telah dibangkitkan semula terutama yang membabitkan wang 3 billion ringgit. Anwar membisu seribu bahasa.
8. Bersih 3.0 telah menyedarkan sebilangan besar rakyat akan peranannya dan telah pun dibawa ke mahkamah.
9. Ceramah penerangan TIBAI telah mendedahkan banyak sangat perkara mengenainya.
10. Masihkah rakyat yang berfikir mahu menyokongnya dan rela dia jadi PM. Hanya orang yang menerima habuan dan telah tertutup pintu hati mereka akan terus merelakan diri diperbodohkan Anwar.
11. Jadi apa perlu kita desak dia bersumpah sebab balasan dari Allah telah pun diterimanya.

Anonymous said...

pasti ada hukumnya bagi mereka bersengkongkol dan melindungi
pemimpin yg buruk,penzina,pembohong!!

Anonymous said...

muhyidin suruh anwar dedahkan akaun bank, dengan serta merta anwar balas balik suruh dedahkan akaun dia jugak.. ( ingat betul2 tindak tanduk anwar ni ye....)

balik semula kpd kes sumpah ini, najib dah sumpah...3x pulak tu...tapi kaaaaaannn, apsal anwar sampai skrg tak berani2 nak sumpah? apsal pilih2 kes utk bertindak ye? kpd pencacai2 anwar, tak nampak2 lagi ke? keh keh keh

Anonymous said...

Nhko dengo citer aje mamat oi...
Betul ke citer tu..?
Ngko pon tak tau kesahihanya.

Maka ...
Ada baik ngko diam...
Tengok aje..biar tuhan yg uruskan...

Jangan topap dosa lagiii...

Anonymous said...

Nhko dengo citer aje mamat oi...
Betul ke citer tu..?
Ngko pon tak tau kesahihanya.

Maka ...
Ada baik ngko diam...
Tengok aje..biar tuhan yg uruskan...

Jangan topap dosa lagiii...

-----------------------------------
komen kat atas ni ditujukan khas buat macai2 pakatan..kes tuya tu bukan ke macai2 pakatan dok ulang2 spjg masa? jangan topap dosa lagiiii...

Anonymous said...

Kalau Muhyiddin dedahkan akauan bank beliau belum tentu Anwar akan buat benda yang sama...siapa tak kenal Anwar penipu dan pembohong Besar...

RAFLEMBU said...

ANWAR KALAU BETUL PEMIMPIN IKHLAS TAK PAYAH CABAR.
DEDAHKAN AKAUN ENGKAU.
KALAU BERSIH BERSIH LAH.
KALAU KOTOR KOTORLAH.
TETAPI..........AKU RASA KOTOR SEBAB TU CABAR ORANG LAIN.
SAPE TAK KENAL DIA.
BAPAK PENIPU, BAPAK LIWAT, SONDOL BINI ORANG.
SPIN SANA, PUSING SINI.
ANYWAY, UMOR DAH 65, TAUBAT SAHAJALAH............

Anonymous said...

Dia xsebut pun nama sape..hurmmm..kena sebut specific baru org tau dia sumpah menafikan perkaitan dia dengan perempuan moggolia mana..knapa dia xsebut pun nama perempuan tu? hurmmm...

Anonymous said...

Allah kan Maha Mengetahui segala isi hati... Kalau najib sumpah untuk kaburkan mata rakyat pun Allah tahu... Itukan kerja Allah

Anonymous said...

akaun NAJIB, MAHYUDIN, MAHATIR, NOH OMAR, IBRAHIM ALI, ketua2 UMNO?BN ... bila nak didedahkan...... berapa banyak di SWISSBANK masing2 sebelum PRU13 ...

nak compare gaji Vs harta milik pembesar2 UMNO ...pejuang melayu tu...

Anonymous said...

Najib....pasal... bersumpah bukan main, sampai berbuih air liur............

bila nak suruh DEBAT dengan Anwar... tak mau berbagai dalih pulak tuu... anwar tak setaraf dgn dialah, tak dak kelas la kononnya... sebab dia PM mana nak pandang rakyat marhaen yg tak setaraf dgn kebangsawanannya itu ............


pooooooooooraaaaaaaaaaah najib, mencrut adala

Anonymous said...

betul juga ... Anwar tak de bisnes tapi merata jln sana sini... 3 billion ni siasat dulu...tak yah nak cabar2 org lain... Mcm berkotak2 bukti yg anwar dok habak kat Ezam... Sampai sekarang tak de pun kotak2 tu...Anwar kaki spin.. Anak buah pun ikut spin

Anonymous said...

najib tu dar keluarga bangsawan ... Tak la kemaruk macam anwar ... Biasa org macam anwar nilah yang kemaruk .. Kalau ikut latar belakang Pendidikan... Dan. Kerjaya ...Anwar takde apa2 alih2 kaya

Anonymous said...

satu dunia da tau Anwar siapa...ha..ha..ha. Insulting sungguh nak suruh debat dengan Najib... Tak setaraf... Anwar tu verjuang utk diri dia ...bukan utk rakyat... Buat apa berdebat dgn dia... Ceramah dia pun org da tak pi...

Anonymous said...

masih ada lagi orang yg percaya kat Anwar? kalau dulu di Selangor bersemangat org kibar bendera PKR di flat danrumah, pasang sticker PKR di kereta... Sekarang mana ada... Nak pasang pun da malu... Malu sebab da tahu siapa tu Anwar... Kawan rapat Anwar semua da tinggalkan Anwar... Pengikut Anwar sekarang yg muda mentah tak tau sejarah Anwar... Anwar ni kalau tak berangan nak jadi PM ... Orang tak heran... Tapi dah dengan rekod meliwat, china doll , korupsi ... Nak pi PutraJaya...guna la kewarasan bila nak mengundi nanti

Anonymous said...

kita cuba Anwar jadi PM...

kemudian kita banding dengan PM2 UMNO yang lepas2.....

jika teruk jugak kita cari PM yg lain pulak..... jawatan PM bukan hak pusaka satu keluarga jer....

PM Nik Aziz ko...
PM Nizar ko...
PM Saifuddin nasation ko...
PM Rafizi ko.......
dlll............

cubala sapa2 asal bukan UMNO... kakakaka....

Anonymous said...

anon 7.38 pm

kau ni dah hilang akal apa?

Anonymous said...

umno pun sekali sekala nak rasa jadi pembangkang jugak...... heheheheheehe


mereka pun nak merasa ISA, AUKU, Akta Cetak, PTPTN, kamunting, sungai buluh, kandang tertuduh, sergahan sprm, lanyakan PDRM, dsb............

yang teringin nak tenguk adalah dari segi macam mana cara manipulasi & rekabentuk kontrak konsesi kepada kroni UMNO/BN ...

Subsidi IPP,
Kontrak Lebuhraya MEX,
Kontrak BERNAS,
AP import kereta,
Tokey2 sebenar Air Asia, Celcom, Maxis, SYABAS
Akaun Petronas, Proton, Risda, Felda, .....

.
.
.

heheheheheehe.............


Mahathir kata dia tak pernah takut masuk mahkamah..dalam sebarang kes..kakkka.. bahkan lebih berani lagi dari mubarak & sadam husin ....

Najib pernah pergi ke mahkamah kes liwat II tapi dok posting depan kamera dengan bininya saja kemudian balik...kihkihk....

mereka2 ni kena tahan passport mereka ... suapaya tidak mengganggu perjalanan mahkamah hohohooooo...

Langsi said...

Lenkali suruh TokNajisNazak sebut nama bila bersumpah... Altantuya bukannya "perempuan Mongolia itu" ....,nak playsafe la tu!

ampuntuan said...

bodohlah klau ngaku!!

Anonymous said...

Ada lagi yang tak tau... Tian Chua da ngaku superimposed gambar najib dgn altantuya... Tak tau la apa nak jadi pembangkang sekarang..low class!!

Anonymous said...

anon 12:12 am... Allah kan Maha Mengetahui tujuan Najib bersumpah ... sumpah lakhnat nak play safe apa? sebab tu Anawar tak berani... anwar pun da tak berani sebut pasa altantuya... Tian chua da ngaku dia tipu... Tulah banyak sangat baca harakah dan suara keadilan!

Anonymous said...

Langsi...ko ni Islam ke tak?
kalau bukan, jangan masuk campur sebab nampak sgt kebodohan ko!

kalau ngko Islam, baik ko pegi belajar lagi..nampak sangat ko tak kuat Iman..
sesungguhnya Allah Maha Mengetahui..

Anonymous said...

Great article, totally what I wanted to find.
Also see my web site > apartments for rent