Monday, June 18, 2012

PAS ADALAH KUNTA KINTE. TAAT DAN PATUH PADA APEK TONGSAN YANG KULUP KONEKNYA.


pada awal 1980 an, lebih khusus dalam siaran RTM ada disiarkan satu rancangan.

pada yang sezaman aku, mungkin korang masih ingat lagi akan nostalgia TV lama, hitam putih dan sebagainya.

pada waktu itu antara rancangan TV popular yang kerap menjadi tontotan adalah siri TV daktari dan roots.

dalam filem roots watak kunta kinte dijadikan watak utama siri tersebut.

kunta kinte adalah siri TV amarika. digambarkan watak hamba abdi yang dibawak lari oleh penjajah amarika.

kunta kinte dijadikan hamba abdi virginia.

ini adalah siri novel klasik yang berjaya memaparkan kisah sedih penghijrahan secara paksa orang berkulit hitam bernama kunta kinte oleh mat saleh.

detail cerita kunta kinte korang baca kat wiki.

aku sekadar nak bagi tamsilan. kunta kinte boleh dipelbagaikan dalam pelbagai siri kehidupan.

ia manifestasi hamba abdi. kunta kinte dipaksa menjadi hamba abdi, dengan wataknya diikat rantai siang dan malam. tanpa berbaju dan bekerja tanpa henti.

kunta kinte dalam wataknya digambarkan sebagai tidak pernah membantah.

dia obey pada masternya.
dia taat pada ketuanya.

walaupun dia disiksa, dia tetap menerima kadak dan kadarnya.
itulah manifestasi kunta kinte.
dia bukan manusia bebas.
dia bukan berjiwa bebas.

hari ini pas boleh dan amat sesuai diasimilasikan dengan nasib kunta kinte.

pas menggugurkan perjuangan diri mereka kerana sudah terpasung dengan akidah kunta kinte.

pas sudah tidak mampu membantah. jiwa mereka walaupun memberontak, namun akidah mereka sudah terpasung. terpasung pada manifestasi jiwa hamba seperti kunta kinte.

baik di peringkat cawangan, kawasan, parlimen,negeri hatta pusat pas sudah diikat rantaikan oleh master baru mereka dalam politik di malaysia.

master pas bukan mat saleh, tetapi sekadar seorang cina tongsan yang kulup koneknya. dia bernama lim kit siang.

aku tak boleh bayang kan.

dalam mana pas yang punyai ratusan ribu ahli, punyai ramai ahli akedemia, para doktor dan loyar boleh tumbang pada arahan seorang apek tongsan yang kulop koneknya bernama lim kit siang.

jelas, jika sekitar tahun 1980 ada seorang watak kunta kinte.

kini pada saat ini kita menyaksikan ratusan ribu ahli/penyokong pas yang senasib dengan kunta kinte.

pas obey pada masternya.
disuruh jilat dia jilat.
disuruh telah dia telan.
disuruh telanjang dia telanjang.

pas adalah kunta kinte terbaik dap.

75 comments:

Anonymous said...

Parti islam apa kejadah kalau duit tabung memali pun kena kebas. Inilah bahana takbir bertukar takebeer

Anonymous said...

aku benci pork nik!!!!

Anonymous said...

pork nik punca umat Islam berpecah. Aku pun benci pork nik!!

Servant of God said...

Mak aih, pedas berapi GAP, tapi amat tepat.

Malah, pengikut2 pas sanggup bersusah payah untuk mencari penerangan dan spin yang baik untuk menghalalkan cara mereka.

Padahal orang2nya dalam perkara2 lain tidak laa jahil. Tapi, tang pas tuh, terus buta mata hati.

Nauzubillah jadi kat aku dan keluarga aku.

Anonymous said...

.

Marilah kita semua menjadi manusia yang bertanggungjawab , jujur dan amanah .


.

Anonymous said...

Pemimpin takut pada Ulama seperti AImam Malik tapi bila ulamak jadi pemimpin politik dia takut pada orang kafir yang jadi rakan kongsi politik membernarkan yang salah dan buat fatwa sonsang untuk lindung orang yang terang pembohong penipu

Anonymous said...

PAS BUKAN KUNTA KINTE DAP TAPI KUNTAL KANTEL DAP.

Anonymous said...

PAS PENYAMUN

PAS BARUA

PAS PEROSAK UGAMA

PAS PEROSAK UMMAH

PAS LAKNAT

PAS

PIS

PUS

MAMPUS!!

Anonymous said...

GAP aku setuju ngan ngko 1000%....aku tak cari redha Allah melalui PAS tapi melalui Islam

Anonymous said...

Dlm PRU13 nanti, DAP adalah pemegang kerusi terbesar jika nak dibandingkan ngan kerusi PAS & PKR. Jika begitu keadaannya bagaimana kita nak mengharapkan PR membela Islam, Melayu & Raja.

YB Raz said...

kesian puak pas kena kencing dengan pemimpin sendiri...bayangkan dorang cakap nak tegakkan hudud dengan menawan putrajaya..tapi dengan jumlah kerusi dorang, adakah dorang mampu?

mungkin dorang boleh tawan tetapi HANYA dengan bantuan pkr/dap..tapi bila dgn pkr/dap, adakah dorang boleh buat hudud?

anwar dgn karpal awal awal dah cakap tak boleh.

kesian puak ni masih tak nampak beza dunia realiti dan fantasi.sedar sedarlah puak pas oii..

bangkitlah dari tidur lena..hari hari layan ceramah politik akhirnya diperbodohkan penceramah sendiri.

kesian dorang ni..

Anonymous said...

Aku cabar PAS bertanding kat semua kerusi DUN & Parlimen, lepastu baru boleh ckp nak bentuk kerajaan Islam & menegakkan undang2 hudud.

Anonymous said...

Bila lah poknik nak mampos. Cuba korang bayangkan kalau poknik mampos, berapa tong minyak wangi diperlukan.

Ni aku nak cita sikit buat panduan. 2 tahun yg lepas ada makcik ni, sedara jauh meninggal accident. Dia meninggal malam tapi jenazah kebumi lantas waktu maghrib esoknya. Perangai dia depan nampak lembut dan baik tapi perangai dia sebenarnya suka pecah-belahkan sedara, dosa lain aku tak tahulah. Kubur dia dapat lot tepi sekali dekat dengan longok sampah. Dalam kubur dia penuh air sampah busuk. Anak dia mintak orang gali lagi kubur lain tapi sama gak, air bertakung. Orang semua dah letih, dah gelap, jadi masuk jugak walaupun dlm air busuk. Heran gak, sampah biasa je tapi airnya busuk.

Kalau perbuatan makcik tu nampak kecik dah macam tu, korang bayang ajelah nasib poknik nanti. Perpaduan dia tolak, murtad dia sokong, orang berzina ada bukti pun dia diamkan. Berani betul poknik mengadap malaikat dlm kubur.

Anonymous said...

Aku rasa elok tempah batu nisan utk PAS sempena PRU13 nanti.

Anonymous said...

Anon 3.22pm,melampaui batas sungguh komen kamu tu.Ingat apa yang hamba nak sampaikan skrg.Kita sama-sama berdoa ya.Jgn apa yang terjadi pd makcik tu,terjadi pd kamu juga.Insyallah.

Anonymous said...

PAS KUNTA KINTE

PAS KUNTA KINTE

PAS KUNTA KINTE

HAHAHA PAS HAMBA DAP

PAS HAMBA DAP

PAS HAMBA DAP

Anonymous said...

Istinjak pun tak sempurna lagi,ada hati nak kutuk Nik Aziz dan PAS.Hidup tak da bismillah kot.Hebat la korang sini.

Anonymous said...

Hahaha...orang pas dah membara.

Jawablah siapa yang tolak perpaduan? Siapa yang sokong gadai kalimah Allah? Siapa yang sokong murtad? Siapa yang suka bersahabat dgn syaiton? Tak mengaku kerja poknik???

Meh sini aku ajar. Kalau nak marah kena ada fakta fakta fakta, jangan bullshit all the time. Poknik tu manusia biasa je.

Anonymous said...

Anon 3.50 PM,Mmg N.Aziz tu manusia biasa,korang yg merekacipta dia seperti bukan manusia biasa.Apa fakta2 korang tu?Berkebolehan merekacipta aje dr segi gambar dan maklumat.Aku dpt rasakan pengomen N.Aziz majoriti spesis kamu.Kamu gi belajar agama/belajar solat dulu baru boleh mengajar org.Org PAS tak membara,kamu aje terasa sgt.

Anonymous said...

Mana boleh paksa org lain nak join u all demi perpaduan.u all sendiri pun tiada perpaduan.Inikan lagi bab agama,jauh langit dgn bumi.Jgn marah pd PAS.Tanya sama diri sendiri.

Anonymous said...

Islam suruh pertahankan kebenaran, bukan pertahankan parti, bukan pertahankan pemimpin. Islam tak silap tapi manusia dan pemimpin yang buat silap. Bila dalam PAs tak boleh tegur pemimpin dan kena patuh kepada parti, maka bila pemimpin buat silap, habis dengan Islam-Islam terpalit. Islam tak suruh bersekongkol dengan orang yang dipertikaikan moralnya, tetapi dunia dan kuasa punya fasal, ajaran Islam sanggup diredahnya. Kita sokong PAs, pemimpin Pas sokong PKR dan Dap sama maknanya macam kita sokong Dap dalam ajaran PAs.

Anonymous said...

Anon 3:41 pm!!

Ko kata istinjak tak sempurna!!

Ko kasi Mak, Adeq pompoan, bini ko atau Kakak ko!!

Anonymous said...

Anon 3:41 pm!!

Atau pon ko anatar bini ko atau pon kaka ko pada Mat Sabu ka Anwar ka Assmin ka Ostart Badigol 3 pagi ka.

Aku rasa dorang pon tak payah istinjak sbb dorang akan bedal terosssss

Anonymous said...

Mengkritik PAS bukan bermaksud mengkritik Islam.

Anonymous said...

4.03
Jawab soalan2 diatas, jangan meraban dan meroyan. Dah korang telan air selipar dia, korang kata orang lain pulak. Perangai semulajadi orang pas, selalu anggap makam dia lagi tinggi dari orang lain. Pthuiii apa ko ingat korang je belajar ugama??

Anonymous said...

Mengkritik PAS bererti mengkritik HAMPAS!!!

TEROSKAN!!

Anak Lenggong said...

Sebenar yang kuah daripada sudu adalah pengikut PAS sendiri..contoh kata nak dirikan negera berlandaskan islam dan Hudud...sekarang ini penyokong PAS yang lebih sedangkan pemimpin mereka dah menyebut lagi perkara ini.

1. Dalm muktamar PAS dikota baru tahun lepas. Hadi telah menyatakan bahawa Hudud bukan lagi perjuangan PAS, PAS telah berjuang untuk negera berkebajikan.
2. Azizan telah menyatakan bahawa Hudud tak boleh dilaksanakan dinegara ini sebab dihuni oleh berbilang kaum.
3. Nizar dalam persidangan dewan negeri Perak pernah mencabar Tajul Rosli supaya menunjukkan kepada nya didalam perlembagaan PAS ada tertulis mengenai perlaksanaan hukum hudud.

Tetapi menjelang pilihanraya saperti selalu didalam ceramah tepi longkang PAS, para pemimpin akan menjadikan peerlaksanaan hudud sebagai satu kemestian untuk mengabui para penyokong PAS yang bangang serta bodoh..tetapi hakikat sebenarnya PAS ujud disebabkan rasa tamakkan kuasa, perasaan dengki sesama sebangsa serta untuk mengayakan kroni ...

Anonymous said...

PAS ada persamaam dgn Parti Likud!!

Anonymous said...

Bodohlah pencacai pas. Orang nak perpaduan sebab itu dituntut oleh Islam. Orang bukan nak undi ko tu. Undi ko simpanlah untuk wakil pas. Yang korang nak kasi dapig atau parti kongkek tu buat ape, kerja bodoh dan bahlol namanya.

Anonymous said...

mari kita tukar nama takebeer

pada Takebrahim

duit ibrahim libya dan pengikut kena sebat...

TakeBrahim...Takebeer...

Servant of God said...

Haa.. penyokong pas ramai datang. Bagus! Aku ada dua soalan untuk korang.

1. Kenapa kerapkali terjadi bila nik aziz sembahyang, ramai orang yang berkumpul keliling dia, dok perati dia sembahyang? Setahu aku, kita semua orang Islam sembahyang mengikut cara yang telah diajar oleh Rasulullah SAW. Sepatutnya cara kita sembahyang sama. Jadi korang dok perati apa?

2. Bila dok perati dia camtu, kenapa takde orang lain yang join dia sembahyang?

Harap boleh jawab yer. Terima kasih.

Otak geliga said...

akupun ada satu soalan utk makhluk penganut PAS:

1) dulu kata kawan kapir jadi kapir..la ni kawan kapir jadi apa??

2) Jenazah Ibrahim Libya & 13 lagi org tidak diuruskan mengikut cara yg sewajarnya kerana MATI SYAHID atas kapasiti memperjuangkan NEGARA ISLAM...la ni apa status kematian Ibrahim Libya kerana Presiden kau sendiri kata Negara Islam TIADA DLM AL-QURAN??

Sila jelaskan

Anonymous said...

Aku tahu jawapanya (orang pas malu nak jawab)...

bekas sembahyang nikiajis akan dikepung dan diabadikan....ala ala keramat gitu.

Otak geliga said...

ada SATU soalan lagi:

1) tunjukkan bukti 4 imam agung dlm sejarah Islam menyokong pemberontakan bersama2 org kapir utk menjatuhkan pemerintahan Islam

2) siapa Nabi Muhammad SAW & mat2 di kampung kamu...adakah statusnya sama semenjak lahir?

soalan aku mmg x byk...SATU je

Anonymous said...

argggggaaaa.....ngantuk tunggu jawapan org pas sebab diaorang nak rujuk haramkahdaily dulu....

Anonymous said...

MOHON DISIARKAN SEMULA WAHAI ANON 3.22

aku nak pesan utk ana dan juga teman2...
sbg tempelan yg baik jd sandaran..yg buruk jd sempadan..(kalu xsuka words ' mampus' tu buleh gantinama meninggal dunia ya...
....'

Bila lah poknik nak mampos. Cuba korang bayangkan kalau poknik mampos, berapa tong minyak wangi diperlukan.

Ni aku nak cita sikit buat panduan. 2 tahun yg lepas ada makcik ni, sedara jauh meninggal accident. Dia meninggal malam tapi jenazah kebumi lantas waktu maghrib esoknya. Perangai dia depan nampak lembut dan baik tapi perangai dia sebenarnya suka pecah-belahkan sedara, dosa lain aku tak tahulah. Kubur dia dapat lot tepi sekali dekat dengan longok sampah. Dalam kubur dia penuh air sampah busuk. Anak dia mintak orang gali lagi kubur lain tapi sama gak, air bertakung. Orang semua dah letih, dah gelap, jadi masuk jugak walaupun dlm air busuk. Heran gak, sampah biasa je tapi airnya busuk.

Kalau perbuatan makcik tu nampak kecik dah macam tu, korang bayang ajelah nasib poknik nanti. Perpaduan dia tolak, murtad dia sokong, orang berzina ada bukti pun dia diamkan. Berani betul poknik mengadap malaikat dlm kubur.

sumber ..
http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com

ana minta izin tempel di:
http://wfauzdin.blogspot.com/2012/06/raja-mana-yang-bertuah-dan-raja-mana.html

Anonymous said...

Yup...ambiklah buat panduan. Aku pun seminggu terkejut dan terfikir kalau2 aku pun ada dosa macam dia.

Otak geliga said...

Anon 4.50PM

mendoakan seseorang MAMPOS/menggunakan perkataan mampos adalah mmg TAK BAGUS....cuma

adakah kita semua masih ingat akan novel SHIT!.....apakah tajuknya sgt bagus & bersopan mengikut landasan Islam???....dan

adakah kita lupa bahawa seseorang pernah berkata Allah juga MENCARUT???

jadi...adakah status yg berbeza dr segi penggunaan BAHASA KURANG SOPAN utk sesetengah manusia...& adakah BENAR Allah mencarut??...jika benar Allah mencarut, adakah CARUTan Allah serupa hamba2-NYA

MINTA PERSOALAN2 INI UTK DICOPY & PASTE....MINTA PENCERAHAN DR CERDIK PANDAI PAS

Otak geliga said...

owhh ye ada lagi...gelaran BAPAK SETAN...siapa yg dapat & siapa yg anugerahkan???...ermmm

mmg menarik...nampak isu kecil tapi sebenarnya besar

Otak geliga said...

aku harap2 Anon yg copy & paste tu jgn memilih bulu dlm mengCOPY & mengePASTE....ambillah persoalan aku & SOG sekali...jujur aku kata aku cemburu & amat memerlukan pencerahan

Otak geliga said...

harap2 anon 4.50PM dpt copy pastekan persoalan aku n SOG....kita sama2 lihat apa jawapan penganut PAS....bukan apa, utk pengajaran & sempadan sesama kita.

Anonymous said...

beb...jangan tak tahu. ada daerah yg gunakan perkataan mampos sebagai bahasa harian. orang sabah sebut 'pantat' tapi maknanya buntut. tak caya pergi sabah.

Anonymous said...

Untuk Penyokong2 PAS aku nak ingatkan bahawa PAS adalah sebuah parti politik yang setaraf dengan parti-parti lain di Malaysia. Manakala Islam pula ialah agama yang dianuti oleh majoriti Orang2 Melayu di Malaysia. Oleh itu, jika keluar dari Parti PAS, anda masih lagi seorang Islam dan bukannya terkeluar dari Islam.

Servant of God said...

Anonymous said...

beb...jangan tak tahu. ada daerah yg gunakan perkataan mampos sebagai bahasa harian. orang sabah sebut 'pantat' tapi maknanya buntut. tak caya pergi sabah.

June 18, 2012 5:04 PM

-------------------------

Benar.

Otak geliga said...

To Anon 5.04PM

sgt TEPAT...contoh lain KOPEK....kwn aku yg x tau apa2 guna pembesar suara sebut last kopek...last kopek kat pasar awam di negeri pantai timur sbb jual barang..patutla mak cik2 senyum je....hehehe

Kopek dr segi maksud (yg aku tau la):
1) Buka = Johor
2) Payudara = Terengganu
3) Barang = Kedah

kalau salah tolong bg tau...:)

Otak geliga said...

owhhh ye dan perkataan BODO adalah perkataan biasa bg org Terengganu...ni penyokong tegar UAI kata...bukan aku

betui ka org2 Ganu???...selalu ka mung sebut BODO...BODO

yang aku yakin jawapannya...TIDAK

Tun Teja said...

The author of this book “Roots” is Alex Haley. He died in Feb,10 1992 at the age of 70 years.

Anonymous said...

PAS ni bagi aku hina di tahapnya yg tersendiri. DAP jahat, dan jahatnya nampak. PAS pulak jahatnya terselindung di sebalik topeng Islamnya. PAS garang, lebih garang dari DAP. merusuh, bergaduh, pukul polis, DAP pun tak berani. PAS memang berani. kurangnya PAS satu je. PAS bodoh dan mudah diperbodohkan.

kalau kita nak rankingkan musuh kita, bagi aku DAP bukan yg pertama. yg pertama ialah PAS. UMNO menyerang PAS, PKR, dan DAP. tapi PAS menyerang UMNO, UMNO dan UMNO. apa sahaja perjuangan melayu, akan dihentam oleh PAS atas sebab, Islam lebih penting. UMNO pertahan institusi raja2 melayu, PAS kata yg penting taat pada Allah dan rasul. UMNO pertahan rukun negara, PAS kata rukun iman dan rukun islam lebih penting.kalaulah iman tu hanya bersandarkan lisan sahaja dan bukan hati dan jawarih (anggota badan), maka kita boleh kata PAS lah yg paling beriman antara kita semua!

Anonymous said...

for UMNO dolls

Islamic kah UMNO?

alim warak kah Najib?

guna mata.. guna telinga... guna otak..

hehehehe .... jangan jauhi hidayah!

Anonymous said...

hehehheeheeeeeeeeeeee

macai2 haprak semakin kontang idea.......... hanya tau mencarut ... dan menyumpah DAP, PAS, Anwar...

rupa2nya otak orang UMNO totok hanya ROBOT DIPROGRAMKAN supaya apa2 hujah pun orang lain berbahas... mereka hanya akan jawab...
"Anwar liwat..
Nik Aziz sesat ...
Hj Hadi tunggangan DAP.."

kesian sungguh ahli2 umno spt ini ................ terkial2 nak cari hujjah..... yg senang sebut adalah mencarut... kakakakakah

Anonymous said...

Hidayah tu bukan PAS yang bagi, tapi Allah SWAT.

Anonymous said...

KAH KAH KAH


TAJUK JE DAH KELAKAR. KAH3
.ADA BYK GAMBAR
.ANWAR ADA DISANA


http://suarabloggers.com/semasa/29344-hadi-kata-rakyat-johor-perlu-berubah-daripada-jadi-seekor-cicak-kepada-seekor-babi.html

Servant of God said...

Anonymous said...

for UMNO dolls

Islamic kah UMNO?

alim warak kah Najib?

guna mata.. guna telinga... guna otak..

hehehehe .... jangan jauhi hidayah!

June 18, 2012 5:52 PM

-------------------------

DS Najib mungkin bukan seorang alim warak, tetapi setidak2nya apabila DS Najib solat, kiblatnya ke arah ka'abah.

nik ajis ulama tersohor pas nih pulak, kalau korang tengok dalam gambar nih:

http://1.bp.blogspot.com/-ixygM_i07yg/T8mU_7EsmpI/AAAAAAAAQJA/29W3Q2wyPok/s400/ajis+tikar+terbang.jpg

sembahyang menghala selatan.

Nampak tak bayang2 penonton dia jatuh dari sebelah kanan ke sebelah kiri. Ertinya menghadap selatan laa kan?

Ke, itu gambar nik aziz tengah sembahyang di russia? Kalau kat russia, mmg laa arah kiblat ke selatan.

Ke aku salah lihat? Diharap perbetulkan aku jika aku salah.

Terima kasih.

Anonymous said...

hehehe ..ustad Ah Jib Gor..... pujaan UMNOngok

Anonymous said...

ORANG INDONESIA KATA "BUTUH" BERMAKNA MAHU,PERLU,EX SAYA BUTUHKAN ORANG GAJI, MAKNANYA SAYA PERLUKAN ORANG GAJI,
KALAU KAT MALAYSIA KATA BEGITU MAU MASUK LOKAP.

Anonymous said...

wahai pok nik, kenapa keras benar hati mu....
jgn biarkan org islam di malaysia berpecah belah....
sebagai org berpengaruh dalam negara ini, ajaklah semua orang islam bersatu padu...
bukankah Allah menyuruh kita semua umat islam bersatu padu..
ayuh pok nik mulakan sekarang...
moga-moga usaha mu yg mulia itu akan mendapat keberkatan...

Servant of God said...

Hai, senyap pulak dah ahli2 pas?

Takkan laa susah sangat soalan daripada aku dan Otak Geliga.

Tolonglah. Aku benar2 nakkan soalan2 tu terjawab.

Anonymous said...

Tak mustahil boleh terjadi pada n.ajis diatas jasa2 dia yg memecah-belahkan umat islam..

Anonymous said...

N.ajis tu cuma ulama politik aje....tak da mane hebatnya dia....dia bukan maksum pun...

Anonymous said...

Memang org lain angap n.ajis tu org biasa aje.....tapi puak Parti Aslam Semelaya ni aje yg mendewakan n.ajis tu sampai sangup gantung gambar dia dlm umah....pas tu tampal pulak gambo dewa dia kat kereta atau motor.....tak ke banggang namanya.

Anonymous said...

Tu semua balasan didunia yg org2 hamPAS dapat lom lagi diakhirat akibat suka mencarut dan menfitnah org lain.

Anonymous said...

UMNO tetap perjuangkan Islam tapi bulan untuk dibanggakan dan menunjuk2 mcm pas......Najib tu manusia biasa yg dipilih rakyat untuk meminpin Malaysia dan dia berugama Islam itu yg penting....bukan nak menunjuk2 yg dia tu lebih isle dari yg lain.

Servant of God said...

Aik?

Takde orang pas nak pertahankan yang nik aziz sebenarnya tidak solat menghadap selatan?

Pemerhatian aku betul ke?

Anonymous said...

GAP.. ..
PAS adalah HAMPas parti politik melayu modern hari ini. segala niat baik dan perinsip memperjuangkan ISLAM tinggal angan-angan dan cakap-cakap tong kosong sahaja.

sudah berdekat PAS wujud, kian lama hancur, lebur menjadi debu. peneraju asal PAS jika bolih hidup semula akan meludah kemuka presiden dan pemimpin PAS serta pengikutnya hari ini.

PAS hari ini cuma parti bulan dan kain hijau sahajanyg yg tinggal, semua tujuan perjuangan sudah digadai, dijual dilacur demi kuasa politik melukut ditepi gantang pakatan rakyaat. ada tidak penting tak ada lebih baik!!.

hingga hari ini berapa PAS sudah berjaya islamkan saudara beru???
malah banyak akidah islam sentiasa disongsangkan dan diubah-ubah mengikut musim. terbaru KELANTAN benarkan Qariah menyertaai tilawah peringkat kebangsaan/antarabangsa, setelah 22 tahun dihalang. SATU DUNIA ISLAM benarkan Qariah bertanding, tak timbul masaalah. yg bermasaalah adalah OTAK nik aziz tidak normal. selagi penganjur tilawah BN dia tetap berkawan dengan syitan lebih baik.

walaupon PAS disokong orang profesional bukan mereka semua berpengtahuan agama, mereka sokong kerana bulan putih dan warna hijau, demi masa depan mereka berfikiran beku, tidak mengambil kira hala tuju perpaduan, penguasaan dan kekuatan islam yg bersatu.

PAS hari ini tunduk kecut dengan babiga pandikutyu. konek pemimpin pas kolop macam kit siang, kapal sing agaknya, sebelum PRU 13 disarankan konek-konek pemimpin PAS disisil sekali lagi, biar jadi jantan yg berani bercakap kerana prinsip tak melatah kena jolok jubur.

Anonymous said...

liPAS-liPAS taik takeee beeeeeeer!

zat said...

Servant & OG

dh tak boleh jawab bab rasuah & ekonomi mula spin pakai ugama..

Nik Aziz smbhyang ngadap selatan... Nik Aziz smbhyang org tgk.. apa point kau org? eh dia org punya pasal lah nk tgk dia smbhyang...lebih baik dari ko org yg tgk video seks..

Anonymous said...

Zat, klu stkat jwb camtu, BUDAK TABIKA pun boleh.!!Hehehe..

Komen bak hamPAS yg xde makna & hanya layak diTONG SAMPAHKAN.!!

Psstttt : saper yer yg sebenar-benarnya suka SPIN sesuatu isu menggunakan AGAMA.?!!! ----liPAS @ hamPAS, heh LOL.!!

Anonymous said...

Zat bg komen cam org yg X CUKUP ZAT..heh, vitamin kurang kot.?!

Agak-agak laa klu nak pusing-pusing citer..alih-alih kena BATANG HIDUNG SENDIRI.!!! LOL.

Anonymous said...

Zat ooiii...

Pemimpin2 PUJAAN HATI KO dlm Pakatan Rosak tu sumanya MAKSUM ke.?!

Confirm ke xde yg terlibat dgn rasuah.????? Dah terbukti ke BIJAK uruskan ekonomi & sememangnya bebas dr RIBA.???? Hehehe, nak tergelak aku...

zat said...

Anons

isu nya di sini adalah pasal ko org komen pasal org smbhyang..tk pyh lah smpai kesitu kau nk keji org..dosa TGNA pd kau ialah dia tk sehaluan politik dgn kau..itu je..

so cari la point lain...kalu ada la...rasa2 sbb tk de point yg dh malalut jd cam ni..kelam kabut betul aku tgk cai2 UMNOK ni...

Anonymous said...

zat said...
Servant & OG

dh tak boleh jawab bab rasuah & ekonomi mula spin pakai ugama..

Nik Aziz smbhyang ngadap selatan... Nik Aziz smbhyang org tgk.. apa point kau org? eh dia org punya pasal lah nk tgk dia smbhyang...lebih baik dari ko org yg tgk video seks..

June 19, 2012 2:51 PM
--------------------------------
Oiiii Zat Bahlol!!

Video sex yang kita tengok tu Pelakon utama nya kan Bapak tiri sebelah Nenek ko si Anwar Aljuburi !!!

Servant of God said...

zat said...

Servant & OG

dh tak boleh jawab bab rasuah & ekonomi mula spin pakai ugama..

Nik Aziz smbhyang ngadap selatan... Nik Aziz smbhyang org tgk.. apa point kau org? eh dia org punya pasal lah nk tgk dia smbhyang...lebih baik dari ko org yg tgk video seks..

June 19, 2012 2:51 PM

-------------------------

Aku tak boleh jawab pasal rasuah dan ekonomi?

Kamu yang dah berhenti diskas ngan aku, kau kata aku tak boleh jawab?

Suka hati kau laa, manusia.

Apa pun, kau sekali lagi buat benda kegemaran kau: buat2 tak faham tentang apa yang sepatutnya tidak dibuat.

Aku persoalkan nik aziz pertunjukan sembahyang sebab dalam Islam sembahyang ini bukan untuk tontonan manusia. Yang nik aziz buat free show tuh pehal? Apa yang orang lain tu dapat dengan tgk dia solat? Itu yang aku nak tau sangat.

Dan lagi satu aku nak tau ialah kenapa nik aziz solat kiblatnya salah? Sepatutnya benda2 nih, bagi orang yang bergelar tok guru atau ulama', adalah sangat asas.

Jadi kenapa dia solat menghadap selatan? Sebab jahilkah? Tak mungkin, kan? Dah orang pas kata ilmu agama dia tersangatlah tinggi. Jadi apa alasan dia solat tidak menghadap ka'abah??

Wahai zat, orang yang tidak buta Islam, walaupun tak berapa dalam ilmu di dada, sepatutnya sedar betapa pentingnya benda2 nih.

Yang kamu buat2 tak tau ni, kenapa?

Anonymous said...

Favourite Zat ialah wat x faham satu2 perkara tu..supaya senang nak pusing citer..
Alih2 hujah bak hamPAS yg memang semberono hentam krjaan sbb hati dah busuk..

Apapun kebaikan yg Umno-BN buat sumanya x betul..kesian, mata dh BUTA walaupun celik..
telinga dah PEKAK walaupun mendengar..sbb tu ada pepatah melayu cakap, kuman seberang
laut nampak, tp gajah lalu depan mata X nampak..

Memangnya tipikal Zat & penTOTOK hamPAS serta penJILAT pemimpin anuGAYrah tuhan
dan kunta kinte kafir harbi DAP pemBANGKANG yg pemBANGANG..!!!!!

Anonymous said...

Zat,
Agak2 laa klu nak defend TGNA pun..klu tengok pd soalan Otak Geliga
rasanya bukanlh berbentuk kejian..nama pun soalan.!!

Klu boleh & ada jawapannya, JAWAB JER LAA..apa yg konar
baring sana sini ni..tanya soalan alih2 kata ayat keji plak..
ko sekolah x dulu, sampai x boleh nak beza soalan atau kejian.?!!

Nampak gayanya, ko & penTOTOK penJILAT hamPAS, Parti Kencing Rakyat
& DAPigs yg melalut sebenarnya..dh panas pungkok ke.?! Dh serba x keruan ke.?!
dh sangap ke woii.?! heh, lol.!

Anonymous said...

Anon 5.58pm..
Apa yg ko melalut & kalut sgt ni ha.?! ini jer ke hujah ko..
Stkat bg komen utk perlekeh komen penyokong Umno..

Hehehe..kalut sungguh juak2 penTOTOK penJILAT Pakatan
Rosak (PR)..nak balas hujah xde bahan berfakta, senang citer
kasi tapau kondem komen org Umno..Hehehe..

Lagi satu, bab mencarut tu ko jgn salahkn Umno..itu makanan
harian puak2 Pakatn Rosak (PR) sebenarnya..itu sbb tok garu
hamPAS cakap tuhan pun mencarut..Hehehe, LOL.!!!