IKLAN BERBAYAR

Wednesday, June 27, 2012

PARLIMEN : BANTUAN SEUMUR HIDUP KEPADA PESARA TENTERA,ISTERI DAN ANAK SEUMUR HIDUP.

19 comments:

Anonymous said...

Marilah kita menjadi manusia yng bertanggung jawab jujur dan amanah.Syaitan bukan kawan ttp musuh yng di rejam.

YB Raz said...

masuk askar dua tiga tahun pastu berhenti..lepas tu melalak mintak pencen mcm dah pernah berperang dengan yahudi zionis.

banyak orang macam tu huh

Anonymous said...

YB Raz...gua sokong fakta lu...
Golongan yg jadi askar takat bbrapa tahun tu la yg lantang menyalak mnuntut pelbagai keistimewaan...

Dan golongan itula yg ramai menyokong pembangkang...

bkn dengki tapi kenapa ye, bila tuntutan xdapat , mrk lari sokong pembangkang, mcmla pembangkang itu betol2 nak menunaikan tuntutan mrk...xsedar ka bila pakatan mmrintah kakitangan kjaan AKAN DI KURANGKAN....takat pencen / elaun pikir2la sendiri...

Ayah Man said...

Bukan khidmat askar sahaja yg menyumbang kepada kesejahteraan negara ini. Khidmat saorang penyapu sampah serta mereka yg mengurus pembuangan najis juga perlu dihargai.Mereka juga layak jika nak dibantu seumur hidup. Zahid jangan mempopularkan diri.
Kerajaan terlalu terbawa2 dgn kegairahan memberi, meghadiah,mengaugerah segala itu dan ini. Beban kewanganya kini suadah begitu besar dan rakyat menjadi lemah. Ini kerana banyak yg dilakukan kerajaan itu tak cukup merit. Rakyat pula menunggu2 apa lagi yg akan diberi dan yg bolih dipinta. Cukuplah apa yg telah kerajaan buat sahingga kini. The govt. is also transforming Malaysians to become a weak and too dependent society. Ini tidak baik.

Askar Setia said...

perjuangan ALi Tinju sekrang ni dilihat perjuangan peribadi terhadap Menteri Pertahanan.

Pihak kerajaan/JHEV telah banyak membantu menyediakan pelbagai kemudahan dan faedah kepada tentera tak berpencen tetapi, masih ada parasit2 yang tahu erti bersyukur..mereka2 ini yang saya katakan sebagai unconcious agent utk pembangkang..

Siapa Ali Tinju?
Lawati blog Askar Setia...

Anonymous said...

Ali Tinju telah diberi hidayah dan telah bangkit lagi sedar yang beliau dan konco2nya telah dikencing.Pasal tu,sebelum bertindak berbuat sesuatu minta2 la pandangan dan nasihat org dulu.Esok2 gi pulak mengadu pd pembangkang.

Suparman said...

Jangan cakap atau tulis sedap mulut aje.Kalau nak tau pengorbanan peribadi tentera nih gi masuk tentera dan bersedia untuk berperang kerana negara bersama mereka.Sekarang zaman senang semua relax...cuba tanya askar yang berkhidmat sekitar dari tahun 1970 hingga 1989 iaitu di zaman Darurat negara,dengan gaji yang amat kecil,kehidupan tentera yang amat sukar berperang dengan kominis,ramai yang kecewa,putus kaki,putus tangan,buta mata dan tak kurang yang mati.Sekarang apabila berhenti askar terkial kial mencari keperluan hidup keluarga dan usia pun telah lanjut.Golongan inilah yang memerlukan bantuan Kerajaan di atas kedaifan mereka.Kalau tak caya saya cakap gi tanya keluarga ,abang,adik yang pernah berkhidmat di zaman darurat.Mereka ini berhenti awal kerana kehidupan tentera yang amat sukar dan disiplin yang ketat,lagi pun syarat perkhidmatan tentera adalah sedemikian rupa iaitu selepas 10 atau 12 tahun boleh berhenti tanpa pencen.

Anonymous said...

Alo Suparman.. lu tak baca sejarah ke atau atau lu tak sekolah atau dah kena tinju dek Ali. Wei.. zaman darurat (emergency) adalah dari 1947 hingga 1960 bukannya 1970 hingga 1989. Dei.. for your info, Dr. Mahathir jadi PM pada 1981 time tu darurat ka???. Get your facts right. Don't let your kepala lutut do the talking. You are just making a fool of yourself. Cerdiklah sikit.

Anonymous said...

Tapi lepas tahun 1960 komines dan talibarutnya masih bersepah kat dalam hutan dan semak samun .Pada masa itu siapa yang dok perperang dengan dia orang ......kalau bukan askar ,polis hutan ....Kau orang awam ana tau ....cakap orang lain pun berkorban serta berjasa juga pada negara ......
Pengorbananangkatan tentera ni lain daripada yang lain ........sepanjang dalam tempoh berhidmat dalam
tentera dunia diaorang terasing dari dunia luar .......Bak kata orang mata terlepas tapi badan terkurung ......Bila dah bersara umur pun dah meningkat ......dah tak ada yang mahu ambil kerja .....
Duit yang dapat dari tabung cuma setakat tahan tiga empat tahun aja .......mana sekolah anak ,dan macam macam lagi semuanya mahal mahal belaka .Bagi yg berpencin pun tak cukup manakan lagi yang tidak berpencin .
Kerajaan kena tolong dia orang ni ,kerajaan ada data bekas askar yang bersara tidak berpencen .Bagi yang berhenti kerana kena tindakan tatatertib tu lantaklah dia ..... Walaupun aku bukan tentera tapi aku tabik pada dia orang ni dan aku peruntukan derma untuk tabung pahlawan .

6803man sarawak said...

Sokong.

6803man sarawak said...

Sokong

6803man sarawak said...

Sokong

6803man sarawak said...

Sokong..lebih2 mereka yg tingal kat kwsn bandar.kos sara hidup smakin tingi..

anak perajurit said...

ala klu nk tipu org pn agk2 la, askar yg berkhidmat 10 thn keatas yg nk pencen awl bkn dpt duit ker, kira mcm pampasan,so x der la pencen tiap2 thn... ak tau la psl bapak aku pn bekas askar jgk,sumer nk harap kerajaan support,mmg lemak la, klu ikuk kn ader jer program ntuk askar pencen nk buka bisnes ker or kursus untuk cari kemahiran bila dh x nk jd askar.. tp ni sumer yg nk kerajaan bantu ni mlas, nk suap jer memanjang.. klu kita syg tanah air, x patut ader ngungkit la kerja askar gj sket ker haper.. igt pahala untuk pertahankn tanah air tu besar n lebih mulia kt sisi ALLAH..

Anonymous said...

cakap mcm org bodoh..biar la dgn rzki mereka plak..tuhan pun xmarah.

Anonymous said...

kalau kerajaan bantu .kuranglahlah sikit masaalah askar tu..yang merempat pun ramai.rumah sewa tak mampu bayar.tukar kerajaan jelah.

zulkarnai is an Army Personel.( Aree Bihunsup Ex Service ) said...

Wow..best ceta korang. apa kata kalau yang tak der keja tu..jom niaga kat pasar malam..pasti best..

zulkarnai is an Army Personel.( Aree Bihunsup Ex Service ) said...

Wow..best ceta korang. apa kata kalau yang tak der keja tu..jom niaga kat pasar malam..pasti best..

King said...

Bukan khidmat askar sahaja yg menyumbang kepada kesejahteraan negara ini. Khidmat saorang penyapu sampah serta mereka yg mengurus pembuangan najis juga perlu dihargai.Mereka juga layak jika nak dibantu seumur hidup. Zahid jangan mempopularkan diri. Kerajaan terlalu terbawa2 dgn kegairahan memberi, meghadiah,mengaugerah segala itu dan ini. Beban kewanganya kini suadah begitu besar dan rakyat menjadi lemah. Ini kerana banyak yg dilakukan kerajaan itu tak cukup merit. Rakyat pula menunggu2 apa lagi yg akan diberi dan yg bolih dipinta. Cukuplah apa yg telah kerajaan buat sahingga kini. The govt. is also transforming Malaysians to become a weak and too dependent society. Ini tidak baik.