Monday, June 25, 2012

PAKATAN : MELONGKANG KAN HAK RAKYAT !


Bantah Sekolah Agama Rakyat: PAS & PKR Memenuhi Ciri Bangkang Dari Longkang

Dalam sistem demokrasi kewujudan pihak pembangkang bertujuan untuk check & balance tadbir urus kerajaan yang memerintah bagi memastikan tiada penyelewengan atau salah guna kuasa berlaku.

Sebaliknya di Malaysia, kehadiran parti pembangkang lebih berminat mengadu domba dan mencipta kontroversi tanpa berpaksikan realiti kebenaran.

Ambil contoh bangkangan mereka terhadap pembinaan sekolah agama rakyat (SAR) di Taman Pegoh Aman, Perak. Ternampak jelas bantahan oleh PAS dan PKR bermatlamat untuk 'cover issue' yang sedang hangat di Selangor melibatkan pengambilan padang awam PKNS.

Dalam kedua-dua isu tersebut ia kelihatan sama kerana ia melibatkan kawasan padang, hakikatnya banyak beza di antara kedua-duanya. Seakan sama tapi tak serupa.

Padang awam PKNS di SS7 Kelana Jaya merupakan kawasan yang diwartakan sebagai tempat rekreasi manakala pembangunan yang mahu dijalankan di situ pula merangkumi pusat komersial seperti kompleks perniagaan dan kediaman kos tinggi.

Bantahan pengambilalihan padang tersebut pula datang dari majoriti penduduk tempatan kerana mereka akan kehilangan keseluruhan padang rekreasi tersebut.

Selain itu, penukaran status padang tersebut daripada kawasan rekreasi kepada tapak komersial jelas bertentangan dengan perwartaan asal yang diluluskan oleh Rancangan Tempatan Petaling Jaya (RTPJ).

Padang awam di Taman Pegoh Aman pula berbeza situasinya. Daripada keseluruhan luas 1.6 hektar, hanya 0.3 hektar di penjuru padang sahaja dimanfaatkan untuk pembinaan sebuah sekolah agama rakyat.

Bermakna sebahagian besar kawasan padang masih boleh digunakan sebagai tempat permainan dan kawasan riadah untuk penduduk sekitar.

Ia jelas berbeza sekali dengan situasi padang PKNS di Kelana Jaya yang bukan sahaja hilang status rekreasinya tanpa gantian malah keseluruhan luas persegi padang menjadi hakmilik pihak lain untuk kegunaan komersial semata-mata.

Projek pembinaan SAR di Perak itu juga telah mendapat kelulusan Pejabat Daerah serta turut mendapat lampu hijau dari Jabatan Agama negeri dan jelas sekali ia tidak seperti digambarkan sebaliknya oleh PAS dan PKR.

Paling penting, pembangunan sekolah agama di penjuru padang tersebut memenuhi keperluan penduduknya serta disokong oleh majoriti besar penduduk setempat. 

PAS yang suatu ketika dulu cukup gah mendabik dada sebagai pejuang sekolah agama rakyat sepatutnya berasa malu dengan tindak tanduk mereka yang semakin hari kian nampak ketidakmatangannya.

Para pimpinan PAS dari serendah-rendah tahap hinggalah ke peringkat tertinggi parti, semacam sudah hilang arah haluan perjuangan.

Masing-masing gagal memainkan peranan sebagai pembangkang yang berkesan dan bermanfaat untuk rakyat.

Mereka lebih cenderung membangkang apa saja semata-mata untuk mencapai kepentingan politik kepartian tanpa memperdulikan soal betul atau salah sesuatu perkara - memang sah layak digelar bangkang dari longkang.

27 comments:

Anonymous said...

Masalah 7 sebab mengapa mereka suka BANGANG suka membangkang dari longkang kerana:-

Hj Hadi Video itu Besi - Banyak sgt makan ubat kuat kelolaan haramkah (demi memnuhi kehendak isteri nya yang 3)

Al-Juburi - akibat banyak menala puki dan berzina.

Si Kit Sial - banyak makan BABI.

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

sejak berkawan dengan kafir laknat dapig ni,org islam pas dan pkr makin pening lalat.Dah tak tau mana yang betul sampai agama sendiri pun diperlekehkan.

Uni Osagi said...

Like a bunch of dead meat. Their souls must have abandoned them. This are the example you may find in an extreme Mental Hospital.

Anonymous said...

tu sebab imam shafie beritahu pemimpin diseru berkawan dgn ulama/org baik2.

...dah kalau si hadi berkawan dgn si juburi & pemakan babi tegar, tak ke perangai pun dah mcm golongan mereka?

...tu sebab ckp pun dah serupa munafik...

~khak ptuih!~

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

CAMNI KONONNYA NAK TEGAKKAN HUDUD? PAS TERPAKSA JOIN BANGKANG ISU SAR SEBAB DAH AGREE TO DISAGREEKAN OLEH PKR DAN DAP..HEHE

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab, jujur dan amanah .

.

Anonymous said...

apa punya susahh,...buat lah sekolah Catholik..mesti hadi dan anwar sokong......

Anonymous said...

Mari lah kita semua menjadi manusia yng bertanggung jawab jujur dan amanah....

Bukan macam n.ajis ..jadi MB tp tak menjalankn tanggungjawab kerana bagi minum air kotor pd rakyat kelantan.Tak jujur kerana menipu sebagai cth isu pembinaan jambatan yng gagal di bina.
Tak amanah sebagai cth mengaku banyak ilmu tp menolak persaudaraan sesama islam malah lebih rela menerima bantuan syaitan untk menjatuhkn umno.


psttt dengarnya n.ajis akn memegang portfolio Race Relation and Inter-Faith Dialogue Ministry
bersama dgn Ngeh Ko Ham dan V.Sivakumar dalam kabinet PR.
Pergggggghhhhh.....klu betul terjadi apalah nasib bangsa melayu bila diwakili orng yng pernah bangga mengaku dia bukan melayu!

Anonymous said...

ISU PADANG pkns IALAH ANTARA HAK RAKYAT DAN HAK KRONI

ISU PADANG AWAM DAN SAR ADALAH ANTARA HAK AWAM DAN HAK MEMPOLITIKKAN APA JUA ISU

MAKANYA PADA MUKMIN PEMBERI MANDAT, TETAPKANLAH HAK APA YANG ANDA MAHUKAN WAKIL ANDA PERJUANGKAN

PEMERHATI

Anonymous said...

DULU

babi di tekan, SAR di julang

SEKARANG

babi dijulang, SAR ditekan

Hmmm....

Anonymous said...

RAKYAT bantah padang dikomersilkan

PEMBANGKANG bantah padang di rakyatkan

Hmmm....

Adi Kencana said...

PAS ni parti Islam ke? Pasal apa nak buat sekolah agama pun dibantah?

NURUL IZZAH DOAKAN MANGSA KEBAKARAN PPR KERINCHI BLOK F MATI CEPAT!! Baca di sini.

http://apakecoh2.blogspot.com/

cucu nik ajis said...

Nama pun Fuckatan Syaitan,apa yang dibuat untuk kebaikan semua dihalang,dipolitikan..kan nik ajis tu bapak segala Setan,dgn Syaitan pun bolh berkawan,apa nak heran..

Anonymous said...

Pembangkang minta massa terima rakamkan video sebagai bahan bukti kalau rakaman itu tidak melibatkan mereka.

Walhal, rakaman video melibatkan masalah moral di kalangan pembangkang sendiri ditolak mentah-mentah meskipun satu dunia tahu siapa individu yang dirakamkan itu.

Kesimpulan: tak salah jadi whistle blower tetapi jangan blow whistle blower yang tidak berpihak pada diri sendiri

ANTIHIPOKRIT

Tukang Komen said...

Dap ada 'projek khas'nak buat atas padang itu sekiranya mereka perintah Perak selepas pru13. Pas tak kisah yg penting ikut telunjuk bos Dap. Pkr lagi tak peduli yg penting Anwar jadi PM.

Anonymous said...

PKRosak memang bangsat!

PAShit pulak memang celaka!

DAPig sah-sah memang babi sial!

kalau pakatan rabak nih berkuasa, orang Melayu boleh lah tukar kerakyatan!

jadi rakyat indon ke?!

kalau tak, memang orang melayu akan diBABIkan, diKENCINGkan dan diNAJISkan oleh pakatan haramjadah nih!

Meow Bergaya said...

Macamanalah majoriti rakyat nak bagi mandat mentadbir Malaysia, rasa2nya ketiga-tiganya mati kempunanlah jawabnya ...

Bangkang dari Longkang, longkang pulak penuh taik, taik manusia dan taik babi.

Rakyat dah mula celik mata dan celik hati, tahu membezakan mana pemimpin dan parti mana yg boleh menjamin keamanan dan kesejahteraan hidup. PR akan pasti dilongkangkan dlm PRU akan datang, percayalah ...

nabi ajees said...

muka yg duduk tengah tu mcm sial!

Anonymous said...

Jangan terkejut pulak kalau lepas ni pas join bantahan bina masjid oleh kafir2 harbi.

Dah dasar lembu dicucuk hidung..

Anonymous said...

3 org nie....muka putar belit, penipu, hampeh, pemecah belah utama rakyat...

Anonymous said...

Kalau tiga tiga ekor ni takde kat malaysia, pasti negara ini lebih aman dan damai.

Yang hujungsekali tu...keldai.
Yg tengah tengah tu agen zionis.
Yg depan sekali tu komunis.

Oi kit siang! Lu jaga. Lu sama anak lu manyak bagut ooo pasat itu kroni moni. Olang lainlu tak bagi buat...tapi lu anak belanak moleh...

Oi kit siang! Lu jaga. Lu jgn ingat orang orang Melayu akan maafkan lu. 13 mei 1969. Lu jangan ingat lu boleh suka suka bawak itu tua nak mampus lee kuan yew lu punya abang datang pejabat ketua menteri pulau pinang.

Lim guan eng lu betul vavi sama dgn lu punya bapak. Lu cabar bangsa Melayu bila lu megah bawak lee kuan yew sana. Orang MELAYU Pulau Pinang pasti bangkit.

Anonymous said...

Woi! Jgn lah guna nick 'nabi'. Jangan main main la wei...

PASngok nak jadi kufur, itu dia punya pasal la wei...
Nabi Muhammad Sallallahua'laihiwassalam sahajalah nabi yg terakhir.

6803man sarawak said...

Komen paling bangang

6803man sarawak said...

Sial la korang.asal cina je babi.ingat cina je mkn babi??kristian katolik,india x mkn babi?org2 barat asia lain xmkn babi??

Anonymous said...

'komen paling bangang' la yang paling bangang..wakakakakakakakaka

Anonymous said...

Oi mangkuk,

Org barat asia timur leste ke apa, takde yg naik tocang mcm cina vavi kat sini. Apa ke hal tetiba nak masukkan org arab, org kulit itam plak?

Cina DAP teresa kok bangga lagi posing dgn vavi...
Ko ado?

Anonymous said...

KERUSI PARLIMEN MALAYSIA=222 BUAH
KERUSI MAJORITI BUMI/MELAYU=176 BUAH
KERUSI MAJORITI CINA=46 BUAH
MAJORITI MUDAH=113 BUAH
MENGAPA KITA MASIH NAK UNDI CINA?
FIKIRKANLAH BANGSA MELAYU
SEPATUTNYA MINORITI YANG MELUTUT KAT MAJORITI TETAPI SEKARANG MAJORITI YANG MELUTUT KAT MONORITI